Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I går: 21 km cykling. Jeg syntes lige, jeg skulle over de 40 km i toal for weekendens cykling.

Snittet lå på 29,7 km/t.

I dag er jeg totalt fucked pga. sommertiden. Har stort set ikke sovet i nat. HAAAADER det skidt! Var tidligt oppe, og fik læst et par kapitler, inden jeg skulle ud af døren.

Nå, men før eller siden indhenter søvn-underskuddet mig, og når jeg så har fået sovet ud, går livet videre.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs havde jeg en lidt hård dag på jobbet, men jeg klarede da 16 km cykling. Snittet lå på 29 rent.

I går var mine forældre på besøg, så det betød en del god mad, men også et styrke-pas. Jeg fokuserede på DBs, og udelod rope hammer curls. Til gengæld gik jeg op til 13 kg i DB curls. Den var tung, men det gik.

I leg extensions var jeg lige oppe og lege med de 90. Det var mest for at vise overfor mig selv, at jeg kunne køre lige op med et par gutter, der er betydeligt større, end jeg er. Om andre ser det, skider jeg på, Det, der betyder noget, er at jeg selv ved det.

Lidt apropos (ben)træningen, så har jeg fundet ud af, at jeg fint kan passe et par Wranglers i størrelse 34. Det har jeg ellers ikke kunnet i flere år, så det er åbenbart gået den rette vej med vægten. Mine str. 38 jeans er blevet gemt væk, længst inde i skabet, og vil herefter kun blive brugt i nødstilfælde. Men der ser man vigtigheden af, at jeg fortsat kombinerer styrke og cardio.

Kl. 10 skal jeg til møøøøøde! Til tider skulle man tro, at jeg var ansat som pro kaffedrikker og rundstykke-spiser! :laugh: :laugh:

Jeg glæder mig til at komme hjem. Fik nemlig en ordentlig portion af noget kyllingesalat (med karry, ærter og asparges), som min mor har fundet på at lave. DAMN, det er bare gååååådt! :4mewantfood:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Dagen fortsatte desværre ikke så godt, som den begyndte.

For første gang i meget lang tid har jeg haft et decideret, langvarigt raseri-anfald af de helt store. :devil::devil:

Grunden til dette er næppe MOL-egnet, men det er ikke noget med kærlighed, og jeg er heller ikke blevet fyret (begge dele ville jeg antageligt have taget mere roligt).

I sådan en situation er kondicyklen en sand ven. Den gør, hvad den skal, uden at brokke sig. Det er mere, end man kan sige om mange mennesker.

Dagens etape kom således til at lyde på 24 km, med hele 30,2 i snit. Raseri kan være en stærk drivkraft. Og så laver jeg da ingen ulykker sålænge.

Nå, men jeg må prøve at få lidt søvn, og så ordner det sig vel.

Jeg er klar over, at denne her har været postet før, men det er den eneste sang, jeg ka bruge lige nu:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Nå, men der skal vel en lille update til!

I forgårs cyklede jeg 20 km, med et snit på vistnok 29,4.

I forgårs var jeg så tilbage i Ny Helse, hvor jeg fik en god omgang træning, og også lidt snak med diverse bros og badboyz! :laugh:

Benene kørte jeg lidt let, men rows, bryst og biceps gik fint. Er begyndt at eksperimentere med DB hammer curls. Det er lidt svært, men det går.

Nu må vi se, hvad helligdagene skal gå med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg cykler på kondicykel, hjemme hos mig selv. Har ikke balance til at køre på alm. tohjuler, og så vil jeg hellere bruge min Minicrosser til transport, og så få motionen hjemme. Så kan det også bedre passes ind, rent tidsmæssigt, og man er ikke så udsat for vejrlig.

Hvis du ønsker at vide noget om mit handicap,. er du (som alle andre) MEGET velkommen til at spørge. Svaret vil dog nok komme i form af en PM, så jeg ikke skal skrive det samme i snesevis af indlæg.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg cykler på kondicykel, hjemme hos mig selv. Har ikke balance til at køre på alm. tohjuler, og så vil jeg hellere bruge min Minicrosser til transport, og så få motionen hjemme. Så kan det også bedre passes ind, rent tidsmæssigt, og man er ikke så udsat for vejrlig.

