Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Som proklameret i går, så kom jeg ud på cyklen i dag. Vejret var ikke ligefrem prangende, men det regnede ikke, så der var ikke så mange undskyldninger at bruge. Jeg kørte ud mod Frederiksdal, og allerede de første antrit gav en super følelse i hele kroppen. Nogle gange kan man godt glemme at man holder af at blive tæsket i flere timer :bigsmile:

Der var ikke nogen konkret plan med intervaller i dag, og tanken var sådan set bare at komme ud og mærke benene, formen, vægten, og så ellers få kørt nogle af de gode bakker nord for København. Den første var som sagt ved Frederiksdal op mod Sophienholm Slot, og så derefter fra bunden af Frederiksdal.

Herfra var det ud til Kongevejen ved Virum, og så et smut over Geels bakke. Videre op til Rudersdal stadion fik jeg sat god fart op af bakken, og så en afstikker til Vaserne hvor jeg for første gang på turen virkelig kunne mærke de ekstra ca. 3 kg. Der var slet ikke det samme flow over det som der plejer at være, og det var en noget mere mosende stil jeg kom op med. Ind mod Birkerød ville jeg prøve en lille omvej som i mit hoved virkede mere logisk da jeg så kunne slippe for et par lyskryds på Kongevejen. Det kunne jeg ikke, og jeg fik endda lige et ekstra med i hatten, så det var ikke særlig godt tænkt.

Jeg endte i bunden af bakken op mod Høvelte kasserne, og valgte at give den fuld gas. Det betød også hurtigt at min puls fløj op i det røde felt, og den klassiske smag af blod i munden var dominerende. Jeg var da også helt kvæstet da jeg nåede toppen, og trillede videre mod Allerød. Ind igennem Stumpedyssevej fik jeg god fart på cyklen med hjælp fra medvinden, og fortsatte ud til Isterødvejen, som jeg tog ind til Rungsted.

Helt ned til Strandvejen og så ind og tage Folehaven. Tilbage ned til Isterødvejen og så indover Sjælsø bakken og Åsebakken lige bagefter. Jeg tog nedkørslen via Sandbjergbakken, og så ellers af Strandvejen igen mod Klampenborg. Jeg tog lige en afstikker på Høje Skodsborgvej for at nyde hårnålesvinget. Tilbage til Strandvejen, og lidt udenfor Klampenborg blev jeg overhalet af en triatlet der gav den gas. Jeg kom hurtigt på hans hjul, og blev så trukket ind til hvor jeg drejede fra og fortsatte ind mod Klampenborgvej. Her holdt jeg et godt tempo, og kom op i fin stil, og så var det ellers bare hjem og få vasket cyklen af.

I alt en comeback tur på små 72 km, med 31,6 km/t i snit. Pulssnittet var pænt højt, hvilket med garanti skyldes kroppens friskhed.

20120623tur.png

20120623kort.png

Nu skal der fokus på kosten igen, prøve at skære de kedelige vaner væk, og sørge for at få trænet lidt regelmæssigt igen. Forhåbentlig burde de 3 kg hurtigt være tabt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I dag skal der også trænes, og for første gang i lang tid med Ordrup. Det er Rune fra AimHigh der står for træningen i dag, så jeg er ret spændt :bigsmile:

Noget helt andet er at mit absolutte yndlingsband The Offspring i dag udsender deres nye album. Jeg har lyttet lidt på det og der er bestemt nogle superfede numre på. Desværre har de en underlig tendens til at lave et album hvor halvdelen af numrene er virkelig fede, og resten ret så ligegyldige. Det her er dog et af de federe fra det nye album

Link to comment
Share on other sites

Det er Rune fra AimHigh der står for træningen i dag, så jeg er ret spændt

Rune er super cool og en rigtig sød fyr. Han var med som indpisker for Hold 1, da jeg for nogle år siden kørte C2C med Velo Tours, og de var virkelig begejstrede for ham. Spændende at høre, hvad du får ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Den sol og opklaring som DMI lovede i går, kom først efter jeg var kommet hjem fra træning. Rent mentalt var man lidt slået allerede fra starten af da det lovede solskin aldrig dukkede op, og selv med temperaturer omkring de 17 grader havde jeg løse knæ og ærmer på. Jeg var lidt usikker på formen inden jeg kørte afsted, men blev enig med mig selv om at selv på mine dårligste dage ligger jeg ikke under licensniveauet. Ved mødestedet blev der sludret en del, og så kom Rune ellers og tog over for træningen. Vi kørte således ud mod Farum hvor jeg på et tidspunkt kom i front, og pludselig lå med en relativ høj puls taget i betragtning af at det jo kun var opvarmningen :crybaby: Modvinden hjalp nok heller ikke på det, og heller ikke det faktum at vi lidt ude for Farum kunne spotte Team Rynkeby lidt længere fremme fylde hele cykelstien. Dem fik vi hurtigt hentet, men holdt os bagved for ikke at lave rav i den.

