ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Hvor længe havde du trøjen på?

Måske var det en ide at lave færre løft i trøjen til diverse boards? ...Når nu det er et problem at armen dør efter noget tid.

Efter en opvarmning uden trøje, så lav et enkelt løft i trøjen for lige at få den til at sætte sig og lige vænne sig en smule til den (som ikke nødvendigvis behøver kommer helt til brystet).

Derefter direkte på startvægt, som jo er en vægt man kan få til brystet og op igen sikkert i god stil.

Ingen grund til at fjolle i dagevis med de boards der. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nå Hr. Jensen der er vi nu ikke helt enig

Det er faktisk en rigtig god ide at bruge klods, til at køre trøjen ind.

Lige havde 2-3 løft til en mindre og mindre klods

det kan være svært at tvinge den ned, nå man ikke har noget at køre ned til

man har større chance for at holde den i banen, når man køre ned til et sted man ved man kan komme. og der fra arbejde sig ned

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noget vi bruger i Horsens. :) Og når hendes arme er ved at falde af efter 5 løft, så synes jeg bare det var smartere at køre den til brystet noget før. Især fordi der ikke stod noget om det var et problem at få den til brystet.

Angel>> Men når Jan siger det, så lyt hellere til ham, han ved 100 gange mere end om trøjer end jeg gør. :)

Link to comment
Share on other sites

... og så har du jo som den første rundet de 100.000 hits på din log!

Tillykke med det. Det vidner om en vis interesse og anderkendelse af din superseriøse indstilling, store viden, kæmpe talent og ikke mindst oprigtige interesse i at lære fra dig.

:respekt:

Link to comment
Share on other sites

Hvor længe havde du trøjen på?

Måske var det en ide at lave færre løft i trøjen til diverse boards? ...Når nu det er et problem at armen dør efter noget tid.

Efter en opvarmning uden trøje, så lav et enkelt løft i trøjen for lige at få den til at sætte sig og lige vænne sig en smule til den (som ikke nødvendigvis behøver kommer helt til brystet).

Derefter direkte på startvægt, som jo er en vægt man kan få til brystet og op igen sikkert i god stil.

Ingen grund til at fjolle i dagevis med de boards der. :)

Hej Klaus...

Det jeg er bange for er, at jeg til konkurrence når at lukke helt af for blodtilførelsen før mit sidste løft...

Igår havde jeg trøjen på cirka 20 minutter før min venstre arm døde fuldstændig.. og jeg tror ikke 20 minutter kan gøre det til konkurrence :unsure:

Næste gang vil jeg fokusere på at få 85 kg til at fungere optimalt måske også 90kg

... ved de 90kg kunne jeg sagtens få stangen ned også selv uden optimalt opspænd :D Så når opspændet først kommer på plads og vandringer bliver mindre .. tjaaaa.... hvem ved.... mon ikke jeg så kan hente nogle ganske fornuftige løft i min dejlige METAL-trøje :w00t:

Det er faktisk en rigtig god ide at bruge klods, til at køre trøjen ind.

Lige havde 2-3 løft til en mindre og mindre klods

det kan være svært at tvinge den ned, nå man ikke har noget at køre ned til

man har større chance for at holde den i banen, når man køre ned til et sted man ved man kan komme. og der fra arbejde sig ned

Jeg giver Jan fuldstændig ret ... og så fordi jeg er grøn hvad angår trøjebrug!!

Jeg har langt fra fundet en ordenlig teknik endnu, kan heller ikke engang konc. om mit opspænd fordi der er så meget andet der endnu ikke fungerer.

Klodsen gør helt klart at jeg får en bedre føling med hvad jeg laver, hvilket Peter (som instruerede mig sammen med Niels til landsholdssamling) også anbefalede :)

Link to comment
Share on other sites

men stadigt væk, skal du havde udvidet ærmerne, så du kan holde ud at havde den på.

det med klodsen, kan også med fordel bruges, til erfarende løfter.

det er nemmer at give stangen fart, når man ved den kan komme ned til noget, og ikke bare vil komme til at hænge

Link to comment
Share on other sites

Jeg har langt fra fundet en ordenlig teknik endnu, kan heller ikke engang konc. om mit opspænd fordi der er så meget andet der endnu ikke fungerer.

