EQUILIBRIUM


Jaaanie
 Share

Recommended Posts

Ved godt at du meget ops på pige/kvinde kortet, men den her lyder mere som ren dovenskab, tror ligeså godt de kunne have fundet på en en anden dum undskyldning.

Ja, lidt ligesom den slags personer, der mener, at fordi de arbejder indenfor et bestemt fag, så behøver de ikke vide noget om noget som helst andet. Det vil altid virke patetisk, uanset hvor spændende, deres fag ellers måtte være. Havde engang en fysioterapeut, der var sådan. Efter et mindre opgør frabad jeg mig at blive behandlet af hende.

Link to comment
Share on other sites

Koensdebat er morsomt.

Kan man forvente at to teenagepiger ved noget om Excel?

Kan man forvente at teenagepiger over en vis alder gaar med makeup? Naturligvis. For de er jo kvinder. Kvinder gaar med make-up.

Kan vi forvente at de har set en masse afsnit af sex and the city? Selvfoelgelig.

vil de vaere brandmaend, naar de bliver voksne? Eller vaere snedkere? Naeppe.

Kan man forvente at de har gaaet til ridning paa et tidspunkt? At de lynhurtigt kan spotte sociale sammenhaenge?

Hvad hvis pigerne havde vaeret til en proeve og bagefter havde sagt: Taenk at de havde forventet at vi ikke kunne ride! Selvfoelgelig kan vi ride paa en hest - vi er jo piger! Havde du saa ogsaa haft ondt helt ned i taerne?

Link to comment
Share on other sites

Koensdebat er morsomt.

Kan man forvente at to teenagepiger ved noget om Excel?

Kan man forvente at teenagepiger over en vis alder gaar med makeup? Naturligvis. For de er jo kvinder. Kvinder gaar med make-up.

Kan vi forvente at de har set en masse afsnit af sex and the city? Selvfoelgelig.

vil de vaere brandmaend, naar de bliver voksne? Eller vaere snedkere? Naeppe.

Kan man forvente at de har gaaet til ridning paa et tidspunkt? At de lynhurtigt kan spotte sociale sammenhaenge?

Hvad hvis pigerne havde vaeret til en proeve og bagefter havde sagt: Taenk at de havde forventet at vi ikke kunne ride! Selvfoelgelig kan vi ride paa en hest - vi er jo piger! Havde du saa ogsaa haft ondt helt ned i taerne?

Nej, det ville ikke have påvirket mig på samme måde, fordi selv om det er den omvendte situation, så mangler den det element der gjorde mig utilpas. Jeg forstår godt din pointe at det jo egentlig er det samme situation med omvendt fortegn, men jeg ville nok nøjes med at synes det var en fjollet kommentar.

Det jeg reagerede på var den lærte hjælpeløshed og det pigerne gjorde for at videreføre denne.

Det er egentlig et emne som jeg synes er rigtig svært at diskutere, da jeg ikke er 100% gennemtænkt omkring min egen mening. Men det der rørte mig var at de have modtaget undervisning i faget og stadig mente det ikke kunne forventes de kunne klare sig godt til prøven. Det var altså kun et spørgsmål om kønnet interesse i forhold til motivationen til at modtage læring. Et andet argument kunne være at de to køn er biologisk disponeret for at lære forskellige ting lettere. Dette evolutionspsykologiske argument er opfattes jeg tit selv som en omvandrende reklamesøjle for, når jeg gang på gang bliver væk og går forkert i københavn, men jeg ville aldrig skyde skylden på mit køn for at jeg har det med at blive væk, måske det rent biologisk er svære for mig at bruge kort osv. Men det er ikke umuligt.

Om der er en biologisk prædisposition - ja det er der måske nok. Men forhindrer den de to pigebørn i at lære Excel? Det tvivler jeg stærkt på. Nogen fag er bare svære end andre, dette er vilkårne for os alle. Nogle finder vi mere spændende end andre, sådan er livet.

Det som det står og falder på, i forhold til at jeg blev knotten på disse piger, er spørgsmålet om hvornår er man gammel nok til at det kan forventes at man forholder sig kritisk over sådanne (pop)kulturelle normer? Min umiddelbare dom var at de bestemt var gamle nok til at være kritiske over for den tanke, at de som piger ikke kunne klare sig godt i Excel (som de havde modtaget undervisning i - og ikke i forhold til at de selv skulle have siddet og hygget sig med det andet end i lektiesammenhæng) blot fordi de var piger. Når jeg så skønner de er gamle nok til at forholde sig nogenlunde kritisk over for dette. Så må man antage de bruger deres køn som undskyldning, fordi de ikke gider faget, og hermed bidrager de til en kultur, der nedvurderer deres egen køns evner og handlekraft. De nedvurderer sig selv og mig og alle andre kvinder, i stedet for at placere ansvaret for deres dårlige præstation hvor det burde være. Hos dem selv, undervisningen, en dårligt tilrettelagt prøve eller what not, ikke hos deres køn. Og det gør mig ked af det og vred på dem.

Link to comment
Share on other sites

DISTORTION

Bum bum, der er sket en hel masse siden jeg skrev sidste indlæg i denne log og jeg er lidt usikker på hvor jeg skal begynde, men ud af mange fantastiske oplevelser har jeg udvalgt tre som jeg vil dele med jer her. De kommer her, hulter til bulter og slet ikke kronologisk.

Træning og hygge med JAAB fredag og lørdag:

Dette var lige som sidst JAAB var på besøg fra odense, vidunderligt. JAAB tog en million sæt i bænkpress og instruerede mig i incline og decline bænkpress, træk til bryst, og assisted pullups, chinups, og dips. Ligeledes kiggede hun på min udførelse af de gængse øvelser og jeg lærte at spotte i bænk. Ud over dette imponerede hun selvfølgelig alle omkring sig med sin store styrke, skønhed og lejlighedsvise fails! Efter træning skulle vi også have svømmet men da poolen var lukket, kiggede vi i stedet på tøj og kom for sent hjem. Så spiste vi dejlig mad sammen med Sambo A og [Power Princess]. PP som desværre ikke skulle med i byen, gav os et lift til Vesterbro i sin SUPERBIL den SÆNKEDE GOLF! Dette teknologiske vidunder af ren køreglæde kom komplet med nogle gode danserytmer og handy ølholdere. Festen blev skudt godt i gang kan jeg love! Efter at vi blev sat af på Vesterbro og vi havde tøffet rundt og spekuleret på hvor vi skulle hen, lykkes det os at samle nogle mennesker op, og de havde en plan. Så med en lille forøgning i vores gruppe begav vi os mod Kødbyen og endte på Karrierebar. Hvis det er for meget at sige at JAAB, sambo, skyggen og jeg var de bedste dansere der, så var vi i hvert fald dem der gav den mest gas! Der var hop, spjæt, flyvende kjoler og vrikken med numser og bryster i massevis, til noget MEGET lækkert musik. Vi var overbeviste om at vi var unge, smukke og dejlige og godt selskab, og jeg tror sørme vi fik overbevist de fleste om at vi havde ret.

Det blev en tidlig morgen som blev fulgt op af en daset dag i bikini. Piratos, iskaffe øl, solcreme, lidt badning og Distortion på islandsbrygge og kalvebrygge. Der var speedbåde fyldte med dansende mennesker på vandet, solstråler der flimrede over nøgen sommerhud, svedperler, danserytmer, latter og boldspil, flagrende fjerlette sommerkjoler, bluseløse BBdrenge og hipster cykler der hang fastlåste i elmaster.

