Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Uha det ser hårdt og super fedt ud :4thumbup: får helt lyst til at prøve selv, men jeg venter til næste år hvor jeg nok vejer noget mindre, lige nu syntes jeg at bakkernde er langt det hårdeste ved at cykle, jeg har kørt over en bakke på 18-20% og tog himmelbjerget i går, men er jo ingenting i forhold til 2.000 højdemeter på 21 km det er jo helt vildt :blink: , regner du med at tage den i et hug eller med nogle pauser på vej op?

Du må have en god tur :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uha det ser hårdt og super fedt ud :4thumbup: får helt lyst til at prøve selv, men jeg venter til næste år hvor jeg nok vejer noget mindre, lige nu syntes jeg at bakkernde er langt det hårdeste ved at cykle, jeg har kørt over en bakke på 18-20% og tog himmelbjerget i går, men er jo ingenting i forhold til 2.000 højdemeter på 21 km det er jo helt vildt :blink: , regner du med at tage den i et hug eller med nogle pauser på vej op?

Du må have en god tur :smile:

Tak skal du have! :bigsmile: ja jeg har også minder fra Himmelbjerget - tog den stigning på MTB i 2002 - 160 kg tung - hård tur!

Jeg håber jeg kan tage Ventoux i et hug - vi får se! Motivationen er i top - jeg køre sammen med to atlether der er meget over mit niveau, men som også er herlige kammerater - forudsætningerne er gode på den mentale side - så er der "bare lige" naturlovene også...

Link to comment
Share on other sites

Uha det ser hårdt og super fedt ud :4thumbup: får helt lyst til at prøve selv, men jeg venter til næste år hvor jeg nok vejer noget mindre, lige nu syntes jeg at bakkernde er langt det hårdeste ved at cykle, jeg har kørt over en bakke på 18-20% og tog himmelbjerget i går, men er jo ingenting i forhold til 2.000 højdemeter på 21 km det er jo helt vildt :blink: , regner du med at tage den i et hug eller med nogle pauser på vej op?

Du må have en god tur :smile:

Hvor i himmelens navn har vi bakker henne af den kaliber?????????????

God Tur til dig Arne, men husk at kør i dit tempo og ikke i andres, specielt på så lang en stigning, der kan man godt knække nakken.

Umiddelbart når man ser starten at der ikke er den store stigningsprocent kan man godt blive overmodig, men tro regningen kommer senere så.

Link to comment
Share on other sites

Hvor i himmelens navn har vi bakker henne af den kaliber?????????????

God Tur til dig Arne, men husk at kør i dit tempo og ikke i andres, specielt på så lang en stigning, der kan man godt knække nakken.

Umiddelbart når man ser starten at der ikke er den store stigningsprocent kan man godt blive overmodig, men tro regningen kommer senere så.

Tak for det gode ønske! Jeg kender min grænse og har før mærket konsekvensen af overmod!

Christian Winthersvej i Vejle har en snit stigning på pmkring 20% - begyndelsen af den er 25%! Jeg har stået på den - skræmmende!!!

chrwinter2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Østerbro den 2. juli 2008 klokken 5.40

Jeg lå i min seng. Min krop plaget af de sidste dages anstrengelser - mine leglighed omkring mig noget rodet, der havde længe ikke været ork til at fokusere på den slags ligegyldige detaljer som orden...

Jeg strakte mig i sengen - jeg var mellem vågen og sovende tilstand.. Jeg tog en halvt bevist beslutning, denne morgen ville jeg blive liggende - der var så meget jeg kunne stå op og gør, måske enda en del ting jeg burde tage mig af... her og nu ville jeg lade min krop og sind falde tilbage i den skønne behagelige søvn...

