Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Hey, det viser jo bare, at træning ER specifik. Det kan være dine bottle pres ruster dig til at have skudsikker vest (eller flaske afh. af HVOR specifik træning er) på?

Hvad siger du til at spise d. 11/4?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens træning:

WSB Max effort dag squat/dødløft:

Opvarmning: DL fra skive 50 kg x 8 og lidt hofteextensions.

ME:

Dødløft fra skive (25 kg's) - den havde jeg som ME den 7.2, hvor PR blev 110 kg.

80 x 3 - 90 x 1 - 100 x 1 - 110 x 1 - 115 x miss <_< ... Ved 110 kg naggede det noget omkring SI-leddene, så jeg turde ikke rigtig med 115 :chicken: For en gangs skyld sidder bækkenet nogenlunde lige, og det vil jeg helst ikke sætte over styr. Jeg kunne nok ikke løfte den alligevel.. Så ingen ny PR i dag.

RM:

Hack squat maskine: 4 x 15 - 6 x 15 - 8 x 15. Der var heldigvis ingen jeg kendte tilstede, som kunne grine af mig liggende med 4-8 plader i dette helvedesapparatur - men quadriceps fik sine høvl, og det er jo det vigtigste :)

Goodmornings, teknik: 30 x 15^2.

Closegrip pulldown 72,5 kg x 5^3.

Incline reverse bench crunches 8^3 supersets med back extensions maskine 150 x 10^2.

DL fra skive var den første ME-øvelse, som blev testet på ny. Jeg er ærlig talt lidt skuffet over, at den ikke har flyttet sig nogen steder :cries:

Link to comment
Share on other sites

Igår kunne jeg næsten ikke kravle i seng for smerter omkring det højre SI-led. Det meste er væk i dag, og jeg tilskriver det overbelastning af det hårdt prøvede sene/muskel appatur omkring leddet.

Det får mig til at overveje, om jeg er klar til squat/dødløft-delen i WSB. Jeg ville nok have bedre af noget submaximal og eksplosiv træning med en højere volumen i stedet for ME-øvelserne (især de dødløftlignende - jeg har ikke haft de samme probs ved squat).

Jeg er også inde i en periode med masser af cardio i form af løb, undervandsrugby og lidt spinning. Denne periode varer indtil starten af juni, hvor fysisk eksamen og VM i undervandsrugby er overstået.

Ikke lige de bedste betingelser for at træne ens max i squat og dødløft, hvilket sikkert også har bevirket den manglende fremgang i DL fra skive <_<

Bænkpres bliver self. kørt som hidtil efter WSB - mit slatne bækken piller ikke ved planerne om at løbe med en DK-rekord på et tidspunkt :)

Måske kunne træningen se sådan ud:

Tirsdag: DE dag bænkpres og lidt hyggesquat/DL

Fredag: DE dag squat/DL

Søndag: ME dag bænkpres

Ugen bærer self. lidt præg af, at jeg har problemer med at nå 4 styrketræninger om ugen pt.

De øvrige dage ser sådan ud:

Mandag: Intervalløb med skolen (dvs. "tvunget").

Onsdag: Indendørs idræt med skolen, og en kort HI løbetur.

Torsdag: Selvforsvar med skolen og UV-rugby 1 time

Lørdag: 1 times spinning eller long slow distance løb - ca. hver 3. lørdag fra nu er der landsholdssamling i UVR - ca. 4 timers undervandsrugby..

Tror fa'en, at jeg har bøvl med kalorieoverskuddet :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

WSB Max effort dag bænkpres:

Opvarmning: 5 min CII og rotatorcuff.

ME: incline bænkpres

Sidst udført d. 9.2 - 60 kg (62,5 kg i dårlig stil).

20 x 15 - 40 x 3 - 50 x 1 - 55 x 1 - 60 x 1 - 62,5 x 1 - 65 x 1 (touch and go) - 67,5 x miss.

RM:

DB bænkpres, paused: 20 x 10^3.

Dips: +5 x 4 og BW x 5^2 - jeg bytter rundt på db press og dips næste gang :dead:

Backoff assisted dips: -25 x 13.

Militærpress: 20 x 15^2

Lat. raise med rotation: 3 x 15^2.

DB bent-over row: 36 x 5^3 B)

Hyggebenchdips: 10^2...

