Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Han har sikkert ikke drukket i meget lang tid, og har ikke forfærdeligt meget at stå imod med. Så mon ikke at han relativt let bliver fuld?

Meget apropos, så du hans twitter fra i aftes? #drunk

Hmm nu må jeg lige slå et slag for ham den britiske beatles-efterligning. Lad mig lige starte med at slå fast at jeg ikke er decideret fan af ham, dertil syntes jeg simpelthen som du at han er for "britisk" og hans kørsel for monoton. Der er ingen klimakser, ingen spænding, kun ren matematik, og som den romantikker jeg nu engang er savner jeg den fandenivolskhed som gør en mester til en stor mester.

Jeg tror bestemt ikke at han er dopet! Jeg har siden han blev 4´er i touren i 2009 fulgt ham nøje især igennem de engelske cykelmagasiner Cyclesport og Procycling hvor de jo naturligvis er meget glade for ham (og cavendouche), og han har altid været en stærk ambassadør ift kampen imod doping. F.eks så var det første han gjorde da Moreni blev taget i 2007 at smide alt hans Cofidis tøj ud i skraldespanden i lufthavnen, samtidig med at han overvejede sin fremtid meget nøje. Hans holdninger og ikke mindst udtalelser omkring doping er fuld af følelser og jeg syntes at han fremstår ærlig omkring det han siger. Så jeg tror på ham.

Men man kan jo næsten ikke klandre nogen i at mistænke folk der "pludselig" blomstrer op med den periode sporten har været igennem, hvor store præstationer ofte er blevet efterfulgt af dopingskandaler. Wiggings adskiller sig fra disse ved at have haft en langsom men sikker udvikling. Fra at være en af de absolut tungeste drenge gik han til landevejen og endte helt i top. Historien er faktisk fascinerende og til de der ikke kender den startede den med en samtale med Dave Brailsford i sommeren 2008 hvor de så TDF og Dave udbrød; "du ved, med dine watt tal er der faktisk ikke nogen hindring i at du ikke kunne sidde der lige nu". Wiggins slog det det hen som utopi men langsomt fik han smag for ideen og så var det søsat. De satte et nyt program op og Wiggins kost blev omlagt fuldstændigt. Så vidt jeg husker var det sådan noget med at stå op og træne tre timer INDEN morgenmaden og ting som øl og andet var bandlyst. Han drak ikke en eneste øl i næsten et års tid. Det er sand selvopofrelse! Målet var at tabe sig uden at miste power og det må man sige lykkedes, og resten er historie.

Min hensigt med denne lange smøre er blot at slå et slag for troen på det gode i cykling, tro på at det med dedikation, alverdens opbakning, vilje og ikke mindst talent kan lykkes. At en hord af fjolser igennem historien har præget ens syn på disse "umenneskelige" præstationer sådan, at enhver præstation der falder uden for normen er baseret på snyd er simpelthen for ærgerligt, for er det i virkeligheden ikke det man gerne vil se?

Link to comment
Share on other sites

Flot indlæg JJ, men så skal jeg også bare stille det absolut sværeste spørgsmål at svare på:

Bradley Wiggins har altid været åben omkring dopingspørgsmålet, og altid taget stor afstand fra det, som du også tydeligt får skrevet i indlægget. Efter hans pludselige succes i Touren er han blevet mere aggressiv i sin fremtoning omkring dopingspørgsmålet, hvor tankerne har været henledt til Red Warszawas EPO sang hvor de på et tidspunkt synger "Hvis du siger at jeg doper siger jeg LØGNHALS!". Det kan selvfølgelig også bare være et spørgsmål om ikke at bruge for mange kræfter på det i et krævende løb.

Og så når vi til spørgsmålet:

Hvorfor vil verdens største fortaler for en ren sport, der har brændt sit cykeltøj pga. en holdkammerats dopingkarantæne, og som har været symbolet for en ren sport ikke oplyse sine værdier fra sit blodpas? Noget han ikke har ville gøre efter konsultation med holdets læge, som kommer fra Rabobank og er lettere kontroversiel.

Jeg er 100% sikker på at sporten aldrig har været renere end nu, men jeg er også ret sikker på at den ikke er ren. Efter lidt samtaler med ham der har ledet det forsøg jeg har været med i, så giver konceptet mikro-doping betydeligt mere mening.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil verdens største fortaler for en ren sport, der har brændt sit cykeltøj pga. en holdkammerats dopingkarantæne, og som har været symbolet for en ren sport ikke oplyse sine værdier fra sit blodpas? Noget han ikke har ville gøre efter konsultation med holdets læge, som kommer fra Rabobank og er lettere kontroversiel.