Østerbro den 2. juli 2008 klokken 5.41

DOk DOk DOK med en lyd der føltes som lyden af apokalypsen selv og med en snerrende hvæsen fra vibratorfunktionen gav min mobiltelefon lyd fra sig.. Fuck hvem der end vover at skrive til mig nu!!! Jeg vendte mig rundt... men skade var sket -- jeg var brutalt blevet hevet ud af min niravanna, jeg var fuldt og helt tistede i mit 12 m2 lille blåmalede soveværelse (Preussisk blå!!) .. Jeg kunne lige så godt se hvem det var... Ja tænkte sgu nok det var min liberale veninde der skrev... "Godmorgen, plejer der at være plads på KG spin her onsdag morgen?".. sådan skrev hun... Jeg viste at nu var min skæbne besejlet... Automatisk gik min krop igang med at udføre de handlinger den var nød til nu... DAMM - det er altid kvinder der ødelægger en hver god plan...

Østerbro den 2. juli 2008 klokken 5.44

Der var så småt ved at komme liv i min Thinkpad Z61m... utroligt så længe man stadig her i 2008 skulle vente på at en skide computer blev færdig med at boote... dette ord boote - istedet for at sige "tænde"... Men når man siger "tænde" så går tanken på en lyskontakt.. hvor lyset kommer med det same... derfor dette ord "boote" - som kamuflage på at det tager en krig...

Mens jeg ventede på at få liv i fitnesskædens hjemmeside var jeg mentalt splittet i to... En del af mig håbede på en lang venteliste... så jeg kunne sige, desvære... ikke plads til os... Måske kunne jeg så krype tilbage under lagnet og sove sove sove... Den anden del af mig håbede der var plads... Jeg vidste at Kims time ville blive god.. at når jeg først sad der og fandt ind i rytmen - så kunne jeg nå et endnu bedre Niravanna... Og det ville være hyggeligt at sidder der sammen med min liberale veninde.. Så sent som aftenen før havde vi grinet meget... og glædet os over at ingen havde optage den samtale... Der var plads..... ok - a man got to do what a man got to do...

Østerbro den 2. juli 2008 klokken 6.10

Jeg smækkede døren bag mig.. grik de få trin ned igennem opgangen og trådte ud i morgensolen.. Der duftede frisk og fuglene larmede.. "jaja giv mig lige 5... så kan det være jeg vil kalde det sang" tænkte jeg.. Jeg satte mig op på min ædle ganger... en godt skramlet Centurion, præget af et par fald og en hvis ligegyldighed... Jeg satte igang med kurs ind mod byens bankende hjerte...

Indre Vesterbro den 2 juli 2009 klokken 6.35...

Jeg fik min ventelistebillet - det samme gjorde min liberale veninde og vi gik ned i mørket af Royals lange trapper... Jeg fandt et par cykler på en udmyg placering på anden række... gik ud for at skifte... Mødte her en afskyelig morgen frisk Kim Greisen... Shit hvad laver jeg her ...

Indre Vesterbro den 2 juli 2009 klokken 7.35...

Vi nærmede os slutningen... Der var blevet prustet stønnet og svedt i det helt fyldte lokale... over 40 mennesker fokuserede på hvad e lavede her og nu... Niravana var lidt langt væk for mig denne dag... kroppen var ikke frisk og velsmurt... men alligevel tog jeg med selv i at nyde at være der... En god ven på podiet som altid gav mig lyst til at yde mit bedste - en god ven på cyklen ved siden af mig... selv om jeg et par gange den morgen havde tænk - og sagt - "you wicked wickede women" - så nød jeg det vist egentligt...

Indre Vesterbro den 2 juli 2009 klokken 8.50

Jeg sad fast i den læderstol... min krop ville ikke noget.. jeg var på messenger med forskellige mennesker... bladrede i en avis... Men nu gik den ikke længere... der avr ting der skulle gøres - ting der ikke længere kunne vente - jeg måtte skifte til actionmode... Jeg måtte have noget at styrke mig på... noget mere potent end den proteinbar jeg havde sat til livs for lidt sinde... Jeg rejste mig med et bestemt fast blik NU... Jeg vaklede ned i Lagkagehuset og købte mig et speltbrød... fortsatte med bestemte skrit over til Rema 1000 og købte 4 liter Hindbærbrus... nu havde jeg hvad der skulle til... intet kunne stoppe mig nu!

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Det er jo tæt på at du skal på hindbærbrus afvænning :laugh:

Hvad rute følger i op af "den skaldede grusbunke"?

