Arnes log - 3 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Lidt rygtræning - og spinning II med gentagelse - historien om hvordan man uden at ville det skaber en næsten perfekt kopi

Jeg var godt nok tidligt til træning i morges - jeg ville lige nå dagens rygprogram - minus dødløft - som jo blev overstået i går.

Træk til bryst:

4 x 6 x 60 kg - god stil i dag!

Siddende roning:

4 x 6 x 65 kg

Backflies (maskine):

4 x 6 x 60 kg - det var hårdt :tongue:

Og så til:

Spinning II med Heidi Holm

Som Heidi ganske rigtigt indledte med at sige, så havde vi rost programmet sidst, så det ville hun lige gentage - som sagt så gjort!

10-11 min opvarmning, derefter 2 serier af 15 minutter og endelig 6 minutter til sidste med 20/20 intervaller.

I sidste ueg var jeg frisk og oplagt, her til morgen havde jeg lyst - men følte ikke at jeg helt var på. Timen forløb nu godt og jeg havde en god følelse bagefter. For min skyld kunne vi godt gentage det program tirsdag efter tirsdag - det er det ensste jeg savner fra Multisport - Gregers ide med at køre det samme program i en måned.

Da jeg kom hjem til computeren fik jeg lyst til at lege lidt. Hvordan det mon ville se ud hvis jeg lagde de 2 kurver oven på hinanden?

Resultatet er ret interessant - se selv - det er dagens kruve der er rød. De er så ens som det næsten kan lade sig gøre! Det gælder også når man ser på nogel tal:

Gennemsnitspuls i arbejdsintervallet: 149 i begge timer!

Højeste opnåede puls (læst fra uret, ikke fra kurven): 168 sidste tirsdag, 169 i dag

Forbrænding i følge Polar: 926 i sudet uge, 927 i dag!

Jeg var en smule mere brugt bagefter i dag end jeg kan læse og huske mig til, at jeg var i sidste uge - men åbenbart er det sådan, at jeg køre meget konstant når musikken spiller. Kør venligst på skala 8 siger instruktøren - det gør jeg åbenbart så - selv om det gør lidt mere ondt i mine ben den ene dag end den anden. Sjov ting!

God time, som får 3 x :banana:

post-12-1068282522.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 652
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tillykke med bænken og dødløftet, der er jo intet bedre end rekorder i de 2 store :)

Jeg faldt lige over nedenstående, tror du, at det holder:

Vægten

Væten er på 127.00 kg. Det er et tab på 15 kg på 6 måneder. Det giver umidelbart en prognose på 112 kg som slutvægt på 2003. Det skal dog med i billedet at jeg helt planmæssigt ikke tabte mig i perioden fra januar til april. Jeg ser derfor ingen grund til at revidere dette mål

:)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :)

Først: tillykke med din PR ! Sejt gået B)

og så lige et lille spørgsmål: hvad er det for et prgram/ur/eller hvad det nu er som du bruger...? Jeg tænker på den der pulskurve... Hvor køber man det henne, hvad koster det og hvor stor tror du egentlig usikkerheden er mht. udregning af energiforbruget? :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :)

Først: tillykke med din PR ! Sejt gået B)

og så lige et lille spørgsmål: hvad er det for et prgram/ur/eller hvad det nu er som du bruger...? Jeg tænker på den der pulskurve... Hvor køber man det henne, hvad koster det og hvor stor tror du egentlig usikkerheden er mht. udregning af energiforbruget? :)

Tak til jer alle - skønt med alt den opbakning! :)

Det er et Polar 520I pulsur jeg bruger. Til dette ur høre noget software der hedder "Polar precision performance".

Uret bruger data om min vægt, hvilepuls og målte iltoptagelse til at beregne energiforbruget under træning. Er det præcist? Helt sikkert ikke hverken 100 % eller 95 % præcist, omend bedre end pulsure der ikke bruger faktisk målte data for iltoptagelse mv. , f.eks de Polar ure der bruger deres egen, højst tvivlsomme "Fitnesstest" - men det er akceptabelt til at give mig et billede - og så kan jeg også bruge det til at sammenligne fra gang til gang. Jeg har den fordel at jeg har fået målt min iltoptagelse rimeligt precist - har man ikke de rigtige data at taste ind, ja så må man ty til Polars "fitnesstest" og "Ownindex" funktioner - og de er mre tvivlsomme - omend sjovt legetøj!

