Debat fra styrkelisten om Frank Jørgensen


PHE
 Share

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sikkert, men det gør det ikke mere rigtigt. Alene den "se lige mig" attitude som han kom ind på listen med er til at brække sig over. Pudsigt nok at han aldrig skriver noget som helst herinde, men lige pludselig er han der med sine vilde krudt-løft, wow hvor flot.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også at Klaus overreagere - og så igen.

Vi skal huske på at vi (som det samfund som MOl er) er med til at præge udviklingen. Motion-online er formodentligt det såvel største som bedste forum for træningsinteresserede. Det giver os også et stort ansvar.

Og præcis derfor mener jeg det er utrolig vigtigt at tage afstand fra doping.

Jeg vurdere at Basket - og hans liste er o.k., - men vil give Klaus ret i at der nok er lige lovlig meget begejstring for de urene løft i tråden. Dog vil jeg vælge at lade Basket's udemærkede liste få en chance.

På den anden side har jeg stor respekt for det Klaus gør. Hvis vi alle blot ser væk eller ignorere lovprisningen af doping - så bliver lovprisningen af doping dagens standard!

Jeg synes måske bare det er en forkert måde at tage afstand på. - Hvis vi skal trække os fra alt hvad der er blevet urent så ender vi med at sidde tilbage i et meget lille hjørne tilsidst.

Link to comment
Share on other sites

De principielle diskussioner om hvad man vil deltae i - hvordan vi samlet skal reagere osv. er ok. Men der er mange indlæg i ovenstående der er på kanten. Vi lader det stå for nu - men forsøg at holde lidt igen på vreden ikke? B)

Link to comment
Share on other sites

DaDane>> Kan du bestemme dig?

Fakta er bare, at nogen gange må man banke lidt i bordet for at få budskabet ud over bordkanten. Ellers drukner det i rygklapperi og ligegyldighed.

Og at tilbede og skamrose en karantæne-ramt dopingmisbruger i en tråd, der handler om rene løft og sund konkurrence... Det bliver en kold dag i helvede. før jeg stiltiende kan lade det passere.

Link to comment
Share on other sites

DaDane>> Kan du bestemme dig?

Nej!

Problemet er at jeg er 100% imod doping - og at jeg mener at vi aktive brugere af MOl har et ansvar for udviklingen. Dog er jeg ikke sikker på at en "nå ja - så trækker jeg mig" reaktion er vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

Har fulgt med i diskussionen, og skulle egentlig også til at skrive mit navn og mine løft på den liste. Men ved nærmere eftertanke, så tror jeg at jeg melder pas.

Fascinationen af de ”utrolige” løft falmer og svinder ind til fordømmelse og foragt, når man ved at manden tidligere har brugt AS.

Faktum er at han tidligere er blevet taget i at snyde. Har man først én gang danset med djævlen, så må man også forvente at det får konsekvenser for ens troværdighed og omdømme.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det lige, at ens navn på en liste over MOL'ernes træningsløft har at gøre med Frank Jørgensen og doping?

Listen er ment som en DOPINGFRI liste, hvor RENE løft er på. Derfor er i hvert fald to personer fra MOL, (deriblandt Frank Jørgensen) der ikke længere er på listen.

INGEN der offentligt bekender sig til doping, er på listen. Om folk så doper sig i alt hemmelighed, er der selvfølgelig ingen, der kan kontrollere, ligesåvel som ingen kan kontrollere, om folk reelt kan løfte det, de skriver sig på med. Her må vi bare stole på hinanden, og når man skriver sig på en DOPINGFRI liste, må man gå ud fra, at det samtidig også er tilfældet. Signalværdien er der ingen, der kan pille ved: nemlig det, at man på MOL, kun interesserer sig for dopingfri løft.

Mht dopingdebatten så er signalværdien i ikke at skrive sig på meget større. Enkelte usikre nybegyndere og potentielle dopingmisbrugere udefra kunne fx nemt undre sig over, at fremtrædende MOLere har valgt ikke at være på MOLs DOPINGFRI liste over styrkeløft.

Jeg synes faktisk, at det at stå på listen er det tætteste på en programerklæring omkring antidoping, man kan komme, og et vidnesbyrd om, hvad man rent faktisk kan nå uden at hoppe i den sorte gryde. Er fx lige i dag i mit center blevet spurgt, om min træning og løft var med krudt, hvilket jeg selvfølgelig nemt kunne afkræfte med henvisning til MOL.

Link to comment
Share on other sites

Endnu et lille studie i heltedyrkelse. Men trods alt godt, en del valgte at tage konsekvensen og sige fra.