Visse vasse - har ikke drukket det i snart 14 dage - og det er lightudgaven :innocent:

Vi køre op fra Bedoin... tror godt Kim kunne finde på at mene at når vi nu er der i 4 dage - og der er 3 ruter... "Hvad er problemet så i at køre dem alle"?

Vi får se - jeg skal bare op en gang!

Link to comment
Share on other sites

"Hvis man ikke viste bedre Arne - så kunne man tro du er ristet - men det bider jo ikke på os"... sådan sagde Kim til mig lige før vi nåede tilbage til Østerbro efter dagens MOL Dogme race... Når du siger det Kim - jeg kunne godt ha snydt mig selv til at sige at jeg var ristet :tongue:

Jeg er for træt til den hel lange beretning...Vi rullede ud til ruten - via brosten på Lyngby Hovedgade, samt Geels og Holtebakken... Rullede en omgang stile og roligt - og så gik det løs... Opvarmningen udgjorde ialt 36 km... Det er en dejlig rute, hvor især turen af Stumpedyssevej er pragfuldt. Flotte omgivelser og perfekt asfalt på en afvekslende strækning!

Jeg kom rundt på henholdsvis 24 min rent og 23 min og 10 sek. Jeg blev hentet af en lige da vi drejede af Stumpedyssevej anden gang - og så kæmpede jeg for at holde ham inden for synsvidde så længe som muligt - derfor blev anden runde hurtigere - og så køre man jo også til sidste blodsdråbe på de sidste km!! I følge min computer var de to omgange tilsammen 24,3 km. Jeg lå mellem 86 og 90% hele vejen.

Turen hjem... godt der var selskab vil jeg bare sige...

Tak for ture til alle I 6 andre!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre, at du er kommet hjem Arne - og nu ikke noget med at dø utidligt vel :wink:

You are strong :superman:

Tak - og bare rolig - jeg bliver her længe endnu :bigsmile:

Dagens højdeprofil (107 højdemeter per omgang):

post-125-1215031393_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Stærkt kørt Arne, og rart at få sat ansigt på dig :4thumbup:

Tak og i lige måde :bigsmile:

Fik vist kørt mig godt ud i går... Jeg måtte melde fra til min og Majs træningstur i dag.. En tur på den almindelige havelåge over til nærmeste Nette var hård :blink: ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også sige at du fik kørt til i skoven på 2. omgang i går, for du var fandme svær at hente!

Glæder mig at høre :laugh: Der er vel 3 km/t i forskel på 2 omgang mellem os- jeg taber primært hastighed på stigningerne - på de flade stykker havde jeg vist god blæs på - ofte 42-44 km/t... ryger til gengæld ned på 22-24 flere steder...

Link to comment
Share on other sites

Skræmmende?? nej da - men udfordrende!

Jeg sidder ihvertfald og bliver skide misundelig.

Min glæde og forventning overgår også så langt min frygt - men den der frygt er da med til at gøre det så stort som det er for mig. Jeg har været på kanten af livet - 185 kg tung og hamrende syg og næsten ude af stand til at bevæge mig rundt- så at komme op af det bjerg bliver en kæmpe sejr og et vigtigt komma i mit liv!

Link to comment
Share on other sites

Degens træning: Cyklling og spinning

Cykelturen: Strandvejen, Skodsborgvej, Mosthvej, Slotsbakken - Skodsborgvej - over Ørhøj til DTU og ind til byen langs Lyngbyvej og søerne til Royal. 42 km og 241 højdemeter. Det meste af vejen relativt rolig i pulsområdet 72-78% af maks... På udturen af Strandvejen kørte jeg nogle blide intervaller, hvor jeg i den lette medvind lige var oppe og runde 43-44 km/t - det bragte pulsen lige op på 84-85%

Spinning: 90 min elite ved Grumme Greisen. 20 min opvarmning - sluttende på et 8 tal - 15 min tungt, 15 min tempo, 15 min tungt, 15 min tempointervaller - det sidste ver helt simpelt 45 sek stående fuld hammer - 45 sek siddende frit... Var det en god time? ALTID :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share