Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Lidt update til loggen,

Torsdag stod den på semi BB!. Fik kørt lidt bulgarian squats, frivend, guns og ryg. Ikke noget specielt at skrive ind i loggen, mest en hygge træning med chefen. Fredag stod den på alkohol og bytur! Awesome en af slagsen (se fyr den af tråden). Vågnede frisk som en havørn lørdag, og fik sendt min svensker afsted. Fik kigget ud og set at vejret var helt fantastisk, så på med cykeltøjet, luft i dækkene og så ud og nyde en skøn vinterdag! Mens jeg var på cyklen fik jeg den fremragende ide at skifte til løb når jeg kom hjem for at få trænet lidt overgang og skift i bevægelse. Det var meget underligt at skifte fra næsten 2 timer i sadlen til løbesko, og måtte bruge 15-20min på at finde en rytme. Men fedt at få prøvet det, og vænne kroppen til overgang!

Tal fra igår:

Cykling 48-50km (Nygårdsvej-Lyngbyvej-Lyngby-Kongevejen-Virum-Holte-Hørsholm-Rungsted-Strandvejen-Hellerup-Østerbro)

Tid: 1t50min

Løb_ Sø-turen (6.25km)

30-35min

Derefter MAD! :4mewantfood: Børnefødselsdag med hjemmebagte boller og lagkage, senere 1kg skibberlabskovs! :devil:

Interval op ad Mallorca, super bakke ude i skodsborg, med rigtig god hældningsprocent! Helt oppe i det røde felt! :devil:

post-5949-050180500 1297589293_thumb.jpg

Stop ved rungsted havn, fantatisk vejr!

post-5949-085482400 1297589306_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lidt update til loggen,

Torsdag stod den på semi BB!. Fik kørt lidt bulgarian squats, frivend, guns og ryg. Ikke noget specielt at skrive ind i loggen, mest en hygge træning med chefen. Fredag stod den på alkohol og bytur! Awesome en af slagsen (se fyr den af tråden). Vågnede frisk som en havørn lørdag, og fik sendt min svensker afsted. Fik kigget ud og set at vejret var helt fantastisk, så på med cykeltøjet, luft i dækkene og så ud og nyde en skøn vinterdag! Mens jeg var på cyklen fik jeg den fremragende ide at skifte til løb når jeg kom hjem for at få trænet lidt overgang og skift i bevægelse. Det var meget underligt at skifte fra næsten 2 timer i sadlen til løbesko, og måtte bruge 15-20min på at finde en rytme. Men fedt at få prøvet det, og vænne kroppen til overgang!

Tal fra igår:

Cykling 48-50km (Nygårdsvej-Lyngbyvej-Lyngby-Kongevejen-Virum-Holte-Hørsholm-Rungsted-Strandvejen-Hellerup-Østerbro)

Tid: 1t50min

Løb_ Sø-turen (6.25km)

30-35min

Derefter MAD! :4mewantfood: Børnefødselsdag med hjemmebagte boller og lagkage, senere 1kg skibberlabskovs! :devil:

Interval op ad Mallorca, super bakke ude i skodsborg, med rigtig god hældningsprocent! Helt oppe i det røde felt! :devil:

post-5949-050180500 1297589293_thumb.jpg

Stop ved rungsted havn, fantatisk vejr!

post-5949-085482400 1297589306_thumb.jpg

Lækkert kryds pas, som du havde dig igår!

Da jeg lørdag morgen cyklede til FW var jeg glad for at have valgt landevejen fra, da jeg synes,at det var ekstremt koldt. Men nu når jeg ser dine billeder og læser om din tur ærgrer det mig faktisk lidt, at jeg kyllingede ud :nonono:

Hvad er det for en cykel du kører rundt på pt?

Link to comment
Share on other sites

Lækkert kryds pas, som du havde dig igår!

Da jeg lørdag morgen cyklede til FW var jeg glad for at have valgt landevejen fra, da jeg synes,at det var ekstremt koldt. Men nu når jeg ser dine billeder og læser om din tur ærgrer det mig faktisk lidt, at jeg kyllingede ud :nonono:

Hvad er det for en cykel du kører rundt på pt?

Det var super igår, 2.5times pulstræning og lækkert med vind på næsen! Synd du kyllingede ud på at tage landevejen! Jeg leder efter den mindste mulighed for at komme ud og afsted! Det var lidt iset visse steder igår, og man skulle lige være lidt opmærksom, men havde ingen ubehagelige oplevelser.

