Arnes log - 3 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Det vilde ridt - spinning III med turbo - den 15/10

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har prøvet noget som i aften. Jeg syntes der var drøn på i går og i morges - men det var for intet at regne, i forhold til hvad Chris fik pisket mig frem til her til aften.

Programmet var så simpelt som næsten muligt. 12 minutters opvarmning. Dereftyer kørte vi i en struktur der bestod af 4 minutters siddende arbejde, 4 minutter 4 stående, 4 minutter sidddende..... Belastningen blev holdt på samme niveau - mens kadancen steg en smule mod slutningen - vi begyndte med ca 65 og sluttede med ca 80. I de stående arbejdsperioder var indlagt 2 spurter. Første gang på 15 sek hver, siden 30 sekunder.

Efter 3 runde tog pokker ved Chris. Han ændrede det til at vi skulle køre 4 spurter stående - han holdt os så stående med en kadance på ca 65-70 - stigende til 75-80, i 12 minutter - med 4 spurter indlagt - spurterne skulle køres flat out så tæt på dobbelttakt som vi nu kunde. Efter en kort aktiv pause, sluttede vi med 8 minutters stedy state arbejde. Dog ikke mere stedy state, end at Chris øgede kadancen hele vejen - så vi sluttede omkring de 100 rpm i de sidste 90 sekunder.

Jeg blev hurtigt i timens forløb, grebet af begejstring. Det var lige et program for mig. Spinners high ramte mig efter 20 minutter - og fra da af følte jeg at jeg kunne alt: Jeg så ikke meget på pulsuret - jeg kørte bare igennem. Pragtful træning - men nu er jeg glad for at jeg ikke skal træne cardio i morgen!

Tal

Pulskurven viser at jeg arbejde over de 80 % i relativ intensitet i 35 minutter. Af disse var godt 15 minutter arbejde med 90 % eller der over. Gennemsnitspulsen efter opvarmningen var på 157 = 85 % i relativ intensitet. I de sidste 20 minutter holdt jeg en gennemsnitspuls på 164, eller 91 %. For hele timen blev gennemsnittet på 153 = 82 %.

Samlet køretid: 56 minutter 30 sekunder. Energiforbrug 1120 Kcal

Bedømmelse: De klareste og fedetste :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: der er set i 2003 :devil::w00t:

Pulskurve

post-12-1068282041.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 652
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:) Styrketræning d. 16/10

For en gang skyld en dag uden spinning ;)

Jeg trænede i hyggeligt selskab med b_skaal og Hoosier. Jeg var mega øm alle vegne inden træning - men det gik helt fint denne dag alligevel :) :)

Det blev til:

Hatfield bænkpres, uge 4, let dag

6 x 5 x 47,5 kg

CAT træning:

Incline DB press

8 x 3 x 16 kg

Pull over:

8 x 3 x 22 kg

Kabel flyers:

8 x 3 x 20 kg - i det "lette tårn"

Skulder pres:

8 x 3 x 10 kg

Crunch i maskine:

8 x 3 x 65 kg

Andet:

Siddende/liggende benpres:

4 x 3 x 175 kg

4 x 3 x 205 kg

Low Cable Cross Cable Curls:

3 x 6 x 20 kg

Blev lokket til følgende øvelse af Mette :rolleyes:

Military press:

1 x 5 x 30 kg

1 x 4 x 30 kg

1 x 5 x 30 kg

Desuden:

Intensiv kæbe - mange rep - høj intensitet

God formiddag i Parken! Bedømmelse: 4 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Endnu et vildt morgenridt - spinning III i Boltens Gård

Det var en speciel oplevelse at ankomme til SATS i Boltens Gård denne morgen. Boltens Gård ligger midt i det Københavnske gå i byen område. I Boltens Gård ligger alt fra Crazy Daisy til NASA - klubben for de enten meget kendte eller meget smukke. Der var stadig gang i festen flere steder da jeg ankom - SATS deler indgang med et af stederne - så det var.... anderledes...

Centeret er delt på mange niveauer - Cykelsalen hænger som en slags hims midt i det hele - med spejlvægge på 2 af siderne :blink:

Lasse var i sit es - skulle lige fortælle forsamlingen hvor sløve "de" havde været i Parken i går (se spocks log) - og hvor dejligt det var at være sammen med "mit eget hold i mit eget center". Tag den <_<

Det blev en rigtig VO2 maksimeringstime:

10 min rolig opvarmning

Kort serie - 5 min sidende dobbeltakt - de sidste 20 sek i hvert minut stående

Hoved serie på 32 minutter - 3 blokke af 7½ minut med 5 minutter i mellem hver.

Hver blok i hovedserien bestpd af:

1 min stående mellemtakt - ca 80 rpm

1 min siddende enkelttakt - ca 60 rpm

1½ minut stående mellemtakt

1 min siddende enkelttakt

2 min stående melllemtakt

1 min siddende enkelttakt

De 5 min i mellem var i stående enkelttakt.

Første blok skulle køres efter 7, anden efter 8 og den 3 efter 8½-9.