Nej, nu må du fandme tage at stoppe. Det er sgu for meget. Prøv lige at droppe det pis der. Der er sgu da INGEN som roser Frank så meget at man kan tale om heltedyrkelse. Det bliver nævnt at de træningsvægte han smider rundt med er meget imponerende, AS eller ej. Det kan man sgu da IKKE forveksle med heltedyrkelse.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ret aggressiv tone der.

Nå, men klausjensen og Roberto osv. har vist fået sagt det væsentlige. Det handler alt sammen om man i sit hoved ønsker og kan adskille flotte præstationer fra de betingelser, de er tilvejebragt under. Jeg kan ikke. Andre kan. Så'n er det bare.

Jeg mindes en MS-log, hvor visse fremtrædende medlemmer af boardet dunkede folk oven i knolden, når de pippede lidt om, at det da vist ikke kunne passe, det der stod der ... Typisk folk med behov for helte, der ikke kan ta at andre rokker ved piedestalen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mindes en MS-log, hvor visse fremtrædende medlemmer af boardet dunkede folk oven i knolden, når de pippede lidt om, at det da vist ikke kunne passe, det der stod der ... Typisk folk med behov for helte, der ikke kan ta at andre rokker ved piedestalen.

Ingen grund til at Punke MS....han havde da i det mindste ikke været på krudt ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

For fanden det er jo bare en skide liste!

Det er jo ikke en liste der er værd at hyle over. Der er med garanti folk på listen, som har brugt/prøvet en steroide pille/sprøjte osv. Og mange er løftene vil med garanti, hvis de blev lavet for en dommer, blive underkendt med det samme fuldstændig. Så listen er jo faktisk fuldstændig værdiløs.

Personligt mener jeg godt at Frank kan skrive sig på listen, fordi listen er jo lavet for at give et overblik, over hvad folk kan præstere på MOL.

Også kan han jo altid skrive i en parantes uden for sit nave "Doping bruger" Så ved folk clean ikke clean, og ja! bare et foreslag. Det er jo ikke min liste.

Link to comment
Share on other sites

Ret aggressiv tone der.

Ja, man kan godt blive små pissed off, når en smart-ass stempler en som heltedyrker, fordi man helt isoleret set er imponeret over et par gym-løft. Jeg har på intet tidspunkt dyrket Frank Jørgensen på nogen måde. Jeg har heller ikke rost ham for hans styrkeløftspræstationer. Jeg har udelukkende udtalt mig om at det er pæne løft han laver i centret. Der er ikke mange folk på AS, som løfter det i de pågældende øvelser. Det er iøvrigt nøjagtigt det samme, som når folk er imponeret over det Westside gutterne løfter. Men man har selvfølgelig i baghovedet at man tager AS i Westside. Det er det samme som gør sig gældende her. Kan ikke se problemet ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

For fanden det er jo bare en skide liste!

Det er jo ikke en liste der er værd at hyle over. Der er med garanti folk på listen, som har brugt/prøvet en steroide pille/sprøjte osv. Og mange er løftene vil med garanti, hvis de blev lavet for en dommer, blive underkendt med det samme fuldstændig. Så listen er jo faktisk fuldstændig værdiløs.

Personligt mener jeg godt at Frank kan skrive sig på listen, fordi listen er jo lavet for at give et overblik, over hvad folk kan præstere på MOL.

Også kan han jo altid skrive i en parantes uden for sit nave "Doping bruger" Så ved folk clean ikke clean, og ja! bare et foreslag. Det er jo ikke min liste.

Det kan du ikke have tænkt igennem!

Når adskillige personer på top-10 listen har "snydt" sig derop - og lille Søren kommer og tjekker. - Whau - nu ved jeg hvad der skal til!

Hvis det bliver resultatet - skal jeg I HVERT FALD heller ikke stå på den liste!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har på intet tidspunkt dyrket Frank Jørgensen på nogen måde.
Hvis det er sådan, så lad være med at føle dig så truffet.

Jeg tænker på den her måde: Hvis en eller anden gringo går op til eksamen i bogføring og lige kigger hos sidemanden, hvad balancen skal være, så er det snyd. Og så er det UD af eksamenslokalet. Det kan godt være vedkommende alligevel er dygtig, men det er snyd alligevel.

Tilsvarende er jeg træt af alle de sportskommentatorer, som jubler over cykelløb eller andre AS-hærgede sportsgrene. For publikum vil juble. Hvis man nævner AS, så tager det lige toppen af jubelen, og det kan nogle ikke lide, at man gør.

