Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Dobbeltsplit power/pump program; uge 3, dag 4 (Eftermiddag):

En hurtig gang triceps og mave inden en velfortjent hviledag. Endnu en dag var der ingen fra det famøse powerpossee, og man kan undre sig over om de overhovedet træner ;) :lol: :kj:

Pullovers: 5x7@54 (Udemærket, selvom håndvægten godt kan lide at tygge i mine håndled :angry: ).

Closegrip BP: 2x7@110, 3x5@120 (tjoh, ok vel <_< ).

Seated barbell extensions: 5x6-8@stang+30 (Den gør lidt ondt i albuerne, og planen er at udskifte den med en dumbbell version næste gang).

Machine crunch: 22½x15, 22½x12, 25x12, 25x10 ( buuuuuurn :devil::4whip: ).

Machine sidetwists: 4x15@90(god maskine og mange gode reps).

Ps. Som en lille fodnote, fik jeg endelig regnet ud hvor mange kalorier jeg egentlig kører i skabet hver dag :bblush: Det viste sig at jeg ligger på ca 4500kcal hvoraf der er ca 380gr protein :lol: Og mig der troede jeg lå omkring de 3500 :4oops:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ps. Som en lille fodnote, fik jeg endelig regnet ud hvor mange kalorier jeg egentlig kører i skabet hver dag  Det viste sig at jeg ligger på ca 4500kcal hvoraf der er ca 380gr protein  Og mig der troede jeg lå omkring de 3500

Hmm... Kyler du bare ting i fjæset, uden at vide hvad hvor du ligger rent kaloriemæssigt?

Det lyder (undskyld jeg siger det) temmelig uprofessionel i forhold til din standart! :huh:

Jeg har ikke haft en dag, hvor jeg ikke har talt kalorier siden 2001!

Link to comment
Share on other sites

4500kcal hvoraf der er ca 380gr protein  Og mig der troede jeg lå omkring de 3500 

damn det er meget protein :4whip: :lol:

men det ser da ud til at du hygger oppe i OBBC, sikker på du kan undvære det igen ;)

Hippo> Tjah, nu må vi se om jeg er blevet addicted når min måned udløber :lol: Skulle du egentlig ikke også begynde deroppe?

Link to comment
Share on other sites

Ps. Som en lille fodnote, fik jeg endelig regnet ud hvor mange kalorier jeg egentlig kører i skabet hver dag  Det viste sig at jeg ligger på ca 4500kcal hvoraf der er ca 380gr protein  Og mig der troede jeg lå omkring de 3500

Hmm... Kyler du bare ting i fjæset, uden at vide hvad hvor du ligger rent kaloriemæssigt?

Det lyder (undskyld jeg siger det) temmelig uprofessionel i forhold til din standart! :huh:

Jeg har ikke haft en dag, hvor jeg ikke har talt kalorier siden 2001!

Fistandantilus>

Jeg har altid talt kulhydrat, protein og fedtgram, men jeg har ikke gjort så meget i at udregne hvor mange kalorier det lige bliver til.

Det er egentlig heller ikke voldsomt nødvendigt, hvis man har en ide om hvor man ligger henne grammæssigt, og hvor mange gram af de 3 man har brug for. Sammenfattende har jeg haft styr på hvad jeg spiser, men jeg har ikke sat mig ned og regnet sammen netop hvor mange kalorier det lige er :blink:

Men du har da til en vis grad ret i, at det er sært at jeg ikke har gjort det :confused2: Behovet har vist ikke været til stede ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke haft en dag, hvor jeg ikke har talt kalorier siden 2001!

say what ?! :confused2:

det mener du ik seriøst...., nu må du ik misforstå men er det ik lige en tand til den gode side ?

craw> yooo, skal derop og lure snart så jeg kan se hva det er I går og savler over :devil: ;)

men hvis du blir afhængig så er der vel masser af ledige boliger her i odense....

Link to comment
Share on other sites

Men du har da til en vis grad ret i, at det er sært at jeg ikke har gjort det  Behovet har vist ikke været til stede
Det er et temmelig godt argument! :)

Men hvis du har så meget styr på protein/kulhydrat/fedt hver for sig, så kan jeg godt se, det ikke er betyder så meget med at tælle kalorier.

say what ?! 

det mener du ik seriøst...., nu må du ik misforstå men er det ik lige en tand til den gode side ?

Måske... Men jeg tænker overhovedet ikke over det længere. Når jeg sidder på toilet eller sidder og ser fjernsyn eller lign, så hiver jeg mobilos frem og bruger lommeregneren. Jeg sidder flere gange i løbet af dagen og regner på, hvad jeg har spist, og hvad jeg skal spise. Det er faktisk hyggelig nok!