Jeg opdagede aldrig at vi var færdige med blok 2, så jeg kørte de første 3 minutter i mellemperioden i stående mellemtakt - det kan ses på kurven ;)

Det var en stenhård tempotime - men det var sjovt :bigsmile:

Tal:

Gennemsnitspuls alle 50 minutter: 150 = 80 % relativ intensitet

Gennemsnitspuls for hovedserien: 161 = 88 % relativ intensitet

Højest opnåede puls: 175 = makspuls - det var den puls jeg sluttede på.

Energiforbrug: 974 Kcal

MUBSVET: 4 x :banana:

Jeg dropper det lette rygprogram og Hatfield dødløft let dag og holder fri for træning indtil søndag formiddag. Det skulle jo være en blød uge det her....... :rolleyes:

post-12-1068282081.gif

Link to comment
Share on other sites

Lasse var i sit es - skulle lige fortælle forsamlingen hvor sløve "de" havde været i Parken i går (se spocks log) - og hvor dejligt det var at være sammen med "mit eget hold i mit eget center".

:devil: :devil:

Så var det da godt jeg ikke kom op til timen - hvad ville han så have sagt?

Link to comment
Share on other sites

Ærede Hr.Formand. :bigsmile:

Jeg vil hermed gerne takke for den store ære De på MUBSVETs vegne har vist mig. :w00t::w00t:

Jeg vil hermed love at følge de strenge retningslinjer, og i særdeleshed gøre mit ypperste for at holde MUBSVETs etiske regelsæt in mende. :tongue:

Niske B)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i MUBSVET Niske :)

Spinning III og II – Chris MacDonald – den 19/10 – samt ugestatus – Advarsel – dette indlæg rummer megen lomme filosoferen …

Hvis nogen skulle være i tvivl, jeg elsker min by København. I det hele taget elsker jeg byer. Naturen er fin, jeg ville ikke undvære de oplevelser den giver os. Der er meget lidt i Danmark, ja i verden – der slår at stå på toppen af klitterne ved Bulbjerg med udsigt over Vesterhavet med en oktober kuling lige i smasken, mens man lytter til en brølende brænding og suger havduften ind gennem næsen – det er stort og bevidstheds udvindende.

Det eneste der har slået det i mit liv, var den gang min far kørte ind på en parkeringsplads, midt i en granskov i Arizona, og bad mig lige gå ud i rabatten og se på de der røde klipper røde klipper i horisonten – måske skulle jeg også se i andre retninger sagde han kryptisk….. 15 årige Arne kikkede opgivende op i luften og traskede der hen, hvad nu? Ok de farver som over alt kunne ses på de jernholdige klippe sider var ret flotte – men efter nogle dage, så har man jo ligesom…. Tankerækken stoppede brat og blev afløst af et sanse bombardement, af en intensitet som kun ganske specifikke mellemmenneskelige aktiviteter siden har kunnet komme i nærheden af i intensitet – 800 m nærmest lodret nede snoede Coloradofloden sig igennem… (har du mon ikke gættet det?) Grand Canyon – en af de eneste hyppede steder i verden der overgår alt hvad man har læst, hørt og set om det….. (har jeg mon skrevet om dette før? Nå pyt…

Hvorfor nu denne smøre? Jo jeg kom til at tænke på alt dette da jeg gik gennem Fælledparken i formiddags lidt over 9 - på vej til træning. Ofte går vi gennem den verden vi tror vi kender uden at stoppe op – og uden at se op – dette har jeg lært at lade være med – og det giver mange gode oplevelser i dagligdagen. Endnu engang overgik efterårsfarverne sig selv – når jeg så i retning mod Jagtvejen kunne jeg se trækroner i alle gule- orange- og røde toner – over dem var himlen dybgrå og konturløs – hvilket fik overgangen mellem kroner og himmel til at se ud som var den tegnet af en arkitekt – hel skarp var linjen – simpelthen mageløst. Sådan kan man opleve på en banal tur til træning.. :)

Den anden dag gik eg gennem Brumleby på min vej fra træning – jeg har stadig billedet på nethinden af Lægeforeningens hyggelige små arbejderboliger i forgrunden – i en stil der ikke findes mange andre steder i Danmark – men mange steder i England – gule små blokke med rødt tegltag – og i baggrunden troner Parkens tribuner – senmoderne og stolt i sit udtryk – altså i forgrunden den gode intention, skabt på det bedste af danskhedens på det jævne på det jævne – i baggrunden Don Øs palads.. jeg er måske mærkelig når jeg synes det er smukt – men det synes jeg nu… B)

Nå det var træning vi kom fra! Jeg var godt ladet op med positive tanker da jeg satte mig på cyklen. Nr 37 var optaget, lige som hele forreste række. Det, at jeg måtte sætte mig på anden række, måtte jeg i øvrigt indkassere en del bemærkninger for – en del mennesker har vist fået læst et eller andet på opslagstavlen… :rolleyes:

Jeg sad nu godt hvor jeg sad. Første time var en spinning III time. Ikke så mange dikkedarer – en lang opvarmning – og så bare resten af timen på trin 8 – 8½. Det var fedt!!! :w00t: Endorfinen pumpede ud efter 20 minutter og bar mig gennem resten af timen på en intensitet der lå mellem 85 0g 90 % - se pulskurve. Super træning og et super boost mentalt. Der blev virkelig arbejdet igennem på cyklerne omkring mig, på en måde så det kunne mærkes – selv om jeg meget af tiden var i min egen lille verden – jeg kørte med lukkede øjne og mærkede kun musikken, styret og pedalen – resten af kroppen fulgte bare flowet – spinning når det er bedst – jeg er virkelig inde i en periode hvor træning er STORT!!!

