Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Nu kan jeg ikke helt huske hvem der har skrevet det, men det der med "en pind ned", "en op" eller "10 ned"... er det bare udtryk for at sænke hastigheden mere eller mindre?! Eller er det meget bogstavligt et gear ned eller hvordan?

Irriterrende at materiellet gør at man kommer for sent, men flot snit på sådan en distance :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg ikke helt huske hvem der har skrevet det, men det der med "en pind ned", "en op" eller "10 ned"... er det bare udtryk for at sænke hastigheden mere eller mindre?! Eller er det meget bogstavligt et gear ned eller hvordan?

Irriterrende at materiellet gør at man kommer for sent, men flot snit på sådan en distance :superman:

10 ned må vist være udtryk for at man er kommet med det gale hold men eller angiver 1 ned - 1 km/t mindre .....

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Jeg er lige kommet hjem fra et Astrotræf ved Vejby Strand (Tisvildeleje) her i eftermiddags.

Turen hjem var på godt 100km. og jeg kunne ikke køre 5km. uden at jeg mødte en eller flere cykelryttere. Der var godt nok sadlet op denne søndag og nogle af dem gik godt nok til den.

Du ønskes en forrygende uge - også på cyklen selvfølgelig . . .

Hilsen

Jens

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Hold da op en log-aktivitet :bigsmile: takker for alle de pæne kommentarer. Men er nu stadig ikke helt tryk ved at hoppe op i hold 1 - når "dampbørnene" er med (og det er de vist som regel om søndagen) bliver der altså fyret op under kedlerne.

Men dagen i dag gav plusser på selvtilliden. Søndagsturen gjorde at jeg følte mig lidt slidt fra start men det gik overraskende godt alligevel da jeg først kom igang. Fremmødet var lidt usselt: 6 personer i alt.

Kermit og undertegnede trak fra start. Jeg synes sidemanden (Kermit) havde rimeligt fart på og blev lidt bekymret for om jeg overspillede mine kort så trak ind foran men ham der kom op ville også give gas så det ønskede pusterum udeblev. På opkørslen på Overdrevsvej splinterede Kermit feltet og jeg smuttede op og lå igen i front. Kermit satte sig i spidsen på opkørslen mod Nødebo og holdt et pænt tempo og efter rundkørslen havde han igen smidt bagtroppen af. Det sidste stykke inden vi skulle gennem Nødebo mødte vi en modkørende bus og vi trak på een række og jeg havde i spidsen som jeg holdt gennem Nødebo.

Hvor jeg hader folk med Campagnolo :mad::tongue: Selv om jeg trådte pænt til kunne jeg hele tiden køre høre at der blev kørt i frihjul omme bagved - det er altså ret skummelt. Med Shimano kan man i det mindste ikke høre det.

Da vi kom ud af Nødebo var jeg ved at være stegt (havde ligget et stykke tid på omkring 90% af maxpuls) og som sendt fra himlen trak farveladetrøjen udenom og tog fronten så jeg kunne få pulsen 10 slag ned. Knap halvvejs slog han ud og så sad jeg igen forrest. Sidst det skete blev folk bagved utålmodige og jeg blev verfet ned bagved men i dag fik jeg lov at trække op trods at andre kan gøre det hurtigere. Men sad på puls 90%-93% så hvis jeg ikke skulle brænde helt sammen kunne jeg ikke gøre det bedre.

Endelig oppe håbede jeg på en tissepause ved rastepladsen. Men nej. Nå, men så der tradition for at tage det roligt mens folk sutter i flasken og spiser bananer. Men nej. Carsten gik front og bankede højt tempo på nedkørslen inden Grisebakken. Lå næstebagerst da jeg spottede at der var ved at komme et lille hul længere fremme som jeg skyndte mig at lukke med en rask overhaling. Som sædvanlig slog Kermit hul på selve Grisebakken men blev hentet på nedkørslen - trods olmt tempo. Så gik der tarvelig taktik i det (sorry Kermit!!!!! - jeg blev sq lidt konkurrenceramt :blush: ). At trække fra Kermit på den sidste bakke er under alle omstændigheder en tvivlsom mission og da stængerne manglede overskud efter mine føringer var det suicide mission at prøve. I stedet satsede jeg på en lang spurt som ikke kun skulle afgøres opad. Var lige ved at slå til lige da vi fangede Kermit men ventede lidt. Kermit er jo god for nogle hidsige eksplosioner så til sidst turde jeg ikke vente længere - trak ud og fyrede boosteren af. Var ikke blevet overhalet ved det lille højresving men havde ikke overblik over hvad der skete bagude så igen lukkede jeg helt op. Halvvejs oppe fik jeg spottet af sejren var i hus så kunne heldigvis lette gassen.

