EQUILIBRIUM


Jaaanie
 Share

Recommended Posts

Har godt prøvet skyr (og kvark) og dets stats er bedre end fromage fraise, men det er godt nok noget surt lort. Jeg synes fromage fraise har den bedste smag og konsistens og kun lidt dårligere stats.

Jeg startede med 2-3 skefulde skyr og så fyldte jeg op med øko ylette (og lidt sirup :blush: ). Nu er jeg nået op på 8 skefulde skyr..

Men det lyder lidt til, at jeg er nødt til også at prøve fromage fraise.. hehe.

Link to comment
Share on other sites

Jannie prøv at lave strækkere med hænderne hævet, istedet for på knæ. Det har noget bedre overførbarhed.

Push%20up%20arms%20elevated%20-%20female.jpg

Jeg synes desuden det er interessant og morsomt at følge i dine skriverier. Jeg kan afsløre du har et noget anderledes indre liv end jeg har :laugh:

Tak for dit indlæg! :smile: I min situation tror jeg dog ikke der var tale om decideret nederdrægtighed, men måske nærmere usikkerhed koblet med lidt manglende sociale færdigheder (jezz, svært at skrive sådan om andre mennesker uden at komme til at lyde arrogant). Det var virkelig en bizar situation:

Mig: "Jamen det er jo Xxx! - det er godt nok længe siden!"

Xxx: "Ja det må man sgu sige!"

*stort knus*

Xxx: "Det her er min kæreste, Yyy"

Mig: *giver hånd* "Hej, jeg hedder 'Spinderella'"

Yyy: *giver hånd* "Hej. Er du gravid?"

Mig: "Næ, jeg er bare fed"

Yyy: "Nej, altså sådan var det ikke ment"

Mig: "Jeg vil lige gå over og hilse på Zzz, som jeg kan se er kommet"

Jeg synes det der er et fantastisk comeback. Godt med selvironi sætter Yyy på plads, så hun kan stå og flove sig. Det er sgu da meget bedre end at blive tøsefornærmet og kaste sig ud i sådan noget vrøvl som "Ja det kan godt være jeg er tyk på maven, men du er socialt retarderet, æv bæv bussemand"

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det der er et fantastisk comeback. Godt med selvironi sætter Yyy på plads, så hun kan stå og flove sig. Det er sgu da meget bedre end at blive tøsefornærmet og kaste sig ud i sådan noget vrøvl som "Ja det kan godt være jeg er tyk på maven, men du er socialt retarderet, æv bæv bussemand"

Jeg er som saedvanligt enig med TJR.

Link to comment
Share on other sites

Jannie prøv at lave strækkere med hænderne hævet, istedet for på knæ. Det har noget bedre overførbarhed.

Jeg synes desuden det er interessant og morsomt at følge i dine skriverier. Jeg kan afsløre du har et noget anderledes indre liv end jeg har :laugh:

Okay will do, Tak for tippet!

:bigsmile:

Et anderledes indre liv? Nå da da, nu bliver jeg nysgerrig må jeg tilstå?

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 27/5-2011 og Lørdag d. 28/5-2094

Ryg ekst.

10x65kg

8x67,5kg

6x70kg

Bænk

10x22,5kg

8x25kg

6x27kg

Stivbenet dødløft

10x32,5kg

10x37,5kg

10x42,5kg

Lat. Raises

10x4kg

8x5kg

10x5kg

[superset]

Trips m reb.

10x22,5kg

8x25kg

6x27,5kg

biceps curls

3x10x5kg

[/superset]

[superduperset]

liggende benløft

3x15xbw

GPushups

3x15

[/superset]

Det var ikke lige noget i nærheden jeg kunne bruge til at lave eleverede pushups, så det må jeg lige fiks-fakse næste gang. Jeg smiler altid meget sødt til personalet samt ønsker dem god weekend osv. med den beregnende bagtanke at jeg så kan spare lidt good will op til at bruge af når jeg kommer og brokker mig over at jeg igen ikke kan finde diverse håndvægte, bolde, eller f.eks. nu hvor jeg pludselig har fået en trang til at slæbe en stepbænk permanent op på dækket… I øvrigt var 6kilos håndvægtene hoppet i havet igen.