Ude på Farumvej gjorde vi et holdt, og blev delt op i grupper. Rune forklarede hvordan han foreslog vi skulle træne henover juli måned for at være i form når vi rammer de første løb i august. Tanken er i grove træk at holde 3-4 dage hvor man ikke laver noget, derefter en 10 dages penge hvor man kører noget basistræning, og derfra begynder man så med de hidsige intervaller igen. Det skulle gerne resultere i et højere niveau end da man stoppede. I virkeligheden lyder det jo meget fornuftigt, og jeg burde have rig mulighed for at få trænet i juli måned og dermed stå helt skarp når august rammer. Første interval var rulleskift i 4 mands grupper ind mod Ganløse. Det gik fint da vi lige fik fundet rytmen, men for satan hvor kan jeg godt forstå at Ganløse området bliver kaldt for "redkneck country". Der har i de sidste par uger været skrevet heftigt om cykelryttere der bliver chikaneret af bilerne, samt et tragisk uheld hvor en kvindelig cykelrytter mistede livet pga. en billist - det skal dog siges at man mener at cykelrytteren falder ud foran billisten der foretager sig en overhaling, men umiddelbart lyder det bare usandsynligt. Vi oplevede 5 biler der dyttede meget hidsigt og kørte ekstremt tæt på os, på trods af at vi fyldte en halv vejbane, og at der var rigelig med plads til at overhale os fordi der ikke var nogen modkørende biler. Det er altså bare super ubehageligt.

Fra Ganløse kørte vi ud mod Slagslunde og det område derude, hvor vi så kørte endnu et interval på samme måde som før. Herfra mistede jeg lidt orienteringen, men vi var i nærheden af Stenløse og kørte først et kort interval hvor vi skulle køre det som en enkeltstart, men uden at få pulsen helt op. Tanken var at ligge lige under, og bare sørge for at have en god rytme i benene. Næste interval var også et enkeltstartsinterval, men lidt længere. Man startede ud med at køre i modvind og lidt op af bakke til sidst, og så skulle man vende rundt og køre tilbage i medvind og lidt ned af bakke. Hele tanken var at opleve hvor meget mere man skal træde når man har medvind for at holde samme watt tal. Jeg blev sendt afsted som nummer 4, og kom ind i en god rytme, omend jeg blev overhalet af en anden til at starte med. Ham fik jeg dog overhalet igen da stigningen tog lidt til. Ved vendepunktet var jeg således nummer 2. Herfra kom der en 3-4 ryttere der overhalede mig. Jeg fandt dog min rytme igen, og kunne følge mine watt. På ruten var der en lille rundkørsel der dog var af den slags at man sagtens kunne blæse igennem den uden at skulle ned i fart. Jeg fik overhalet Maria lige inden rundkørslen, og havde nu 3 ryttere en 20 meter foran mig. Jeg tog rundkørslen PERFEKT og bremsede slet ikke, og da jeg kørte ud af rundkørslen havde jeg hentet den bagerste af de 3 ryttere og kørt forbi ham. De to sidste fik jeg hentet til sidst. De andre var dog startet efter mig :bigsmile:

Maria kom hen til mig bagefter og sagde at det havde set for vildt ud da jeg var kørt ind i rundkørslen fordi jeg havde så meget fart på, tog det perfekt, og hentede de forreste uden problemer. Det bliver man jo altid glad af at høre.

Næste interval var et af den slags intervaller jeg endnu ikke helt har forstået. Styrketræning på cykel hvor man kører et tungt gear. Vi skulle køre op og ned af en kort bakke i et tungt gear. Hver anden gang skulle vi sidde ned og hver anden gang skulle vi stå op. Men det måtte ikke være en acceleration eller en sprint. Det var der en del der glemte da vi kom igang, og jeg kørte første gang helt stille og roligt med masser af modstand i benene. De andre nærmest tonsede op. Jeg tror vi endte med at køre op og ned en 9-10 gange, og til sidst kunne man godt se at folk alligevel blev presset hen mod slutningen.

