Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Tidskorrigeret vægt: 91,1kg. Den skal ned i en fart - også selvom jeg nok bliver fristet af is på arbejde i morgen. S-tog har i år kørt bedre end nogensinde før og vi får juhu-is.

Godt nok regner det tit i Danmark men det lykkedes alligevel at ramme et hul i regnvejret, da jeg skulle cykle hjem. Så jeg har stadig til gode at køre i regn begge veje.

Nu var det godt nok ikke planen at køre med HvidovreCK i dag (det kunne jeg nu godt have gjort, for er sjovt nok ikke blevet øm efter squatten i går). Alligevel irriterende læsning, at de aflyser træningen bare fordi det regner. Må huske at spørge i morgen om de er lige så vandskræk i RødovreCK.

Fuk, jeg er træt. Døgnrytmen er slet ikke klar til at stå tidligt op. Krydser fingre og tæer for at jeg kan sove tidligt i aften.

Link to comment
Share on other sites

I dag fylder han 50 år, den kære Emil fra Lönneberg, som gav så mange sjove stunder i min barndom. Jeg er lige ved at tro at jeg stadig ville sidde og klukke af det.

Men dagens mest interessante begivenhed var utvivlsomt at jeg har været til fællescykling. For pokker, hvor har jeg savnet det.

Det blev blot en bette tur i RødovreCK. Bette - der var klubaften bagefter. Det var tilmed en rodet af slagsen da de har fået nye hjælpetrænere til at styre løjerne og på "mit" hold 2, satte vi vores træner af ret hurtigt, så første interval gik op i hat og briller. Nr. 2 med rulleskift var der meget mere hold i.

De kører pænt og er meget flinke og ultra-lette at snakke med. Og helt ekstremt sociale - næsten for meget af det gode. Om jeg er til grillfester m.m. ved jeg ikke helt men der er vel ingen tvang. Om jeg er til at snakke træningen af i klubhuset efter hver tur er jeg også lunken ved; der vil jeg nok hellere bare rulle af og i en fart komme hjem til noget mad og et bad - især hvis jeg skal op før 5 næste morgen.

Kørslen ret ustruktureret med lidt 2 og 2 og så lidt på række eller blandet. Et par gange lå vi spredt over 4-500 meter og generelt ret spredt.

Der er altså både plusser og minusser.

Nå, men kan jeg måske nu holde mig fri for skader og sygdom, ville det altså være rart. Det var dælme sjovt i dag og jeg ville svært gerne meget mere at samme slags.

Transport ud + fællestræning: 52km: http://connect.garmin.com/activity/317007490

og 6km hjem.

Pendlercykling i morgen og jeg kunne også godt finde på at besøge FW både i morgen og overmorgen.

Link to comment
Share on other sites

Lols - vil man ned i vægt, skal man bare sørge for at være så sløv at man ikke får handlet og kun har Møllers Tran og havregryn i huset - men ingen mælk. Tørre havregryn klumper i munden og man spiser langsomt.

Vægt i går: 90,2kg. I morges: 86,9kg. Dog ikke tidskorrigeret, men alligevel ikke sært at kroppen er mat i det. Meget af det tabte er carbs og væske men jeg kan da se i spejlet, at +10 timers søvn bare gør en forskel.

Btw, så er bihulebetændelsen næsten væk og de sidste 2 dage har fungeret uden næsespray.

Så mon ikke det, omsider, er tid at gå i sommermode?

Styrketræningen bliver reduceret.

Indtil videre dropper jeg pendlercykling for at være "på" til fællestræning - hvis overskuddet melder sig, så begynder jeg selvfølgelig igen.

Kørsel både i HvidovreCK og RødovreCK. Har besluttet at jeg gerne vil køre med Hvidovres licenshold (hvis jeg overhovedet kan nå at komme i form til det i år) og så bruge RødovreCK som back-up (de starter lidt senere og kan redde dagen hvis jeg har halvsent fri) og til søndagsture. Hvidovres licenshold kører decideret sprinttræning og det er nu engang det jeg synes er sjovest. Og der var jo noget med at træningen først og fremmest skulle være sjov.

Link to comment
Share on other sites

Efter gårsdagens skriblerier i loggen, smuttede jeg i FW.

