Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du bliver Nasty til Moltræf  Ærgeligt at jeg ikke kunne komme og sætte dig på plads ligesom sidste år   

Hmmm hvis jeg husker korrekt var det da mig der satte dig på plads til sidste træf ;) :lol: :kj:

Men ok denne her gang kunne du måske godt have fået has på mig :bblush: Men det finder vi vel ikke ud af :confused2: :unsure::tongue:

Link to comment
Share on other sites

jsc<< hehe! Det tror jeg nu ikke! Det eneste jeg drikker lige nu er cola light! Jeg har snart drukket 3liter og er allerede træt af det! Jeg skulle jo gerne komme ned i -90 i morgen :) Og så har jeg lige været nede og svede på en kondicykel i 45min + det eneste jeg har fået at spise idag er et knæbrød og en protein shake :retard:

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio:

Høfebersæsonen er over os, men det afholdt ikke min rygsæk fra at plage mig indtil jeg tog den på og gik mine 45 minutter. Benene og ryggen var rimelig døde efter igår, og det tog da også noget tid at komme ud af klappen <_< Turen var hårdere end den plejer, men den kom da i hus, og læggene fik lidt tæsk ;) :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Max-OT Evaluering:

Hm og tjah :unsure: Der har både været gode og dårlige ting ved programmet. Selvom det ikke lige har været min kop te, og først begyndte at fungere efter større modifikationer, så har tiden ikke været helt spildt.

Pros:

- Det har været godt nok at kunne bruge flere øvelser på hver muskelgruppe, og give dem den opmærksomhed de fortjener.

Cons:

- Frekvensen på de mindre muskelgrupper er for lav.

- Det har ikke fungeret ret godt for mig konsekvent at lave 4-6 reps på alle øvelser, og det tager for lang tid at varme op til at kunne lave 4-6 reps off the bat.

- 3 sæt per øvelse er for lidt for mig.

- Måske er jeg vildt langsom, men at træne indenfor 30-40 minutter er urealistisk for mig.

Konklusion:

Eftersom jeg har øget en del af mine kropsmål, så har den forgangne måned ikke været spildt. Det er også lykkedes at smække et par PR'er i hus, så det er også fint nok. Dog er det muligt og sandsynligt at det også havde været tilfældet på et hvilket som helst andet program.

Dette bliver nok mit sidste bekendskab med Max-OT, men jeg kunne godt finde på at lave noget tilsvarende i fremtiden, blot med nogle væsentlige modifikationer, så det passer bedre til mig. En mulighed ville være at træne programmet, efter et program med høj volumen og høje reprammer. Efter en Sheiko dobbeltsplit, hvor reprammerne var lave i forvejen, har det ikke fungeret så godt med lave reps, og jeg havde mere lyst til at lave høje reps.

Mao var det måske både programmet og timingen af det, som har været forfejlet :4oops:

Resultater:

Kropsmål 14/6 03 (+'erne er gains siden DM....livvidde gah :( :dead: ):

Hals: 40 +0

Højre arm: 42,5 +1,5

Venstre arm: 42,5 +1,5

Bryst og ryg: 118,5 +4,5cm

Livvidde: 81 +4

Højre lår Bund: 58 +1

Højre lår midt: 61 +1

Højre lår top: 64 +4

Højre læg: 41 +1

Venstre lår Bund: 58 +1

Venstre lår Midt: 61 +1

Venstre lår top: 64 +4

Venstre læg: 41 +1

De næste 4 uger:

I de næste 4 uger kommer den til at stå på et dobbeltsplitprogram, hvor kroppen bliver trænet igennem 2 gange om ugen. Der bliver en dag med høje reps, og en med lave reps. Den første dag bliver mere styrkebetonet end den anden dag, som er mere pump orienteret. Jeg vil forsøge at holde pauserne relativt korte, og ikke træne til failure på nogen sæt.

Jeg vil forsøge at holde workloaden så høj som muligt, samtidig med at jeg forsøger at minimere CNS stress, så programmet kan siges at være et højvolumen program :)

Lige en hurtig cowboytræning idag, og så kan det begynde ;)

Link to comment
Share on other sites

Cowboytræning:

Tjah der var ikke så meget andet at lave, så jeg kunne lige så godt få trænet lidt arme :bblush:

Ok træning med mange reps, korte pauser og vildt pump ;)

Det gik så hurtigt at jeg tog underarmene med, bare for sjov :kj:

Dagens tal:

Seated BB-curls: 4x10@40 (Korte pauser).