Mobilitets og fysio ting.

Og så svømmede jeg slet ikke. For jeg havde glemt mit badetøj. Det var slet ikke så smart.

Det var så i går, men fik aldrig rigtig logget det.

Det fik jeg jo så nu, nemlig.

I dag, lørdag, har jeg danset i flere timer, til noget frygteligt populært og lækket musik. Og bagefter så til en hel masse endnu mere populært og lækkert musik, nemlig EURODANCE. Ohmigod, jeg elsker EURODANCE.

Jeg kan afsløre at E-type var en klar favorit.

http://www.youtube.com/watch?v=TTLBm-rE5bY&feature=player_embedded#at=120

Bagefter sad jeg og blev lidt kold på mit gulv og fnisede lidt mens jeg forsøgte at flexe foran mit webcam. Gad vide hvornår jeg gik fra at sidde og lave trutmund foran kameraet med skinnende blanke læber og fint malede øjne, til at sidde gennemsvedt med fladt, nødtørftigt opsat hår og forsøge at flexe mine stadig tykke, men nu også begyndende muskuløse arme.

Vi kan godt sige jeg tog de førstnævnte billeder ud fa kunstneriske impulser hvis du behøver den historie for fortsat at kunne retfærdiggøre din læsning af min log. Men for alle jer andre som kan håndtere sandheden tog jeg de førstnævnte ud af forfængelighed.

Sandheden er nemlig den at jeg altid har troet jeg var grim. Hver gang jeg så et billede af mig selv havde en retarderet flodhest indtaget den plads på billedet hvor jeg kunne have sværget, at jeg havde stået og smilet frejdigt til kameraet :cry: . Denne mystiske flodheste tendens ledte mig altså til den konklusion at jeg var grim, og sådan var det bare.

Men så var det jo så utrolig heldigt at jeg var en vidunderlig person, med en fantastisk personlighed, et utroligt intellekt og en uovertruffen ydmyg holdning til sig selv. Så skidt pyt med jeg er så grim, det er vel det indre der tæller, tænkte jeg. Men det er selvfølgelig stadig ikke sjovt i hjertet at være en retarderet flodhest på ydersiden, lige meget hvor sej og sød man ellers er på indersiden.

Så for omkring et år siden efter jeg var blevet single ramte sandheden mig, der var ikke længere nogen der elskede mig for mit gode hjerte, min fantastiske neuronkapacitet eller nogen som helst anden skjult indre kvalitet. Og hvordan skulle man nogensinde kunne få en chance for at vise dem noget af det, hvis det eneste de så var flodhesten? Jeg beklagede selvfølgelig min nød til min gode veninde Solpigen som langede mig en kærlig verbal lussing og et spejl hvor hun bad mig udpege præcis hvor flodhesten var. Da vi ikke rigtig kunne finde flodhesten nogle steder, blev vi enige om problemet nok lå i manglen på makeup og i fotografierne. Hun er nemlig dejlig er hun.

Så siden da har jeg øvet mig i at få taget billeder med mit webcam. Det er efterhånden blevet til omkring 400 ( :blink: ) billeder af mig selv, og nu er budskabet endelig ved at synke ind. Jeg synes ikke længere jeg er grim. Det er dejligt. Og hvis jeg nogen sinde skulle have lyst til at tapetsere mit værelse med mit eget ansigt, så er det en faktisk mulighed. Det er jo altid rart med muligheder, åbne døre og alt det der. Jeg kunne også oprette 400 dating profiler, eller jah... Få trykt 400 komik kopper af mig selv. Der må vel være mange konstruktive ting man kan bruge 400 billeder af sige selv til. Det kommer nok til mig på et tidspunkt.

