EQUILIBRIUM


Jaaanie
 Share

Recommended Posts

Quantanamo: Tak tak. Daniel San var lækker og sød!

I øvrigt synes jeg der er en overvældende mangel på moralske mennesker i film nu om dage, hverdags helte. Jeg synes at man er blevet så fikseret på antihelte og skurke kategorien (Som jeg godt nok i øvrigt også elsker), at det er ligesom om, at "good boys" kun har hjemme i overAmerikanske krigsfilm. Som om det ikke er noget der kan adskilles fra patriotisme eller nationalisme. Kick ass, blev et stort hit i min verden, den karrakter elskede jeg. Samtidig er superhelte tegnefilm og fantasy film, X-men og så videre KÆMPE hits. Jeg tænker om det er et udtryk for afmagt i vores samfund? Vi føler os magtesløse til at tage stilling og træde i karakter, så vi fantasere om omnipotensen til at kunne gøre noget ved det hele?

Eller er det mere et udtryk for brudet med tidligere tiders idylisering af mennesket og samfundet? Man ønsker at vise det hele, fejlbarelige menneske? Samfundets underside osv.

Nå mon ikke nogle af de mediestuderende har et par gode forklaringer oppe i ærmet.

jeg er nok bare en naiv idealist, men sådan er der jo så meget. Jeg synes i hvertfald der burde være flere karate kids og kick ass og sådan, som vi kunne få at se op til, og spejle os selv i. Hvorfor sker der et skift fra, at man render rundt og ønsker at man er batman (eller Wonderwoman), forekæmperne for retfærdighed og de svages beskyttere, til at man identificerer sig med og vil være "Ganstah"! Hvorfor hvorfor hvorfor!

Hvorfor er det så meget sejere at være skurk?

Oksen: Hej med dig, kiggede lige i din log og skrev dig en hilsen. Jeg tror helt du har misforstået min log, her lusker der sig af og til noget træning ind, når jeg ikke har for travlt med at vrøvle :smile: .

Link to comment
Share on other sites

Træning Onsdag d. 13/4-2011

Sennheiser Skjold af Privathed (+5 til invisibility and rouge skills) og Knæupdate

Lænd extention:

3x12x55kg

Triceps press

3x12x32,5kg

Bryst Press

3x12x20kg

Bryst fly

3x12x22,5

Seated rows (underhånd)

3x12x28,5kg

biceps curls

2x12x22,5kg

1x12x25kg

Armhævninger med håndvægte

3x12x3kg

Knæ løft

3x5xBW

Virkeligt grimt

Kerne+numsetræning med bodyvive bold

3x12xboldmasemellemknæløftenumsenlangsomtopogned

3x12xgirly pushups

Disse to øvelser lavede jeg som supersæt, tror jeg det hedder… vidst nok. Det vil sige jeg lavede dem lige i rap. Så jeg fik pulsen op. :4thumbup:

Liggende Benløft

1x12xBW

Nev lidt i lænden så jeg afbrød

Fleksibilisering… Done and done.

Jeg tabte min shuffle oplader på gulvet i går, og så jokkede jeg på den. :unhappy:

Det er nu anden oplader jeg har ødelagt. :mad:

Nu har jeg ikke noget musik til træning, jeg savner sangene og rytmerne, men hvad der er værre er, at jeg nu er fuldstændig sårbar til træning. Nu kan jeg høre alt det meningsløse chatter rundt om mig, som min melodiske white noise plejede at eliminere. Tusindvise af irrelevante trykbølger der spiller forstyrrende rytmer på mine trommehinder, hypnotiserer og bombarderer mine neuroner. En uophørende haglende salve af uønskede informationer, der hårdhændet flår mig ud af mig selv og ind vor fælles verden.

Ud over at jeg nu kan høre hvad de før formummede trænings væsners læber siger, så er jeg også blevet frataget mit Sennheiser Skjold af Privathed (+5 til invisibility and rouge skills), mit ”lad være med at snakke til mig, jeg kan alligevel ikke høre dig – se selv jeg har hovedtelefoner i ørene”.

Sårbar og udsat navigerer jeg så godt jeg kan uden om nysgerrige blikke der søger mit, men som jeg allerede vidste er det nytteløst. Jeg bliver fanget og nogle af væsnerne glider i stilling og begynder at lægge an til snak.