Hvis vejret er til det næste weekend, så overvejer jeg helsingør retur.

Min vintercykel er en Focus Variado 2009, og så får jeg snart min nye sommercykel Focus Cayo. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Første møde med challenge ruten

Chalenge Copenhagen og FDK afholder hver søndag fælles løb på Challenge-ruten. Idag var første gang jeg tænkte jeg ville deltage. Alle er i princippet velkommen, der startes kl 14 fra christiansborg (lige ved siden af fredsvagterne). Lagde min forholdsvis konservativt i gruppen med 5.30/km, og det gik også fint de første 10km. Derefter skulle der kæmpes. Men fedt at prøve lidt af det mentale spil også. Klart det længste jeg har løbet i meget lang tid, hvis ikke nogensinde, så helt sikkert værdifuldt i forhold til den fremadrettede træning. Ruten gik først fra christiansborg ud til fisketorvet, hvor der vendes og man løber tilbage, derefter løber man under knippelsbro og ud for enden af langelinie, på vej tilbage krydser man inden om esplanaden og fortsætter ad toldbodgade. Herfra er det tilbage under knippelsbro, og så spurt til christiansborg igen. Mit Garmin-Ur sagde lige godt 13km da jeg var kommet i mål. Og tiden 1t12min. Helt acceptabelt.

Distance: 13Km

Tid: 1t12min

/Done

Link to comment
Share on other sites

Denne her uge har været intet mindre end fremragende i træningsammenhæng. Har lige talt sammen, og hvis vi tager sidste søndag med, så er det i alt blevet til:

Styrke: 2x

Løb: 5x

Svømning: 1x

Cykling: 2x

Kombi: 2x

I forhold til løb er det helt perfekt, måske endda i overkanten. Men hey, så længe benene ikke brokker sig! I alt er det blevet til små 40km løb.

Håber jeg kan holde sammen niveau i resten af februar, for så skal jeg love for det begynder at ligne noget! :superman:

/Ham den selvfede :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Fedt at se at du kom ud i lørdags, og lidt vildt at du røg op af samme stigning som jeg også var oppe af på Høje Skodsborgvej. I øvrigt en lækker stigning som giver lidt alpe stemning med hårnålesvinget

Jeg kan altid bruge tips til nye bakker. Er det denne her nede fra Strandvejen, I taler om?

post-25601-014990200 1297665026_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan altid bruge tips til nye bakker. Er det denne her nede fra Strandvejen, I taler om?

Yes baby!

Hvis du kommer nordfra, så ligger den super med et højre sving. Den rammer lige med det samme, og efter 50-100M er du oppe i det røde felt. Superfed stigning, som giver lidt alpestemning! Tror den stiger op mod 10% sine steder. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Aften in FDK

Lidt aften BB! til at få lidt ud af systemet. The swede driver mig til vanvid! Damm, must resist.

Squat

4x10@60kg - Forskellige stance, og et enkelt front squat sæt!

SL DL

15x70kg

15x90kg

Leg Extension

4x12@20/20

Leg Curl

2x12@15/15

DB High Incline + Laterals

3x12@25kg + 3x12@9kg

DB Shoulder + Laterals

2x15@15kg + 2x12@9kg

DB Curls + DB Ext.

3x12@15kg + 3x12@15kg

/Done...wuss-ass BB!

Link to comment
Share on other sites

Man burde næsten lave er arkiv over den slags guldkorn - i mangel af Kiddesvej. Jeg mener også svagt at kunne erindre at Kermit har beskrevet et eller andet sted langs Kystbanen der var en besøg værd.

Til sommer er det for længst gået i glemmebogen :unhappy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Man burde næsten lave er arkiv over den slags guldkorn - i mangel af Kiddesvej. Jeg mener også svagt at kunne erindre at Kermit har beskrevet et eller andet sted langs Kystbanen der var en besøg værd.

Til sommer er det for længst gået i glemmebogen :unhappy:

Jeps, den med Kystbanen er lige ved Vedbæk. Kør af Gøngehusvej ude fra Strandvejen af, og så skal man dreje ind på en lille sti inden man kører under broen. Så skal man bare holde sig til stien der går langs Kystbanen, og køre under broen hvor Trørød vejen er, så kommer man til en sindssyg stejl lille stigning op mod Vedbæk kirke.

