Stramme baller


sophiala
 Share

Recommended Posts

1)det kan godt være at Goodmorning er sundt, selvom man har dårligt knæ, men du ved jo ikke hvad der er galt med mit knæ, så er det ikke en lidt risikabel dom ?

2)Du skriver at der er et utal af muligheder for øvelser, hvor man ligger ned - men jeg har ikke fået nogle eksemplert Nu vil jeg ikke plage jer længere i denne tråd, da jeg som ´Pyt nævner, nok er for besværlig

1) Så fortæl mig det! Kom nu - du kan godt..

2) Læste du mit andet indlæg :confused2:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vil sige for en pige der ikke kender det helt store til de forskellige øvelser til styrketræning skal få sin instruktør til at vise hende nogle øvelser. Den bedste øvelse jeg kan komme på er lunches med håndvægte.

denne øvelse er nem og hurtig at gå til for folk der ikke har den stor balance i træningen endnu

Link to comment
Share on other sites

Sutter bare lidt røv (bemærk ordspillet) med lunges med håndvægte, hvis grebet samtidig er svagere end arbejdstolerancen for den gluteus og lår - hvilket vil være tilfældet 99,9% af gangene.

Sophiala

Arghhh, dig og dit brokkeri - nu tilbyder jeg snart en træningstime på tomandshånd ganske gratis. Selvfølgelig kan du få stramme balder.... det lyder jo helt til hundene med dig, og alligevel har vi endnu ikke kunne se nogle billeder for at bedømme indsats og lignende... på tide med dem.

Link to comment
Share on other sites

Spændstige muskler er stadig muskler og skal vokse sig store. Når folk siger at de toner musklerne betyder det bare at de træne dårligt i lang tid. Hvis de ville kun de træne intensivt i meget kort tid og stadig få tonet dem selv.

Hvis du ikke kan træne intensivt væggttræning pga. af knæet kan du vel heller ikke lave konditionstræning effektivt? Da du heller ikke kan smide fedtet ved hjælp af kostændringer er der kun to muligheder:

1) Få lavet dit knæ, så du kan begynder at træne effektivt.

2) Få lavet fedtsugninger indtil Nilfisken brænder sammen

Link to comment
Share on other sites

Sutter bare lidt røv (bemærk ordspillet) med lunges med håndvægte, hvis grebet samtidig er svagere end arbejdstolerancen for den gluteus og lår - hvilket vil være tilfældet 99,9% af gangene.

Sophiala

Arghhh, dig og dit brokkeri - nu tilbyder jeg snart en træningstime på tomandshånd ganske gratis. Selvfølgelig kan du få stramme balder.... det lyder jo helt til hundene med dig, og alligevel har vi endnu ikke kunne se nogle billeder for at bedømme indsats og lignende... på tide med dem.

Hvad mener du med mig og mit brokkeri ? Jeg brokker mig sgu da ikke! :blink:

Jeg er IKKE ude efter en gratis træningstime - og jeg har ikke tænkt mig at sende nogle billeder - jeg kan godt selv mærke at mine baller trænger til at blive strammet op - jeg spurgte bare om der var nogle der havde nogle øvelser der ikke skulle være squat eller lunches - men når I bliver ved med at sende øvelser ala squat eller lunches, så bliver jeg jo nød til at spørge noget mere. :4whip: Hvis jeg ikke kan få stramme baller uden squat eller lunches så må jeg jo bare acceptere det, så det irriterer mig at du straks tager det som brok - hvad med at prøve at læse det med de mindre negative briller på, så kan du måske se at det ikke er brok

Link to comment
Share on other sites

Spændstige muskler er stadig muskler og skal vokse sig store. Når folk siger at de toner musklerne betyder det bare at de træne dårligt i lang tid. Hvis de ville kun de træne intensivt i meget kort tid og stadig få tonet dem selv.

Hvis du ikke kan træne intensivt væggttræning pga. af knæet kan du vel heller ikke lave konditionstræning effektivt? Da du heller ikke kan smide fedtet ved hjælp af kostændringer er der kun to muligheder:

1) Få lavet dit knæ, så du kan begynder at træne effektivt.