Det hjælper hvis man, hver gang man træner løfter, som man gør i konkurrence dvs. altid samme opspænd, håndstilling, fodstilling og pause i bunden, så er der kun trøjen at koncentrere sig om ;)

ps. lad være med, at lave et vildt avanceret opspænd, det tager for lang tid og koster koncentration

mvh. Bgp

Link to comment
Share on other sites

Jeg har langt fra fundet en ordenlig teknik endnu, kan heller ikke engang konc. om mit opspænd fordi der er så meget andet der endnu ikke fungerer.

Det hjælper hvis man, hver gang man træner løfter, som man gør i konkurrence dvs. altid samme opspænd, håndstilling, fodstilling og pause i bunden, så er der kun trøjen at koncentrere sig om ;)

ps. lad være med, at lave et vildt avanceret opspænd, det tager for lang tid og koster koncentration

mvh. Bgp

Det har du helt sikkert ret i :D

Det jeg har haft sværest ved er min fodstilling, da jeg let kommer til at tilte min fod, så jeg kun hviler på ydersiden... men når den nu kommer på plads, så burde mit opspænd ikke længere være noget jeg tænker så meget over!

Ang. vejrtrækning under bænk... hvad er det optimale? Er det at udføre løftet på en vejrtrækning eller....?

p.s. FEEEE' avatar Puma - absolut en af mine favorit tegneserier ;)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

det er nemmer at give stangen fart, når man ved den kan komme ned til noget, og ikke bare vil komme til at hænge

....måske hvis man ikke har modet til at køre ballistisk :devil:

... ikke her - er jo sådan en :chicken::chicken::chicken:

;)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning tirsdag d. 27. juli

MORGENCARDIO kl. 7:30 :sun:

POWERWALK + 11kg rygsæk

... 43 minutter

MIDDAGSTRÆNING kl. 12:00

BEN - BRYST - BAGSKULDER - RYG - LÆG - MAVE

hmmmm.... mon der kan stå mere??!

BENPRES

2set x 10reps @ 100kg

1set x 10reps @ 150kg

1set x 8reps @ 200kg

1set x 8reps @ 250kg

1set x 6reps @ 295kg

1set x 6reps @ 315kg

1set x 6reps @ 325kg

... hhuuuu - det var tungt sidste set :unsure:

ROTATORCUFF

EXTERNAL

4set x 15reps @ 10lb

INTERNAL

4set x 15reps @ 10lb

SKRÅ DB BÆNKPRES

2set x 8reps @ 21kg

1set x 8reps @ 25kg

1set x 6reps @ 27kg

1set x 5reps @ 29kg

1set x 4reps @ 32.5kg

MAVE - skrå

hyperextensionbænk

3set x 12reps @ BW

.... DAMN - min mave var øm fra igår :D

CHINS

1set x 11reps @ BW

... så begynder vægttabet at kunne mærkes :w00t: 11 reps intet problem selv med øm ryg!!

LAT PULLDOWN

træk foran, smalt v-håndtag

1set x 8reps @ klods 13

1set x 8reps @ klods 14

1set x 8reps @ klods 16

1set x 6reps @ klods 18

CHINS - maskine

1set x 20reps @ BW minus 25kg

BAGSKULDER DB

1set x 8reps @ 5kg

1set x 8reps @ 7kg

1set x 8reps @ 8kg

1set x 8reps @ 10kg

LIGGENDE LÆGPPRES

1set x 20reps @ klods 12

1set x 15reps @ klods 14

1set x 12reps @ klods 16

1set x 10reps @ klods 16

Link to comment
Share on other sites

SKRÅ DB BÆNKPRES

2set x 8reps @ 21kg

1set x 8reps @ 25kg

1set x 6reps @ 27kg

1set x 5reps @ 29kg

1set x 4reps @ 32.5kg

Det er virkelig vanvittigt, at du som pige ligger og presser 25kg DB 8 gange!! Jeg selv er nede på 20kg 8 gange! Men jeg er os svag :lol:

Men intet mindre end flot ihvertfald! :devil:

Link to comment
Share on other sites

SKRÅ DB BÆNKPRES

2set x 8reps @ 21kg

1set x 8reps @ 25kg

1set x 6reps @ 27kg

1set x 5reps @ 29kg

1set x 4reps @ 32.5kg

Det er virkelig vanvittigt, at du som pige ligger og presser 25kg DB 8 gange!! Jeg selv er nede på 20kg 8 gange! Men jeg er os svag :lol:

Men intet mindre end flot ihvertfald! :devil:

Takker for komplimentet.... og så var det kun opvarmning ;)

Din tid skal nok komme - jeg ser jo som regel alle fyrene overhale mig før eller siden :cries:

næste mandag  :4signme:
Jeg er så spændt :w00t:
... og så har du jo som den første rundet de 100.000 hits på din log!

