ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

En styrkeløftaaaa er ikke en undskyldning for ikke at strække ud. ;) Jeg har fået påbud fra min massør om at strække ud, og det virker. Hver gang jeg er på visit, så er der ikke mange myoser at rive i. :4smartass:

Du kender godt de undersøgelser der viser at stive muskler er mere mere eksplosive og at udstrækning forringer ens kraftudvikling i musklerne!! ;)

Naaaaa - jeg ved godt at det er en dårlig undskyldning, men når man har trænet 2½ times Sheiko eller andet fis - så er det ikke altid jeg gider blive hængende en ½ time ekstra for at strække ud + jeg gør det jo stadigvæk mellem set'ne :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En styrkeløftaaaa er ikke en undskyldning for ikke at strække ud. ;) Jeg har fået påbud fra min massør om at strække ud, og det virker. Hver gang jeg er på visit, så er der ikke mange myoser at rive i.  :4smartass:

Du kender godt de undersøgelser der viser at stive muskler er mere mere eksplosive og at udstrækning forringer ens kraftudvikling i musklerne!! ;)

Nu strækker jeg ud efter træning, så deet.... ;)

Link to comment
Share on other sites

En styrkeløftaaaa er ikke en undskyldning for ikke at strække ud. ;) Jeg har fået påbud fra min massør om at strække ud, og det virker. Hver gang jeg er på visit, så er der ikke mange myoser at rive i.  :4smartass:

Du kender godt de undersøgelser der viser at stive muskler er mere mere eksplosive og at udstrækning forringer ens kraftudvikling i musklerne!! ;)

Nu strækker jeg ud efter træning, så deet.... ;)

Det er nu set over en længere periode.... så det holder ikke en meter Henning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, de undersøgelser jeg har kendskab til på dette område, har kun undersøgt effekten ved udstrækning før træning og imellem sæt, så jeg vil meget gerne se dine undersøgelser du har kendskab til. :)

Hvilken effekt har det at strække ud før træning og/eller imellem sæt'ne?

altså ud over du bliver smidigere / undgår at dine muskler bliver stive pga. træning :chicken:

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Undersøgelsen gik mest på om det havde effekt på styrken ved at strække på disse tidspunkter, og det havde det vist, i en negativ retning.  :cry:

Jeg læste en artikel om, at strækkeøvelser kunne få ens muskler til at vokse :blink:

... Men jeg ved ikke lige hvor troværdigt det er :confused:

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, de undersøgelser jeg har kendskab til på dette område, har kun undersøgt effekten ved udstrækning før træning og imellem sæt, så jeg vil meget gerne se dine undersøgelser du har kendskab til. :)

Nu har jeg jo tonsvis af tid...... B)

Naaaa - skal nok kigge efter - jeg ved at der er en undersøgelse lavet på sprinters ahcillessene og så en eller anden lavet på bicepssener :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er min første gang inde på Motion-onlines logbøger. Det der har fanget min opmærksomhed, er at du både træner din krop og tilsyneladende også dit intellekt, hvis man skal dømme efter udfra Platon-citatet. Hvis du virkelig er filosofiinteresseret og billederne af dig selv er dine egne, så ser det ud til at du har kombineret de to ting på den ypperligst tænkelige måde. Filosofi og bodybuilding ses ofte som diametrale modsætninger, men, som du sikkert vil give mig ret i, med urette. Jeg ser personer fra begge grupper fordømme #hverandre¤ hvilket jeg ser som et lige stort tab for begge parter. Den dag hvor pøbelen indser, at krop og ånd er to sider af samme sag, hvilken tanke Spinoza er den ypperste eksponent for, og jeg ydmygt tilslutter mig, vil meget godt være vundet for os, den fysisk og mentale elite!

Link to comment
Share on other sites

UHHHH... inden computeren bliver slukket for natten.....

JEG HAR DEN FEDESTE OPTUR PÅ :firebounce:

Var lige forbi mine forældre efter arbejde og helt umotiveret sagde min far...

"Du er godt nok blevet massiv her på det sidste, din ryg ser jo helt vild ud og din røv fylder en del mere end den plejer - den er jo blevet helt muskuløs" :D hehhe

.... om det så ikke var nok - så kom min mor også ud i køkkenet...

" JAMEN GUD LILLE PIGEBARN - nu skal du da ikke være større!?? " :blink:

... "JO - sagde jeg - mens jeg begyndte at stå og flexe lidt til ære for mine dejlige forældre" :kiss:

VILDT FEEEEE :devil:

- når ikke at opdatere nu - dagens træning kommer i morgen!!!