Hvis du ønsker at vide noget om mit handicap,. er du (som alle andre) MEGET velkommen til at spørge. Svaret vil dog nok komme i form af en PM, så jeg ikke skal skrive det samme i snesevis af indlæg.

Ahh, var nu mere at om du dressede op i vinter outfit for 20km. :cold:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en lukket altan, med betongulv, og der står min kondicykel. Om vinteren kan det være en anelse koldt, men med en cykeltrøje går det an. Efter den første km begynder varmen jo alligevel at pumpe rundt i kroppen.

Anygay: I går kneb det lidt med motivationen til at cykle. Men hvor motivationen ikke slår til, må den rå viljestyrke træde i stedet,

Så det blev da alligevel til 21 km. Snittet var vistnok 29,4 km/t.

Påsken bliver jo nok kold. Men det kommer vi vel også over.

Link to comment
Share on other sites

I går: 20 km på cyklen. Snittet var 30, lige ud.

Det var lidt hårdt at komme i gang, men jeg VILLE ikke give mig!

I dag skal jeg ned og træne, og derefter skal tiden gå med at læse, og researche lidt.

Lige nu sidder jeg og lytter til denne her:

http://www.youtube.com/watch?v=2DaeCBWg9Ik&NR=1&feature=endscreen

Det er sateme cool! Så kan de for min skyld beholde det meste af det semi-pop, som pumpes ud fra Music Row nutildags.

Buck blev vist aldrig helt den samme, efter at `Dangerous Don´ Rich blev dræbt i en MC-ulykke.

Link to comment
Share on other sites

I går blev der pumpet ganske godt igennem. Er blevet glad for DB hammer curls. Det er glædeligt, at min træning både bliver mere enkel og en smule mere oldschool.

På et tidspunkt skal jeg have prøvet de nye Hammerstrength maskiner. Kan vel kun være bedre end technogym.

I aften kommer der i det mindste noget godt i kukkassen: Først Crocodile Dundee 2, og derefter Independence day,

Link to comment
Share on other sites

I dag er det desværre kun blevet til gripper-træning. Benene har længe signaleret, at de trængte til en hvile-dag, og det er jeg nødt til at tage til efterretning.

I morgen bliver det nok et styrke-pas, og så kan det blive cykling på mandag, hvor der er lovet så megen regn, at jeg nok helst vil være fri for at skulle kæmpe mig ned i centret.

Men det er dejligt, at jeg igen kan passe mine gamle Wranglers. Er jo faktisk gået 3-4 numre ned, i forhold til dengang, hvor jeg fyldte mest. Så cyklingen har da nyttet noget. Næste gang, jeg cykler, vil det være et 4000-km´s jubilæum på min nuværende kondicykel. Det er faktisk pænt langt. Når folk spørger om, hvor langt, jeg har cyklet, er der af og til nogen, der reagerer med mistro, når jeg fortæller dem km-tallet. Men det er i hvert fald det tal, der står på tælleren.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev så dagen, hvor kondicyklen rundede de 4000 km.

Det skete med en fin etape på 22 km. Snittet var også fint: 30,4 km/t.

Ellers er dagen gået med gulvvask, opvask, læsning og lidt arbejds-relaterede ting. Jeg KAN jo ikke helt holde mig fra at pusle med de adm. systemer, selv om jeg egentlig har fri.

I går var der tid til et langt og godt styrke-pas: Benene kørte igen fint, og jeg var oppe på 90 kg i det tungeste sæt i leg extensions.

I rows kørte jeg udelukkende med 70 kg, så jeg bliver da stærkere.

Udover pecdeck, maveøvelser og triceps pushdowns lå det primære fokus på håndvægtene. Både alm curls og hammer curls er gode. Dog skal jeg lige vænne mig til hammer curls. Men overordnet set går det den rette vej.

Jeg kunne imidlertid ikke helt holde mig fra rope hammer curls (fordi jeg føler, at de rammer underarmene/grebet så fint), så dem blev der også et par sæt af.

Ind imellem var der tid til en lille passiar med Keld, som jeg ikke havde set i et stykke tid.

Nu er jeg blevet klippet og vasket, så jeg er klar til at tage en tørn på jobbet i morgen. Og jeg skal dæleme nok vise, at jeg kan gøre en indsats!

Men nu står den på en frikadellemad og en håndbajer, indtaget henne på sengekanten.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går: 22 km cykling, med 30,2 km/t i snit.