Herfra trillede vi ud til et andet sted, og mens vi kørte kom Rune ned til mig. Han sagde til mig at når han gav løbet frit så havde jeg en opgave, og det var at følge Hasse lige meget hvad. Hvis han rykkede, skulle jeg rykke med. Der var også andre der fik lignende opgaver. På et tidspunkt sagde han så til hele flokken hvor mål ville være, og at vi skulle køre det som et løb. Og så blev der ellers givet los. Jeg var jo relativt låst i min rolle, men formåede at hænge på Hasse uden problemer. Han kørte på et tidspunkt, men jeg kom med og kom hurtigt på hjul. Der var stukket 2 der lå foran os da vi nærmede os spurten, og da Hasse åbnede var det hurtigt at komme med, og så kunne jeg uden problemer banke forbi og snuppe 3. pladsen. Ikke helt skidt når man tænker på at jeg sad i en låst rolle.

Herfra var det nok den kedeligste trilletur hjem af Frederiksundsvejen igennem Ballerup og Herlev.

I alt en tur på lige over 83 km med under 30 i snit, men med nogle fine puls og watt toppe..

20120626tur.png

20120626kort.png

Link to comment
Share on other sites

Næste interval var et af den slags intervaller jeg endnu ikke helt har forstået. Styrketræning på cykel hvor man kører et tungt gear.

Det er Aldo Sassi træning! Det har noget at gøre med at når man laver konventionel styrketræning, så trækker musklerne sig sammen i sådan en grad at der ikke er nogen tilstrømning af ilt samtidig med at alt blodet trykkes ud. Den øvelse gør at man bedre kan levere et stort output samtidig med at musklen får ilt. Virker meget plausibelt og jeg ved at blandt andet Evans har brugt det meget. Der er mere om det her

Link to comment
Share on other sites

For nogle år siden kørte vi en træningstur i ABC, hvor en af A-rytterne var gæstetræner (fordi den almindelige træner ikke var mødt op). Han piskede os igennem nogle af deres træningsformer, og det var faktisk meget 'teknisk'. Det indebar også nogle af de der tunge ture op og ned ad en stejl bakke. Der var også bakkekørsel, hvor man skiftevis trådte hårdt tre gange med venstre ben og så tre gange med højre osv. Plus noget enkeltstartstræning, hvor vi skulle ligge og køre strækninger hhv. lidt over og lidt under det gear, vi normalt ville vælge til enkeltstart. Så jeg kan godt nikke genkendende til konceptet.

I øvrigt har du fuldstændig ret mht. vejene omkring Ganløse og Slagslunde. Der er virkelig kamp om pladsen, og der opstår tit nogle hårrejsende situationer. Jeg er nærmest landet der, hvor jeg tænker, at det er utroligt, at der ikke sker flere påkørsler.

Link to comment
Share on other sites

Det er Aldo Sassi træning! Det har noget at gøre med at når man laver konventionel styrketræning, så trækker musklerne sig sammen i sådan en grad at der ikke er nogen tilstrømning af ilt samtidig med at alt blodet trykkes ud. Den øvelse gør at man bedre kan levere et stort output samtidig med at musklen får ilt. Virker meget plausibelt og jeg ved at blandt andet Evans har brugt det meget. Der er mere om det her

Cool. Kan være man skal dyrke det lidt mere end jeg tidligere har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Sweating with the oldies

I går havde jeg stævnemøde med Ordrup CC, og da træneren ikke selv var der, men havde udstikket ordrer, så var jeg nu ganske tilfreds. Desværre var der kun mødt en håndfuld frem da jeg ankom til Femvejen i korte ben og ærmer :happy: Der stødte 2 ryttere til mens vi kørte op mod Bregnerød. Jeg kom frem til en føring fra Lyngby og op til Hillerødmotorvejen, og igen i dag røg min puls straks op. Det er virkelig underligt da det ikke er normalt for mig på så lette transportstykker. Jeg tror dog jeg har fundet løsningen, for under nogle af de hårde intervaller kunne jeg mærke hvordan jeg pludselig fik svært ved at trække vejret selvom jeg havde taget et skud astmaspray lige inden træningen. Astmaspray virker bare bedst når der er noget i :laugh: Da jeg kom hjem og kiggede på den kunne jeg se at den var tom, så nu er der bestilt en ny så der forhåbentlig kan komme lidt fornyede kræfter til.