Generelt synes jeg er god til at få vægttræning til at fungere uanset træthed osv. men i går var jeg bare off. Det var slet ikke liv i kroppen, hvilket jeg havde forudset og bællet en NoX inden. Udover at slippe pulsen fri, hjalp det ikke en dyt. Jeg droppede et par set af og endte med:

Romaskine: 5 min

Squatopv: 10x20b, 10x20f, 5x60b allerede tungt her, 5x60f, 3x70f

Frontsquat: 4x80, 4x80, 4x80, 4x80, 2sæt væk

Lårcurl: 15x30, 10x65, 10x65, 1 sæt væk

Tåhævninger: 100

Sideplanke: 30sek, 30sek

Planke m knæløft: 60sek, 60sek

Derefter til noget tamtam der endte i en del uventede kalorier (er tilbage på 89kg på fyldte depoter = absolut acceptabelt) og det også blev ret sent før jeg sov.

Jeg er derfor brændt helt af igen i dag :omg: og vælger at droppe træningen for at være frisk til næste uges udfordringer.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis man havde kunnet google et billede af en hysterisk Egon Olsen, der trækker sin hat ned over ørene mens han skriger NEJ NEJ NEEEJ, så havde det været overskriften til dagens tur med Hvidovre CK.

Træningen var aflyst fordi der skulle køres en afdeling i den der dumme cup for motionsholdet. Liiiige akkurat i dag var den så ikke dum, idet der skulle køres sprint.

Det begyndte også fint og 450meter på ADA-bakken hvor der 2/3 oppe er ændringer i stigningen var perfekt, for det lå i luften at det blev til antritspurter. Det kunne ikke passe mig bedre. Vigtigt, idet man røg ud af matchen når man tabte en spurt, så lige i dag var jeg ikke ligeglad med at tabe.

Første heat var helt efter bogen. For min skyld så langsomt som muligt, så lod den anden køre forhjulslir indtil han åbnede og så slå et hul på 5-10 meter så han opgiver og derefter jukse op på toppen uden at bruge mere energi. Andet heat efter samme skuffe.

Men så kikser det. En af hjælpetrænerne beordrer mig ud på "taberrunden" (så man har noget at lave mens de andre kører videre). Jeg protesterer men får at vide at vi kommer tilbage. Hmm - det er ikke altid jeg fanger detaljerne i udmeldingerne, så det kunne godt være at vi skulle rulle evt. syre ud midtvejs.

Da vi havde kørt runden, var de andre færdige med at køre sprint. Jeg håber ikke at der var nogen der kunne tankelæse!!! Hvor tit er det lige at der er mulighed for at køre 2 og 2 sprint uden taktikfnidder med at ligge på hjul og den slags? Og hvor fedt er det nu lige jeg synes det er? ÆÆVVV!!! Jeg var sjældent tændt, så på vejen hjem blev jeg nødt til at slippe noget energi ud på et par bakker.

Det var også andre der havde lavet for lidt, så vi var 7 som "kom til" at glemme at samle op efter en bakkespurt og kørte semi-tons hjemad. Det ligner mig dårligt at køre med i den slags men i dag kunne jeg ikke overholde mine egne principper :blush:

Vi stod dog og ventede på de andre i 12 minutter ved klubhuset, inden vi opgav og kørte hjem.

http://connect.garmin.com/activity/318970139

I morgen er Rødovres træning aflyst pga. Bella Skilte Cup, så mon ikke det alligevel bliver til lidt pendlercykling

Dagens lægebesøg skulle have vurderet om den nye astmamedicinering virker, men da bronktisen slet ikke har sluppet, kunne vi selvfølgelig ikke det. Jeg fik dog lidt tips til at bruge medicinen til at slippe af med bronkitisen hurtigere, så fint nok alligevel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Øhhm - jow, det lyder ret sansynligt. Jeg har som sædvanligt ikke set en skid :cry:

Stod du af eller på? Oppe i min ende af toget eller???

Men jeg så i hvert fald ikke noget huge gunzflex - det ville jeg have bemærket.