Kæbetræning med xax og jsc :)

Link to comment
Share on other sites

OK inkline BP der. Tror da lige jeg skal til at tage mig lidt sammen i den øvelse. Du er næsten stærkere end mig, pund for pund :chicken: <_<

Seriøst, god fremgang. Specielt hvis du samtidig går og taber dig, dit bette skind. :)

Link to comment
Share on other sites

Altid - ja og nej... Det har været et problem de gange, hvor jeg gerne ville starte noget seriøst løb op (førte gang som 15-årig), hvor forskellige sener i benene stod af, fordi bækkenet var en smule skævt - muligvis fordi jeg var for dårlig til at klatre i træer som 8-årig :lol:

Siden det blev sat på plads ved en kiropraktor, har ledbåndene været løse - de var vel overstrakt, mens det sad skævt. Så i perioder (afhængig af den stabiliserende muskulaturs og ledbåndenes form) er der serier af ledskred, hvor bækkenet sætter sig skævt igen. Det strækker ledbåndene yderligere.

Men nu (7-9-13) er det for opadgående, sådan da (med tanke på dødløft fra skive i fredags)... :unsure: Har ellers bøvlet en del med det de sidste 7-8 mdr., sansynligvist fordi jeg dyrker 3 timers daglig IC3-yoga :retard:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

WSB dynamic effort dag bænkpres og lidt bentræning:

Opvarmning: 5 min CII

DE:

Bænkpres 55 kg x 3^8

RM:

Squat: 50 x 5^3 og 55 x 5.

Dips 5^3

DB bænkpres: 17,5 x 10^4

Milipress: 22 x 15-10.

Lateral raise med rotation: 3 x 15^2.

BB bent-over row: 60 x 5^3.

Back extensions mig x 10^2 supersets med hanging rev. crunches 8^2.

En lidt hurtig træning :) Vægten er røget 1 kg op siden jeg startede kreatin for 5 dage siden, og jeg har det stadig som om en russisk armé har vadet over min tunge i uldsokker i løbet af natten..

Link to comment
Share on other sites

I går:

WSB dynamic effort dag squat/dødløft:

Opvarmning: 5 min CII

DE:

Squat: 50 x 2^8

Dødløft: 80 x 1^8

RM:

Leg extensions 1 1/4 reps: 6 bl. x 8^3

Back extensions: 10^3

Widegrip pulldown: 50 x 15^3

Hanging reverse crunches: 8^2, og bench ditto x 8.

BB bicepscurl: 27 x 10^2

I går aftes: UV-rugby, 1 time.

Idag: UV-rugby, 4 timer.. :dead:

Link to comment
Share on other sites

Okay - tak - det var også noget i den retning, jeg forestillede mig. :blink: :)

Idag: UV-rugby, 4 timer..  

Så kan jeg altså også godt forstå, du har bøvl med kalorieoverskuddet (gid det var mig :rolleyes: ). Det lyder ret hårdt. :retard:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er hårdt ;) og nu har Xax lokket mig til at maxe i Onkel Troels' bænkprestrøje i dag - det skal nok blive hårdt også...

Det med kalorieoverskuddet bekymrer mig ikke det store - sålænge jeg ikke brænder min dyrt sammensparede muskelmasse af. Og så ville jeg da blive ganske sporty at kigge på, hvis jeg tabte 5 kg fedt :tongue:

Jeg må også hellere til at lægge mig i selen med det undervandsrugby - det gik udmærket i går, fx, men som medlem af det lille spillerudvalg, som skal udtage et landshold til VM (vi har ingen træner p.t.) skal jeg sidde og vurdere holdkammerater, bl.a. ud fra deres træningsindsats. Kan ikke undlade at krølle tæer, når jeg selv kun træner uv-rugby 4 timer hver 3. weekend og måske en enkelt hverdagsaften hist og her :bblush:

Kom så, AF :kj: (fed smilie, og så hedder den KJ?) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Når du skal i trøjen, og mærker den gør ondt... Så tænk på hvor fedt det kunne være, hvis du bare ÅD smerten og IKKE tudede. Ikke som Tude-Xax eller Krea-tøsen, der havde et flow gennem tårekanalerne som en brusende flod i bjergene om foråret!. Og SPARK så noget røv, tøs, jeg VED du er STRONG! :kj:

Jeg sendte den smiley til MortenZ fordi jeg syntes den kunne være sjov - så har det krapyl sgu kaldt den kj! :D

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share