Ja det er et meget svært spørgsmål at svare på når man som jeg blot er en simpel sofa-ekspert :4smartass: Men stadigvæk et godt spørgsmål.

Nu er jeg hverken biokemiker eller det der ligner, men som jeg ser det her blodpas, er det et ret nyt værktøj. Det er knap så raffineret og som Wiggins selv udtaler så kan man hvis man vil, selv fortolke de informationer der er i det, som man vil. Jeg kan sagtens sætte mig ind i den problemstilling og hører til dem der mener at man kun bør bruge blodpasset som støtte til eventuelle sager, en slags bilag, og ikke som den bærende bevisbyrde, medmindre det er 100% sikkert at det kan påvise dopingen.

Nu er UCI desværre gået hen og blevet så autonomt og ikke mindst, så skævvredet et organ at selv mindre gode tiltag kan blive søsat og få vind i sejlene, uden at være helt gennemtænkte helt i kraft af mangel på bedre. Et godt eksempel herpå er blandt andet det nye udstyrsregulativ (læs: pengemaskine) de søsatte i vinters, der har en regel omkring vinklen på bøjlen som gør at folk med lange underarme ikke kan sidde ligeså godt som "den" gennemsnitslige person, og jeg kan da på sin vis godt forstå at man som, ikke kun som rytter, men også som menneske ikke gider at finde sig i alt der blive presset ned over hovedet på folk, især når der er så mange faldgruber man kan risikere at havne i. Det er jo det samme som f.eks med Bettini i 2007, der ikke ville skrive under på et etisk kodeks. Tiltag der er godt ment, men som i praksis har ringe værdi.

Nu er blodpasset jo ganske vidst et langt bedre tiltag end kodekset var, men når man er ligeså high-profile som Wiggins skal man altså også træde varsomt, og flere vil altså sidde med de subjektive, pessimistiske briller og kigge passet igennem og så frembringe en tvivl om ting der ikke burde være tvivl om, og det kan altså være rigeligt skadelig. Som Armstrong (ikke et ord på ham, ham tror jeg nemlig IKKE på) engang sagde så hvis man sidder i en sal med mange mennesker og én råber buuuh så kan man kun høre den der buuuher :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

I går tog jeg endnu en tur på raceren. Tanken var en omgang tabata og så bare ellers lidt km til benene. Jeg kørte ud af Strandvejen og kørte så Tabata intervallet mellem Rungsted og Nivå. Det passede perfekt til at man ikke kom i clinch med andre der var på strækningen :bigsmile:

Jeg kørte derefter igennem Nivå, og ud til Kongevejen hvor jeg så fortsatte op mod Kokkedal og ind over Fredtoften. Her begyndte det så småt at dryppe, og da jeg drønede igennem Gunderød fik jeg lige kigget til højre i det at der kommer et kæmpe lysglimt, hurtigt efterfulgt af en del bulder. Super!!! Jeg begyndte derfor at sætte farten op for at se om jeg kunne komme udenom det værste, og det lykkedes faktisk nogenlunde. Selvom det regnede var det ikke så man blev gennemblødt, så det var næsten helt behageligt at køre i. Op igennem Høsterkøb, og så ellers af Rude Skov hjem til Lyngby.

Alt i alt en tur på 57,8 km med 31,3 km/t i snit.

20120802tur.png

20120802kort.png

Jeg har forsøgt at spise rigtig sundt og fornuftigt i denne uge, hvilket bl.a. har betydet fuldkorn og ingen slik/sodavand. Om det har haft den store indvirkning på vægten skal jeg ikke kunne sige, men det ved jeg i morgen når jeg hopper på vægten. Umiddelbart virker det dog som om jeg har tabt mig en anelse. Jeg er også så småt gået væk fra at skære kulhydraterne i min kost. Jeg må bare erkende at jeg har brug for dem når jeg træner, og jeg kan træne hårdere, og dermed også forbrænde mere fedt, hvis jeg husker at spise kulhydrater. Så mere fokus på at spise sundt og undgå de lette fristelser, og så ellers bare fortsætte med træningen, i stedet for at gå ind og fokusere på at få flere proteiner.

