Clark Kent


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

Fitness World er bare decideret ærgerlig rent træningsmæssigt. Javel, de har tre squatracks, og man må også gerne dødløfte, bare det ikke larmer, men hele stemningen og klientellet er møgringe. Det er ikke engang sjovt at kigge på de andre, for de er ikke sjove, underlige, mærkelige eller på anden vis interessante (som i Atlas!); de er bare ærgerlige og selvfede. Kors det stinker. Jeg glæder mig til at kunne træne stabilt i Atlas igen:unhappy:

Det er simpelthen spot on. Jeg har været derovre med et par kammerater nogle gange, og jeg føler næsten mit test niveau falde så snart jeg går ind af døren.

Forhåbentlig bliver man aldrig nødt til at nøjes.

Link to comment
Share on other sites

Det er simpelthen spot on. Jeg har været derovre med et par kammerater nogle gange, og jeg føler næsten mit test niveau falde så snart jeg går ind af døren.

Forhåbentlig bliver man aldrig nødt til at nøjes.

Desværre må jeg ind i mellem nøjes, men så sætter man jo bare større pris på sit normale center; burde man evt. gøre noget lignende med kvinder?...

Tilbage fra hovedlandet igen. Træningen har ikke haft første prioritet og er foregået i et Danland- center! Det viste sig dog at være langt bedre end forventet rent udstyrsmæssigt med bl.a. OL-stang, power cage og håndvægte op til 47 kg. Klientellet var en anden sag, men efter middag havde de tyndarmede nordmænd pumpet bryst og biceps og ramt stranden, så der var det fint.

Frit fra hukommelsen:

Søndag:

Skrå DB pres:

1*6*42

1*6*47

4*5*47

Frontsquat:

5*5*100

Siddende DB skulderpres:

5*6*25

Siddende side laterals:

3*10*10

Tirsdag:

Skrå DB pres:

1*5*42

5*5*47

Siddende leg curls:

4*6*77,1

supersæt med

Stivbenet dødløft:

4*10*100

Siddende DB skulderpres:

5*6*25

Squat:

4*10*70

Læg i benpresmaskine:

3*25*240

Cable rear laterals:

3*12*2 plader

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

Hurtig omgang i Atlas i dag. Jeg havde fået den fikse ide, at det var lørdag, og at jeg derfor kun havde en halv time til rådighed. Det var så ikke tilfældet. Der ud over havde jeg glemt mine tights og en ordentlig træningstrøje, så det kørte bare.

Dødløft:

opvarmning

5*5*170 - stille og roligt for at komme i gang igen

Skrå DB pres:

1*5*31

1*5*40,6

5*5*46,7

TosseKlaus kom valsende, netop som salt stod i kø til power caget; oh, teh timing!

Link to comment
Share on other sites

BB i Atlas i dag. Der var proppet med mennesker, men rimelig plads ved frivægtene; man tænker sit.

Dagens højdepunkt var, da jeg havde sat en enkelt skive på stangen i power caget og var gået efter en til; da jeg kom med den, spurgte TosseKlaus: "nå, du kører alligevel her?...", hvortil jeg kunne svare, at jeg netop skulle i gang:smile: Åh ja, de små glæder...

Salt havde overstået sit pilates, da jeg kom, så vi teamede op til squat, og holdt et rimeligt tempo.

Front squat:

1*5*70

1*5*90

5*5*110

Skrå DB pres:

1*5*40,6

3*5*46,7

1*7*46,7

1*6*46,7

Stivbenet dødløft:

4*10*100 - korte pauser, så Klaus kunne få power caget!

Leg curls:

4*6*77,1

Siddende læg:

3*20*40

Link to comment
Share on other sites

Hyggetræning i Atlas. Godtfolk og skidtfolk i en pærevælling. Jeg fik et indforstået blink fra TosseKlaus, da jeg nikkede anerkendende til hans 80 kilos curl-clean. Senere fik vi en lille sludder, og han betroede mig, at han altid liiiige skal nuppe de 80, for at være sikker på, at den stadig sidder der:cool:

BO DB rows:

5*6*49

Kropshævninger:

5*6*bw, OH

3*6*bw, UH

1*6*bw, NG

Skulderpres i smith:

1*10*stang+30

1*8*stang+50

1*10*stang+50

1*12*stang+50

1*8*stang+50

Siddende side laterals:

3*10*11

Shrugs:

1*10*100

1*10*140

1*8*160

1*4*170

Link to comment
Share on other sites

God træning i Atlas i dag. Min ven Steffen, som på dette forum kalder sig salt (ja, ligesom det man putter i maden), og jeg øvede teknik i squatten!