Herefter fulgte en ret rolig periode og Humlebækspurten nærmede sig. Det er ikke en spurt jeg bryder mig om pga. det vinkelrette sving 200m. før skiltet. Men dødscyklisterne var ikke mødt op og så jeg turde godt alligevel. Igen satsede jeg på en lang spurt men mest for ikke at farten skulle være alt for hidsig i svinget. I svinget kom der en op på siden men ham kunne jeg accelerere fra. Desværre blev Kermit ramt af en punktering og ret ædelmodigt sagde han bare pænt farvel nu vi var tæt på hjemme. Personligt synes jeg nu vi skulle have ventet men OK, Kermit havde meldt ud at han ville dreje fra i Nivå, så... Eftersom jeg synes jeg havde gode ben ville jeg hele vejen med rundt selv om jeg ikke var sikker fra start.

Lave Skov bakkespurten - nye grimme sider af mig selv tittede frem :cry::cry::cry::cry:

Carsten og farveladetrøjen indledte med Jan på slæb - skulle jeg være med måtte jeg køre på de limede sten i stedet for asfalt - der er kun plads til to i bredden. Først kom jeg forbi Jan - efter en barsk forcering kunne jeg klemme forhjulet 20-30 cm forrest - stadig med bundgas. Men at køre på 100% med 2-3 cm til græsrabatten er svært og kom ind i den. Blev sq noget bange for om der var en kant når jeg skulle op på stien igen men heldigvis var det i niveau. Tabte en meter og trådte mig i front igen men igen var jeg ved at havne i græsset - lettede gassen og blev slået i spurten med max 10cm. Og så skete det. På en eller andet cykelside har jeg set folk i løb blive slået på stregen og så råbe grimme gloser og synes det var ret hysterisk. Men jeg må indrømme at jeg var så adrenalinramt at jeg også fik højt fik råbt noget knap så pænt da jeg tabte spurten til sidst :blush:

Farveladen og Carsten satte spidsen på Strandvejen indtil Kokkedal da farveladen kørte hjem. Kørte op til Carsten og kunne høre på en meget beskidt vejrtrækning af Jan led fælt i kampen om at hænge på. Inden jeg selv blev ligeså ramt opgav jeg fronten og lagde mig bag Jan. Kæft han kæmpede - tit tabte han ½ cykellængde men kæmpede sig op. Stædige rad. Ved et lyskryds der gik fra rødt (og en pause) til grønt opgav han og forsvandt. Kæmpede mig op til Carsten og vi trillede lidt for at se om Jan kom op men det gjorde han ikke. Pausen passede mig umiddelbart fint.

Men hjalp intet. Da vi drejede mod Folehaven havde han kørt mig flad - pulsen lå højt fra start og Carsten kørte legestue med mig op af Folehaven. På hver stigning slog han 10 meter hul og ventede så og lod mig komme op inden han satte mig igen. Men OK - at tabe til Carsten er ingen skam. Han fortalte at han lige var i Nykøbing Falster for at se til sine forældres gravsted. Altså på cykel.

Tempoet var pænt i dag - nogle arbejdede mere end andre på at holde det oppe. Men heldigvis ikke højere end jeg jeg turde satse alt i spurterne og det er nu markent sjovere end at skulle gemme resourser så man ikke bliver smidt på transportstykkerne. Absolut en træning i den underholdende ende af skalaen.

post-1580-1211922564_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg hverken trætte eller tunge ben. De er decideret DOMS-ramte i både lår og lægge efter de "mange" 100% antrit i går. Om det så lige var den smarteste dag at tage mine MTB-sko i brug på kan diskuteres men interessant at lære at gå med dem igen - det kom nu ret hurtigt.

