All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    Jeg har været en idiot i dag. Jeg har lidt dårlig samvittighed... Jeg har jo to Garmin cykelcomputere som jeg ikke bruger, da de ikke virker optimalt efter softwareopdatering. Mit Garmin Vivofit ur gik i udu i sidste uge (om det er opdatering eller bare gik i stykker ved jeg ikke). Det kan ikke tale sammen med appen og batteritiden gik samtidigt fra en uges tid til to dage. Jeg skrev en pæn mail til Garmin om at de mistede en kunde. Jeg var glad for deres produkter men træt af kort levetid og fejlbehæftede opdateringer. Jeg fik pænt svar retur med tilbud om rep for en billig penge. Jeg pakkede tingene i en lille æske og printede hvad der skulle printes og kørte op til Garmin i Allerød for at aflevere det i receptionen. Den er så Coronalukket. Det havde været helt fair tidligere men stort set alt andet end masseforsamlinger er jo lukket op. I hvert fald kunne de have skrevet på deres hjemmeside, at de ikke tog imod noget og/eller at de havde lukket. Nå men både UPS og Bring kørte ind gennem lågen og et par ansatte rendte rundt udenfor med cola og is. Jeg spurte om man ville tage min æske med ind, hvis jeg satte den på jorden et par meter væk, så vi holdt afstand. Det vidste man ikke rigtig men ville ringe og ind og spørge. Åbenbart ikke lige nu, hvilket måske er fair nok hvis man har pause (og så er vi alligevel mange erhverv, hvor det med pause ikke tæller, hvis der er kunder der skal bruge her-og-nu-hjælp). Så jeg sagde at jeg jeg tog chancen og satte æsken. Pænt og rolig og uden at være sur men..... og kørte hjem. Det er jo lidt en lortekunde-adfærd Jeg var lige ved at tilgive Garmin for deres skrammel men så blev det alligevel for irriterende, at stå lige ude foran deres reception med personale, der bare kunne tage æsken med ind. Hvis de er nervøse for smitte på æsken, så skal de jo alligevel vaske hænder, efter at have været i byen for at købe cola og is. ... skriftestol out Morgenvægt 91,9kg efter 3425kcal og efter tre dage med vækkeur, at kunne sove til jeg vågnede af mig selv. Benene var grotesk trætte fra start men er allerede mærkbart friskere. Jeg holder dog træningsfri og ser om der mon ikke sker lidt i morgen. De sidste uger har min fritid været en del forandret og jeg tror efterhånden på, det er noget der holder, så der kommer nok et “kære dagbog”-indslag senere i dag.
  3. Motion i balance™

    Nå, det måtte jo komme: Nu har jeg sendt nogle penge i retning af Strava. De har godt prøvet i hærdigt med deres Summit-medlemskab, men nu har de introduceret et almindeligt medlemskab og truer med alle mulige ting, man ikke kan se, hvis ikke man bliver medlem. Så jeg jeg fandt kortet frem. Man bliver jo også nødt til at vænne sig til, at ting koster penge.
  4. Last week
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning: Mountainbike - 54min (Fin tur i Hindsgavl. Kørte med en makker. Knap så intens som soloturen igår men ret hyggeligt. Og fik da bestemt også lagt nogle ok bakker ind og sluttede af med en ret teknisk del) Derefter gik vi i abeskuret.. Incline dumbell press - 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs DB shoulderpress - 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs DB laterels - 3sæt x 15reps med 10kgs Pullups - 15xmig, 11xmig DB curls - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte Fokus er ikke på vægtene for tiden men det var nu alligevel dejligt at mærke der stadig er lidt muller på trods af al det cykleri.
  6. Langt pokker i MOL