TosseKlaus indviede mig i sin skuldertræning, som optog smithstativet i fem kvarter: først kører han tungt og op til en single (i dag med stangen+80 kg, og, ja, særegen teknik...) med ryglænet i næstsidste hak før lodret, og derefter starter han forfra med ryglænet i lodret. Til sidst kører han for pump ("for spejlet" som han siger) med lettere vægt.

Jeg fik desuden endnu et blink i dag, da han entrede centret:blink:

Squat:

1*6*80

1*6*90

7*6*100

Skrå DB pres:

1*6*31

1*6*40,6

5*5*46,7 - der var ikke meget at skyde med i dag

Leg curls:

3*6*77,1

supersæt med

Stivbenet dødløft:

3*12*105

Læg i benpres:

3*25*180

2*20*180

Best case scenario i morgen: træning i en FitnessWøhld i Dobbelt A... I givet fald forudser jeg masser af bro-nonsence og prol; herunder rigtig mange, rigtig grimme tatoveringer!

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

Træning i FitnessWøhld i Aalborg i går. Nu ved jeg en hel masse om fordelene ved forced hammer curls, failure og partielle reps ved hver træning!

Kropshævninger:

3*8*bw, OH

3*8*bw, UH

Siddende DB skulderpres:

1*8*16

2*8*26

1*6*30

1*5*30

Siddende side laterals:

3*8*12

Rear laterals:

4*10*9

Link to comment
Share on other sites

Fortæl, fortæl! Er det sådan noget med store bisp, tribals og solariebrun hud?

Ja, altså de store biceps, det var jo så mig:smile:

Tribals: tjek!

Solariebrun hud: tjek!! Solariebranchen i Aalborg er en guldrandet forretning:laugh:

Det var nogle ærgerlige fyre, men de tog deres bicepstræning meget alvorlig. Det var således meget uheldigt, at jeg måtte placere min skrå bænk foran preacher curl-maskinen, for så kunne de jo ikke følge med i spejlet.

Men FYI kan jeg fortælle, at det er meget vigtigt at køre helt til failure and beyond især fsva. biceps. Her er DB biceps preacher curls så særdeles velegnet, da man jo kan assistere med den frie hånd, når det begynder at knibe. Hvis man eks. kører BB curls, kan man godt cheate ved at slynge den op, men der er åbenbart flere eksempler på folk, som har fået rygskader heraf (vi taler altså seriøst cheat forstås!). Ud over fire forskellige grupper, der trænede biceps, var der en enkelt fyr, som trænede skuldre; nu var tidspunktet jo også 25 minutter i første happy hour i Gaden, så der blev jo nok trænet med et mål for øje:devil:

Men tøserne: de var sprøde! Lige fra de flotte og lækre til de slutty og lækre.

Link to comment
Share on other sites

Lyder som om AA er et mekka.

/fixed:smile:

Og ja! Umiddelbart ved siden af FitnessW lå i øvrigt en restauration med navnet Kebabistan, så den mellemøstlige reference går lige igen dér! Det var da en pudsighed.

Nå, dagen i dag. Uden nogen som helst sammenhæng med ovennævnte spisested, tilbragte jeg en del af natten med at gense gårsdagens fødevareindtag. Der var ingen decideret hensigt hermed, ligesom jeg da egentlig helst havde været fri for det, men det bragte mig blandt andet til den konklusion, at jeg spiser for lidt; både fordi jeg gerne vil være større og stærkere, men også fordi det er rarest at kunne honorere kroppens opkastningsreflekser med noget maveindhold, for ellers kramper spiserøret sig sammen på ganske ubehagelig vis.

Jeg foreslog salt at afvente resultatet af en middagslur og dermed skyde træningen to timer. Det viste sig at være en god beslutning, og der blev således trænet i dag, modsat hvad jeg nok havde regnet med mellem kl. to og fem i nat:smile:

Dødløft:

1*5*100

1*5*140

5*5*180 - lidt problemer med opspændet pga. dagsformen

Skrå DB pres:

1*8*31

1*5*40,6

1*5*46,7

3*6*46,7

1*7*46,7

Læg i benpres:

25+20+23+21+21*160 - masser af squeeeze og pause i bunden gav teh burn!

Temmelig minimalistisk træning!

Link to comment
Share on other sites

Hygge-BB i Atlas i dag:

BO DB rows:

5*5*56,7

Kropshævninger:

5*6*bw, OH

Siddende side laterals:

3*8*11

Skulderpres i smith:

1*12*stang+30

1*12*stang+50

1*8*stang+60

2*12*stang+50 - Bum, sagde det!

Shrugs i smith:

3*8*140+stang

Salt var presset i pressemuskulaturen, og TosseKlaus tossede rundt.

Dagens info om TosseKlaus: han træner hver dag!