Som jeg husker det, kørte jeg vist småråddent på den tur :blush: mellem Dybbølsbro (hvor jeg blev forsinket af bumsen der kørte toget foran) og Sorgenfri, hvor jeg "fik indhentet køreplanen".

På daværende tidpunkt, havde jeg kun været på arbejde i 1½ time, hvilket er sent mht. til at nå til cykeltræning. Med røven i vandskorpen nåede jeg lige akkurat at nå hjem, sluge ½ kakaomælk, en skefyld gryn og nå i bad og hoppe i cykelkludene.

Den stod på en tur med Hvidovre Motion i dag. Jeg blev sendt på hold 2 af 3. Fint nok - kunne nu godt have kørt på hold 1 men der var andre foran i køen og da vi skulle være 6 på hvert hold blev det sådan.

1 - længere interval (man kan vist ikke finde det på pulskurven men rart at få repeteret rulleskift)

2 - lidt kortere interval - først rulleskift og frit løb.

3 - 3 små runder med bakkespurt for enden af den ene langside. 1 og 3 blot på bakken og nr 2 med "cykelløb" på langsiden til og med bakken. Belastende at jeg så pivringe til at holde kæden stram i så lang pft: det er jo fåkking kort tid. Efter et temmeligt potent primalskrig (fra mig altså), fik min sidemand aka træneren klemt forringen foran på de sidste 20 meter.

4 - snydeenkeltstart - den var meldt ud som 1½km men var på 3,4km. Episk syrebad, når man tror at slutningen hele tiden kommer efter næste sving. Der gik en km´s penge med at battle en licensmand sammen (de kørte sprint-cup i går og havde tunge stænger) og måtte langt ud over kanten for at hente de sidste 2 på de sidste 200 meter. Pænt astmaanfald som belønning.

(2 små pjatspurter) og så var det et par stykker som synes jeg var ved at være irriterende

G E N I A L træningstur og sindsygt lækkert at få brændt stængerne helt ned.

http://connect.garmin.com/activity/319980643

Jeg har fået "forbud" mod at træne mere med Rødovre men er beordret op på licensholdet.

Det ville passe mig fint at spare et kontingent og dobbelt tøjbudget, så ser lige om det kan lade sig gøre at følge med.

Jeg er dog ret sikker på at benene er slukkede i morgen og havde meldt min debut på tirsdag. Af alle dage har jeg så lige dér fået en aftenvagt, så det bliver nok torsdag i næste uge.

I morgen prøver jeg nok om jeg kan nå op til HCM efter fyraften. Ellers må jeg trille en hyggetur eller nappe en omgang frontsquat :wub:

Vægten ligger igen og roder oppe ved 90kg.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hm. Stængerne var rimelige i dag; gad vide om der er en sammenhæng til flængen i pastaposen i går aftes, så jeg fik ædt markant flere carbs end jeg ellers kunne finde på?

Det er i hvert fald ikke fordi jeg har sovet nok - jeg er kommet dertil at have knugen i maven og at min temperatursans er forvirret og så er det oppe over, at jeg klasker sammen.

Når der sidder 25mm dæk på baghjulet, er det ikke til at vride gennem bremserne og ligefrem at løsne kablet, er jeg for doven til. Og så kan cyklen ikke være i min parodi på en bil og havde ikke tid til at sætte en smallere dæk på.

Det blev derfor en tur med Hvidovres licenshold. Lige så hektisk at nå som i går - at jeg havde tidligere fri, blev opvejet af tidligere start + 15 minutters transport i stedet for 4.

Jeg sad på hold 3 af 3 og det var rigeligt udfordring.

Udfordringerne begyndte med et forfærdeligt langt interval som skulle have været kørt i rulleskift. Det gjorde vi også det meste af tiden men da hold 1 gik forbi, så lagde vi os på linie i slipstrømmen. Hvorfor, aner jeg ikke.

Efter lidt tril, skulle vi igen kørt langt interval men med fri spurt op af en pænt lang bakke. Efter det jeg havde hørt, var det slut bagefter, så jeg kørte mig selvfølgelig heeelt ud.

