Copenhagen IM - sub 10


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

Jep, jeg prøvede engang at tømme kroppe for carbs ved at en uge inden at køre ren protein/fedt diæt... Og jeg skal lige love for der blev skyllet væske og carbs ud af kroppen. Ideen er at man prober cellerne til at lave et ekstra re-uptake af kulhydrat, så at sige hyper-kompenserer. Om det virker eller ej, ved jeg ikke da jeg har kørt på begge måder. Men jeg havde massere af energi på dagen.

Hvis du spørger mig idag, vil jeg sige at det er fuldstændig ligemeget, da den reducerede træningsmængde i ugen op til er vigtigst, og som Gadegaard selv skriver - sørg for at have væske/juice indenfor rækkevidde i de sidste 48h op til.

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg efterhånden ved at komme til mig selv igen efter gårsdagens løb.

Da vi gik til start på Islands Brygge, var det perfekte forhold: overskyet, 17-18 grader og vindstille. Jeg var klar. Vi får afleveret bagage, ønsker hinanden god tur, og jeg stiller til start. Jeg spotter min kæreste allerede lige efter jeg har krydset startlinjen, så det tegnede til et godt løb.

Efter tre km begynder det at regne - og jeg mener regne! Da jeg havde løbet fem, var mine sko drivvåde, og jeg begyndte at blive nervøs for at få vabler. Det gik dog fint, og jeg havde stort overskud. To af mine kammerater løb for første gang. Det sidste jeg sagde til dem var, de skulle passe på med at give for meget gas. Det er det dummeste man kan gøre. For de skal jo gøre som far siger, ikke som far gør.

Jeg rundede 1/2 i 1:31, så med et mål der hed 3:05, var jeg lidt foran min plan, men jeg havde jo gode ben(!)
Da jeg ramte 25 skulle jeg kæmpe for at holde pace, og ved 32-33 begyndte det velkendte helvede. Jeg nedjusterede ambitionerne, og lavede hele tiden beregninger for, hvad jeg skulle løbe for at komme ind på 3:10.

De planlagte 4:20 blev nedjusteret til først 4:35, derefter 4:50 og til sidst 5:00. Da jeg var kommet op over stigningen på Langebro, kunne jeg pludselig høre en stemme bag mig "Kom nu, det er pisse godt det her, der er ikke langt igen!". Jeg bliver irriteret over der er en med så meget overskud, kigger mig tilbage og ser 3:10 ballonen komme lige imod. "Fuck no", tænker jeg og så får den fuld gas. Heldigvis går det ned ad bakke det sidste stykke op mod målstrækningen, så jeg fik presset den ind på 3:09:41.

Jeg var mega rørt da jeg kom ind, og det hele kulminerer efter badet, da jeg mødes med min kæreste, som havde stået flere steder i silende regn ude på ruten. Jeg nåede ikke mit mål, men jeg er stolt, glad og fuldt ud tilfreds. Jeg sætter PR med 7 min i noget som var langt fra optimale forhold. Vigtigere endnu, fik jeg nok endnu en lektie om et roligt udlæg. Nu skal jeg slappe af et godt stykke tid, og så ser det ud til, jeg skifter klub. Triathlon klubben, som jeg træner i nu, giver bare ikke nok på løbefronten, så jeg vil skifte til en decideret løbeklub når jeg kan gå nogenlunde normalt igen.

Splits er som følger:

4l67mv.jpg

Link to comment
Share on other sites

BB!!!!!

Hver gang jeg har deltaget i et stort løb, har jeg en idé om, jeg skal i gang med styrketræning. Denne gang er heller ikke en undtagelse, så i dag stod den på både løbetur og en tur omkring FDK på vej hjem.

Sidste uge løb jeg små 19 km i et meget roligt tempo.

Løb: 13 km @ 4:52

Squat:

5 @ 40 kg

5 @ 50 kg

5 @ 50 kg

5 @ 50 kg

5 @ 55 kg

Dødløft:

10 @ 40 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

DB Bænkpres:

10 @ 18 kg

5 @ 22 kg

5 @ 22 kg

5 @ 22 kg

5 @ 22 kg

Efter dagens træning kan jeg konkludere 1) jeg har stadig tunge ben efter marathon 2) jeg er mega slap!

Link to comment
Share on other sites

Muskuløse tømmermænd!

I går havde jeg tænkt, jeg skulle løbe. Det kunne jeg ikke. Mine baglår er fuldstændig smadret efter min ynkelige omgang squat. Det er de faktisk også i dag, men jeg tænkte der ikke var nogen vej udenom. Så på med løbeskoene fra morgenstunden, så jeg kunne få gang i blodcirkulationen. Godt udstræk bagefter, nu håber jeg på, det er bedre.

6,5 km @ 4:26, 77% HRR.

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb:

13 km @ 4:31, 77% HRR.

