Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Jeg havde nu tænkt mig at sætte et "Long Vehicle"-skilt på min buksebag :D Et alternativ er "Bred Last", men den er nu ikke så bred som den er bagudragende (det er jo primært muskler og ikke fedt B) )...

Jeg tror nu ikke min røv giver mig større løftepotentiale i squat. Den er jo allerede ret stor i forhold til, hvad jeg egentlig kan løfte :cries: netop på grund af de lange lårben.

Men den med opspændet i BP er jeg med på - det er længe siden, min lænd har rørt en BP-bænk :tongue: Det kan kun lade sig gøre, hvis jeg løfter fødderne (hvilket jeg self. ikke gør)..

Nåh, dagens træning:

WSB dynamic effort dag bænkpres:

DE:

Bænkpres 55 kg x 3^8.

RM:

Dips 5^4.

Paused DB bænkpres: 17,5 x 10^2 uden fuld ROM, det kunne bicepssenen ikke klare endnu..

Lateral raise, db: 8 x 5^3 og

Lat. raise med rotation uden pause, db: 3 x 15

Closegrip Pulldown: 70 x 5^3.

Tri pushdown: 25 x 10.

Og så satte de Jon på anlægget, og straks vimsede jeg over i en flyesmaskine og reppede løs (dog uden at opnå et pump i pectoralierne) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og så passer det lige med at du faktisk kan debutere til DM i Bænkpres.... :devil::devil:

Sannah Mogensen, be afraid, be veeeery afraid.... :ghost:

Selvfølgelig skal du først løfte til at stævne for at være en rigtig licensløfter ifølge vores interne vedtægter :deal: , men jeg synes du har udvist en masse potentiale, så du er hermed lukket ind i varmen, og kan betragte dig som værende en del af den officielle licensbande :cool3:

Link to comment
Share on other sites

Den der med lange lårben og stor røv holder ikke, jeg har lange underben og min røv fejler bestemt ikke noget (var på et tidspunk kendt for at være ham hvor man ikke kun kunne sætte en øl på røven, men en hel kasse :beerchug::beerchug::beerchug: :D

Så jeg er bange for at de eneste i kan give skylden er jeres forfædre, i har sikkert negroide aner)

PS, det sidste er ikke en rasistisk bemærkning, blot en objektiv betragtning.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Quadriceps er den primære muskel der arbejder indtil låret bliver parallel med jorden. Under parallel begynder baller og baglår at hjælpe til. Rationalet bag XAX`s udtalelse er at hvis man kun går til parallel er quadriceps eneansvarlig for at stoppe bevægelsen og for at reversere den, hvorimod at baglår og baller hjælper med under parallel. Jeg, som har latente springerknæ i begge knæ kan tydeligt mærke forskel. Jeg føler et langt større "pres" i patellasenen når jeg ikke går så langt ned min begrænsede fleksibilitet tillader.

Hvis man ikke ændrer stilling (hvilket jeg ikke kan se grunden til at man skulle), kan jeg ikke se hvorfor presset på patellasenen skulle blive større ved halve squats... Bevægelsen er nøjagtigt den samme som "ass to the grass", blot stopper man før... Aktiveringen - eller manglen på samme - af hase/glut muskulaturen burde ikke være anderledes når man er i den øverste del af bevægelsen. Jeg savner lidt noget dokumentation :)

Man kunne evt udføre den exentriske del meget langsomt, og derved eliminere overvejelser omkring "opbremsining" af bevægelsen...

Og det med at man læsser mere vægt på - hvorfor skulle man det?? Man kunne eksempelvis bare køre flere sæt eller flere reps :rolleyes:

Lunges ser jeg ikke som en god løsning for personer med knæproblemer, idet stødet fra landingen med vægt på kunne tænkes at være større end en stillestående bevægelse i fuld kontrol..

Link to comment
Share on other sites

>>Zebra. Tror du det med de lange lårben/store røve er noget vi selv har fundet på? :huh: <_< ;) tjek

http://www.t-mag.com/nation_articles/157body.html

>>Jørgen L

Den der med at muskler skulle være lige involveret i hele en øvelses ROM tror du da vist heller ikke selv på, hvis du lige tænker dig lidt om. ;)

Tænk på triceps i BP. Mest i toppen ikke? På samme måde er baller og baglår mest involveret i bunden af squats. Jeg kan ikke komme i tanke om noget dokumentation, men når jeg har det sender jeg det fluks.

Ang. lunges så tror jeg ikke på at afvise en øvelse på et teoretisk grundlag, og det gør du garanteret heller ikke. Hun kan jo prøve lunges og se om hun kan udføre dem smertefrit. Frihedsgraden i udførelsen af lunges er langt højere end i fx fronts eller hacks i maskine. Selv da mine knæ var værst kunne jeg lave lunges. Man kan tage lange skridt, korte skridt, tage eksplosivt afsæt og et mere "flydende"etc. Det er jo det er det kunsten i denne sport ;)

Selvfølgeligt kan man sige, at jo mere man i en øvelse involverer og udisolerer forlåret, jo mere rammer det også patellasenen. Det er jo logik for perlehøns (jeg forstår det i hvert fald :lol: )

PS jeg håber der er nok smilies til at illustrere at det ikke er ment som et udfald mod dig. Jeg synes der nogen gange er lidt for mange misforståelser af den art :lol: :D

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

>>Jørgen L

1) Den der med at muskler skulle være lige involveret i hele en øvelses ROM tror du da vist heller ikke selv på, hvis du lige tænker dig lidt om. ;)

Tænk på triceps i BP. Mest i toppen ikke? På samme måde er baller og baglår mest involveret i bunden af squats. Jeg kan ikke komme i tanke om noget dokumentation, men når jeg har det sender jeg det fluks.