Desværre skulle vi kort derefter køre 4 spurter på samme rundstrækning som i går - og ikke kun på bakken men allerede fra svinget. Pis! Benene syrede til med samme og jeg fik smæk, så det runger endnu. Allerede i leadouterne sad jeg stegte med 2-3 meters hul som jeg ikke kunne lukke og så er det på alle måder op af bakke :tongue:

På tur 2 og 3 blev jeg "heldigvis" lukket inde på selve bakken af nogle som ikke kørte spurt på den. Der var lidt mere juice på den sidste tur men alt i alt ynkeligt.

Sidste pulstop var spurt på ADA-bakken. De hurtigste forsvandt som riskiks i en vuggestue og jeg holdt bare et jævnt pres som kunne holde til toppen. Fik overhalet mindst 10 som ikke gad træde, da det var oplagt at de ikke var med de første op. Det virker topdoller plat at hente placeringer på den konto, men det skal altså ikke få mig til at snyde ligesom de andre.

Til sidst earo-cup (længst på frihjul ned af ADA-bakken). Næste gang må jeg op i forreste række, for de der små fnug, kan famne ikke trille nedad men de var gode til at køre i vejen, hihi,

http://connect.garmin.com/activity/320387605

Kæft jeg kører skidt og så er det alligevel ikke helt så galt som jeg havde frygtet. Men nu er det hermed prøvet. Det floppede ikke og så må jeg bare klemme ballerne sammen og håbe at jeg kan holde mig fri for mere sygdom af skader. Så skal det nok blive fornuftigt ud på efteråret.

Det er i hvert fald prio 1 træning fremover.

I morgen skal jeg til tandlæge - endda så tidligt at jeg er nødt til at sætte vækkeuret til at ringe på en fridag. Dobbelt ufedt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Øhhm - jow, det lyder ret sansynligt. Jeg har som sædvanligt ikke set en skid :cry:

Stod du af eller på? Oppe i min ende af toget eller???

Men jeg så i hvert fald ikke noget huge gunzflex - det ville jeg have bemærket.

Som jeg husker det, kørte jeg vist småråddent på den tur :blush: mellem Dybbølsbro (hvor jeg blev forsinket af bumsen der kørte toget foran) og Sorgenfri, hvor jeg "fik indhentet køreplanen".

Endelig lykkedes det mig at køre med dig - du vidste det bare ikke selv!

Men jeg kan godt forstå du ikke så mig... Jeg kører kun S-tog fra Nørreport til Østerport i forbindelse med min rejse til/fra arbejde, så det var først da jeg stod af på Østerport at jeg så dig. Jeg havde en fuschiaternet regnfrakke på, med matchende tørklæde, og en lille rygsæk. Lige som du var ved at rulle vinduet op og køre videre, gik det for alvor op for mig, at det var dig! Jeg tænkte, at jeg ville skabe lidt for meget opmærksomhed ved at råbe GREGEEEEEEEEEEERS - så jeg undlod :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så må du til at smide flex på Nørreport så, hihi. Kan være jeg skal hænge truckernosser i forruden så du kan se når det er mig der kører :tongue:

Jeg så dig ikke, må jeg indrømme. I forvejen ser jeg ikk så meget og lige der hvor vi kører og ser langs toget, at der ikke kommer nogen i klemme i dørere, har jeg fokusfjæset på. Men du må nu gerne råbe op en anden gang :-)

Ok, i dag er jeg stegt i stængerne. Trods mine 5100kcal i går. Vægten nede på 89kg.

Nu skal desværre til tandlæge (oh, rædsel) i Hillerød og tager i FW på vej hjem. Trætte ben eller ej . Squattes skal der.

Link to comment
Share on other sites

Tandlægen kunne heldigvis ikke finde noget og tandrensningen var også hurtigt overstået. Pyhh - så er der fred og ingen fare i de næste 6-7 måneder.

PAS 1

i FW Hillerød:

Romaskine: 5 min

Opv-squat: (B = back & F = front): 10x20B, 10x20F, 5x60B, 5x60F, 3x70F

Frontsquat: 4x82½, 4x82½, 4x82½, 4x82½, 4x82½, 4x82½

Lårcurl: 15x30, 10x65, 10x65, 10x65

Tåhævninger: 100

Rows, DB: 10x20, 8x30, 8x30, 8x30

Skrå bænkpres, DB: 10x20, 8x28, 8x28, 8x28

Fransk pres, DB: 8x10, 8x10, 8x10

Arnold pres: 10x16, 10x16, 10x16, 18erne var optaget

Laterals: 8x10, 8x10, 8x10

Kickbacks med strakt arm: 8x10, 8x10, 8x10

Crosstrainer: 5 min

I bad igen, hjem og spise og

PAS 2

en trilletur på cyklen. Jeg ville have samlet mig lidt D-vitamin men fik regndråber i stedet.