Link to comment
Share on other sites

Den dag hvor pøbelen indser, at krop og ånd er to sider af samme sag, hvilken tanke Spinoza er den ypperste eksponent for, og jeg ydmygt tilslutter mig, vil meget godt være vundet for os, den fysisk og mentale elite!

Hvem interesserer sig for pøbelens mening?? :angelgrin:

Alle andre end pøbelen selv!!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er min første gang inde på Motion-onlines logbøger. Det der har fanget min opmærksomhed, er at du både træner din krop og tilsyneladende også dit intellekt, hvis man skal dømme efter udfra Platon-citatet. Hvis du virkelig er filosofiinteresseret og billederne af dig selv er dine egne, så ser det ud til at du har kombineret de to ting på den ypperligst tænkelige måde.

Jeg er både filosofiinteresseret og billederne er mine så jeg siger mange tak for det smukke kompliment :bblush:

... om end filosofien er en interesse jeg ikke har dyrket i et stykke tid, da jeg finder det svært at fordybe mig på grund af den læsebyrde der ligger i medicinstudiet <_<

Filosofi og bodybuilding ses ofte som diametrale modsætninger, men, som du sikkert vil give mig ret i, med urette. Jeg ser personer fra begge grupper fordømme #hverandre¤ hvilket jeg ser som et lige stort tab for begge parter. Den dag hvor pøbelen indser, at krop og ånd er to sider af samme sag, hvilken tanke Spinoza er den ypperste eksponent for, og jeg ydmygt tilslutter mig, vil meget godt være vundet for os, den fysisk og mentale elite!

Kunne ikke være mere enig... :bigsmile:

Spinoza var også en af mine større interesser for nogle år tilbage

(i min ateistiske periode :D )

Så vidt jeg mindes, så mente Spinoza jo også, at leve på den rigtige måde, er at leve i pagt med ens inderste natur.

Han snakkede om, hvordan vi mennesker generelt definere os selv ud fra hvad andre mener om os og vore handlemåder - og ikke ud fra vores inderste væsen. Jeg kan meget godt lide hans beskrivelse af, hvordan dette gør os til passive mennesker, fordi vi lader andre styre vores liv, da vi i alt for høj grad bliver slaver af vores følelsesliv.

Dette tænker jeg faktisk ret så ofte på :D

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Smuk drejning, der ;) Men jeg er nu ikke pøbel...

Men jeg må spørge, hvad du mener den fysisk+mentale elite kan vinde i forhold til den mentale elite (her underforstået den del af den mentale elite, som ikke bruger tid på deres fysik), når pøbelen bliver opmærksom på, at krop og ånd er to sider af samme sag?

Allerede nu vinder man jo mere gehør blandt pøbelen, hvis man er både intelligent og lækker, fremfor hvis man bare er intelligent :tongue:

Link to comment
Share on other sites

... fremfor hvis man bare er intelligent :tongue:

Eller bare lækker :tongue:

MORGENCARDIO :sun:

POWERWALK 35 minutter

Ganske god energi selvom nattens søvn ikke blev til mere end 5 timer <_<

...havde nok fået lidt for meget kaffe igår på arbejde :w00t:

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TIRSDAG D. 20/4

BRYST, BICEPS & LÆG

BÆNKPRES

1set x 20reps @ 20kg

1set x 15reps @ 20kg

1set x 5reps @ 40kg

1set x 4reps @ 45kg

1set x 3reps @ 52.5kg

4set x 3reps @ 60kg

SKRÅ DB PRES

1set x 10reps @ 19kg

1set x 10reps @ 21kg

1set x 10reps @ 23kg

1set x 10reps @ 25kg

1set x 6reps @ 27kg

.... UHHHH - den kørte nice idag :D

BÆNKPRES

1set x 5reps @ 40kg

1set x 5reps @ 50kg

4set x 4reps @ 55kg

KABEL FLYES

1set x 20reps @ 20kg

1set x 12reps @ 25kg

.... den er altid genial at syre ud på :)

BICEPS CURL DB

1set x 10reps @ 10kg

1set x 8reps @ 13kg

1set x 8reps @ 15kg

1set x 8reps @ 17kg

1set x 7reps @ 19kg

....ååååh JA!! 7 reps med 19 kg - så mange har jeg vist aldrig taget før :tongue: og stilen var faktisk ikke helt ringe - selvom der var en smule sving på de sidste 2 så sad de perfekt i biceps!!