I morges gjorde jeg et lille forsøg på at bløde stængerne op med en lille rulletur. Knap en time med under 25 i snit :blush: men jeg tror at jeg holdt målpulsen på 112-120 i over 75% af tiden. Men så snød jeg også med lidt sti-kørsel i Kokkedal og ellers frem og tilbage på det flade stykke af Strandvejen.

Uanset hvor kvæstet jeg er i morgen skal den have fuld æde derude igen hvis fremmødet og kørslen byder til det. Det er sidste fællestræning inden jeg tager en stille men tiltrængt restitutionsuge og skulle da gerne indlede den med at være rimeligt smadret :devil::tongue:

Det er efterhånden et par uger siden jeg synes jeg har været helt gennemfrisk så for ikke at risikere overtræning napper jeg lige en stille uge. Better save than sorry. Overvejer om jeg skal peppe træningen op efter den uge men det skriver jeg nok om når jeg har tænkt færdig.

:sun:

Tilføjet:

Er lige kommet ud fra massage af nakke/skulder/lænd. For første gang gang kunne vi ikke finde et eneste sted hvor det var myoser - alt var silkeblødt og uden "klumper". Så det tyder på at jeg har indstillet cyklen optimalt. Og at hælkilerne for mit korte ben fungerer som det skal.

Hvis min fridag på onsdag holder kunne det være han skulle have lov at ælte stængerne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tak for turen i forgårs Gregers. Jeg fik at vide af Jan, at jeg ikke måtte køre på hold 2 mere, så hvis jeg ikke må så må du slet ikke! Sådan som du har vist overskud de sidste mange træninger så er det vidst på tide at vi får prikket lidt til din selvtillid og smider dig for løverne. :smile:

Det med restitutionsugen lyder rigtig fornuftigt, har selv gået og tænkt på at jeg snart skulle have en uge med ingen eller moderat træning, så det er da dejligt at se at jeg ikke er den eneste med de tanker.

Jeg ved ikke om jeg kan nå fællestræningen i dag, eller om jeg bare tager en tur alene. Der skal jo lige sættes ny slange i og sådan, men nu må vi se. Ellers må du sparke røv på bakkerne :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tak for turen i forgårs Gregers. Jeg fik at vide af Jan, at jeg ikke måtte køre på hold 2 mere

What???? Øh-nå, men så det dilemma jo afgjort (nu har jeg jo ikke fået noget at vide :innocent: men vi kører jo ens så du har nok ret i at jeg heller ikke er velkommen). Jeg kender vist også en som trænger til at komme ind i løveburet :poking:

Reelt set - vi kører sq "fornuftigt" på hverdagene så hvis niveauet ligger derefter så skulle det nok gå an. Problemet er bare at søndagen er 1½ time længere og der er dér min store bekymring ligger da min styrke jo ikke just ligger på distancen.

Og så er det åbenbart ikke kun mig der er slidt. Et eller andet sted, og misforstå mig ikke, glæder det mig mig lidt at høre. Var lidt bange for om jeg generelt bare oversatsede til hver træning men det tyder det ikke på. Men vi er jo også 3 måneder inde i sæsonen hvor der har været god aktivitet. Selv om vejret ser ud til at blive perfekt i næste uge glæder udelukker det jo ikke at man cykler. Jeg glæder mig faktisk lidt til at bare at køre at par beherskede småture og komme på højkant. Hvis jeg skal køre på hold 1 passer det mit mig faktisk rigtigt rigtigt godt at tage pausen nu så jeg kan føle mig fit for fight inden det går løs.

Hvis vi ikke ses i aften så må du have en god uge (med mindre vi ses "derude"). Min næste fællestræning bliver først søndag den 8.

Selvom det er verdens kedeligste pulskurve, den fra rulleturen i går og den ikke er helt perfekt så er jeg sq lidt stolt af den alligevel. Det krævede meget viljestyrke - især når der smuttede en cykelrytter udenom men blev heldigvis ikke overhalet af civilister.

post-1580-1212050889_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ønskede jeg en hård dag i dag så var det det jeg fik.

Ruten den sædvanlige hverdagsrute - 6 folk til fremmøde - vist nok de fire hold 1.