Link to comment
Share on other sites

Wattage!

2009_dauphine_libere_stage4_time_trial_bert_grabsch_wins.jpg

Så blev det endelig tid til at få lavet endnu en test af FTP'en. Sidste gang jeg testede mig selv var tilbage i starten af juli, hvor jeg havde kørt nogle få ture efter at have været på ferie, og ramt af allergi. Med andre ord var min form måske ikke ligefrem prangende, omend den heller ikke var dårlig. Under alle omstændigheder betød det faktisk en lille forbedring på min FTP, men vægten var også tilsvarende højere, så w/kg var lavere.

Jeg har brugt det meste af juli på at fokusere på et vægttab, som ikke har været så voldsomt som jeg havde håbet, men det har trods alt været der og det skal nok fortsætte. Jeg har også haft fokus på at træne VO2max og FTP, så jeg havde en vis forventning til at klare det godt. Rent mentalt ville jeg gerne krydse de 300 watt, og det ville betyde at jeg skulle holde ca. 315 watt på 20 minutter testen.

Efter en solid morgenmad der bestod af havregryn, juice og en banan, og som i øvrigt endte med 666 kcal, strak jeg en anelse ud og prøvede at gøre mig så klar som muligt. Op på cyklen og afsted nordpå. Igennem Lyngby og så af Kongevejen mod Holte. Jeg tog det ganske stille og roligt, og bemærkede at jeg havde vinden mod mig. Egentlig en positiv ting da første del af min test strækning ville være i direkte modvind.

Efter Birkerød kørte jeg en enkelt hurtig sprint, og ligeledes da jeg havde passeret Blovstrød. Egentlig en sjov fornemmelse at føle man sprinter med 80%, og alligevel komme op på 1170 watt. Viser alligevel hvor meget der skal til for at producere de sidste 100 watt.

Oppe ved Kirkelte gjorde jeg stop, og gjorde mig klar. Der var en rytter der passerede mig mens jeg stod stille, og jeg gav ham 2 minutter så jeg forhåbentlig ikke skulle ligge og slås med ham. Desværre betød det så at der kom en gruppe på 3 mand og overhalede mig kort inden jeg satte igang. Hurtigt op i fart, og så ellers bare forsøge at holde tempo. Jeg synes selv at jeg fandt en god rytme der gjorde at jeg egentlig bakkede lidt af og ikke lå alt for højt oppe i wattene. Jeg fik hurtigt hentet den lille gruppe der havde passeret mig, og fik hurtigt kørt forbi den ene af dem, som så havde en 15 meter op til de 2 andre der lå ved siden af hinanden. Jeg fik råbt "Bagfra" et par gange, og da det gik op for dem hvad det gik ud på, så valgte ham der lå yderst at droppe ned bag ham der lå inderst :crybaby: Det giver jo ingen mening at gøre det på den måde! Altid foran inderste mand!! Det betød at jeg lige måtte lette på gassen, og så accelerere igen. Man kan tydeligt se det i min data hvor det skete :bigsmile:

Rundt i svinget til Overdrevsvejen og så bare igen finde en god rytme. Ind igennem Grønholt var det ved at spidse til, og der var et par steder hvor det gik lidt ned af bakke hvilket betød at jeg måtte helt ned og køre Bert Grabsch style med en kadance omkring de 75! Det er en sjov fornemmelse for normalt synes jeg egentlig at min normale kadance på 90-94 RPMs er lav, men når man kommer længere ned kan man virkelig mærke hvor mange flere kræfter man presser ned i pedalerne.

Jeg lagde mærke til at jeg igennem de "mange" 90 graders sving virkelig mistede mange watt på computeren, bl.a. fordi man skal bremse ned langt længere ude for at komme sikkert igennem. Det sidste skarpe sving var ud på Fredensborg Kongevej, og så var det ellers bare at hive den hjem. Igen måtte jeg på den sidste nedkørsel helt ned og køre omkring de 70-75 RPMs for at holde wattene oppe, og jeg fik lige hevet den op fra 313 watt til det jeg endte på.

For da jeg stoppede, kunne jeg nemlig se at jeg havde gjort det godt. 316 watt, 13,8 km, 41,1 km/t og et pulssnit omkring de 88,5% af max.

