Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En god omgang på 45 minutter, selvom benene er lidt tunge idag. Høfebersæsonen er ved at komme igang kan jeg mærke, så de næste par måneders cardio skal nok blive fornøjelige :cry:  :thumb_down:

Tager du fiskeolie? hvis ikke kan det være en god og nogenlunde billig løsning. Det vil måske ikke fjerne det helt, men måske bedre tilstanden:

Selvom du ikke lider af bronkiekonstriktion vil fiskeolie stadig hælpe din krop med ikke at overreagere på pollen.

Fish oil supplementation reduces severity of exercise-induced bronchoconstriction in elite athletes.

Mickleborough TD, Murray RL, Ionescu AA, Lindley MR.

Department of Kinesiology, Indiana University, 1025 East 7th Street, HPER 112, Bloomington, IN 47401, USA. [email protected]

In elite athletes, exercise-induced bronchoconstriction (EIB) may respond to dietary modification, thereby reducing the need for pharmacologic treatment. Ten elite athletes with EIB and 10 elite athletes without EIB (control subjects) participated in a randomized, double-blind crossover study. Subjects entered the study on their normal diet, and then received either fish oil capsules containing 3.2 g eicosapentaenoic acid and 2.2 g docohexaenoic acid (n-3 polyunsaturated fatty acid [PUFA] diet; n = 5) or placebo capsules containing olive oil (placebo diet; n = 5) taken daily for 3 weeks. Diet had no effect on preexercise pulmonary function in either group or on postexercise pulmonary function in control subjects. However, in subjects with EIB, the n-3 PUFA diet improved postexercise pulmonary function compared with the normal and placebo diets. FEV1 decreased by 3 +/- 2% on n-3 PUFA diet, 14.5 +/- 5% on placebo diet, and 17.3 +/- 6% on normal diet at 15 minutes postexercise. Leukotriene (LT)E4, 9alpha, 11beta-prostaglandin F2, LTB4, tumor necrosis factor-alpha, and interleukin-1beta, all significantly decreased on the n-3 PUFA diet compared with normal and placebo diets and after the exercise challenge. These data suggest that dietary fish oil supplementation has a markedly protective effect in suppressing EIB in elite athletes, and this may be attributed to their antiinflammatory properties

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Niske> Pga af sutterne eller katten :lol:

Arj, synes bare det er snyd at du både har Angel og en racermis ;)

Niske

Faktisk... så har Kragen jo så hele to race-misser ;)

Heldig Krawe ;) :wub:

Laush>

Thx, men jeg får dagligt en gang Udos, så det burde gøre det samme som fiskeolien :) Underligt nok var pollentallene ellers lave idag, men de må ligge højere her end de gør på målestationerne <_< .

Link to comment
Share on other sites

nok var pollentallene ellers lave idag, men de må ligge højere her end de gør på målestationerne  .

Også her tilsyneladende :o har for første gang haft høfeberknas idag.

På trods af en smule regn, så var der også høfebersymptomer idag :cussing: Glæder mig til efter Sankt Hans, så lortet kan gå væk igen :)

Morgencardio:

Det syntes som en noget langsom tur, men ifølge uret tog den samme tid som den plejer, så det var bare indbildning. Sjovt som tiden kan føles vildt hurtig eller dræbende langsom, alt efter hvad man tror og om man lægger mærke til tiden eller ikke :o

Link to comment
Share on other sites

For at give dig lidt indblik i tiden, har jeg fremfundet lidt omkring emnet!

