Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Lidt af begge dele. Jeg var ude i lørdags og køre lidt, men mærkede min allergi ret meget, så jeg har faktisk ikke kørt siden. I går var der fællestræning med Ordrup, men jeg var simpelthen så træt efter at være dopet af antihistaminer. Forhåbentlig jeg snart kan komme lidt ud igen - om ikke andet sker det på søndag :bigsmile: En lille down periode vil nok heller ikke gøre skade :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er du mest slået ud af selve allergien eller af antihistaminerne? Jeg reagerer på birk og græs, men synes egentlig ikke, at det har været så slemt i år, at jeg har været nødt til at tage piller. Men det er vist fuldstændig individuelt. Andre år har jeg været hårdt ramt, mens andre er gået fri. Det er i hvert fald hammer irriterende. Men du har sikkert ret: Du er i glimrende form, så nogle dages frikvarter vil sikkert kun gøre dig godt :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Er du mest slået ud af selve allergien eller af antihistaminerne? Jeg reagerer på birk og græs, men synes egentlig ikke, at det har været så slemt i år, at jeg har været nødt til at tage piller. Men det er vist fuldstændig individuelt. Andre år har jeg været hårdt ramt, mens andre er gået fri. Det er i hvert fald hammer irriterende. Men du har sikkert ret: Du er i glimrende form, så nogle dages frikvarter vil sikkert kun gøre dig godt :showoff:

Problemet er lidt at jeg har været ret hårdt ramt af de klassiske allergi symptomer i form af kløende øjne og et hoved der kilder. Det har så fået mig til at tage antihistaminer for at dæmpe det, og det betyder så at jeg bliver træt :bigsmile: Men ok, det har også været 5 dage med høj solskin, høje temperaturer og ikke særlig meget vind, og det betyder selvfølgelig at pollen virkelig har gode vilkår.

On a different note - så er der nu blevet indført max 75 mand i D-feltet igen :smilerock:http://cyclingworld.dk/index.php?p=dcu/nyheder_profil.php&id=1640

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan godt se, at det er et valg mellem pest eller kolera, når det enten er en ulidelig kløe eller en generel træthed. Måske kan den aktuelle vejrudsigt med køligere temperaturer og byger opmuntre dig lidt. Det plejer at lægge en dæmper på kløen ...

RIGTIG god ide med begrænsning af feltstørrelserne. Jeg var ikke klar over, at debatten kørte, men det må jo være et tegn på god søgning til cykelsporten (hvis man endelig skal sige noget positivt om det).

Det har i øvrigt altid bølget lidt frem og tilbage. Da jeg begyndte at køre cykelløb i 1975, var der også en D-klasse som begynderklasse. Nogle år senere blev den sløjfet på grund af for få ryttere. Så da jeg begyndte som seniorrytter i 1979, startede man i C-klassen.

Det var et mareridt. I april eller maj det år var der åbent løb i Fredericia med et felt på 98 ryttere (heraf mange helt uerfarne). Der var styrt til højre, til venstre, forrest og bagest på den smalle rute. For en bangebuks som mig var det frygteligt, så jeg tog nogle uger med intens træning, så jeg hele tiden kunne sidde blandt de 5-10 forreste i de kommende løb.

Senere indførte man vist en begynderklasse for seniorryttere, og nu er D-klassen så tilbage. Erfaringerne fra dengang har tit fået det til at gyse i mig, når jeg ser et Tour-felt med hele 200 ryttere, der skal igennem snævre gader i små, franske byer. Men okay, de er så lidt bedre til at styre cyklen end en jysk hillbilly på nye eventyr :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis, og specielt vejrudsigten har været fantastisk for mig i dag :bigsmile: Derfor regner jeg også med en træningstur med Ordrup i aften såfremt at vejret holder sig nogenlunde.

Det lyder godt nok ikke lækkert med 98 til start i én klasse der består af begyndere. Det skal jo bare betyde styrt til højre og venstre, da alle jo gerne vil frem og blande sig.

Link to comment
Share on other sites

Allergi er noget rigtig lort, og jeg lider osse selv lidt af det desværre. Det er dog mest i de første par måneder med pollen. Har overvejet 10.000x at få en vaccination, men bliver som regel ved tanken...