54km på Amager giver 70 højdemeter og kun takket være broen - LOL http://connect.garmin.com/activity/320814268

I bad igen - fråde en gang foder og så en lille time på øjet.

PAS 3

i FW Ellebjergvej:

Romaskine: 5 min

Dødløft: 10x60, 9x70, 8x80, 8x80, 8x80, jeg kan ikke lide dødløft - det føles pisse akavet. Jeg overvejer at droppe den.

Hyperextensions: 15, 15, 15

Sideplanke: 30sek, 30sek, 30 sek

Planke med knæløft: 60sek, 60sek, 60sek

Ikk´ så meget men varmt. I bad igen og mere mad. Og vask af cykeltøj. Og nu sidder jeg her og er ved at være sulten igen; må hellere tage en bid før jeg hopper i kassen.

I morgen skal jeg vist restituere :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hrmpf, jeg blev overtræt i går og sov sent - ærgeligt at misse muligheden for at sove igennem.

Kroppen er ikke så mærket som forventet og det er jo altid dejligt, omend lidt DOMS også er sjovt. Bare lidt.

Nyt bagdæk monteret og ditto kæde 2. Kassetten bagpå var pissedyr, så prøver at vride så meget ud af den som muligt, ved at have 3 kæder i rotation.

Var lige ude og trille rundt om Fælleden, 27km, så jeg er sikkert på cyklen kan køre i morgen, når jeg står oppe i Hørsholm.

Udover det, har jeg intet lavet af de andre ting, der står på sedlen. Her er ingen der hunser, så det er også ligegyldigt :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at jeg var lidt for sulten i går aftes og småsnackede lidt rosiner og sår´n.

Dagens tur med HCM blev noget længere end jeg havde forestillet mig. Lige knap 125km og lige umiddelbart er det vist den fjerdelængste tur jeg har kørt. I hvert fald rædsomt langt i min bog.

I bedste HCM-stil, er det svært at komme til føringer og det var egentlig OK i dag. Efter små 50km får jeg en krise som var indtil små 100km hvor jeg begyndte at drikke af dunken med energidrik. Det hjalp heldigvis nok til at de andre vrælede "2 ned" når jeg røg i front. Dog belastende at jeg så sjældent kører i jævnt tempo, at jeg ikke kan fornemme hvor meget jeg kan træde uden at lave uro i tropperne.

Cykelmæssigt skete der ikke så meget men der var alligevel et par oplevelser undervejs.

Thors Bakke (nær Frederiksværk) er fæl nok til at spille gruppen ad. Jeg var på dette tidspunkt jævnt ristet og sad og dystede om komme op som 3 eller 4. De 2 forreste satte ikke farten ned på toppen og vi havde vinden direkte i smasken. De bageste lå langt tilbage, så valgte at få det overstået og køre de forreste ind. Lige umiddelbart ville de ikke samle op men stoppede så alligevel for en tissepause. Dem der var hægtet på bakken, fortsatte forbi. Jeg magtede ikke at lukke flere huller, så skyndte mig at hægte mig på og de (i hvert fald turleder) var pissed over at der ikke blev ventet ved bakken og ville tage hævn.

Da jeg efter en del km fik os til at sætte farten ned, gik der en tid og så kom de op. En stor gut råbte: Hvem af Jer skal have en flad?" og begyndte at skubbe mens vi kørte. Ham og turleder kom af cyklen og skubbede endnu mere og der var mirakuløst, at det ikke blev delt flade ud.

Efter 15-20 minutter kom der samling på tropperne og luften renset.

1 times tid senere ligger vi pænt på en række på en ret smal vej og bliver næsten overhalet af en bil bagfra. Der kommer en modkørende og han må opgive overhalingen og panikstoppe midt på vejen. Han kommer forbi i en hidsig acceleration og lidt fremme sætter han bilen på tværs af vejen.