Tillykke med det. Det vidner om en vis interesse og anderkendelse af din superseriøse indstilling, store viden, kæmpe talent og ikke mindst oprigtige interesse i at lære fra dig.

:respekt:

Hvor er du sød Jesper :bblush:

TAK :w00t::w00t::w00t:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg har langt fra fundet en ordenlig teknik endnu, kan heller ikke engang konc. om mit opspænd fordi der er så meget andet der endnu ikke fungerer.

Det hjælper hvis man, hver gang man træner løfter, som man gør i konkurrence dvs. altid samme opspænd, håndstilling, fodstilling og pause i bunden, så er der kun trøjen at koncentrere sig om ;)

ps. lad være med, at lave et vildt avanceret opspænd, det tager for lang tid og koster koncentration

mvh. Bgp

Det har du helt sikkert ret i :D

Det jeg har haft sværest ved er min fodstilling, da jeg let kommer til at tilte min fod, så jeg kun hviler på ydersiden... men når den nu kommer på plads, så burde mit opspænd ikke længere være noget jeg tænker så meget over!

Ang. vejrtrækning under bænk... hvad er det optimale? Er det at udføre løftet på en vejrtrækning eller....?

p.s. FEEEE' avatar Puma - absolut en af mine favorit tegneserier ;)

Det er individuelt hvad folk foretrækker. Nogle får stangen ud, trækker luft ind og løfter, jeg mister alt luft hvis jeg gør sådan, så jeg holder vejret allerede fra jeg får mit udløft, men så er der heller ikke mere luft til slut.

Det er min overbevisning, at det mest optimale må være, at lave løftet på en indånding, fordi hvis man trækker vejret under løftet, bliver brystkassen ustabil og man risikere, at miste al luften, hvis man ikke er stærk nok til, at indånde i bunden.

Edited by Baggårdspumaen
Link to comment
Share on other sites

jeg syntes det kan virke godt at tage en god indånding (men ikke det hele) få stangen ud af racket og så ånde ind mens jeg sænker stangen for så at holde vejret mens jeg sender vægten opad og ¨begynde udåndingen når jeg er godt over halvvejs op..

ved ikke om det er smart, men det føles meget godt, som om mit opspænd i bunden bliver mere tight af det.

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes det kan virke godt at tage en god indånding (men ikke det hele) få stangen ud af racket og så ånde ind mens jeg sænker stangen for så at holde vejret mens jeg sender vægten opad og ¨begynde udåndingen når jeg er godt over halvvejs op..

ved ikke om det er smart, men det føles meget godt, som om mit opspænd i bunden bliver mere tight af det.

Det er bare svært med en stram bænktrøje på, jeg synes specielt titan er slem på det område, lidt som at have en elefant stående på brystet. :elephant:

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes det kan virke godt at tage en god indånding (men ikke det hele) få stangen ud af racket og så ånde ind mens jeg sænker stangen for så at holde vejret mens jeg sender vægten opad og ¨begynde udåndingen når jeg er godt over halvvejs op..

ved ikke om det er smart, men det føles meget godt, som om mit opspænd i bunden bliver mere tight af det.

Det er bare svært med en stram bænktrøje på, jeg synes specielt titan er slem på det område, lidt som at have en elefant stående på brystet. :elephant:

hmmmmm.... Lyder spændende med den Titan!!!

