Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Min gode jsc, der er noget du har misforstået: Gynækomastikontrol foretages kun på mandspersoner, da det er irrelevant at teste hos kvinder - og d'herrer er iøvrigt i trygge hænder hos undertegnede B)

...Vi kunne jo også teste for testeshypotrofi...

Irrelevant?? Det kommer meget an på øjnene der ser (og hvis hænder der skal "kontrollere"). Jeg havde også planer om at tjekke alle jer andre for prostatahypertrofi, for at se om I krudtede for at slå mig, men det vil du måske heller ikke?

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede de havde revet hinderbahnen ned hos jer, men det er måske en anden. Det er sjovt, som jeg synes den er et fantastisk redskab til at producere all-round atleter, nu hvor jeg ikke længere selv skal piskes rundt på den. Fuck, hvor jeg hadede den i mili. (Eller mere præcist irsk bænk, som smadrede mine biceps og hvor min røv tyngede, da mit arm/røv indeks var lavere end i dag).

PS: Godt smalt bænk, forresten. Det havde jeg helt glemt i al min joking.

PPS: Dårlige spottere sutter maks røv. Jeg plejer at bede dem om at holde hænderne bag ryggen, og kun tage dem frem HVIS jeg beder om det. Dem der bliver fornærmede spørger jeg bare ikke igen. Det understrejer bare:Vi skal have et powerrack. Igår.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

De skal heldigvist til at rive den originale ***Hinderbahn*** ned, som iøvrigt ikke ligner militærets ret meget.

Det er nogle indendørs forhindringer, som bl.a. erstatter ovennævnte, som vi har trænet på idag, fx noget løbe-hoppe-over-kravle-under-noget mange gange, slæb en jernbanesvelle og speedbænkpres med 30 kg :rolleyes:

... og hvor min røv tyngede, da mit arm/røv indeks var lavere end i dag).

:blink: Jah, hvorfor ikke :D

...

Tak :)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Igår:

Dynamic effort dag bænkpres:

DE: Bænkpres

55 x 3^9

RM:

Assisted dips 10^2

Lateral raise 5 x 10^2 (1030 á la jsc :) )

Closegrip pulldown: 77,5 x 5^3

Lat. raise med rotation: 3 x 15

Reverse bench crunches 8^3

Lidt syre til biceps (nu vil jeg ha' en biceps :blink: ).

God træning - har DOMS i rygstykkerne i dag efter CGPD - 5RM er tæt på (den var iøvrigt "kun" 70 kg i vinters, da jeg kørte HST :) ). Gad vide, hvormange CG chinups jeg kan tage? Må prøve næste gang...

I går aftes - UV rugby, 2 timer. Lå i vandskorpen ½-delen af tiden og studerede de andre; vi skal udtage et landshold denne uge til VM i maj.

I dag:

UV-rugby, meget lidt (spillede selv i max ½ time ud af 3½ - af samme årsag som i går). Og BRRR, sådan en svømmehal er kold at ligge stille i i timevis :cube:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man nu kobler ønsket om større biceps med ønsket om at teste dig selv i cg chin-ups! Hvis du laver dem med et virkeligt smalt greb i omegnen af 15cm (eller bredere hvis du får ondt i håndledene) og med en langsommere kadance end sædvanligt er cg den bedste bicepsøvelse man kan ønske sig. Hvis du tager 6 sek om at komme op og 6 om at komme ned kan du få alt stresset i øvelsen i biceps. Arbejder man sig op på 15 sek er der virkeligt noget muskelbyggende time under tension at hente i to reps.

Tjek denne artikel:

http://t-mag.com/html/23varia.html

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

-> jsc: Skøn artikel :bigsmile: Men jeg tror nu ikke, jeg kan køre en koncentrisk chinup over 15 sekunder :dead: Men 6 kan måske lige gå - det må helt klart prøves :)

Idag:

Dynamicøhh effort dag squat/dødløft:

Opvarmning: 5 min CII

DE: Squat 50 x 3^9

Dødløft 80 x 9

ME:

1 1/4 leg extensions 90 x 8^3 (og der var dømt syre i de små lårbasser :firebounce: )

DB bent-over row 37,5 kg x 5-4-4 (går ud fra, at 37,5 er min 5RM i denne øvelse pt. :) )

Back extensions, paused: 10^3

Hammercurls, db: 11 x 10^2 og backoff 50+50+100% ROM, 7 reps af hver.