Jeg bruger antihistaminer af mærket "telfast" og de virker ikke sløvende på mig. Værd at overveje at skifte mærke...

Link to comment
Share on other sites

Allergi er noget rigtig lort, og jeg lider osse selv lidt af det desværre. Det er dog mest i de første par måneder med pollen. Har overvejet 10.000x at få en vaccination, men bliver som regel ved tanken...

Jeg bruger antihistaminer af mærket "telfast" og de virker ikke sløvende på mig. Værd at overveje at skifte mærke...

Den er modtaget! Har altid brugt Benadryl fordi de virkede ret godt mod de allergiske symptomer, men kunne være jeg skulle prøve med Telfast og se hvordan de fungerer. Jeg har været igennem 5 års vaccine hvor jeg blev vaccineret hver 6 eller 8 uge, det hjalp med det værste, men jeg er absolut ikke symptomfri, og er desværre stadig hårdt ramt af det. Nu står den som sagt på akupunktur, og er spændt på hvordan det reelt kommer til at virke. Jeg har min 6. og sidste tur i morgen, og så håber jeg at det er overstået måske. Man har vel lov til at håbe.

Link to comment
Share on other sites

I går var det egentlig meningen at jeg ville køre med Ordrup, men da jeg fik kigget lidt nærmere på træningsplanen så var det ikke ligefrem ophidsende. Noget der godt lidt kan irritere mig ved Ordrups træning er at den er meget "holdbaseret", ment på den måde at der er mange af tingene man skal køre 2 og 2, eller i en større gruppe. Det er super træning, men nogle gange ville det altså ikke skade at køre noget mere individuelt hvor man kan køre i sit eget tempo.

Anyhow, jeg valgte derfor at køre op til HCM's træning fordi de skulle køre en test på en enkeltstartsrute og jeg havde mest af alt lyst til en trilletur hvor jeg kunne mærke formen lidt af. Så tanken var at køre lidt med dem, uden de vilde intervaller. Jeg blev dog klogere.

Jeg var kommet lidt sent hjem, så jeg måtte tonse igennem Holte og Rude Skov for at fange dem oppe ved Fredtoften. Måske ikke lige den mest optimale opvarmning forud for en 5 km enkeltstarts test, men så var jeg i det mindste igang. Da jeg kom derop fik jeg hilst på Jens som er ny træner, men som har været medlem i et par år efterhånden. Det var i øvrigt ham der købte min Orca sidste år. Da de første kom over stregen så de godt nok smadrede ud, men det så også ud som om det havde været en hård omgang. Jeg valgte også selv lige at køre en omgang bare for at se hvad jeg selv kunne køre den på. Hårdt udlæg i modvind, og det varede ikke længe før pulsen lå omkring de 90% af max, og benene begyndte at brokke sig over den hårde opvarmning. Det var derfor også forløsende da jeg kom ud i medvinden og kunne åbne lidt mere op. Jeg kørte en smule defensivt til at starte med - hvis man da kan det på 5 km, for at kunne give den lidt ekstra gas på det sidste stykke. Da jeg krydsede stregen sagde tiden 7.29.

20120531test.png

Tiden er jeg ganske tilfreds med, for da jeg kom hjem kunne jeg se at jeg sidste år havde kørt den på 7.35. Derudover en ganske fin tid uden bøjler og på en teknisk rute til at starte med :bigsmile:

De andre var kørt til Åsebakken, så jeg trillede samme vej, og fangede dem som ved rundkørslen ved motorvejen hvor der var 2x punktering. Vi andre trillede videre op til Sjælsø hvor vi fik at vide at vi skulle køre et par gange på rundstrækningen med Sjælsø bakken først hvor man skulle give den fuld gas, og derefter op af Åsebakken hvor man så skulle overleve. Da vi ramte Sjælsø bakken var det norske Erik og Jens der tog fronten, og jeg kom hurtigt forbi, over vejen, og så fortsætte presset op af Åsebakken. Ned igen, og så gentage det hele igen. Da vi kom tilbage til vores startsted lå Gregers i græsset og det hele snurrede åbenbart rundt. Vi fik en Snickers i ham, og så var han klar igen. Derfor var det også lidt af en overraskelse da jeg lå forrest på Sjælsø bakken uden rigtigt at give den fuld bundgas, at se Gregers komme flyvende ude i den ene side. Jeg fandt senere ud af at han gik fuldkommen ned på Åsebakken.