BICEPS CURL BB

---siddende---

1set x 15reps @ stang + 10kg

1set x 14reps @ stang + 15kg

1set x 9reps @ stang + 17.5kg

1set x 12reps @ stang + 17.5kg

LÆG - stående

1set x 10reps @ 210kg

1set x 10reps @ 225kg

1set x 10reps @ 240kg

1set x 10reps @ 255kg

BENT OVER CURL BB

1set x 12reps @ stang + 10kg

1set x 15reps @ stang + 10kg

... den sidder fandme godt

LÆG - siddendeDB

1set x 12reps @ 30kg

1set x 15reps @ 30kg

1set x 15reps @ 30kg

HAMMERCURL DB

1set x 15reps @ 12kg

Link to comment
Share on other sites

Allerede nu vinder man jo mere gehør blandt pøbelen, hvis man er både intelligent og lækker, fremfor hvis man bare er intelligent :tongue:

Juhuu, lidt filosofisnak!

AF>Du har givetvis ret i ovenstående. Problemet er mine øjne blot, at det forhold, at man er "lækker" i én eller anden betydning af ordet ofte i intelligent - eller måske snarere intellektuelt?! - selskab kommer til at virke negativt på ens muligheder for selv at blive opfattet som et intelligensvæsen. Tesen synes at være, at hvis man er f.eks. synligt veltrænet - så må man per definition være uden intellekt eller i det mindste have forsømt at udvikle det.

Her på MOL er der mange, der dels ved og dels endog er beviser på, at det ikke hænger sammen på denne måde, og du kan sige, at du er ligeglad med, hvordan andre opfatter dig. Den holder bare ikke i praksis! Forudfattede meninger er i talløse eksperimenter blevet påvist at være selvbekræftende. Sagt direkte: Hvis nogle opfatter dig som intellektuelt udfordret, så vil alt, hvad du siger, blive fortolket i dette lys. Det kan man desværre ikke være ligeglad med, da det vil påvirke alt fra venskaber over karakterer ved mundtlig eksamen til erhvervsmuligheder.

Link to comment
Share on other sites

Allerede nu vinder man jo mere gehør blandt pøbelen, hvis man er både intelligent og lækker, fremfor hvis man bare er intelligent :tongue:

Juhuu, lidt filosofisnak!

AF>Du har givetvis ret i ovenstående. Problemet er mine øjne blot, at det forhold, at man er "lækker" i én eller anden betydning af ordet ofte i intelligent - eller måske snarere intellektuelt?! - selskab kommer til at virke negativt på ens muligheder for selv at blive opfattet som et intelligensvæsen. Tesen synes at være, at hvis man er f.eks. synligt veltrænet - så må man per definition være uden intellekt eller i det mindste have forsømt at udvikle det.

Her på MOL er der mange, der dels ved og dels endog er beviser på, at det ikke hænger sammen på denne måde, og du kan sige, at du er ligeglad med, hvordan andre opfatter dig. Den holder bare ikke i praksis! Forudfattede meninger er i talløse eksperimenter blevet påvist at være selvbekræftende. Sagt direkte: Hvis nogle opfatter dig som intellektuelt udfordret, så vil alt, hvad du siger, blive fortolket i dette lys. Det kan man desværre ikke være ligeglad med, da det vil påvirke alt fra venskaber over karakterer ved mundtlig eksamen til erhvervsmuligheder.

Der er desværre stadigvæk mange som dømmer på forhånd....

Min far gjorde mig forleden opmærksom på, at hvis jeg fremover skulle ville at blive taget seriøs i rent professionelle sammenhænge, så skulle jeg også sørge for at dække min ryg og skuldre til, når jeg holder foredrag, for selvom det jeg siger er fornuftigt, så vil ikke alle kunne tage mig seriøst pga. min "overudviklede" fysik!! :blink:

En hel anden ting er, at jeg faktisk ret så ofte oplever det i personlige sammenhænge

- når folk endelig tør indlede en samtale med mig (for jeg er jo ret så skræmmende at se på :devil: ) så oplever jeg ofte efterfølgende at få en kommentar om, at de slet ikke regnede med at jeg er som jeg er!!!

Hvad der så skal lægges i det ???