Tiden er no'et mærkeligt noet

jeg har aldrig helt forstået

hvad den egentlig er for noet

jeg kan ikke røre den

jeg kan ikke smage den

jeg kan ikke lugte den

hvad er den for noet

jeg ved det ikke

timer, dage, uger, år

jeg ved kun at tiden går

Tiden er noet underligt noet

jeg har aldrig helt forstået

hvad den egntlig er for noet

er den lilla eller gul

er den knatet eller rund

er den bitter eller sød

hvad er den for noet

jeg ved det ikke

men når melodien slutter

så er der gået to minutter

:biggrinhat:

Link to comment
Share on other sites

slog lige udos inhold op:

Udo's Choice Ultimate Oil Blend Ingredients: Flax oil*, sunflower oil*, sesame oil, medium chain triglycerides, evening primrose oil (12.6 mg GLA per tablespoon), rice germ and bran oil, soy lecithin, d-alpha tocopheral (natural vitamin E), oat germ and bran oil. (*from certified organically grown seeds

Der er kun omega-3 fra hørfrø hvilket er alfa-linolensyre som ikke har helt samme virkning som "brødrene" DHA & EPA (omega-3 i fiskeolie) omega-3 i hørfrø omdannes kun i ringe grad til DHA & EPA så ekstra tilskud af fiskeolie vil være til gavn.

Link to comment
Share on other sites

slog lige udos inhold op:

Udo's Choice Ultimate Oil Blend Ingredients: Flax oil*, sunflower oil*, sesame oil, medium chain triglycerides, evening primrose oil (12.6 mg GLA per tablespoon), rice germ and bran oil, soy lecithin, d-alpha tocopheral (natural vitamin E), oat germ and bran oil. (*from certified organically grown seeds

Der er kun omega-3 fra hørfrø hvilket er alfa-linolensyre som ikke har helt samme virkning som "brødrene" DHA & EPA (omega-3 i fiskeolie) omega-3 i hørfrø omdannes kun i ringe grad til DHA & EPA så ekstra tilskud af fiskeolie vil være til gavn.

Fiskekapsler eh? Hmmm huh :raisebrow: Jeg ved nu ikke lige hvor jeg kan smide dem ind rent kcalmæssigt, men jeg skal se på det :wave:

Hepburn Program; Uge 3, dag 3:

Benene var vist stadig mærket af enten af højrepsættet i mandags, eller også var det dødløften der stadig sad i benene. Uanset hvilken af delene det var, så var squatten noget tung idag, og lå et lille stykke under normalen <_< Fyssen konstaterede også at jeg havde fået en lille fibersprængning i venstre ben, og jeg er rimelig sikker på at det er kommet af dødløft i mandags. Det har dog ikke været noget jeg har kunnet mærke, udover i squatten.

Resten af træningen var lidt bedre og der var masser af selskab, så lidt kæbetræning blev det også til :)

Dagens tal:

Squat:

Opv:

100x5

140x3

170x1

Worksæt:

190x1 Føltes tung og akavet.

190x1 Lidt bedre, men venstre ben gjorde lidt nas <_<

195x1 Kunne ikke lige finde stilen.

200x1 Knap så kønt rep <_<

200x1 Noget bedre rep end det første på 200.

160x5

160x5

160x5

160x5

160x5

5'erne var egentlig lette nok da jeg fandt stilen. Skulle åbenbart være smalt idag.

Ol-Rows:

140x5

150x6

150x6

155x5

155x6

Den kørte sq meget godt, og pta. kommentarer om udførelsen, sad den som den skulle i latten :smilerock:

Reverse upright rows:

80x12

90x10

90x11

Ok.

Standing legcurls:

60x15

70x12

75x10

80x9

Aaaaaaaaaajjjjj, den brændte sq for nasty :devil:

Closegrip BP:

120x10

130x8

130x8

140x5

Samme tal som sidst, men ikke nær så meget smæk på.

Morgencardio:

Man kan ikke sige meget andet end at vejret var helt perfekt her til morgen. En lidt fugtig morgen, hvor solen langsomt tørrer den våde morgen op og der blæser en let kølig brise :firebounce: Derudover er det 1 rundt år siden en vis Pussermatic indfandt sig i Kragerup :bunny: :inlove: :trampolin: :2000-pontiac-red:

Link to comment
Share on other sites

Hej Krage ;)

Tillykke med Jeres bryllupsdag :band: :inlove:

Håber I får en god dag :)

Godt at se, at der stadig er power på træningen, selvom du er på diæt :4thumbup:

Er det forresten ikke snart tid til en billede-opdate, eller er jeg gået glip af noget.