    93,0kg efter 4400kcal - jeg vågnede hundesulten kun halvanden time efter jeg var gået i seng og fik spist alt for rmeget. Til morgen de 70km på Ll Skensvedturen med kollega. Udover kamelbakkespurten skete der ikke andet end en masse hyggesnak.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning: Mountainbike - 1time Er begyndt at bruge Strava hvor jeg får lidt mere data. En rigtig fin solotur i Hindsgavl. Minimale pauser. Men skal huske jeg ikke skal tage alt for tekniske og stejle nedkørsler hvis pulsen er helt oppe at ringe. Tog mig et lille styrt. Dog ganske fredeligt. Ingen skade sket. Har optur over at jeg har fundet noget cardio jeg rent faktisk synes er sjovt :-)
  8. Langt pokker i MOL

  9. Langt pokker i MOL

    Hov, så var du måske en af dem, der var ved at mig og min bedre halvdel i vandet, da vi var ude på en slentresøndagstur på cyklerne rundt om Amager?
  10. Langt pokker i MOL

    92,4kg efter 3425kcal. Lidt blandet med kollega - havde det været improviseret, havde det været en hyggetur med noget fartleg. To lange spurter, en tur på Herstedhøje og et par forsigtige intervaller og det var rigeligt, så slidt jeg er - både i praksis og på tallene i TP. Det er intet power at trykke med i stængerne men timingen er god til noget hvile, hvis det kommer nogle dage med regn. Det er åbenbart blev en rutine skiftevis at køre mig i bund og så slække “lidt for meget” og blive godt frisk og så forfra. Det med at ligge på et jævnt og overskueligt træthedsniveau, er jeg ikke så god til at ramme.
  11. Vestjysk dagligdag

    Tak Bjergtrold, jeg prøver. Denne uge har været fyldt med overspringshandlinger, der er en spcialesumps skriveblokering værdig. Glemte til gengæld alt, ex. fyldte jeg vaskemaskinen, men glemte vaskemiddelet samt at starte den, lidt træls, da jeg ville hænge tøjet op. Men det er bare med at komme videre. Nå træning. 26-05-2020 Løb 8,1 km 49m49s 28-05-2020 Styrke Frontsquat Kb. 5 x 8 x (12+16)kg Ss med Renegade rows Kb.: 5 x 8 x 16kg. (højre og venstre) Læste en artikel af Jacob Søndergård i aktiv træning, hvor han forslog denne kombo, kørt uden pause i 10 til 20 min. det tog mig 11 1/2 min. Lige nu passer det godt til mig. 30-05-2020 Løb 6,3 km 40m58s 31-05-2020 Løb 6,5 km 40m06s 01-06-2020 Styrke Frontsquat Kb. 5 x 8 x (12+16)kg Ss med Renegade rows Kb.: 5 x 8 x 16kg. (højre og venstre) Hovedet var ikke med, det tog 18 min.
  12. Langt pokker i MOL

    92,8kg - kalorietælling gik i fisk Til morgen en SMS fra kollega om vi skulle køre en tur før jeg skulle møde. Jada, så panik i LIDL og handle til madpakker. I kampens hede fik jeg ikke drukket vand. Da jeg kom retur, havde hans kone aflyst hans cykeltur. Jeg fik drukket lidt vand og kom lidt senere på cyklen end hvis vi have kørt sammen. Ud på diget og skyde 11stk 6/54´ere af. Masser af dejlige watt og rundede de 1600 igen. Det var godt smæk i næsten alle 11, så til sidst var jeg godt hærget. Jeg havde ikke tid til hele Amagerrunden men fik skudt en genvej og efter en blok i zone 3, blev jeg i zone 2 for resten. Heldigvis havde jeg ikke planer om intervaller på diget på hjemturen. Jeg havde tømt begge dunke og der var vanvittigt med mennesker - mange i stramt lycra. Og insekterne var vågnet op. Ikke kun de små irriterende men også de store der kunne mærkes når de ramte i ansigtet eller smældede på brillerne. At jeg “var på” kan også mærkes her til aften, hvor jeg har fået let DOMS i både lår og baller.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandags træning: Løb - 865meter (lidt opvarmning til MTB) Sjipning - 8min (45sek on / 15sek off) Airbike - 100kcal (5.03 PR :-) ) Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Supersættet med AB wheel - 5sæt x 12reps Bænkpres - 15x60kg, 15x60kg, 10x90kg, 10x100kg Mountainbike - 45min (Omkring 10km i blandet terræn. Superflot og lækker tur. Dog ikke voldsomt hårdt. Men er også en indikator for at formen er blevet bedre :-)
  14. Motion i balance™

