Arnes log - 3 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 652
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

. . . . Cykel nummer 37 var i stykker -  :angry: .

:lol: :lol: :lol: :lol:

Hvad er der med dig og cykel nr. 37

Cykel nummer 37 står på den bedste plads - og den er god - der er faktisk stor forskel på spinningcyklerne - bl.a. pga. at det stykke læder der bremser svinghjulet bliver slidt forskelligt. Og så kan jeg godt li´at have den samme plads hver gang, men det bliver en lang ting at forklare...

Link to comment
Share on other sites

Dødløft:

3 x 3 x 90kg (90,9 inkl Technoshit stang

Hej Arne

Kunne vi ikke i samlet flok bede den gode bestyrer af Parken (jeg ved ikke hvem det er, men mon ikke du gør?) om at indkøbe et stk. 20 kg. stang med tilhørende STORE skiver (eller måske endda 2 stk.!!!) . Så slipper man også for at blive "ugleset" når man låner en af stængerne fra de utallige bænkpresser (for ikke at tale om når man tager 4 stk. 20kg-skiver og lægger på gulvet, så man kan nå (techno)-stangen uden at krumme ryggen, og yderligere 6 skiver og sætter på stangen :blink: - for så er der næsten ikke flere tilbage i centeret)

Tror du man kunne komme igennem med det?

NB. Jeg har hørt rygter om at de overvejer at skifte et af smithstativerne ud med endnu et squatstativ, selvom jeg nu ikke tror det bliver til noget. Det er jo også nemmere for instruktørene at lære folk at squatte (forkert) i smith, fremfor (rigtigt) frit.

Edited by Martin
Link to comment
Share on other sites

Jeg har overvejet en sådan henvendelse - god ide. Jeg skriver et udkast

God ide. :thumbwink: Det er heller ikke alle de ansatte, der er tilfredse med stængerne. En af dem, der er der torsdag aften, var i hvert fald enig med mig i, at det var nogle dårlige stænger og skiver. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skriver et udkast

Super - håber at vi kan få det igennem. Vi kan jo lige overveje, om vi skal organisere en mindre underskriftsindsamling, når du har fremtryllet udkastet!?

Det er da det vi skal!

Jeg lugter et Parken-MOL-mini-træf-2003-i-anledning-af-nye-stænger møde er under opsejling :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning under MOL - nedbrudet

Fedt at MOL er tilbage :)

Torsdag den 6/11

Jeg kom alt for tidligt til Boltens Gård. Så jeg gav mit til at lege lidt med lid håndvægte - jeg kørte 2 x 8 x18 i incline press. Der var ledigt i bænkprsstativet - der hang en 20 kg skive i hver side. Den kaldte på at bliv løftet, så :

Bænkpres:

1 x 8 x 50.9 kg

1 x 3 x 60,9 kg

1 x 1 x 70,9 kg PR :devil:

De 70 kg føltes for tunge - jeg bremsede næsten bevægelsen 10-15 cm over brystet - så der ikke var nogen i nærheden - og så pressede jeg den op - og med overskud :w00t: Jeg skal vist til at vende mig til at jeg ganske enkelt har taget et spring frem i styrke - et sprin jeg ikke har prøvet tilsvarende meget, meget længe - det er en fed følelse!

Spinning den 6/11

1 x II og 1 x III time kørt med Chris MacDonald. Det var 2 timer med fokus på op ad bakke kørsel. Jeg elsker den form for træning! Jeg brændte ifølge pulsuret 1920 Kcal af på de 2 timer - og på den sidste stigning i anden time - som var III timen - lå jeg over 170 de sidste 5 minutter.

God træning til 4 x :banana:

Spinning den 7/11

Jeg var inde og se Matrix III fra 22.00. Skuffelse - men lad det ligge. Min kammerat og jeg efterbehandlede - ædruligt skal det siges - til langt efter 02.00. Jeg kom vist i seng 20 over 3... Alligevel sad jeg på spinningcyklen klokken 6.45 i Boltens Gård - til en spinning III time med Lasse Traff. Jeg fik god træning ud af de sidste 20-25 minutter - og fik da brændt 770 Kcal af - trods alt. Jeg vil nøjes med at give timen 2 x :banana: -og lade pulskurven fortælle preci hvor ikke klar jeg var til den time!

post-12-1068241951.gif

Link to comment
Share on other sites

Såvel spock som MZ fortalte mig begge i går - uopfordret og uafhængigt - at vi nok måtte leve med at diverse attachements forsvandt, de sagde de beklagende - som om det havde noget særlig med mig at gøre... ;) Jeg viste jo godt de tænkte på mine pulskurver - som ganske rigtigt forsvandt - sammen med træningsbilleder osv. :(

Men sådan nogle brasilianske lølmer skal ikke ødelægge noget for mig :devil: Så nu er min log god og hel igen med kurver og billeder - det tog såmænd bare 15 minutter.