Fortsat god vind i sejlen med det hele (damen, træningen og diæten)

Hilsen density ;)

Link to comment
Share on other sites

Ol-Rows:

140x5

150x6

150x6

155x5

155x6

Den kørte sq meget godt, og pta. kommentarer om udførelsen, sad den som den skulle i latten :smilerock:

Jamen jeg synes da stadig du går lidt langt frem, når du laver dine reverse grip scruuugs, men hvis det føles bedre, så fred være med det ;)

Den fiber, sad den i skinkestrengene?

Og tillykke med jeres etårsdag :)

Link to comment
Share on other sites

Derudover er det 1 rundt år siden en vis Pussermatic indfandt sig i Kragerup :bunny: :inlove: :trampolin: :2000-pontiac-red:

WRRROOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMM :2000-pontiac-red:

... Ja - det tog dig jo ikke lang tid at overtale mig til at komme under dine vinger :wub:

Link to comment
Share on other sites

Derudover er det 1 rundt år siden en vis Pussermatic indfandt sig i Kragerup :bunny: :inlove:    :trampolin:  :2000-pontiac-red:

WRRROOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMM :2000-pontiac-red:

... Ja - det tog dig jo ikke lang tid at overtale mig til at komme under dine vinger :wub:

;) :wub:

Density>

Takker, og jo jeg vil bestræbe mig på snart at få taget nog e nye billeder :bblush:

Big J>

Nej, den sad ca midtvejs mellem knæet og hoften på ydersiden af venstre lår. Jeg har bare ikke kunnet mærke den overhovedet, andet end at det trak en smule oppe ved hoften <_<

Hepburn Program; Uge 3, dag 4:

En noget søvnig omgang idag, hvor jeg ikke var specielt oplagt. Den blev dog gennemført og i rimelig fornuftig stil og med fornuftige nok vægte. En enkelt fridag falder nu på et tørt sted inden sidste uge af Hepburn går igang :)

Den eneste Semi-Mol'er der var på stedet idag var Jakob Vind. Der herskede en lidt søndagsagtig doven stemning dernede idag, og der var ikke ret meget gang i den <_<

Dagens tal:

Assisted pullups:

-25x16

-20x15

-15x11

-15x10

Utroligt så stor forskel der er på -20 og -15 :blink:

Toepress:

slæde+245x20

slæde+270x20

slæde+295x17

slæde+295x17

Udemærket som afveksling til alt det andet lægarbejde :)

Pullovers:

50x15

56x13

60x11

60x10

Udemærket, men jeg fik en smule ondt i albuerne. Skal nok reppe lidt højere og med lavere vægt en tid.

Preachercurls:

stang+25x12

stang+30x8

stang+30x8

stang+30x8

Tjah, udemærket, men jeg kan mærke at kroppen er lidt træt af øvelsen, så jeg skal nok have en anden næste gang.

Standing wristcurls:

60x30

70x17

70x19

70x18

Nasty nok pump osv, men wimpy ass vægt :chicken: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja, synes du skal supplere med lidt fiskeolie. De billigste jeg pt. kender er "Lekaform" som fås i bl.a. fakta og Aldi. de er 500mg per kapsel. Jeg selv indtager 12/dag = 6 g. = 54kcal hvilket ikke er meget i regnskabet. De er desuden fri for d & e vitamin.

Link to comment
Share on other sites

Ja, synes du skal supplere med lidt fiskeolie. De billigste jeg pt. kender er "Lekaform" som fås i bl.a. fakta og Aldi. de er 500mg per kapsel. Jeg selv indtager 12/dag = 6 g. = 54kcal hvilket ikke er meget i regnskabet. De er desuden fri for d & e vitamin.