Prisen på mit ur er omkring 1900 kr - men har man ikke brug for cykelcomputerfunktionerne - så kan man købe et 610 til 300-400 kr. mindre.

Link to comment
Share on other sites

Træning er godt for sjælen! Styrketræning den 30/10

Jeg var godt nok uoplagt i morges - en af de dage hvor det tager 7 minutter per sok - og de 3 meter ud til badet er en uoverskuelig lang distance.... Uden for er det selvfølgelig grådt pg vådt - og posten indeholder et afslag på en stilling hvor jeg virkeligt havde forsøgt at gøre en god figur....

Det var ikke let at få mig selv sparket ud af døren - jeg havde meget mere lyst til at spise resten af brødet og hælde 22 liter cola efter....

Afsted kom jeg - det første sæt i dødløft vejede 2 ton - og det på en let dag, emn se så - det endte med at blive godt og jeg traskede muntert hjem igen - ikke engang de sure folk jeg delte kø med i Netto kunne længere røre mig! :)

Dagens styrketræning:

Hatfield uge 6, let dag

Opvarmning:

Rumænsk dødløft: 2 x 8 x 40 kg

Dødløft:

5 x 2 x 80 kg - første sæt mega tungt - resten let, let, let

Bænkpres:

5 x 2 x 47 kg - GAB hvor er del kedeligt!

Dessert:

Ckosgrip bænkpres:

2 x 5 x 47,5 kg - det var mere spas :devil:

Eksplosivt arbejde:

Træk tiil bryst:

4 x 3 x 50 kg

4 x 3 x 55 kg - de 50 kg var for lette

Incline DB press:

8 x 3 x 16 kg

Backflies i maskine:

8 x 3 x 50 kg - MEGA eksplosivt - FEDT!

BB row:

8 x 3 x 40 kg

Stående db skulderpres:

8 x 3 x 10 kg - 10 er lidt for let - 12 kan jeg ikke løfte eksplosivt..

Det var det - 3 gode gange :banana: må være det korekte vurdering, samt 5 x :sun: for betydningen af, at komme afsted og få knyttet kontakt mellem krop og sjæl denne dag - til gavn for... MIG :)

Senere på eftermidagen skal jeg køre en spinning II time i Bolten Gård - med Chris MacDonald. Få har endnu opdaget at han er der om torsdagen - så i modsætning til i Parken, hvor der er 35 på vensteliste til 70 cykler 3 uger før, så kunne jeg her melde mig i går... Det vare nok ikke ved - men jeg er "ligeglad" - jeg har reserveret 4 uger frem!

Link to comment
Share on other sites

Det var det - 3 gode gange  må være det korekte vurdering, samt 5 x

Bevæger den ærværdige MUBSVET formand sig ikke på grænsen af reglementet når han blander måleenheder på denne måde ?? :o

Det var sgu da deligt at du endte op med en god dag alligevel Arne. Forsat held og lykke i søgningen :)

Link to comment
Share on other sites

Den fedeste og dejligste fornemmelse har man, når man går fra jeg-er-så-træt-at-jeg-er-ved-at-falde-om fornemmelse før træning, til jeg-er-så-frisk-at-jeg-kan-slå-100m-rekorden efter træning.

Det svære er gang på gang at overbevise sig om at det forholder sig således. Utroligt så hurtigt man glemmer når man føler sig træt.

Godt gået! Det kræver en rygrad af et noget stærkere materiale end vandmand at gennemføre din færd :lol: :devil:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Lidt om meget - langt fortalt :tongue:

D&D hæ - jo - jeg fandt det berettiget i det forliggende tilfælde. Jeg havde behov for at udtrykke min ændrede sindsstemmning - men fandt det ikke korekt at blande det overdrevent ind i min bedømmelse efter MUBSVET... Tak for dine pæne ord :)

Også tak til dig spock :) Du har ret - det er utroligt så dårligt vi husker - men det er nok det der ligger i baghovedet - og som i sidste ende får os ud af døren med træningstasken!

Og nu til dagens sidste træning...