Kaglede lidt med Martin ud af byen men på Stumpedyssevej lå jeg i front - og blev der hele vejen ud til Kongevejen. Roterede langsomt rundt og lå bag Martin inden vi nåede den lille opkørsel fra Hillerød mod Nødebo. I svinget smuttede jeg udenom og lå igen i spids og holdt den indtil vi drejede til højre i Nødebo. Igen mødte vi bussen da vi skulle til højre så vi er åbenbart ret præcise :laugh:

Inden svinget slog jeg ud og tullede om bagi. Da vi kom ud af Nødebo og skulle op gennem Gribskov fik Carsten sit første speed-flip - af en eller anden mærkelig årsag var der flere der slog ud så jeg lå som nummer tre. Men hvem hulan vælger frivilligt af afgive en god plads oppe foran og kravle om på elastikken :blink:

Ved rastepladsen holdt Carsten presset og efter lidt tumult ved venstresvinget inden nedkørslen mod Grisebakken trak han igen og det gik heller ikke langsomt nu - havde ellers håbet på en banan men det kunne jeg ikke overskue. Da vi nåede Grisebakken holdt han presset - Ok, på det sidste stejle stykke kunne jeg nemt have forceret og kørt udenom men det ville være skide tarveligt med den monsterindsats han ydede så jeg holdt min plads. På nedkørslen var der andre det begyndte at angribe og så kunne jeg lege med. Ingen overraskelsesangreb i dag men stille og roligt trak jeg op foran og lagde mig på siden at Martin som trak. Kort inden højresvinget kom Laust fra venstre side med et angreb - på bakken trådte jeg jeg an så jeg kunne holde antrit hele vejen til toppen. Umiddelbart var der lidt i reserve så da Laust forcerede kunne jeg også øge lidt og fik dermed nappet Grisebakken igen selv om jeg med vilje gjorde det svært :smile:

På den efterfølgende opkørsel ville jeg gerne føre men det ville Laust vist også så vi tog den side-by-side inden et halvstejlt stykke som jeg nappede stående og Laust faldt af - hurtigt kom Martin op og satte pres på tempoet. Efterfølgende endnu et hurtigt stykke og nu begyndte kroppen at mangle bananen som jeg fik slugt den mellem heftige vejrtrækninger. Efter et moderat stykke nappede jeg lige en føring ude ved Danstrup - her omkring gav ham der ikke var fra hold 1 op. Skiltespurten ved Humlebæk var der kun to der kørte seriøst efter - jeg sad helt over og endte derfor sidst.

På Strandvejen gik Carsten igen i selvsving og trak feltet ud op af Lave Skov bakken. Foran mig lå Martin som hængte lidt og det gjorde jeg også men fik da hentet et par meter opad men måtte æde en sidsteplads mere. Carsten blev ved med at sætte ondt tempo derude og jeg må nok være ærlig og indrømme at det begyndte at gøre naller at hænge på. Heldigvis slog han ud og tempoet dalede til menneskelige hastigheder. Efterhånden som folk slog ud blev det min tur til at trække men i det sammen blæste Carsten udenom. Kæmpede med det aller aller yderste for ikke at falde af og havde jeg ikke siddet midt i viften havde jeg nok opgivet og sagt tak for i dag. I stedet måtte jeg igen og igen æde mig selv for at komme op når mit forhjul begyndte at slippe. At Carsten slog ud var ikke den store lykke for nu lå jeg i front men efter relativ kort tid gad de andre ikke mit tempo og kørte udenom. Både skidt og lækkert.

Folehaven blev kørt ret langsomt i dag især mellem stigningerne men var så stegt at jeg måtte slippe et par cykellængder på de første to terrasser inden jeg havde samlet mig så jeg kunne sidde med og ikke længere være agterlanterne. Til allersidst i 90s-gradersvinget ved søen fik jeg lavet en kørefejl at de superfæle. I iver over at trække fra et par af de andre havde jeg for meget fart på og var ukoncentreret og havde slet ikke styr på cyklen og havde ufrivillig kurs mod den modsatte kørebane. Problemet var at det kom en bil. Af frygt for at der måske var nogen bagved mig turde jeg ikke rette op og klodse bremsen for at få styr på situationen og havde ikke balancepunkt til at dreje nok så jeg valgte den sikre løsning: græsplænen på modsatte side af vejen. Den manøvre blev jeg drillet ret meget med da vi kaglede i målet.

