All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Ny start - igen

    Var i den grad arbejdsramt op til påskeugen, men fik revancheret mig lidt på Bornholm i sidste uge. 16. april: 47 km cykling, bl.a. den djævelske stigning fra Saltuna til Randkløve. 19. april: 52 km cykling, heraf de 42 km egentlig træning med stigninger op mod Almindingen og efterfølgende landevejstons direkte ind i østenvinden.
  3. Today
  4. AxBard

    Lørdag 2019 04 20 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 38.75 · 10 x 38.75 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-12.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW-10) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 09 x BW · 06 x BW · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-20) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 112.5 · 10 x 112.5 Leg press · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Mp · Ingen Lat raise · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 23 · 10 x 23 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Ok træning – var overrasket over hvor mange der var nede og træne en lørdag aften. Så få jer dog et liv!
  5. Yesterday
  6. Motion i balance™

    Cool! Jeg overvejer også den 26. Det er jo hurtigt overstået, når man ligger i en stor gruppe :-)
  7. Motion i balance™

    Status Jamen, den lyder på i alt 17 landevejsture i denne måned indtil videre, og km-tallet har sneget sig op på 2.318 km siden nytår. Det går bedre hele tiden med at sidde på cyklen, selv om jeg efter kun 5 gange klubtræning stadig holder pæn afstand til de andre og svinger lidt for langt ud i rulleskift, men det skal nu nok komme med tiden. Det er i hvert fald den fælles klubtræning, der får pulsen op i det røde felt, selv om vi allesammen er bredrøvede motionister. Fællestræning er bare guld værd, og vi er en ganske hyggelig gruppe i ABC Motion. Soloturene 'indimellem' har primært været stille og rolige ture for at få nogle timer i sadlen plus nogle ture med intervaller på Avedøre Holme. I morgen tager jeg - for en gangs skyld - i den lokale FW til en omgang styrketræning og til lidt smidighedstræning for ryggen. Tager måske en halv spinningtime, for trods alt lige at få rørt benene. Det program vil jeg nok følge tirsdag og torsdag i de kommende uger. Onsdag og søndag er der fællestræning, og det vil jeg supplere med noget intervaltræning lørdag og så 'det løse' på de resterende dage. Det er vist en meget god fordeling hen over ugen. Derudover forbeholder jeg mig ret til at springe nogle landevejsdage over, hvis vejret bliver for surt. Man er vel motionist! Er der så slet ingen skavanker? Ikke det store. Min lænd er stadig ikke mobil nok, og den kan være øm fra tid til anden, men jeg synes, jeg har det under kontrol med de øvelser, jeg fik fra fyssen. Så har der været tilløb til et par irriterende bumser i den del af kroppen, der er godt og grundigt parkeret i sadlen, men de er også under kontrol ved hjælp af Assos' fantastiske Creme Chamois Cyklen er jeg bare stinkeglad for. Den kører super godt og passer mig 110 % perfekt. Jeg har lige sat sadlen lidt op og vippet den en smule nedad fortil. Det retter sjovt nok lænden lidt ud, selv om den nu 'dukker' lidt mere, end jeg egentlig har brugt det tidligere. Det fungerer godt og matcher frempinden, der er banket godt i bund. Eneste anke ved cyklen er nok den matte lakering og den mørke farve, der ser støvet ud efter en enkelt tur. Men når jeg ser de seneste nyanskaffelser i motionsgruppen, hvor to af herrerne lige har købt hhv. Argon 18 og Giant for 28.000 og knap 20.000 kr., så har intet at klage over på min brugte 'Dale til 14 af de lange, selv om den måske ikke ser så flashy ud. Forude venter SommerCup, hvor jeg har tilmeldt mig Gruppe 4, og så kører vi Skjoldenæsholmløbet den 26. maj på 145 km. Det virke rlidt uoverskueligt lige nu med en tur af den længde, men lad os nu se. Jeg kender jo ruten fra tidligere.
  8. Doktorens log

    D. 21/4 Hip thrusts 70 kg x 5 110 kg x 3 130 kg x D. Suitcase 60 kg x 20 sek/hånd Ring pull-ups Kv x 11, 9 Push-ups Kv x 5, 5, 5 Dips Kv x 5 Kv+10 kg x 5 Kv+20 kg x 16 Kv+10 kg x 16 Kv x 16 D. Incl. H. Curls 17.5 kg x 4 23 kg x 10, D. Incl. Curls 18 kg x 12 Pull-aparts Rød x 2 sæt Maskin laterals 80 x 15, 11
  9. Last week
  10. xjyden

    træning i Videbæk 21-4-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x6x70 Dødløft 5x40, 8x5x50 Benpres 1020, 10x40, 2x10x60, 5x10x80 vægt 91 kg
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-) 1kgs PR er måske lidt fesent. Især når det ikke er Alltime. Men alligevel. Det hele skal med. Idag stod den på sauna, isbad, sauna, isbad, sauna isbad..osv. Det var sgu lækkert.
  12. Motion i balance™