Jeg er bagud i styrketræningen - burde tage i Parken i dag - vi får se - kan være jeg nøjes med styrkeløft på TV...

I morgen skal jeg køre spinning i SATS Scala. Det center var i mange år for mig, det ultimative symbol på Jane Fonda of Chralotte Bircow fitnesskulturen, som jeg ikke brød mig særligt om - og som den gang jo var en provokation for en mand på 180 kg. Så i morgen bryder jeg en ny grænse ned - formentligt uden at det føles særligt svært eller tydeligt. For 14 måneder siden kunne det center lige så godt havet ligget på månen - jeg var aldrig kommet ind af den dør :)

God weekende til jer alle :)

Link to comment
Share on other sites

Lidt styrketræning på en melankolsk søndag

"Livet er det der overgår en, mens man har travl med at lave andre planer" - sådan sagde en lejlighedvis klog mand en gang... tja måske var det det - jeg havde massere af planer for denne søndag - jeg skulle i Scala for at køre spinning der... Men det var ikke lige det jeg tænkte på, da jeg vågnede op til denne søndag - en søndag hvor verden der ude, ikke kan bestemme sig for, om det skal være koldt eller lunt, blæsende eller stille, gråt eller blåt..

Også jeg lader pt til at være fanget på et sted mellem yderpolerne, et sted der i gode stunder hedder balance - men som lige nu vist mest kan kaldes ligegyldighed...

Hos min ovenbo står alt vist knivskarpt PT - ankomsten af et ny lille liv for 14 dage siden sætter 100 % dagsorden. Mens jeg lå og nedbrød alle planer - og ikke byggede nogle nye - fik den lille nye oven på, trang til at meddele sig højlydt om et eller andet - det foregik sådan ca 3 meter over mit hoved... det vækkede mig. Ja de larmer lidt sådan nogle små - men der er ikke plads til andet en gode følelser i mit hoved, når jeg konfronteres med små nye liv! Så jeg skyndte mig at gribe den gode følelse, fik pakket en taske og kom afsted til Parken, til en lille gang styrketræning.

Arnes variantioner over TJs modificerede Hatfield cyklus opus 1, 8 uge:

Bænkpres:

Opvarmning:

1 x 10 x 45 kg

"Hatten":

3 x 2 x 60,9 kg

"Dessert:

1 x 2 x 65,9 kg

1 x 1 x 70,9 kg

Incline Db press:

3 x 6 x 22 kg

Rumænsk dødløft:

4 x 8 x 60 kg

Machine back flies:

4 x 5 x 60 kg

Jeg sluttede samtidigt med spinningtimen - og måtte svare 7-8 gange på hvor jeg dog havdet været :) Må indrømme at det lunede og jeg mistænker at en eller anden lille process dybt i min hjerne havde programeret dette sammenfald i tid ;)

3 x :banana: må det vist være - jeg ved ikke lige hvad jeg skal med dem i dag - men jeg kunne jo spise dem - de smager godt B)

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 45

Gennemført træning:

Spinning:

1 x II

1 x II+III

1 x III

Ialt 4 timer

Styrketræning:

3 gange - alle korte

Kommentarer og en kig fremad

Det skulle være en blød uge - og det blev det - endnu mere end planlagt. Jeg er tilfreds under omstændighederrne.

Jegt er pt mentalt i det hjørne som tidligere har givet rigtigt mange af de forkerte kg - det sker ikke nu og det er godt - det hul jeg sidder i er også knap så dybt som tidligere set - også en måde at måle fremskrit på... <_< og ikke mere om det.