Den anden time, hvor jeg fik godt selskab af Hoosier, blev mere ujævn – hvad programmet også var. Generelt faldt jeg i intensitet – med nogle peeks undervejs hvor det var interessant og sjovt. I de sidste 7 minutter hvor vi ”kørte op ad bakke” – faldt jeg pludselig ind i den gode rytme igen – så jeg sluttede bogstaveligt på toppen :w00t:

Jeg gider ikke så mange tal i dag – se kurven hvis du er interesseret!

Jeg forbrugte 2080 Kcal ifølge pulsuret – heraf de 1074 i den første ”time”

Samlet køretid 1 time og 47 minutter

MUBSVET: 5 x :banana: - sådan er det bare for tiden… :)

Ugestatus for uge 42

Gennemført træning:

Spinning:

3 x spinning II

3 x spinning III

Energiforbrug på spinning: ca. 6300 Kcal

Styrketræning:

2 x

Gennemført komplet Hatfield i bænk, med droppede den lette Htafield dag i dødløft

Kommentarer

Jeg var syg lørdag til mandag. Den bløde uge startede derfor nogle dage for tidligt. Det blevb en blød uge hvad angår styrketræningen, men knap så meget hvad angår spinning. Det er der nogle årsager: Dels har jeg haft det så fedt med spindingen at det var svært at lade være, dels er der poppet en event op den 31 som jeg agter at være i topform til. Om det lidt senere

Lidt blødt har det dog været – jeg undlod at køre morgen og aften overhovedet, og jeg kørte ikke de lange udholdenhedstimer.

Vægt og helbred:

Jeg har skrevet til Riget og bedt om at blive kaldt ind til en kontrol snart. Jeg vil gerne vejes på min ”reference vægt” og have den snak om min ændrede strategi for blodtrykket. Bortset fra lørdag morgen hvor trykket var helt vildt i forbindelse med min sygdom, så har blodtrykket stabiliseret sig omkring 150 over 95. Det er præcis lige som meget en smule for højt som mens jeg tog medicin, Det er da interessant! Jeg vil tro jeg nu er dykket under 120 kg, men sikker er jeg ikke, for der er ingen tvivl om at jeg har gainet noget masse på overkroppen. Livvidden og andre kropsmål fortsætter med at falde… gode tegn.

Humør:

I forbindelse med træning har det været højt. I øvrigt har jeg været i en bølgedal, jeg ved hvorfor og også hvordan det kan blive anderledes – så det går forhåbentligt. Heldigvis fungerer min nattesøvn nu atter godt – det hjælper meget!

Planlægning:

Hatfield programmet køre frem til omkring 1/12 – så styrketræningen ligger i faste rammer. Der skal nok ske nogle ændringer mht. cardioarbejdet. Det ser jeg på efter 1/11. 31/1o bliver en virkelig SUPERSPINNING dag. Fra 6.45 og 90 minutter køre jeg Halloween event i Parken, sammen med Hoosier og spock. Det er Chris MacDonald og Team SATS der står for det. Fra 17 til 19 køre spock og jeg så Halloweeen event i Boltens Gård – det er Lasse Traff der står for det. Det skulle så alt i alt blive til 210 minutters spinning. I den kommende uge og til og med mandag i den følgende, køre jeg derfor igennem. Så holder jeg cardiopause tirsdag til torsdag – og sikkert også i den efterfølgende weekend. Den pause skal bruges til at planlægge frem til årsskiftet.

Så få var ordene i dag…

Link to comment
Share on other sites

Advarsel – dette indlæg rummer megen lomme filosoferen …

:4whistling: Det var du vel også lige i stødet til i dag..?! :tongue::rolleyes:

I øvrigt ingen grund til at advare - det er altid interessant at læse dine småfilosofiske indlæg (Lasse Träf go home! :tongue:).

Link to comment
Share on other sites

Advarsel – dette indlæg rummer megen lomme filosoferen …

:4whistling: Det var du vel også lige i stødet til i dag..?! :tongue::rolleyes:

I øvrigt ingen grund til at advare - det er altid interessant at læse dine småfilosofiske indlæg (Lasse Träf go home! :tongue:).

Tak Kathrine - ja lidt god fillosofisk "afterspinning" over ialt 1 3/4 liter Paradis is, er en god opvarmning til logskriveri. Tak for is i øvrigt! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hatfield bænk, uge 5 - tung dag, bryst-triceps split, samt restitutionsarbejde - den 20/10

Hatfield:

6 x 5 x 52,5 kg (53,4 pga Technoshit stang)

Det var lettere end 5 x 5 i sidste uge - herligt

DB incline pres:

4 x 6 x 20 kg (side)

Cabel flyers:

3 x 8 x 25 kg

Db skulderpres stående:

3 x 4 x 14 kg (per side - løfter samtidigt)

1 x 8 x 12 kg

Crunch maskine:

4 x 5 x 77,5 kg

Jeg droppede dips og pull over - min venstre albue lavede en smule ballade. Det stammer med sikkerhed fra et for dybt dipsforsøg i fredags - ingen belastningsskader til mig tak!