Eftermiddags spin i Boltens Gård – Spinning III med Chris MacDonald, den 30/10

Jeg burde havet lært det nu! :devil: Når Chris har dobbelttime, så er det altid den hårdeste time der ligger først – uanset hvad der står i programmet. Programmet sagde spinning II først – og spinning III bagefter. Det blev omvendt, så i stedet for en stille og rolig II time som opvarmning inden jeg i morgen skal køre 210 minutter, fordelt på morgen og sen eftermiddag, så fik jeg en STENHÅRD spinning III i stedet! :w00t::blink:

Det blev en strukturelt set meget ukompliceret time . Vi kørte en relativ kort egentligt opvarmning – siden steg intensiteten jævnt resten af timen. Indtil det 20 minut kørte vi i siddende dobbelttakt, derefter kørte vi udelukkende i enkelttakt med tung belastning – såvel siddende som stående.

Jeg har aldrig før prøvet at køre en spinning time med en så glat og ”begivenhedsløs” pulskurve. Intensiteten stiger jævnt hele vejen. Mellem minut 22 og minut 27 er der 2 toppe – det skyldes at vi 2 gange i dette tidsrum, skulle øge tempoet fra stående enkelttakt til mellem eller dobbelttakt i 35 sekunder. En person med mindre overvægt ville havet fået en mindre markant pulsstigning i disse korte intervaller,

Timen i tal:

Køretid: 50 minutter

Pulsgennemsnit hele timen: 151 = 80 % af pulsreserven, eller 86 % af maksimalpulsen

Pulsgennemsnit uden opvarmning: 155 = 83 % af pulsreserven, eller 89 % af maksimalpulsen

Pulsgennemsnit for de sidste 30 minutter: 160 = 88 % af pulsreserven, eller 91 % af maksimalpulsen

De sidste 15 minutter blev kørt med en gennemsnit på over 90 % af pulsreserven, heraf blev 7 minutter faktisk kør med en intensitet over 90 % af pulsreserven.

Energiforbrug: 1035 Kcal

MUBSVET: 4 x :banana: Det var et fedt rush – selvom jeg ind imellem blev lidt nervøs mht. i morgen –så lod jeg det ikke ryste mig – spinningtimen var som den var – og så køre vi bare!! :devil::devil:

Dagen i morgen bliver spændende

Hoosier, Spock og jeg, starter dagen med ”Halloweencycling” i Parken. Chris MacDonald skal sige noget om træning og TEAM SATS, derefter køres der en spinningtime sammen med kvinderne på TEAM SATS, efterfulgt af ”morgenmad” i form af proteinshakes.

I morgen eftermiddag skal jeg på Institut for Idræt. Her er en gruppe fysioterapeuter og læger samlet, til et kursus omkring Motion på recept. Morten har inviteret mig til at komme om eftermiddagen og tale en smule om styrketræningens betydning for mig og om mine tanker om hvordan den generelt kan/bør gribes and i et motion på recept forløb – eller i forbindelse med vægttab generelt. Det glæder jeg mig meget til – jeg skal nok skrive om det på MOL i løbet af weekenden.

Klokken 17 er spock og jeg på plads til endnu en Halloweencycling i Boltens Gård. Her er ikke noget udenoms arrangement – det er ”bare” 120 minutter på spinningcyklen og der ud af – bl.a. under Lasse Traffs kommando – så det skal nok blive dejligt hårdt. En spændende dag venter!

Spinningens gud er blevet opdaget

Kammerat Gregers skrev til mig i dag, at han havde afdækket hvilken gud, der er spindingens gud! Gregers er kvalificeret – han er nyuddannet filosof og meget dygtig spinninginstruktør. Det er Dionysos der er vores – de sande spinderes gud!. Han er godt nok også vinens gud. Men dyrkelsen af ham - som den blev bedrevet, med dans og monoton musik - med efterfølgende trance lignende ekstase er for tæt på til at det kan være et tilfælde! Og man søgte mere visdommen – end amn søgte glemsel og tomhed – så dem der sad og tænkte på moderne gå i byen former – de kan godt glemme det. Dionysos er vores!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

- Chris kørte altså to III'ere, han havde set forkert på sedlerne hos nogle af deltagerne på dit hold (det før mig) men gennemførte skal også sin IIIer .. .nøjagtigt som din time .