Jeg fokusere på at holde ved - der går nogle dage eller måske uger inden jeg helt kan fokusere på at tabe mig voldsomt. Men taber mig gør jeg - jeg så godt dit spørgsmål Chris27 - jeg skal komme med et svar når jeg har det.

Jeg vælger at køre endnu en 4 ugers periode - 3 ugers opbygning af volumen og intensitet - efterfulgt af en blød uge og så en test.

I de kommende 3 uger køre jeg spinning på følgende måde:

Uge 46

Mandag:

II+udholdenhed, Chris M

Tirsdag

Ikke spinning

Onsdag

Ikke spinning

Torsdag:

II +III Chris M Torsdag er altid "bjergtræning"

Fredag og lørdag:

ikke spinning

Søndag:

II +Udholdenhed Lasse T

Uge 47

Mandag:

II+udholdenhed, Chris M

Tirsdag:

II, Heidi Holm

Onsdag:

III Chris M

Torsdag:

Udholdenhed Lasse T

Fredag og lørdag:

Ikke spinning

Søndag:

II +III Chris M

Uge 48

Mandag:

II+udholdenhed, Chris M

Tirsdag:

II, Heidi Holm

Onsdag:

III+II Chris M

Torsdag:

II +III Chris M

Fredag:

II Lasse T

Lørdag:

Ikke spinning

Søndag:

III Chris M

I første uge fokus på udholdenhed og II timer

I anden uge tilføjes en smule intensitet - men mest volumen

I 3 uge øges intensiteten

Styrketræningen har jeg ikke helt planlagt endnu - men Hatfield skal selvfølgelig gennemføres. Jeg vil nok forsøge at sprede styrketræningen lidt - så der bliver et styrketræningselement 5-6 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Problemfyldt spinning den 10/11

Man skal aldrig aldrig komme som den sidste til en Chris MacDonald time. Det gjorde jeg i dag til dagens første menupunkt - en spinning II time.

Den cykle jeg først tog, kunne ikke bruges fordi låsehåndtaget til sadlen kun kunne stilles så det stak lige ud til siden. Det baksede jeg med i 7-8 min - fik udpeget en anden - den kunnne indstilles - men det var næsten også¨det eneste den kunne. Jeg kom dog igang netop som opvarmningen var slut <_< Cyklen stod ustabilt og sagde mange sjove lyde... 3 min før timen var slut gav kranken endeligt op...

Jeg havde ikke rigtigt nogen fornemmelse af den time - jeg undrede mig dog over så hurtigt jeg kom op i puls - og så langsomt som pulsen faldt igen - jeg havder det udefinerligt underligt..

Næste punkt på dagsorden var en udholdenhedstime - program lige som jeg kunne ønske mig det. Jeg havde det fortsat underligt - det var som om at jeg havde et meget lille pulsområde at køre i - selv når jeg tog meget belastning af cyklen faldt pulsen kun netop til under 80% af pulsrserven.. Da min vanstre læg efter små 50 minutter, af de 70 timen varer, begyndte at brokke og true med krampe, var det tid til at sige at det var det - for første gang i Parken måtte jeg stå af i utide :( :o Ikke noget at gøre ved det.

Jeg ved ikke rigtigt hvad problemet i dag var - jeg har forskellige ideer. Det er muligvis endnu engang et farmakologisk spørgsmål - men jeg må følge udviklingen i den nærmeste tid.

Det føles ikke rigtigt relavandt at bruge MUBSVET i dag - hvorfor jeg udelader.

Efter timen fik jeg lige hilst kort på The Fast and furious, som kom over og sagde dav - rart at møde dig! :)

post-12-1068498145.gif

Link to comment
Share on other sites

Du tror ikke det kan være en smule overtræning der er begyndt at vise sig? Man kan jo aldrig vide og når sådan noget indfinder sig pludseligt, kunne det være at der alligevel skulle have sneget sig lidt overtræning ind...

Oplagt at tænke på - men nej det tror jeg ikke på her - jeg har netop overstået en meget blød træningsuge - men du har ret - symtomerne ligner B) Tak for din interesse!

Link to comment
Share on other sites

Det var så lidt :) . Jeg kunne godt bruge noget af din motivation. Jeg har MEGET svært ved at tage mig sammen, til at begynde på at få kondien op på et acceptabelt stadie.