Jeg tager ikke længere så tit trutmunds billeder af mig selv. Men jeg forudser dog en stigende tendens til flexsbilleder som fedtprocenten falder, forfængelig er jeg jo selvfølgelig stadig.

Her er både et trutmundsbillede og et par af flexbillederne.

5621071879_809f81516d_m.jpg5767685967_cacf5d5d35_m.jpg5767686063_9c962ab586_m.jpg

Nu må jeg hellere skride i bad, skal vi være fulde i aften eller hvad?

/Jannie

Link to comment
Share on other sites

Sandheden er nemlig den at jeg altid har troet jeg var grim. Hver gang jeg så et billede af mig selv havde en retarderet flodhest indtaget den plads på billedet

To ting...

Synes det er synd for flodhestene, i særdeleshed de retarderede, sådan at blive brugt som eksempel på noget grimt.

Du er fucking hot, som du fremtræder på de billeder ovenfor og jeg skider på om du så vejede 90 kilo, så ville det der ansigt stadig være pænt nice.

Klap dig selv på skulderen amazone :worship:

Link to comment
Share on other sites

Du er overhovedet ikke grim. :bigsmile:

To ting...

Synes det er synd for flodhestene, i særdeleshed de retarderede, sådan at blive brugt som eksempel på noget grimt.

Du er fucking hot, som du fremtræder på de billeder ovenfor og jeg skider på om du så vejede 90 kilo, så ville det der ansigt stadig være pænt nice.

Klap dig selv på skulderen amazone :worship:

Okay jamen tak :blush:

Det er jo nogen rigtig pæne ord.

Men nu håber jeg i forstod hvad jeg skrev, jeg synes jo ikke jeg er grim mere. Reflekterede bare lidt over den udvikling der er sket i mit livssyn, prioriteter og selvbillede. Hvor langt jeg egentlig synes jeg er kommet fra den dag hvor jeg stod alene i verden, knust og skulle starte forfra, uden selvtillid, selvværd, vila, volvo eller kat.

Det gjorde mig glad, nærmest lykkelig, og det ville jeg gerne dele.

Link to comment
Share on other sites

Okay jamen tak :blush:

Det er jo nogen rigtig pæne ord.

Men nu håber jeg i forstod hvad jeg skrev, jeg synes jo ikke jeg er grim mere. Reflekterede bare lidt over den udvikling der er sket i mit livssyn, prioriteter og selvbillede. Hvor langt jeg egentlig synes jeg er kommet fra den dag hvor jeg stod alene i verden, knust og skulle starte forfra, uden selvtillid, selvværd, vila, volvo eller kat.

Det gjorde mig glad, nærmest lykkelig, og det ville jeg gerne dele.

Fangede den godt... Dejligt med nærmest lykkelig. Nærmest lykkelig er godt :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Excuuuuuuse med sista, kommer lige ind fra højre, da jeg lige har fået tip om at der står nogle spændende ting i denne Amazone log som jeg ikke lige har fået læst på det sidste :blush:

No. 1) Vi har talt om det dér med at have været grim, så fra nu af streger vi det fra vores ordforråd. Tjek.

No. 2) Jeg har nu fået bekræftet du er min sista from another mista, i og med du også kan lide Eurodance, OMG!!! Hvorfor har du aldrig sagt det?? Er du også medlem af FB gruppen? De postede denne her i går:

Vi skal have en Eurodance tatto!!! :wub: hi hi, eller måske ikke

Link to comment
Share on other sites

' date='28. maj 2011 - 18:25 ' timestamp='1306599924' post='1516665']

Excuuuuuuse med sista, kommer lige ind fra højre, da jeg lige har fået tip om at der står nogle spændende ting i denne Amazone log som jeg ikke lige har fået læst på det sidste :blush:

No. 1) Vi har talt om det dér med at have været grim, så fra nu af streger vi det fra vores ordforråd. Tjek.