I dag blev jeg både spurgt om min mening om habitjakke (”nej nej, man kan slet ikke se det er en mande model, skuldrene er bestemt ikke for brede, det ser godt ud..”), og jeg blev snakket på om hvor irriterende det var at der var mange mennesker (”Ja, det er træls………….. smile-nikke”)

Alle os træningsvæsner får vel mange forskellige ting ud af vores træning. Som det ovenstående nok klarlægger er en af de centrale ting for mig, tid til at gå rundt i min egen verden. Uforstyrret falde ind i mig selv, være til, observere og eksistere. Intet stress, ingen bekymringer, bare nuet og det fokus der ligger i at være 100% til stede hvor man er. Jeg finder denne følelse når jeg træner, og især kunne jeg finde den når jeg udmattet og gennemsvedt med dirrende muskler sad og pustede ud efter et træningspas med knald på. Udmattelsen og den fysiske koncentration binder mig til min fysiske eksistens på en ufravigelig måde. Jeg føler min krop, min dødelighed, og jeg er i ro. Jeg slipper alle bekymringer, og jeg er fri. Svævende i et socialt og mentalt vakuum har jeg fred. Her er ingen følelser og her er ingen tvivl. Her er bare ro, styrke og fokus.

Det er helt uvurderligt for mig.

Jeg må købe mig en ny ipod eller oplader i morgen :unhappy: .

Knæupdate: Jeg var til lægen i dag. Røntgen viste ingen anomalier. Jeg har fået henvisning til fysioterapeut. Så fysioterapeut er næste skridt, hvis det ikke virker, så må jeg selv punge ud og prøve kiropraktor, og ellers ville min læge have givet mig en henvisning til rigshospitalets ortopæd kirurgiske afdeling… tja, så det må vel være sidste løsnings mulighed, hvis intet andet virker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede sørme i fredags og her kommer den spændingshovedpine-forsinkede logning.

Træning Fredag d. 15/4-2011

Styrketræning, Saunafyren og Svømning

Lænd extention:

3x12x55kg

Triceps press

3x12x32,5kg

Bryst Press

3x12x20kg

Bryst fly

3x12x25kg

Seated rows (underhånd)

3x12x28,5kg

biceps curls

3x12x25kg

Armhævninger med håndvægte

3x12x3kg

3x10xgirly pushups

Disse to øvelser lavede jeg som supersæt, tror jeg… vidst nok. Det vil sige jeg lavede dem lige i rap. Så jeg fik pulsen op.

Kerne+numsetræning med bodyvive bold

3x12xboldmasemellemknæløftenumsenlangsomtopogned

Fleksibilisering… Done and done.

Styrketræning.

Det er rart at føle jeg bliver stærkere, at jeg øger vægtene, jeg er nok også blevet noget mere aggressiv i min tilgang til øgning af vægt og til hvor tungt jeg synes jeg kan klare. Man lærer vel sin krop bedre og bedre at kende. Jeg synes egentlig at jeg styrkemæssigt ser en fin fremgang i de fleste øvelser, muskelvækstmæssigt ved jeg ikke rigtig andet end de er vokset noget, men det er jeg ikke specielt bekymret om either way. Tanken om at være en smule muskuløs skræmmer mig ikke, men det er heller ikke en stor prioritet. Det er dog sjovt at stå foran spejet og kunne se et egentlig resultat, men egentlig vil bare gerne have en stærk krop.

Dette har efterhånden gjort at jeg er begyndt at tænke på at få struktureret min træning ordentligt. At jeg får lavet mig et program der giver mig de resultater jeg ønsker, frem for det program som jeg har nu, som vidst er ganske fitness-instruktør-standard, bortset fra benene er fjernet, og jeg selv har tilføjet noget og fjernet andet.

Jeg er begyndt at søge lidt og har fundet lidt forskellige bud. Jeg tænker at jeg skal have fundet ud af noget til når jeg skal ses med JAAB og PP så jeg har noget konkret de kan hjælpe mig med, så såfremt øjnene vil være med, må jeg researche noget mere i den næste uges tid. Så vidt jeg har læst mig til er det eventuelt nogle af de russiske programmer man skal have fat i for styrke frem for muskelvækst, men ja jeg ved ikke så meget endnu. Det skræmmer mig dog lidt, for hvis jeg skal løfte så tungt at det kun er fem reps eller lign vi snakker om, så tænker jeg at det er godt at have en partner så det ikke går helt galt den dag jeg af min optimistiske natur overvurderer min dagsform. Og jeg har jo ingen styrketrænings partner. Den eneste jeg kan komme i tanke om er Saunafyren.