Da vi alle var samlet efter omgangen kørte vi ned til Sandbjergbakken. Her skulle der køres op med en kadance på max 70 rpm, ned igen som trilleri, og så op igen i fri kadance, men fuld gas og antrit hver gang der kom en lille bakke eller sving. Jeg lagde fra land og fandt hurtigt ud af at en kadance på 70 virkelig er tungt. Der var enkelte steder hvor jeg kørte 50-11 og lå på 73-74. Jeg havde fronten til ca. halvvejs hvor der var nogle der gik forbi mig. Jeg lurede dog også hurtigt hvorfor - de kørte en noget højere kadance :laugh: Lige ledes kom Gregers også pludselig forbi, og jeg måtte lige minde ham om at han vidst skulle køre en lidt tungere kadance, for jeg lå selv på 68 på det tidspunkt, og Gregers's ben var som piskeris :4smartass: Det er altså en sjov position man kører i når man kører så tungt, for man hugger helt vildt med kroppen for at udnytte alle kræfter. På toppen var det bare om at trille ned igen med høj kadance så det værste mælkesyre lige kunne komme ud.

Og så startede vi ellers igen. Jeg lagde fra spids, og holdt den hele vejen op med antrit hver gang der var en ændring af vejen. På toppen var det så ned igen, og så kørte jeg hjem af Strandvejen, op af Klampenborgvej(med meget trætte ben), og igennem Lyngby.

I alt en tur på 82,2 km med 30,1 km/t i snit.

20120531tur.png

20120531kort.png

Men noget helt andet er at jeg om 8 dage tager på ferie. Kæresten og jeg drøner til Rom hvor vi lejer en bil(En Alfa Romeo Mito) og så går turen mod Sorrento/Massa Lubrense hvor vi skal være i 7 dage i en lejlighed ud til vandet. Det betyder en tur til et af mine mange mekkaer - Napoli og Vesuvius. For mig bliver det en kæmpe oplevelse at spise en pizza fra Da Michele som går for at være et af de ældste pizzeriaer i verden. Og ikke mindst spise friske San Marzano tomater der har vokset i jorden omkring Vesuvius. Det bliver stort! Efter vi har været der i en uge, drøner vi så tilbage til lufthavnen, stiller bilen, og tager ind til Rom hvor vi så skal være i et par dage inden vi tager hjem. Jeg glæder mig ubeskriveligt meget!

Noget helt andet er så at jeg er i overvejelse om at starte et lille selskab i min fritid. Tanken om at skulle lave pizzaer full-time er der stadig, men indtil videre er jeg lidt påpasselig omkring det hele. Til gengæld er tanken at starte mit eget i fritiden, og sælge fra en trailer. Dvs. en stenovn på en trailer, køre den ud i sommerhalvåret til forskellige begivenheder(festivaller, byfester, arrangementer etc), men også hvis vejret bare en dag er godt - lidt pop-up agtigt. På den måde vil jeg kunne holde mit nuværende arbejde, lave pizzaer og stadig have det sjovt. Det kræver dog en lidt hidsig investering i opstarten, men det må jeg prøve at se hvordan jeg kan få stablet på benene. Der skal bygges noget ala denne hvor der er ovn, prep-table og kølemuligheder.