Det med at veje alt hvad jeg spiser og drikker, tænker jeg heller ikke over længere... Kun når den løber tør for strøm! Så bliver jeg panisk! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jsc> Aaaaaaaamen ;)

Dobbeltsplit power/pump program; uge 3, dag 4 (Morgen):

Da centeret først åbnede kl 0900 idag, stod vi allerede dernede og trippede og var klar til at sparke bagdel :4whip: Der var fremgang i mange øvelser, men mest af alt var det underligt at håndvægtene virkede lette :confused2: Enten passer tallene ikke, eller også er jeg blevet voldsomt meget bedre siden jeg sidst trænede i Århus :blink: :confused2: Både flyes og incline dumbbell presses bar præg af disse "tvivlsomme" vægte, hvilket betød at jeg løftede en del "tungere" end normalt....måske :confused2:

Dagens tal; lavrep ryg & bryst:

Dødløft supersætted med bænkpres: 160x5 & 130x5, 170x5 & 135x5, 180x3 & 135x5, 190x3 & 138½x5, 190x3 & 140x5 (yeehaaa, forbeddringer i begge øvelser :w00t: ).

Barbell rows supersætted med incline dumbbellpress: 135x7 & 36x7, 140x7 & 40x7, 140x7 & 42x7, 140x7 & 44x7, 140x7 & 46x7 (bedre i begge øvelser, men især med håndvægtene var der stor "fremgang" hvis altså de passer :confused2: ).

Dumbbell Shrugs supersætted med flyes: 70x5 & 25x7, 4x5@80 & 4x7@30 (Shrugvægtene var tunge, men i flyes var de totalt lette :confused2: ).

En ting du lige skal holde dig for øje er diameteren af håndvægtenes håndtag. Et tykt håndtag får jo den samme vægt til at føles tungere, og vise versa. Vores røde håndvægte har jo et meget tyndt håndtag, så de kunne jo nemt føles lettere. Det er jo bare om at nyde at du kan køre det tungere i en periode. Det kan kun give en ny stimulus. Omvendt når du vender hjem igen selvfølgeligt.

Link to comment
Share on other sites

Jsc> Aaaaaaaamen ;)

Dobbeltsplit power/pump program; uge 3, dag 4 (Morgen):

Da centeret først åbnede kl 0900 idag, stod vi allerede dernede og trippede og var klar til at sparke bagdel :4whip: Der var fremgang i mange øvelser, men mest af alt var det underligt at håndvægtene virkede lette :confused2: Enten passer tallene ikke, eller også er jeg blevet voldsomt meget bedre siden jeg sidst trænede i Århus :blink: :confused2: Både flyes og incline dumbbell presses bar præg af disse "tvivlsomme" vægte, hvilket betød at jeg løftede en del "tungere" end normalt....måske :confused2:

Dagens tal; lavrep ryg & bryst:

Dødløft supersætted med bænkpres: 160x5 & 130x5, 170x5 & 135x5, 180x3 & 135x5, 190x3 & 138½x5, 190x3 & 140x5 (yeehaaa, forbeddringer i begge øvelser :w00t: ).

Barbell rows supersætted med incline dumbbellpress: 135x7 & 36x7, 140x7 & 40x7, 140x7 & 42x7, 140x7 & 44x7, 140x7 & 46x7 (bedre i begge øvelser, men især med håndvægtene var der stor "fremgang" hvis altså de passer :confused2: ).

Dumbbell Shrugs supersætted med flyes: 70x5 & 25x7, 4x5@80 & 4x7@30 (Shrugvægtene var tunge, men i flyes var de totalt lette :confused2: ).

En ting du lige skal holde dig for øje er diameteren af håndvægtenes håndtag. Et tykt håndtag får jo den samme vægt til at føles tungere, og vise versa. Vores røde håndvægte har jo et meget tyndt håndtag, så de kunne jo nemt føles lettere. Det er jo bare om at nyde at du kan køre det tungere i en periode. Det kan kun give en ny stimulus. Omvendt når du vender hjem igen selvfølgeligt.

Den har jeg også selv overvejet. Forskellen på hvor tunge de føles er dog ret stor, hvis det altså er tilfældet :woot:

Morgencardio

Det blev til en times powerwalk med MOLs powerkanin :bunny: For mit vedkommende var der ikke meget power :lol: Hele kadaveret føles rimelig brugt lige nu :chicken: :dead:

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio

Det blev til en times powerwalk med MOLs powerkanin :bunny: For mit vedkommende var der ikke meget power :lol: Hele kadaveret føles rimelig brugt lige nu :chicken: :dead:

:bunny::bunny::bunny::bunny::bunny:

.... ja det var sgu lige før mine batterier gik døde, da jeg skulle slæbe dig op af trappen!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Supersæt dobbeltsplitprogram; Uge 1, dag 1 (morgen):

Efter at have tilpasset mit gamle dobbeltsplitprogram, så jeg bedre kan udnytte det gode udstyr i OBBC, gik det løs med højrep patter og ryg her til morgen. Snak om at få et syyygt pump, og se ud som om man er ved at springe i luften :lol:

Flyes føltes dog havltunge, så måske er det med at håndvægtene føltes lette sidst, bare et tegn på¨at det var en god dag :confused2:

Dagens tal:

Flyes supersætted med pullups: 2x10@27½, 2x10@29 & 4x10 (Pullups føltes af en eller anden grund tunge?).