Saunafyren

Saunafyren er en vældig flink fyr eller?

Saunafyren er en fyr som en dag begyndte at snakke på mig da jeg var i sauna.

Jeg lå og fyldte det hele og han ville partout sidde ved siden af mig på øverste hylde, hvilket jo var i orden, så jeg trak min langstrakte magelighed lidt til en af siderne så han fik plads til at sidde ved siden af mit hoved. Så lukkede jeg øjnene igen og vendte tilbage til min normale tilstand af trænings-asocialitet. Men så begyndte han for alvor at snakke, frisk og frejdig åbnede han en samtale på mit magelige halvt-tilstedeværende væsen. Lidt halvforvirret over hvorfor denne sludrende insisteren blev ved med at prikke til mig, åbnede jeg høfligt øjnene og brummede noget utydeligt på steder der virkede til at give mening. Snart blev det dog klart han ikke havde tænkt sig at stoppe og jeg satte mig op. Jeg kunne selvfølgelig godt have bedt ham rette sine pludrende interesser andetsteds men for at være ærlig, var jeg blevet lidt nysgerrig. Det er alligevel imponerende kækt at starte en samtale med en halvnøgen pige og forvente at slippe godt fra det, den situation er bare akavet fra starten af. Nu hvor jeg sad op, gav formerne på hans ansigt og krop som ikke længere var vendt på hoved, pludselig mere mening. Han var egentlig ganske behagelig at hvile øjnene på. Til sidst blev det dog for meget for min generte natur og jeg takkede for snakken og stak af til bruserne i omklædningen :blush: .

Siden da har vi sludret lidt når vi mødtes til træning, i metroen eller i netto og han har flere gange tilbudt mig hjælp med forskellige ting. Hjælp med frivægte er blot en af tingene, og denne hjælp er altid blevet tilbudt uden at jeg har spurgt om det. Så nu er det store spørgsmål i min verden vel egentlig, har Chris Rock ret, eksisterer den flinke fyr slet ikke, eller gør han?

http://www.youtube.com/watch?v=XMiyg87UhL4

Har mænd altid bagtanker? Er deres hjælpsomhed altid et udtryk for en interesse, selv om de muligvis ikke handler på den? Mit eget svar på dette ville være, at man vel altid ønskede at gøre et godt indtryk på nogen som man var tiltrukket af, også uden man forventede noget igen eller havde tænkt sig at handle på det? Og de vel godt bare generelt kunne være flinke, men måske tænker mænd anderledes?

Kredsløbstræning

I min søgning på noget knæ-sikkert kredsløbs træning har jeg vendt mit blik tilbage på svømningen som jeg håber at kunne bruge hvis jeg får givet min teknik grovfilen. Problemet er at det normalt generer min lænd.

Jeg har siddet og kigget på nogle svømme videoer for at finde ud af hvor min barndoms teknik fejler, så jeg får ondt i lænden af det. Jeg fandt denne side http://vorespuls.dk/artikel/bedre-brystsvoemning og det lader til jeg laver den helt klassiske fejl at holde hovedet for højt i vandet. Når jeg kigger på videoen af svømmeren kan jeg godt se hun får hele hovedet ned under vandet, hvilket jeg sjældent gør, selv om jeg dog puster ud under vandet. Så der er noget at arbejde med i morgen efter styrketræning. Buddy forklarede mig også hvordan man lavede en saltovending da vi var oppe og plaske forleden, så det kunne jeg måske lege lidt med når jeg holder pustepauser fordi konditionen melder pas.

Mandag

Mandag har jeg tid til både fysioterapeut og øjenlæge, det bliver godt, forhåbentligt kommer jeg hurtigt tilbage on track med både kondition, løbetræning og læsning. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig umiddelbart at tage løb op igen efter mine knæ var i orden, men det er jeg ved at ændre mening med, det er sgu vigtigt at kunne løbe. Nå men et skridt af gangen, nu skal jeg jo lige til fysioterapeut den første gang. Glæder mig.

Mandag bliver den bedste dag i hele verden, i hele galaksen og hele universet!

