Copenhagen IM - sub 10


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

Har du overvejet at sadle lidt om til næste år og satse på nogle lidt kortere distancer - 5 km, 10 km og HM? Jeg har en eller anden forestilling om, at måske ville passe dig meget godt. Bare en tanke, da du selv nævner planlægning for 2014 ...

Som det ser ud nu, skal jeg løbe nogle små 5'ere og 10'ere i resten af 2013. Jeg har billet til VM i HM i foråret, så der skal den helt sikkert have fuld skrue. Jeg har overvejet, at prøve at løbe en rigtig hurtig HM tid, men må indrømme at de 42 km også tiltaler mig. Uanset hvad, bliver det næste store løb VM d. 29. marts.

Link to comment
Share on other sites

Flot kæmpet Gadegaard.

Mon det var den pludselige kulde der fik dig ned med nakken?

Som du beskriver det kan vinden have afkølet dig mere en du var obs, på og have medvirkeden til kramperne?

Jeg satser på at få fat på en billet til berlin 2014, håber da at se dig dernede, selvom det nok kun bliver din ryg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fremad Baneklubmesterskaber 2013

Lad mig sige det som det er: jeg er blevet langsom!

Efter mit marathon i Odense, har motivationen manglet for at løbe. Jeg får løbet nogle små ture, trænet core og svømmet, men mere bliver det heller ikke til.

I går havde vi så klubmesterskab på bane, og jeg stillede op på 5000 m. Jeg har aldrig løbet en 5000 m på bane, så var spændt på, hvordan den skulle gribes an. Jeg ville gerne løbe under 19:00, hvilket svarer til en omgangstid på 1:31.

Jeg var så heldig at få en fra klubben til at løbe hare for mig, så jeg skulle bare løbe efter ham. Vi aftalte at gå efter at løbe omgange på 1:32, og så øge hvis der var kræfter til det.

Mine splits klikker ind på:

1:30

1:29

1:33

1:33

1:32

1:34

1:32

1:33

1:31

1:28

1:28

1:24

Så på trods af en langsom tid - 18:55 - er jeg ret godt tilfreds. Jeg er langt fra, hvor jeg tidligere har været, men jeg var den som løb det bedst disponerede løb, og det giver blod på tanden!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har løbet 18:30 på landevej som det bedste, så hvis jeg kommer i ordenlig form igen, burde der klart være mulighed for forbedring.

Jeg var dog presset i går, og efter jeg har analyseret løbet, kan jeg se jeg rammer puls 191 til sidst på løbet - jeg troede, min maxpuls var 189 :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har løbet 18:30 på landevej som det bedste, så hvis jeg kommer i ordenlig form igen, burde der klart være mulighed for forbedring.

Jeg var dog presset i går, og efter jeg har analyseret løbet, kan jeg se jeg rammer puls 191 til sidst på løbet - jeg troede, min maxpuls var 189

Tillykke med den nye maxpuls :happy:

Det er et meget godt eksempel på, at banen byder på kontant afregning. Der er ikke noget 'energispild', som når man løber 'ude i virkeligheden'. Alt bliver omsat til at komme fremad, og det kan virke ret nådesløst til sidst i sådan en konkurrence.

Løb du i bane-/pigsko?

Link to comment
Share on other sites

Update...

Jeg kan mærke, der ikke bliver logget særlig systematisk det næste stykke tid. Dog kan jeg nok ikke lade være med at komme med de bedste oplevelser/træningspas.

Sidste uge stod på lige over 70 km i løbeskoene, lidt svøm og lidt core, to hviledage og en brandert i form af årsdag med kæresten.

Mine langsigtede mål for nu er VM i HM til foråret, og så har jeg meldt mig til Aarhus 70.3 d. 22. juni.

Det betyder jo, jeg skal i gang med tri igen, og det er fedt at have et mål! Jeg starter systematisk svømmetræning denne uge, og forhåbentlig får jeg styr på noget spinning henover vinteren, indtil jeg kan komme på landevej.

Edited by N Gadegaard
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdags-tons!

Dagens træning stod på gensyn med FFD, da jeg var blevet overtalt til at stå for løbetræningen. Det blev på bane, 10 x 400 m, 400 m. ap. Target pace: 1:24.

@ 1:28,
@ 1:25,
@ 1:21,
@ 1:23,
@ 1:23,
@ 1:22,
@ 1:21,
@ 1:21,
@ 1:24,
@ 1:18.

Super pas! Jeg har ikke løbet det her pas før, men set det en del gange på papir, så det var fedt at få det prøvet!

ezg1eb.jpg

Edited by N Gadegaard
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Update...

Så er det efterhånden tid til en update. Meget er sket siden 1. nov., hvor jeg åbenbart sidst skrev. Jeg gør det kort, og undgår unødvendige detaljer.

Svømning: Det går fremad, rigtig meget endda. Jeg svømmede i denne uge 1000 m. test, og klokkede den op 17:33 - det er en forholdvis stor fremgang på 1,5 måned og jeg er nu næsten ved mit IM niveau. Målet for svømning til 70.3 må hedder under en halv time. Jeg svømmer 2-3 gange om ugen, og det er fremragende.

Cykling: Jeg har investeret i en ny cykel, så Jensen raceren er solgt og jeg venter med længsel på, jeg får min Argon 18. Den burde kunne give mig en del på cyklingen. Men indtil det bliver bedre vejr (eller jeg får en hometrainer), hedder det altså spinning. Det er ok, og jeg kører, ligesom med svømning, en 2-3 gange om ugen.