20120804interval1.png

Med 316 watt betyder det en FTP på 300,2 watt. Med andre ord helt og aldeles godkendt, specielt med tanke på at min morgenvægt lå på 77,4 kg, så giver det 3,88 W/kg hvilket er det højeste jeg endnu har målt. Pt. ligger jeg et mentalt mål om at komme op på 4 W/kg på et tidspunkt. Her kan i se udviklingen i min FTP

20120804FTP.png

Da jeg havde fået pusten igen, kørte jeg ind igennem Vejenbrød, og fortsatte så mod Nivå og kørte over Dageløkke ud til Strandvejen. Jeg undrede mig dog noget over at jeg nu igen havde vinden lige i smasken. Enten har flagene i Virum blæst forkert, og ellers havde vinden vendt i mellemtiden. Jeg kæmpede lidt mod Rungsted med at finde en rytme, og mine watt var ikke ligefrem imponerende. Til gengæld kom der varme i benene da jeg nærmede mig Vedbæk, og kunne holde et højt tempo. Lidt udenfor Skodsborg kunne jeg spotte en rytter foran mig, og han blev derfor brugt som pacer. Jeg fik hentet ham lige da vi ramte de første huse i Klampenborg, og da han fik øje på mig tog han lige et tungere gear. Jeg havde dog mere momentum end ham, så jeg tog også lige et tungere gear og kørte uden problemer forbi ham. Han kom hurtigt på hjul, og så holdt jeg ellers bare gas på. Da vi nærmede os Klampenborgspurten var jeg egentlig indstillet på at han ville køre med om den, og jeg var i den grad klar til det! "Desværre" holdt han sig bagved.

Herfra var det sådan set bare at kæmpe sig op af Klampenborgvej og ind igennem Lyngby. I alt en tur på 70,5 km med 31,4 km/t i snit.

20120804tur.png

20120804kort.png

Link to comment
Share on other sites

Kæft det er stærkt gået :smilerock:

Må sgu sige jeg er imponeret og syntes et eller andet sted at du bør kaste dig ud i det og prøve kræfter med C for er ikke i tvivl om at du er stærk nok til det, især fordi en af dine spidskompetencer netop er de stærke accelerationer, og med det mål som du har arbejdet hen imod og som nu har opnået er det også tydeligt at se at du er blevet lang mere udholdende alene i år. Hvis man også ser helt sort og hvidt på det så er din intensitet også 88% så der er jo mere i tanken! Stor cadeau herfra! :4trumpet:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Kæft det er stærkt gået :smilerock:

Må sgu sige jeg er imponeret og syntes et eller andet sted at du bør kaste dig ud i det og prøve kræfter med C for er ikke i tvivl om at du er stærk nok til det, især fordi en af dine spidskompetencer netop er de stærke accelerationer, og med det mål som du har arbejdet hen imod og som nu har opnået er det også tydeligt at se at du er blevet lang mere udholdende alene i år. Hvis man også ser helt sort og hvidt på det så er din intensitet også 88% så der er jo mere i tanken! Stor cadeau herfra! :4trumpet:

Mange tak! Jeg kunne godt tænke mig at komme op i C, om ikke andet så for at få mere "ro" på feltet. Jeg tager dog nok resten af sæsonen i D, for lige at få den sidste erfaring inden jeg bliver kastet for løverne.

Jeg er 100% sikker på at jeg ville kunne producere endnu flere watt i min test hvis jeg enten kunne finde en flad strækning uden for mange sving, eller kørte op af et bjerg. Da jeg kørte i Vence havde jeg en 20 minutter peak værdi på 332 watt. Men man skal jo nok helst lave testen i det terræn hvor man egentlig træner, og nordsjælland er bare kendetegnet ved at det enten går op eller ned.

Link to comment
Share on other sites

Flot indlæg JJ, men så skal jeg også bare stille det absolut sværeste spørgsmål at svare på:

Bradley Wiggins har altid været åben omkring dopingspørgsmålet, og altid taget stor afstand fra det, som du også tydeligt får skrevet i indlægget. Efter hans pludselige succes i Touren er han blevet mere aggressiv i sin fremtoning omkring dopingspørgsmålet, hvor tankerne har været henledt til Red Warszawas EPO sang hvor de på et tidspunkt synger "Hvis du siger at jeg doper siger jeg LØGNHALS!". Det kan selvfølgelig også bare være et spørgsmål om ikke at bruge for mange kræfter på det i et krævende løb.