phenix_plus_5-10_med.jpeg

Det er dog ikke bare sådan at gå igang. En ting er opstartsomkostningerne, men der er også en masse regler jeg lige skal have sat mig ind i omkring hygiejne forhold o.lign. Men jeg tror det kan blive et rigtig sjovt projekt, og jeg kan kun håbe på at der er et marked for det. Man kunne jo nok godt få en stand til diverse sportsarrangementer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Men noget helt andet er at jeg om 8 dage tager på ferie. Kæresten og jeg drøner til Rom hvor vi lejer en bil(En Alfa Romeo Mito) og så går turen mod Sorrento/Massa Lubrense hvor vi skal være i 7 dage i en lejlighed ud til vandet. Det betyder en tur til et af mine mange mekkaer - Napoli og Vesuvius. For mig bliver det en kæmpe oplevelse at spise en pizza fra Da Michele som går for at være et af de ældste pizzeriaer i verden. Og ikke mindst spise friske San Marzano tomater der har vokset i jorden omkring Vesuvius. Det bliver stort! Efter vi har været der i en uge, drøner vi så tilbage til lufthavnen, stiller bilen, og tager ind til Rom hvor vi så skal være i et par dage inden vi tager hjem. Jeg glæder mig ubeskriveligt meget!

Jeg er dybt misundelig - Rom er en fantastisk by! Har været der et par gange og skal helt sikkert besøge byen igen :bigsmile:

Hvis du er til kaffe, så er Sant'Eustachio il Caffe samt Tazza D'Oro tæt ved Pantheon forresten et must. Begge caféer påstår at lave verdens bedste kaffe.. og det er nok ikke helt ved siden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Amen altså. Mucho gusto! Det lyder da alt for lækkert med en afstikker sydpå, det er jo om noget en lille pilgrimsrejse du kommer på! Måske burde du lave en pizza blog? :bigsmile:

Den der ovntrailer. Hvad koster sådan et dyr, den ser i al fald dyr ud! Jeg tror godt på at der kunne være et marked for den slags, altså der er jo samme for kebab og pølser så why not? Så gælder det bare om at være first mover! Tænk sig hvis du kunne have klasket sådan en op til Giro´en? Nu har jeg selv været så heldig at smage en af dine pizza og jeg er ikke i tvivl om at den havde gået rent ind, selv hos de mest inkarnerede Guidos.

Ellers en god tid du satte dig og super flot snit! Angående din allergi, har du prøvet Alnok? Jeg er selv allergiker og havde prøvet det meste, benadryl osv men da en læge anbefalede mig Alnok prøvede jeg den og den har altså øget min livskvalitet med 90% her i juni måned.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er dybt misundelig - Rom er en fantastisk by! Har været der et par gange og skal helt sikkert besøge byen igen :bigsmile:

Hvis du er til kaffe, så er Sant'Eustachio il Caffe samt Tazza D'Oro tæt ved Pantheon forresten et must. Begge caféer påstår at lave verdens bedste kaffe.. og det er nok ikke helt ved siden :smile:

Det er lige skrevet bag øret. Jeg drikker faktisk ikke selv kaffe, selvom jeg ihærdigt forsøger at hoppe med på bølgen. Men min kæreste derimod er stor kaffeelsker, så jeg skal da lige være sej og vise hende de steder :smile:

Amen altså. Mucho gusto! Det lyder da alt for lækkert med en afstikker sydpå, det er jo om noget en lille pilgrimsrejse du kommer på! Måske burde du lave en pizza blog? :bigsmile:

Den der ovntrailer. Hvad koster sådan et dyr, den ser i al fald dyr ud! Jeg tror godt på at der kunne være et marked for den slags, altså der er jo samme for kebab og pølser så why not? Så gælder det bare om at være first mover! Tænk sig hvis du kunne have klasket sådan en op til Giro´en? Nu har jeg selv været så heldig at smage en af dine pizza og jeg er ikke i tvivl om at den havde gået rent ind, selv hos de mest inkarnerede Guidos.

Ellers en god tid du satte dig og super flot snit! Angående din allergi, har du prøvet Alnok? Jeg er selv allergiker og havde prøvet det meste, benadryl osv men da en læge anbefalede mig Alnok prøvede jeg den og den har altså øget min livskvalitet med 90% her i juni måned.