No. 2) Jeg har nu fået bekræftet du er min sista from another mista, i og med du også kan lide Eurodance, OMG!!! Hvorfor har du aldrig sagt det?? Er du også medlem af FB gruppen? De postede denne her i går:

Vi skal have en Eurodance tatto!!! :wub: hi hi, eller måske ikke

Det er muligt jeg fik min dance inspiration fra din facebook like af den sang der :laugh:

En omgang anal-bleach kan vel gøre det... :tongue:

wat!? :gal:

Jeg så forresten engang et program, sådan et semi dokumentar halløj, hvor de testede skønheds behandlinger, og den smukke værtinde testede så alle disse hersens behandlinger. turen kom så til anal bleech, og jeg tror aldrig jeg glemmer den kommentar hun kom med efterfølgende "oh no, another beautytreatment i am now addicted to, sigh."

der tænkte jeg:

wat WAT?!? :wacko::gal:

Link to comment
Share on other sites

wat!? :gal:

Jeg så forresten engang et program, sådan et semi dokumentar halløj, hvor de testede skønheds behandlinger, og den smukke værtinde testede så alle disse hersens behandlinger. turen kom så til anal bleech, og jeg tror aldrig jeg glemmer den kommentar hun kom med efterfølgende "oh no, another beautytreatment i am now addicted to, sigh."

der tænkte jeg:

wat WAT?!? :wacko::gal:

He he kan godt huske den udsendelse. Første gang jeg hørte om det... Folk er sære. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Træning Søndag d. 29/5-2011

Ryg ekstention

10x67,5kg

8x70kg

6x72,5kg

Stivbenet dødløft

10x35kg

8x40kg

6x45kg

Synes det er lidt svært med grebet om stangen når jeg får fat i 45kilo, har ikke helt besluttet om jeg skal gøre noget direkte ved det eller om jeg regner med at det kommer med tiden, indtil videre taber jeg den jo ikke endnu, meen…

Bænk

10x25kg

8x27,5kg

6x30kg

Lat. Raises

10x4kg

8x5kg

8x5kg

8x5kg

[sS]

Biceps curls

3x10x5kg

trips m. reb

3x22,5kg

[/sS]

[sS]

Liggende benløft

3x15

armbøjninger på stepbænk og på knæ

[/sS]

Alle mulige core og mave øvelser + balance + stabilitets træning og udstrækning.

Svømning! Jeg havde husket både svømmetøj og svømmebriller og så svømmede jeg hurtigere og (selvfølgelig!) længere end en gut – win!

I går var jeg i byen.

Jeg mødtes en engelsk buddy på en bar inde ved Kongens rundetårn. Den havde fine billeder af nøgne kvinder der gjorde ting med opsvulmede pikke samt andre brugsanvisninger hængende på væggen bag baren. Tydeligvis et meget hjælpsomt sted, hvis man nu lige skulle have glemt hvad man skulle gøre med sådan en.

Min engelske buddy blev som natten skred frem mere om mere fuld. Dette benægtede han selvfølgelig kategorisk, på trods af at han efterhånden måtte have haft nok gyldne damer i maven til et respektabelt engelsk theselskab.

Jo mere ”ikke spor fuld!” jo mere blev han konstant væk. En rejse på mere end 5 meter gennem menneskehavet var ikke tilrådeligt.

En af disse gange hvor buddy var blevet væk mødte jeg Rolf som frygteligt gerne ville stille mig nogle spørgsmål. Rolf var af middelhøjde, tyk og blød, engleblonde krøller, æblekinder og solbrændt hud.