Har en str. ultra lille som jeg muligvis kan komme i engang når jeg kommer under 65 kg - men så snakker vi vist ikke elefant men T-REX :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning onsdag d. 28. juli

MORGENCARDIO kl. 7:45 :sun:

POWERWALK + 7kg rygsæk

... 48 minutter

Idag måtte jeg nøjes med de 7 kg igen. Jeg jeg var igen hjemme hos mine forældre og overnatte og orkede ikke her til morgen at løbe hele huset rundt for at finde sølle 4 kg ekstra :blink:

Og hold da op... 7 kg er jo pebernødder - mærkede dem slet ikke!! Utroligt så hurtigt kroppen vender sig til en tungere balast :D

Link to comment
Share on other sites

Ang. powerwalk med ekstra vægt... Vil du mene, at sådan en som mig, der kun går med lige godt 7 km/t ville få noget ud af at gå med ekstra vægt? Målte nemlig lige min puls i dag, og gennemsnittet var på 108 bpm, hvilket måske er lidt for lavt, selvom jeg har en lav max- og hvilepuls, eller..? :unsure:

Eller skal jeg hellere koncentrere mig om at øge mit tempo? Synes dog, det går lidt langsomt fremad med det... men hvis jeg "overdriver" hastigheden, føles det bare alt for unaturligt - især kommer jeg let til at spænde i underbenene. Og da jeg tidligere har døjet med skinnebensbetændelse, er jeg lidt pivet overfor dette. :chicken: Men fremad går det dog...

Muligvis et lidt dumt spørgsmål, men jeg synes bare, jeg kan se fordele og ulemper vil begge dele, og vil derfor gerne have dit syn på sagen. :D

Link to comment
Share on other sites

Ang. powerwalk med ekstra vægt... Vil du mene, at sådan en som mig, der kun går med lige godt 7 km/t ville få noget ud af at gå med ekstra vægt? Målte nemlig lige min puls i dag, og gennemsnittet var på 108 bpm, hvilket måske er lidt for lavt, selvom jeg har en lav max- og hvilepuls, eller..? :unsure:

Eller skal jeg hellere koncentrere mig om at øge mit tempo? Synes dog, det går lidt langsomt fremad med det... men hvis jeg "overdriver" hastigheden, føles det bare alt for unaturligt - især kommer jeg let til at spænde i underbenene. Og da jeg tidligere har døjet med skinnebensbetændelse, er jeg lidt pivet overfor dette. :chicken: Men fremad går det dog...

Muligvis et lidt dumt spørgsmål, men jeg synes bare, jeg kan se fordele og ulemper vil begge dele, og vil derfor gerne have dit syn på sagen. :D

Ser ingen grund til at du begynder med ekstra vægt... specielt ikke så længe du ikke kan powerwalke endnu ;)

Først når du har lært at gå i et tempo som giver dig en puls på +120 bmp og har praktiseret dette i en god periode ville jeg anbefale at begynde at gå med vægt!

Du skal tænke på, at jeg powerwalker hele året - ikke kun når jeg træner til konkurrence, så for mig er det en kærkommen ekstra udfordring :D

Hvis du døjer med betændelse så prøv at tage glucosamin + MSM - det hjalp mig!

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar! :bigsmile:

Ang. powerwalk med ekstra vægt... Vil du mene, at sådan en som mig, der kun går med lige godt 7 km/t ville få noget ud af at gå med ekstra vægt? Målte nemlig lige min puls i dag, og gennemsnittet var på 108 bpm, hvilket måske er lidt for lavt, selvom jeg har en lav max- og hvilepuls, eller..? :unsure:

Eller skal jeg hellere koncentrere mig om at øge mit tempo? Synes dog, det går lidt langsomt fremad med det... men hvis jeg "overdriver" hastigheden, føles det bare alt for unaturligt - især kommer jeg let til at spænde i underbenene. Og da jeg tidligere har døjet med skinnebensbetændelse, er jeg lidt pivet overfor dette. :chicken: Men fremad går det dog...

Muligvis et lidt dumt spørgsmål, men jeg synes bare, jeg kan se fordele og ulemper vil begge dele, og vil derfor gerne have dit syn på sagen. :D

Ser ingen grund til at du begynder med ekstra vægt... specielt ikke så længe du ikke kan powerwalke endnu ;)

Touchée! :lol:

Først når du har lært at gå i et tempo som giver dig en puls på +120 bmp og har praktiseret dette i en god periode ville jeg anbefale at begynde at gå med vægt!

Du skal tænke på, at jeg powerwalker hele året - ikke kun når jeg træner til konkurrence, så for mig er det en kærkommen ekstra udfordring :D

Jamen så vil jeg bare forsøge at få lidt mere fart i stængerne. B) +120 bpm kommer nok til at tage tid... registrerede vist max 117 bpm i dag, :blink: men så er da noget at arbejde på! :D
Hvis du døjer med betændelse så prøv at tage glucosamin + MSM - det hjalp mig!