Link to comment
Share on other sites

Killerwhale Tribute!

killer-whale.jpg

Havde hele dagen planlagt at jeg skulle have et par timers spinning efterfulgt af en mulig løbetur. Men på vej hjem fik jeg lyst til at få lidt vand i lungerne, så i stedet besluttede jeg mig for at pake en taske, og så løbe de små 5k ud til Kildeskovshallen i Gentofte, for så at bruge 1 time i vandet med forskellige øvelser.

Inspireret af forskellige logs, bla Mollerups i forhold til svømning, brugte jeg de første 25minutter på at lave vejrtrækningsøvelser i 25M bassinet. I starten svømmede jeg med meget lange tag (bryst-svømning) og prøvede hver gang at minimere mængden af tag/bane. Til sidst lykkedes det at komme ned på 6tag/25M. Herefter lavede jeg lidt air-depletion, og derefter svømning. 5sec på bunden af bassinet, og derefter svømme så langt jeg kunne. I starten var det noget panisk, men lykkedes til sidst at få nogen fornuftige baner med. Vil tro jeg svømmede en 20 baner @25M i løbet af de 25minutter. Alt i alt fint. Herefter var det over i 50M bassinet, og svømme crawl. I stedet for de normale 2 tag, og så vejrtrækning, skubbede jeg den mere og mere mod 4 tag og så vejrtrækning. Det lykkedes at svømme et par baner fuldstændigt på denne måde, uden at føle drukningsfornemmelser. Jeg talte ikke baner, da jeg mere fokuserede på teknikken. Men svømmede non-stop i 30min, og med min normale hastighed, svarer det til ca 1500M.

Herefter hurtig omklædning, ned med lidt carbs, og så hjem på løbeskoene igen. Det tog lidt længere tid, men havde svært ved at finde rytmen efter svømme bevægelse. Derudover så havde jeg store problemer med kramper i læg-musklerne under den sidste del af svømningen. Ret så forstyrrende, og meget svært at få dem ud af benene. Hvis nogen har gode råd mod kramper modtages de med kyshånd. En grundigere opvarmning af muskulaturen via stræk kunne være en mulighed?

Anyways, 2timers effektiv træning klokket ind i denne uge! Helt perfekt! :devil:

Lidt stats fra Garmin:

Tid: 00:54:23

Tid i bevægelse: 00:50:06

Elapsed Time: 02:12:35

Gnsn. hastighed: 10.5 km/t

Avg Moving Speed: 11.4 km/t

Gnsn. tempo: 05:41 min/km

Avg Moving Pace: 05:14 min/km

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Aften BLAST! i FDK

IN9962223tommys-mar_186092s.jpg

Tommy's Margherita! Damm, det lækkert!

Tog dagens anden træning i går aftes i de hellige haller. Alt for mange douches, men heldigvis stod der en bænk med mit navn på klar til mig da jeg kom, så jeg kunne passe min egen business! Er begyndt at være mindre Jacked på NOX, tror jeg opper dosis næste gang fra 1.5scoop til 2. Så må vi være på igen! Dagens træning stod på Bryst, skulder og arme! Virkelig yndlings ting at træne!

DB Incline Press

12x17.5kg

12x25kg

10x32.5kg

10x32.5kg

8x32.5kg

7x32.5kg

Incline DB Flyes + Scarecrows

12x12.5kg + 15x5kg

12x12.5kg + 15x7.5kg

12x17.5kg + 15x10kg

12x17.5kg + 15x12.5kg

Seated Military + Laterals

12x20kg

5x50kg + 10x10kg

5x50kg + 10x12.5kg

Ditto

Ditto

Ditto

Back-supported Military Press + Upright Rows

12x40kg + 10x40kg

12x40kg + 8x40kg

DB Curls + DB Ext (Favorit kombination!)

12x17.5kg + 12x15kg

12x17.5kg + 12x15kg

12x15kg + 12x15kg

12x15kg + 12x15kg

Dips + H-Pullups

15xBw + 6xBw

15xBw + 6xBw

10xBw+15kg + 4xBw+15kg

/DONE!

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Fredag stod den på epic bytur med Rasmus G og Spoer! (Læs Spoers indlæg i Fyr den af tråden). Jeg smuttede fra Festen ved en 5.30 tiden og var derfor stærkt i tvivl om i hvilken tilstand jeg ville være i lørdag, og om jeg var klar på trænings! Vågnede tidligt, 9ish, og lå derfra til kl 12 og sov/vågnede flere gange. Da jeg var træt af det, stod jeg op fik hældt en stor shake i gabet, og startet min recovery. 1 time senere var vi ved at være klar igen, og med det fantastiske vejr vi havde igår, så var der ingen grund til at træningen ikke skulle foregå udendørs!