Som sagt kørte vi op til Bregnerød. Her kørte vi 3x rulleskift på ruten, med pause fra kroen og ned til vejen hvor det startede. Det gik ganske fint, og vi legede da også lidt da der er en lille spurt inden man når kroen. Det var hårdt, men absolut ikke super hårdt, så det var helt perfekt. Vi var ret harmoniske.

Herfra kørte vi så over til Tyren hvor vi kørte en omgang og kørte så på bakkerne. Der blev sagt at der blev kørt på bakkerne da vi var halvvejs oppe af den første, så jeg kom lidt sent igang da jeg lå bagerst på det tidspunkt, men fik da hentet de 2 forreste ved skiltet. Bummelum. Det medfødte et par kommentarer fra de andre - den positive slags heldigvis. Ved næste bakke var jeg opmærksom på den, men lå stadig bagerst da vi nåede den. Hasse gjorde lidt grin med at han ville lukke mig inde i spurten, så da han selv åbnede gik jeg med på hjul, kom op i fart, trådte an og fløj forbi ham på bakken. Da han lige fik råbt "Sådan!!! Bliv ved!!!" gav det lige lidt ekstra spark, og jeg holdt den i et pænt stykke tid inden jeg bakkede af. En ting var at jeg satte ny PR i maxwatt med 1316 Wmen at jeg samtidig satte ny PR i min 5 sekunder max værdi var helt vildt. 1301 watt i 5 sekunder er sådan ca. 150 watt MERE end hvad jeg tidligere har banket afsted i mine tests. Af samme årsag kan det ikke helt sammenlignes, da de tidligere værdier som sagt er lavet til sidst i en power profile test, hvorimod denne her er sat til træning hvor adrenalinet alt andet lige pumper lidt mere. Men tidligere var den 15,8 W/kg, og nu hedder den 16,7 W/kg. Ingen tvivl om at min vægt på 78 kg pt. har bidraget med et højere watt output, men når selv W/kg er steget, er det virkelig lækkert.

Jeg blev aldrig rigtig hentet af de andre selvom jeg selv syntes jeg kørte langsomt bagefter, så da vi nåede rundkørslen mod Tyren valgte jeg at give den gas solo bagefter og se om jeg kunne holde hullet til toppen. Det lykkedes med en 3-5 sekunder ned til de næste. Den sidste bakke vi kørte missede jeg lidt, for blev lukket inde på en smal vej med dårlige udsigtsforhold, så tog ingen chancer. Herfra trillede vi nærmest mod DTU via Farum. På et tidspunkt gik jeg i front da der ikke rigtig var nogen der lå der, og begyndte bare at køre omkring mit sweetspot. Da jeg så efter lidt tid kiggede mig over skulderen kunne jeg se at de andre lå langt nede bagved. Generelt tror jeg de tog det lidt stille grundet løb på lørdag, og ikke mindst fordi forårssæsonen slutter lige om lidt. Men jeg blev bare ved og fik på den måde lidt god træning. Jeg tog så Vaserne, vendte om, og fangede dem lidt efter bunden og fulgtes med dem op igen.

Inden vi nåede DTU blev der lige kørt en bakkespurt til, og det var Hasse og en anden som jeg ikke lige kan huske navnet på som åbnede. Jeg kom så blæsende bagfra og snuppede den igen. Heldigvis var der også ved at være udsolgt i mine stænger på dette tidspunkt, og tanken om at skulle køre spurter på DTU virkede ikke lige helt optimalt, men det skulle vi jo gøre. Vi kørte 4 omgange og dermed 4 spurter. Den første tog jeg efter at have taget Hasses hjul, og derefter bare træde igennem. Anden omgang kørte vi i det tungeste gear vi havde, og igen var jeg den der hurtigst fik cyklen op i fart. Principielt også lidt snyd da de andre vidst kører 53/11 og jeg kører 50/11. Men ifølge de andre var det tydeligt at jeg havde langt mere power i stængerne. 3. omgang kørte jeg lidt dumt og angreb ude fra, men fik aldrig rigtig slået hullet, og blev da også passeret af 3 af de andre. Sidste omgang blev jeg nummer 2, efter at have kørt lidt for nonchelant, og dermed have skabt et hul op til den forreste, og da jeg så skulle træde den igang begyndte mine lår simpelthen at "krampe". Trådet var helt firkantet.