2) Få lavet fedtsugninger indtil Nilfisken brænder sammen

Fedtsugninger gør ikke ballerne strammere! Jeg trænger ikke til fedtsugninger på baller og lår, da jeg ikke har synderligt behov for at tabe mig der, det eneste jeg trænger til, er at få strammet bagdelen op, så den ikke er så lasket at røre ved.

Jo jeg kan godt lave effektiv konditionstræning, ved konditionstræning bøjer jeg ikke ned i mit knæ på samme vilde måde som i lunches og squat

Link to comment
Share on other sites

hvad med at prøve at læse det med de mindre negative briller på, så kan du måske se at det ikke er brok

Du stiller dine spørgsmål, og folk står i kø og på pinde for at give dig dynger af gode råd og hjælpe dig alt det de overhovedet kan. Men af en eller anden årsag ender netop dine tråde altid med at du virker fornærmet - og alle de gode råd virker det ikke som om du ikke lytter til? /Niels har helt ret i det han skriver med dine muligheder - skåret helt ud i pap. Eller Clilius... Eller de mange andre, der har skrevet.

Du bliver altså nødt til at ha et åbent sind og læse/lytte, hvis du vil ha noget ud af det. :)

Det er venligt ment, så lad nu være med at blive sur på mig. ;)

Synes du det er et problem, så kig på denne kanin: :bunny:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

hvad med at prøve at læse det med de mindre negative briller på, så kan du måske se at det ikke er brok

Du stiller dine spørgsmål, og folk står i kø og på pinde for at give dig dynger af gode råd og hjælpe dig alt det de overhovedet kan. Men af en eller anden årsag ender netop dine tråde altid med at du virker fornærmet - og alle de gode råd virker det ikke som om du ikke lytter til? /Niels har helt ret i det han skriver med dine muligheder - skåret helt ud i pap. Eller Clilius... Eller de mange andre, der har skrevet.

Du bliver altså nødt til at ha et åbent sind og læse/lytte, hvis du vil ha noget ud af det. :)

Det er venligt ment, så lad nu være med at blive sur på mig. ;)

Synes du det er et problem, så kig på denne kanin: :bunny:

:tongue:

Jeg mener bestemt ikke at jeg på noget tidspunkt har givet udtryk for at være negativ over de svar folk giver mht. øvelser for ballerne, men når jeg spørger om gulvøvelser der IKKE er squat eller lunches og helst øvelser hvor man sidder eller ligger ned og folk bliver ved med kun at sende øvelser med squat eller lunches, så må det jo være fordi at jeg ikke udtrykker mig klart nok, så prøver jeg lidt mere uddybende - og så er jeg fornærmet ?

Det kan godt være at jeg skal have det skåret ud i pap - men jeg har haft en misforståelse med en personlig træner, over noget som jeg troede vi havde fælles forståelse om. og jeg er måske heller ikke så kvik i som andre folks børn (jeg bevæger mig ikke i jeres kredse, og forstår ikke jeres indbyrdes sprog..........

Jeg er ikke sur på nogen, men jeg gider ikke høre om at jeg brokker mig og er utaknemlig, jeg er gået herind for at få nogle råd, ikke for at få ødelagt min dag, ved at få afvide at jeg er negativ (så kan man hurtigt blive det) hvis I synes det er for meget, kan I bare lade være svare mig.

Link to comment
Share on other sites

LÆS dog Jørgen L´s indlæg om at bruge en Swissball!!! :4whip:

Er det det her indlæg du mener:

Hvis du er i et center med swissball's så er mulighederne uendelige.. Eks: Maveliggende på bolden, stræk benet bagud og op... Særdeles effektiv, selv for sportsfolk!

Jeg er ikke i et center der har swissball - jeg kan selvfølgelig invistere i en, men så er 1 øvelse måske lidt i underkanten ???? Eller nu er det måske mig der er dum igen ?

Link to comment
Share on other sites

"Se mor, alle de andre biler kører i den forkerte retning på motorvejen"

Hvor passer det egentlig ind henne ? Jeg har da ikke på noget tidspunkt sagt at alle andre gør noget forkert ? Tværtimod har jeg skrevet at jeg må være utrolig dårlig til at forklare mig, men når du ikke kan finde ud af at læse, kan du så ikke bare pisse over og savle over nogen af de billeder der bliver lagt ud her på MOL

Link to comment
Share on other sites

OKAY...