Har faktisk en Pizzablog på Pizzamaking.com :laugh: hvor jeg deler passionen sammen med en del andre. Det er helt vildt så engageret det community er. Den trailer jeg har linket til her koster 9.000 pund, og så vidt jeg husker ryger der jo nok lidt afgift på den når den skal på plader herhjemme. Derfor har jeg gang i en dialog med et dansk firma der vil prøve at komme med nogle input til hvordan vi kan lave den herhjemme, og måske spare en del på den front. Men jeg skal helt sikkert regne med en lidt hidsig udskrivning, for jeg tror ikke helt jeg kan spænde den for Orbeaen. Og den pizza du fik sidste år er intet i forhold til hvor jeg er nået hen i dag. Jeg ved jeg har ramt nogenlunde plet når svigerfar begynder at efterspørge min pizzaer - og jeg ved at han ikke gør det af høflighed.

Det ville have været oplagt at have haft den kørende til Giro starten. Det havde jo været perfekt!

Jeg prøver Alnok også. Det kunne være det gav det helt store boost :flowers:

Jeg kan skrive under på, at man får en glimrende pizza i Napoli. Var der for nogle år siden, og rygtet taler sandt :4mewantfood:

Der er 2 steder vi SKAL til i Napoli, og de ligger vitterligt lige ved siden af hinanden. Det ene er som sagt Da Michele

Og det andet er Trianon der ligger 25 meter fra Da Michele, og det er hovedsagligt for at se deres fantastiske Stefano Ferrara ovn

oven.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg må desværre konstatere at akupunktur ikke hjalp mig med min allergi. Ikke dermed sagt at akupunktur ikke virker, det lader bare til at det ikke har hjulpet på mig. Det kan være det har gjort det en smule mildere end jeg ellers ville have oplevet det, men faktum er at jeg er MEGA træt, mine øjne klør og er tunge, og min gane kilder. Jeg købte i lørdags en pakke Alnok for at se om det måske kunne hjælpe, og dem er jeg så igang med at teste af nu.

Anyhow, så var jeg ude med Jens V i går i Sjælsø Rundt regi til en omgang fællestræning kl. 9.30. Jeg var ikke super oplagt, og var egentlig relativt træt efter en sen aften om lørdagen. Og samtidig var det "koldt". Men vi kom afsted i en gruppe på ca. 60 mand, så det var endnu engang pænt besøgt. Jeg fik den tvivlsomme ære at holde styr på bagtroppen, og allerede på "bakken" ud af Lyngby blev de første sat. Så står det altså slemt til med den fart vi kørte.

Generelt blev det lidt af en aha oplevelse, og det var til tider skræmmende at se hvor ringe folk nogle gange kører. Jeg er helt med på at det kan være svært at ligge på hjul, men man lærer det aldrig hvis man ikke prøver. Så jeg måtte flere gange opmuntre folk til at holde hjul og prøve at komme med gode råd om hvordan man skal køre. Det var dog sværere end lige først antaget. På vej op af bakken på Kongevejen mod Blovstrød blev der pludselig bremset hårdt op da der blev råbt "styrt". Da jeg nærmede mig kunne jeg høre en der hylede og skreg, og tænkte først at han nok havde brækket kravebenet eller noget sådan som han skreg. Da jeg kom helt tæt på kunne jeg så se at det var en dreng på en 11-12 år der bare lå og hulkede og skreg fordi han havde fået en lille hudafskrabning på knæet. Såret har måske været 2x2 cm eller sådan noget, og faren som også var røget ned stod bare og så passivt til :thumb_down: Knægten lå og skreg "mit ben, det gør så ondt i mit ben" og så måtte Jens lige tage fat i hans arm og sige "Slap af! Det er bare en hudafskrabning". Det fik ham til at køle lidt ned. Ingen tvivl om at han var blevet chokeret, men jævnt skidt af faren ikke lige tog hånd om situationen - jeg fik helt på fornemmelsen at ham drengen var typen der var blevet nurset af sine forældre hele sit liv, og dermed nærmest ikke kunne gøre noget selv. Nå, men de ringede til mor og blev hentet.