København er verdens bedste by om sommeren.

Zefside

Et andet hyggeligt Distortion højdepunkt havde slet ikke så meget med distortion at gøre, næh. Men det var nu sjovt og fedt. Onsdag aften var jeg nemlig tøffet i byen med en kollega og nogle af hendes venner og havde overtalt dem til at tage på Zefside. Jeg mistede min kollega i de masende masser men mødte både Tjr og Mambomads som jeg ikke havde haft lejligheden til at møde før. Det var fedt! No6bach så fin og ud i matrostøj og var vidst en overgang gået helt på automatpilot i forsøget på at holde de endeløse mængder der antastede baren godt forsynede. MC var der også og gik raskt og effektivt og smilende rundt i menneskehavet og indsamlede og afleverede glas mens han på strategiske tidspunkter erklærede at denne aften var ”HELT SIKKERT!”. Eller noget... Jeg havde egentlig ikke troet Zefside kunne være mere fyldt end det var normalt, men det kunne det tydeligvis godt! Glade ABBMH medlemmer som havde lidt venligt sluder og smarte bemærkninger tilovers havde medbragt Rasmus G og de gav alle et par hurtige kram. Heller ikke denne aften blev jeg snydt for de sædvanlige flex som også Tjr ivrigt smed bluserne og deltog i! Andre flinke Mol mennesker var også tilstede men jeg tror vidst ikke jeg fik hilst på dem alle. Jeg var dog træt og tog relativt tidligt hjem mens jeg ivrigt smsede en misundelig PP og fortalte hende at jeg havde mødt MamboMads!

Denne aften udmærkede sig også ved at det også lykkes mig at lave et kålorme stort brændemærke på min ene tinding med et krøllejern. Det var meget talentfuldt gjort og det er jeg så heldig stadig at besidde. Paradispigen siger det lidt ligner noget Sci-fi, Star trek-agtigt noget. Sejt.

Distortions hjerte

Jeg havde mange oplevelser på årets Distortionfestival, som i øvrigt var første gang jeg oplevede det. Det har været nogle fantastisk sommerdage, der har ladet mit liv op med latter og glæde. Så her til sidst i dette indlæg vil jeg fortælle om den ting som jeg aldrig vil glemme fra dette års Distortion som fandt sted lørdag aften på Vesterbro uden før Øksnehallen.

Distortions final party foregik på i år på Vesterbro, og sambo A, hendes skygge og jeg, ankom der omkring ved 11 tiden om aftenen. Vesterbros oplyste nat stank af urin, og bølger af mennesker bevægede sig i konstante strømme frem og tilbage over de millioner af ejerløse glasskår, servietter, cigeratskoder og plastikglas, der i en uskøn spraglet mosaik besudlede gaderne, og vidnede om de endeløse mængder der havde myldret rundt i gaderne der før os. Aldrig i mit liv har jeg set København så beskidt og så myldrende levende på en gang. Som Distortions bankede hjerteslag hang lyden og vibrationerne af Bass hele tiden i luften, rytmerne skiftede som man bevægede sig rundt, men bassen var fast og den pumpede taktfast livsglade og berusede mennesker snublende og dansende rundt i de tilsmudsede gader.

Som små øer i mængden gik både dåsesælgere og dåsesamlere rundt med sækkevogne og sorte sække og holdt gang i en konstant vekslende forsyning og afrydning af varme øl og udtømte, drænede dåser. Til tider som man bevægede sig gennem de masende og pulserende strømme blev stanken af beskidt sved og menneskelig salmiak, afløst af andre sødere dufte, der fik en til at dreje hovedet automatisk og nysgerrigt efter kilden. Søde smørfyldte crepes solgtes fra små cykelboder og overfaldt ens lugtesans med et, når man uagtet kom inden for deres tillokkende radius af indflydelse. Den næsten lige så sødlige duft af Cannabis passerede ligelede gang på gang forbi en i mængden og kildede i både næsebor og i tågede minder om forgangen tid, indpakkede i et blødt dæmpet skær.

Hele Vesterbro emmede af løssluppent liv, af reglernes momentære tilsidesættelse og af den frugtbare nyskabende kraft som kan ligge i det friske blik der kan kastes over verden, når den gældende orden i et tilbageholdt åndedræt, ophører med at eksistere. Det var varmt, ulækkert, stinkende, sprudlende, dunkende, primitivt, løssluppent og helt og aldeles fantastisk levende.

Med øl i hænder og tasker, en kontrarytme i vores fødders tråd, latter i vores tale, og fint malede læber, og øjne gik min sambo A, hendes skygge og jeg rundt i dette bankende sammensurium af menneskelig beskidthed. Efter flere dages druk var stiletter for længst opgivet og tøjet begyndt at tangere mod det afslappede og praktiske, men dog stadigt pæne. Efter noget tids vandrende søgen fandt vi henne ved indgangen til Øksenehallen, Distortions improviserede bankende hjerte.

Det store metalskilt der markerede stedet var denne aften, af 10-20 individer, blevet omformet til et enormt slaginstrument. Med knytnæver, dåser, tasker og en enkelt træstolpe hamrede de en hypnotiserende monoton og til tider kompleks metallisk rytme ud i den livfulde nat. Som i trance, hoppede og boppende jeg rundt med både min egen og min sambos taske slængt over skulderen. Hænder og albuer var fyldt med alle vores øl og mine fødder insisterede på en til tider ambivalent kontakt med brostenene. Mine øjne, og det brede grin som det meste af aftenen havde nægtet af forlade mine læber, var magnetisk fastlåst på min sambos lille blonde, hvidklædte, skikkelse godt 4 meter oppe i luften foran mig.

Øjeblikket forinden havde jeg hjulpet hende op på taget af en enorm Distortionlastbil som hun nu, sammen med sin evigt vagtsomme skygge og omkring 20 andre mennesker fik til at gynge i takt til de metalliske rytmer der kom dunkende ud af skiltet. Sambo og jeg havde bare kigget på hinanden, da vi så folk begyndte at kravle op af bagenden på bilen, grinet og vidst hvad der nu skulle ske. Skyggen havde selvfølgelig kommet med sine formaninger men 1-2-3 vupti og Sambo A hoppede rundt på taget i adrætte krumspring til de samme rytmer der boppede rundt i min krop nede på jorden. Grin og vink og latter og hvin strømmede varmt og sprudlende ud over kanten og ned til mig hvor jeg dansende rundt på jorden med alle sanser højkant. Klar til at gribe og i fuld gang med at indprente mig dette minde.

Skærende hvide shorts og flyvende blonde lokker der bevægede sig til lyden af Distortions improviserede hjerteslag på en gyngede lastbil, i Vesterbros beskidte pulserende nat.

Til sidst kom politiet og drænede det rytmiske og kaotiske liv fra både skiltet og lastbillen og vi flød videre videre ud i natten for at danse videre andetsteds.

I dag har jeg spist fondant hellokitty kage som Paradispigen har lavet, og nu skal jeg læse.

Distortion var dejligt.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Distortions hjerte

Jeg havde mange oplevelser på årets Distortionfestival, som i øvrigt var første gang jeg oplevede det. Det har været nogle fantastisk sommerdage, der har ladet mit liv op med latter og glæde. Så her til sidst i dette indlæg vil jeg fortælle om den ting som jeg aldrig vil glemme fra dette års Distortion som fandt sted lørdag aften på Vesterbro uden før Øksnehallen.