Rolf fik selvfølgelig lov til at stille sine spørgsmål, for nysgerrig er jeg jo altid. Det var en 10-15 spørgsmål som dækkede lidt af hvert, forklarede han behjælpeligt, og at spørgsmålene egentlig var to svarmuligheder og at jeg skulle vælge den ene. Ved mit valg skulle jeg så opfatte det som om, at den anden mulighed forsvandt fra jordens overflade. De af spørgsmålene som jeg stadig kan huske får i lige her:

Ingen børn eller 5 børn?

Vil du hellere være vidende eller glad?

Nederdel eller kjole?

Den gode intention eller den gode handling?

Efter Rolf med englekrøllerne havde stillet sine spørgsmål, forklarede han videre ”Nå se, så ved jeg en hel masse om dig og dine holdninger, i stedet for at have spurgt om alt det sædvanlige kedelige noget om hvad man laver til dagligt” Det måtte jeg jo give ham ret i, men om det var en speciel effektiv måde at møde folk på skal jeg ikke kunne sige, for så fandt Buddy mig og trak af med mig. Jeg kan dog huske jeg spekulerede over hvad han lavede til dagligt, men det fandt jeg aldrig ud af.

Nå men jeg husker specielt spørgsmålet om at være vidende eller glad fordi mit svar overraskede mig. Jeg valgte at være vidende frem for at være glad, men stod faktisk længe og tænkte over det. For 1-2 år siden havde jeg helt sikkert valgt anderledes og tænkt hvad skal man bruge sandheden eller fakta til hvis den ikke bragte glæde? Er det at være lykkelig og glad ikke det vigtigste i livet?

Det mener jeg ikke længere, jeg mener i stedet at sandheden giver en mulighed for handling, og glæde baseret på uvidenhed eller på lukkede øjne vil aldrig holde. Det er selvfølgelig sort/hvidt hvilket var hvad hans spørgsmål lagde op til.

Hvis man skulle eksemplificere det til en virkelig situation kunne man måske tage eksemplet med utroskab. Hvis min mand havde været utro, ville jeg så gerne vide det, med den medfølgende smerte eller ville jeg helst han bare ikke fortalte det.

Det sgu noget svært noget.

Ligeledes var der spørgsmålet hvor valget stod mellem nytteetikken (den gode handling) og sindelagsetikken (den gode intention). Også her kunne jeg mærke der var sket et skred i mine holdninger. Jeg har altid været fan af sindelags etikken, at man må gøre sit bedste, med de bedste intentioner. Men dette mener jeg ikke længere er nok. For meget smerte i denne verden kommer af gode intentioner men manglende omtanke. Begge dele er nødvendigt og derfor kan det ikke være nok blot at have de gode intentioner, eller hvad?

Buddy var nu drivende ”Nooot drunk at aaaaaall lorve” og som det fantastiske og kærlige væsen som han er, blev han mere og mere generøs med sine kærlige venskabelige venligheds kærtegn. Det var dog mere end hvad et så koldt og kynisk hjerte som mit kunne holde til, så jeg besluttede mig for at gå hjem. Og det tror jeg var godt for så kunne jeg nemlig svømme hurtigt i dag, og det var dejligt!

/Jannie

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Stivbenet dødløft

10x35kg

8x40kg

6x45kg

Synes det er lidt svært med grebet om stangen når jeg får fat i 45kilo, har ikke helt besluttet om jeg skal gøre noget direkte ved det eller om jeg regner med at det kommer med tiden, indtil videre taber jeg den jo ikke endnu, meen…

Hvis du har problemer med greb, kan du bruge krydsgreb i stedet altså holde omvendt med den ene hånd, det giver meget.

Træningen ser rigtig fin ud :)

Link to comment
Share on other sites

Træning Søndag d. 29/5-2011

Det mener jeg ikke længere, jeg mener i stedet at sandheden giver en mulighed for handling, og glæde baseret på uvidenhed eller på lukkede øjne vil aldrig holde. Det er selvfølgelig sort/hvidt hvilket var hvad hans spørgsmål lagde op til.