Løb: Jesus, fucking, Christ. Jeg er blevet løbeskadet. Igen! Det startede med et par trykkede ribben i en fodboldkamp, som satte mig væk fra løb i en 3 ugers tid. Da jeg så var klar igen fik den fuld skrald på intervallerne, hvilket mit knæ åbenbart ikke kunne klare. Det er det samme, som jeg døjede med sidste sæson, så jeg ved af bitter erfaring at jeg ikke kan gøre andet end styrketræning og skånekost.

Pt. løber jeg 3 km på løbebånd, hvorefter jeg går på enten crosstraineren, eller powerwalker med 15% hældning. Det er ikke løb noget af det, men det smager lidt af det. Desuden går det fremad, jeg er på en måned gået fra 2 - 3 km uden smereter i knæet. Det er ikke meget, men det går den rigtige vej.

Styrketræning: Grundet mit knæ er jeg så kommet rigtigt igang med styrke, og det er fedt. Jeg træner mest de store muskelgrupper, og klart mest fokus på ben. Der bliver BB'et en 2-3 gange om ugen.

Så status pt. er en halvskadet triathlet. Jeg har solgt mit startnr. til VM i HM, for jeg kan ikke nå at komme i form til at løbe en ordenlig tid. Derfor gider jeg ikke give så mange penge for et løb, hvor jeg - næsten uanset resultatet - ikke ville være tilfreds. Nu har jeg også kun ét race på programmet, og det er Aarhus 70.3 d. 22. juni.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning bestod af et styrkepas efterfulgt af en tur på løbebåndet. Jeg er oppe på 4,5 km nu, så det går fremad. Langsomt, men det går fremad.

Til styrketræningen kom der en fyr hen til mig, siger han er fra Anti Doping Danmark, og han er i centeret for at lave tests. Jeg tænker straks fedt, det er jeg da klar på, hvorefter han fortsætter, er der ikke normalt nogle store drenge her i centeret? Den kategori går jeg åbenbart ikke ind under... :4flex:

Måske denne video netop passer til dagens træningspas:

http://vidcy.com/what-if-guys-and-girls-changed-roles-at-the-gym/

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 4:

Svømning: 3 pas, 6500 m., 2 timer 45 min

Cykling: 1 pas, 1 time 30 min

Løb: 2 pas, 8,8 km, 45 min

Styrke: 2 pas, 1 time


Total: 6 timer.

Vægt: -0,8 (86,1 kg)

Endnu en amputeret uge, da jeg tager til London i aften og kommer hjem igen mandag aften. Jeg har lige siddet og kigget lidt på mit løb; jeg har været meget stringent med ikke at gå for hurtigt frem, og jeg tror det giver pote for mig. For tre uger siden løb jeg 2,75 km, ugen efter 3, så 4, og i går løb jeg 4,5 km uden smerte. Den langsomme, progressive tilgang må være vejen frem for mig.

Jeg begyndte i praktik i mandags, hvilket har givet mig en ret anderledes hverdag fra hvad jeg er vant til. Man skal vende sig til at være hjemme 16h30-17h00, og så skulle ud at træne. Jeg tror dog at det kommer til at fungere ret godt, da arbejdstiden er meget fleksibel. Jeg kan stadig morgensvømme mandag og fredag før arbejde, og vi har et fuldt udstyret omklædningsrum i kælderen: aflåste skabe, badfaciliteter og varmeskab, som man finder det på skiferie. Det er optimalt at kunne løbe herud, hænge tøjet i skabet og så er det tørt når man løber hjem igen! Det er helt sikkert noget, jeg vil bruge når knæet får det lidt bedre!

Edited by N Gadegaard
Link to comment
Share on other sites

28.01.14

Jeg har efterhånden været 1,5 uge i praktikken nu, og befinder mig fantastisk. Gode kollegaer, spændende opgaver, det spiller!

Dagens træning bestod af 30 min styrketræning efterfulgt af 5(!) km på løbebåndet. Sidst jeg løb over 5 uden problemer, var to måneder siden. Det er mega fedt med fremgang, og jeg føler det går rigtig hugtigt nu.

Her til aften har jeg sendt ansøgning til summerschool 2014. Får svar om to uger, fingers crossed.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 5:

Svømning: 2 pas, 5100 m., 2 timer 15 min

Cykling: 2 pas, 3 time 30 min

Løb: 3 pas, 15 km, 1 time 15 min

Styrke: 3 pas, 1 time 30 min


Total: 8 timer 30 min.

Vægt: 84,1 (-2,0 kg)

Helt ok uge. Jeg er efterhånden ved at ramme en træningsmængde og rytme, som fungerer for mig. Jeg logger min kost på madlog - egentlig aldrig 100%, men det er åbenbart det som skal til, for at jeg kan holde mig til diæten. Denne uge er det dog gået lidt for hurtigt, men mon ikke noget af det skyldes væske. Da jeg begyndte på diæt fik jeg samtidig taget fedtprocenten i FDK, hvilket jeg tænker at gøre igen når jeg er fire uger henne i forløbet.

I denne uge har jeg løbet to pas udenfor. Det er hårdere for knæet, hvilket jeg godt kan mærke, men det er altså også federe. Desuden skal jeg jo vænne knæet til at løbe på asfalt. Jeg tænker næste uge også bliver med 3 x 5 km, og så kan der måske skrues lidt mere på den efterfølgende uge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share