Har ikke mærket noget til det længe - heldigvis - men vil da lige skrive mig det bag øret, hvis jeg skulle være uheldig igen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning torsdag d. 29. juli

MORGENCARDIO kl. 7:30 :sun:

POWERWALK + 11kg rygsæk

... 48 minutter

Vender mig utroligt hurtigt til balasten :blink: Allerede efter 2 gange føles 11 kg ikke længere specielt tungt :)

AFTENTRÆNING kl. 18:00

SKULDER - RYG - LÆG - MAVE

SKULDERPRES DB

1set x 12reps @ 2x15kg

1set x 10reps @ 2x17kg

1set x 10reps @ 2x19kg

1set x 8reps @ 2x21kg

1set x 5reps @ 2x23kg

1set x 5reps @ 2x25kg

1set x 4reps @ 2x23kg

... lé BØF var dagens spotter på de 25kg :w00t: han fik endda givet mig lidt forced - lige så sveden drev af ham ;)

LATERALS DB

STÅENDE

1set x 12reps @ 2x7kg

1set x 10reps @ 2x9kg

3set x 8reps @ 2x10kg

CHINS

1set x 11reps @ BW

LATERALS DB

SIDDENDE

1set x 12reps @ 2x4kg

1set x 10reps @ 2x6kg

3set x 8reps @ 2x8kg

MAVE - lige

hyperextensionbænk

1set x 30reps @ BW

1set x 25reps @ BW

1set x 20reps @ BW

1set x 20reps @ BW

.... ARGHH - min mave er stadigvæk øm fra de "semi"-flags :dead:

DIPS

1set x 24reps @ BW

... nu kører dips'ene snart igen i den høje ende af 20'erne - har endnu ikke prøvet at køre til failure, men mon ikke der kan klemmes 30 ud :D

RONING - lav pulley

smalt v-håndtag

1set x 10reps @ klods 10

1set x 8reps @ klods 14

1set x 8reps @ klods 16

1set x 8reps @ klods 17

... skal snart have fundet ud af hvad de klodser vejer!!! :unsure:

CHINS

Træk til nakke

1set x 5reps @ BW

Træk til bryst

1set x 8reps @ BW

... langt tid siden jeg har lavet chins til nakken. Kom desværre til at holde lidt for smalt hvilket hæmmede udførelsen!

DONKEY RAISE - maskine

3set x 15reps @ 120kg

ROTARY LÆGPRES - maskine

1set x 20reps @ 110lb

1set x 30reps @ 90lb

En god solid omgang med Vind, BØF og Loonie i huset :4thumbup: nåede dog også lige at hilse på svenskeren!

Træningen kørte rigtigt godt idag, men nu er jeg også nået det sædvanlige punkt i min diæt hvor styrken stiger mens fedt% falder :devil: ´

:4eat:DIÆT OPDATERING :4eat:

Min morgenvægt nærmer sig de 70 kg nu - det laveste indenfor de sidste par dage har været 70.3 kg :blink: men det svinger stadigvæk lidt op og ned mellem 70.5 og 71 kg. Håber at den er på 70kg lige ud på mandag eftersom det er planen!!!

Fedt% er kommet under 19% - sidste måling sagde 71.9kg med 18.8% - det vil sige at jeg igen som sædvanligt har fået tillagt mig et kg muskler over de sidste 1½-2 måneders tid :devil:

Min six-pack kan nu ses i hele sin udstrækning - der er stadigvæk noget blødt fedtvæv (BLÆVER :puke2: ) som skal væk, men nu kan man da se alle kvadraterne + de skrå mavemuskler står godt frem under posering :)

Striberne i toppen af brystet er permanente, skuldrene er også efterhåden ved at være godt med med nogle striber hist og her!

... men det bedste af det hele er at mine lår + balder endnu ikke har lidt overlast mhs. til muskeltab, og for engangs skyld synes jeg faktisk mine ben spilder max!!! :w00t:

Der er sgu både lidt sweep, opdeling og ikke mindst volumen - du håber jeg bare at de næste 12 uger ikke ændre det alt for drastisk <_<

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share