Jeg var halvdød i dag (følte mig i hvert fald ikke særlig dynamisk), og det er vist godt, jeg skal holde pause i påsken :jehon:

Det passer ganske fint med rygøvelserne, hvor progressionsmulighederne er ved at være udtømte :)

Link to comment
Share on other sites

Jamen her er et par stykker til i samme dur:

http://t-mag.com/html/51fore.html

http://t-mag.com/html/body_61tris.html

Hvornår var det du sagde du kunne komme herud og spise? Jeg vil invitere Henning, Kern, Troels, Martin, Jacob, og så tænkte jeg på også at tage hende "Angel" med på listen, hvis hun vil (og jeg kan slæbe kød nok hjem).

Link to comment
Share on other sites

Skulle have løbet med skolen igår og trænet maximum effort i BP idag, men en influenza har lige startet min påsketræningspause lidt tidligere end forventet :chicken:

Men så kan jeg jo sidde her og udarbejde en plan for træningen op til VM i undervandsrugby (27-31.5 - uge 22) og idrætseksamen på politiskolen (3.6)...

Efter påske er der 5 uger til VM.

Styrketræningsmæssigt bliver det så til 4 tunge uger og 1 deload uge.

Herudover selvfølgelig så meget undervandsrugby og løb (PSK eksamen) som muligt :kj:

De 4 første uger:

Mandag: intervalløb

Tirsdag: dynamisk bænkpres og RM squat/dødløft

Onsdag: kortdistance løb + indendørs allround idræt

Torsdag: selvforsvar og undervandsrugby

Fredag: dynamisk squat/dødløft og måske undervandsrugby

Lørdag: undervandsrugby eller langdistance løb

Søndag: Maximum effort bænkpres.

Den sidste uge:

Mandag: intervalløb

Tirsdag: dynamisk bænkpres og RM squat/dødløft

Onsdag: indendørs allround idræt

Torsdag: selvforsvar og undervandsrugby

Fredag: Deload squat/dødløft

Lørdag: Ingenting

Søndag: Deload bænkpres

Mandag: Heller ingenting

Tirsdag-lørdag: VM :w00t:

Lørdag aften: Galla (sort bælte i Tagselvbord) :eatchicken:

Søndag: Kortdistance løbetur

Mandag: Pause

Tirsdag: Idrætseksamen :kj:

...og så kan jeg endelig kigge på noget rigtig styrkeløft igen :tongue:

Min iltoptagelse er løbet fra kapillariseringen i benene - dvs. når jeg løber, står mine ben af længe før vejrtrækningen gør det (et produkt af UV-rugby).

Jeg spurgte vores idrætslærer (vi har 2, den ene er uniudd.), om jeg så skulle løbe lange langsomme ture for at udvikle kapillariseringen i lårene.

"Nej, lange hurtige ture", sagde han :devil:

Hrmf. Vi nåede dog et kompromis der hed: Lange ture så hurtigt som muligt :)

Link to comment
Share on other sites

Min iltoptagelse er løbet fra kapillariseringen i benene - dvs. når jeg løber, står mine ben af længe før vejrtrækningen gør det (et produkt af UV-rugby).

Jeg spurgte vores idrætslærer (vi har 2, den ene er uniudd.), om jeg så skulle løbe lange langsomme ture for at udvikle kapillariseringen i lårene.

"Nej, lange hurtige ture", sagde han  

Kan man være født med dette problem? Eller har det kun noget med ens træning at gøre?

Link to comment
Share on other sites

Puha, det ved jeg ikke :)

Som oftest hænger ens kapillariseringsgrad sammen med max VO2, fordi de trænes sideløbende. Det er som regel de store muskelgrupper i benene (løb etc.), som anvendes til at skabe den hypoxi, som fordrer øgning af blodvolumen og stresset på hjertet, som øger dets slagvolumen. Så derfor vil kapillariseringen af de store muskelgrupper foregå sideløbende, hvadenten man er skabt med en høj type I eller type II fordeling.

