Arnes log - 3 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Ja det er ret godt pt Klaus - jo tak!

Nej ingen svampe her - andet end dem der havde tage bolig på den stup - nej der er såmænd bare tale om et gartner med evner til at bruge sin motorsav - den stub skal ligne et skildpadde - med hoved i begge ender! :lol: Men det er lavet så diskret at man sagtens kan gå forbi uden at se det...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 652
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hatfield og andet let arbejde, den 24/10

Hatfield, uge 5, let dag:

Dødløft:

5 x 2 x 75 kg - ja jeg lagde nogle ekstra kg på - alligevel vældigt let

Bænkpres:

5 x 2 x 48 kg Gabende kedeligt - lagde stangen død på brystet ok lavede udførelsen så eksplosivt som muligt - for at få lidt udfordring i det

Resten var en blanding af min normale 2 dages split.

Goodmornings:

3 x 6 x 60 kg - føles meget let nu :)

Eksplosivt arbejde:

Træk til bryst (faktisk den første øvelse jeg kørte i dag):

8 x 3 x 55 kg

Back flies i maskine:

8 x 3 x 47,5 kg

Incline DB press:

8 x 3 x 16 kg (per side)

Military press:

8 x 3 x 25 kg kørte overaskende godt - god ekplosivitet

En arms roning:

8 x 3 x 24 kg - kørte fint

Crunch maskine - anden maskine end normaltymed vægtstak istedet for elektronisk styring, den er bedre at bruge:

8 x 3 x 35 kg - mon den anden maskine i virkeligheden viser i pund? :tongue:

Fin trræning. Lidt snak med spock og MZ, og noget mere med Hoosier :)

3 x :banana: må det gi

Link to comment
Share on other sites

Spinning III +II i SATS Hvidovre, samt bonusmotion, den 25/10

Jeg cyklede pår raceren ud til SATS Hvidovre denne formiddag og køret 2 timer med kammerat Grgers på podiet.

Det blev til en hård og interessant spinning III. Vi kørte en del korte intervaller, 30/30 arbejde og 15/45 arbejde - så en del temposkift blev det til.

Spinning II timen var fornuftig og blev kørt med en jævn belastning. Det skulle være nemt at se forskel på de 2 timer på kurven.

Jeg gik glip af noget af opvarmningen pga. lidt tekniske problemer. Jeg er fra i dag begyndt at køre med min egen medbragte sadle - og det gav lidt begyndrproblemer. Gregers fik en hel del underholdning ud af det. Jeg blev introduceret som "chefmekaniker Arne" og måtte indkassere en del andre kommentarer :lol:

Ok træningsformiddag på Vestegnen - jeg lod FCK tørklædet blive hjemme i dag :tongue:

3 x :banana:

Bonusmotion: 23 km på raceren i blandet vejr - fik den opligatoriske regnbyge på sidste km begge veje..... Men der var medvind hjem :)

post-12-1068282420.gif

Link to comment
Share on other sites

Spinning III med Chris MacDonald - 26/10

Jeg var ikke så optimistisk da jeg drog mod Parken, jeg syntes jeg vaar lidt død i mine ben - men det skulle vise sig at vær uden grund :)

Jeg kom i god tid for at sikre mig den rigtige cykel, jeg var der 30 min inden timen, men mere end 40 andre var kommet min i forkøbet, så jeg endte langt tilbage i salen.

Min medbragte sadle - en Selle Italia Max Flite Gel Flow, var en fornøjelse at køre med - nu når den var samlet og indstillet rigtigt :)

Vi kørte en opvarmning på ca 10 min, derefter et stykke i mellemtakt, ca 89 rpm, eed 15 sek. stående indlagt hver minut. Dagens første stigning blev kørt på en lidt indviklet måde:

1 min. stående enkelttakt - 1 min stående enkelttakt +tempo, 30 sek stående enkeltakt, 30 sek sidende enkelttakt og så forfra. At køre med +tempo er noget andet at gå op i mellemtakt. Hvis vi skulle havet været oppe i mellemtakt skulle vi havet køret 90 rmp, nu kørte vi bare 3-5 rpm hurtigere end musikken.

Uden sammenligning i øvrigt, så kan det sammenlignes med den måde en Ulrich angriber på. Højt tempo - og så øger han tempoey med 4-6 % - og folk falde fra en egter en. Vi kom igennem 5 eller 6 gange.