post-1580-1212095021_thumb.png

Nå men Jan (som fortalte Kermit at han ikke mere skulle køre på hold 2) har åbenbart snakket med Laust for Laust sagde at han havde hørt at jeg ikke længere skulle køre på hold 2. Fik spurgt hvor hurtigt hold 1 kører om søndagen. I søndags havde de kun kørt med 34 i snit. KUN :crazy: Altså de plejer at køre hurtigere. Det lugter rigtigt meget af skulle køre det sidste stykke hjem alene efter at blive smidt af. Nå, men det er der jo mange andre der har prøvet før så det overlever jeg nok også. Men havde nu altså gerne blevet på hold 2 i et stykke tid endnu :blush:

Men nu vil jeg nyde en rolig uge inden helvede bryde løs næste søndag. Og så kunne det måske hjælpe lidt hvis jeg kører 5 minutter før så jeg ikke skal tære på de dyrebare depoter ellerede på vej til træningen. Tror der bliver brug for alle kneb :hands:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det med restitutionsugen lyder rigtig fornuftigt, har selv gået og tænkt på at jeg snart skulle have en uge med ingen eller moderat træning, så det er da dejligt at se at jeg ikke er den eneste med de tanker.
Og så er det åbenbart ikke kun mig der er slidt. Et eller andet sted, og misforstå mig ikke, glæder det mig mig lidt at høre.

Hey guys

Som gammel garvet duathlet :tongue: vil jeg lige komme med et indspark her -

"Rolig uge"/"restitutionsuge" er en kanon! god ting! Jeg har selv haft meget svært ved at overholde det i de sidste par år, men jeg fandt ud af for ganske nyligt, at det virkelig GAVNER - og ikke mindst øger ens motivation til at komme igang, og ikke mindst kan man give meget gaz, når man endelig er igang! Prøv og put en sådan ind i "træningen" ca hver 4.-5. uge, så skal i se løjer :) - og så er jeg færdig med at turde køre med jer ude på landevejen.... :crazy:

Og så kunne det måske hjælpe lidt hvis jeg kører 5 minutter før så jeg ikke skal tære på de dyrebare depoter ellerede på vej til træningen. Tror der bliver brug for alle kneb

:laugh: kunne måske være en god ting, Gregers :laugh:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Så er det bare OM jeg kan komme af sted i god tid :unsure:

8 dages med ro burde være nok og eftersom jeg meget mærkeligt ikke følte mig helt nedbrændt efter i går kunne jeg liiige akkurat nå til Kjøwenhavn til den lille tur til Nærum som Maxpower nævnte i sin log - nu jeg missede dogmeturen på Tyren. Om Max & Marianne fortrød eller jeg bare ikke fandt dem ved jeg ikke men 20 minutter over "mødetid" opgav jeg. For ikke at komme op i nogle voldsomme km havde jeg taget toget ind til byen og ville også med toget hjem. Men nu da der ikke blev nogen tur kunne jeg lige så godt tage lågen hjem.

Men mig finde rundt og så i København: NAAAAA. Jeg aner hvad vej jeg kørte andet at at jeg fik lavet mange U-vendinger især den første lille halve time og måtte spørge om vej 3 gange hvoraf jeg fik et skodsvar den ene gang.

Startede flot med at studere kortet jeg havde over området lige omkring Flintholm St men fik alligevel drejet til venstre i stedet for til højre. Vendte men kom igen på vildspor. Ude ved Damhuskroen anede jeg at noget var galt og vendte. Fik fulgt O2 - og kom væk fra den og det blev igen meget Københavneragtigt. Vendte igen og fik drejet et "spændende" sted. Ved Frederikssundsvej spurgte jeg om vej til Helsingør og blev ledt op mod Farum/Hillerød. Hrmpf!! men fair nok for derfra ville jeg kunne finde hjem men efter at have knoldet rundt på nogle stier som endte i et parcelhuskvarter var jeg i Gladsaxe. Fandt Vangede. Og Hellerup. Men missede Strandvejen og var igen på ukendt vej indtil jeg endelig holdt ved Klampenborgvej/Hvidørevej. Derfra kunne jeg godt finde Strandvejen (DYGTIIIIIIG) og nød både at være i kendt terræn og at jeg havde medvind hjem. Jeg var lidt fristet af vinden og gav den rimeligt gas også mere end der var planlagt - var lidt ristet i stænglerne mod slutningen men allerede under et minut efter jeg slog ind på nedvarmningsruten følte jeg mig helt frisk igen - lækkert lækkert.