Jeg gætter at vi skulle skulle have ballade (for ???) men eftersom vi bliver overhalet af en bil mere og han nu holder i vejen, så må han begynde at køre og så ser vi ikke mere til ham - heldigvis.

http://connect.garmin.com/activity/321823301

Planen var at genoptage banecyklingen fra i morgen men efter i dag må jeg udsætte det. På denne tid af året kommer der kun licensryttere og selv om de bare vil rulle af efter weekendens løb, så skal jeg være nogenlunde frisk for at følge med.

I stedet må det blive en tur med HvidovreCK som desværre kører cup i morgen: 1000 meter på tid. Det er jo ikke sjovt men må tage til takke med hvad der er.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nej, det er også ud over min mentalitet.

Dagens motionscup vat aflyst og det blev den sædvanlige gang mandags-lal.

Først skulle vi køre jydeskift - det viste sig så at være paradekørsel. Med 30-sekunders-føringer, var det det en udemærket transportform i modvinden.

Derefter rulleskift-teknik-træning. Det skulle være langsomt og pænt men mit lille hold fik alligevel sat en mand af og den tekniske udførsel var til at lukke op og skide i.

Nå, men i min verden var det perfekt at køre 50,6km med slatten kæde for at løsne stængerne op efter i går.

Hvis jeg vågner tidligt nok i morgen, står den på formiddags-squat inden jeg snupper cyklen til og fra arbejde.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ganske vist nåede jeg ikke at hilse på hr. Fail i den cyklus jeg just har kørt med i styrketræning. Man da jeg ret hidsigt har øget både volumen og intensiteten af cyklingen (og agter at holde fast i det), tænker jeg at det nok vil være fint med tilsvarende ro i vægtlokalet. Ergo: ny omgang indledt i dag og med "nye" øvelser. Mit bicephæfte, som blev overbelastet for måneder siden til min onkels flytning, er i fremgang og jeg prøver om det kan holde til at blive brugt lidt. Jeg begynder stille og forsigtigt men holder mig stadigvæk fra bibzcurl i denne omgang.

Jeg bliver vist aldrig glad for at samle ting op fra gulvet, så jeg har besluttet at droppe dødløften - omend det er lidt synd med så givtig en øvelse. Men det føles bare SÅ akavet, at jeg bliver nødt til at acceptere at det ikke er "mig".

Romaskine: 5 min

Backsquat: 5x60, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Frontsquat: 1x60, 1x60, 1x60

Tåhævninger: 100

Lårcurl: 8x40, 8x40, 8x40

Kropshævninger (UH): 1, 1, 1 :blush:

Bænkpres: 8x60, 8x60, 8x60

Military: 8x20, 8x20, 8x20

Tricep pushdowns: 8x20, 8x20, 8x20

Mavemaskine: 8x60, 8x60, 8x30

Lændemaskine: 8x30, 8x30, 8x30

Cyklingen ind på arbejde var meget forsigtig og regner også med at lalle stille hjemad, når jeg kommer dertil.

Hvad angår kosten er jeg en spade. Siden lørdag aften, har jeg slet ikke kunnet få styr på min appetit og har ikke evnet at ignorere sulten. Jeg bliver nødt til at komme ind i kampen igen :poking:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeps, jeg var med der :-)

Sgu da et dødsygt sted at køre løb med de lorteheller, tænker jeg.

Gade vide om ham der styrtede var en Hvidovremand? - jeg så lige et billede på fjæsen af en af vores C-ryttere som var blevet "ridset".

Lidt skræmmende, blot få dage efter at en oplever at forhjulet klasker sammen under ham. Og sidste weekend vist, var der en H-50? der blev puffet til og styrtede så rammen knækkede.

Men sådan noget skal man nok bare ikke tænke for meget over....

Link to comment
Share on other sites

Fællescykling med Hvidovre motion - 69,3km.

Planen var at tage det stille og roligt, så jeg er nogenlunde "på" til licenstræningen i morgen. Jeg kom alligevel til at køre mig max ud sidst på turen men det går nok endda.