Så fulget endu et "fladt stykke på ca 7 min,, inden vi kørte ind på sidste stigning: 3 x 4 minutter - opbygget som 3 min stående tung enkelttakt, 1 min siddende. Modsat hvad mange forventer, så er det det siddende arbjdede der er den rigtige tandudtrækker ved tung belastning.

God time jeg fik kørt.

Pulsgennemsni: 157 = 85 % relativ intentsitet

Pulsmaksimum: 169

Energiforbrug: 990 Kcal (jeg glemte i går: 1876 Kcal)

MUBSVET 4 x :banana:

post-12-1068282463.gif

Link to comment
Share on other sites

Hvad instruktører ikke kan slippe afsted med... hvis de ellers er gode nok

Der siges utroligt meget øøøøh ... ordgejl fra spinninginstruktører. Dagens "værste fra Chris MacDonald:

"Det smukke ved at skifte til et tungere gear på cykel er, at hvis det er for tungt, så kan man altid skifte ned igen - sådan er det ikke altid med andre ting i livet".........

Det må betyde at vi bør cykle vores vej gennem livet... hvor dybt :unsure: :lol: Selv jeg var imponeret B)

Link to comment
Share on other sites

Arne..

du MÅ simpelthen få skrevet den bog!!!!

Skal nok! Jeg bruger en time på det i ny og næ - og er ved at varme op til at rykke for alvor. God du holder mig til ilden comrade!

Jeg var i øvrigt inde og se "Farvel til Lenin i går" - så en hver udtale af ordet "kammerat" på noget sprog, får mig straks til at smile ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er en fantastisk film..Comrade :)

Men seriøst.. i den jungle der idag er af Anne larsen wannabee og smårelegiøse lagentyper blandt vægttabs og træningsbøgerne rettet mod dem der ikke er eksperter, ville det da være lige i øjet med noget der er skrevet med styrke og humor af en der både har styr på sagerne og prøvet det i virkeligheden!

Link to comment
Share on other sites

Ny PR

Her til eftermiddag var en gruppe Københavnbaserede MOL folk til seriøs is spisning i mit domcil. Det var Cilius, Anyone, Watts, Max Power, Cat og Hoosier.

De kære knægte var noget bedre til at spise pizza end is. Det var faktisk nogle ynkelige præstationer vi var vidne til :tongue: At se voksene mænd kæmpe med sølle 750 ml - patetisk! Men det var hyggeligt!

Jeg satte ny PR med en øgning på 500 ml :tongue:

Det giver : :4eat::4eat::4eat::4eat::4eat:

Tak for en hyggelig dag til dem der var med

Link to comment
Share on other sites

Sorry jeg ikke kunne joine jer, men jeg muntrede mig istedet med min egen 1.5 liters is. Næste gang bliver vi nødt til at prøve en 2l dims..

Er lige kommet hjem fra en sindssyg spændende Inter-Roma kamp (0-0 men burde være endt 2-5).... puuuuha...

Link to comment
Share on other sites

spock: 2 liter - uha uha - jeg melder pas tror jeg ;)

Styrketræning i SATS - featuring Watts - den 27/10

Lidt opvarmning:

Squat:

1 x 10 x 40 kg

1 x 6 x 50 kg

Godmornings

2 x 8 x 50 kg

Hatfield 6 uge, dødløft og bænk.

Så blev det 3 x 2 x 90 % dag.

Jeg gad ikke løfte 80 kg i dødløft - det føles alt for let nu. Så det blev til:

3 x 2 x 90 kg - let - om det var Thues tilstædeværelse eller hvad ved jeg ikke - men det blev også til:

2 x 1 x 100

1 x 100

1 x 110

1 x 120 - tangering af meget gammel PR :bigsmile: . Thue mente at der var 5 kg mere, så..

1 x 125 - klar miss

1 x 125 - klar miss

I det første forsøg kom stange alt for langt væk fra kroppen - det tappede alt i min ryg - så den sidste stoppede under mine knæ. men jeg er godt tilfreds med denne "midtvejsevaluering" - det må det hedde nå det er 2 RUC folk - en stud. techn.soc og en cand.techn.soc - der træner sammen!