post-1580-1212172779_thumb.png

Ny PR i stop/startkørsel. Føj hvor er det dog træls med alle de lyskryds. Og ukoncentrerede cyklister som knævrer mobil eller med musik i ørerne så de ikke fatter hvad der sker omkring dem og dem kører i "bessefartempo" og alligevel partout skal op og holde forrest mens man venter på grønt. Jojo - Gregers har lige stiftet kendskab med bycyklisme.

Men NU er der kun rolig træning på tapetet den næste uge. Men testen om jeg kunne holde til at træne to dage i træk hvis jeg sænker overliggeren synes jeg at jeg bestod og de gange torsdagstræningen er lidt mere skånsom end den var i går, så sidder det i skabet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så er det bare OM jeg kan komme af sted i god tid :unsure:

8 dages med ro burde være nok og eftersom jeg meget mærkeligt ikke følte mig helt nedbrændt efter i går kunne jeg liiige akkurat nå til Kjøwenhavn til den lille tur til Nærum som Maxpower nævnte i sin log - nu jeg missede dogmeturen på Tyren. Om Max & Marianne fortrød eller jeg bare ikke fandt dem ved jeg ikke men 20 minutter over "mødetid" opgav jeg. For ikke at komme op i nogle voldsomme km havde jeg taget toget ind til byen og ville også med toget hjem. Men nu da der ikke blev nogen tur kunne jeg lige så godt tage lågen hjem.

...

OMG - Kan du ikke kende forskel på Candygirl og mig eller er det en typo? :w00t::blink::tongue:

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

:blush: fik lige byttet om på de to turbotøser.

Giver gerne lyd en anden gang men det var ret impulsivt og meget fortravlet. Hvilket jeg også fluks vil bruge som undskyldning for ikke at have læst grundigt nok hvem der skulle med.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Føj hvor er det dog træls med alle de lyskryds. Og ukoncentrerede cyklister som knævrer mobil eller med musik i ørerne så de ikke fatter hvad der sker omkring dem og dem kører i "bessefartempo" og alligevel partout skal op og holde forrest mens man venter på grønt. Jojo - Gregers har lige stiftet kendskab med bycyklisme.

:cheer: :cheer: jamen tillykke med den "opdagelse" :tongue:

... og tilføjelse til hadelisten - dem, der kører 3-4-6 side-by-side her ude på de lokale strøg med 3 km/t - der kagler og absolut ikke!! gider flytte sig ind til siden.... :4ranting: Godt man kender en god bagvej :tongue:

Nu er ugen jo ganske ny :wink: men hvordan går det med at holde din rolige uge ?

/ :sun: :sun: (2 stks. så holder det nok til og med torsdag ;) )

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs :smile:

Stakkels byboere siger jeg bare. Bevares - ikke alt er guld og grønne skove når man cykler "yde" på landet men det er nu markant at foretrække.

Rolig uge går fint.

Jeg havde en lille plan om en rolig tur i søndags men blev temmelig utilpas på vej hjem mens jeg sad i toget. Skiftede mellem at fryse og have det helvede-varmt med 20 sekunders mellemrum mens sveden pludselig haglede af mig. På 2-3 minutter var jeg reelt gennemblødt. Mide i det hele faldt jeg i søvn, vågnede kort før Nivå hvor jeg vaklede af. Overvandt en tur i Netto men sad i bilen 10-12 minutter før jeg havde energi til at gå op i lejligheden.

Så der blev ingen cykeltur. Men efter 4 liter vand (nogle med lidt salt) på under 2 timer begyndte nyrerne at udskille noget der gik fra solgult mod klart, så jeg har "bare" været voldsomt dehydreret.

I dag ville jeg have styrketrænet lidt nu jeg skulle i FDK for at stille mit medlemsskab i bero igen men træningen sprang jeg over.