Distortions final party foregik på i år på Vesterbro, og sambo A, hendes skygge og jeg, ankom der omkring ved 11 tiden om aftenen. Vesterbros oplyste nat stank af urin, og bølger af mennesker bevægede sig i konstante strømme frem og tilbage over de millioner af ejerløse glasskår, servietter, cigeratskoder og plastikglas, der i en uskøn spraglet mosaik besudlede gaderne, og vidnede om de endeløse mængder der havde myldret rundt i gaderne der før os. Aldrig i mit liv har jeg set København så beskidt og så myldrende levende på en gang. Som Distortions bankede hjerteslag hang lyden og vibrationerne af Bass hele tiden i luften, rytmerne skiftede som man bevægede sig rundt, men bassen var fast og den pumpede taktfast livsglade og berusede mennesker snublende og dansende rundt i de tilsmudsede gader.

Som små øer i mængden gik både dåsesælgere og dåsesamlere rundt med sækkevogne og sorte sække og holdt gang i en konstant vekslende forsyning og afrydning af varme øl og udtømte, drænede dåser. Til tider som man bevægede sig gennem de masende og pulserende strømme blev stanken af beskidt sved og menneskelig salmiak, afløst af andre sødere dufte, der fik en til at dreje hovedet automatisk og nysgerrigt efter kilden. Søde smørfyldte crepes solgtes fra små cykelboder og overfaldt ens lugtesans med et, når man uagtet kom inden for deres tillokkende radius af indflydelse. Den næsten lige så sødlige duft af Cannabis passerede ligelede gang på gang forbi en i mængden og kildede i både næsebor og i tågede minder om forgangen tid, indpakkede i et blødt dæmpet skær.

Hele Vesterbro emmede af løssluppent liv, af reglernes momentære tilsidesættelse og af den frugtbare nyskabende kraft som kan ligge i det friske blik der kan kastes over verden, når den gældende orden i et tilbageholdt åndedræt, ophører med at eksistere. Det var varmt, ulækkert, stinkende, sprudlende, dunkende, primitivt, løssluppent og helt og aldeles fantastisk levende.

Med øl i hænder og tasker, en kontrarytme i vores fødders tråd, latter i vores tale, og fint malede læber, og øjne gik min sambo A, hendes skygge og jeg rundt i dette bankende sammensurium af menneskelig beskidthed. Efter flere dages druk var stiletter for længst opgivet og tøjet begyndt at tangere mod det afslappede og praktiske, men dog stadigt pæne. Efter noget tids vandrende søgen fandt vi henne ved indgangen til Øksenehallen, Distortions improviserede bankende hjerte.

Det store metalskilt der markerede stedet var denne aften, af 10-20 individer, blevet omformet til et enormt slaginstrument. Med knytnæver, dåser, tasker og en enkelt træstolpe hamrede de en hypnotiserende monoton og til tider kompleks metallisk rytme ud i den livfulde nat. Som i trance, hoppede og boppende jeg rundt med både min egen og min sambos taske slængt over skulderen. Hænder og albuer var fyldt med alle vores øl og mine fødder insisterede på en til tider ambivalent kontakt med brostenene. Mine øjne, og det brede grin som det meste af aftenen havde nægtet af forlade mine læber, var magnetisk fastlåst på min sambos lille blonde, hvidklædte, skikkelse godt 4 meter oppe i luften foran mig.

Øjeblikket forinden havde jeg hjulpet hende op på taget af en enorm Distortionlastbil som hun nu, sammen med sin evigt vagtsomme skygge og omkring 20 andre mennesker fik til at gynge i takt til de metalliske rytmer der kom dunkende ud af skiltet. Sambo og jeg havde bare kigget på hinanden, da vi så folk begyndte at kravle op af bagenden på bilen, grinet og vidst hvad der nu skulle ske. Skyggen havde selvfølgelig kommet med sine formaninger men 1-2-3 vupti og Sambo A hoppede rundt på taget i adrætte krumspring til de samme rytmer der boppede rundt i min krop nede på jorden. Grin og vink og latter og hvin strømmede varmt og sprudlende ud over kanten og ned til mig hvor jeg dansende rundt på jorden med alle sanser højkant. Klar til at gribe og i fuld gang med at indprente mig dette minde.

Skærende hvide shorts og flyvende blonde lokker der bevægede sig til lyden af Distortions improviserede hjerteslag på en gyngede lastbil, i Vesterbros beskidte pulserende nat.

Til sidst kom politiet og drænede det rytmiske og kaotiske liv fra både skiltet og lastbillen og vi flød videre videre ud i natten for at danse videre andetsteds.

I dag har jeg spist fondant hellokitty kage som Paradispigen har lavet, og nu skal jeg læse.

Distortion var dejligt.

Hvilket skønt indlæg! Især det om Distortion! Selvom jeg ikke har været til Distortion før (og heller ikke helt har planer om det), så kunne jeg sagtens leve mig ind i din oplevelse. Den mindede mig lidt om nogle af mine første Roskilde Festivaler, hvor jeg var betaget og fascineret og glad glad glad.

Det var dengang at man dansede på containerne og der var mange bål uden opsyn..

Aj, det var virkeligt skønt at læse om! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Tak for sidst søde! Jeg er næsten...NÆSTEN...ked af at jeg ikke blev i nat også alligevel, for det lyder som om det var fedt. Men på den anden side, så er jeg stadig så totalt ødelagt, at det at tage hjem igår nok var en af de klogeste beslutninger jeg har truffet længe. (min spin time i morges behøvede i hvert fald ikke på nogen måde at blive hårdere end den var idag)

God dammit, vi gav den gas...gid jeg ku huske lidt mere af det! :laugh:

Mht. træningen er det super fedt at kunne se fremgangen siden sidst, det er jo bare 1½ md. siden du gik igang med frivægtsprogrammet! Og dejligt at du havde mod på at lære at spotte.

Lejlighedsvise fails? Det nægter jeg ethvert kendskab til... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket skønt indlæg! Især det om Distortion! Selvom jeg ikke har været til Distortion før (og heller ikke helt har planer om det), så kunne jeg sagtens leve mig ind i din oplevelse. Den mindede mig lidt om nogle af mine første Roskilde Festivaler, hvor jeg var betaget og fascineret og glad glad glad.

Det var dengang at man dansede på containerne og der var mange bål uden opsyn..

Aj, det var virkeligt skønt at læse om! :wub:

Jeg har aldrig været på Roskilde men det lyder som nogle fede minder! :) Og distortion var fedt. :4thumbup:

Tak for sidst søde! Jeg er næsten...NÆSTEN...ked af at jeg ikke blev i nat også alligevel, for det lyder som om det var fedt. Men på den anden side, så er jeg stadig så totalt ødelagt, at det at tage hjem igår nok var en af de klogeste beslutninger jeg har truffet længe. (min spin time i morges behøvede i hvert fald ikke på nogen måde at blive hårdere end den var idag)

God dammit, vi gav den gas...gid jeg ku huske lidt mere af det! :laugh:

Mht. træningen er det super fedt at kunne se fremgangen siden sidst, det er jo bare 1½ md. siden du gik igang med frivægtsprogrammet! Og dejligt at du havde mod på at lære at spotte.

Lejlighedsvise fails? Det nægter jeg ethvert kendskab til... :blush:

Ja tak for sidst selv, det var kæmpe fedt du var her og ja for søren, jeg er helt sikker på de tømmermænd og det blackout var velfortjent.