    Nej, jeg køber den heller ikke og har virkelig også svært ved at se pointen, men der skal nok blive solgt noget udstyr til dem, der bare skal have det nyeste :) Jeg har i øvrigt fortsat de gode takter og har været på landevejen hver dag siden forrige torsdag, herunder til alle dage med fælles træning i ABC Motion. Der er sat 2274 km i banken i år indtil videre, og det er egentlig okay, når man tænker på, at jeg kom lidt sent i gang og havde en del spinningtimer i januar og februar, hvad der gav tilsvarende få km på landevejen.
  13. Langt pokker i MOL

    Det må vi høre om, når det er kørt. Vægt i går: 93,1kg og i dag 92,7kg. Lille skodtræning i dag på turbotræneren. En lille halv time med 5 x 40/20, inden jeg kyllingede ud. Jeg havde været vågen i kort tid og kun varmet op i 4 minutter og det føltes slet ikke rart. Det stak i lungerne og hjertet ville ud af kroppen og... nej. Fik trillet lidt bagefter. Herefter 50 langsomme tåhævninger, 3x20 på et ben, 50 på to ben, 20 på et ben og 50 på 2 ben. Herfra lidt betragtninger om årets træningsgang. Jeg er nu i gang med at have tre fridage (dag 1,2,3) efterfulgt af tre arbejdsdage (dag 4,5,6) og forfra. Eftersom det rykker en ugedag pr uge, kan jeg ikke sætte faste cykelmål op for dag 1,2 og 3 - andet end at der helst skal cykles. Derimod kan jeg sætte resten i nogenlunde rammer. Jeg skal træne lægge på dag 3 og 5 og styrketræne resten på dag 4. For at være frisk til cyklingen, skal dag 5 og 6 indeholde en nuldag og den anden skal være være lille i intensitet eller volumen. Efterhånden er jeg mere og mere overbevist om at træning med vis volumen, virker. De to somre jeg har kørt på D-niveau, har været sidste år hvor jeg kørte mere end ellers pga restferie og det gode vejr. Og så året hvor jeg både kørte i ACR og HvidovreCK. Dengang jeg kunne mønstre overarme over 42cm og lave en masse chinups og dibs, var dengang jeg ikke talte med mine kolleger i pauserne men knækkede jern i DSB lille motionscenter. Eller blev hængende 2-3 timer efter fyraften. Senest efter menisken røg, hvor jeg kun trænede lægge men brugte 20-25 minutter et par gange om ugen. De voksede næsten 2cm - for første gang var de helt anstændige - men er krøbet nu jeg har skåret ned på volumen igen.
  14. Langt pokker i MOL

    Fine mål! Så stiller jeg op til noget motions/erhvervsnetværk løb den 30. :)
  15. Motion i balance™

    Hvis man var hardcore, og bare kørte rundt på Fyn, var 13-18 bagpå sagen. 42-53 foran var det mest almindelige, men en rigtig cykelrytter havde selvfølgelig 45-53.. Meeeen det var barskt og gav nok også lidt for lav kadence op ad bakkerne ift. hvad der var sundt for knæene. Så 13-21 eller 13-23 (husker ikke 13-22?) var nok mere almindeligt. Ift 1 x 11 eller 1 x 12, som det hedder når man dropper forskifteren, er jeg heller ikke solgt. Hvad er pointen?? Mindre vægt? Næh, det KAN det ikke være, for de enorme kranse der sidder på for at give de lave gear vejer jo mere. Aerodynamik har også været nævnt...men ikke så få kører jo med en chain catcher i stedet for forskifteren, så det er vist ét fedt. Og så er der en række tests der peger på, at 48 x 10 (10 er tit mindste tandhjul på kassetten for at få de høje gear dækket ind) fører til større friktion og slid i transmissionen end 53 x 12, fordi kæden skal vride sig mere for at komme omkring en 10'er end en 12'er. Det er jo præcis for at undgå kædevridet, at dem der har råd begynder at køre med de nye pulleys med kæmpestore pulley wheels. James Huang fra Cyclingtips, efter min mening den bedste tech-skribent, er en af dem der har gjort opmærksom på dét.
  16. Spock 2018

    Lørdag d. 20. april 2019 Program A Først træning her i Rio, er stadig lidt jet-lagged, og vores unge er syg, så der har ikke været meget søvn. Træningen starter her i det lille snottede gym med en skæv 10kg bar og gamle vægtskiver. Strict Paused OHP: 5, 5, 5, 5, 5 @ 50kg Squat: 5, 5, 5, 5, 5 @ 60kg Gym Rings Pullups: 5, 5, 5 @ +5kg Rows: 10, 10, 10 @ 66kg German Hang 5 sæt Accessories: Lateral raise, bagskulder, front splits, skulder mobilisering
  17. Spock 2018

    Onsdag d. 17. april 2019 Program B Sidste træning inden afrejse til Rio torsdag morgen. Bænkpres: 5, 5, 5, 5, 10 @ 82kg Front Squat: 8, 8, 8, 8 @ 50kg Dødløft: [email protected], [email protected], [email protected] Pullups: 3, 3, 3, 4, 4, 4 Accessories
  18. Langt pokker i MOL