Herefter fortsatte vi og kørte et interval af Sandholmgårdsvej ned til Isterødvejen. Herfra var det faktisk bare rundt på den klassiske Sjælsø Rundt rute, og der blev til lidt rygskubberi på vejen hjem for nogle af dem der var lidt trætte :4smartass:

Men det er sjovt når man sidder i sådan et felt af novicer, så begynder man at tænke over hvor mange ting man egentlig ved som man tager for givet. F.eks. bare sådan noget med balance, huske at klikke ud, og placering i feltet. De fleste af os ved hvordan man "læser" feltet, og ved hvornår man skal begynde at træde og hvordan man holder et jævnt tempo. Der er der mange af de nye der hurtigt kører op, holder op med at træde, mister hjulet, og så kører hurtigt op igen. Det giver den famøse elastik eller spagetti kørsel. Det fik Jens til at overveje at lave nogle temaaftener i løbet af efteråret hvor man kunne snakke om de mest basale ting

- Kørsel i felt

- Cyklen

- Tøj

- Træning

- Kost

Nu sidder jeg på kontoret og venter på at dagen er overstået, for så er der kun 2 arbejdsdage tilbage inden den står på noget tiltrængt ferie efter en weekend der har stået i arbejdets tegn.

Link to comment
Share on other sites

Fedt! Skal helt sikkert have placeret mig fremme så jeg ikke skal være indvolveret i styrt på søndag!

Det kan i hvert fald anbefales. Dem der kommer til at køre blandt de forreste hvis du tager første startgruppe, er med garanti nogle der har styr på hvad de egentlig laver, specielt i den forreste ende af feltet. Det vigtigste er sådan set at sidde blandt de forreste når feltet bliver givet frit på Kongevejen. Der vil blive kørt rigtig hurtigt indtil gruppen er etableret.

Link to comment
Share on other sites

Det kan i hvert fald anbefales. Dem der kommer til at køre blandt de forreste hvis du tager første startgruppe, er med garanti nogle der har styr på hvad de egentlig laver, specielt i den forreste ende af feltet. Det vigtigste er sådan set at sidde blandt de forreste når feltet bliver givet frit på Kongevejen. Der vil blive kørt rigtig hurtigt indtil gruppen er etableret.

Og hvordan er det nu? Man skal lade være med at stoppe og tisse på de første 10Km, ik? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er fordi Touren lurer lige om hjørnet, eller det faktum at jeg ikke har været ude og cykle siden i søndags, men for hulen hvor det dog kribler i hele kroppen for at komme ud på landevejen med Orcaen og så bare ellers æde bakker, skiltespurter og det hele. Typisk kommer den type motivation altid når man har udsigt til ikke at kunne gøre det i en længere periode. I morgen drøner jeg som sagt til Italien, og det bliver uden cykel. Om jeg kommer til at fotryde det aner jeg ikke, men jeg har dog pakket et par løbesko for jeg ved at jeg på et tidspunkt SKAL ud og røre mig lidt.

Forhåbentlig er motivationen lige så stor når jeg kommer hjem, som den er lige nu, og forhåbentlig har sommeren indfundet sig over det danske land.

Der bliver nok ikke decideret bjergkørsel i løbet af sommermånederne, men det kunne sagtens tænkes at jeg tog et smut til Vejle igen og hookede op med Jannie til en omgang bakkekørsel.

Link to comment
Share on other sites

Der bliver nok ikke decideret bjergkørsel i løbet af sommermånederne, men det kunne sagtens tænkes at jeg tog et smut til Vejle igen og hookede op med Jannie til en omgang bakkekørsel.

Du er mere end velkommen!

Og hav så i øvrigt en fantastisk ferie :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg tilbage. Det er næsten 3 uger siden at jeg har siddet på en cykel, og det er vidst kun min skadespause fra sidste år der har givet mig så lang tid væk fra cyklen. Jeg regner dog med at jeg skal ud på en tur i morgen og se formen an. Vi havde en mildest talt fantastisk tur til det italienske, og jeg har vitterligt spist som et svin. Jeg er jo ret så begejstret for pizzaer, så jeg har spist VIRKELIG mange pizzaer mens vi var afsted. Heldigvis har vi også fået gået en del - specielt i Rom hvor vi i snit vel lå på en 15 km om dagen, hvis ikke mere. Temperaturen var sjældent under 25 grader, og i Rom smeltede vi med temperaturer omkring 35-40 grader.