Må vi lige bede om kammertonen her.... det er ved at gå i personlige stikpiller og ikke i træning, så... nu må gårdvagten hellere træde til!!

Klaus..ikke drille ;)

Sophia..moderer dit sprog!!

det var så fra MOD

Nu mit personlige råd!

sophiala, seriøst, det lyder som om dit vigtigste problem lige nu ikke er træning, baller eller noget som helst andet end at få det knæ fikset. Hvis du ikke kan lave træing hvor du bøjer knæet...så syntes jeg ALLE dine kræfter skal anvendes udelukkende mod at få retet det svageste led i din fysiske kæde nu og her, nemlig at få knæet repareret/genoptrænet.. Derefter kan du gå igang med at stramme op og nyde træningen, men at ville træne med et knæ der ikke virker, det er som at køre Formel 1 med kun 2 dæk der virker... Fokuser din indsats der hvor det virkelig vil batte!!!

Og held og lykke med det :):)

Link to comment
Share on other sites

hvad blev der af den log du overvejede at starte i en anden tråd? Jeg tror altså at det vil forbedre dine træningsresultater markant hvis du lavede sådan en (underforstået: og lytter til rådene). Det kan godt være du selv synes du har trænet seriøst i 3 år (eller var det 5?) men jeg synes ikke det lyder særligt seriøst når du er ubekendt med dødløft... een ting er at du måske ikke kan udføre øvelsen pga. dit knæ, men efter flere års træning burde du i hvert fald vide hvad det er. Prøv engang at åbne lidt mere op og f.eks. fortæl hvad problemet er med dit knæ, som foreslået af utallige andre - det vil måske kunne målrette rådene mere. For indtil videre kan problemet (set fra min side) lige så godt være at du får ondt i knæet når du bruger det, hvilket måske kan være et resultat af at du netop ikke bruger det! eller bruger det forkert i øvelserne. Det drengene (og AF) fortæller dig er hvordan du lettest opnår de resultater du efterspørger. Om du så vil afprøve øvelserne eller ej, er din egen sag, men du har nok fået 20 forskellige øvelser foreslået, hvoraf halvdelen foregår med strakte knæ - DERFOR virker det på en udeforstående som mig, der kun kender dig gennem dine indlæg som om dit problem er et helt andet og ikke træningsrelateret. Og undskyld mig om jeg bliver lidt personlig, for jeg kan jo ikke vide hvordan du er men: mon ikke det er mere bekvemt for dig ikke at opnå dine mål? blive ved med at lave uvirksomme øvelser fordi hvis du opnåede dine mål ville det betyde at du er nød til at tage stilling til nogle andre og sværere ting? Jeg ved det ikke, jeg fortæller dig kun hvordan det virker som udenforstående at se dig afvise det ene perleråd efter det andet.

Du KAN opnå dine mål; både sixpacken og de strammere baller. Men det kræver at du er villig til at lytte og måske være lidt mindre pivet hvad angår din krop. Det er muligt du har knæproblemer, men det er også muligt at de ville blive bedre med den rette træning.

Link to comment
Share on other sites

hvad blev der af den log du overvejede at starte i en anden tråd? Jeg tror altså at det vil forbedre dine træningsresultater markant hvis du lavede sådan en (underforstået: og lytter til rådene). Det kan godt være du selv synes du har trænet seriøst i 3 år (eller var det 5?) men jeg synes ikke det lyder særligt seriøst når du er ubekendt med dødløft... een ting er at du måske ikke kan udføre øvelsen pga. dit knæ, men efter flere års træning burde du i hvert fald vide hvad det er. Prøv engang at åbne lidt mere op og f.eks. fortæl hvad problemet er med dit knæ, som foreslået af utallige andre - det vil måske kunne målrette rådene mere. For indtil videre kan problemet (set fra min side) lige så godt være at du får ondt i knæet når du bruger det, hvilket måske kan være et resultat af at du netop ikke bruger det! eller bruger det forkert i øvelserne. Det drengene (og AF) fortæller dig er hvordan du lettest opnår de resultater du efterspørger. Om du så vil afprøve øvelserne eller ej, er din egen sag, men du har nok fået 20 forskellige øvelser foreslået, hvoraf halvdelen foregår med strakte knæ - DERFOR virker det på en udeforstående som mig, der kun kender dig gennem dine indlæg som om dit problem er et helt andet og ikke træningsrelateret. Og undskyld mig om jeg bliver lidt personlig, for jeg kan jo ikke vide hvordan du er men: mon ikke det er mere bekvemt for dig ikke at opnå dine mål? blive ved med at lave uvirksomme øvelser fordi hvis du opnåede dine mål ville det betyde at du er nød til at tage stilling til nogle andre og sværere ting? Jeg ved det ikke, jeg fortæller dig kun hvordan det virker som udenforstående at se dig afvise det ene perleråd efter det andet.