EDIT: korrektion i vægtangivelsen for DB rows på baggrund af salts information i #2243:smile:

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige notere at den sorte håndvægt vejer 56,7 kg. TosseKlaus lavede leg presses efter du var gået. Vi snakker bounce i bunden og episk runding i lænden.

Det er straks rettet; havde det nu været den anden vej der i mod...

I øvrigt havde jeg da kludret lidt i vores smith presses, men det er vist også rettet nu. Det var en god omgang!

TosseKlaus er ved at blive ret familiær, men når man så går, står han bare og taler videre ud i luften.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg på banen igen. Der er blevet trænet et par gange siden sidst, men ikke noget at skrive om. Min far har længe været meget syg, men har nu endelig fået fred, så det er et stressmoment mindre i hverdagen.

I aftes kørte jeg lidt herhjemme:

Kropshævninger:

5*6*bw, OH

Siddende side laterals:

4*8*12,5

BO DB rows:

3*8*50

Military press:

1*6*48

4*6*58

Rear laterals:

3*8*12,5

I dag tvang jeg en tuberkulose- og falsk strubehosteramt salt til at træne tidligere end nogen sinde før; kl. 12. Jeg selv var hamrende øm efter gårsdagens træning...

Dødløft:

1*5*100

1*5*140

5*5*180 - ingen problemer

Skrå DB pres:

1*8*31

1*6*40,6

5*6*46,7

Læg i benpres:

25+25+25+20+15*160

Bænkpres:

3*8*90

En eller anden håndbold- eller svømmetosse demonstrerede elendig squatteknik; kvarte reps og blikket fæstnet til gulvet. Atlas lignede også der ud over sig selv:smile:

Link to comment
Share on other sites

BB i dag med en temmelig smadret krop; der var faktisk ikke så mange steder, hvor jeg ikke var øm efter i går.

Salt burde stadig opholde sig på et sanatorium, men han virkede dog marginalt mindre smittende i dag.

I dagens anledning trænede jeg i mine Fivefingers, som stod rigtig godt til mine stumpende træningsbukser.

BO DB rows:

4*6*51,7

Siddende side laterals:

4*8*13,6 - Bum, sagde det; BUM!

Skulderpres i smith:

1*10*stang+30

1*12*stang+50

1*10*stang+60

1*4*stang+60 - salt smittede mig med slap teknik

1*10*stang+50

Kropshævninger:

3*6*bw, OH

1*8*bw, OH

1*8*bw, UH

TosseKlaus skræmte en lige så uduelig svømmertosse væk fra power caget med noget vrøvl om forskellen på tudepuderne. Jeg fik dog, som efterhånden altid, et smil og et blink:blush:

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ked af at høre :unhappy:

Men jeg er dog meget glad for at høre, at du får sparket vores fælles IRL frieeend med til træning tidligt på dagen!

Tak.

Jamen TosseKlaus kommer skam gerne helt af sig selv! Det kniber mere med ham vores perifere bekendte med glaslænden og tuberkulosen; han kommer også mest for kaffen:smile:

Kan vi så lige få kammertonen herinde.

MVH. Mod. :4police:

Jammerkonen?... Jamen jeg er her jo hele tiden...

For at smadre mig selv fuldstændigt, inden jeg skal agere flyttemand i to dage, blev der trænet igen i dag.

Front squat:

1*5*60

1*5*90

5*5*110 - tungt, men let! Og hårdt!

Skrå DB pres:

1*8*31

1*6*40,6

2*5*49,2 - yes sir; de næste i rækken!

Leg curls:

3*6*77,1

supersæt med

Stivbenet dødløft:

3*10*105

Siddende læg:

2*20*40

Av, av! Jeg håber at kunne kombinere muscle memory og begynder-gains efter min pause på over en uge; det bliver fedt!

Link to comment
Share on other sites

Fin træning i Atlas i dag; lige i tosse-prime time. Salt var dog også i huset til at trække niveauet lidt op.

Jeg var underligt let i hovedet og svimmel, så jeg troede, at jeg skulle besvime efter hvert sæt, men det gik alt i alt ret godt.

TosseKlaus gav den fuld gas! Først kørte han bænkpres, hvor alle reps blev bouncet og skudt op med benene, og stangen slingrede faretruende fra den ene til den anden side. I et enkelt sæt failede han, så jeg måtte hjælpe ham fri. Bagefter stod den på squat i power caget. ROM blev mindre, jo højere vægten blev, og de blev alle bouncet op fra de to safety bars:crazy: Stilen var også ret særpræget; knæene blev bogstaveligt talt samlede på vej op.

Dødløft:

1*5*100

1*5*130

1*5*160

5*5*190

Skrå DB pres:

1*8*31

1*6*40,6

5*6*46,7 - BUM, sagde det.

Læg i benpres:

4*20*160

Så var der ikke mere tid, og jeg slingrede hjem på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share