    I går: Tåtævninger: 50 langsomme på to ben og 3 x 20 på et ben. Til formiddag før arbejde var jeg en tur i FW: Chinups: 10, 10 ss Siddende læg: 2 x 30x40 Benpres: opv, 10x120, 10x140, 10x160, 10x170, 10x180 Siddende lårcurl: 15x60, 15x60 Bagskulder: 15x40, 15x40 Bænkpres DB: 2 x 10x32,5 ss Bicepcurl: 2 x 10x20 Laterals: 2 x 10x10 ss Mavemaskine: 20x60, 20x70 Hyperextenson: 2 x 25
  19. AxBard

    Torsdag 2019 04 18 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 38.75 · 10 x 38.75 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-12.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 09 x BW · 10 x (BW-10) Tricep cable · Ingen Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 07 x 125 Leg press · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Mp · Ingen Lat raise · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Havde været til påskefrokost, men da jeg var chaufføren var jeg fuldstændigt ædru da vi kom hjem. Kunne mærke at jeg ikke kunne sove og fik fyret et træningssæt af fra 21:30 til lukketid. Vores lokale andemor fik 10 ællinger i forgårs. Desværre er antallet allerede 24 timer senere nede på 2. Det er lidt hårdt at følge med i hvor ubarmhjertig naturen er.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Flot omgang, og godt gået med bench
  21. Doktorens log

    110 kg er også en slags vægt at slæbe op i ringene, men det er en øvelse jeg føler jeg skal lave, for ikke at miste evnen til at slæbe mit fede korpus op :P
  22. Doktorens log

    Hip thrusts 70 kg x 5 110 kg x 4 130 kg x 10 D. Suitcase holds 60 kg x 20 sek Push-ups Kv x 5, 5, 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 4 Kv+60 kg x 10 H. Rows 60 kg x 12/12, 12/12 50 kg x 15/15 D. Pull-overs 29 kg x 14 Maskin laterals 80 x 23
  23. Nice and clean power building

    19 April 2019 Boksen Front squat til box 5x100 3x110 3x120 3x115 5x110 Barbell rows 8x77,5 8x77,5 8x77,5 8x80 8x80
  24. Nice and clean power building

    17 April 2019 Boksen Front squat til box 5x100 5x112,5 5x115 5x110 5x100 Barbell rows 8x75 8x75 8x77,5 8x77,5 8x77,5
  25. Nice and clean power building

    15 April 2019 Boksen Front squat til box 5x100 3x115 3x117,5 6x100 6x100
  26. Nice and clean power building

    14 April 2019 Boksen Barbell rows 8x70 8x70 8x75 8x75 8x75
  27. Langt pokker i MOL

    Jeg synes nok cyklen var lidt svampet på vej hjem i går man tænkte at det var trætheden der spillede ind. Der var kun 3 bar i baghjulet da jeg skulle ud her til eftermiddag, så har fået årets første lille siver. Jeg turde ikke sætte kørelysten over styr ved at bruge tid på slangeskift, så jeg kørte med siveren igen i dag. Eftersom jeg var godt brugt efter i går, var planen primært at køre i zone 1 og 2 med lidt tryk på de få bakker og krydre det med et par spurter. Benene kunne jeg leve med men min popo Ellers havde jeg nok kørt længere end de 55km men jeg magtede ikke mere. Fin grundtræning og tiltrængt sadeltræning. De næste tre dage er arbejdsdage - det betyder styrketræning men ikke så meget (eller ingen) cykling: Numserestitution Det ene af de mål jeg satte op i går kommer jeg til at revidere, for i den ene af spurterne gik den allerede hjem i dag.
  28. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagstræning i Damp wellness & Spa: Hyper ext - 4sæt x 25reps Bænkpres - 20x11kg, 10x51kg, 5x91kg, 5x111, 5x131(Yeah, PR med 1kg efter skuldergejl:-D), 5x91kg, 5x101kg, 5x111kg, 5x121kg Close grip bænkpres - 3sæt x 8reps med 91kg JM Press - 3sæt x 6reps med 51kg Rear delts - 5sæt x 12reps Isolated DB curls - 5sæt x 8-12reps med 14-22kgs håndvægte Kabel Rows - 3sæt x 10reps med stakken(105kg) Benpres - 3sæt x 12-20reps med moderat vægt Leg ext - 3sæt x 12-20reps (op til et enkelt failure sæt. HIT style) Chest supported rows - 3sæt x 12-20reps op til stakken DB laterels - 3sæt x 12reps med 12-16kgs AB wheel - 3sæt x 12reps Cardio: Løbebånd - 20min (blandet incline walk og løb. De fede må svede) Super træning.
  29. Langt pokker i MOL

    Ingen biler. Ikke 40 folk i feltet. Ikke en masse overflødige km før det sjove begynder. Bare Jeg er så forbasket misundelig over den måde at køre på, det må være SÅ sjovt. Jeg skulle have cyklet med kollega i dag men nu har han da aflyst (igen-igen). Jeg skriver her for at binde mig op på en tur alligevel for ellers ender det med at jeg igen ikke kommer ud.
  1. Load more activity