I kan se her hvordan den del af træningen så ud

20120628interval.png

Herfra trillede vi, og jeg drejede fra og kørte hjem. I alt en tur på 86,4 km med 29,4 km/t. Som man også kan se har der principielt været kørt stille når mit gennemsnitswatt er på 150, til gengæld har intensiteten været helt oppe og ringe i intervallerne.

20120628tur.png

20120628kort.png

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Solid træningstur :smilerock:

Men 50 x 11? Kører du med Compact her i vores pandekageflade land? :bigsmile:

Haha, ja det gør jeg faktisk. Jeg kan bedre li at jeg har en lige kædelinie hvilket jeg nemt får med 50'eren foran. Jeg kører jo med en relativt høj kadance, så derfor passer det perfekt. De gange jeg har kørt med 53 foran betød det at kæden var en anelse skæv da jeg tilsvarende skulle have et lavere gear bagpå. Og så med en 50'er foran kan jeg sagtens komme op på 70 km/t :laugh: Så topfarten er der stadig.

Link to comment
Share on other sites

Så kommer kæden da vist meget sjældent ned og hilser på den lille klinge foran? :laugh:

Som Motta er inde på kan en 36'er sagtens bruges. Jeg er dog stadig på 34'eren da jeg er for nærrig til at skifte. Det fungerer fint til trilleturene. I noget ala 34-13/14 kan man sagtens køre omkring de 30 km/t :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt med det dersens Tour de France. Nu har man i ugerne op til gået og tænkt på at det ikke ville blive lige så godt, fordi Andy Schleck og Contador ikke er med. Fuglsang er heller ikke med, og det hjalp heller ikke på humøret, og så er ruten måske ikke den mest spektakulære man kan mindes. Derudover er det nogle lidt kedelige favoritter i Evans og Wiggins, der nok kommer til at afgøre en del på enkeltstarterne. Boring! Og alligevel sad jeg med kriller i maven da de første live billeder rullede over skærmen fra dagens prolog. Der er bare noget helt magisk ved lige præcis det løb, og man finder altid et eller andet at se frem til, eller mange ting. F.eks. Chris's jagt mod bjergtrøjen, duellen mellem Cancellara og Martin, Team Saxobank Tinkoff Banks jagt på etapesejre, Cavendish's udfordring med de andre sprintere, hele spillet mellem favoritterne der er stærke i bjergene og dem der er stærke på enkeltstarten. Og så lige den sidste ting man ofte glemmer - jagten på nye ryttere. Det er vidst ingen hemmelighed at de fleste kontrakter bliver forhandlet under touren, og hvis de første rygter dukker op omkring Cancellara så er der vidst god hold i det.

Anyhow, efter lidt tour tv, hoppede jeg på Orcaen og drønede ud på landevejen. Egentlig en simpel plan - køre nogle FTP intervaller, lidt acceleration, og ellers bare få rørt kroppen. Jeg kørte derfor ud langs Bagsværd Sø, og ud igennem Hareskoven og forbi Bryggeri Skovlyst. Igennem Værløse og så startede jeg med det første interval. Jeg forsøgte at holde fokus på at ligge mellem 270 og 300 watt, og jeg synes egentlig at det gik ganske fint. Det endte med at blive på 10 minutter

20120630interval1.png

Igennem Ganløse og så ud og finde den bakke jeg blev genforenet med for en måneds tid siden. Tog den ganske stille og roligt op, og fortsatte så mod Slagslunde. På et tidspunkt havde jeg en god vind i ryggen og en nedkørsel foran mig. Med andre ord blev gearingen 50/11 og da nedkørslen var tæt på at flade ud sprintede jeg hvad jeg nu engang kunne, og det betød en fin hastighed på små 67 km/t.

Bakken op mod Burresø tog jeg stående hele vejen op. På Gl. Københavnsvej kørte jeg interval nummer 2 og igen endte det på 10 minutter, og passede perfekt til der hvor jeg drejede til højre ned mod Bastrup Sø.

20120630interval2.png

Herfra kørte jeg bare igennem Farum for at komme hjem. Det betød igen godt tempo arbejde, og og lidt afrulning da jeg nåede Lyngby.

En tur på 65,5 km med 31,2 km/t, og 200 watt.

20120630tur.png

20120630kort.png

Link to comment
Share on other sites

Husker TV2 viste det live på udvalgte etaper. Desværre har jeg ikke set det siden, ja det er vel et par år siden. Men mener kun det var Saxo ryttere det blev vist fra, mon der var lavet en aftale med Riis? Jeg ville gerne se hvad de havde puttet i pedalerne på sådan en kort prolog

Link to comment
Share on other sites

Husker TV2 viste det live på udvalgte etaper. Desværre har jeg ikke set det siden, ja det er vel et par år siden. Men mener kun det var Saxo ryttere det blev vist fra, mon der var lavet en aftale med Riis? Jeg ville gerne se hvad de havde puttet i pedalerne på sådan en kort prolog

lol, det var deraf jeg fik ønsket.