Link to comment
Share on other sites

Nu får du også lige et hej herinde...

Jeg har læst lidt med i dig log og vil lige starte med at skrive at det er total god underholdning :superman: :4thumbup:

Angående at kaste sig ud i de russiske programmer synes jeg at det er vigtigt at du lærer din grundlæggende teknik først... Det kommer ikke lige med et - så brug noget tid på at få indarbejdet teknikken rigtigt og derefter langsomt at få lidt vægt på ... Når du så engang føler dig fuldstændig fortrolig med øvelserne (og din krop har vænnet sig til bevægemønstrene og vægtene) så kan du overveje at kaste dig ud i egentlig styrkeprogrammer...

Det er bare så uhyre vigtigt at du har teknik på plads først og tilvænne kroppen til frivægtstræning før du begynder at køre lav-rep ala direkte styrkefokus...

Det første lange stykke tid vil det formentlig hedde relativ let vægt og fokus på teknik :blush:

Link to comment
Share on other sites

Har mænd altid bagtanker? Er deres hjælpsomhed altid et udtryk for en interesse, selv om de muligvis ikke handler på den? Mit eget svar på dette ville være, at man vel altid ønskede at gøre et godt indtryk på nogen som man var tiltrukket af, også uden man forventede noget igen eller havde tænkt sig at handle på det? Og de vel godt bare generelt kunne være flinke, men måske tænker mænd anderledes?

Vi kan da saaaaagtens være flinke :innocent:

- også selvom tonen på MOL for tiden ikke helt understøtter min påstand :dry:

Jeg ville dog aldrig begynde at knævre i saunaen eller andre steder hvor det må forventes at folk gerne vil pleje deres indre tanker eller mangel på samme.

Jeg kan nemt finde på at tage kontakt til folk i frivægtsafdelingen hvis de ser tydeligt usikre ud eller teknikken stinker max - under forudsætning af at de ikke har fokusblikket tændt, for så får de lov at være i fred. Jeg håber da ikke at de kvinder jeg har vejledt i en god mening har tænkt at jeg var en gammel gris - det var i hvert fald ikke meningen :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Træning Søndag d. 17/4-2011

Lænd extention:

3x12x55kg

Triceps press

3x12x32,5kg Tror sørme jeg er ved at have fattet hvordan jeg får aktiveret triceps rigtigt i denne øvelse – det er fedt!

Bryst Press

3x12x20kg

Bryst fly

3x12x25kg Hmm… eller var det bare 22,5kg??

Seated rows (underhånd)

3x12x28,5kg

biceps curls

3x12x25kg

Armhævninger med håndvægte

3x12x3kg

3x12xgirly pushups

Disse to øvelser lavede jeg som supersæt, tror jeg… vidst nok. Det vil sige jeg lavede dem lige i rap. Så jeg fik pulsen op.

Liggende benløft

3x10xBW halløj hvor var de sidste to reps på de sidste to sæt tunge, jeg kunne slet ikke få dem helt op…

Kerne+numsetræning med bodyvive bold

3x12xboldmasemellemknæløftenumsenlangsomtopogned

Næste gang skal der involveres en stepbænk!

Fleksibilisering… Done and done…? Eller hvad? Nej sgu, jeg glemte alt om at fleksibilisere fordi jeg ville gemme det til efter svømningen, men efter svømningen var det selvfølgelig glemt og jeg gik blot i sauna og så i bad og blev omklædt. Jeg er et værre vanedyr.

Svømningen

Planen for i dag var at jeg efter styrketræningen skulle eksperimentere med noget brystsvømning og prøve at justere min teknik. Det var helt vildt så stor en forskel det gjorde at få hovedet længere ned under vandet. Pludselig svømmede jeg meget hurtigere og det var meget lettere, og belastningen på min lænd forsvandt. Det var helt fantastisk! Jeg kunne svømme uafbrudt meget længere, faktisk blev jeg på intet tidspunkt rigtig forpustet. I de bevingede svømmetag hvor jeg fik glidefasen, vejtrækning, og mine arm- og benbevægelser til at gå op i en højere enhed, kunne jeg pludselig huske hvorfor mit største ønske som barn, havde været, at blive til en havfrue når jeg blev stor. At føle vandet glide let og kærtegnende over min krop og beskyttende lukke alt larmen ude det var intet mindre end fantastisk :smile: .