Men jeg har taget det første seriøse skridt og ønsker mig et par gode løbesko i Julegave. :walking:

Link to comment
Share on other sites

Come back spinning d. 11/11

Jeg skulle ikke køre spinning i dag... Da jeg vågnede i morges stod det dog klart, at det skulle jeg alligevel. Dels er Heidi Holms morgentime bare god - sikker og god stil, charme og kompetance er nøggleordene, dels så måtte jeg lige se, om det lille "sammenbrud" i går, var en enlig svale - eller det bare er sådan jeg har det lige nu.

Lad det være sagt med det samme - det var en god time - og min krop fungerede atter normalt. Jeg har ikke helt det overskud, som jeg burde have, oven på den bløde uge - så jeg har nok overreachet mere i ugerne op til, end hvad jeg troede. Foden skal nok være en smule på bremsen i denne uge - og det har jeg jo heldigvis så dejligt nemt ved at overholde.... di da dej da di...

Køretid i dag: 50 min

Gennemsnitspuls for hele timen: 146 = 75 % af pulsreserven

Gennemsnitspuls uden opvarmning: 150 = 79 % af pulsreserven

Højeste puls: 170 = 96 % af pulsreserven

Energiforbrug: 878 Kcal

MUBSVET: 3 x :banana:

I aften: Styrketræning. Næste spinning køres torsdag.

post-12-1068541981.gif

Link to comment
Share on other sites

Efter timen fik jeg lige hilst kort på The Fast and furious, som kom over og sagde dav - rart at møde dig! :)

Same to you :) Det var godt at jeg lige fandt dig til sidst :bigsmile: ...for jeg havde nemlig også travlt med at samle en hel cykel sammen før vi skulle cykle...derfor nåede jeg ikke at hilse på dig før vi gik i gang...(kommer aldrig forsent mere :4slap: :lol: ) vi ses :bigsmile:

:firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Martin, du får en PM senere i dag - i lighed med de andre MOL folk der styrketræner i Parken :)

Styrketræning den 12/11

Jeg bruget denne formiddag, det gode ved en gåtur under blå himmel og skarp senefterårssol, som overtalelsemiddel over for mig selv, til at komme ud af døren med tasken pakket til træning.

Musikvalget i Parken blev denne dag varetaget af Radio 2 - ikke videre velvalgt - jep vi skal være der alle sammen - men News "ÅÅÅÅ hvor jeg dog eeelskeeer diiig", Christine As "Beutifuel", Diddo med "hvad den sang nu hedder" og mere af samme skuffe, det er altså ikke optimal musik når man et stykke hænde i sit program skal løfte tung dødløft....

Dagens menu:

Forret:

Box squat:

1 x 10 50 kg

3 x 6 x 60 kg

Ikke lige frem tungt - men eftersom jeg normalt squatter med mine knæ godt ude over mine tæer, så bed det alligevel i forlåret når jeg satte mig rigtigt bagover. Jeg brugte en bænk som nok er 3-4 cm for høj som box, men det virker vist efter hensigten.

Hovedret:

Hatfield dødløft:

3 x 2 x 105 - det var godt nok tungt i dag :unsure:

Goodmornings:

2 x 6 x 65 kg

1 x 4 x 65 kg - udsolgt

Efterret:

Træk til bryst:

3 x 10 x 55 kg

Dessert:

Bænkpres:

3 x 8 x 50 kg - det var bare lige noget jeg havde lyst til..

Alt føltes tung i dag og der var ikke meget eksposivitet i udførelsen, det kan ikke blive til mere end 2 x :banana: for det.

Link to comment
Share on other sites

Musikvalget i Parken blev denne dag varetaget af Radio 2 - ikke videre velvalgt - jep vi skal være der alle sammen - men News "ÅÅÅÅ hvor jeg dog eeelskeeer diiig", Christine As "Beutifuel", Diddo med "hvad den sang nu hedder" og mere af samme skuffe, det er altså ikke optimal musik når man et stykke hende i sit program skal løfte tung dødløft....

lolll :lol: :jodler: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

det er altså ikke optimal musik når man et stykke hende i sit program skal løfte tung dødløft....

Du skal bare lære at fokusere din vrede over musikken mod den der satans stang som ligger på gulvet foran dig :devil:

Men det kunne nu være sjovt at prøve at træne til Metallica's "Justice for all". Kanon album, med masser af legdrive :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share