    Ja, det er træls med den vejrtrækning, men det begynder unægteligt at ligne et mønster, at jeg skal bøvle med det her i maj/juni. Læg dertil, at det var første omgang fællestræning, hvor man gerne 'overreacher' lidt af bare begejstring, så har man opskriften på problemer. Efter et par dage med sandpapir i luftvejene ovenpå 'angrebet' i onsdags, er det gået bedre lørdag og søndag, hvor jeg har kørt nogle 40/20-intervaller lørdag og to runder på Tyren søndag. Jeg har været lidt arbejdsramt i pinsen og har ikke nået en super lang tur, men begge dage er gået ganske godt. Nu ligger gennemsnitstempoet da på den anden side af 30 km/t, og det er vi motionister jo glade for Onsdag er der nok fællestræning igen, og så griber jeg det mere defensivt an. Sidste onsdag var en god lærestreg, så nu holder jeg lidt igen og lytter til lungerne. I dag bliver bare en jogge-/løbedag. Jeg holder fast i et par løbeture om ugen og nyder det.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag: Pullups - 10sæt x 10reps Fordelt lidt henover dagen. Kan ikke lave 10x10 i pullups med korte pauser men bliver det spredt ud så går det fint. Skulle egentligt have haft en cykeltur her til aften men min makker sprang fra. Så det bliver nok i morgen tidligt istedet.
  16. Langt pokker i MOL