Men i morgen klokken 10 skulle jeg gerne trille en tur med "pensionistholdet". Havde overvejet om jeg skulle dovne den 100% men tror det er fint at lave bare en lille smule. Tror også at transporten på torsdag skal ske pr. bil. Det der med at køre - holde flere timers pause og så køre igen er en dræber og selv om intensiteten kan holdes moderat (eller kan den nu også det i praksis?) er det nok ikke voldsomt smart midt i en resitution.

:sun: skal ikke kun holde til på torsdag men til oktober :wub:

Link to comment
Share on other sites

Rune - feeeeed spas med tryklufthorn på lågen :laugh:

Som nævnt lidt længere oppe så var jeg lige ude at trille en rolig tur. Det var så stille at jeg slet ikke kan bedømme om mit stille-projekt har nogen betydning men umiddelbart føltes jeg mere frisk end normalt.

Men kunne desværre konstatere at jeg ikke har haft en heldig hånd da jeg shoppede i Heino i går.

Jeg var derinde for at købe et par recoverybukser i håbet om at den gamle krop kunne hjælpes lidt. Efter størrelsesguiden at dømme er der ingen tvivl om at størrelsen er korrekt - benlængden også men synes ikke de sidder så meget til om lårerne som jeg havde håbet men strammer ellers pænt om læggene. Havde nok forventet det omvendt. Nå men med lidt held kryber de lidt i vask.

Og de cykelhandsker som jeg "kom til" at købe gav mig noget som jeg aldrig har prøvet før: snurrende fingre :mad:

De får nu også lige en chance mere med mere normal kørsel, min bagdel var også temmeligt hærget af at den har taget så meget ekstra kropsvægt idet det ikke blev sendt meget i pedalerne i dag.

post-1580-1212494738_thumb.png

Det gik noget langsommere end jeg havde forventet (troede at den sidste lignende tur var en undtagelse) men fik så lidt info om at en af deltagerne har haft en lille hjerneblødning og en af bieffekterne er at han har tabt en hel del fart på cyklen - især opad er forskellen fra sidste år markant. At man holder sig frisk med at motionere selv om man er oppe ved de 70 år er ingen garanti for at man slipper nådigt med helbreddet. Uhyggeligt så hurtigt man kan få ændret sin dagsorden.

Og med det emne oppe så vil jeg sætte kursen mod kirkegården. Har fået næsten frie tøjler til mormors gravsted og nu der kun er et par dage til årsdagen for hun blev stedt til hvile er det på tide at få fikset det op. Planterne må vente til det tørken har sluppet men der skal fjernes noget "hæk" og lægges nogle sten og det kan jeg godt begyndte at nulre med nu.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

UPS - en træning uden for nummer - forklaring med rødt kan naturligvis springes over, men nu plejer tanker og små dagligdags indslag at have plads i denne log så:

Det var planen at jeg i dag skulle køre en pensionisttur mere og jeg tænkte at hvis vommen var halvtom kunne jeg måske høvle lidt fedt af. Så da jeg kom hjem fra arbejde i går omkring midnat var jeg ikke kun tørstig som altid men også småsulten. . . Desværre havde jeg glemt at trække for og da hele den ene langside af lejligheden er vinduer mod øst var der omkring 30 grader. Mens jeg luftede ud så jeg kunne sove, checkede jeg mail og så at klubben i dag ville køre som på en søndag. Jeg kunne jo køre med hold 4 og holde planen. Men en uges fri - mon ikke 6 dage ville være nok? Johhh. Jo! Desværre var der kun en sjat mælk til en halv kop mysli og bananer var der ingen af. Så jeg måtte handle. Fik lige spist lidt mysli og drukket endnu en halv liter vand og kørte til Hørsholm hvor seven-eleven ikke længere har natåbent. Så jeg måtte til Lyngby for at købe mælk, bananer og også en MARS-bar - ville prøve at give morgenmaden noget fedt også. Så jeg kom først i seng lidt over klokken to efter at have indtaget en liter koldskål og en halv pose kammerjunkere for at fylde carbs-lageret op.

Jeg kom ud af døren så jeg kunne køre NÆSTEN stille og roligt. Mærkelig fremmøde. Der blev lavet et hold 4 på 6 deltagere og et hold 1 på 7. Og det var så meget et ægte hold 1 at Jan som ellers kører hold 2 eller 1/2 ikke kørte med - må indrømme at det bekymrede mig ret meget især fordi begge dampbørnene Carsten og Sven Erik var der. Men nu måtte det briste eller bære - ikke mere udsætten.

