XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

-> klausjensen

Joh tak :)

Og jeg kender godt tilstandene i HSK, har trods alt selv været der til træning en enkel gang, hvor det tog +3 timer... :rolleyes: :lol:

-> Troels

Ja, løftet på 207,5 kg var ok nemme og føltes også teknisk godt. B)

-> Herkules

Tak :)

Jeg har ikke planlagt at løfte til Thy Cup, men det kan ske at jeg ændrer mening. Det kan også ske at jeg måske skal med iført grå bukser, hvid skjorte mørkeblå blazer med IPF-emblem, samt et IPF-slips. B)

Link to comment
Share on other sites

Første dag, hvor den officielle licensbande i OBBC var samlet til træning...  :cool3:

Jeg synes, OBBC er krøbet lidt i størrelsen (jeg stod i skolens pumperum) - eller, nåh, jeg er ikke med i det finere selskab :sneaky2: ;)

Du har næsten ikke fortjent et tillykke med squat-PR'en... :tongue:

Måske skulle jeg have fortalt at med licensbanden, menes der dem som har løftet til stævne ;) :cool3:

Ellers så skulle jeg også have inkluderet 117 andre såkaldte licensløftere oppe i OBBC :rolleyes::tongue:

Bare rolig, du er überaspirant til at blive optaget i den officielle licensbande, på dispensation... ;) B)

Link to comment
Share on other sites

denne sang kan synges for at hylde Xax og andre super squatere :)

(Synges på get workish (fra Klub Klam) "adios amigos!" men helst med jysk accent hvor squat udtales skvat)

Vis du føler dig lidt slap og det hele er noget pjat

...

OP OG KØRE SKVAT!!

Hvis din makker kun vil træne guns og pat

...

OP OG KØRE SKVAT!!

Hvis du drømmer om større lår..daw og nat

...

OP OG KØRE SKVAT!!

Hvis din kæreste siger du er lidt et skvat

...

OG OG KØRE SKVAAAAAAAAAAT!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dato: 11/3-2003

Program: Miltærprep.

Starttid: kl. 12.50

Sluttid: kl. 13.22

Løb:

3,0 km løb i blandet terræn

Armstræk:

1x15xmig

2x10xmig

Lidt træt i pattøjet efter i går...

Cykling:

1 km på kondicyklen

Jeg har nok tidligere hen bedømt min løberute forkert(gik over for mig, da jeg stod på en bakketop og betragtede en del af ruten), og den er nok en del længere end jeg havde regnet med, så jeg har faktisk løbet længere end jeg troede. :bigsmile: I dag tog jeg de første 1,5 km som intervaltræning, gjorde at jeg holdt en del pauser, og de sidste 1,5 km var som resultat ret slatne. :retard:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvad kan du tage uden udstyr i squat?

THY CUP fedt nok jeg kommer fra mors, så det kan jo være jeg lige kommer forbi, og hepper! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 13/3-2003

Program: PENDLEY POWERLIFTING HYBRID - Tung uge

Starttid: kl. 15.55

Sluttid: kl. 17.20

Bænkpres:

1x3x50 kg

1x2x70 kg

1x1x85 kg

1x1x97,5 kg

1x1x112,5 kg Miss...

1x1x111 kg Miss...

Squat:

1x2x90 kg

1x2x120 kg

1x2x175 kg Kun med knæbind

Chinups:(Med hammergreb)

1x3xmig

Ja, planen var at sætte ny PR i dag i bænkpres, og ganske som jeg havde forventet, så lykkes det ikke, så jeg er ikke skuffet. Jeg kan finde 117 undskyldninger, blandt andet at jeg skulle først have trænet i morgen, men var sikker på en spotter i dag, så det blev altså i dag. Jeg har bænket tungt de sidste 2 gange inden i dag. Jeg har kun sovet sammenlagt 8 timer de sidste to dage, og så videre og så videre. Kort sagt har jeg ikke planlagt denne her uge ordentlig, og dette er så resultatet af det. :headwall: Resten føltes også lidt tungt, så jeg lyttede til min krop og stoppede tidligt i dag. Den står nok på lidt pause et par dage. :pullup:

Dagens positive momenter er at jeg er blevet lidt bedre til at binde mine knæbind, sam at dagens træning har sat gang i nogle tanker, specielt om det at træne på dagsform. Det vil jeg skrive lidt mere om senere. :computertype:

Dagens træning falder uden for bedømmelse :ugone2far:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Træningsnote:

Jeg har nu afprøvet Pendley programmet i 3 uger, og jeg er sådan set godt tilfreds med resultatet. Bænkpres var min egen fejl, så kan jeg ikke bebrejde programmet for. Jeg må indrømme at træning på dagsform tiltaler mig ufatteligt meget(nok fordi jeg er lidt doven af natur :cool3:). Derfor vil jeg tage skridtet fuldt ud og køre 100% på dagsform i de 3 store. På Pendley programmet har jeg kørt indenfor nogle faste rammer, og det har ikke altid været helt optimalt. Onkel Troels's træningsmåde har naturligvis også inspireret mig lidt ;)

Derved går jeg også bort fra at køre i cyklusser, da det som sagt bliver 100% på dagsform. Jeg har det blot på fornemmelsen at det bliver for let, hvis det udelukkende skal baseres på eksplosiv træning. Derfor vil jeg fokusere på to forskellige typer træningspas hvor jeg skifter mellem 1 og 2 konstant.

1. Eksplosiv bevægelse, typisk doubles, typisk omkring de 60%

2. Tungt, men med en meget flydende bevægelse, typisk singles, typisk omkring de 80%

Derudover kan det ske at jeg måske vil eksperimentere lidt med floorpresses og lign. sådan hvad jeg har lyst til på dagen. Jeg vil stadig køre nogle hjælpeøvelser for mave og greb, men ellers holde mig til store øvelser. Jeg havde også nogle flotte visioner om at køre lidt overhead en gang imellem, men får jeg mig aldrig taget sammen til, så jeg vil ikke love noget på dette punkt. :hehe:

Mht. prioritering så bliver det bænkpres, som der skal arbejdes mest på. Dernæst kommer squatten, for denne er jeg ikke tilfreds med. Jeg synes ikke at jeg er stærk nok i forhold til min størrelse. Dødløft er jeg ok tilfreds med, så den må vige til fordel for squatten. Samlet set kommer hvert træningspas til at se sådan ud:

5-6 sæt bænkpres, doubles og/eller singles

5-6 sæt squat, doubles og/eller singles

5-6 sæt dødløft, singles udelukkende

evt. lidt floorpress

Frekvensen hedder 3x om ugen, så jeg burde ikke skrumpe med de få sæt. :tongue:

og så alle de andre hjælpeøvelser...

Det var alt fra XAX's træningscorner denne gang. :biggrinhat:

Link to comment
Share on other sites

jsc, det som for alvor bekymrer den gode Xax, er, at mor her kommer og ånder ham i nakken :devil: ;)

Jeg ved godt det er beundringsværdigt, at ham der Niels næsten bænker 300kg, men du burde nok ikke bare adoptere hans filosofi med at "rigtige styrkeløftere børster ikke tænder" helt ukritisk. Husk på, at der er et liv udenfor centeret hvor du også gerne skulle kunne begå dig. B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share