Og så når vi til spørgsmålet:

Hvorfor vil verdens største fortaler for en ren sport, der har brændt sit cykeltøj pga. en holdkammerats dopingkarantæne, og som har været symbolet for en ren sport ikke oplyse sine værdier fra sit blodpas? Noget han ikke har ville gøre efter konsultation med holdets læge, som kommer fra Rabobank og er lettere kontroversiel.

Jeg er 100% sikker på at sporten aldrig har været renere end nu, men jeg er også ret sikker på at den ikke er ren. Efter lidt samtaler med ham der har ledet det forsøg jeg har været med i, så giver konceptet mikro-doping betydeligt mere mening.

Jeg har en fortid i en sport, hvor vi bliver testet meget for doping. Jeg møder også idag mange unge mennesker, der fortæller mig, at det jeg har løftet kan man ikke løfte uden at snyde, og det er faktisk skide irriterende at leve efter et skema og gøre alt, hvad man kan for at være optimal i sin omgang med sporten. Kunne I forestille jer, hvordan det mon ville være og hvad det ville gøre ved jer, at hver gang I her på MOL offentliggør gode resultater eller træninger, så var der skribenter som hele tiden i udgangspunktet skrev: Han har nok snydt, hvordan er dine blodværdier etc. Jeg tror, vi ville komme til at føle, at vi skulle forsvare os, og vi ville nok sandsynligvis blive kort for hoved og få svært ved at vise vores ulyst til at svare på spørgsmålene - især når ens svar også skal mistænkeliggøres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en fortid i en sport, hvor vi bliver testet meget for doping. Jeg møder også idag mange unge mennesker, der fortæller mig, at det jeg har løftet kan man ikke løfte uden at snyde, og det er faktisk skide irriterende at leve efter et skema og gøre alt, hvad man kan for at være optimal i sin omgang med sporten. Kunne I forestille jer, hvordan det mon ville være og hvad det ville gøre ved jer, at hver gang I her på MOL offentliggør gode resultater eller træninger, så var der skribenter som hele tiden i udgangspunktet skrev: Han har nok snydt, hvordan er dine blodværdier etc. Jeg tror, vi ville komme til at føle, at vi skulle forsvare os, og vi ville nok sandsynligvis blive kort for hoved og få svært ved at vise vores ulyst til at svare på spørgsmålene - især når ens svar også skal mistænkeliggøres.

Det er så bare sjovt at Wiggins tidligere ikke har haft problemer med at udtale sig om sådanne ting, og pludselig når det går ham godt, så bliver han irriteret?

Link to comment
Share on other sites

Det er så bare sjovt at Wiggins tidligere ikke har haft problemer med at udtale sig om sådanne ting, og pludselig når det går ham godt, så bliver han irriteret?

Kan det ikke være fordi at førhen drejede det sig om andre end ham selv, og nu er han selv genstand for opmærksomheden?

Link to comment
Share on other sites

Argh, det er vidst bare en af den slags dage hvor humøret aldrig kommer helt op og ringe. Det er sjældent jeg ligefrem hænger med hovedet, men i dag er en af den slags dage. Min kæreste og jeg har snakket om at flytte sammen i hendes lejlighed for at kunne spare en masse penge op til at købe et hus. Ingen tvivl om at markedet lige pt. er gunstigt for unge, og hvis vi boede sammen kunne jeg nok sætte noget i nærheden af 10k til side hver måned. Måske endda endnu mere hvis det var ønsket. Hun har aldrig boet sammen med andre end sin familie og så sig selv, så for hende er det nok en noget større beslutning end for mig. Jeg havde derfor en ejendomsmægler ude og kigge på min lejlighed i går, og hun mente godt jeg kunne sælge den til en pris hvor det ville gå i nul. Da jeg så fortalte min kæreste det, blev hun lidt paf. Jeg sagde at hvis hun ikke syntes jeg skulle sætte den til salg nu, så skulle hun sige til, for der kunne godt ske det at den blev solgt på kort tid, og så er det sgu det forkerte tidspunkt at sige det på. Så hun meldte hurtigt ud at jeg ikke skulle. Kender i det at jeg jo synes at det er helt fint, og at det er det eneste rigtige hvis hun ikke føler sig klar til det endnu, men samtidig blev jeg lidt såret. Jeg synes det er flot at hun overhovedet siger fra, og det er 1000 gange bedre end bare at løbe med den og så have det skidt med det. Men jeg havde på en eller anden måde lidt fået noget mod på egentlig at gøre det, få sparet en masse penge op, og så flytte ind i noget nyt sammen engang til næste år. Samtidig er det jo mig der tager den største risiko, da det er mig der står uden hjem hvis det ikke går. Nå, men som sagt kan jeg jo godt forstå hende, og der skal nok bare lige gå lidt tid før den er sunket helt.