12?????? om dagen?!?!?

Det var da sygt meget, jeg tar normalt 1 om dagen, 1grams.

Hvorfor så meget?

Link to comment
Share on other sites

Ja, synes du skal supplere med lidt fiskeolie. De billigste jeg pt. kender er "Lekaform" som fås i bl.a. fakta og Aldi. de er 500mg per kapsel. Jeg selv indtager 12/dag = 6 g. = 54kcal hvilket ikke er meget i regnskabet. De er desuden fri for d & e vitamin.

Så er det nok Aldi-tid på mandag :)

Link to comment
Share on other sites

Thomas>

Fordi mange af de forsøg der er lavet har vist at der skal større doser til. Det der står på pakkerne er måske lavet for at være på den sikre side idet højere dosis omega-3 kan have anti-koagulations virkning (dvs. blodet bliver mere flydende) hvilket kan være et problem for folk der f.eks. i forvejen tager blodfortyndende medicin.

Forresten fik lekaform en 1 plads i "tænk & tests" test af fiskeolier (kan findes på deres hjemmeside)

Link to comment
Share on other sites

Dagens cardio:

Idag begyndte jeg så på at tage en ekstra kortere tur, om eftermiddagen på de dage, hvor jeg ikke træner. På dette program bliver det til 1½ times ekstra cardio på ugebasis og lidt mindre når jeg begynder på 6 split efter denne uge er overstået.

Morgenturen var ganske fin og med godt tempo og ligeledes for den anden tur her om eftermiddagen. Jeg havde nok en smule for meget tøj på, så jeg endte med at svede som et swin inden jeg var færdig :lol:

Morgencardio:

45 minutter.

Eftermiddagscardio:

30 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Skal du køre Ronnie C's leee' split oder was?

Ikke når jeg ikke har muligheden for at få grits :lol:

Hepburn Program; Uge 4, dag 1:

Idag var store svededag :blink: Det er ved at være noget tid siden der røg så meget væske ud og det at det var ret lummert, hjalp ikke just. Bortset fra det, så gik det ok idag. Jeg kan mærke at jeg er ved at være noget træt af dette program, så det passer meget godt med at jeg starter på noget nyt på mandag :) Jeg var en smule slatten, men generelt gik det godt nok. Fætter PR kan ikke være på besøg hver dag, så engang imellem må man tage til takke med almindelige træninger :lol: Der var ellers proppet dernede idag, og en del MOL'ere forettede en ordentlig gang afbrænding, så stemningen var som sædvanligt god :)

Dagens tal:

Dødløft:

Opv:

100x5

140x3

180x1

Worksæt:

200x1

210x1

220x1 Fik lidt overbalance fremover, så jeg måtte slippe den første gang og tage den igen <_<

230x1 Brugte for lang tid på at sidde i bundpositionen, så det blev et langsomt dårligt løft.

230x1 En hel del bedre end det foregående.

190x5

190x5

190x5

190x5

190x5

Kunne måske godt have grindet 235 op som sidst, men valgte at spare lidt på det og gemme det til en anden gang. de 5x5 var også lede nok, men mest i de første 2 sæt.

Seated dumbbellpress:

46x5

50x5

52x5

50x5

40x10

Udemærket, men jeg skifter øvelse næste gang, da kroppen ikke gider den mere.

Flyes:

25x10

27½x10

27½x10

30x10

30x10

Ok, men kunne være bedre.

Legpress:

200x50

200x50

Brændte som bare fanden :devil::devil:

Seated calfraises:

60x18

70x15

70x15

80x10

Ok, men lidt træt.

Hammerstrenght curls:

20x20

30x15

40x8

40x6

Det sidste sæt var heavyass, men de øvrige var ok.

Morgencardio:

Som sædvanligt 45 minutters PW :treadmill:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share