For sindssygt hård time!!! Og man ville jo gerne vise de små pus i Bolten hvordan man kører ordentligt på cykel :devil:

Sengetid nu, har fået lidt insider info om imorgen fra en af SATS pigerne :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Dagens første Halloween spinning - 90 min med Chris MacDonald

1 down - 1 to go! Jeg skriver en samlet beretning om alle de 210 minutters spinning i aften. Men her nogle tal og en kurve:

Køretid: 90 minutter på sekundet

Gennemsnitspuls efter opvarmning (10 min): 146 = 76 % af pulsreserven, eler 83 % af makspulsen

Højeste puls: 162

Energiforbrug: 1516 Kcal

MUBSVET: 3 x :banana:

Jeg holdt en lille smule igen, for at have noget at køre med, når vi starter på de 120 minutter i aften. det var et flot og interessant arrangemnet - men som sagt, mere om det senerer :)

post-12-1068282604.gif

Link to comment
Share on other sites

held og lykke med foredraget, McArne, hvis du har lavet noget materiale/noter, vil husfyssen gerne have en kopi til lidt inspiration til min fnuggi-opgave... ellers må vi vel bare snakke sammen... igen! :lol: ;)

:kickass: :devil2: og god fornøjelse med resten af cykelturen for i dag (spinning-tosse!)

Link to comment
Share on other sites

Advarsel – meget langt indlæg – men der er meget at fortælle om fredag den 31/10 – 0g det er jo weekend – ikke?

…og kaffemaskinen simrede i hjørnet

En helt almindelig fredag morgen i Danmark – kaffemaskinen simre i hjørnet – der går folk rundt med kaffekoppen i hånden og sludre hyggeligt – helt almindeligt – ikke noget særligt ved det.. tilsyneladende..

Omgivelserne er nu ikke helt almindelige. Foran podiet som er placeret op ad bagvæggen, er alt den frie gulvplads dekoreret med glasstager med brændende fyrfadslys, ned af musikracket slynger en kraftig orange lyskæde sig, oven på anlægget står et udhulet græskar, der er skåret et grumt ansigt i det og inden i brænder et lys livligt.

En helt almindelig fredag med morgenkaffe… folk sludre om det de nu gør en fredag morgen inden arbejde

Korte efter, sætte alle de forventningsfulde og opstemte mennesker sig op på hver sin hjulløse cykel – 70 er der mødt op – 50 andre ville gerne have været med – men indgangen denne dag blev bevogtet af en køn ung rødhåret kvinde som skulle se en billet…

20 minutter senere – klokken er kun 7.05 på denne helt almindelige morgen i Danmark – og kaffemaskinen simre stadig – men den har vi nu glemt alt om, luften er ved at blive tung og dampende fugtig, men det er vi enten ligeglade med – eller ligefrem nyder. …

Foran os er der en lille mand i kasket på sit podium – i et dunkelt rum med de mange lys på gulvet, forand det ,der næsten ligner et alter, podiet med det der kunne være prædikanten, ypperstepræsten – er vi på vej mod det næsten ekstattiske – men der er intet religiøst over dette – det er ingen guddom der skaber dette pragtfulde øjeblik –midt i almindelighedens Danmark, det er de 70 mennesker der er mødt op, hamrende tidligt denne morgen – med en klar beslutning om at dette skal være en særlig morgen, som er dagens stjerne.

Chris MacDonald, selvfølgelig er det ham på podiet, spiller sin rolle fremragnede, på hver side af hans podium er et stort lærred. På det ene kan vi se os selv- men det har vi hurtigt tabt interessen for. På det andet kan vi se det væsentlige – vi glider først gennem en dyb fransk dal i let kuperet landskab, vi har lette ben der via pedaler for det 18 kg tunge svinghjul mellem vores ben til at snurre 80-90 gange rundt i minuttet. S

Senere slider vi os med Jalabert over en tinde helt alene – i tungt koncentreret arbejde, som Jan Ulrich skruer vi kadencen 3-4 % over den dunkende høje musiks beat – kun Lance Armstrong – og så os – kan følge den jætte stærke tysker op, op, op. Vi spurter op ad en lille stigning mod mål – Jacob Pill er en af 3, der har holdt ”Det tyske tog – som vi kørte med i hidsig hård pendalering - bag sig – denne dag bliver Pill atter nummer 2 – men hans dag kom jo… Vores dag er her og lige nu – på denne almindelige fredag morgen – med kaffemaskinen tændt som alle andre steder i Danmark.