Det viste sig at det sted vi boede til at starte med faktisk lå i et ret lækkert område rent cykelmæssigt. Således var der en del motionister der kæmpede sig op til vores by af bjergsiden, og det betød mildest talt en del kriller i maven. Krilleren er der stadigvæk, og jeg glæder mig virkelig meget til at komme igang igen i morgen. Vægten?? Da vi kom hjem vejede jeg mig selv til 79 kg. Jeg tror dog at meget af dette er væske, men ingen tvivl om at der nok også er røget et kg på ekstra.

Men jeg skal da lige love for at der er sket ting og sager mens jeg har været i udlandet. Først kom chokket om at Andy Schleck ikke deltager i Touren i år grundet den skade han pådrog sig i Dauphiné. Selvom jeg synes de brødre piver alt for meget, så havde jeg lidt håbet på at de stillede op, i det mindste for at åbne løbet lidt ift. de tungere ryttere - Evans og Wiggins. Det ville forhåbentlig have skabt ravage i bjergene, specielt fordi der er en håndfuld ryttere der har behov for at tage tid ift. enkeltstarten. Satans også.

Så faldt danskerne ellers som fluer. Først røg Matti ud af Rabobanks trup, hvilket man kan undre sig lidt over. De vil selvfølgelig satse på Gesink, men med tanke på det kæmpe store arbejde Matti viste under Touren i 2010, så er det underligt at han ikke er hyret ind som luksus hjælperytter. Kigger man i listerne har han jo faktisk kørt et rigtig flot år indtil videre, og det har tydet på at han er på vej tilbage mod sit gamle niveau. At de tager Renshaw med fatter jeg så slet ikke. Godt nok mangler Cav noget topfart, men har Renshaw overhovedet vist sig ift. de andre "top-sprintere"?

Så kom måske det største chok, at Fuglsang ikke var udtaget til Radioshacks tour hold. Det var noget af en overraskelse, specielt når man tænker på at Fuglsang ikke har kørt Giroen som først planlagt, og dernæst har vist sindssygt flotte takter med at vinde Tour de Luxembourg, og gjorde en god figur i Schweiz Rundt. I stedet udtager man Frank Schleck, som selv udtaler at han ikke vil køre som kaptajn, at han er træt, og som måske ikke har den store motivation når nu lillebror Andy ikke er med.

Forhåbentlig er det starten på nedbruddet for Radioshack. Jeg sagde det faktisk inden det officielt skete, men jeg kan kun forestille mig at Schleckerne forsøger at komme væk fra det hold som ellers var skræddersyet til dem. Jeg er dog i tvivl om hvem der vil ansætte dem - Astana har vidst været på banen, og er vidst også det eneste hold der vil kunne løfte den tunge lønbyrde der må være for 2 så, på papiret, gode ryttere. For ingen af dem kommer vel med særlig mange UCI point? Jeg tror på en måde at Andy og Frank fortryder bitterligt at de smækkede så kraftigt med døren hos Riis. Siden skiftet har de slet ikke performet på samme måde, og jeg har mine tvivl om det nogensinde kommer til at ske. Forhåbentlig sker det igen, for Andy er en interessant rytter når han kører.

Det betyder forhåbentlig også at Fuglsang og Breschel ønsker at komme væk fra deres respektive hold. En mulighed er selvfølgelig Riis, og jeg ville virkelig gerne se dem begge tilbage i Riis's folder. Dog kunne jeg faktisk godt tænke mig at Fuglsang kom til et andet hold, hvor han forhåbentlig kunne køre klassement i Touren. En start ville være at tegne en 2 årig kontrakt hos Riis med ønsket om at blive kaptajn i enten Giroen eller Vueltaen.