Jeg satser på at nå over de 20 km så tit som muligt, og indtil videre lykkes det ganske godt.

Natten til tirsdag sov jeg elendigt, som jeg tit gør, når jeg skal i gang efter en fri-periode. Derfor gjorde jeg alt, hvad jeg kunne, for at træne mig i hegnet, så jeg kunne sove bedre natten til onsdag.

Det lykkedes da også nogenlunde: Gode rows @ 70 kg, leg extensions op til 85, og i pecdeck gik jeg op til 67,5 kg.

Desuden en del gode DB øvelser, og også nogle rope hammer curls.

Wristroller @30 kg.

I dag skal jeg have endnu et styrke-pas. På vejen hjem vil jeg købe noget oksekød. Trænger til nogle gode prots.

Link to comment
Share on other sites

Rent fysisk var dagen i går en smule hård: Efter arbejde gik turen direkte til fys-klinikken, hvor jeg blev banket godt og grundigt igennem. Det var, ganske som forudset, meget tiltrængt.

Derefter skulle jeg lige have lidt mad, inden jeg kunne træne. Først overvejede jeg at snuppe et par franske hotdogs, men min indre stemme sagde: HELL, NO! Oksen træner ikke på det rene junk!

Så det endte med et besøg på Café 5. maj, hvor jeg naturligvis nød den legendariske kylling/bacon-burger. Til syvende og sidst var det jo nok bedre at træne med maven fuld af kyllingefilet, bacon, salat, brød og nogle få kartofler, end at træne med maven fuld af franske hotdogs, der ikke indeholder meget andet end fedt og tarwelige carbs.

Træningen var såmænd god: Rows, biceps og pecdeck kørte fint, og benene var såmænd heller ikke så ringe.

Kl. lidt over 17 lød det velkendte råb:

SÅ ER FREDEN FORBI!

Det var naturligvis Verner, der, i al sin til tider barske imødekommenhed, gjorde sin entré. Og så måtte jeg jo igennem de fleste af øvelserne én gang til. Der var ingen pardon. :laugh: :laugh:

I dag har jeg cyklet 21 km. Snittet var 29,4 km/t, grundet at jeg havde givet belastningen en tand mere end sædvanligt.

Da det er weekend, tager vi lige en sang. Og det bliver én, som jeg forventer at skulle fyre den af til, engang i august:

http://www.youtube.com/watch?v=P59xUctsG9o

Link to comment
Share on other sites

I går cyklede jeg 20 km. Snittet husker jeg ikke præcist, men jeg mener, det var lidt over 29.

Allerede kl 4 i morges var jeg færdig med at sove. Det er godt nok træls, sådan noget. men så stod jeg op og læste lidt, inden jeg skulle afsted.

Ellers er der ikke meget at berette om.

Jeg bliver jo nok træt, når søvnunderskuddet indhenter mig. Men det har jeg jo prøvet før.

Link to comment
Share on other sites

Træningen kører fortsat.

Mandag havde jeg et godt styrke-pas, og i går cyklede jeg 15 km. havde lidt travl med at gøre klar til at få besøg af mine forældre i dag, men jeg ville ikke notere en nul-dag.

Formentlig bliver det styrketræning igen i dag.

Til aften står den på lamme- og skinkekød (min mor har lige holdt fødselsdag, og vil gerne af med nogle af resterne), med fedtreducerede flødekartofler til. Det bliver gåååådt!

Hvis nogen undrede sig over, hvordan man laver flødekartofler, som er fedtreducerede, så er svaret: Man bruger skummetmælk, og lidt Creme Fine madlavningsfløde.

Hvad bøger angår, er jeg fornylig blevet færdig med `Liv eller Død´, af Rasmus Dahlberg og Maria Helleberg: Jeg havde nogenlunde høje forventninger til bogen, idet Dahlberg jo er medforfatter til Plan B-serien, som jeg tidligere har rost i høje toner, såvel på mol som andre steder.

Om disse forventninger helt blev indfriet, er svært at sige. Bogen er absolut læsværdig, men den har også døde perioder, hvor der er lidt længere mellem snapsene.

Kort sagt handler bogen om Jo Beckmann, der synes at have styr på det hele: I en alder af 38 er hun en succesrig anæstesi-læge, hun dyrker bjergbestigning i sin fritid, hun er træningscentrets dronning, hun har en lækker lejlighed ved Københavns havnefront, hun kører på en kæmpe BMW motorcykel, og hun er den rødhårede skønhed, der bruger og kasserer mænd efter forgodtbefindende.