Ja jeg må indrømme at jeg blev overasket da vi kom frem til der kun var gået omkring halvanden måned siden du var her sidst og satte mig igang med frivægtsprogrammet, når vi snakker fremgangsmæssigt. Men samtidig så synes jeg også det er lidt svært at presse for meget på med vægtene og så videre, når jeg træner alene. jeg er sgu lidt bange for f.eks. at få vægtene i hovedet i bænk. Speaking of fails, så har du naturligvis ret, jeg tog selvfølgelig heeelt fejl med det med de der fail, det må være tømmermænds hukommelsen! tihi, et såkaldt blackIN, hvor ting er blevet tilføjet til min hukommelse, eller noget.

Det var sjovt og fedt at prøve og spotte, jeg var godt nok bange for at jeg ikke gjorde det rigtig og du fik det hele hovedet. Men det gjorde du heldigvis ikke! :4thumbup:

Super fed weekend, du er altid velkommen her! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning Mandag d. 6/6-2011

Ryg ekstension

10x67,5kg

8x70kg

6x72,5kg

Stivbenet dødløft

10x35kg

8x40kg

6x47,5kg

INCLINE Bænk Hva søren er det nu for noget…?! Det plejer du da ikke at lave? Nej det er rigtigt, men nu ved jeg hvordan man gør, så nu kan jeg lave det hvis den normale er optaget. Og i dag var der rigtig mange fyre der skulle have pustet deres allerede rigtigt flotte babser op, så ingen ventetid til mig jubii!

10x22,5kg

8x25kg

6x27,5kg

Træk til bryst, smal håndstilling Hov den er da også ny va? Yessir! Er det ikke den som hjælper en til at lave chinups? JO DET ER DET LIGE PRÆCIS – for man ved jo aldrig hvornår man får lyst til at kravle over en mur, kravle op på en lastbil – eller hive sig op i en gren i et træ. Det kan jo ske hvornår som helst, for hvem som helst!

10x40kg

8x42,5kg

6x45kg

Lat. Raises

10x4kg

8x5kg

6x6kg

Tror endelig jeg kan begynde at tænke på at øge vægten på denne her. Smukke runde deltroids, here i come!

[ss]

Biceps curls

10x5kg

8x6kg

6x7kg

Trips

10x22,5kg

8x25kg

10x27,5kg

[/ss]

[ss]

Liggende benløft

3x16

Armstrækkere

3x2/3xbænk

3x13xknæ

[/ss]

Mobilititet, balance og andet fysiogejl.

Poolen var stadig lukket så ingen svømning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 8/6-2011

En helt ubetydelig dag.

I dag har været en helt ubetydelig og ligegyldig dag som jeg helt sikkert har glemt allerede før jeg har redt de værste uglereder ud af håret i morgen tidlig. Det har været en af de der dage hvis eneste eksistensberettigelse er at få de store og små hjul til at snurre rundt. Dage, så man kan have andre dage. Andre dage som man husker i et par måneder, i flere år eller måske resten af livet.

Nå men på denne helt ubetydelige og kedelige dag har jeg taget en beslutning. Her på det sidste har jeg jo fået lavet mange hakker i træbrættet i mit forsøg på at opnå det totale teenage alkoholkoma. Faktisk er det vidst ved at være 5-6 weekenders druk i rap, nogle gange flere dage i træk. At sige at jeg er stolt over denne flotte bedrift er på ingen måde dækkende, dette forandrer dog ikke på det faktum at et alkoholkoma, gang på gang, skuffende nok er udeblevet.

Det jeg prøver at sige er at jeg tror jeg behøver nogle flere ubetydelige dage, jeg behøver at lægge lidt arbejde i mit liv og holde lidt mindre fest. Så tanken er at jeg tager det der vægttabs projekt lidt alvorligt igen, efter det har været lidt på vågeblus. Planen er den at jeg lige giver det en skalle uden for meget druk osv. frem til jeg skal på ferie i uge 29 og 30 og så genoptager jagten på et alkoholkoma der.

Så for lige at komme godt i gang, har jeg tænkt mig at ikke længere nøjes med den sædvanlige udstilling af mit indre liv i denne online dagbogsagtigesludreogtræningslog, men nu også at udstille mine madvaner lidt. Det er egentlig et simpelt princip jeg arbejder efter, jeg skal ramme omkring 1400 kcal om dagen og helst få minimum 70gr protein. De dage hvor jeg træner tillader jeg som reglen et lidt højere indtag. Simpelt, Simpelt! Jeg bruger madlog så jeg smækker bare mine madlogs ind her.

Ud over det så vil jeg en gang i ugen registrere hvor meget jeg har tabt eller taget på.

Så det er planen, i er velkommen til at heppe.

For de af jer som havde opfattet at jeg var vegetar, kan jeg afsløre den spændende nyhed at det er jeg ikke længere. Dumdidum, jeg spiser nu fisk. Jeg har også forsøgt mig med kød, men tja, jeg kan bare ikke helt få det til at fungere. Så jeg har indgået et kompromis og sagt fisk er ok for nu.

For de af jer som ikke havde opfattet jeg var vegetar - SUCKERS! :laugh::devil:

I dag var slik/kage dag på arbejdet, hvilket det er helt vildt fucking tit! Det er lidt ligesom de gamle gnallinger ikke helt kan fungere uden at der står kage fremme til eftermiddagskaffen. ”Jamen så kan du da bare lade være med at spise noget af det” Tænker min kloge-Jannie stemme i hovedet som bare altid har tjek på det hele og aldrig tøver med at udpege hvor simpelt det hele egentlig er, og hvor meget viljestyrke jeg egentlig burde have. Kloge-Jannie har selvfølgelig altid ret, men det er sgu irriterende og sidde og stirre på et kagefad i en halv time fordi man til tider har fået en håndfuld hvid pasta med kødsovs (dvs. bare hvid pasta til mig) til frokost. Så I dag faldt jeg lidt i og guffede lidt slik og kage, ikke at jeg havde nogen pasta undskyldning meeeen :blush: , min kcal count er dog okay anyways.

Nå men her er dages afrapportering:

Kan ikke helt få det til at fungere, så man kan se filen i mit indlæg, det må jeg lige greje på et tidspunkt, men det bliver ikke nu, for nu må jeg hellere få ordnet nogle grønsager så jeg ikke ryger i kagefælden imorgen igen :smile:

/Jannie

MADLOG_ jaba.pdf

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Uha det er god læsning Jannie!! Synes dog der flere der pt. er på antabus-kuren frem til deres MEGA affyringsferie :tongue: Men for satan en i h...... vi skal fyre den af hi hiiii! Dog er der det her planlægningsfestivitas den anden uge af julie, hvor jeg satser på vi skal indtage Amager Strandpark, og videre til city bagefter.... så måske du kunne stoppe med antabus i dén ene weekend :blush:

Fedt med kost og at du ikke er vegetar mere(!). Jeg er sgu on på det, og så skal jeg nok vise dig vejen til et par gode bøffer, hi hi hi hi hi hi hiiiiiiiiiiiiiiiiii :smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning Torsdag d. 9/6-2011

Den er god at stå på hoved på, synes du ikke?!

Ryg ekstension

10x67,5kg

8x70kg

6x72,5kg

Decline Bænk

10x25kg

8x27,5kg

6x30kg

Den her kan jeg vældigt godt lide! Men nok mest fordi jeg synes jeg er sjovt at ligge sådan med benene i vejret!