Og så er der Armstrongs dopingsag som nu er officiel. Min holdning til Armstrong har jeg ikke lagt skjul på tidligere: Jeg er overbevist om at han har været dopet i sin karriere. Bare lige for at være sikker, gik jeg da også igang med at læse bogen "From Lance to Landis" der bl.a. drejer sig om Armstrongs dopingfortid, bare lige for at se om jeg stadig mente det. Og det gør jeg. Der er så mange beviser og indikationer på at Armstrong var dopet, både før og under sit Tour de France indtog. Mange vil sige at han jo bare gjorde hvad de andre gjorde, men der er jeg ikke helt enig. Skal man tro bogen, så skete der et skred omkring 1999/2000 blandt en del af cykelholdene som gjorde at rytterne faktisk kørte mere clean, inden det tog til igen. Jeg tror det var Kevin Livingston der kom til Telekom efter at have kørt for Armstrong, der udtaler sig til bogen. Jeg fandt noget af det her:

"The IM exchange between Frankie Andreu and Jonathan Vaughters, cited in the SCA court case against Lance Armstrong, contains an interesting nugget. While this conversation was widely cited by the authors as ‘kidding around’, it does discuss certain doping practices by some and the absence of doping by others. Vaughters suggested that, according to Kevin Livingston, who rode for Telekom in 2001, that “after 2000″ Ullrich never rode with a haematocrit count of “over 42%” – conceivably his natural level. The tone of the exchange suggests that there was a change in practice towards cleaner riding by Ullrich and many others in the peloton, but perhaps it was just idle chit-chat."

Det er jo ret interessant, netop fordi Armstrong eftersigende sagde til sine holdkammerater at alle andre gjorde det. Jeg kan kun opfordre alle til at læse bogen.

At jeg så synes det er fuldstændig håbløst at gå efter manden 7 år efter hans sidste tour sejr er en anden side af sagen. Lad nu manden leve sit liv, og det er jo til grin hvis de skal til at ændre i historien med vinderne, for hvor langt skal man ned for at finde en rytter der har været clean.

Link to comment
Share on other sites

Og inden andre hopper med på moden, så har jeg lidt en fidus til Denis Menchov i årets Tour. Der er INGEN der snakker om ham, og al fokus er bare på Evans og Wiggins. Menchov har ikke vist en skid de sidste par sæsoner, men nu er han på et russisk hold, og lur mig om han ikke pludselig kan køre fra alt og alle......

Jeg håber det dog ikke, og sidder nok og hepper på Samuel Sanchez, og Evans hvis alt andet fejler :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage i cyberspace :4trumpet:

Det bliver meget interessant at følge Menchov, han har virkelig formået at passere under radaren siden han vandt Giroen for en del år siden, jeg tror dog ikke han kan trumfe Wiggins for han virker simpelthen usårlig for tiden, og jeg fascineres af den transformation Wiggins har undergået siden han blev 4 for et par siden! Jeg håber dog stadig på Evans, han har efterhånden, trods den kantede stil han havde i starten, vundet min respekt i form af hans kørsel i de løb han stiller op i.

Det er i den grad ærgerligt med Andys udebliven for som du rigtigt nok siger så ville det kunne havde været en god modvægt til dieselmotorerne som venter på enkeltstarterne, dem er der mange af i år i GC øjemed. Så er jeg i øvrigt enig i din betragtning omkring Frank Schleck, den udmelding var nærmest et håndklæde i ringen og med sin bror ude af ligningen kan man kun forvente at hans moral er på lavpunktet. Måske er det tid til at Klöden endelig skal skinne, eller Horner for den sags skyld. Og hvad med Leipheimer?

For lige at blive på "The Schack" så er det hold efterhånden en farce. Enten er det et af Bruyneels psykologiske træk at skabe forvirring om holdet så vi andre tror det er på kanten af sammenbrud eller også er det starten på enden. De har i den grad skuffet på alle leder og kanter og de eneste jeg kan tænke på som har præsteret er Cancellara og Oliver Zaugg der reddede sæsonen sidste år med sin sejr i Lombardiet! Jeg har kun hovedrysten til overs for at der ikke blev plads til Fuglsang, og jeg mistænker hans udmelding omkring holdskifte til at have noget med det at gøre fordi jeg kan vitterligt ikke se at en tony gallopin eller frank schleck for den sags skyld skal kunne tilføje mere og med ruten in mente så er det drønærgeligt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share