Incline flyes supersætted med Hammer machine pulldowns: 4x10@29 & 2x12@25, 2x11@30 (Auch, den rammer steder, som ikke er blevet ramt før på ryggen :blink::4whip: ).

Incline hammermachine BP supersætted med Hammer machine rows: 4x12@35 & 4x12@40 (Rows var godt, men BP'en var dårligere end med dumbbells :( ).

Link to comment
Share on other sites

Supersæt dobbeltsplitprogram; Uge 1, dag 1 (Eftermiddag):

Der var ikke ret meget andet end småtterier der skulle trænes om eftermiddagen, men jeg havde da satset på at spotte nogle MOL'ere. Endnu en dag var der tilsyneladende ingen :( Der var ellers rimelig proppet dernede, men jeg fik liret mit gejl af og kom afsted igen på ca 40 minutter......en lidt slatten træning :crying:

Dagens tal:

Hammermachine seated calfraises: 70x12, 4x7@80 (maskinen er vist bedst til flere reps <_< ).

Rotary calfmachine: 2x7@310, 3x7@330 (Igen ville flere reps pynte <_< ).

Standing calfraises: 255x11, 300x7, 330x7, 375x6, 375x6 (tjah pfff lidt tamt :( ).

Machine crunches: 25x24, 4x10@30 (Tjah ok vel? ).

Dumbbellwristcurls supersætted med Dumbbell reverse wristcurls: 2x12@15 & 2x10@6, 2x10@17 & 2x10@6 (hmmmm ok pump og føl, men det ville nok være bedre med en stang istedet for håndvægte <_< ).

Bah en tam eftermiddag, men så er der altid imorgen tidlig ;)

Link to comment
Share on other sites

Incline flyes supersætted med Hammer machine pulldowns:
Incline hammermachine BP supersætted med Hammer machine rows:
Hammermachine seated calfraises
Rotary calfmachine:
Machine crunches:

Træner du for at være med i T3 - Rise of the machines?! :tongue:

Undskyld, men hvorfor er du gået fra at køre basisøvelser, til næsten kun at køre maskiner :dead: ?

Link to comment
Share on other sites

Incline flyes supersætted med Hammer machine pulldowns:
Incline hammermachine BP supersætted med Hammer machine rows:
Hammermachine seated calfraises
Rotary calfmachine:
Machine crunches:

Træner du for at være med i T3 - Rise of the machines?! :tongue:

Undskyld, men hvorfor er du gået fra at køre basisøvelser, til næsten kun at køre maskiner :dead: ?

Som Anyone og Jsc er inde på, så bruger jeg dels maskiner som variation, og dels af en anden grund, som hænger sammen med den måde mit program er skruet sammen på.

Mit program er delt op i en højrep og en lavrep dag til alle muskelgrupper, der bliver trænet igennem to gange ugentligt. På lavrep dagene bruger jeg overvejende basisøvelser, mens jeg på højrep dagene bruger mere maskiner og isolationsøvelser.

En af grundende er, at det for mange muskelgrupper er alt for drænede til at det er hensigtsmæssigt at banke igennem 2 gange om ugen. Det ville give alt for meget CNS dræn, hvilket kan undgåes med de høje reps, som derudover giver en højere samlet tonnage, samt brugen af maskiner, som ikke fordrer koordination osv :wave:

Og jeps Hammerstrenght maskiner rykker ret meget røv!! :kj:

Link to comment
Share on other sites

Supersæt dobbeltsplitprogram; Uge 1, dag 2 (Morgen):

Morgenens træning var rigtig god. Selvom jeg var en smule træt da jeg vågnede, kom jeg i omdrejninger lige så snart jeg gik ind af døren i centeret :) Frontsquat gik godt og tjah det gjorde det meste :kj:

Dagens tal; lavrep ben & højrep skuldre:

Frontsquat: 110x7, 120x7, 130x5, 140x4, 145x3 (Det var rigtig let, så jeg skal starte tungere næste gang ;) ).

Goodmornings: 100x7, 120x7, 130x6, 140x5, 145x5 (yup yup ;) ).

Splitsquats: 4x5@90, 95x5 (Lidt shaky, men ok).