2) Ang. lunges så tror jeg ikke på at afvise en øvelse på et teoretisk grundlag, og det gør du garanteret heller ikke. Hun kan jo prøve lunges og se om hun kan udføre dem smertefrit. Frihedsgraden i udførelsen af lunges er langt højere end i fx fronts eller hacks i maskine. Selv da mine knæ var værst kunne jeg lave lunges. Man kan tage lange skridt, korte skridt, tage eksplosivt afsæt og et mere "flydende"etc. Det er jo det er det kunsten i denne sport ;)

3) Selvfølgeligt kan man sige, at jo mere man i en øvelse involverer og udisolerer forlåret, jo mere rammer det også patellasenen. Det er jo logik for perlehøns (jeg forstår det i hvert fald :lol: )

4) PS jeg håber der er nok smilies til at illustrere at det ikke er ment som et udfald mod dig. Jeg synes der nogen gange er lidt for mange misforståelser af den art :lol: :D

1) Det var nu heller ikke det jeg mente.. Jeg refererede til teorien om at hasernes aktivering i det dybe squat skulle gavne knæet i den øverste del af et fuldt squat - men ikke i et halvt squat.. Jeg tror ikke på at haserne "fungerer" på en anden måde når man kun går halvt ned.. :)

2) Du må vel medgive at belastningen OG skadesrisikoen MÅ være større når man på et tidspunkt i bevægelsen slipper jordkontakten, og efterfølgende "rammer" jorden, oven i købet med en vægtstang på nakken?? :rolleyes: Mht. teorier, så ja, jeg har ikke nogen artikler på hånden som bekræfter det jeg postulerer, men med al respekt - din egen oplevelse siger vel ikke så meget om hvordan AF eller andre eksempelvis ville opleve det? Det er vel et relativt lille statistisk grundlag B)

3) Nu var det netop quadriceps (og dermed også patellasenen) AF ville træne, så der er vel ikke noget odiøst i det??

4) Du har ret, og jeg håber heller ikke du ser mit indlæg som fjendsk, i så fald må jeg lægge min stil om :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er pærestolt af dig!

Tak... [sniff*] Det var også en lang og hård tur ned til postkassen :tongue: Og jeg kan ikke stille op til DM - det bliver først SM i august (det har jeg vist også sagt et par gange efterhånden) :)

Jsc og Jørgen L m.fl: Det kommer an på en prøve, hvilken øvelse mine patellasener kan tage - de står af øjeblikkeligt ved for meget knævandring :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke bare lade være med at gå på de knæ :confused2:

Lige lidt afklaring: Hvor langt bøjer du forover i overkroppen?

For tiden, når jeg øver mig, så kommer jeg under 30 grader med overkroppen i bunden.

Link to comment
Share on other sites

Knævandring, er det ikke noget med at gå på knæene?

På grund af min maves størrelse, så vurderer jeg ikke på, om der er noget af overkroppen, der rører lårene undervejs. Men det forekommer mig, at der skal en hel del til, før overkroppen ligger på lårene.

Går du helt ned på hug? Jeg øver mig i at ramme lidt under vandret (det som jeg tror, er godkendt dybde), da det vel ikke kan svare sig at lave mere arbejde end højst nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

-> Xax, du er ude på rigtig tynd is nu........................ :devil:det er faktisk på tide at initiere noget rygsvømning..

-> Jørgen, jeg har ikke noget med patellasenen normalt, men den laver instantant ballade ved et squat med for meget knævandring, og det holder ligeså hurtigt op igen :)

-> xjyden: Knævandring (brugt i squatsammenhæng) = når knæene flytter sig fremad under den nedadgående bevægelse. Jeg har lavet fuld ROM for at få længere tid under spænding. Op til en evt. konkurrence vil jeg træne en kortere ROM, men der går en rum tid inden jeg gør mig i 3-kamp for alvor :)

Link to comment
Share on other sites

>>Jørgen. "Authors Knee Injury Experience". Er vi ikke her ude i den samme n=1 problematik du punkede mig for i et tidligere indslag? :devil:

OK-Måske ikke det mest konstruktive indslag :rolleyes:

>>AF jeg tror du ville have godt af at prøve de der low/no weight øvelser. Mine knæ fik sig en velfortjent hvilepause de par uger jeg kørte dem. Ja, måske skulle du prøve at give dine knæ en hel lille hvilepause fra de tunge vægte? (A heretic am I?)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Gentager lige mig selv: Mine knæ er ikke skadede (som et af de få led i min lille krop...) :unsure: Jeg er blot lidt overbelastet distalt i quadriceps p.t..

Dagens dont:

Ikke særlig WSB max effort dag squat/dødløft:

... den var noget præget af et slattent SI-led og en uv-rugbykamp i morgen.

Opvarmning: 5 min CII

Og så forskellige benøvelser:

Hack squat maskine: 7 bl. x 9

Stifflegged DL: 60 x 10

Dynamiske lunges: +30 kg x 10 meter^2

Leg press maskine: 230 x 9.

Og så det mere seriøse:

DB bent-over row: 35 x 5^3. Grebsstyrken svigter lidt under den explosive koncentriske fase B)

Tilbage til hyggen:

Liggende kabel-bicepscurl 2 sæt...

Masser af stabiliserende øvelser for bækkenet.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share