Cable EZ-preachercurls: 4x10@40 (Korte pauser).

Zottmann curls: 4x10@12½ (Korte pauser).

Dumbbell wristcurls: 12½x15, 15x6, 15x5, 15x5 (Adiós underarme efter 1 sæt LOL ).

Standing wristcurls: 4x10-6.

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio:

Ikke særlig oplagt, men ud kom jeg på de 45 minutter. De gik hurtigt nok da jeg var derude, men desværre er pollentallet vist også helt oppe at ringe. Kløe, nysen og alt det sædvanlige lækre man forbinder med høfeber indfandt sig, og gjorde det sidste stykke af turen til en pestilens.

Nu kan jeg lige sidde lidt og nyse af, og tænke over en måde hvorpå jeg kan fremstille en maskine, der kan udrydde alt græs :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Ikke særlig oplagt, men ud kom jeg på de 45 minutter. De gik hurtigt nok da jeg var derude, men desværre er pollentallet vist også helt oppe at ringe. Kløe, nysen og alt det sædvanlige lækre man forbinder med høfeber indfandt sig, og gjorde det sidste stykke af turen til en pestilens.

Nu kan jeg lige sidde lidt og nyse af, og tænke over en måde hvorpå jeg kan fremstille en maskine, der kan udrydde alt græs :evillaughter:

Du kan alternativt prøve "3 uger i helvede"-kuren, som på naturlig vis kan fjerne høfeber, eksem, allergi o. lign.

Den går ud på følgende:

I 3 uger må du kun indtage: grøntsager og frugt (ikke citrus). Hver dag skal du drikke så meget kartoffelvand (lad 3 ukogte, snittede kartofler ligge og trække i 1 liter vand i 24 timer) som muligt og ligeledes spise så meget hvidløg som muligt.

Alt andet er forbudt (kød, brød, gryn, fedtstof, mælkeprodukter osv. osv.)

Som du nok kan forestille dig, er det svært at få sit energibehov dækket, og det er langt fra en sjov tid (årets underdrivelse). Jeg selv holdt kun til 13 dage, da jeg så havde tabt mig 7-8 kg på trods af omfattende inaktivitet. Alligevel blev jeg kureret for noget eksem, som en hudlæge havde sagt jeg skulle leve med resten af livet.

Min søster har altid døjet med slem høfeber, men hvis hun kører denne kur inden pollen-sæsonen, går hun fri (det skal dog gøres hver sæson i hendes tilfælde, men hun ender også altid med at snyde lidt under kuren).

Min søster fik denne kur af en egyptisk overlæge (ja, det lyder langt ude) for mange år siden, med en forklaring om, at den "vender syre/base-balancen". Det er vist noget pseudovidenskabeligt bull, men hey: jeg kan skrive under på, at skidtet virker. ;)

Morten

Link to comment
Share on other sites

3 Uger med frugt og grøntsager :confused2: :unsure: :retard: NFW LOL :thumb_down::w00t:

Så hellere tage de næste tre ugers høfeberhelvede end tre uger i frugt og grøntsagshelvedet, uanset om det virker eller ikke, så har jeg ikke råd til at smide 3 ugers træning i lokummet :( :lol: :4whip:

Men thx anyway :wave:

Link to comment
Share on other sites

Posering:

Efter at have set videoen fra DM, var det let at se hvilke poseringer jeg skulle arbejde med, så det gjorde jeg så idag. Selvom det kun er en uge siden sidst, og selvom det ikke føltes specielt hårdt, haglede sveden af mig, og blev ved op til 15 minutter efter jeg var færdig :blink:

Men det var nu meget godt, og også en god ting til at fjerne væske fra underhuden ;)

Link to comment
Share on other sites

Så hellere tage de næste tre ugers høfeberhelvede end tre uger i frugt og grøntsagshelvedet, uanset om det virker eller ikke, så har jeg ikke råd til at smide 3 ugers træning i lokummet :( :lol: :4whip:

Men thx anyway :wave:

hehe, tænkte nok, at du ikke ville købe den, men du skulle have budet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Cille>

Du bliver jo for skarp til poseringer til næste år 
Hehe det håber jeg da, men udover det, så er posering egentlig også overraskende god motion :tongue::4whip:
hehe, tænkte nok, at du ikke ville købe den, men du skulle have budet. 