Link to comment
Share on other sites

Her er lidt fra 1. etape omkring watt fra SRM.de:

Sagan Soars to Victory in Stage 1

July 1, Stage 1: Liège - Seraing 198km

SaganStage1finish.jpgPeter Sagan of Liquigas Cannondale delivered a remarkable performance in yesterday’s cat 4 climb finish for his first Tour de France stage win! The team bus was rocking with excitement as the Slovakian power house outsprinted RadioShack Nissan Trek’s Fabian Cancellara in yellow and Edvald Boasson Hagen of Team Sky.

Team Liquigas Cannondale has been a part of SRM's Pro-Tour sponsorship program since 2007. Their athletes train and race on the SRM Cannondale PowerMeter & PC7.

Peter and Liquigas Cannondale staff members shared the winning SRM race file. Although Peter has only been racing professionally since 2010, he was able to strategically ride the 198km stage with teammates, Nibali, Basso, Canuti, Koren, Nerz, Oss, Szmyd, and Vanotti, to take the first stage win of the 99th Tour de France.

Sagan’s average power over the day was 206 watts and required over 3,550 kilocalories. He held an average cadence of 72rpm and an average speed at 39kph. The course profile was rolling hills with just under 2,000 meters of total altitude gain.

Peter Sagan's SRM Race File from Tour de France Stage 1

Click on File 2x to Enlarge

SaganStage1.gif In the final 1.5km Cancellara initiated the sprint uphill. Peter Sagan ramped up his cadence to over 120rpm to stay with him and averaged 493 watts in the last 2 minutes 20 seconds of the race.

SaganLast1.5km.gif

Peter soared up the incline with a 1,236 watt surge to his stage win averaging 970 watts in the final 200 meters.

SaganSprint.gif

Look for Peter’s new special edition Liquigas Cannondale bike in Stage 2!

SaganBike.jpg

Link to comment
Share on other sites

Første del af sæsonen er slut, og nu står den på opbygning af formen igen. Jeg føler allerede nu at jeg er på den rette bane, og jeg vil virkelig give den en skalle her de næste dage. Der er relativt dødt på arbejde når der er sommerferie, så der er gode muligheder for at møde sent ind og gå tidligt. I morgen vil jeg således forsøge at komme tidligt op og køre en tur med et par intervaller måske - kommer an på hvordan kroppen har det. Om eftermiddagen er planen så at køre en længere tur med lidt længere intervaller.

I går ville jeg have kørt en FTP test for at se hvilket udgangspunkt jeg har ift. watt træningen. Jeg kom da også afsted, men undrede mig noget over hvor meget min cykel raslede over brostenene på Hovedgaden i Lyngby. Da jeg så nåede til bakken op mod Høvelte Kaserne ville jeg køre en sprint for at åbne benene lidt op, og i det jeg træder an i 50/11 kommer der lige et knæk, og så står pedalarmen ellers bare stille. Jeg får stoppet cyklen, og kan se der er et eller andet galt. Til at starte med troede jeg at kæde havde fået kilet sig ned mellem 11'eren og saddelstræberen, men det så ikke sådan ud. Jeg pillede derfor baghjulet af, og så røg låseringen og 11'eren af. Låseringen så ud som om at gevindet var strippet helt væk. Så jeg måtte ringe til mine forældre og få dem til at hente mig. Så ingen FTP test. Den laver jeg så i eftermiddag i stedet for. Egentlig var det meningen at jeg ville have kørt med Ordrup til træning i dag, men jeg skal da love for at de har startet basistræningen op igen. Således var meldingen om dagens træning en stille og rolig trilletur på et par timer uden nogen intervaller. Det er super til dem der kørte løb i weekenden og lige har brug for en uges tid hvor de kommer ned i tempo - men der har jeg jo været.

Så planen er at køre den FTP test i eftermiddag.

Jeg har også gjort mig overvejelser over hvad jeg skal træne her i den kommende periode, og specielt TT står på listen. Hvordan det lige skal gribes an skal jeg lige finde ud af, men det bliver nok en god kombination af 2x20 og kortere VO2max intervaller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share