Fik raceren ned fra væggene, støvet den lidt af, pumpet og så var jeg klar på endnu et ridt på landevejen. Det blev min sædvanlige tur (lyngby - virum - holte- hørsholm - rungsted - strandvejen - hellerup- hjem), og så med et stop på høje skodsborgvej. Den blev nuppet 3x, lækkert!

Jeg havde kun mine tynde craft handsker på, og kunne godt huske fra sidste weeekend at fingrene var lidt kolde da jeg kom hjem. Igår var de så kolde at det og åbne min hoveddør virkede helt umuligt. Måtte varme dem i 5min, og så bruge nøgleringen til at presse nøglehovedet med for at åbne døren. Var tæt på at banke på hos naboen for at spørge om hun ikke kunne åbne døren for mig.

30min bad senere var der liv i kroppen igen!

50k

1t57min

avg puls 69%

Link to comment
Share on other sites

Tak for sidst, friend :smile:

Til sidst lykkedes det at komme ned på 6tag/25M.

Det er faktisk ganske fornuftigt. Med/uden pull-out?

Herefter lavede jeg lidt air-depletion, og derefter svømning. 5sec på bunden af bassinet, og derefter svømme så langt jeg kunne. I starten var det noget panisk, men lykkedes til sidst at få nogen fornuftige baner med. Vil tro jeg svømmede en 20 baner @25M i løbet af de 25minutter. Alt i alt fint.

Prøv at holde vejret lidt længere og så svøm sprint så lant du kan. Du burde i hvert fald kunne holde vejret i 15-20 sek. Når du så kommer op og sprinter får du en helt anden fornemmelse af hvordan du ligger i vandet.

Herefter var det over i 50M bassinet, og svømme crawl. I stedet for de normale 2 tag, og så vejrtrækning, skubbede jeg den mere og mere mod 4 tag og så vejrtrækning. Det lykkedes at svømme et par baner fuldstændigt på denne måde, uden at føle drukningsfornemmelser.

Prøv med ulige antal armtag - så får du trukket vejret til begge sider. Det er bedre for positionen i vandet og dit glid bliver typisk også bedre.

Derudover så havde jeg store problemer med kramper i læg-musklerne under den sidste del af svømningen. Ret så forstyrrende, og meget svært at få dem ud af benene. Hvis nogen har gode råd mod kramper modtages de med kyshånd. En grundigere opvarmning af muskulaturen via stræk kunne være en mulighed?

Det er sikkert din løbetur inden, der har fremprovokeret krampen. Det har været meget sjældent at svømning har givet mig krampe i læggene.

Vågnede tidligt, 9ish, og lå derfra til kl 12 og sov/vågnede flere gange. Da jeg var træt af det, stod jeg op fik hældt en stor shake i gabet, og startet min recovery. 1 time senere var vi ved at være klar igen, og med det fantastiske vejr vi havde igår, så var der ingen grund til at træningen ikke skulle foregå udendørs!

:crazy::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tak for sidst, friend :smile:

:smile:

Det er faktisk ganske fornuftigt. Med/uden pull-out?

Med pull-out, moderat.

Prøv at holde vejret lidt længere og så svøm sprint så lant du kan. Du burde i hvert fald kunne holde vejret i 15-20 sek. Når du så kommer op og sprinter får du en helt anden fornemmelse af hvordan du ligger i vandet.

Sprint under vand? Eller hold vejret, pull-out mod overfladen og så fuld sprint?

Prøv med ulige antal armtag - så får du trukket vejret til begge sider. Det er bedre for positionen i vandet og dit glid bliver typisk også bedre.

I know, er bare sindssygt højredrejet i forhold til vejrtrækning. Men må hellere give det en chance med 3/5.

Det er sikkert din løbetur inden, der har fremprovokeret krampen. Det har været meget sjældent at svømning har givet mig krampe i læggene.

Kay, havde det også på fornemmelse. Ikke sjovt at ligge med krampe til havsømning, så begyndte at panikke lidt da jeg har oplevet det nogen gange.

Link to comment
Share on other sites

Fedt at du kom ud i går! Vejret var jo absolut til det, men alligevel nogle lave temperaturer og en smule vind.

Det var rocker koldt! Aldrig frosset så meget på hænderne, de er stadig lidt medtaget, og twitcher lidt engang imellem. Må hellere lige passe lidt på en anden gang :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share