Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

I dag fik jeg taget mig sammen til at komme ud på landevejen og få trænet lidt. Rent mentalt har vejret været lidt af en barriere for mig, for det har virkelig haft udseende af koldt og blæsende efterårsvejr. Men i dag skulle det så være, og jeg havde inden jeg kørte afsted lavet en lille plan for hvad der skulle laves af øvelser derude.

Jeg kørte ned til Strandvejen og blev så drevet fremad med en god medvind mens benene blev varmet stille op. Ind mod Vedbæk kørte jeg så første interval som skulle være 4x 40 omdrejninger sprint hvor man undervejs skifter gear, med 3-4 minutters hvile mellem hvert interval. Egentlig stod der i beskrivelsen at det skulle være 300 meter sprint, men det er godt nok halvsvært at bedømme når man er derude, så jeg blev enig om at 40 omdrejninger nok svarede nogenlunde til 300 meter. De 2 sidste af intervallerne kørte jeg inde ved Folehaven og det passede perfekt med 2 af bakkerne.

Efter den omgang havde jeg brug for at trille lidt, og det foregik ud mod Isterødvejen. Herfra stod dagens næste 2 intervaller klar - 2x 12 minutter med 100-105% af FTP. Det gik egentlig overraskende godt med at holde intensiteten, selvom det virkelig var svært at holde momentum på de mange nedkørsler der var undervejs. 2. interval i denne serie blev kørt lidt udenfor Karlebo og så ellers med en sløjfe ind mod Fredensborg.

Herfra trillede jeg igen lidt inden jeg begyndte at køre lidt mere tempoagtigt. Egentlig skulle jeg lave de næste intervaller, men strækningen var ikke ligefrem perfekt til det. Så jeg ventede lidt og valgte derfor bare at køre i et tempo der føltes behageligt uden at det gik alt for langsomt. Det fik mig indover Hillerød og ud mod Nørre Herlev. Her satte jeg så gang i de sidste intervaller for dagen som skulle være noget så pinefuldt som 4x2 minutter ved 130% af FTP med 1 minuts hvile imellem. Det gik faktisk overraskende fint med intervallerne, men jeg måtte kapitulere da der manglede 15 sekunder af det sidste interval. Jeg kunne bare ikke presse flere kræfter ud af benene til sidst.

Herfra begyndte det så småt at regne, mens turen tog mig ud mod Uvelse, ind mod Tyren og så ellers igennem Farum og hjem.

I alt blev det til en god omgang træning og benene kan da også mærke det godt og grundigt nu. Heldigvis kan jeg se frem til en god omgang pasta bolo til aften.

94,5 km med 31,4 km/t i snit, pulsgennemsnit omkring de 77% af max.

20120825tur.png

20120825kort.png

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer det så også fra en mand med eget pizzeria i Sverige :happy:

http://www.kermitpizza.se/

Jesus Kristus. Det havde jeg ikke engang set det der. Utroligt at de har fået lov til at kalde det for Kermit Pizza og bruge Kermit i deres logo. Jeg vil gerne på forhånd sige at jeg intet har med det pizzeria at gøre :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ok MOL'ere, så er det dilemma tid. Jeg er jo på jagt efter en TT'er, men er på et begrænset budget. Jeg har fundet en Felt B2 enkeltstart cykel med Dura Ace, og hold nu fast. Foruden det, følger der et sæt Reynolds 66 mm hjul til lukkede ringe(nypris 16k), samt et Reynolds pladehjul(nypris 10k), samt hjelm, Assos dragt, 2 sadler og et par ekstra ringe. Prisen er højere end hvad jeg har, men til gengæld ville jeg ikke have noget imod at sælge hjulene og så i sidste ende havne på mit oprindelige budget. Prisen er SKARP og vi snakker lige omkring de 20k for det hele! Jeg har dog ikke alle pengene, så det ville kræve at jeg skulle ud og låne halvdelen af familie - jeg ville nok sagtens kunne låne af mine forældre.

Jeg tror at jeg ved et salg af hjulene ville kunne komme ned på mit oprindelige budget, så det er ikke skidt. Men der er selvfølgelig den mulighed at det kan være svært at komme af med de hjul. Hvad ville i gøre kære Mol? Lade den ryge til en anden, eller håbe på at hjulene bliver solgt?

Link to comment
Share on other sites

Ok MOL'ere, så er det dilemma tid. Jeg er jo på jagt efter en TT'er, men er på et begrænset budget. Jeg har fundet en Felt B2 enkeltstart cykel med Dura Ace, og hold nu fast. Foruden det, følger der et sæt Reynolds 66 mm hjul til lukkede ringe(nypris 16k), samt et Reynolds pladehjul(nypris 10k), samt hjelm, Assos dragt, 2 sadler og et par ekstra ringe. Prisen er højere end hvad jeg har, men til gengæld ville jeg ikke have noget imod at sælge hjulene og så i sidste ende havne på mit oprindelige budget. Prisen er SKARP og vi snakker lige omkring de 20k for det hele! Jeg har dog ikke alle pengene, så det ville kræve at jeg skulle ud og låne halvdelen af familie - jeg ville nok sagtens kunne låne af mine forældre.

Jeg tror at jeg ved et salg af hjulene ville kunne komme ned på mit oprindelige budget, så det er ikke skidt. Men der er selvfølgelig den mulighed at det kan være svært at komme af med de hjul. Hvad ville i gøre kære Mol? Lade den ryge til en anden, eller håbe på at hjulene bliver solgt?