I morgen vil jeg svømme igen, jeg vil svømme og svømme til verdens ende.

Og så kommer jeg hjem, spiser frokost og får tjekket mine knæ og øjne.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/4-2011

I dag blev jeg lesbisk, og så svømmede jeg også.

Jeg var til øjenlæge I dag. Jeg ankom kun en snæver jomfruelig time for sent på den, da rejseplanen havde sendt mig til ydre Nørrebro, i stedet for indre by, hvor jeg skulle have været. Det har jeg aldrig oplevet før og det var noget lort.

Men lægen var flink og pressede mig ind alligevel.

Han havde mange sjove maskiner, blandt andet tog han et billede af indersiden af mit øje, så man kunne se synsnerven og alt muligt, det var fedt! Han kunne dog efterfølgende erklære at de hjernepoundene og skrivetrangs invaliderende smerter, jeg havde haft i over en uge nu, måtte være spændingshovedpiner og ikke et tegn på jeg havde brug for læsebriller.

Så back to square one med dem.

Så tog jeg hjem og lavede ikke-så-meget i lidt tid, og så tog jeg til fysioterapeut.

På trods af min stort set manglende retningssans :blush: lykkes det mig at komme frem til tiden denne gang og jeg blev her mødt af mit livs store kærlighed.

Hun var blondt, havde bløde blå øjne og en venlig svensk melodi i sin snak.

Hun tog sig pænt af mig og var slet ikke anmassende da hun bad mig tage tøjet af, næh, meget respektfuld var hun. Hendes blide og tydeligt erfarne hænder bukkede, trykkede, vred, prikkede og mærkede løs på mine knæ og ben mens hun opmærksomt lyttede til min fortælling om mine knæ og spurgte ind. Ja selv mine tydeligvis ignorante teorier :innocent: om problemet, lyttede hun opmærksomt til.

Til sidst kom konklusionen, at jeg var meget mobil i mine led (ja flexi-girl :superman: er flexi…), så jeg belaster dem let og vi skal derfor styrke mine muskler. Jeg skulle også have løsnet nogle spændinger på min hofte og numse hos massøren (her tænkte jeg yes!, indtil hun så mit smil og informerede mig om det ikke var den slags hygge massage, men den slags hvor man skulle sige fra, når det gjorde for ondt… :blink: ). Så fik jeg nogle øvelser til både styrkelse af muskler omkring knæ og fodled og udstrækning af senen. Vi skal også ses igen, og jeg må svømme alt det jeg vil!

Hun har en plan, og hun tror jeg skal blive ok igen. Det var her ved disse ord at jeg tror jeg blev lidt forelsket, mit hjerte bankede i hvert fald som ville det en gang for alle, befri sig fra brystkassens besnærende tremmer, og som en blodig nattesværmer sætte kurs mod solen i en lyksalig og uimodståelig kamikaze himmelflugt. Det bankede så hårdt og hurtigt at som ved et nukleonoverskud blev bølger af indre lykkefølelse, alfa-henfaldet, slynget ud i min krop og mit store fjogede grin kunne have oplyst et mindre univers.

På vejen hjem tabte jeg min nyindkøbte og nypillede blodgrape på jorden med et vandet rødt smat, men det gjorde ikke noget.

Så tog jeg op og svømme. Jeg nåede ikke til verdens ende. Men det gjorde heller ikke noget.

:smile:

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en fys der er værd at besøge, måske jeg skulle tage til København næste gang jeg skal til fys :laugh:

Lyder rigtig godt at det ikke er nogle slid skader eller det der er værre :smile:

Sagde hun noget om du måtte løbe og cykle?

Hvor langt svømmet du?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en fys der er værd at besøge, måske jeg skulle tage til København næste gang jeg skal til fys :laugh:

Lyder rigtig godt at det ikke er nogle slid skader eller det der er værre :smile:

Sagde hun noget om du måtte løbe og cykle?

Hvor langt svømmet du?

ehm, nej det sagde hun ikke noget direkte om, men jeg forstod det sådan at det var godt jeg ikke gjorde det. Og at det var iorden at gøre ting der ikke fremprovokerede noget - dvs cykle med meget lav belastning.