Hvis man skulle eksemplificere det til en virkelig situation kunne man måske tage eksemplet med utroskab. Hvis min mand havde været utro, ville jeg så gerne vide det, med den medfølgende smerte eller ville jeg helst han bare ikke fortalte det.

Det sgu noget svært noget.

/Jannie

Dybsindinge emner du kommer rundt om indimellem (:

Som du skriver er det meget sort/hvidt, og mener ligeledes let at den kan drejes. Ville du f.eks. have det at vide, hvis du skulle dø om X dage, eller ville du hellere være intetvidende og nyde livet som du nu engang lever det? :smile:

- tror selv det kan være meget godt at være lidt "blåøjet" i ny og næ :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har problemer med greb, kan du bruge krydsgreb i stedet altså holde omvendt med den ene hånd, det giver meget.

Træningen ser rigtig fin ud :)

Okay ja, det kan jeg jo prøve :smile:

Dybsindinge emner du kommer rundt om indimellem (:

Som du skriver er det meget sort/hvidt, og mener ligeledes let at den kan drejes. Ville du f.eks. have det at vide, hvis du skulle dø om X dage, eller ville du hellere være intetvidende og nyde livet som du nu engang lever det? :smile:

- tror selv det kan være meget godt at være lidt "blåøjet" i ny og næ :wink:

Kære Trance T

Ja tingene er jo sat lidt på spidsen, og da især i dit eksempel. Jeg må indrømme jeg tænkte hans spørgsmål i en anden kontekst.

Uden at jeg er helt sikker tror jeg dog stadig jeg ville vælge at få viden. Det er et stykke tid siden jeg har tænkt sådanne tanker igennem og taget stilling og derfor var jeg også ganske fornøjet over at få muligheden i går. Og derfor sniger der sig nok også en god gang sludder ind nu hvor jeg skal prøve at udtrykke dem her. Det må du lige si fra.

Det jeg vægter i mit valg er handlingsperspektivet, jeg ville vælge viden for at kunne handle. Skal jeg dø om en uge, ville jeg godt have chancen til at få sagt farvel. Realistisk set dog ville jeg dog betænke mig hvis jeg skal dø om et år. Her ville jeg nok ikke vide det, da jeg nok ville have alt for meget tid til at blive helt ulykkelig til at handle konstruktivt på det.

Udgangspunkter bliver altså en prioritet af uvidenhedes værdi, kontra evnen til at handle konstruktivt. Hvad er glæde værd? Er glæde meningen med livet? Hvad giver en glæde, og er glæde lig med lykke?

Jeg tror mange forbinder glæde med lykke. Men er det muligt at være lykkelig uden at være glad?

Jeg tror lykke er mange ting. Jeg tror f.eks. der er en lykke i at have børn som jeg af gode grunde ikke kender til. Faktisk tror jeg, jeg er ret uvidende når det kommer til lykke og kærlighed. Jeg har sådan på fornemmelsen at man ikke rigtig ved hvad man snakker om før man får børn, men det er altså den vidensbase jeg har at gå ud fra, at jeg ikke har nogen børn. Nå det nu er sagt så er jeg efterhånden kommet til en lidt mærkelig konklusion når det gælder lykke. Min mærkelige konklusion er at jeg tror der måske kan være en lykke i ulykken? Jeg tror godt der kan være en slags lykke som ikke indeholder glæden.