Jeg vågnede så samtidig kl. 4.58 i nat ved at sengen rystede og billederne på væggen raslede. Jeg var ret sikker på at det var et jordskælv, men man ved jo aldrig. Jeg havde dog svært ved at falde i søvn igen bagefter. Hurra for det. Da jeg så endelig stod op tabte jeg en bøtte ned over min venstre fod. Hundrede procent pletskud så det gjorde maksimalt ondt på min fod.

Samtidig er vejret virkelig mørkt udenfor, og jeg er nok bare sådan lidt ligeglad i dag. Nå, men det skal jo nok gå over igen, havde nok bare lige brug for at få lidt ord på det hele.

Link to comment
Share on other sites

Argh, det er vidst bare en af den slags dage hvor humøret aldrig kommer helt op og ringe. Det er sjældent jeg ligefrem hænger med hovedet, men i dag er en af den slags dage. Min kæreste og jeg har snakket om at flytte sammen i hendes lejlighed for at kunne spare en masse penge op til at købe et hus. Ingen tvivl om at markedet lige pt. er gunstigt for unge, og hvis vi boede sammen kunne jeg nok sætte noget i nærheden af 10k til side hver måned. Måske endda endnu mere hvis det var ønsket. Hun har aldrig boet sammen med andre end sin familie og så sig selv, så for hende er det nok en noget større beslutning end for mig. Jeg havde derfor en ejendomsmægler ude og kigge på min lejlighed i går, og hun mente godt jeg kunne sælge den til en pris hvor det ville gå i nul. Da jeg så fortalte min kæreste det, blev hun lidt paf. Jeg sagde at hvis hun ikke syntes jeg skulle sætte den til salg nu, så skulle hun sige til, for der kunne godt ske det at den blev solgt på kort tid, og så er det sgu det forkerte tidspunkt at sige det på. Så hun meldte hurtigt ud at jeg ikke skulle. Kender i det at jeg jo synes at det er helt fint, og at det er det eneste rigtige hvis hun ikke føler sig klar til det endnu, men samtidig blev jeg lidt såret. Jeg synes det er flot at hun overhovedet siger fra, og det er 1000 gange bedre end bare at løbe med den og så have det skidt med det. Men jeg havde på en eller anden måde lidt fået noget mod på egentlig at gøre det, få sparet en masse penge op, og så flytte ind i noget nyt sammen engang til næste år. Samtidig er det jo mig der tager den største risiko, da det er mig der står uden hjem hvis det ikke går. Nå, men som sagt kan jeg jo godt forstå hende, og der skal nok bare lige gå lidt tid før den er sunket helt.

Jeg vågnede så samtidig kl. 4.58 i nat ved at sengen rystede og billederne på væggen raslede. Jeg var ret sikker på at det var et jordskælv, men man ved jo aldrig. Jeg havde dog svært ved at falde i søvn igen bagefter. Hurra for det. Da jeg så endelig stod op tabte jeg en bøtte ned over min venstre fod. Hundrede procent pletskud så det gjorde maksimalt ondt på min fod.

Samtidig er vejret virkelig mørkt udenfor, og jeg er nok bare sådan lidt ligeglad i dag. Nå, men det skal jo nok gå over igen, havde nok bare lige brug for at få lidt ord på det hele.

Du glemte helt at nævne at det også er mandag! :dropjaw: Men godt nok en træg start på ugen, lad os håbe at ugens formkurve er opadgående med klimaks på lørdag hvor du tager sejren i Roskilde! :yahoo:

Jeg har slet ikke mærket noget til jordskælvet her nede sydpå, men har til gengæld set masser af regn. Anyway, op med humøret og fokuser i stedet på at du har en sød kæreste, et (mere end) godt helbred og tag over hovedet. Så kommer resten når tid er til det! Imens må du sætte noget fed rock på anlægget og lave en "reset dag" :strat:

Må jeg anbefale denne:

Link to comment
Share on other sites

Life is serious business.... Tag det stille og roligt, og hvorfor kan du ikke fremleje din lejlighed i en periode? Så er det med glidende overgang...?