Restitutionsarbejde:

15 minutter i crosstrainer - 10 minutter i CII. Jeg holdt pulsen omkring de 125-140 = ca 55-65 % intensitet, bortset fra det sidste minut i CII hvor jeg lige måtte trække lidt B)

Energiforbrug: 381 Kcal - det tæller alt sammen.

Ok træning uden de store udsving: 3 x :banana:

post-12-1068282185.gif

Link to comment
Share on other sites

Spinning - udholdenhed 75 min - d.20/10

Chris er i Norge, så vi havde vikar. Han var helt ok og havde skruet et godt program sammen. Let stigende intensitet fra start til slut, uden dramatiske skift, lige som sådan en time skal være.

Spock - det gale menneske der i dag kørte 180 minutter i træk, havde sikret cykel nr. 37 til mig - tak for det :)

Vi kørte 70 minutter i træk uden pauser. Jeg havde det godt hele vejen, men til sidste hvor vi skulle køre 3 x 6 minutter stående med stigende tempo, fik jeg problemer med min venstre læg der syrede til - så jeg måtte sidde en smule ned ind imellem - det gik dog ikke ud over intensiteten. Alt i alt en helt ok omgang træning.

Pulsgennemsnit: 155 = 83 % af pulsreserve

Maksimal opnået puls: 169

Energiforbrug: 1350 Kcal

MUBSVET: 3 x :banana:

post-12-1068282235.gif

Link to comment
Share on other sites

Morgenspinning og styrketræning, den 21710

Jeg gik tidligere i seng en normalt. Årsag: Monday night football på Zulu. Jeg fik dog ikke det hele med - jeg stod op så jeg fik ses kampen fra 2 minutter inde i 2 quater. Fed kamp, derr bokstaveligt blev afgjort af centimeter. Havde Oaklands reciver stået 10 cm længere oppe af banen da han greb en aflevering, samtidigt med at uret gik på 0, så havde kampen skulle ud i overtid. Nu stod han de 10 cm fra stregen til endzone og et tuchdown. Så 10-3 til Kansas og Morten Andersen fra Thisted. Den gode Morten kiksede et fieldgoal - det kunne han ikke være bekendt :blink: B) NFL er næsten garanti for fed underholdning og drama - det må man indrømme B)

Efter morgenmad nummer 2, gik det i regn og blæst mod Parken, godt at min rejse kun er på 800 m :bigsmile:

Først på dagsorden var en spinning II time med Heidi Holm. Hvorfor Heidi kun har den ene time er mig en gåde. Hun er god! Hendes time flyver afsted og er i et idealt træningsperspektiv bygget perfekt op. Hun er også en af den slags mennesker der kan forvandle ens morgentræthed og eventuelle uoplagthed, til godt humør.

Dejlig træning og en dejlig start på dagen!!

Jeg kunne se at spock også gav den gas - imponerende efter at han kørte 3 timer i træk i går!

Køretid 52 minutter, heraf 11 minutter som opvarmning

Pulsgennemsnit for de 41 arbejdsminutter: 149 =79 % af pulsreserven, eller 85 % af makspulsen

Maksimal puls i timen: 168

Energiforbrug: 926 Kcal

MUBSVET: 4 x :banana:

Jeg havde taget en ekstra t-shirt og et par short med, med den bagtanke at det jo kunne være at jeg ville fortrække at lave dagens styrkeprogram i forlængelse af spinningen.

Det er klart bedst at lave cardio og styrke i hver sin ende af dagen, og egentligt har jeg også en træningsaftale i aften, men jeg havde lyst NU - og kunne samtidigt mærke at jeg nok ville bliver træt senere på dagen, så derfor var det bare med at komme igang :devil:

Hatfield uge 5, dødløft, tung dag:

6 x 5 x 95 % = 78,5 kg Det var let :w00t: Så derfor måtte jeg lige:

2 x 2 x 85 kg

2 x 1 x 90 kg = med mit udgangspunkt inden Hatfield . Stadig ikke voldsomt svært B) Jeg må lige overveje om resten af forløbet skal justeres.

Træk til bryst:

4 x 5 x 60 kg. Jeg er gået et skridt tilbage - til gengæld er udførelse nu korekt og mere eksplosiv, så det var nok et rigtigt skridt.

Siddende roning:

4 x 5 x 70 kg Lidt samme historie som ovenstående.