Det er svært at forklare, men jeg tror godt man kan finde noget værdifuldt når man er ulykkelig, noget der er lige så dyrbart som glæde. Men som alligevel intet har med glæde at gøre. Det er som smagen af en grapefrugt, sammenlignet med mælkechokolade. Mælkechokoladens sødhed eksploderer i ens mund, den er så voldsom at den nærmest svitser en på samme måde som chilli. Man kan slet ikke bestemme sig for om man skal skylde munden eller spise noget mere. Sådan er glæden vel også, umiddelbar, dejlig og opslugende. Grapefrugten er bitter og nogle gange ligger den længe i munden før man kan skille sødmen fra dens karakteristiske bitterhed der er så overvældende i smagsoplevelsen. Det er den følelse man får, når man tager det valg som gør så ondt at man tror man er ved at gå i stykker inden i, men man ved det er rigtigt, så man vælger det. I lang tid er man mere død end levende, men så en dag så opdager man, man lever endnu, at man var stærkere end man troede. og bitterheden bliver afløst af en svag sødme. Ikke chokoladens umiddelbarhed, men grapens naturlige sødme som man ved er god for en. Sund og rigtig. Man er vokset som menneske. Man er ikke glad, der er ikke nødvendigvis nogen glæde involveret, men der er en tilfredshed tror jeg.

Der er nok nogen der kender ordene for hvad jeg snakker om, men jeg kan ikke lige komme på det eller dem.

Måske har det slet intet med lykke at gøre, jeg ved det ikke helt.

Link to comment
Share on other sites

Træning Tirsdag d. 31/5-2011

Stivbenet dødløft

10x35kg

8x40kg

6x45kg

Bænk

10x25kg

8x27,5kg

6x30kg

Lat. Raises

10x4kg

8x5kg

6x6kg

[ss]

Triceps m. Reb

3x10x22,5kg

biceps curls

3x10x5kg

[/ss]

[ss]

liggende benløft

3x15

armstrækkere på stepbænk og knæ

3x2xbænk

3x13xknæ

[/ss]

stabilitets, mobilitets, fysiobilitetstræning og alt det der.

Svømning.

Da jeg stod i omklædningen oplevede jeg noget der gjorde mig vred og ked helt ned i tæerne. Lidt ved siden af mig stod to piger og snakkede. De havde tydeligvis været til en eller anden form for prøve i dag, og de var bestemt ikke tilfredse. Allerede før det skete kunne jeg mærke at der var en skæbnesvanger udtalelse på vej, og en nerve i mine ene øjnekrog var livligt begyndt at hoppe og danse i nervøs forventning. Og længe skulle den da heller ikke vente, før der var bingo. Mens hun hev en strømpe op ad sine solariebrune ben sagde den ene pige følgende: ”Altså helt ærlig hvordan kan de forvente at piger ved noget om Excel!?”. Til dette svarede den anden noget ala ”uh huh.. Vi skal jo ikke være programmører vel!”.

Ja kære loglæsere, lige der, der slog klappen ned og så gik jeg hen og fyrede dem. Nemlig ja, jeg fyrede dem fra at være hunkøn. Sparkede dem ud af det feminine køn, lige på stedet. Så kan de lære at lade være med at lægge ansvaret på deres inkompetencer over på vores fælles køn. Det er ulækkert med den slags sexisme!

Selv om jeg jo skriver det ovenstående i sjov, mener jeg det når jeg siger det gør mig ked af det og vred. I mit hjerte af hjerter ved jeg jo godt at kvindeundertrykkelse ikke handler om onde mænd der holde uskyldige kvinder nede, vi gør det mod hinanden hele tiden og konstant. Vi brokker os over køns ulighed og undertrykkelse, og næste dag så brokker vi os over at det ikke kan være rimeligt at vi som kvinder skal dit eller dat.

Jeg har ikke noget gyldent svar på kønsrolle debatten, jeg synes det er forvirrende og svært. Der er jo nok en forskel på kønnene helt basalt, og det er måske også okay. Men det gør mig syg i maven når man gemmer sin uvidenhed, inkompetencer, dårligdomme osv. bag ved sit køn i stedet for at tage ansvar. Når man nedgør sit eget køn (eller det andet) ud af sine personlige interesser.

Det er ikke okay :unhappy:

Du skal ikke sige jeg er skod til Excel fordi jeg er kvinde. Jeg er skod til Excel fordi jeg aldrig har brugt det, og er ligeglad, basta. Og du er i øvrigt fyret. Aflever venligst dine bryster ved døren, inden du går.