Jeg har også overvejet det, men der er bare mange parametre i det - hvad nu hvis dem der lejer den ikke behandler lejligheden godt, og lejligheden dermed falder i værdi når den evt. skal sælges, og så hele det med at fastsætte en "husleje" hvor lejer ikke bare kan komme bagefter og få noget af det tilbage fordi den har været for høj. Så hellere bare få den skudt af, men som sagt, kold vand i blodet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Og så tager vi lige en besked til fremtiden. På et tidspunkt om et halvt års tid vil jeg nemlig højst sandsynlig undersøge hvordan jeg kan tabe mig yderligere. Og her kommer så min erfaring:

Lad være med at lytte til de generelle vægttabsråd når du cykler! Protein er genialt, men man kører ikke hurtigt på cykel af det. I sæsonen skal du spise kulhydrater der ligger lavt på GI - havregryn om morgenen, og grov ris og grov pasta til aften. Så kan du spise æg og proteinholdigt de dage hvor du ikke skal træne. Men kulhydrat, kulhydrat og kulhydrat. Proteinet kan du gemme til off-season hvor du ikke skal bruge nær så meget energi.

Men tanken må være at jo mere du kan yde, jo mere taber du på vægten

Link to comment
Share on other sites

I tirsdags kørte jeg den klassiske Power Profile test, for at holde det op mod den data jeg tidligere har haft. Og vi kan lige så godt starte med tallene. For der var generelt forbedringer over hele linien, omend min VO2max(5 minutters værdi) var komplet ens med sidste gang.

20120807PP.png

Det undrede mig dog at værdierne var så "gode" for jeg følte ikke at jeg havde noget at skyde med overhovedet. Jeg havde "kun" fået 7 timers søvn i løbet af natten, og lige på det punkt er jeg meget følsom og min krop reagerer meget kraftigt hvis jeg pludselig forskyder min rytme. Så med det in mente er jeg faktisk rigtig tilfreds med resultatet, men tænker også at jeg har mere at skyde med end som så. Så jeg gentager testen snarrest når jeg føler jeg kan smække så hårdt et pas ind igen. Den ene 1 minuts værdi kunne således nok også have været højere, men jeg blev desværre forstyrret i mit forsøg, og måtte derfor køre den om igen. Virkelig irriterende, men sådan er det.

I alt blev det til en tur på 57,4 km på lige omkring 2 timer

20120807tur.png

20120807kort.png

Nu er der løb på lørdag i Roskilde, og det bliver sgu fedt at komme igang igen. Ikke de store forventninger på nuværende tidspunkt, men sidder jeg med diamanter i benene på lørdag, så er det kun sejren der tæller. Men nu må vi se.

Ugen efter står den på en enkeltstart på flyvestation Værløse og omegn, og jeg har været så heldig at få lov til at låne Jannies Kuota og se om det kan give mig ekstra fart på langsiderne :happy:

Link to comment
Share on other sites

Ugen efter står den på en enkeltstart på flyvestation Værløse og omegn, og jeg har været så heldig at få lov til at låne Jannies Kuota og se om det kan give mig ekstra fart på langsiderne :happy:

Spændende! Husk at køre en tur på den inden så du lige når at vænne dig til den! Hvad med linieløbet stiller du også op der?

Link to comment
Share on other sites

Spændende! Husk at køre en tur på den inden så du lige når at vænne dig til den! Hvad med linieløbet stiller du også op der?