Backflies maskine:

4 x 5 x 60 kg

Jeg vil ikke riskere noget med min lidt ømme venstre albue - så ingen BB row og ingen curl :unsure:

MUBSVET: Den gode oplevelse i dødløft redder de 3 x :banana: hjem :)

Næste træning: Hele MOL spinning rosset (Hoosier, spock og mig) samles i morgen 6.45 til spinning II med Lasse Traff :devil:

post-12-1068282257.gif

Link to comment
Share on other sites

Vil det så sige, du ikke kommer i aften, eller...? :unsure::rolleyes: (lokke, lokke :tongue:)

Er i øvrigt ikke 100 % sikker på, jeg kommer i morgen tidlig. Mit knæ knager stadig en lillebitte smule - men på den anden side, så er det overhovedet ikke blevet værre af dagens cykeltur, så hvis jeg nu kører en forholdsvis rolig time, mon så ikke det burde kunne lade sig gøre?! B)

Link to comment
Share on other sites

Morgenspin den 22/10- spinningII med Lasse Traff

Jeg må endnu engang konstatere at jeg elsker at strte dagen med en tidlig spinningtime! Klokken 6 ville passe mig fint :bigsmile: - hey, jeg har aldrig påstået at jeg var helt normal vel? :w00t: Men ok - 6.45 kan da bruges!

Timen var den første af dagens 2 - så derfor kørte jeg "konservativt".

En af de gode ting ved Lasse og Chrises timer er, at de folusere på kvaliteten i en lang prógressiv opvarmning - det kan ikke gøres mere perfekt end de 13 minutter vi kørte her til morgen - se på pulskurven - en jævn stigning op imod fysiologisk skala trin 7 - sådan skal det gøres! Jeg kørte en smule forsigtigt og kom ikke over 6 - 6,5 - men det er bare et spørgsmål om 2 mm mere mod højre på knappen.

Efter opvarmningen kørte vi nogle minutter med fokus på teknik/rytme, så en hoved serie på 26 minutter, en meget kort pause og endelig en lille kort intervalserie på 4 minutter.

Jeg var en lidt ulydig elev denne morgen - jeg havde sat mig for ikke for alvor at komme over fysioligsk skalatrin 7 - og sådan blev det. Toppende mellem det 21. og det 27. minut, skyles at vi var ope at stå i hurtig mellemtakt - det var ikke ærligt hårdt, men det får altid min puls til at stige meget. Jeg var næsten på trin 8 i de sidste 5-7 arbejdsminutter, men det er ok.

Jeg definere trin 7 som for mig værende arbejde med en relativ intensitet på mellem 75 % og 83-84 %. Med en gennemsnitspuls i9 denne time på 76 % af pulsreserven = 146 ligger jeg netop inde for det trin, så fint nok :) Højeste puls: 165 - nået til sidst i timen - men pga. urets begrænsede hukommelse :angry:, er den kun gemt som opnået værdi - men ikke med i den dataserie som kurven laves ud fra - endnu engang spørger jeg mig selv om hvorfor jeg ikke brugte de ekstra 700 kr som et 720I ville havet kostet mig!

Vi kørte precist 50 minutter og jeg havde et energiforbrug på 847 Kcal

Fin time efter formålet :) det giver lige nøjagtigt 3 x :banana:

Hele rosset var samlet - atter i foreste linje - selv om en enkelt kom lidt sent - og det var ikke Kathrine eller mig... B)

Det var dejligt at gå hjemad i solskin - det fik de sidste efterårs farver til at at se ud af mere end de er - nu er det snart slut, træerne bliver brune og grå - sommeren bliver et minde og vi begynder at sige "dengang" om nogle af forårets begivenheder. Vi rykker sammen indendørs og drikker the, spiller spil og læser bøger. Inden vi ser os om køber vi gaver, bager klejner, spiser julemad, holder nytår... og er vi rigtigt heldige, så sner det en nat og vi vågner til en frostklar morgen - med iskrystaller på træer og buskes grene og edderkoppespin og derunder ligger et tæppe af fin helt hvid ny sne... er det en februar dag kan det være, at søens is kan bære og vi kan opleve by og landskab fra en helt anden vinkel! Hey det lyder slet ikke så slemt vel? :)

Og det bliver forår igen med lysgrønne nye blade og.... :) :) Jeg bliver bare glad på sådan en morgen!

post-12-1068282286.gif

Link to comment
Share on other sites

Den onde syregrænse – lactaten er deres våben – en novelle af Alistair MacArne

Prolog 22. oktober 2003 16.10 til 16.20

En lille mand med kasket - i et lille fugtigt rum - sådan ville han altid huske ham - han var årsage til den sørgelige tilstand han selv nu befandt sig i.

Han var så frygteligt træt. Han viste han burde forsøge at komme ud igen – ud på den anden side af grænsen – væk fra dette sted. Den akutte fare var måske overstået, men kunne han være sikker?

Han var gennemblødt af sved men var begyndt at fryse – eller var det frygten der alligevel var begyndt at bryde igennem hans sidste forsvarsværker?

Han måtte tage sig sammen, efter alt den træning, alt det besvær, alle de afsavn. De havde prøvet at rammen ham i aften, det var han sikker på – i morges havde han været usikker – han kunne ikke rigtigt gennemskue om ”LT” var en af dem. Denne gang var det en nye fare – han var næsten sikker på at det var den navnkundige LaChris han havde stået over for – LaChris var ganske vist ikke rigtigt en af DEM – han havde sin egen organisation – G.R.A:C.E. – men han var den bedste - en formidabel modstander der havde sent mange en stærk mand i knæ før…

Han begyndte at blive lidt klarer i hovedet – men der var så mange spørgsmål.! Kendte de hans egentlige mission – eller var de gået på en af de mange dækhistorier som MZ, (ikke engang han turde tænke det fulde og rigtige navn på sin bagmand) havde spredt om ham – viste de det om kalium?