/Jannie

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Ork! Right there with you sister! Den slags udtalelser kan virkelig også få mit pis i kog. Det er fint nok de diskvalificerer sig selv, hvis de gerne vil det - men lad venligst vær med at bringe mig og alle andre kvinder i spil i samme ombæring. :unhappy:

Jeg synes som dig at kønsproblematiker er vældigt svære at gennemskue, men i og for sig også meget interessant. Og jeg synes det ser ud til at blive mere og mere relevant at beskæftige sig med, eftersom vores verden (igen) synes at blive mere og mere kønnet.

Link to comment
Share on other sites

Aflever venligst dine bryster ved døren, inden du går.

/Jannie

Så en gang en japansk reklame for en automat hvori man kunne trække små ampuller med spyt fra kvinder. Spytdonorerne skulle eftersigende være både unge og smukke og iført skoleuniform, mens spytteriet stod på :blink:

Hvis flere kvinder afleverede deres bryster så tror jeg faktisk også at der ville være et marked for det i en fiks lille automat et sted.

Da problemet med bryster ofte drejer sig om tilgængelighed, så tænker jeg at det kunne blive en stor succes faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg stod i omklædningen oplevede jeg noget der gjorde mig vred og ked helt ned i tæerne. Lidt ved siden af mig stod to piger og snakkede. De havde tydeligvis været til en eller anden form for prøve i dag, og de var bestemt ikke tilfredse. Allerede før det skete kunne jeg mærke at der var en skæbnesvanger udtalelse på vej, og en nerve i mine ene øjnekrog var livligt begyndt at hoppe og danse i nervøs forventning. Og længe skulle den da heller ikke vente, før der var bingo. Mens hun hev en strømpe op ad sine solariebrune ben sagde den ene pige følgende: "Altså helt ærlig hvordan kan de forvente at piger ved noget om Excel!?". Til dette svarede den anden noget ala "uh huh.. Vi skal jo ikke være programmører vel!".

Ja kære loglæsere, lige der, der slog klappen ned og så gik jeg hen og fyrede dem. Nemlig ja, jeg fyrede dem fra at være hunkøn. Sparkede dem ud af det feminine køn, lige på stedet. Så kan de lære at lade være med at lægge ansvaret på deres inkompetencer over på vores fælles køn. Det er ulækkert med den slags sexisme!

Selv om jeg jo skriver det ovenstående i sjov, mener jeg det når jeg siger det gør mig ked af det og vred. I mit hjerte af hjerter ved jeg jo godt at kvindeundertrykkelse ikke handler om onde mænd der holde uskyldige kvinder nede, vi gør det mod hinanden hele tiden og konstant. Vi brokker os over køns ulighed og undertrykkelse, og næste dag så brokker vi os over at det ikke kan være rimeligt at vi som kvinder skal dit eller dat.

Jeg har ikke noget gyldent svar på kønsrolle debatten, jeg synes det er forvirrende og svært. Der er jo nok en forskel på kønnene helt basalt, og det er måske også okay. Men det gør mig syg i maven når man gemmer sin uvidenhed, inkompetencer, dårligdomme osv. bag ved sit køn i stedet for at tage ansvar. Når man nedgør sit eget køn (eller det andet) ud af sine personlige interesser.

Det er ikke okay :unhappy:

Du skal ikke sige jeg er skod til Excel fordi jeg er kvinde. Jeg er skod til Excel fordi jeg aldrig har brugt det, og er ligeglad, basta. Og du er i øvrigt fyret. Aflever venligst dine bryster ved døren, inden du går.

/Jannie

Ved godt at du meget ops på pige/kvinde kortet, men den her lyder mere som ren dovenskab, tror ligeså godt de kunne have fundet på en en anden dum undskyldning.

Enig i at det er en dum undskyldning.

Ps du sender bare brysterne til Aarhus :laugh:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share