Vi glider atter i hårdt tempo ud af landevejen, vi er ved at få kontrol over hjertet efter stigning og spurt. Nogle gange rykker vi for at følge med, men om lidt er det os der skal sætte tempoet…

Vi rykker fra op ad stigningen, lige da vi runder et skarbt hårnålesvind opad mod venstre - vi får 40 meters forspring - og så er det bare videre op, op, op – det er ikke en tilfældig stigning vi er på, Ulrich er der igen, han rykker fra – men det er bare begyndelsen på hans nederlag denne dag, Vi er alene med Lance, alle 70, på de sidste 6 km op ad Alpe de Huéz….

Det er tungt nu, selv om vi som Lance pendlere hurtigere end de fleste – vi så Beloki gå død ved vores side, men vi fortsætter. Musikken dæmpes et øjeblik, Chris stemme trænger igennem – lige nu er jeg lidt irriteret over det, høre ikke hvad han siger – men det er også lige meget nu, vi skal bare videre – har brug for rytmen i musikken rytmen i vejrtrækningen fra de andre 69 – vi er pressede – men uden at se – for det orker vi ikke mere, hjælper vi hinanden mod målet, der er 140 trætte tunge ben i lokalet – jeg sidder forrest midt for, men kan mærke koncentrationen og glæden ved stadig at være med hos de andre.

De sidste 45 sekunder spurter vi mod målstregen – et lettelsens suk – men også et glædens suk fylder rummet, de fleste sidder helt stille, med hovedet nede over styret – jeg prøver at holde mine ben i gang – men det er svært. Jeg sætter mig tilbage i sadlen og ser rundt: Spock er smadret – men OK – vi skal begge være klar igen senere – har nok holdt 5 % tilbage. Ved siden af spock sidder Kathrine (hoosier), hun har ikke holdt noget tilbage – jeg har ud af øjenkrogen fulgt hedes fight, den tøs kan fighte – hun har kørt sig helt derud hvor de fleste aldrig kommer – sej tøs!

Men der er nu kun vindere i dette lokale – hvor kaffemaskinen simre - fuldstændigt glemt – det må være mærkeligt for en kaffemaskine, at være glemt af 70 nærværende danskere, når klokken er 20 minutter over otte på en almindelig fredag morgen. :tongue:

Det amerikanske fænomen Halloween siger mig ikke så meget – men det er på vej, pga Team SATS initiativ - og især de 69 andres indsats, til at gøre denne fredag ganske ualmindelig.

Der er ikke så meget eftersnak mellem folk i dag – der udveksles trætte glade smil – men alle er vist alligevel godt rustet til at klare den almindelige hverdag der venter – med et gnist mere humør og tilfredsstillelse en de fleste dage – arbejdet kalder for de fleste. Jeg siger på gensyn til Spock. Badet tog lang tid og jeg sad længe på bænken og samlede op og genoplevede timen.

…til hofbal i gammel beskidt kedeldragt

Senere på eftermiddagen er jeg tilbage i styrketræningsrummet på Institut for Idræt – det er meget lysere end jeg husker det – det var her jeg atter begyndte at styrketræne igen i 2001 – jeg har gode minder fra det rum!

Der er folk i gang ved næste alle stationer – de er ved at lære sig at teste 1 rep max på en sikker måde – underviseren er Morten Z… Alle kaldes sammen, det er nogle få læger og resten fysioterapeuter – jeg skal fortælle dem om hvorfor, ud fra min erfaring, at styrketræning er en god ting i et vægttabs forløb – jeg ved jo at jeg kun taber mig for alvor når jeg også styrketræner.

Jeg ved også at det at træne squat, dødløft - og i det hele taget store øvelser med frie vægte, har spillet en stor rolle for mig mht. at generobre min krop – at lære den og kende og ikke se den som noget uvelkomment som mit hoved slæber rundt på…

Jeg taler om at styrketræning lever op til det som jeg vil kalde mit princip om Udligning – vigtigt når man har med tykke mennesker at gøre – et at sætte os til at lave noget, hvor vi ikke føler os komplet håbløse med det samme – en arobic eller stepklasse er bare det værste man kan byde os – jeg ville den dag i dag, i superform som jeg ellers er – (WM i generel fitness med folk med min fedtprocent? – jeg stiller op anytime) – føle mig som en komplet idiot i den sammenhæng.

Styrketræningen der i mod – fede kan også løfte tungt – jep der er maskiner man ikke kan være i – med det er ikke det store problem. det samme med spinning - jeg træner med superelitefolk - vi deler oplevelsen og de kan også bruge mine iagtagelser og erfaring.. Ved godt at jeg måske mest taler om hvad der taler til mænd - men så må de med deres egen fantasi overføre princippet om udligning til kvinder også..