    Jep. Eftersom jeg nu kun har grundpakken på TV og ikke længere TV2NEWS, fik jeg nyheds-abtinenser men også allergi over alle sensationsoverskrifterne i de gratis medier. Vægt 93,0 efter 3400kcal. I går have både mås og ben det skidt fra start - benene blev hurtigt friske men jeg holdt mig i ro alligevel. I dag er måsen bedre men lider stadig under sår fra de steder det har blødt. Benene er til gengæld fuldstændigt slukkede efter nuldagen i går. Planen var Amagerrunden i behersket tempo og så måske lidt watt hjemover, hvis der kom liv i skinkerne. Men måsen var ikke rar, så jeg kørte kun omkring Fælleden. Ret beset gad jeg faktisk heller ikke og havde meget mere lyst til at få noget fremdrift i det nederlandske. Jeg fik kørt 10x40/20 hjemover diget - det er faktisk ikke rart, når man ikke er tændt på ideen Jeg regner med at gnisten er bedre i morgen, hvor jeg skal på arbejde - det plejer den jo.
  17. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Well og allerede i går eftermiddags således tid til at få lidt mere af slagsen ind i Århus liv. Gik for mange år siden på forskellige dele af vandreruten mellem Århus og Silkeborg. Oftest Århus-Skanderborg men var også på udvalgte dele af ruten mellem fx Ry og Silkeborg når jeg havde besøg af familie og venner fra Sjælland = en god måde at være sammen på og samtidigt noget af det smukkeste natur, som jeg overhovedet kender i DK. Hvis jeg kunne lære ruten lidt at kende igen, så ville jeg også kunne hoppe af toget i fx Alken og så jogge til Ry = dejlig skov træning og mere inspirerende end fx landevejen mellem Herning og Ikast. Dog psykologisk en større hurdle når først du sidder i toget og er små træt. Well startede anyhow ud i god stil på Brabrandstien, ud forbi Årslev Engsø og så videre ned igennem Jeksen dalen, som er et helt eventyrligt smukt sted med vandløb etc.. kunne delvist huske ruten og fulgte så markeringerne med lille hvid mand på blå baggrund. På et eller andet tidspunkt omkring de lidt over 20 k rammer jeg så Pinds Mølle og kan se, at jeg er kommet væk fra ruten på oversigtskort. Måske ikke meget mere end 500 m væk men med en tur der i forvejen lå på 30 k, kunne jeg bare se, at jeg ikke havde "råd" til at fare vild i flere omgange, så bailede og GPS navigerede til Hørning st, hvor jeg næsten landede på de 25 k = stadig en dejlig tur. Havde ellers nået at tænke om min næste tlf skulle være en back to basis Nokia ting, uden mulighed for at scrolle i det uendelige. Well en dag som i går bare MEGA smart lige at kunne finde vej. Og hvis jeg havde brugt lidt mere tid på at forberede turen, så kunne jeg også have printet PDF folder ud og gjort lidt mere for at holde mig på ruten. Bliver selvfølgelig nødt til snart at begive mig ud på turen igen for at finde ud af, hvor det gik galt. Anyhow super heldig med kort ventetid på toget på Hørning st, yndlingssushi pusher på Banegårdspladsen som genåbnede i fredags og så en taxa hjem til aftenhygge med sushi, lidt hvidvin og sæson afslutning af Season 4 af "The Wire" - what's not to like Ville gerne indsætte et par snapshots men må erkende, at jeg bare ikke er ret god til det med billeder og it. Syntes at jeg plejede at være god til det men ikke så meget længere. Smukt det var - må pusle lidt med det.
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag: Mountainbike - 1time og 27min (moving time) Stauerby sporet samt lidt af Hindsgavl sammen med Nabonabo og HC. Fed fed tur. Kan mærke fremgangen hver gang :-D På de blå stykker kunne jeg snildt følge med de 2 andre men på de stejle røde stykker havde mangler jeg stadig noget. Noget af det er teknik og form. Men en del af der er også kropsvægt. Jeg vejer trodsalt stadig omkring de 100kg. Dem jeg kørte med vejer henholdsvis 73 og 83kg. Det betyder noget på de helt stejle stigninger. Nå, ja. Så tog jeg også mit første styrt. Kørt ned i mudderhul og røg forover/sidelæns. Ret fredeligt og slog mig ikke. Men landede i nogle brændenælder. Det kunne mærkes :-D
  19. Vestjysk dagligdag

    Stadig imponerende, at du stadig får gjort noget stort set dagligt. Respekt!
  20. Langt pokker i MOL

    Synes faktisk også (lidt imod egne fordomme/forventninger), at jeg er glad for mit abonnement. Mange gode og tankevækkende artikler.
  21. Motion i balance™

