Clark Kent


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

Øv, en ærgerlig uge. Jeg har ikke haft tid til at træne mandag eller tirsdag og får det ikke fredag. Desuden er jeg blevet snottet :dry:

Omvendt betyder det, at motivationen var i top i dag, selv om dagens træning måtte tages i to omgange; igen pga. alle mulige andre ting, jeg skulle.

Chin ups: 1,2,3,4,5,6,5,4,3,2,1

Overhead squat: 1*8*20 + 1*8*30 + 1*8*40

Bred squat: 1*8*80 + 1*8*90

Frontsquat: 2*5*120 + 3*5*115 - pyha, morgenmaden var på vej op, men fedt at prøve de 120 :w00t:

Og i aften blev det så til:

Skrå DB: 1*8*17,5 + 1*8*20 + 5*5*37,5

CB rows: 3*8*95

Military press: 3*8*60 - rigtig gode!

CB shrugs: 3*8*135

SL CB dødløft: 3*8*135

God dag; jeg tager en gang armtræning (!) i morgen, men så bliver det nok mandag,

før jeg er på min pind igen...

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore> ja, den kører faktisk ret godt med de beskedne kg, jeg har på indtil nu.

Første gang var jeg helt smadret de særeste steder på bagskulder og overarm af at stabilisere den, men nu går det godt :smile:

Den skal dæl''me noget længere "bagud" end jeg havde troet; det kræver lidt smidighed i skuldrene!

Link to comment
Share on other sites

Så var der dømt diskotræning; ja, jeg lod mig dårligt nok mærke af det, da et par spinkle fingre for enden af en spinkel arm, som igen sad på en endnu mere spinkel torso, der for sin dels vedkommende balancerede på et par umådeligt spinkle ben, skiftede fra CD til the noise (hvor Conny fra Brabrand vistnok vandt et eller andet abonnement til noget...)

Der var jeg nu også kun to minutter fra at være færdig.

Ja, man bliver vist blød på sine gamle dage :innocent:

Dips: 1*12*0 + 1*12*10 + 1*12*15 + 1*10*20

High cable curls: 1*10*25 + 2*10*30

Kabel pushdowns: 1*10*80 + 2*10*85

BB curls: 1*10*20 + 1*10*30 + 1*10*35

DB hammercurls: 3*10*12,5

men så følte jeg også the pump...

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

Pyha, det var sgu' en værre omgang i dag!

På forhånd var jeg lidt lurens ved dagens træning, for weekenden bestod af personaleweekend og sølvbryllup; begge dele involverede betragtelige mængder rødvin, øl, whisky, chokolade, kager, ja, you name it... Og tilsvarende lidt søvn.

Der var da heller ikke meget gods i chin ups og bred squat, og overhead squatten svajede lidt mere, end godt er :dry:

Men så slog stædigheden til, og selv om det holdt hårdt, gik det okay, og jeg fik endda øget en smule i frontsquat :w00t:

Chin ups: 1,2,3,4,5,6,5,4,3,2,1

Overhead squat: 1*8*20 + 1*8*30 + 1*8*40

Bred squat: 1*8*80 + 1*8*90

Frontsquat: 3*5*120 :w00t: + 2*5*115 - men hvor var jeg tæt på at knække mig...

Skrå DB: 5*5*37,5

CB rows: 3*8*95

Military press: 3*8*60

SL CB dødløft: 3*8*135

CB shrugs: 3*8*135

Øv, hvor er jeg smadret nu... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du svarede i øvrigt aldrig på¸ hvorvidt du træner raw oder...?

heffe> Undskyld, men det gør jeg; altså træner raw.

Jeg har bare sådan et par elastik-løbe-knæbind, som jeg har på, når de ikke er til vask.

Det eneste, de gør, er at holde knæene varme, men de har en eller anden psykologisk effekt: har jeg dem på, tænker jeg: "ah, du har endda knæbind på i dag. Så kan du sgu' godt løfte dem.", men har jeg dem ikke på, tænker jeg: "Nå, jeg har ikke knæbind på; så skal den fand'me bare ha' noget gas!"

Der er et par løftere, som har understreget knæbindenes ikke-eksisterende effekt, men det er bare en vane. Dem har jeg et par stykker af...

Mht. rigtige knæbind, så tror jeg ikke, det er noget for mig; jeg er heller ikke meget for at maxe for alvor i squat.

Det eneste, jeg bruger af hjælpemidler, er magnesium i dødløft og bælte i military press. Nå, det blev et langt svar... :smile:

Fist> tak, tak. Det er også rart, det går fremad, men det ved du jo alt om, kan jeg se i din log :wink::w00t:

I dag: lidt diskotræning...

Dips: 1*12*0 + 1*12*10 + 1*12*15 + 1*10*20

Kabel pushdowns: 1*10*80 + 2*10*85

High cable curls: 1*10*25 + 2*10*30

BB curls: 2*10*30 + 1*10*35

DB hammercurls: 3*10*15

Link to comment
Share on other sites

Det er pokkers, som det er svært at time sin træning for tiden :mad:

I dag mødte jeg på arbejde kl. 6.30 :blink::blink: Det er absolut ikke noget for mig!!