Vi taler om at de ikke aner hvor svært det er at komme i et motionscenter som fed – jeg siger vist noget i retning af at det ville være ”som hvis I skulle alene til hofbal i en gammel beskidt kedeldragt”… Vi når rundt om meget på 40 minutter – jeg var glad for muligheden for at tale til dem der skal virkeliggøre ideen om ”Motion på recept” – Tak for det Morten!

2 timer i spejlsalen

Lasse Traff - genneral manager er titlen der - vil gøre Boltens Gård til noget særligt – manden sludre meget – hæ han lommefillosofere mere end selv mig… men han VIL noget og jeg kan lide hans engagement! I Bolten er popradioen skiftet ud med houserytmer – det kan man mene meget om, men styrketræning til blød pop og R&B er altså ikke optimalt – så kredit til Lasse for det.

Spock og jeg var I Bolten til endnu et Halloween arrangement. Jeg drillede Lasse, der indtog indledningsvis indtog cyklen til højre for mig, med at det var lidt tamt i forhold til Parken – bare det sædvanlige spinningrum – med dets spejle man kan mene meget om. Hans svar var – her er det bare hardcore bikking :devil: – når du siger det Lasse.. :)

Vi skulle køre 120 minutter – først med Tanya Hall – en instruktør jeg ikke kendte på forhånd. Hun kørte en god time – mest omkring skaltrin 7 og uden hårde temposkift det meste aff vejen. I de sidste 15 -16 minutter kørte vi 3 runder – hver runde endte med et stående angreb i et tempo over musikkens beat, først 60, så 90 og endelig 120 sekunder – et glimmerende design og en god overgang til Lasses mere heftige intervalprogram. Supertænkt – men skæbnesvangert for en der som mig, havde kørt 140 minutters skarp ”bjergtræning inden for de sidste 24 timer.

Med det samme Lasse gik i gang kunne jeg mærke at det her ville blive benhårdt. Jeg holdt ud – men lå nok det meste af tiden ½ til et helt skalatrin under hvad jeg skulle. Til sidst gik det helt galt for mig – men vil jeg påstå - også for Lasse!

Vi skulle som afslutning køre 3 gange 5 minutter – med 2 minutters pause i mellem. De 5 minutter var udelukkende i dobbelttakt – omkring 130-140 i kadence – og det blev kørt stående/siddende: 10/10 -20/20 -30/30 – 40/40 – 50/50.

Det var en særlig lejlighed – og det ville Lasse vel markerer, men det var i mine øjne det glade vandvid. En ting er at jeg med midt korpus dør lynhurtigt hvis jeg forsøger, hvad jeg ikke gjorde, men at sætte folk på en så svær teknisk udfordring efter 100 minutter er vanvid (faktisk ville det være dumt uanset det forhold) – folk har næsten ikke haft belastning på cyklenfor at kunne følge med i den kadance, og de har haft syre sprøjtende ud af øjnene – det er at bringe folk knæ i alvorlig fare – dumt! :thumb_down:

Jeg fristes til at kalde det en Jacob Buksti – for Lasse er normalt en kompetent og super god instruktør som jeg respektere meget og meget gerne køre med – han præges af en dejlig form for vanvid og en imponerende dedikation i alt som han gør - hvilket er positivt smittende på mig - og sikkert på de fleste andre også.

Jeg er glad nok for at jeg kørte disse 120 minutter. Skulle jeg bedømme det som den kombination af en hård II time, og en hård III time, altså en helt almindelig dobbettime, som det faktisk var, så ville jeg give mig selv 2 x :banana: - men set i lyste af at jeg kørte en stenhård III time torsdag, 90 stenhårde minutter fredag morgen, ja så må det blive til 4 x banana. – de 2 ekstra givet for præstationen og fighten – og især for det store tilfredsstillese som det var at køre igennem!! Jep jeg tillader mig at være selvrosende uden forbehold

Jeg har lavet en pulskurve der viser begge arrangementer denne fredag.