    Ville gerne både smide et "like" mht træning og et "do not like" mht astmaen. Er bare super vigtigt at være ordentligt medicineret og symptom fri og de fleste praktiserende læger underbehandler. Nå skal nok lade være med at prædike og ødelægge den gode stemning men skal da ikke få lov til at ødelægge din superform og trænen med rødderne i ABC motion - mangler RESPEKT smileyen
  22. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Helt enig kære Henrik. Der er meget, som det er vigtigt at prøve at forstå og blive klogere af og hvor er det et fantastisk klip med storrygende koordinatorer, der sidder tæt med store tavler. Dengang med Hong Kong influenzaen, så levede vi jo nok stadig i en tid, hvor der var ekstremt mange sygdomme og vilkår (arbejdsulykker/slid), som folk bare døde af. Det har ændret sig nu. Nu skriver folk jo også, at det i DK stort set kun har haft været folk med kroniske sygdomme der har haft været døde. Men i DK har vi jo netop heller ikke haft overdødelighed, som i fx Storbritanien eller USA. Lande, hvor vi ser konsekvenserne af at lukke ned for sent. Også selvom, at det måske kun var få dage og måske endda timer der gjorde forskellen. Og i Storbritanien lukkede de jo endda meget hårdt ned med politi, droner etc etc. Nå ikke fordi, at jeg skal prøve at gøre mig klog på noget... Tak kære Tina og fantastisk, at du gik Annapurna rundt med Topas og ja lad os holde bjergdrømme fanerne højt og holde os i gang indtil, at de forhåbentligt en dag kan føres ud i livet. Trolde knus herfra Tak kære Vestjyde og ja på dage, hvor jeg har nok søvn og kommer i rimelig tid fra job, så er det jo kun bonus + luksus at kunne få trænet. Ja og jeg er helt enig mht at det midt i alt det tragiske må være spændende at arbejde med. Det som jeg læste og har stor respekt for, at nogle infektionsmedicinere og epidemiologer har sagt højt, ja det er det her med, at de initialt tager udgangpunkt i viden fra tidligere epidemier og efterhånden, som de så lærer, i det her tilfælde, ny corona virus sygdom at kende, ja så beskriver de, at det kan føles som at vide mindre og mindre. Den ydmyghed der ligger i det. Men selvfølgelig også noget der clasher med erhvervsfolks, politikeres og selvfølgelig befolkningens ønske om forudsigelighed og kontrol i en krise som den nuværende. Ellers så trøstede jeg mig i søndagens kulde og husalfeaktiviteter med, at mandag ville blive dagen, hvor jeg transport cyklede og ja måtte så erkende, at det blev endnu en nul - falde i søvn i sofaen med " The Wire" dag. Tirsdag blev dog så heldigvis dagen, hvor det lykkedes mig at rygsæk løbe fra Herning til Ikast st ca 10 k og onsdag morgen løb jeg så fra herhjemme til Hørning station = 12 k. Super super lækkert omsider at få hul på den byld, for kan jo godt. Og det bliver bare nogle helt andre gode dage når jeg får puttet træning ind. Tilgengæld godt gennembanket i hele kroppen, så bare restitution torsdag og fredag. Med tung rygsæk er det også skuldre, nakke, ryg og sågar armene, at jeg har haft ondt i. Onsdag talte vi ferie på job og jeg beskrev mine Nepal drømme og at jeg hellere ville holde ferie til efteråret men godt vidste, at det var skørt. Well og så havde vi faktisk en rigtig god dialog om det. Enden på det hele er nu, at jeg holder fast i min sommerferie til juli. Kunne faktisk se, at der var ledige pladser på Kiplings Everest Basecamp trek til oktober og det var positivt, at ledelse gerne ville bakke op om det, også velvidende, at ingen aner, hvad vi kan. Med udmeldingerne i går, er det nu absolut overvejende sandsynligt, at det slet ikke ville være en mulighed. Vigtigst kunne jeg også bare mærke, at det som jeg egentlig har brug for, ja at det er flere oplevelser som tirsdag/onsdag med hverdagseventyr. Det er squ logistisk en udfordring og jeg har jo aldrig været en super planlægger men godt for mig at træne. Udfordringen lige nu temperatur skift. Mod Ikast med fastlandsklima ja der svedte jeg, som var jeg i Mojave ørkenen, havde kortærmet t shirt på og ønskede, at jeg også var i korte tights. Mens jeg ventede på toget på Ikast station var jeg tilgengæld taknemmelig for min dunvinterjakke og skiftetøj, så kræver lidt planlægning. Onsdag morgen havde jeg også saftevand forskellige steder i rygsækken. Stadig meget meget vellykket og noget der giver håb for, at jeg i sidste ende kunne få det hele til at hænge sammen mht job/privatliv. Medvirkende til det også, at robotstøvsuger kom onsdag aften og torsdag var hele lejlighed fin og rengjort. Roomba fik et rum ad gangen og så kunne jeg bagefter vaske gulvet. Super skønt i går morges at vågne i pæn lejlighed og vide, at halvdelen af pinsen ikke skulle bruges på det. Har så nogle arbejdsting, som jeg bliver nødt til at kigge på men må prøve også at få trænet og hygget mig. Er også allerede begyndt at kigge på robot gulvvaskere. Endnu engang street credit til den skønne miss Spinderella, der i snart et år har haft beskrevet aflastningen ved støvsuge fidusen. Mangler bare lige at trouble shoote opkoblingen til mit Wi-Fi, så at jeg kan sætte den i gang mens jeg er på arbejde, hvilket underboere nok vil sætte pris på. Guess that's it rigtig dejlig pinse til boardet
  23. Langt pokker i MOL