Seated sidelaterals: 4x11@12½ (Nice :) ).

Lying laterals: 4x10@10 (Lidt wasted i skuldrene på dette tidspunkt).

Link to comment
Share on other sites

Supersæt dobbeltsplitprogram; Uge 1, dag 2 (Eftermiddag):

Så var det tid til at riste guns af, og de fik en ordentlig omgang røvspark, der gav et pump så psykopatisk, at det var vildt langt ude. Det er læææænge siden de guns har været pumpet på den måde :lol: Det er lige før det ikke kunne lade sig gøre at vaske hår :blink::4whip:

Dagens tal; højrep biceps & triceps:

Barbellcurls supersætted med pressdown: 4x10@stang+30 & 4x12@45 (Fuuuuckin' A!!! :woot: ).

Hammerstrenght preachercurls supersætted med Dips: 20x12 & 26, 30x9 & 19, 25x10 & 17, 25x10 & 15 (And the pump goes on and intensifies :woot: )

Machine spidercurls supersætted med machine triceps extension: 4x10@6plader & 4x12@10plader (Hoooly crap, så var der dømt megapump og armene så helt crazy ud :woot :tongue: ).

Link to comment
Share on other sites

Som Anyone og Jsc er inde på, så bruger jeg dels maskiner som variation, og dels af en anden grund, som hænger sammen med den måde mit program er skruet sammen på.

Mit program er delt op i en højrep og en lavrep dag til alle muskelgrupper, der bliver trænet igennem to gange ugentligt. På lavrep dagene bruger jeg overvejende basisøvelser, mens jeg på højrep dagene bruger mere maskiner og isolationsøvelser.

En af grundende er, at det for mange muskelgrupper er alt for drænede til at det er hensigtsmæssigt at banke igennem 2 gange om ugen. Det ville give alt for meget CNS dræn, hvilket kan undgåes med de høje reps, som derudover giver en højere samlet tonnage, samt brugen af maskiner, som ikke fordrer koordination osv

Godt formuleret svar! Nu giver det hele meget mere mening :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner heller ikke hvad den hedder, men Arnold refererer til den som en tricepsposering <_< Jeg er ret sikker på at han meget konsekvent brugte den istedet for den konventionelle side triceps. Men den viser både bryst, triceps, biceps og underarme, så alle har vel et eller andet sted ret ;)

Supersæt dobbeltsplitprogram; Uge 1, dag 3 (Morgen):

På trods af en anelse morgentræthed og ømhed i både haser og gluuuuteus, blev det en hæderlig træning alligevel. Jeg var en smule langsommere end ellers, men styrken fejlede ikke noget. Jeg bænkede det samme som sidst, men fandt ud af at stangen var en smule smallere end normalt (SL stang vs VL stang). Dvs jeg holdt smallere end ellers, men løftede det samme :o Lidt fremgang må det være ;)

Dagens tal; lavrep bryst & ryg:

Dødløft supersætted med bænkpres: 170x5 & 130x5, 180x3 & 135x5, 190x3 & 138½x5, 190x3 & 138½x5, 200x1 & 140x5 (ikke dårligt :) ).

T-rows supersætted med Incline dumbbellpress: 75x5 & 44x7, 4x7@85 & 4x7@46 (Tjoh, ok selvom skuldrene drillede en anelse ).

Dumbbell shrugs: 4x5@80 & 4x7@30 (MOFO-tunge håndvægte og flyes drillede skuldrene <_< ).

Link to comment
Share on other sites

Supersæt dobbeltsplitprogram; Uge 1, dag 3 (Eftermiddag):

Eftermiddagstræningen blev udført med noget mere energi end morgentræningen. Desværre skulle der kun trænes småtterier, men det blev da alligevel en ok træning, selvom det føles lidt utilfredsstillende bare at træne læg, mave og underarme. Men ok, så er der desto mere overskud til at foretage lidt mental opvarmning til spisedag imorgen sammen med los muchachos del cacao :lol:

BTW, så er jeg ikke løbet på en af dem endnu, men det er måske pga de gode sommervejr :lol:

Dagens tal; højrep læg, mave og underarme:

Hammerstrenght seated calfraises: 4x14-11@70 (aaaaav buuurn MOFO :devil::4whip: ),

Rotary calfraises: 4x14@290 (Kongen af lægøvelser i min bog :woot: ).

Donkey Calfraises: 4x12@hele stakken, men lidt følelsesløs i læggene :kj: ).

Flags: 12, 10, 10, 8 (:woot altid en vinder ;) ).

Behind the back wristcurls supersætted med reverse wristcurls: stang+40x14 & stang+5x12, 3xstang+40x11-8 & 4x12-11@stang+5 (yikes et par pumpede underarme :woot: ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share