Tjaaa - jeg tager det i reglen som et udtryk for at min fysik fortæller dem én ting mens mit intellekt fortæller dem en anden og uventet historie :)

Link to comment
Share on other sites

Coqrouge: Jeg har kun udtalt, at jeg såmænd ikke har det store tilovers for 'pøbelens' mening - (hermed ment det store anonyme flertal, som læser Ekstrahadet som deres primære informationskilde). Jeg finder det selvfølgelig vigtigt at blive accepteret og vellidt af min nærmeste omgangskreds, også selvom min bølgelængde er lidt ude af fase med de fleste af dem. Min omgangskreds er dog valgt efter, at de accepterer mig, anderledes som jeg er, og jeg har derfor ikke svært ved at 'være mig selv', og så stadig være 'in' hos de mennesker jeg gerne vil være 'in' hos ;)

Jeg har iøvrigt sjældent oplevet at blive opfattet som 'intelligensmæssigt udfordret' (til den negative side) på trods af at jeg sagtens kan sige både øh og bøh, grine på de forkerte tidspunkter og ikke fatte den for andre indlysende pointe i en vits.

Derimod er mine holdninger blevet stillet til spørgsmål og fejlfortolket på det groveste på grundlag af noget så ikke-holdningsvæsentligt som min tidligere frisure (ca. 12 mm). Min lærer på politiskolen havde fået et førstehåndsindtryk af mig som dårligt socialt fungerende (hendes indtryk blev dog ændret hurtigt), og hun angav frisuren som årsag til hendes indtryk :lol:

Og så er der lige forskellen mellem intelligent og intellektuel - Nietzsche fik ikke gjort klart, hvilke af disse to han betragter som sin 'mentale elite'. Alle & enhver (som kan læse) kan blive intellektuel hvis de prioriterer tiden til at sætte sig på deres fl.. og læse bøger og deltage i diskussioner. Dem, som har gjort det, er selvfølgelig bedre stillet end dem, som ikke har gjort det, men det er for langt de flestes vedkommende jo bare et spørgsmål om at tage sig tiden til det (de intelligente kan så nøjes med at tage sig kortere tid til det)...

I samme stil er der forskel på naturlige skønheder (dem som ikke behøves at træne for at blive flotte) og så dem som må arbejde for det. Igen et spørgsmål om prioritering, hvor dem med de gode gener indenfor hypertrofi og fedtmetabolisme har en fordel, og kan tillade sig at bruge mindre tid på det for at opnå de samme resultater. Og de fejltolkes som nogen, der ikke bruger tid på andet og må jo derfor være intellektuelt understimulerede...

Hvem er eliten? Dem som er født til at være det, eller dem som knokler for at blive det? :)

Beklager logspammeriet, angel ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Angel - for fanden hvor er du bare beviset på at knokleriet betaler sig ;-)

et lille og sikekrt ikke særlig klogt indspark i logspmmeriet - det er det indre der tæller, det ydre der fænger (det sagde min kloge mormor altid - og dermed mente hun at det ikke er så galt endda at have et godt ydre ;-) )

Link to comment
Share on other sites

Netop hjemvendt efter at have forsyndet mig mod reglerne for anstændig chefopførsel (jeg løb 5 km i frokostpausen) ser jeg spændende sager her i loggen.

Muligvis drager jeg forhastede konklusioner - men det er da min opfattelse, at du, Angel, selv har en vis interesse i emnet - og så er det da ikke logspam, vel? :)

AF>Vi er enige langt hen ad vejen. Mit ærinde er vel i virkeligheden at påpege, at vi ikke altid kan vælge at gøre som dig:

Min omgangskreds er dog valgt efter, at de accepterer mig
Jo, det kan vi, for så vidt det angår personlige venner, men i professionelle sammenhænge vælger vi jo netop ikke, hvem vi vil være sammen med - og det kan være af stor vigtighed ikke at støde f.eks. en potentiel kunde på manchetterne uden grund.

D&D's mormor er eller var en klog kvinde. En anden måde at sige noget lignende på er, at det første indtryk er ofte det stærkeste - og man får aldrig en ny chance for at gøre et godt første indtryk. Nu sagen med AF's lærer: Her fik AF jo med tiden en chance for at ændre på lærerens første indtryk - men den slags tager tid og megen interaktion plus forandringsvillighed hos modparten - og i mange tilfælde mangler en eller alle tre af disse forudsætninger. Resultat: Vore medmennesker går rundt med et forkert indtryk af os. Det kan vi ikke altid undgå - men vi kan dog søge at begrænse omfanget, f.eks. ved at dække ryg og skuldre i foredragssammenhæng. Den slags er efter min mening ikke at fornægte sit selv - det er bare sund fornuft.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share