Dagens menu:

Parløb over ca. 2½km. Makker kørte OK men jeg blev ikke udfordret.

Tekniktræning, at køre og skubbe med skuldre eller styr (ikke rart, faktisk)

Rulleskift ca. 3½km - middelhårdt

1½km bakkeenkeltstart

Cykelløb/spurt ca 2 km

De sidste 2 improviserede spurter kunne jeg ikke deltage i, da jeg lå i højre række og kunne derfor ikke komme fri.

Link to comment
Share on other sites

Fællestræning med Hvidovre licens 97,3km http://connect.garmin.com/activity/323877650

Berner the Boss kender mig "desværre" godt til at vide, at jeg ikke selv spiller kæk og prøver grænserne af. Derfor smed han mig op på hold 2. Det var lige hurtigt nok og den gik ikke - jeg kunne muuhligvis måske have hængt i neglene, hvis jeg ikke i rulleskiftintervallerne, havde siddet bagved en med overskud som rykkede frem i sine føringer og først lettede gassen når han var 2 cykellængder forbi "slæbesporet". Det var der ikke overskud til at håndtere.

På første interval af 5 hang jeg i med neglene men var fuldstændigt færdig da vi sluttede.

På nummer 2 måtte jeg slippe. Koplede mig på det langsomme hold da de kørte forbi.

Samme på tur 3 - nu havde jeg bare gravet dybt i forvejen, så nu det gik hurtigt. Så hurtigt, at jeg måtte køre det langsomme hold op for at komme med.

Tur 4 anede jeg ikke var gået i gang før det var for sent, så sad og jagtede hold langsomt, der kørte rulleskift. Tændstikkerne var brændt af og det var ikke en skid at byde ind med. Læs: Jeg hentede dem ikke.

På sidste tur gik jeg fra start med i det langsomme hold og nu gik det næsten FOR langsomt.

Joh, jeg er svær at gøre tilfreds men regner med/håber, at kunne køre med hold 2 om 4-5 uger - i hvert fald hvis jeg ikke bliver ved at få møgvagter på arbejde, så jeg ikke kan deltage i træningen på mine arbejdsdage.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste, der tænker, at lokomotivføreren snart skal have en licens på skinner og fløjte til afgang for et rigtigt licensløb? :poking: :4whistling:

Bortset fra det, så havde vi også en motionsrytter i Birkerød, der altid skruede tempoet op på sine føringer, når han gik frem. Og han var så begejstret for sit eget tempo, at han næsten ikke kunne slippe det igen. Så den værste position var at ligge i hans baghjul, for det tog hundrede år at gå forbi ham ... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hvis niveauet bliver til det, skal det da prøves af. Jeg kører stadigvæk for langsomt (jeg er ikke den eneste motionist til licenstræningen) men min sæson er stadig nogenlunde lysegrøn, så burde kunne hente en del ind på de andre i løbet af sommeren.

Hvis jeg kommer dertil at køre op med / helst lidt fra nogle af licensdyrene, så napper jeg et klippekort.

Mere end det, bliver det næppe til. Dels er jeg ikke særlig glad for tanken om at ryge på røven og måske blive skadet igen-igen.

Dels har jeg kun 2 weekender fri pr. 6 uger.

Og endelig er min økonomi ikke til at ligge og rasle landet rundt i tide og utide.

Men ellers skulle jeg da gerne køre løb på banen her til vinter. Lige i min klasse, er der næsten ingen tilmeldte men mon ikke vi bare bliver flyttet op som kanonføde i klassen over, i stedet for at aflyse os?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er en regel fra DCU's side at der for hver klub skal være minimum én der bare ikke vil forstå dynamikken i et rulleskift :bigsmile: De typer som bare fortsætter efter de egentlig er slået ud, eller hæver farten sindssygt meget når de skal frem. Jeg har efterhånden affundet mig med at lade dem køre.

Link to comment
Share on other sites

Ja, der er sgu' nok en regel et sted, for der tit en båtnakke, der bare bliver lidt for forelsket i sin egen fart ... :laugh:

Når det så er sagt, så kan der være noget næsten berusende i et rulleskift, der bare fungerer som en harmonisk kæde. Så kan man godt nok komme hurtigt fra A til B!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share