Folk med en medfødt høj type II fordeling har dog længere vej til den optimale kapillarisering og myoglobinindhold, så det kan godt være, at deres kondi løber fra deres lår inden da? Til gengæld løber de næppe hurtigere, end deres ben kan bære dem... :confused2:

I UV-rugby er det apnøen, som skaber hypoxien - og sekundært de store muskelgruppers arbejde. Godtnok knokler man en del i undervandsrugby, men det mest konditionsfremmende er de korte, intense intervaller, hvor man arbejder uden at trække vejret, hvor iltsaturationen garanteret kommer noget længere ned end ved intervalløb og andet selvpineri. Rent guf for de juxtaglomerulære celler i nyrerne, som producerer din egen EPO. Men da finnesvømningsspurter af et par sekunders varighed ikke egner sig til kapillarisering af lårbasserne, opstår mit problem efter ganske få ganges undervandsrugbytræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare altid undret mig?!! - jeg synes at have en monsterkondition i forhold til min træningstilstand!

Måske mit Hgb indhold er en del af svaret da denne nemlig er meget høj!

...ved det ikke?!!

Link to comment
Share on other sites

Måske mit Hgb indhold er en del af svaret da denne nemlig er meget høj!

Ahh, se der var noget :cyclopsidea: Normalt stiger ens hæmoglobinkonc. ikke ved almindelig træning, med mindre man opholder sig i højdehus - anvender bloddoping - tager EPO - er hjertepatient (disse behøves ikke at træne for at få høj Hgb-konc.).

Jeg ved dog ikke, om ens setpoint vedr. Hgb-konc er medfødt - det er det vist nok. Men er den høj, vil man alt andet lige have en større VO2 max end en person med normal Hgb-konc. og samme kapilleringsgrad - og dermed også have større risiko for, at kondien løber fra lårbasserne, sikkert :)

Link to comment
Share on other sites

Idag: 1 times løb med lidt powerwalk i. Min hø. achillessene brokkede sig hele vejen igennem <_<

Men alligevel lækkert at komme igang efter påskepausen :sweetsun:

Styrketræningen imødegår en 4 ugers makrocyklus. Jeg er næsten vendt tilbage til HST-lignende tilstande, da jeg har de største styrkegevinster her. Bænkpres bliver dog stadig kørt efter WSB principperne.

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Eksplosiv BP og noget andet:

Opvarmning: 5 min CII

DE Bænkpres: 55 x 3^8

HST lookalike 1. dag i 12R microcyklus:

Squat: 40 x 12^2 (første sæt ondt ved patellasenen, experimenterede i andet sæt med en ret bred fodstilling, hvilket bækkenet hidtil har sagt nej til - ingen problemer, noget mindre knævandring :) ).

Rumænsk dødløft (man har jo lige været på de kanter B) ): 60 x 12^2 - ret let.

Milipress: 17 x 12^2 og lat. raise m. rotation 3 x 15 - militærpres også ret let, selvom mine type II dominerede delts plejer at gå i ged ved +8 reps...

BB bentover row: 45 x 12^2

Triceps pushdown 40 x 12^2 (trissefætter).

Incline bicepscurls, db: 7,5 x 12^2 (premiere - fin øvelse).

Reverse bench crunches: 8^3, supersæt med noget underarms-rul-op, 15 kg.

Wrist curls 27 x 12 og extensions 10 x 12.

Skønt at komme igang efter pausen :w00t::4whip:

Link to comment
Share on other sites

Idag: 40 min's løb med lidt gåpause.

En ven samlede mig op i sin bil på det sidste stykke og kørte mig hjem, fordi han synes jeg haltede :lol: Det gjorde jeg vist også lidt - den hø. achillessene brokkede sig også idag (den har ingen grund til det <_< ).

Det mærkelige er, at jeg efter løbeturen ikke kan mærke den overhovedet - den er knapt nok trykøm :confused2:

Denne træning vurderes til: 4 x :4pooh:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Omkring achillessenebøvlet prøver jeg nu med et hælindlæg under højre hæl, da højrebenet i øjeblikket er ½-1 cm kortere end det venstre (det er sådan, bækkenet har valgt at stille sig for tiden :rolleyes: ). -

Jeg glæder mig til at se, om det hjælper, eller om det er nødvendigt med en række stangdyre kiropraktorbehandlinger igen :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share