På Kilimanjaro scorer Jo guiden John (fordi alfahunner naturligvis går efter alfahanner, og vice versa). Men kort før hjemrejsen opdager Jo en knude i sit ene bryst, og hendes verden bryder sammen. Læger bliver da ikke syge! Og da slet ikke Jo, for hun har altid styr på alt. Eller hvad?

Kort efter bliver Jos veninde, Marie Louise, fundet, tæsket til ukendelighed, i en parkeringskælder. Hun dør, da lægerne slukker for respiratoren. Dermed skal Jo både jagte morderen, og prøve at forholde sig til sin sygdom.

Som sagt: Bogen er udmærket, men den har visse sløve passager.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Ganske som lovet fik jeg styrketrænet i forgårs.

Der er vist ikke så meget at fortælle om det træningspas. Brugte håndvægtene en del, og fik også lavet temmelig mange wristrolls.

Ben- og brysttræning var, som det plejer at være.

Føler, at det omsider går lidt fremad med triceps, der altid har været et problematisk område for mig.

I går: 20 km cykling, med 29,4 km/t i snit. Forsøger at nå over de 20 så tit som muligt.

I dag skal der igen pumpes jern. Det lader jo til, at weekenden bliver regnfuld, så den kommer nok til at stå på cykling, læsning og rengøring.

Link to comment
Share on other sites

Det var en lidt træls dag på jobbet i dag. Ingen af systemerne virkede. Så det var en ekstra stor fornøjelse, da jeg endelig kunne smutte.

Da jeg havde været hjemme og carbe lidt op, smuttede jeg ned i centret.

Træningen var nogenlunde standard, med en del fokus på mave og triceps.

Wristrolls fik jeg også lavet.

Alt i alt en ok gang træning, som der ikke kan siges alverden om.

Rope hammer curls var dog gode. De lå på 60/65 kg.

Nu trænger jeg til lidt mad og en genstand.

Vi skal lige se en video af USS Hue City, der afffyrer sin 5-tommers kanon:

Det skiw var vi nogle stykker, der engang dekorerede med lidt rød farve! HAHA! Så kunne de bare lære det!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Nå, nu nærmer tiden sig, hvor jeg skal til at kigge på ny el-scooter.

Så må vi se, om jeg kan få den som hjælpemiddel, eller om jeg selv skal til at købe én. Hvis jeg kun kan få en koreansk skod-model, så køber jeg hellere selv noget dansk kvalitet. Pengene har jeg. Og når man skal bruge den så meget, som jeg skal, så skal det være oget, der både kan tåle nogle tæsk, og som kan klare det klima, vi har her i landet.

Og ja, sådan én er dyr, men måske er en demo-model en mulighed. Eller en god brugt, hvis fabrikken siger god for den, og giver de fornødne garantier.

Nå, foreløbig gælder det om at holde humøret oppe. Jeg har sparet gode penge sammen i min tid i mit nuværende job. Og har jo aldrig købt bil eller andre dyre ting. Så det går vel nok.

Nej, det her MÅ ikke ødelægge mit humør. Især ikke nu, før jeg ved noget med sikkerhed.

Denne her er super fed!

Kan nok lige så godt tage en lille cykeltur. Der er jo ikke noget, der bliver bedre af at lade være.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går blev det desværre kun til 15 km cykling.

Jeg var lidt rundt på gulvet. Sådan lidt halvt glad/halvt ked, pga. min transportmiddel-situation. men jeg skal til møde om det i morgen, og så må vi se, hvad det kan blive til.

I givet fald er det første gang i mit liv, at jeg giver så mange penge ud. Men man kan jo sige, at den slags større udgifter hører med til livet for de fleste. Havde det ikke været et el-køretøj, havde det vel været bil, MC eller bolig (og så havde det uden tvivl været dyrere).

Men jeg må jo prøve at se frem til den dag, hvor jeg igen kommer til at cruise byen rundt på et vildt fedt køretøj. Og i det mindste skal jeg ikke ud og låne pengene! Og så må jeg også se det som et slag for min personlige frihed. Et skridt væk fra klientliggørelsen, kan man sige.

Må foreløbig se at holde humøret oppe, og tanken klar ( i enhver henseende)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share