Jeg svømmede 35 mins tids distance med små pustepauser her og der.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da opløftende med lækker-fys og knæudsigterne. :bigsmile:

Angående Verdens Ende, så har jeg været der for nylig. Det er et forjættende sted, hvor man kan glo på bølgerne i timevis og hvor man kan spise ravfisk med maniok til frokost. Det tog mig to flyvninger og en færgeoverfart at komme derhen, så hvis du finder et spacewarp i din svømmehal, må du endelig sige til, for jeg vil gerne tilbage dertil. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning Tirsdag d. 19/4-2011

Styrketræning

Lænd extention:

3x12x55kg

Triceps press

3x12x32,5kg

Bryst Press

1x12x22,5kg

1x10x22,5kg

1x10x20kg

Bryst fly

3x12x25kg

Seated rows (underhånd)

3x12x28,5kg

biceps curls

3x12x25kg

[supersæt]

Lateral Raises

3x12x3kg

1x13xgirly pushups

1x10x girly pushups

1x10x girly pushups

[/supersæt]

Jeg havde omtrent ingen styrke, armstrækkerne var en kamp med piv og grimasser.

[supersæt]

Liggende benløft

3x10xBW

Kerne+numsetræning med bodyvive bold

3x12xboldmasemellemknæløftenumsenlangsomtopogned

[/supersæt]

Det gik rigtig godt med begge øvelser, men jeg fik ikke brugt stepbænken, øv.

Svømning

Svømningen gik rigtig fint, det er opløftende hvor hurtigt teknikken er blevet forbedret, som ved et trylleslag over natten! Lækkert. Og så lavede jeg en masse kolbøtter i et forsøg på at skabe et spacewarp (det virkede ikke Spinderella :mad: ). Faktisk så mange at da jeg stod op, var jeg ved at vælte, tror jeg havde fået nogle voldbuggervanddråber i ørene. Denne quest må fortsættes en anden dag.

Nu er det snart Lørdag!

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

"Armhævninger med håndvægte"

Ud fra din beskrivelse tidligere vil mit bedste bud være at de hedder Lateral Raises :bigsmile:

(medmindre du har lidt bøjede arme og fører armene en smule ind foran dig (frem for lige til siden), og forestiller dig du hælder vand ud af en kande - så er det nemlig nok stående flyers)

Link to comment
Share on other sites

"Armhævninger med håndvægte"

Ud fra din beskrivelse tidligere vil mit bedste bud være at de hedder Lateral Raises :bigsmile:

(medmindre du har lidt bøjede arme og fører armene en smule ind foran dig (frem for lige til siden), og forestiller dig du hælder vand ud af en kande - så er det nemlig nok stående flyers)

Jeg troede faktisk de hed såen på god gammeldavs dansk :blush:

Men nu er det fikset, tak for hjælpen! :4thumbup:

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Jeg troede faktisk de hed såen på god gammeldavs dansk :blush:

Men nu er det fikset, tak for hjælpen! :4thumbup:

Hehe :blush:

Ved faktisk ikke hvad de hedder på dansk...

Mener de fleste forbinder "armhævninger" med kropshævninger (chin-/pull-ups)...

Uden dog at være sikker :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Svømning

Svømningen gik rigtig fint, det er opløftende hvor hurtigt teknikken er blevet forbedret, som ved et trylleslag over natten! Lækkert. Og så lavede jeg en masse kolbøtter i et forsøg på at skabe et spacewarp (det virkede ikke Spinderella :mad: ). Faktisk så mange at da jeg stod op, var jeg ved at vælte, tror jeg havde fået nogle voldbuggervanddråber i ørene. Denne quest må fortsættes en anden dag.

Pokkers. :unhappy:

Men tak for indsatsen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sludder og Svømning Onsdag d. 20/4-2011

Svømning

I går var jeg oppe og svømme. Det blev til en halv time koncentreret svømning med kun lidt pauser, det var lækkert. Det er ved at være et stykke tid siden jeg har haft lov til at bruge kroppen på den måde, det var så dejligt. Da jeg gik hjem fra svømning i den lune aftenluft strømmede glæden ind i min krop som små rislende bække der plantede sig i min mave som en uforløst klukkende latter, der bare ventede på at springe fra mine læber.

Men så fik jeg kvalme, for jeg var sulten.

Lady P.

Som jeg tidligere har nævnt, tilbragte jeg et par år i en lille by på Englands sydkyst. Jeg tænkte jeg ville fortælle lidt mere om det i dag, da jeg ikke har noget sjovt træning at fortælle om.