Han måtte væk – ellers ville hans skæbne være besejlet. Det var gået i aften – men endnu en konfrontation havde han ikke kræfter til. Han viste at han risikerede den værste skæbne – i det rummet med de mange spejle – i ”deres” tempel i Boltens Gård…. Han forsøgte at flytte sig – men han kunne kun blive stående – støttet af en cykel. Det var sådan at Spock til sidst fandt ham…..

"Spock – de må ikke også ramme dig", fremstammede han, endnu inden at spock kunne få de ord der lå bag hans tunge ud. Arne så frygtelig ud – Spock havde aldrig før set ham sådan…. Men det lød som om det vrøvl han fremstammede – og var der nogen sandhed i det vrøvl, som den tydeligt pressede, ja syge mand han havde fundet her fremsagde, så kunne det ikke være en fare for ham. Hans Polar 610S skulle nok advare ham – langt mere avanceret end hvad Arnes gamle Polar 520… Hvad var det Arne rablede om ..??? Var det Kalium?

Pludselig gjorde Arne et udfald mod en lille mand med kasket der stod nogle meter væk – det var ukoordineret og slapt og gjorde ringe fysisk skade – ”It was attemtet murder” nærmest skreg Arne – men I får mig aldrig! Den lille mand smilede bare, trak på skulderen og gik væk…. Spock forstod ikke så meget -men der var en spændin i lokalet - nu blot ike så meget spænding hos ham selv endige hos Arne - med den lille mand med kasket så lidt bekymret og pressset ud

4 dage tidligere

LT havde samlet sine vigtigste allierede omkring sig i rummet oppe over Boltens Gård. Moderorganisationen var for slap – den hvilede på sine gamle meritter. Parken var stadig stedet i manges øjne – men LT – L for Lasse og T for Traat, viste at det ikke blive ved med at gå – der var for meget slaphed – for megen accept af folk der ikke kunne holde takten. LT var frygtet for sin mellemtakt – han viste det var et formidabelt våben. Han kunne kontrollere masserne – få den til at stå nå han ville, øge tempoet når han ville – og de var begejstrede. Han var på toppen. Men der var et problem. Zarcho – LT turde godt sige det højt – spredte information der var truende.

I lang tid havde de kunne kontrollere masserne med deres inddeling af arbejdet i en skala fra 1 til 10 – og så havde de lært folk om ”SYREGRÆNSEN”- Det var et godt og klart begreb – det virkede – og var folket ikke glade nok??? Kom de ikke i hobevis for at køre med? Alt det snak om at det var forkert – at det var noget med kalium – det var bare et klart eksempel på det ragnarok der truede….

Han var sikker på at det var lykkedes ZARCHO at infiltrere moderorgansiationen – men endnu ikke hans tempel – og dog – en meget bemærkelsværdig person – alt for tydelig til at være en agent – med sine langt over 100 kg og uklippede lange nakke hår – var begyndt at forurolige ham. LT og andre af den gruppe beslutsomme mennesker der var samlet omkring ham, havde flere gange forsøgt at få ram på denne person. Flere havde hørt ham tale om mærkelige ting…ja ligefrem sprede unyttig og farlig viden til medlemmerne…! De havde forsøgt at ramme ham – men han modstod alt!

”Vi har talt om det før – og jeg har delt jeres frygt – men tiden er kommet – jeg har bedst LaChris komme til vores tempel i dag – han skal undervise masserne – men jeg har også bedt ham om at komme til dette møde.. En gysen forplantede sig omkring bordet - de havde alle mødt LaChris på et tidspunkt – han burde havet været deres øverste leder – men han gik altid sine egne veje – men i dette måtte han da være på deres side?

Den lille mand – som altid med kasketten godt ned om ørene – kom ind i rummet – og en forventningsfuld tavshed sænkede sig over rummet…

Jeg er enig – vi har at gøre med en agent fra Zarcho – jeg må have frie hænder i denne sag… vi må slå til inden han bliver for stærk!!!

Ingen turde rigtigt protestere – men de sansede at en grænse var ved at blive brudt – det kunne koste tab på deres side – men hey – ingen af templerne savnede medlemmer… så…

OK sagde de en efter en..

Her er hvad vi gør, sagde LaChris. LT, du sætter første angreb ind onsdag morgen… ikke for direkte – lom ham til at deltage i lejen – han vil ikke kunne lade være med at gå med! Gør det hårdere end han forstiller sig! OK sagde LT – måske en smule skuffet over ikke at skulle spille en mere central rolle – men sådan måtte det være. Så sætter jeg det afgørende angreb ind i aften: 20 minutter på 8½, efterfulgt af 15 minutter med 25/35 intervaller stående – det klare han aldrig!!!