Stivbenet dødløft

10x37,5kg

8x45kg

6x47,5kg

[ss]

Lat. Raises

10x4kg

8x5kg

6x6kg

Balance på overskåren badebold

2x3x30 sekunder i balance

[/ss]

[ss]

Trips

10x22,5kg

8x25kg

6x27,5kg

Bips

10x5kg

8x6kg

6x7kg

[ss]

Træk til bryst: underhåndsgreb.

10x40kg

8x40kg

6x40kg

DÆKTRÆNING – Jeg vil dog med det samme fremhæve at hele dæktræningen blev udført unde miserable omstændigheder, da jeg var færdig af grin halvdelen af tiden.

Liggende benløft med swisbold holdt fast mellem fødderne

3x10

Armstrækkere

3x5xstepbænk (ved ca 2 af disse pr sæt kom jeg op igen. Ved resten forsøgte jeg at undgå at splatte ud så længe som muligt - getting there baby)

3x10xknæ

Elastik om ben og mas ben ud, tegn cirkler med det

2x3x10

hoftebøjertræk med elastik

2x3x10

Noget skwat lign. med swisbold op imod en væg, med fokus på aktivering af inderlår.

3x6

Nå men da jeg kom op på dækket for at lave min kerne- og knætræning udså jeg mig med det samme en fin rød swissbold som jeg da lige snuppede. Den tilhørte dog en høj mand med flotte muskuløse ben som lige havde hentet en ny bold i størrelsen større. Hans øjne var vidt åbne og lidt flakkende og han bevægede sig hele tiden med en vældig nervøs energi. Han smilede stort til mig og erklærede at hans nyfundende bold var meget bedre, og om jeg i øvrigt godt vidste det? Det var jeg nu hverken uenig eller enig i, da jeg jo bare skulle holde den mellem mine fødder mens jeg lavede benløft. Hvilket jeg forklarede ham ved at smilende trække på skuldrene og nikke.

”Den er også god at stå på hoved på! Synes du ikke?!” ”ah-hvaa?” Var mit betuttede og denne gang ganske verbale svar på denne højst uventede udtalelse, der lige havde forladt dette pudsige menneske med ivrige øjne og en lidt flakkende kropsholdning. ”Ja stå på hovedet!” Hurtigt, før han kunne nå at miste min opmærksomhed skubber han denne nye bold, den der er god og stå på hovedet på, hen mod rækkeværket på kanten af dækket. Han lægger sit ivrigt forklarende hoved og nakke på bolden og med et godt greb i rækkeværket bag ved sit hoved, hæver han så hele sin krop gennem luften til han med et lidt tøset stønnende piv, tja… Står på hoved sgu da!

Dette var dog ikke hans eneste tricks, selv om han dog viste det mange gange, for alle der gik forbi! Jeg har aldrig set nogen lave så skøre og alligevel ret imponerende ting med både en og to swissbolde. Han både stod og dansede på en og to bolde, og rullede rundt på dem og hoppe på dem. Flere gange stoppede mit hjerte næsten når han kom lidt langt ud over rækkeværket.

Han demonstrerede også ivrigt sine evner til at gå lidt i spagat (Haha jeg er så meget bedre til det end ham, men det gad jeg ikke vise) og fortalte om sin løbetur på løbebåndet, (der desværre kun havde været med 20km i timen i 10kms tid), samt opfordrede mig til at prøve alle hans tricks.

Til sidst da jeg havde failet adskillige benløft og armstrækkere sagde jeg til ham at han måtte holde op snart, fordi jeg ikke kunne udføre min træning når jeg var kvalt af grin. Jeg tror han var lidt usikker på hvordan han skulle tage denne udtalelse. Det virkede dog til at så længe han havde nogens opmærksomhed var det okay hvis de også grinede lidt.

På et tidspunkt så lægger jeg mærke til at Saunafyren også er oppe på dækket, og er ved at varme op. Jeg vinker selvfølgelig til min Saunafyr og han kommer hen og og laver nogle ryg ekstensions med kropsvægt og vi sludrer lidt. "Saunafyrens guns er større end jeg husker dem", når jeg lige at notere mig inden boldakrobaten slår til igen. Tiltrukket at dette nytilkommende individ som endnu ikke havde set hans tricks har han sneget sig nærmere og bryder veloplagt ind med: ”Den er god at stå på hoved på, synes du ikk??”, mens han peger på bolden med blik og tandsmil låst fast på saunafyren der "hænger" frosset oprejst i luften. Så begynder han til saunafyrens forbløffelse med stort bravur igen at demonstrerede sine fine tricks. Saunafyren virkede dog mere forvirret end underholdt over dette akrobatiske opmærksomhedsangreb, så han besluttede sig for at boldakrobaten er bims og derfor mit ansvar. Hvilket han med et grin oplyser mig og sætter musikken tilbage i ørene, og lader sin overkrop falde kontrolleret igennem luften igen.

Jeg tøffer ned for at svømme og håber på sauna fyren skynder sig igennem sin træning så jeg kan spekulere videre over hans guns nede i saunaen.

Saunafyren nåede ikke at fange mig i saunaen. Det gjorde dog intet. For første gang i lang tid fik jeg den fornemmelse i kroppen af træningen som jeg ellers kun får når jeg kredsløbstræner. Den følelse af at, hvis man fokuserer nok, kan man sende strålende bobler ud fra sine håndflader og oplyse de mørke hjørner af den kosmiske installation som vi bevæger os rundt i. Et Vidundebart overskud der truer med at tvinge ens tåspidser til blot at strejfe brostenene i fjerlette, momentære kærtegn mens man skyder igennem natten. En klukkende ekspanderende lattermild rus der elektrisk trækker natten ind i gennem ens pupiller balancerer over for en næsten melankolsk, indre, tom, afdæmpet livsmæthed på en gang. Man er så levende man kunne dø.

Fucking nice.

Så kom jeg hjem og spiste aftensmad klokken halv elleve, fucking dumt.

MADLOG_ jaba090611.pdf

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

' date=' 8. juni 2011 - 23:07 ' timestamp='1307567273' post='1519389']

Uha det er god læsning Jannie!! Synes dog der flere der pt. er på antabus-kuren frem til deres MEGA affyringsferie :tongue: Men for satan en i h...... vi skal fyre den af hi hiiii! Dog er der det her planlægningsfestivitas den anden uge af julie, hvor jeg satser på vi skal indtage Amager Strandpark, og videre til city bagefter.... så måske du kunne stoppe med antabus i dén ene weekend :blush:

Fedt med kost og at du ikke er vegetar mere(!). Jeg er sgu on på det, og så skal jeg nok vise dig vejen til et par gode bøffer, hi hi hi hi hi hi hiiiiiiiiiiiiiiiiii :smile::smile:

Nu skrev jeg jo også "uden for meget druk" :blush: tihi...

Ja den ferie skal nok blive et regulært krampeanfald af sol, latter, svedperler, dans og druk! :laugh:

Nu må vi se med de bøffer der.. En ting af gangen.