En af de største forskelle jeg oplevede mellem den Engelske og den Danske kultur var lokalmiljøerne, og i hjertet at disse lokal miljøer var de lokale pubs. Det var her folk kiggede ind efter arbejde og fik en enkelt øl med naboen, eller de kom forbi når de var ude og gå aftentur med hunden, eller blot for at mødes med venner og bekendte. Der var mange forskellige måder englænderne brugte deres pubs, og lige så mange traditionelle, sære eller mainstreamagtige pubs at vælge imellem.

En af disse mere traditionelle pubs, The Wellington, kom jeg til at kende særdeles godt, da jeg i størstedelen af min tid i England arbejdede der som bartender/tjener.

The Wellington lå i Portsmouth og havde i sin dag været en af de lidt finere pubs i Portsmouth. Nu var den, lige som sit faste klientel, blevet lidt gammel, slidt og nusset i kanten. Den øvre klasses oppustede selvfølelse levede dog stadig i bedste velgående på trods af de slidte vinrøde hynder og støvede mosgrønne draperier. Indretningen var… Jah who cares, jeg er ikke så god til at beskrive sådan noget, men det var gammelfint på den der måde hvor man hele tiden går rundt og forventer at lugte mølkugler, og hvor vaser og lamper er strategisk placeret for at skjule pletter og slidmærker. Bag den mørke og højpolerede bar der var det første der mødte en når man trådte ind af døren, tilbragte jeg mange timer i selskab med det faste klientel der stort set alle var på den lagrede side af de 50. Langt de fleste var, eller havde været, rige. Nogen millionærer eller milliardærer, hvis man skulle tror på deres egne eller de andres historier, og nogle blot succesfulde selvstændige.

Der var faktisk også en enkelt adelig der i en periode gæstede vores establishment. Lady P. P er navnet på et gammelt imperium, men jeg må nok hellere undlade at skrive det rigtige navn her. Historien om Lady P er en forvirrende historie, nogen siger at hun er en uægte født arving, angivelig resultatet af en højst pinlig, udenom ægteskabelig affære, som senere har købt sig til titlen. Andre historier siger hun er ægte men bims og derfor er blevet ekskommunikeret af familien og nu får et månedligt beløb for at holde sig væk.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er sandt eller ej, men som andre forvirrede eksistenser havde hun i hvert fald en helt særlig evne til at skabe problemer for sig selv, og familien havde hun hvert fald ikke kontakt med. Den verden hun levede i var generelt et urimeligt sted hvor tingene ofte gik helt galt for hende, uden hun på den mindste måde selv var skyld i det!

Lady P var omkring de 40, høj, slank og en generelt attraktiv kvinde. Hendes halvlange og fint stylede hår var blondt, den lyse hud var solbrændt og øjnene krystalblå. Hendes makeup var pæn men synlig. Hun var altid pænt klædt, til tider meget afslørende, men hun kunne nu godt bære det. Det kostede hende dog et par misbilligende blikke fra kvabsede kvinder på samme alder der bestemt ikke ville have kunnet bære det. Hun havde et skarpt øje for hvad der klædte hende, og var altid at finde iklædt dyre mærker og smagsfuldt tilbehør. I alle henseender var hun en pæn kvinde og til at starte med et ganske charmerende bekendtskab.

Lady P var altid på slankekur, som hun aldrig kunne forstå hvorfor ikke virkede. Oftest var hun på Atkinson, hvilket betød hun altid drak dobbelt gin med diet tonics, for dem var der jo ingen kalorier i. Den del af Atkinson der sagde at man slet ikke måtte drikke alkohol, var i hendes bog noget fis, og da jeg var bartender, så det var jo heller ikke ligefrem en pointe jeg omhyggeligt understregede når hun beklagede sig over at livvidden stadig stod bomstille og bestilte endnu en dobbelt gin og diet tonic. Sådan var det faktisk med det meste af hendes liv, hun fulgte de regler som hun synes gav mening, og resten pissede hun højt og flot på og når konsekvenserne kom stod hun med et uforstående og forurettet ansigtsudtryk og forstod ikke hvorfor verden nu igen var efter hende.