Hehe thx ;)

Dobbeltsplit power/pump program; uge 1, dag 1 (Morgen):

Første dag på det nye program, og der blev lagt hårdt ud med bentræning på dag 1. Egentlig gik det meget godt. Pauserne blev holdt rimelig korte over hele passet, som kun varede en time :)

Alle reps blev gennemført alene, uden at have brug for spottere osv, og det skærer en del tid af den samlede træningstid.

Dagens tal, lavrep Ben og højrep skuldre:

Frontsquat: 90x7, 110x7, 120x6, 130x4, 135x3 (Ganske udemærket, selvom jeg godt kan starte tungere ud næste gang).

Splitsquats: 50x7, 70x7, 70x7, 80x7, 85x5 (Avavavav håber ikke den går for meget i røven, da den sidder rigtig godt i lårene :) Skal starte tungere næste gang).

Goodmornings: 110x7, 120x7, 130x6, 140x4, 140x3 (Monsterpumpet i lænden, så det var ikke muligt at tage flere reps i 5'e sæt).

Unilateral Seated sidelaterals: 10x12, 10x10, 10x12, 10x12 (Ret korte pauser og Sheesh et pump det gav :retard: :4whip: ).

Lying rearlaterals: 10x8, 3x12@8 (Første sæt var vægten for tung til 12 reps, så jeg satte den ned).

Link to comment
Share on other sites

Min søster fik denne kur af en egyptisk overlæge (ja, det lyder langt ude) for mange år siden, med en forklaring om, at den "vender syre/base-balancen". Det er vist noget pseudovidenskabeligt bull, men hey: jeg kan skrive under på, at skidtet virker. ;)

Andetsteds har jeg set og hørt at man kan få gode resultater hvis man køber den korrekte sten og går med den i 3 uger i lommen - det skulle holde pollen væk fra dig i en radius af 2 meter. Men husk, at det skal være venstre lomme - kommer du den i højre lomme, forstærkes pollen-effekten!! Det er vist noget med bipolære rangeringsprincipper der spiller ind her :lol:

Spøg til side.. , jeg har selv haft gode resultater med at blive vaccineret imod græs - hyposensibilisering.

Det tager godt nok et par år, men hvis man starter nu, har man allerede til næste år med stor sandsynlighed væsentligt nedsatte symptomer. Hyposensibilisering virker på ca. 80 procent.

Jeg er sindssygt glad for at jeg tog mig sammen for nogle år siden. Fra at have været afskåret fra at gå uden for en dør, kan jeg nu uden problemer vælte mig rundt på en græsplæne :devil:

Link to comment
Share on other sites

Spock> Det må jeg lige se at få gjort til næste år :)

Dobbeltsplit power/pump program; uge 1, dag 1 (Eftermiddag):

Morgentræningen havde godt nok kostet lidt kræfter, men da jeg først var kommet ned i centeret gik det meget godt. Det er først nu at trætheden melder sig igen, men så er det også snart sovetid så skidt med det ;) Det var meget godt at få nogle sæt i armene og læggene uden at gå til failure eller noget, og det gav da også et reet godt pump fordelt på få reps, med korte pauser :)

Dagens tal; lavrep Biceps & læg:

Incline dumbbellcurls: 5x5@20 (Ok, måske lidt tungere næste gang eller flere reps).

Barbell Curls: 45x7, 4x5@50 (Tjoh udemærket).

Hammercurls: 5x5@20 (God og strict udførelse :) ).

Peak Contraction seated calfraises: 100x7, 100x7, 100x7, 110x6, 110x6 (Lidt tungere fra start næste gang).

Unilateral peak Contraction Toepresses: slæde+160x7, +160x7, 3x7@slæde+170 (Jeps, nice :) ).

Link to comment
Share on other sites

Spock> Det må jeg lige se at få gjort til næste år

Du kan faktisk allerede starte når den nuværende græs-sæson er slut.

Jeg er også allergisk overfor græs, men har fået vaccinen siden sidste efterår.

Jeg er gået fra at tage piller, øjendråber og næsespray dagligt i græssæsonen til kun at tage en pille hvis jeg føler det er rigtig slemt (tror jeg har taget 4 indtil videre)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share