Jeg vil kun bringe 2 tal mere:

Samlet energiforbrug: 3465 Kcal - YES

Bedømmelse af hele dagen :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: - ja summen kan godt blive større end de enkelte dele tilsammen. Tak for opmærksomheden til dem der var med hele vejen gennem dette indlæg! :) :)

post-12-1068240912.gif

Link to comment
Share on other sites

Spinning i Bolten med Gregers Rosdahl, samt kort ugestatus for uge 44 part 1

Spinning den 2/11

Jeg stod op denne morgen og konstaterede at kroppen var kommet sig fint oven på fredagens strabasser - det føltes som en hver anden søndag. :)

Så jeg tog som sædvanligt cykeltøjet på inderst og de "civile klæder" uden på og pakkede taske... Jeg gik i stå - der var en eller anden mental blokering, jeg kunne ikke tage i Parken. Jeg ringede og fik lov til at slippe uden bøde... Alt var stadig ikke vel... jeg havde jo lyst til at træne... Det stod mig klart at jeg var fyldt op i hovedet. Sidste uge bød på nogle fede PRs i styrketræningen, samt nogle utroligt gode spinningtimer mandag og torsdag, for ikke at tale om den store oplevelse som fredagen var... jeg var denne morgen bare ikke klar til 70 mennesker i Parken og Chris Macdonald.

Heldigvis er der alternativer. Kammerat Gregers er begyndt at køre en formiddags time om søndagen i Boltens Gård - en spinning II - lige hvad jeg havde brug for.

Timen fik et forløb jeg ikke kunne havet ønsket mig bedre. Vi kørte 12 minutters opvarmning. Hovedserien på 30 minutter var delt i 3 blokke af 10 minutter. De sidste 4 minutter i alle blokke bestod af 2 minutter stående enkelttakt på skala 6½ samt 2 minutter siddende mellemtakt på skala 6½ - 60 rpm stående, 80 siddende. De 6 første minutter blev i alle 3 blokke kørt i mellemtakt - ca 80 rpm. I den første kørte vi siddende i 45 sek, stående i 15. I anden blok hed det så 30/30 og i sidste blok 45/15. Intensiteten var stigende hele vejen. Vi sluttede på 8-8½. Timen blev sluttet af, med 2 x 4 min med aktiv pause i mellem. Begge i stående enkelttakt, ca 70 rpm - første del skulle køres efter 7, anden efter 8.

En overskulig time, med en del ikke for hård mellemtakt, var lige hvad jeg havde brug for!

Køretid: 55 min

Gennemsnitspuls efter opvarmning: 152 = 82 % af pulsreserven

Maksimal opnået puls: 162

Energiforbrug 995 Kcal

MUBSVET: 3 x :banana:

Pulskurve i bunden af dette indlæg

Ugestatus for uge 44

Gennemført træning:

Styrketræning: 3 gange.

Jeg satte PR i bænk og PR i dødløft! Jeg har tidligere kaldt det en tangering - men jeg havde jo der glemt de 900 gram som Technogymstangen vejer! Så det var 120,9 kg jeg løftede - og så er det PR B)

Spinning:

2 x spinning II

1 x spinning III

1 X Udholdenhed

1 x Halloween spinning 90 minutter = 2 x spin III

1 x Halloween spinning 120 min = 1 lang spinning II + 1 lang spinning III

Spinningen denne uge er det bedste jeg har været med til på den front!

Jeg har ikke andre kommentarer lige nu - eller nogle planer at diskutere. Jeg skal fordøje indtryk - og de ideer og tanker jeg har fået i løbet af ugen. Når jeg har gjort det - så skriver jeg part 2.

post-12-1068241041.gif

Link to comment
Share on other sites

Morgenspinning og lidt styrketræning - den 4/11

Jeg er i gang med en blød uge. Burde måske træne let hver dag, men det passer mit temperement bedre, at træne moderat til hårdt ca. hver anden dag.

Det bliver til spinning i dag, på torsdag, på fredag og på søndag, samt styrketræning i dag og på fredag.

Dagen i dag:

Spinning II med Heidi Holm. Cykel nummer 37 var i stykker - :angry: .

Som altid var den en god time Heidi havde skruet sammen. Meget blid start og så bissen på til sidst.

Energigforbruget afspejler den lange blide start: 880 Kcal. Se pulskurve for øcrige data.

Kort styrketræning

Hatfield uge 7 - tung dag

Dødløft:

3 x 3 x 90kg (90,9 inkl Technoshit stang

Nemt

Bænk:

3 x 3 x 57,4 kg (58,4 inkl Technoshit stang)

En belastning der kan mærkes - men der var god fart poå alle løft

Det var det! Bedømmelse: 3 x :banana:

post-12-1068241075.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share