En sløv sommer formiddag havde jeg stået og gjort lidt rent, sludret med de tidlige kunder og kedsommeligt spejdet ud af de store panorama vinduer ned mod den knap synlige havnefront, da Paul frejdigt kom ind af døren. Paul var en ældre succesfuld håndværker der efterhånden tilbragte mere tid i jakkesæt med sin venner på pubben end med at rode med rør og hvad han nu ellers lavede. Vi var fine venner Paul og jeg. Han var ærlig, og havde den generelle indstilling at hvis man ikke kunne andet, så kunne man da grinede lidt af verden og det kunne jeg godt lide.

Efter Paul havde hængt habitjakken og bestilt sin whitewine spritzer (som altid skulle serveres med muscadet, i et bestemt glas der var "Pauls" og helst med 5 isterninger - sådan havde de fleste af vores faste kunder et eller andet...), langede han med et stort grin, en åben lokal avis over disken til mig. Jeg havde på dette tidspunkt ikke set Lady P længe og her var forklaringen! Hendes kønne og forurettede ansigt så appellerende op på mig fra avisens første par sider under overskriften at hun var i fængsel. Forvirret læste jeg artiklen ind imellem bestillinger og det viste sig at hun var blevet politianmeldt af nogle naboer for at have dyrket højlydt sex i sit udendørsboblebad.

Jeg kunne godt huske hun havde fortalt om en lignende hændelse hvor hun havde fortalt at hun havde haft sex i boblebadet og naboerne havde klaget. Det havde hun synes var for groft, at hun ikke skulle kunne stønne som hun lystede i sin egen have (og at naboen i øvrigt bare var utilfreds med det ikke var ham der kneppede hende). Hun havde derfor kvitteret med at bolle endnu mere højlydt stønnende (læs: skrigende).

Naboerne havde tilsyneladende følt sig chikaneret (eller forsmået.. who knows!) og var til sidst gået til politiet.

Det var dog ikke det larmende sex hun skulle i fængsel for, denne hændelse havde hun fået tildelt noget samfundstjeneste for. Samfundstjenesten havde bestået af et særdeles uværdigt job i en second hand tøj butik, hvor det blev forventet hun skulle røre ved andre menneskers ulækre brugte tøj! Dette havde Lady P selvfølgelig nægtet, vi ville aldrig have forventet andet af vores lokale adelige.

Dommeren havde så givet hende noget nyt samfundstjeneste som var skovrydning. Dette havde hun dog mødt op til iklædt en nedringet undertrøje, hotpants og flip flopper. Arbejdslederen havde så sendt hende hjem, da det ikke var forsvarligt at hun arbejdede i den mundering. Harm over denne uretfærdige krænkelse af hendes ret til at klæde sig som hun ville (Alle har vel for helvede ret til at vise ben, bryster og velplejede fødder foran nogle velbyggede arbejdsmænd Ikke sandt?) nægtede hun pure at tage andet på og dommeren smed hende så i fængsel.

Lady P havde også en Kanariegul Ferrari. En dag var der nogen der havde hældt syre på den, og spekulationerne foran baren pegede alle sammen på at det var bestilt arbejde udført af Portsmouths ældre crime boss ”James’”* håndlangere. Ingen vidste dog hvorfor, men et par stykker sad dog og godtede sig. Jeg fandt aldrig ud af hvad der skete med den sag, men Lady P var i hvert fald meget ked og høstede meget tårekvalt sympati, og var i det hele taget i sit højdramatiske es, når hun gang på gang berettede om hændelsen. Endnu en gang havde verden bevist sin bedrageriske natur og igen stod hun som det forulempede offer. Og nu steg hendes forpulede forsikring.

Jeg tror personligt det var naboerne.

Med tiden holdte den dramatiske Lady P op med at komme i min pub. Stemningen blandt de faste kunder havde lige så stille vendt sig fra hende, trætte af det drama der konstant omgav hende og hendes uforstående og selvretfærdig attitude. Grinene og sympatien efterhånden rendt ud og til sidst helt stilnet. Derefter blev hun efterhånden kun et sporadisk indslag i min dagligdag. Jeg ved ikke hvad hun laver i dag, men at hun passioneret håndhæver sin ret til at gå i hotpants hvor hun lyster, er nok ikke et skidt gæt.

/Jaaanie

*”James” er i øvrigt en historie til en anden dag – men hvis du troede at folk der tændte cigarer med håndfulde af 50 punds sedler, kun var noget der skete i filmene, så kan du godt tro om igen. Been there, seen it, been asked to do it.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share