Vi lagde ud med den sædvanlige rute op mod Frederiksværk - ved hjørnet af Strø Bjerge lå jeg tilfældigvis og trak i spidsen da vi drejede opad og så var det jo bare at fyre op under kedlerne. Min sidemand forsvandt men Sven Erik strøg udenom - at jeg havde cyklen i for lavt gear hjalp ikke men havde næppe gjort den store forskel. Der skulle et Kermit´sk antrit til hvis Sven Erik skulle pilles. Spurten ved Strø-skiltet turde jeg ikke lege med i - jeg vidste ikke hvad resten af turen ville byde på så jeg gemte lidt på resourserne :blush: og blev i øvrigt også nede bagved i den næste laaaange tid.

Vi fik en punktering - vi fik det vi troede var en punktering - og så var der en der skulle på Statoil for at s.... øh, for at tømme sin tarm så det var meget uro inden for 7-8 km. Ellers gik det "roligt" med Sven Erik og Carsten i front - en smule suppleret at et par håbefulde gutter som hurtigt brændte ud. På et tidspunkt gik de to og en tredje væk fra cykelstien i venstre side og kørte ud på vejen. Langsomt men meget sikkert trak de fra. En forsøgte at sætte sig i front for at indhente dem, så overtog holdkaptejn Laust men gik ud ret hurtigt. Nu havde jeg jo puttet mig en del så tænkte at jeg ville give den en spand kul og få lukket hullet. Godt ned i hornene - fuld skrue og masser af syre i lårbasserne. Tæt på trioen kom jeg til en rundkørsel og opdagede at kun een sad med (hovsa) - 1 km længere fremme da jeg manglede 20 meter fra at hente dem nåede vi et byskilt og de satte farten meget ned. Skønne spildte kræfter som havde været brugt bedre i en reel føring. Laust delte en voldsom skideballe ud til de tre - hold da op hvor far var sur.

Da vi kom hen over Kongevejen mod Humlebæk drak jeg det sidste vand (ÆV) og fik i øvrigt krampe i min højre langetå et par minutter.

Skiltespurten i Humlebæk udeblev.

Bakkespurten ved Lave sKov udeblev også.

Den helt hysteriske kørsel på Strandvejen udeblev heldigvis også så jeg var oppe og tage en pæn lang føring nu jeg ellers havde ligget så meget på hjul i dag.

Jeg følte at jeg sad lunt i svinget da vi drejede op mod Folehavebakkerne så jeg blev temmelig overrasket da 4 mand trådte fra mig op ad den første terrasse og numme 5 strøg udenom på vejen op. Uden at lyde for kæk er det jo ikke lige det jeg er vant til når det går opad. Men den gamle kan stadig lidt endnu for efterhånden som vi fik ædt terrasserne fik jeg kørt mig op mod spidsen. Igen manglede jeg Kermits antrit for at angribe Sven Erik men for enden af Folehaven lå jeg da som nummer to.

Dejlig endelig at få turdet tage springet op til hold 1. Jo, det VAR hårdt men med lidt mere snilde er der også til at køre mere frembusende end i dag. To gange ved venstresving turde jeg ikke dreje med ud foran de biler de andre flettede sig ind i mellem og måtte derfor lukke huller op til gruppen. På det tekniske mangler jeg en del i svingteknik også. Når de fyrer til den så taber jeg 2-3 meter ved sving og chikaner og det er jo tåbeligt spildte kræfter jeg smider ud der. Men det kommer nok med øvelsen.

Alligevel var jeg på intet tidspunkt ved at blive sat :yahoo: og har før været mere træt ved hjemkomsten end i dag (ikke meget dog).

Og Kermit hvis du læser med, så var der flere der undrede sig over hvor du var henne og især hvorfor du ikke forlængst er rykket op på hold 1 da du og nu citerer jeg "kører hurtigere end flere andre på hold 1". Og det er jo rigtigt. Og når jeg kan følge med kan du sq også.

Ny PR i for distance - så langt har jeg ikke før siddet på en cykelsaddel snittet er også godkendt selv det alene skyldes Carsten og Sven Erik.

post-1580-1212674860_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share