Link to comment
Share on other sites

jamen det er da en aftale, du arrangerer bare så skal jeg nok komme og aflure tricks, teknik og bøffer :laugh:

Så kan vi bare hænge ud i baren og drikke skoldhed Atlas kaffe, alt i mens vi tager billeder og laver videoer af BB snacks :cool:

Link to comment
Share on other sites

”Træning” Fredag d. 10/6-2011

Nå men, lidt rodet dag hvor jeg kom for sent på arbejde (utrolig hvor meget upunktlighed og næsvished man kan slippe af sted med når man gider tage ekstravagter og er ellers generelt vellidt), missede frokost og havde slet ikke min spisning streamlinet så jeg endte med dårlige valg eller ingen mad.

450 kcal over grænsen… ikke så godt.

Nå ja, men så gik jeg ud og powerwalkede, dansede, og legede lidt med muskelspænding iført et pulsur, og det lykkes mig faktisk at forbrænde 515 kcal på halvanden times gå-danse-spænde tur.

Startede egentlig bare med at gå så hurtigt som jeg kunne, men fik ikke pulsen over 120 på den måde, så tænkte jeg ville prøve at rytmisk spænde musklerne i overkroppen. Det gav pote, her kunne jeg holde den oppe på omkring 140 som er en meget sløv arbejdspuls for mig. Så prøvede jeg med et statisk spænd i alle de muskler jeg kunne få fat i mens jeg gik. Det var sjovt! Pulsen bimlede bare stille og roligt op ad, her nåede jeg op omkring 150, men den røg hurtigt ned igen når jeg stoppede. Så lavede jeg arm øvelser over hovedet, det var også godt, mindre hårdt for muskler men også omkring 140-150. SÅ FANDT JEG EN TRAPPE, og jeg overtalte mig selv til at se om knæene ville lege med og tøffede op og ned af den en 10 minutters tid, 169 røg pulsen op på, på et tidspunkt. Jeg skyder på at mit max er omkring 205 uden egentlig nogensinde at have testet det. En gang har jeg oplevet pulsuret sige 207, men jeg tror måske det var fejl, men ellers kan jeg hvis jeg træner i lang tid af gangen komme op og ligge på en puls i 190erne. Når det er rigtig hårdt. Så 169 er godt, og svedigt, så det var fint! Så gik og dansede jeg resten af vejen hjem.

(Jep, jeg gik rent faktisk og dansede, hvis du skulle være i tvivl, nej jeg var bestemt ikke alene i fælleden og ja det så sikkert ret fedt ud, hvis det var det du tænkte)

Var tæt på at løbe flere gange, men flexede willpower godt og grundigt og fik holdt igen. Good girl. :annoyed:

515 kcal er meget fint, lige at få afhjulpet dagens latterlige kost lidt.

Knæene brokkede sig ikke før jeg begyndte at bruge hofterne for meget, hvilket giver mig nogle bange anelser om at det er på lånt tid jeg danser rundt når jeg er i byen.. Suk.

Konklusionen på dagen er at:

Jeg må bruge fælleden mere og jeg må til at spænde facismehjelmen og lave madpakke til alt.

Speaking of…

Har i nogen sinde lavet noget tilfældigt mad på panden, udelukket ud fra de principper at det skal være nogenlunde sundt, og at i tilfældigvis på nuværende tidspunkt finder ingredienserne i jeres skabe og køleskab? Det gjorde jeg i dag. Følgende ingredienser blev benyttet: løg, aubergine, champignon fra glas, hvidløg, dåsetomat, og Makrel i tomat.

Det smagte en smule bedre end det lugtede.

Jeg skal have det i morgen igen.

MADLOG_ jaba100611.pdf

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 11/6-2011

Ryg ekstension

3x12x65kg

Stivbenet dødløft

10x40kg

8x45kg

6x47,5kg

er begyndt at bruge numse og baglår mere i de to ovenstående øvelser – det tror jeg er rigtig godt – men har alligevel besluttet at bakke lidt ned i vægt i ryg ekstension, da det virker til at drille lidt i lænden når jeg ryger over 70 kilo. Så nu tager jeg det bare lidt roligt med den for nu.

Decline bænk

10x25kg

8x27,5kg

6x30kg

4x32,5kg

Snuppede et ekstra sæt her med øget vægt for at se om jeg kunne, da JAAB havde fortalt mig jeg var stærkest i denne form for bænk. Det kunne jeg godt, men turde ikke lave flere gentagelser efter den fjerde, for det var med stor anstrengelse den fjerde kom op og jeg træner jo alene.

Træk til bryst – underhåndsgreb

10x40kg

8x42,5kg

6x45kg

Det var alt sammen virkelig grimt, men det skal nok komme

[sS]

Lat. Raises

10x4kg

8x5kg

6x6kg

Balance på halv badebold

2x3x30 sekunder i balance

[/sS]

[sS]

Trips

10x22,5kg

8x25kg

6x27,5kg

Kan begynde at udføre disse helt nærmest smukt nu! Så en eller to gange mere og så øger jeg

Bisps

10x5kg

8x6kg

6x7kg

Stadig voldhårdt at få den sidste rep i venstre arm op, til gengæld er jeg dog efterhånden totalt kurret for min frygt for at pive, stønne og skære ansigter når jeg træner

[/sS]

[sS]

Liggende benløft med bold, fastklemt mellem fødder.

3x10

Armstrækkere

3x5xbænk

3x10xknæ

De var meget svære i dag, det var godt!

[/sS]

Elastisk cirkler med fødder

2x10

Hoftebøjerhiv

2x12

Kort svømning da tiden var løbet fra mig – og jeg var da også den sidste pige ude af fitness. Altid godt man kan regne med fyrene til at være endnu mere sløve så man ikke er den aller sidste, samt at de gider holde de ansatte i godt humør med ikke spor skjult flirten og platte komplimenter, phew!

Tidligere i dag skrev jeg et indlæg omkring tøj. Tøj med særlige egenskaber faktisk. I dette tilfælde en af de der styrkeløfts og vægtløfts trøjer, da jeg var nysgerrig efter at få af vide hvordan den fungerede. Det fik mig til at tænke videre på andre sådan nær magiske kreationer jeg har stødt på. Her kunne blandt andet nævnes sokker som ikke behøves at vaskes, dem har jeg ikke selv prøvet dog. Sportsbher, (om alle de andre magiske bher der både forstørrer og spænder ens bryster op under hagen som halvmaste overmodne ferskner, hører til i denne kategori skal jeg ikke kunne sige, men tja!). Men det jeg som jeg huskede lige med det samme var en artikel som jeg for nogle år siden læste, om brugen af nanoteknologi til at udvikle noget stof der kunne bukke lyset. ”Bukke lyset, og hvad så?” Jamen lys er jo det vi ser, så det de rent faktisk var i gang med at udvikle var noget så sci-fi som en usynlighedskappe! Hvor vildt var det ikke?

Selv synes jeg ideen er både skræmmende og facinerende. Tænk hvis der kunne stå en person som man ikke kunne se lige foran en, og række ud og røre ens kind, bryst eller… Well… I ved nok hvad jeg mener.

Men så er der jo det andet perspektiv, hvad ville man selv gøre hvis man havde en usynlighedskappe? Det brugte jeg lang tid på at spekulere over mens jeg trænede (Ja det er generelt sådanne ting jeg bruger mine små grå til…). Mit bedste bud var at snige mig ombord på fly og rejse verden rundt. Tanken om at snige mig ind i mændenes omklædningsum, strejfede mig helt sikkert også, men jeg håber nu på jeg er et bedre menneske end at jeg nogensinde ville gøre det, hvis situationen skulle byde sig :innocent::blush: . Min sambo A tilføjede to bud efter jeg kom hjem, det første var at hun ville snige sig ind i områder man normalt ikke har adgang til, f.eks. Pentagon, og se hvad de motherfuckers EGENTLIG laver. Og så ville hun snyde til sin TOEFFEL test.