Epilog

Han bemærkede at LaChris trak sig væk. Han havde set så triumferende ud tidligere - nu så han frygten brede sig i hans øjene. Det var ikke sikkert at andre end ham så det - men det var nok. Han var træt med han behøvede ikke gøre mere - LAChris var knækket - den lille mand med kasket i det lille fugtige rum - sådan ville han altid huske ham..

CODA

Ovenstående er et stykke dramatik – eventuel lighed med faktisk personer er absolut tilsigtet! Af hensyn til dramaturgien er enkelte personer tilføjet karaktertræk, ligesom det har været nødvendigt at ændre enkelte navne. Ingen personer eller spinninginstruktører er kommet til skade under tilblivelsen af denne historie, eller under de faktiske begivenheder som historien er fortolket over. :lol:

Chris og Lasse er nogle fine fyre!

Bestseller – den virkelige historie bag

Jeg har aldrig prøvet noget som dette i et spinninglokale som Chris MacDonalds spinning III time i dag. Og jeg sagde faktisk til Chris at ”This was murder” – samtidigt med at spock kom ind.

Allerede tidligt i timen sagde Chris – I skal kunne sige bagefter at dette var det hårdeste i nogensinde har trænet cykling”. ”De5r er nogle der siger at der ikke er forskel på II – og III – så det må jeg vise dem der er” – var en anden kommentar i dag fra Chris

Desværre lod jeg et 14 måneders barn få fat i pulsuret. Ulempen ved 520 er det kun rummer én komplet træningsfil – når stopuret startes igen – så slettes alle detaljer. Den kurve ville jeg gerne havet haft ud på tryk!!! S:….. siger jeg bare!

De tal jeg har:

Puslgennemsnit for alle 50 minutter: 153

Pulsgennemsnit uden de 10 minutters opvarmning: 160

Maksimal puls: 176

Tid kørt over 80 5 i relativ intensitet: 36 minutter

Tid kørt på 90 % eller over 28 minutter

Energiforbrug: 1220 Kcal

Disse tal fik jeg noteret tidligere…

Vi kørte først et langt stykke siddende med 80-100 rpm. Omkring 15 minutter, så stod vi op med 60 rpm og tung belastning – skala 8-8,5 i omkring 10 minutter – så var der et stykke med blandet tungt arbejde og korte spurter. Da vi nåede hen til omkring 35-37 minutter havde vi en lille pause. Jeg var i paradis – jeg var punpet men lykkelig – jeg kunne kalre de hele – jeg var allerede langt over mine grænser – hvad skulle kunne stoppe mig???

Det var ni tæt på at lykkedes. I resten af timen – vist omkring 15 minutter HVOR JEG DOG SAVNER DEN KURVE!!! Men jeg er ret sikker på de 15 – kørte vi skiftevis stående enkelttakt med tung belastning i 35 sekunder – og så 25 sekunder med alt hvad vi kunne presse ned i pedalerne. I anden interval ramte hammeren mig – jeg måtte lige ned og sidde i de efter følgende 35 sek. Jeg tog en smule modstand af – og 2-3 intervaller senere var jeg kørt på plads – og jeg var med det meste af resten af vejen.

Jeg blev pumpet helt flad. Jeg sad længe mekanisk og trådte pedalerne rundt uden bremse – jeg så ikke hvad der forgik. Da jeg kom af cyklen blev jeg bare stående – med et sikkert tomt blik – det varede indtil spock kom og ville have cyklen.

Dette har været en hård, hård dag. Men det har også været ubeskriveligt FEDT – jeg flyttede min egen grænse for hvad jeg kan præstere!

Det bliver til :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: og når det ikke kan blive til flere efter reglerne, så tilføjes: :4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Fed historie, Arne... og jeg må tilføje at jeg som sagt aldrig har set noget menneske så presset og ødelagt som da jeg så hvad der engang-måtte-have-været-Arne sidde ubevægelig på cyklen med et stift stirrende blik på ingenting.... puha...

Godt gået!!! - og hvor er det sindssygt surt med den pulskurve, ville have været noget man kunne hænge op på væggen :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg tror også at jeg så dig sidde på en bænk i omlædningsrummet (lige ved døren), stirrende tomt ud i luften og pattende på en ½l cola :lol:

Du så godt nok brugt ud - men på den selvtilfredse måde :tongue:

Godt gået - og fed log!

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg tror også at jeg så dig sidde på en bænk i omlædningsrummet (lige ved døren), stirrende tomt ud i luften og pattende på en ½l cola :lol:

Du så godt nok brugt ud - men på den selvtilfredse måde :tongue:

Godt gået - og fed log!

:lol: Ja det var mig.... Tak :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været stædig hele dagen - men jeg er nu blevet indhentet af realiteten: Jeg har ikke kræfter i kroppen til at træne i dag! Min stædighed kommer til at koste mig en dag af mit SATS medlemskab - i og med man skal melde afbud inden 12... Men ikke noget at gøre ved det :lol:

Jeg vender tilbage i morgen! - med spinning i Boltens Gård 6.45 :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hold da helt op Arne. Det lydet som om det har været et brag af en træning!

Men på den anden side, når man beder tilstrækkelig længe ved spinning-altret :w00t: , så må man opnå oplysning på et eller andet tidspunkt :tongue: (Blir lige helt misundelig:unsure: )

Må du få mange flere af disse fremragende øjeblikke :w00t:

Niske.