Du KAN opnå dine mål; både sixpacken og de strammere baller. Men det kræver at du er villig til at lytte og måske være lidt mindre pivet hvad angår din krop. Det er muligt du har knæproblemer, men det er også muligt at de ville blive bedre med den rette træning.

jojo du har fuldstændig ret

Link to comment
Share on other sites

Tværtimod har jeg skrevet at jeg må være utrolig dårlig til at forklare mig, men når du ikke kan finde ud af at læse, kan du så ikke bare pisse over og savle over nogen af de billeder der bliver lagt ud her på MOL

God ide, jeg kan vist lige nå at tjekke AF's log ud igen inden frokost. :tongue:

Og skal vi så ikke bare sige vi gik lidt fejl af hinanden, og lade hinanden være i fred?

Link to comment
Share on other sites

For mig at se, så lugter det her lidt af at man vil have i pose og sæk, men man vil ikke gøre arbejdet. Man får IKKE faste baller af at lave latterlige små gulvøvelser, som man kan gentage i det uendelige. Der skal altså modstand til, og her er øvelser som squat, dødløft, lunges, benpres osv. suværene.

Hvis du har et dårligt knæ, var det så ikke en ide at få gjort noget ved det, inden du giver dig i kast med målrettet træning ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

For mig at se, så lugter det her lidt af at man vil have i pose og sæk, men man vil ikke gøre arbejdet. Man får IKKE faste baller af at lave latterlige små gulvøvelser, som man kan gentage i det uendelige. Der skal altså modstand til, og her er øvelser som squat, dødløft, lunges, benpres osv. suværene.

Hvis du har et dårligt knæ, var det så ikke en ide at få gjort noget ved det, inden du giver dig i kast med målrettet træning ??

Thomas

Det kan godt være at du synes jeg vil have både i pose og i sæk, men hvis der er nogle øvelser man ikke kan holde ud at lave, er det vel bedre at lave noget alternativt end slet ingen at lave ?

Til Litopsi:

Jeg ved ikke hvad dødløft er – for jeg er ikke hærdet styrketræner (og det har jeg heller aldrig påstået). Jeg træner i et lille center, det er jeg startet på for nylig, (de har desværre ikke nogen maskiner til ballerne og heller ingen proff. Instruktører) ellers har jeg trænet med løse vægte hjemme i min stue.

Jeg har intet ønske om at dyrke styrketræning på et højere plan – og jeg har vist også nævnt at jeg jo bare må acceptere hvis jeg ikke kan få stamme baller uden squat – det er ikke noget der ødelægger mit liv, men det ville da være fedt med synlig sixpack og stramme baller.

3 – 5 år ?? Hvem blander du mig sammen med ?

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

1) her er en masse mulige "balleøvelser"

Verdens bedste øvelse...Dødløftet!!

Step up..men den bruger også knæet..så få det fikset :)

dødløft med strakte ben.. en dræber for baglår og baller

Her er en der KAN laves med dårligt knæ

En kabeløvelse..ikke optimalt, men bedre end ingenting

se hele listen her

Hvis dine knæ kan klare "hård cardio" som du klarer det, så kan de også godt klare vægttræning..eller også skal du altså virkelig se at få gjort noget ved dem!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede ikke at jeg nogensinde skulle anbefale denne øvelse, men hvis du vitterligt slet ikke kan ligge nogen form for vægt på dit knæ, så er denne øvelse ganske udemærket. Specielt fordi at du her har mulighed for at kører rimeligt tungt isoleret omkring hoften.

http://www.exrx.net/WeightExercises/HipAbd...pAbduction.html

Men ellers synes jeg også at Blackmoore og andres råd om at få et bedre knæ først er helt godt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share