XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Dato: 16/3-2003

Program: Militærprep. (I OBBC's cardiorum :o )

Starttid: kl. 10.00

Sluttid: kl. 10.15

Løb:

2 km på løbebånd, klaret på 12 min.

Der gik et lige par minutter med at fumle lidt rundt med løbebåndet. Jeg tog kun herop i dag for at teste min løbehastighed, og selvom det måske ikke er helt det samme som at løbe i virkeligheden, så synes jeg det er ganske tilfredsstillende :bigsmile: selv i betragtning af jeg gik 1 min af tiden.

2 km på 12 min. svarer vist lige til de nye Cooper-tests man bruger i hæren, ifølge jsc, så jeg skal nok klare den... :rolleyes:

Ok, jeg ved godt at jeg skal hånes og flames nu, så kom så med det!!! :chicken:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dato: 16/3-2003

Program: Militærprep.

Starttid: kl. 17.15

Sluttid: kl. 17.18

Armstræk:

2x17xmig Med tæt afstand mellem hænderne, ganske som de gør i militæret...

-> Troels

Nix man, tror jeg vil bringe skam over styrkeløftssporten...?! :tongue: Og så passede det lige med i dag at det var tidligt på dagen, så der næsten ikke var nogen som så mig. :ninja:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Er der kommet nye og lavere krav til løbedistancen på en Coopertest derinde nu?

Da jeg var derinde var den på 2400 som minimum :confused2:

Btw. Man bliver ikke aftvunget strafstrækkere, hvis det er derfor du tager så mange af dem ;)

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

jeg tænkte det samme da jeg så de 2000 på en coopertest....

Måske er det for at ligestille kravene til mænd og kvinder..... Må jeg anbefale at løbe ude? eventuelt i en O-løbsklub? Det vil være en stor fordel. Der var mange af mine svende, der slet ikke kun klare terrænløb (ja, faktisk løb i det hele taget- sørgeligt) i anklerne (eller noget som helst andet, faktisk). Det vil osse hjælpe på balancen i mørke, selv om det lyder lidt mærkeligt.

Og man skal da vel kunne tage 26 strækkere for at få 5.0 i en prøve MUSK.

Link to comment
Share on other sites

Dato: 17/3-2003

Program: Militærprep.

Starttid: kl. 12.32

Sluttid: kl. 12.56

Løb:

24 min i blandet terræn, angiver det fremover i tid, da jeg ikke er sikker på længden af distancen. <_<

I dag tog jeg 2 ekstra omgange på bjergdelen, en runde på ca. 500 m med en stor bakke bestående af store og små stigninger. Kombineret med gårsdagens træthed slog det helt benene væk under mig, og jeg måtte derfor lunte hjem i dag. :chicken:

-> cilius

Heh, selvom jeg hader den slags træning, så hader jeg endnu mere at være uforberedt til kommende fysiske strabadser.

-> Crawdaddy

Ja, men ifølge hvad jeg har hørt, så har det ændret sig. Jeg tror det hænger lidt sammen med at nutidens ungdom generelt er i dårligere fysisk form end førhen, og man derfor har måtte sænke kravene. :retard: Min dedikation til armstrækkere skyldes som sagt også at jeg vil være bedst muligt forberedt, for at sikre et bedst muligt overskud. B)

-> incognito

Alle mine løb, pånær gårsdagens i OBBC, er løbet udenfor og altid i blandet terræn, dvs. græs, grus, bakker og en smule asfalt. Det med det 26 armstræk lyder jo herligt B) (Går udfra at 5.0 er godt!)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

i næsten alle prøver i forsvaret bruges en 5-skala...

Jeg kan ikke helt huske hvad man skal kunne i de forskellige ting, men den begrænsende faktor er næsten altid armstrækkere eller kropshævninger (hvor man bare skal kunne tage 10 eller sådan noget). Der er osse noget med statisk hold, hvor man skal hænge i en rippe i samme stilling som til kropshævninger, bare med armene i ca 90 grader hele tiden hvor man skal hænge i et minuts tid eller noget i den retning, men jeg kan ikke huske om det er i MUSK prøven eller en anden prøve.

Link to comment
Share on other sites

Dato: 18/3-2003

Program: Eksplosiv træning.

Starttid: kl. 15.00

Sluttid: kl. 16.55

The comeback...

Squat:

1x3x65 kg

1x2x95 kg

3x2x115 kg

2x2x117,5 kg

Bænkpres:

1x3x50 kg

2x2x70 kg

2x2x72,5 kg

1x2x75 kg

Dødløft:

1x1x95 kg

1x1x135 kg

4x1x130 kg

Side deadlifts

1x6x40/45 kg

1x6x45/50 kg

1x6x60 kg

De to første sæt satte jeg hurtigt flere kg på, derfor blev sættene ikke symmetriske. :hehe:

Hammerstrength rows: :rolleyes:

1x6x50 kg

1x6x80 kg

Chinups:

2x4xmig Laaangsom eccentrisk fase, pause i bunden, Jane Fonda-stil så det basker :D

Efter en lille pause er jeg vendt tilbage til træningen igen, denne gang på et program, som er 100% baseret på dagsformstræning. Squatten kørte ok i dag, var en smule træt i benene pga. de sidste to dages løbeture. Der var til gengæld fuld kraft i bænkpres og skidtet røg op så det baskede, ifølge et vidne var det særdeles eksplosivt B) Dødløft kørte også godt, lagde dog en smule for hårdt ud, så første sæt blev ikke helt så hurtigt som ønsket. Træningen tog lidt længere tid i dag, da jeg stødte på Sil, og besluttede mig for at være lidt social :) Side deadlifts er iøvrigt en ret god øvelse, river godt i maven, grebet og alligevel også i benene :bigsmile: Jeg skulle lige prøve en Hammerstrength maskine idag, og det kunne da også godt mærkes i ryggen, men jeg foretrækker stadig frie vægte, because I want to be freeeee and flyyyyy like an eagle... B) :lol:

En god træningsdag i dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share