P.S. Hvor lang pause skal der helst være før man træner vægte, hvis man spinner samme dag? Og er der forskel på pausen, om det er ben eller anden kropsdel? Kan man træne læg 3 gange ugentligt, hvis man spinner samme dag?

Niske hin SpørgeJørgen

Link to comment
Share on other sites

Må du få mange flere af disse fremragende øjeblikke :w00t:

Niske.

P.S. Hvor lang pause skal der helst være før man træner vægte, hvis man spinner samme dag? Og er der forskel på pausen, om det er ben eller anden kropsdel? Kan man træne læg 3 gange ugentligt, hvis man spinner samme dag?

Niske hin SpørgeJørgen

Jo tak :)

I en ideal verden, træner man ikke styrke og cardio samme dag. Der er forskning der tyder på (artikel herom på MOLs hovedside) at 10 timer imellem styrke- og cardiotræning er yilstrækkeligt til ikke afgørende at ødelægge effekten af den ene eller anden træningsform.

Jeg forsøger at leve op til dette - men det er ikke altid det kan lade sig gøre i praksis. I tirsdags gik jeg f.,eks. direkte fra spinning til dødløft - 10 min var der imellem. Det kan gå ind imellem når man er i ok form - men det er ikke "klogt"

Jeg træner ikke decidereet lægtræning. Jeg kan dog forstile mig, at du kan komme ud i problemer med træthed/krampe i læggen, hvis du ligger aktiviteterne tæt - det er især stående arbejde jeg forstiller mig kan give problemer. Det er ikke farligere end at det kan komme an på en prøve - men at gå alt for direkte fra en omgang Calv raises til spinning ville jeg ikke bryde mig om!

Link to comment
Share on other sites

Morgenspinning og livsmagi den 24/10 2003

Jeg havde fået lokket spock med til morgentime i Boltens gård – hyggeligt. Det var en spinning III med Lasse Traff. Der var mødt 33 op – ikke ringe!

Det var en rigtig Lasse Traff time. 10 minutters progressiv opvarmning op til skala 7, efter fulgt af en hovedserie på 39 minutter, delt op i 3 blokke af 13 minutter – uden pause imellem.

Alle opbygget i en struktur med 1,2,3,4, minutter i et tempi, med 1 minut i et andet tempi imellem – samme intensitet inden for hver blok – første 7, anden 8 og 3. 8½ og op til 9 de sidste 4 minutter.

Vi kørte:

Blok 1: Siddende enkelttakt/stående mellemtakt

Blok 2: Siddende mellemtakt/stående enkelttakt

Blok 3: Stående mellemtakt/siddende enkelttakt

Det kørte fint for mig de første 26 minutter af hovedserien. Den stående mellemtakt – med ca. 80 rpm var hård kost. Jeg måtte skifte lidt mellem stående og siddende arbejde i 3 og 4 minutters intervallerne. Men en fin VO2 maks. optimerende time var det helt bestemt :) .

Tal:

Gennemsnitspuls i hovedserien: 158 = 86 % af pulsreserven

Maksimalt opnående puls: 176 = 100 % af pulsreserven

Energiforbrug: 996 Kcal

MUBSVET: 4 x :banana:

Jeg regner med at lave en "devaluering" af min fortolkning af MUBSVET fra næste uge – så sådan en time som denne kommer til at give 3.

På hjemturen bar mine trætte, men glade ben, mig igennem Kongens Have – forbi Rosenborg Slot, videre ind gennem Botanisk Have, langs Statens Museum for Kunst og ind gennem Øster anlæg - og så langs Sortedammen hjem. Næste gang du måtte have en chance for at gå gennem Øster Anlæg, så prøv at se på træstuppe! Jeg bliver aldrig træt af den der er udskåret, så den ligner en stor doven skildpadde – og det er hovedet der møder en – uanset om man kommer af stien den ene eller den anden vej..

Det var koldt og klart denne morgen – med røde solopgangs skyer oven over. Der var et fint glasklart lag is på vandet - selv på Sortedamssøen.

Jeg stod længe og studerede de konturer, som krusninger og småkviste havde skabt på overfladen – et øjeblik fastholdt i iskrystal. Netop som kulden begyndte at banke på hos min bevidsthed, kom en fisk dovent svømmende, lige under det tynde islag, som var den ude for at skulle inspicere denne ny tilføjelse til dens verden… livsmagi midt i hverdagen – og det eneste der skal til for at opleve det, er at give roen plads og åbne sanserne for det uventede – ellers kan man gå hvor som helst og se uden at se - og lytte uden at høre.

Netop som jeg skal til at dreje op af min vej for at komme indenfor i varmen, kommer 3 svaner flyvende i perfekt V formation – de drejer ned mod søens fjerneste hjørne – alle 4 var vi veltilfredse på vej – på det sidste stykke vej mod hvor vi nu bor…

Jeg gik vist og nynnede noget Gnags... "Det den dejligste morgen i 100 år og jeg lever" sang de vist engang - nok ligge en smule overdrevet om denne morgen - men alligevel... :)

post-12-1068282399.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share