Ud over det blev vi enige om vi ville se nogle rigtig fantastiske ting, som man ikke normalt kan komme til at se, men vi vidste ikke rigtig hvad det skulle være... :dry:

Tihi.

/Jaaanie

MADLOG_ jaba120611.pdf

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Men det jeg som jeg huskede lige med det samme var en artikel som jeg for nogle år siden læste, om brugen af nanoteknologi til at udvikle noget stof der kunne bukke lyset. ”Bukke lyset, og hvad så?” Jamen lys er jo det vi ser, så det de rent faktisk var i gang med at udvikle var noget så sci-fi som en usynlighedskappe! Hvor vildt var det ikke?

Selv synes jeg ideen er både skræmmende og facinerende. Tænk hvis der kunne stå en person som man ikke kunne se lige foran en, og række ud og røre ens kind, bryst eller… Well… I ved nok hvad jeg mener.

Men så er der jo det andet perspektiv, hvad ville man selv gøre hvis man havde en usynlighedskappe? Det brugte jeg lang tid på at spekulere over mens jeg trænede (Ja det er generelt sådanne ting jeg bruger mine små grå til…). Mit bedste bud var at snige mig ombord på fly og rejse verden rundt. Tanken om at snige mig ind i mændenes omklædningsum, strejfede mig helt sikkert også, men jeg håber nu på jeg er et bedre menneske end at jeg nogensinde ville gøre det, hvis situationen skulle byde sig :innocent::blush: . Min sambo A tilføjede to bud efter jeg kom hjem, det første var at hun ville snige sig ind i områder man normalt ikke har adgang til, f.eks. Pentagon, og se hvad de motherfuckers EGENTLIG laver. Og så ville hun snyde til sin TOEFFEL test.

Ud over det blev vi enige om vi ville se nogle rigtig fantastiske ting, som man ikke normalt kan komme til at se, men vi vidste ikke rigtig hvad det skulle være... :dry:

Linket her er til en artikel om usynlighedskappen på Videnskab.dk.

Det ser ikke ud som om at det kommer til at ske lige foreløbigt at vi via denne teknik får mulighed for som privatpersoner at liste rundt og gramse på folks bryster eller lure i diverse omklædningsrum. Men tanken er absolut fed. Klart på højde med min drøm om at kunne flyve. At kunne flyve og være usynlig på samme tid, slår kun min tilsvarende drøm om at være udødelig og usårlig med nogle få milimeter. Ja ja har læst ALT for mange superheltetegneserier :wink:

Tak for indblik i dit liv og dine tanker Jaaanie. Det er hyggeligt at følge med.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 13/6-2011

Gåture, Københavnere og dates.

Nå men nu hvor denne forlængede weekend ikke skulle byde på hverken druk, dans eller det sædvanlige dagen derpå selvynk og dovenhed, så endte jeg med at gå en frygtelig masse ture for at underholde mig selv. Det blev både til en tur rundt i Fælleden med [PowerPrincess], en lignende tur med frikirkedrengen og en tur rundt på Islandsbrygge med BrøndbyStrandDrengen. I dag gik turen ud til Vest Amager sammen med A, hvor vi tumlede rundt et par timer. Vi kiggede blandt andet på Plug ’n’ Play området. Her kunne man både spille fodbold, basket, køre på rulleskøjter og mountainbike og spille vandpolo. Ud over det var der også nogle små haver og et Parkour område. Det var vi begge meget imponerede af og da A tabte sin kamera linseskygge ind over gelænderet til rulleskøjtebanen, så var det da klart at jeg lige skulle parkour-over-det-hegn-i-et-vupti og hente den til hende. Det gik også fantastisk og billedet af min numse og svingende ben som frejdigt stjal forgrunden fra hendes motiv blev også ret fedt.

Vi kiggede også på 8-tals huset. Det var ret flot, men 2.3 millioner for en lille lejlighed var måske lige en skarp nok pris. Så skulle vi i hvert fald spise en del havregryn og ikke så meget andet. Vi så også skibet, og den afsvedne skovs bålplads.

På alle disse ture (der vel samlet er løbet op i en 9-10 timer), mens jeg frejdigt og med næsen godt i vejret har spankuleret selvfed rundt i Ørestad og Amagers naturområder, har snakken dækket ikke så lidt af hvad der kunne passere for livets vigtige emner for en selvoptaget single kvinde der er blevet femogtyve op til flere gange. Det vil altså sige mænd primært. Det blev dog også til en del træningssluder og fagdiskussioner (Jeg er jo nemlig så heldig at studere et fag som alle kan være med til at diskutere og gerne har en mening om). Det skortede heller ikke på de typiske bemærkninger der ryger over en københavners læber når turen går til naturen. Et eksempel på dette kunne f.eks. være ”Næh se der er en masse fisk i søen! PRØV AT SE, DER ER FISK I SØEN! Hvor er det fedt med alle de fisk i søen!”. [Power Princess] udtrykte det meget rammende: ”Jah så ved man virkelig at det er københavnere på tur.” Nemlig, man vil jo heller ikke forvirre nogen vel…

Nu er jeg jo generelt lidt for hellig til at blankt indrømme jeg gik rundt og bitchede over mænd hele tiden, og det gjorde jeg nu bestemt heller ikke, næ nej! Men, da snakken på turen med brøndbystrandrengen faldt på dating så kunne jeg godt mærke mit humør lige dalede en anelse. BSD har nemlig været på nogle netdates som slet ikke havde været succeser, og det kunne jeg helt uden det mindste besvær relatere til. Blinddates er nemlig i min verden den sværeste og mest umulige holdsport der eksisterer. Jeg har endnu ikke vundet, faktisk er jeg slet ikke overbevist om at jeg forstår reglerne eller hvad man kan vinde.

Min teori om blindates diciplinen går på at man er nødt til at udvise en vis evne til samarbejde, en finfølelse over for den andens persons grænser og stemning og en hjælpsom og tålmodig holdning over for akavede situationer. Rigtig meget skal køre på fornemmelsen, hvor langt man kan gå, hvor høflig eller afslappet kan man være og hvad for et udspil eller åbning lægger øjeblikket op til osv. Til tider kan man dog bedst som man er kommet godt igang med daten, blive helt i tvivl om man overhovedet er på samme hold. Dette sker ofte i anden halvleg, når man endelig er begyndt at tro man har regnet det hele ud. Så bliver medspiller pludselig til modspiller og man ender med at halvpanisk må fjerne invaderende læber, hænder eller fingre ud fra sin hud eller under sine beklædningsgenstande. Til tider bliver man også i tvivl om man overhovedet deltager i samme disciplin eller om ens medspiller muligvis bare er gået forkert? F.eks. når man igennem en time er blevet kedet ihjel med diverse konspiratoriske teorier om Københavns inddeling i postnumre, hvor et hvert verbalt pip fra egen side blot førte til øget volumen og tempo på monologen.

Nå men der har jo også været nogle dates der har fungeret, hvor fyren har været sød og interessant (De findes jo faktisk!). Samtalen har gledet ubesværet og de første par mål er i godt koordineret samarbejde blevet scoret. Man ville måske gerne se ham igen, og glæder sig egentlig lidt til en rematch. Men hvad så? Så er næste skridt at kysse eller hvad? Og så bolle og være kærester og så købe hus og så få børn?