Hvis det er denne her så må jeg sige at det du får for pengene er imponerende. Jeg ville gøre det, simpelthen! Håbe på hjulene bliver solgt, og evt hjelmen, den ekstra sadel osv, ringene for den sags skyld. Sæt nu du kun får 5k for hjulene så er det stadigvæk meget cykel for 17k.

Link to comment
Share on other sites

Det er et rigtigt godt tilbud!

Men to ting du skal have med i overvejelserne:

- Er du 100% sikker på, at du skal have en str. 54? De fleste, inkl. mig selv, bruger en str. mindre i TT end i landevejscykel. Vi skal jo ikke sidde i timevis a la triatleter, så det handler om at få den mest effektive position.

- En ting er HVAD du kan sælge hjulene til, noget andet er HVORNÅR: September er ikke det optimale tidspunkt at sælge brugte cykelhjul, så du kan risikere at komme til at skylde dine forældre pengene i et stykke tid. Bare så de er cool med det ;-)

Ellers en rigtigt fin cykel, den ser hurtig ud!

Link to comment
Share on other sites

Det er et rigtigt godt tilbud!

Men to ting du skal have med i overvejelserne:

- Er du 100% sikker på, at du skal have en str. 54? De fleste, inkl. mig selv, bruger en str. mindre i TT end i landevejscykel. Vi skal jo ikke sidde i timevis a la triatleter, så det handler om at få den mest effektive position.

- En ting er HVAD du kan sælge hjulene til, noget andet er HVORNÅR: September er ikke det optimale tidspunkt at sælge brugte cykelhjul, så du kan risikere at komme til at skylde dine forældre pengene i et stykke tid. Bare så de er cool med det ;-)

Ellers en rigtigt fin cykel, den ser hurtig ud!

1. Jeps er jeg opmærksom på. Deres 54'er er dog lidt små i det, så det burde passe nogenlunde. Har læst om flere der er omkring 180 der bruger en 54'er og da jeg selv er 178 burde det gå op i en højere enhed :bigsmile:

2. Det var nemlig også en af mine bekymringer. Det er ikke ligefrem den bedste årstid at handle grej, og specielt ikke når Challenge Copenhagen ER overstået. Men det er klart at forældrene lige skal briefes på den mulighed også. Jeg burde relativt hurtigt kunne afdrage de penge til mine forældre, så planen er selvfølgelig at de får deres penge før jeg selv gør :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Feeeedt! Glæder mig til at høre mere om det :bigsmile: Sad igår og læste lidt om b2´eren og må sgu sige at jeg syntes du har gjort en ret god handel!

Ja, B2'eren er så vidt jeg ved det samme som DA'eren som er deres topramme, bare med en billigere carbon. Så jeg er ret sikker på at det i hvert fald ikke er cyklens skyld hvis der ikke kommer fart på.

Link to comment
Share on other sites

I øjeblikket er der Eurobike som er en af de helt store messer, hvis ikke den største i Europa, hvor cykelproducenterne viser deres nyeste frem. Orbea har som Motta også har linket til, fremvist deres nye Ordu som ser virkelig ond ud. Men der er også en Red Bull Orca på standen

242575_461868300500846_35340179_o.jpg

614411_461868613834148_1992088574_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

DET var satans! Ja, pardon my French, men hvem i alverden gider dope sig for at følge med i H40. Helt ærligt ... Nok kører de med høj cigarføring i Team Mermaid/Holte CK, men alligevel ... Nå, ja, kønt ser det ikke ud for de blå lyn, der ellers nok har ført sig frem til både motionsløb og licensløb :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

DET var satans! Ja, pardon my French, men hvem i alverden gider dope sig for at følge med i H40. Helt ærligt ... Nok kører de med høj cigarføring i Team Mermaid/Holte CK, men alligevel ... Nå, ja, kønt ser det ikke ud for de blå lyn, der ellers nok har ført sig frem til både motionsløb og licensløb :rolleyes:

Det er nemlig det helt store spørgsmål. H40? Kunne forstå hvis det var eventuelle A-ryttere, men så må man virkelig være resultat-liderlig. Søren Svenningsen er i øvrigt bagmand til dvd'en "CYKL!" med Brian Holm og Lars Bom, og man ser ham da også flere gange i optagelserne.

Link to comment
Share on other sites

Her er lidt interessant læsning for triatleter omkring hjuls aerodynamik, og hvilke hjul der egentlig er mest aerodynamiske.

http://www.slowtwitch.com/Tech/Mavic_Wind_Tunnel_Challenge_2991.html

Og hvorfor så kun interessant for triatleter? Fordi vinderens hjul bruger nogle eger som er UCI ulovlige. Jeg vidst ikke engang at UCI havde regler for hvordan eger skulle se ud.

Link to comment
Share on other sites

... og den her plan kan han vist også glemme. Det lyder altså helt idiotisk :rolleyes:

http://www.sporten.d...ere-dcu-formand

Ifølge ham selv har han haft taget en stikpille mod hæmorider der forklarer binyrebarkhormonet, og en rygskade for et år siden hvor han har fået indsprøjtninger af testosteron.

Ulempen ved hans positive doping ting er at han nu ikke må køre licens mere, og det kan måske betyde at han nu skal tilbage til motionsløbene for at få stillet sin trang til at køre løb - og så er vi tilbage til midten af 00'erne hvor Team Mermaid Motion jo fuldstændig smadrede alle motionsløb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share