Omvendt turde jeg ikke tage en morfar, for det går altid galt og bliver en flere timers forestilling..

Derfor var det med bange anelser, jeg mødte op i AUS i dag for at køre dødløft for første gang i tolv dage; omvendt ved jeg med mig selv, at motivationen i sådanne tilfælde er ekstra stor, så det var bare med at komme ud over stepperne, før kræfterne slap op, og søvnen overmandede mig...

Chin ups: 1,2,3,4,5,6,5,4,3,2,1

Dødløft: 1*5*115 + 5*5*185 + 1*5*155 + 1*10*115 - og de kørte bare :cooldance:

Skrå DB: 1*8*22,5 + 3*5*37,5 + 1*2*37,5 + 1*3*37,5 + 2*6*35 - ja, det ser mærkeligt ud, men jeg tabte helt tråden i fjerde sæt og fandt den ikke igen med de 37,5; til gengæld fløj de 35 op :blink: Utroligt hvad 2,5 kg. kan betyde...

CB rows: 3*8*95 - på rutinen...

Military press: 3*8*60 - på rutinen...

CB shrugs: 3*8*135 - på ruti :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Er AUS stadig overfyldt, eller er der ved at være hyggeligt igen??

<{POST_SNAPBACK}>

Det er stadig overfyldt, desværre er det med vatarme/rør, ellers havde det været til at bære......... :mad:

<Clark, imponerende løft du har gang i, vi må snart se at få fyret noget fællestræning af :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Ja, der kommer desværre en del, som ikke helt har den samme tilgang til træningen, som nogle af vi andre.

De træner absolut ikke ben, de træner helst forced reps, og de hører helst the noise; og

de bliver altså hverken større eller stærkere...

Når sådan tre typer optager noget, jeg skal bruge, fordi de skal tale om weekendens fest eller lign., inden næste "sæt", ja, så bliver jeg lidt irriteret, og jeg kan faktisk godt finde på at køre lidt på min, trods alt rimelige, størrelse og mit ubarberede look :laugh:

MEN, Anders, der er faktisk også kommet væsentlig flere, som f.eks. kører et sheiko-program eller lign., og andre som i øvrigt "bare" kører både dødløft og squat eller sågar frivend.

Og som gerne vil snakke og spørge osv.

I det hele taget tror jeg bare, at polariseringen er blevet større.

Faktisk synes jeg, det kan være hyggeligt at køre på skift i squatracket, når alle er indstillet på, at det skal gå, og alle har en seriøs indstilling til træningen og kommer med forslag, opmuntring osv.

At der så bliver lidt kamp om anlægget ind i mellem, det er vel bare skægt (som regel...)

Desuden er det sjældent squatracket bliver optaget af første type, og så kan det jo være lige meget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du har ret i at der ER kommet flere, der trods alt gør en indsats for at træne tungt. Savner dog de "gamle" dage, hvor Fist, Foodman, Blackmoore, Stegger, Lucy mv trænede deroppe under brøl og dumpe drøn fra dødløft platformen og under musisk ledsagelse af Rammstein, Metallica og Nirvana. Se DET var tider. I dag bliver der jo nærmest set skævt til én hvis man drister sig til at brøle lidt under et tungt løft. -tilmed bliver der skruet ned for musikken af paphjerner der har hovedpine og tror det er en læsesal!

Tung træning er vejen frem, det må vi snart få dunket ind i knolden på dem ! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede i AUS vidste jeg ikke hvad squat eller dødløft var, og jeg tror mange nye har det på samme måde. Alle kender curls og bænkpres, mens de fleste har indtryk af at f.eks. dødløft kun ødelægger ryggen. Her i efteråret er der dog kommet flere ned i den rigtige ende af AUS :4thumbup: selvom der nok altid vil være en stor del som udelukkende holder sig til kabler og diskoøvelser.

Mht. stemningen deroppe så synes jeg den er god langt de fleste gange, og hvis der endelig bliver sat radio 2 eller noget lignende på, så er min oplevelse at man via en lille snak med folk let kan finde et mere spiseligt kompromis :smile:

Det kunne selvfølgelig være fedt hvis AUS kun var befolket af 200 kgs styrkeløftere og Rammstein eller AC/DC var de eneste CDer som blev spillet :devil::cooldance: På den anden side er det et center for alle studerende og så skal der også være plads til alle slags typer, selvom der desværre er alt for mange med en kedelig indstilling til træningen :dry:

Endeligt så har AUS jo kun et squatrack, så på en eller anden måde er det da også godt at der ikke er flere som har fundet ud af at det både er sjovere og giver mere masse at stå dernede og kaste med tunge ting, end bicepscurls og forced reps i bænk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share