Det er da ikke noget mere hæsligt en sportsfolk, som fører sig frem som verdens herrer - og så har haft gang i den ufede krudtdåse.

smart-ass

Pas du hellere på med name-calling, boy. :lol:

Personligt mener jeg godt at Frank kan skrive sig på listen, fordi listen er jo lavet for at give et overblik, over hvad folk kan præstere på MOL.

Ja, eller hvad folk kan, hvis de får ureglementeret hjælp. Get the picture?

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

En kedelig holdning du har Infestedass.

Du har ingen chance for at vide om folk på den liste tager eller har taget krudt, så lad være at udtale dig om det som om du har beviser.

Hvis nogen skriver sig på med krudt i kroppen eller forkerte tal, så er det sgu' for plat og decideret barnligt.

Jeg tillader mig lige at citere BaskeT:

INGEN der offentligt bekender sig til doping, er på listen. Om folk så doper sig i alt hemmelighed, er der selvfølgelig ingen, der kan kontrollere, ligesåvel som ingen kan kontrollere, om folk reelt kan løfte det, de skriver sig på med. Her må vi bare stole på hinanden, og når man skriver sig på en DOPINGFRI liste, må man gå ud fra, at det samtidig også er tilfældet. Signalværdien er der ingen, der kan pille ved: nemlig det, at man på MOL, kun interesserer sig for dopingfri løft.
Og mange er løftene vil med garanti, hvis de blev lavet for en dommer, blive underkendt med det samme fuldstændig.

Og hvad så?

Det er forhåbentlig tydeligt at reglerne for løftene ikke svarer til styrkeløftregler. At der skulle være nogle stykker som måske mangler 1-2cm i dybden på squatten eller laver en lidt skæv lockout i bænk rykker det jo ikke ligefrem det store på listen.

Jeg tror også de fleste går så meget op i sporten og er så selvkritiske, at de ikke ville skrive et løft på de ikke mente var ordentlig udført.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Maxpower - Jeg anklager ikke nogen for at tage doping, men HR "Hvem som helst" kan jo skrive sig på listen i smug, og påstå at være CLEAN, selvom han er et drug vrag.

Link to comment
Share on other sites

Maxpower - Jeg anklager ikke nogen for at tage doping, men HR "Hvem som helst" kan jo skrive sig på listen i smug, og påstå at være CLEAN, selvom han er et drug vrag.

Det har du da ganske ret i. Men det indebærer jo ikke at man derfor ligeså godt kan sige at alle dem som som vi VED har taget noget, også bare kan stå på listen. Et eller andet sted må man slå en streg i sandet. Og den streg har Basket slået et ganske fornuftigt sted synes jeg.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Infest> Det var da en ret u-MOL'sk holdning, som ikke stemmer særligt godt overens med, at MOL er bannerfører for AS-fri træning.

Det kan vel bedst siges, som Dadane gjorde:

Når adskillige personer på top-10 listen har "snydt" sig derop - og lille Søren kommer og tjekker. - Whau - nu ved jeg hvad der skal til!

Det er et skråplan :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Okay det er nok også det bedste, at sige at MOL-Listen holdes AS fri. Det er nok det bedste, hvad angår kampen mod doping. Er overbevist og ændrer mening.

Så sku den diskussion have nået en løsning.

Men stadig så mener jeg manden, er lige så velkommen på MOL som alle andre, og at manden sikkert har en masse info om træning, konkurrencer, osv. Som kan være godt at vide.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal listen være clean! Det siger sig selv!!!

Men vi kan jo kun stole på at folk ikke snyder, man kan jo også bare lige skrive et par kg mere på for at rykke op i klassementet. Det må jo bare være holdningen at hvis nogen indrømmer eller tages i doping så bliver de øjeblikkeligt fjernet fra listen!! Ligesom folk fjernes hvis de snyder på andre måder...

Men igen, hvordan skal vi dog vide om folk snyder eller doper?? Det kunne jeg godt tænke mig at vide!

Som jeg ser det, så er listen (som resten af MOL) totalt fri for doping!!! :angry: Hvis det stod til mig så blev folk der tager eller er taget for doping banned fra MOL!!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu ved jeg vist hvorfor jeg ikke er på listen mere :lol: :lol:

Hold da kæft mand, det er godt der er tilbud på tudekiks.

Folk der benytter ECA stacks burde også være slettet. Og alle burde vel fremvise en negativ dopingtest, samt afgive prøver hver anden dag, for det ville jo være en katastrofe hvis der var en som havde brudt MOL-loven og overskredet koffeingrænsen med 5 mg.. Jesus Christ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share