Selvom jeg løb fra formiddagen, var det varmt! Så varmt jeg, overvejer at tage med ud og svømme OW i aften, hvis jeg får tid. Jeg har ikke svømmet siden slut august, så det er spændende at se, om jeg kan huske det. Oh well, jeg skrev også kun overvejer... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så varmt jeg, overvejer at tage med ud og svømme OW i aften, hvis jeg får tid. Jeg har ikke svømmet siden slut august, så det er spændende at se, om jeg kan huske det. Oh well, jeg skrev også kun overvejer... :wink:

Som sagt, så gjort...

Jeg er dog langt fra sommerens svømmeform, men det er vel klart nok eftersom jeg ikke har svømmet siden august. Det blev lige over 1000 m. Temperaturen var noget nær perfekt, og decideret lækkert! Jeg var så også en af de få, som ikke blev ramt af brandmænd.

Link to comment
Share on other sites

Overspringshandlingsløb

Pause fra BA og eksamenslæsning betyder en hurtig, lille løbetur. Mit pulsdata er underligt. Hvis det bliver ved, må jeg få en ny rem. Jeg synes stadig jeg har tunge ben, som i øvrig er ømme fra squats i mandags(!) Jeg skal være fartholder til Nykredit HM d. 9. Jeg er klar over, der er lang tid til, men lige nu ville jeg ikke kunne løbe en HM på 1:30...

Løb: 10 km @ 4:36

Link to comment
Share on other sites

Det var varmt i dag... Rigtig varmt. På vej hjem fra søen møder jeg min gamle løbetræner, som selv er gået helt sukkerkold. Jeg valgte at gå et stykke med ham, for derefter at jogge af. Det var hårdt.

13 km @ 4:27, stadig ubrugeligt pulsdata.

Jeg synes mine træningspas er hårde for tiden, og jeg skal kæmpe mig igennem til sidst. Om det er fordi jeg ikke har vænnet mig til varmen endnu, eller fordi marathon stadig sidder i kroppen, ved jeg ikke. Man siger jo, det tager mindst tre uger at komme sig helt efter et marathon, og det er kun to siden jeg løb. Dog synes jeg ikke, det har taget så lang tid de foregående gange, jeg har løbet. Det kan også være, jeg bare skal have noget mere struktur på mit program - jeg er ikke god til bare at løbe ad hoc. Jeg har dog en uge mere, hvor jeg ikke kører planmæssigt, og så må vi se, hvad jeg finder på. Derefter er der 16 uger til Berlin, så i princippet kunne jeg godt starte på et nyt forløb der. Jeg kunne også skyde det 4 uger, og gå direkte på et mere specifikt program. Det må tiden vise...

Link to comment
Share on other sites

Det der styrketræning...

Jeg har ikke glemt det! Men da det tog mig fem(!) dage før jeg ikke havde ondt i baglårene sidst, har jeg udskudt det til efter Nykredit HM. Jeg skal, som skrevet tidligere, løbe fartholder i 1:30. Hvis jeg har mega ømme baglår pga. en omgang squat, så kommer det ikke til at være en speciel rar oplevelse.

Dog har jeg ikke glemt styrke, så i dag snuppede jeg en halv times CXWorx i FDK.

Løb til og fra, så fik også tre km på transportkontoen.

Link to comment
Share on other sites

En blandet landhandel...

I går fik jeg trænet lidt af hvert. Lige pludselig kunne jeg se afslutning på min opgave, så jeg stoppede tidligt, for at træne.

Morgen: 30 min CX Worx

Eftermiddag: 8 km @ 4:44, ingen puls - har bestilt et nyt bælte, som forhåbentlig kommer i dag.

Aften: 1,2 km OW.

Link to comment
Share on other sites

Update...

I går stod den på 13 km

De første 6,5 km i 4:30, 4 km i 4:00 og 2,5 afjog. Derefter grill i solen med kæresten, som havde afleveret eksamensopgave.

I dag var planen en lidt længere, rolig tur.

Startede fint ud og rundede de 8,5 i 4:35. Jeg havde friske ben, så løb de næste 3 km i 4:25, sluttede af med 3,5 km i 4:00, og 2 km afjog.

I morgen afleverer jeg min BA, "Vi kaster ikke op. Vi har Alzheimer-Bulimi". Det betyder samtidig sommerferie for mit vedkommende, og en masse træning! Jeg regner med at løbe en restitutionstur i morgen inden jeg skal mødes med drengene til Gyldne Damer, som tradition påskriver efter eksamen. Derefter afslutning på Uni, og fest om aftenen gør nok, jeg ikke får løbet fredag. Til gengæld er der også afslutningsfest fredag, så lørdagens tur er også meget usikker. Søndag står den på Nykredit Invest Aarhus City Halvmarathon (verdens dårligste navn), hvor jeg skal agere fartholder på 1:30 - det skal nok blive godt med to dages druk op til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share