Det er nok mit største problem med disse dates, denne businessagtige dagsorden. Dårlig timing og vandrende hænder kan man kontant handle på, men den konstante udveksling af skal vi fortsætte, ja/nej, er for meget. At det hele tiden skal gå frem ad i en ordnet progression, mod et endeligt og veldefineret mål, kæresteriet, kan jeg slet ikke holde trit med. Frem og frem til det er drænet for enhver chance for magi, impulsivitet og fordybelse. Det bliver et praktisk arrangement der er uforlignelig med min egen pudderdåse-småsentimentale forestilling om kærlighed.

Det begynder at minde mig om da børnene i børnehaven sidste sommer under VM/EM (eller what ever) spillede fodbold. Det eneste der foregik var en lang diskusion af reglerne, legen og glæden synes glemt. Bolden nåede som reglen at røre jorden tre til fem gange, så havde en ny fået rødt kort, målmanden var blevet fyret, og to stod og græd.

Det må vel fungere for nogen? Men ikke rigtig for mig.

Nå men her er madplanerne for i dag og i går.

Træning i morgen. Det bliver godt!

/Jaaanie

MADLOG_ jaba120611.pdf

MADLOG_ jaba130611.pdf

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Min teori om blindates diciplinen går på at man er nødt til at udvise en vis evne til samarbejde, en finfølelse over for den andens persons grænser og stemning og en hjælpsom og tålmodig holdning over for akavede situationer. Rigtig meget skal køre på fornemmelsen, hvor langt man kan gå, hvor høflig eller afslappet kan man være og hvad for et udspil eller åbning lægger øjeblikket op til osv. Til tider kan man dog bedst som man er kommet godt igang med daten, blive helt i tvivl om man overhovedet er på samme hold. Dette sker ofte i anden halvleg, når man endelig er begyndt at tro man har regnet det hele ud. Så bliver medspiller pludselig til modspiller og man ender med at halvpanisk må fjerne invaderende læber, hænder eller fingre ud fra sin hud eller under sine beklædningsgenstande. Til tider bliver man også i tvivl om man overhovedet deltager i samme disciplin eller om ens medspiller muligvis bare er gået forkert? F.eks. når man igennem en time er blevet kedet ihjel med diverse konspiratoriske teorier om Københavns inddeling i postnumre, hvor et hvert verbalt pip fra egen side blot førte til øget volumen og tempo på monologen.

Nå men der har jo også været nogle dates der har fungeret, hvor fyren har været sød og interessant (De findes jo faktisk!). Samtalen har gledet ubesværet og de første par mål er i godt koordineret samarbejde blevet scoret. Man ville måske gerne se ham igen, og glæder sig egentlig lidt til en rematch. Men hvad så? Så er næste skridt at kysse eller hvad? Og så bolle og være kærester og så købe hus og så få børn?

Det er nok mit største problem med disse dates, denne businessagtige dagsorden. Dårlig timing og vandrende hænder kan man kontant handle på, men den konstante udveksling af skal vi fortsætte, ja/nej, er for meget. At det hele tiden skal gå frem ad i en ordnet progression, mod et endeligt og veldefineret mål, kæresteriet, kan jeg slet ikke holde trit med. Frem og frem til det er drænet for enhver chance for magi, impulsivitet og fordybelse. Det bliver et praktisk arrangement der er uforlignelig med min egen pudderdåse-småsentimentale forestilling om kærlighed.

Det ku jeg impelthen ikke have sagt bedre selv!!

Link to comment
Share on other sites

Hej, Jannie :smile:

Hvor får du den madlog fra, jeg har flere gange undret min over kcal forbruget ved motion, jeg syntes det ligger meget højt, hvis du bruger beregner here på MOL viser den under 1/3 for motionen i går 150 min gang.

http://www.motion-on..._energiforbrug/

Edit igen et godt indlæg fra din side :smile:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Det ku jeg impelthen ikke have sagt bedre selv!!

Tihih, ja jeg kan godt huske vi også har snakket om problemerne ved denne disciplin - det er noget snavs sådan noget!

Hej, Jannie :smile:

Hvor får du den madlog fra, jeg har flere gange undret min over kcal forbruget ved motion, jeg syntes det ligger meget højt, hvis du bruger beregner here på MOL viser den under 1/3 for motionen i går 150 min gang.

http://www.motion-on..._energiforbrug/

Edit igen et godt indlæg fra din side :smile:

Hejsa,

Tak for at du lige ville gøre mig opmærksom på dette!

Beregnereren er madlogs egen og jeg får den fra www.madlog.dk

Jeg kan godt se den ligger noget over MOLS beregner hvis man vælger gå/stå, hvis du vælger hurtig gang er der lidt bedre samstemmighed, dog uden samstemmigheden bliver overbevisende.

Jeg må indrømme jeg har været ret kritisk over for de værdier den angiver, men faktisk stemmer de fleste nogenlunde overens med dem som mit pulsur giver mig, hvilket er hvad jeg normalt bruger. Da jeg var ude og gå med PP f.eks, gik vi i ca. halvanden time i varierende tempo og her gav mit pulsur mig en værdi på 281 kcal, så et mere realistisk tal for turen med A ligger måske omkring 470kcal. Eller måske helt nede omkring 350, for der var da tider hvor vi stoppede op og gloede med vores dertil indrettede organer.

Når det er sagt har jeg faktisk ganske ofte oplevet at mit pulsur og madlogs beregner var i overenstemmelse, derfor bruger jeg den stadig af og til, så må man jo bare tage det med et gran salt hvis værdien ser liiiidt høj ud.

/Jannie

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Tak for at du lige ville gøre mig opmærksom på dette!

Beregnereren er madlogs egen og jeg får den fra www.madlog.dk

Jeg kan godt se den ligger noget over MOLS beregner hvis man vælger gå/stå, hvis du vælger hurtig gang er der lidt bedre samstemmighed, dog uden samstemmigheden bliver overbevisende.

Jeg må indrømme jeg har været ret kritisk over for de værdier den angiver, men faktisk stemmer de fleste nogenlunde overens med dem som mit pulsur giver mig, hvilket er hvad jeg normalt bruger. Da jeg var ude og gå med PP f.eks, gik vi i ca. halvanden time i varierende tempo og her gav mit pulsur mig en værdi på 281 kcal, så et mere realistisk tal for turen med A ligger måske omkring 470kcal. Eller måske helt nede omkring 350, for der var da tider hvor vi stoppede op og gloede med vores dertil indrettede organer.

Når det er sagt har jeg faktisk ganske ofte oplevet at mit pulsur og madlogs beregner var i overenstemmelse, derfor bruger jeg den stadig af og til, så må man jo bare tage det med et gran salt hvis værdien ser liiiidt høj ud.

/Jannie

Jeg plejer at sige der er den store forskel på en gåtur og at ligge hjemme på sofaen er at man ikke spiser chips.

Du kan hellere ikke helt regne med pulsuret de regner tit ret højt, det kommer også an på om der er hvilepuls, maxpuls, højde, køn og vægt tastet ind hvor precis det er.

Eks min lørdags cykeltur LINK 3 timer 4.880 kcal 1666 kcal/timen er alt for højt og alle data er tastet ind, men jeg spiste for alle kcal om aftenen LOL

Jeg ville slet ikke regne gang ind under motion :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share