Bænk:

3 x 2x 55,9 kg (90 % af 63...) Let! - så jeg måtte lige prøve...:rolleyes:

1 x 1 x 65,9 PR :w00t:

Godt jeg havde en rutineret spotter. Jeg var overbevist om at han ville tage fra midt i løftet . hvor hastigheden faldt mod 0 - Thue mente at han kunne detektere en fortsat opadgående bevægelse - så da han ikke tog fat - så måtte jeg jo selv - så den blev fightet op - FED fornemmelse. Ikke optimalt at forsøge PR efter 3 x 2 x 90 % - men hvad..... B)

Resten af træningen:

Incline Db press:

1 x 8 x 20 kg

2 x 6 x 20 kg - med klart makeret pause i bunden - gør de 20 kg mere "delikate" - for nu at citere Thue...

Cabel flyers:

3 x 6 x 30 kg

Db skulderpres

1 x 6 x 14 kg

1 x 4 x 14 kg - udsolgt

Så var der ikke mere i mig :) God træning - ikke mange øvelser i dag - men alt var godt og koncentreret. Det må blive til :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Tak til Thue for en god træningsmorgen!

Link to comment
Share on other sites

TIME UNDER TENSION som resulterede i en stadig koncentrisk bevægelse hele vejen til og med lockout.

LOL... det må være al den spinning der har forvandlet Arne til udelukkende at bestå af st-fibre... kunne du både nå i bad og drikke kaffe imens Thue :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Kj, Zoa, Watts, Hoosier og Max – tak skal i ha for støtten!

Ugestatus for uge 43 - 20- 26/10

Gennemført træning:

Spinning

4 x spinning II

3 x spinning III

1 x spinning II +III

I alt 9 gange spinning af 50 til 75 minutter

Energiforbrug på spinning: 7205 Kcal

Anden konditionstræning:

25 min combi af crosstrainer og CII

Energiforbrug 381 Kcal

Styrketræning:

3 gange

Kommentarer til træningen og til livet i al (min) almindelighed

Træningsmæssigt har jeg reddet videre på en god bølge. Intensiteten er i top, både med spinningen og med styrketræningen. Træning har aldrig været sjovere en den er lige nu.

Jeg synes selv det lyder lidt mærkeligt at sige det på denne måde, men jeg har aldrig følt en større samhørighed imellem min krop og mit hoved, end jeg føler nu. Jeg er i god form og jeg har fået styrketræningen med. Styrketræningen har et potentiale til oparbejdelse af kropsbevidsthed som cardiotræningen godt nok også har i noget omfang - men måske ikke lige så intenst. I sær når man træner basisøvelserne. Det er klart en faktor jeg skal beskrive i mit lille bogprojekt - og i den foredrags virksomhed jeg så småt er begyndt at forsøge at få sat i gang! Hjulpet på vej i mine tanker af at jeg er blevet bedt om på fredag, at fortælle nogle fysioterapeuter og læger om min oplevelse af styrketræningens potentiale i et vægttabs forløb. Det glæder jeg mig til

Træningen er i høj grad det positive boost i mit liv lige nu. Jeg har før troet at jeg var kommet mig helt, oven på års kaos og problemer. Det må jeg konstatere endnu en gang, at jeg ikke helt er. Jeg har tage et stort trin mere op på det sidste - men hver gang man ser tingene mere klart og i fugleperspektiv, ja så får man også øje på mere at det rod der er tilbage.

Jeg har også stresset mig selv, og brugt mig selv i forhold til andre mennesker, og dette i meget høj grad på det seneste - og det kan jeg også godt li - men lige nu skal jeg puste lidt ud og få ryddet op - bl.a. i min økonomiske situation - jeg har leget lidt struds på det område - stået med hovedet nede i sandet og regnet med at faren nok var ovre ,når jeg så op igen. Men det var den sørme ikke B) Det skal nok gå!

Jeg er lige nu opmærksom på at træningen ikke må tage overhånd - på den måde at den fylder mit hele liv. Det har jeg prøvet før. Billedet af en stor knægt på 16, der fysisk skal holdes fra at smadre en single sculler, efter et løb der udviklede sig til en tragikomisk skuffelse, står klart på nethinden. Men nu er der heldigvis forskel på en singlesculler og det træningsliv som jeg har nu - det er en pragtfuld ting, som MOL i den seneste tid er flyttet fra bare at være noget der forgår i cyberspace - til også at være noget der forgår i den virkelige verden. OK lige nu synes mit mave-tarm system vist, at det tog overhånd i går - med alt den is fra --- i ved hvorfra nu! :lol:

Jeg er bange for at slankekuren er gået lidt i stå igen. Det er det gamle problem med kontrol på kosten igen - og her tænker jeg ikke på isen i går - den slags skal der være plads til - det er den der hverdag i ved nok, som er problemet. Det er ingen katastrofe - jeg har tabt mig godt i eftersommeren, men jeg skal lige stramme op igen. Uden at gøre som hende, så vil jeg lade mig inspirere at den kære b-skaal - hvis hun kan udvise selvdisciplin på det område lige nu - så kan jeg sørme også :devil:

Lige nu ser jeg frem til den lille vandvidsspinning, som spock og jeg har planlagt til på fredag. Derefter tror jeg. At jeg skal teste VO2 - max igen - og så skal styrketræningen nok overtage fokus i nogle uger. Jeg har lyst til det - og jeg vil også gerne undersøge hvad kostkontrol og styrketræning, suppleret med 3-5 timers ugentlig cardio, kan udrette. Så har jeg også lidt ekstra motivation til kostkontrollen.

Link to comment
Share on other sites

så ender det med at du også får en a-skål ;)

tillykke med bænken, min synkrone partner in pjæk-fra-hatfield! Måske ville han ikke have noget imod, at vi kører 2 tunge dage om ugen istedet.... ja, eller måske tre og maxer lidt ind i mellem? Selv kommer jeg udenom det ved at køre close-grip den tredje dag (men lige så

tungt, hæhæ).

Ville ønske du var her til at fortælle mine fnuggi-mænd lidt om livet på den anden side. Jeg virker så utroværdig som slankeklog, når jeg står der med mit bette corpus og de har så meget brug for motivation fra alle sider. Måske kan jeg booke dig til et foredrag hos dem... de har sgu penge nok i den forening, hvis man tager mere end et kilo på, skal man af med 100 bobs :lol: og det er sandt.

keep up the good work, McArne

Link to comment
Share on other sites

Spinning - udholdenhed med Chris Macdonald

Det er godt jeg lige har kørt en fed spinningtime! Først kommer jeg til at starte stopuret i stedet for at overføre data til computeren - og vups har det kærel lille Polar ud slette alle pulsdata - undtage opnået maksmal puls og gennemsnitspuls. :devil: . Det næste der sker er at jeg kommer til at slette det logindlæg jeg var igang med...... :devil:

Pulskurven bruger jeg til at genopleve en god time - men selvfølgelig mest som evalueringsredskab - så det er surt ikke at få den at se. Nå men jeg kan da huske en del data og komme med nogle kvalificerede gæt ud fra dem.

Jeg ved med sikkerhed at vi kærte godt 72 minutter, at min højeste puls i timen var på 173, at gennemsnitspulsen var på 148, inkl opvarmning, samt at jeg forbrændte 1289 Kcal i følge pulsuret. Jeg vil gætte på at gennemsnitspulsen uden opvarmning, har ligge på omkring 156-158.

Udholdenhedstimen om mandagen er for mig ugens træningshøjdepunkt. Det er fedt at køre så længe med god høj intensitet - uden pauser og uden de helt vandvittige hårde peaks op på skalatrin 9-10. Det er et langt sug - Man bliver meget træt - det registrere man nøgternt - men man kan ikke rigtigt føle det - endorfinen pumpes ud - så man bliver bare ved. De sidste 10 minutter skruer man bare op og op for belastningen - bedste er det hvis man som idag rammer toppen lige 1-2 minutter før slut - det er bare ubeskriveligt fedt!!!!! :bigsmile:

Spock og jeg talte bagefter om den mærkelige passion vi har for det lokale. Der skal være kæmpe sved pytter på gulvet - der skal være varmt og fugtigt og lugte lidt grimt - sådan er det bare :w00t:

Jeg har som tidligere nævnt tænkt mig at revurdere min brug af MUBSVET i forbindelse med spinningtimerne - men det får vente - lige nu vil jeg bare have lov til at give den time i aften 5 x :banana:

Tak til spock for at du reserverede cykel nummer 37 til mig!

Nu er jeg bare så træt - min Pectoralis begynder at føles øm, mine triceps er ristede og Vastus laterralis, Vastus medialis og rectus femeoris i begge ben føles som telefonpæle! Godnat! :lol:

Jeg skal ikke køre spinning før... lad mig se... om 9 timer!

Link to comment
Share on other sites

8 timer 45 mins... :devil:

Fedt at se vi har den samme opfattelse/oplevelse med mandagens udholdenhed. Det er simpelthen højdepunktet på ugen (træningsmæssigt) - man er helt ør i hovedet af "lykke-fornemmelser" at man er lige ved at tude :lol: :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share