    92,2kg efter 3350kcal Afslog morgenSMS fra kollega om tur, da jeg havde gang i tøjvask og skulle til kiropraktor - det kunne jeg have gjort før, for det har aldrig været lukket ned. Nå men da havde haft ret travl med folk med dårlige hjemmearbejdspladser eller som bar på tunge ting, nu de var hjemsendt Efter lidt tilløb kom jeg selv ud. Jeg ville køre min tur vestpå men ved vendepunktet var jeg ikke træt, så fortsatte. Endte desværre uden for Roskilde og jeg kender kun den kedelige Roskildevej hjem og det gad jeg ikke og kørte samme vej hjem. Min udholdenhed stinker. De første 90min var der masser af overskud men så forsvandt det. Jeg kan se at watt og puls er nogenlunde uændret men det føltes meget anderledes i stængerne. Jeg fik lidt “pause” pga den store rundkørsel i Høje Taastrup og fik liv i dem igen. En gut spurgte om han måtte sidde på hjul og vi samlede flere op undervejs, så jeg endte med at trække et helt lille tog til sidst. Fik tømt tanken med de sædvanlige lyskrydsintervaller på Avedøre Havnevej, så det blev 75 ganske fine km. Siddebumserne er min egen skyld og ikke Assosbukserne. Og lidt de nye bibs, fordi jeg ville genbruge de gamle tanlines på lårene og da benene ikke er så lange, så har puden ikke været trukket helt op og har siddet og filet på huden. Jeg håber jeg kan køre de næste to dage med kongevejr men er i tvivl efter i dag. Jeg sidder ikke behageligt, for nu at skrive det pænt. Mit Nederlandsk-projekt går ikke så godt. Jeg tror jeg er bange for at det ikke lykkedes (hvad sandsynligheden jo også taler for) og undgår fiaskoen ved ikke rigtigt at komme igang.Til gengæld er jeg glad for endelig at have betalingsadgang til Berlingske
  24. Motion i balance™

    Det går relativt stærkt - pun intended Ej, lidt seriøse intervaller, så øger du nemt topfarten nok til at du kan sidde på hjul af halvhårde mænd - pun intended, igen
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Løbebånd (bare fødder) - 2km (10min og 52sek. Løb på 11km/t det meste af tiden) Chest press - 3sæt x 12reps Fint fint. Barfodsløb gik bedre end sidst.
  26. Motion i balance™

    Hov, onsdag var jeg på uofficiel klubtræning i ABC Motion. Vi var 9, der tog af sted, og der stødte 1 til undervejs, så vi var præcis 10 i det hele Virkelig rart at være på farten med andre igen, selv om vi måtte undlade den helt tætte kørsel med hold- og rulleskift. Men det blev da til nogle gode tempointervaller og lidt enkeltstart, så alt i alt et stort løft til træningsmotivationen. Mindre motiverende var det, at jeg måtte kapitulere i nogle bakkeryk på grund af manglende luft. Tog en sug Bricanyl, og det hjalp lidt, men den der anstrengelsesastma er en træls fætter at have med i bagagen. Generelt mangler jeg virkelig noget topfart, men udholdenheden har det fint. Så må tempoet forhåbentlig komme i de kommende uger.
  27. Earlier
  28. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag: Mountainbike - 1time og 10min Knap 21km i blandet terræn. En hyggelig tur uden de store udfordringer :-)
  1. Load more activity