Hele næste uge er mere eller mindre dedikeret til at vænne mig til at køre på den cykel, og forsøge at få så god teknik som muligt. Min power er som den er, så det er mere et spørgsmål om at sidde komfortabelt og stadig have kontrol over cyklen der er i fokus. Jeg ville gerne køre linieløbet dagen efter, men jeg skal til 40 års fødselsdag om aftenen, så jeg tvivler på at jeg er noget værd kl. 8 dagen efter :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu lykkedes det mig endelig at finde ruten til i morgen, og umiddelbart burde den passe fint til mig. Der er dog et kæmpestort MEN, og det hænger sammen med at der ca. 350 meter før stregen er en rundkørsel, og det er ikke lige den type man hurtigt kan komme igennem. Jeg tror hemmeligheden bliver at ligge blandt de 20 første når man kommer ind i den rundkørsel, og det er spørgsmålet om man har nerverne til det. Ville satme være surt at ende sæsonen i første løb :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg lige ude på en lille trilletur for at holde gang i benene frem mod løbet i morgen. Ingen tvivl om at det bliver et spændende løb, og jeg håber som altid at gøre en god figur. Viser formen at være samt god placeringsevne til sidst, så er det vidst kun præmierækken der tæller. En helt lige spurt hvor det endda går lidt opad burde ligge lige til højrebenet for mig, men som sagt er der en ret hidsig rundkørsel kort inden mål der kan ødelægge det hele. Men jeg skal nok forsøge, og så kommer det jo helt an på hvordan løbet udvikler sig, og ikke mindst hvor mange der egentlig stiller til start.

Det bliver i hvert fald et spændende løb, ikke mindst for at se hvor formen egentlig er henne af i verden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spilder sjældent tiden, så derfor har jeg netop været nede i Ritter og købe sådan en fætter her

418821_10151061895475502_1576825945_n.jpg

Det er en Rudy Project Wingspan som er udviklet i samarbejde med en aero specialist der hedder John Cobb, og burde være en af de bedste på markedet(marketing at it's finest). Eftersigende skulle det give ca. 2 minutter på en 40 km enkeltstart med 300 watt over en almindelig hjelm. Den har en række smarte features der gør at man kan lukke den til for ekstra aerodynamik, eller have den åben så man får mere ventilation. Normalt er den type hjelme ret store og lange, men der er åbenbart flere undersøgelser der peger i retning af at for at få det optimale ud af dem, så skal man holde sit hoved forholdsvis roligt. Det giver også god mening når man tænker på det. Da jeg nok ikke er den store elegancier på en enkeltstartscykel så er det vigtigt for mig at få en hjelm uden alt for lang hale, og derfor var jeg i første omgang helt vild med Specialized's S-works hjelm som blev vist frem under årets Tour. Jeg har så læst lidt rygter om at den vidst kun vil blive produceret i 350 eksemplarer, og få en pris i nærheden af 4000,-. Det skal dog siges at det er McLaren udgaven, og at Specialized nok laver en lidt mere spiselig udgave også, men lur mig om den ikke kommer til at se lidt fesen ud. Lidt ligesom med deres Venge, som er åndssvagt fed i McLaren udgaven, og lidt fesen i de mere standard udgaver.

Specialized-Venge-S-Works.jpg

17_600.jpg

Så jeg havde egentlig regnet med at skulle have en Giro Selector eller en Bell Javelin, som begge er virkelig coole. Desværre er Selectoren en dyr satan på 2400,- og Javelin ville kunne købes for 1250,- til Expoen ifbm. Challenge Copenhagen. Så da jeg læste lidt mere om det, og Rudy Project så blev nævnt, var det lidt fornuften der tog over. Jeg kunne købe den i Ritter til en virkelig skarp pris, jeg ville kunne få den med det samme, og så var det også den der var mest aero ud fra de tests jeg har læst. Jeg var dog i tvivl om hvorvidt den skulle være sort eller hvid, men endte altså med hvid uden helt at vide hvorfor :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lige en hurtig racereport. Super fed rute, både teknisk og nogenlunde kuperet, men ikke hård nok til at lave en udskildning. INgen styrt, så vidt jeg ved, men pænt ujævn asfalt ud af Holbækvej som gjorde at jeg troede jeg havde fået en punktering allerede i starten af løbet. Sidder i bagerste ende de første 3 omgange, og kommer så op blandt de 15 første på de sidste 10 km måske. Med ca. 5 km til mål er jeg sikker på at jeg har fået en punktering, og trækker derfor ud af fronten, men det havde jeg bare ikke. Så tonse tilbage til feltet, og jeg når dem på den sidste bakke inden opløbet. Får kørt en ok spurt, om end jeg ikke fik kørt mig helt ud. Der var gået nogle udbrud afsted der holdt hjem, så spurten var vidst om noget ala 10. pladsen. Jeg tror jeg blev nummer 33 i et felt på ca. 65 mand, så det er jeg egentlig godt tilfreds med, alt taget i betragtning. Om jeg bliver nummer 10 eller 33, er sgu et fedt.

Men 76 km med 40,7 km/t i snit. Totalt overskud i benene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share