Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Idag: Forhindringsbane på tid.

Bænkpres 30 kg - 56 reps på 1 minut.

Hele banen: 15.06 min

Tid med fradrag for bænkpres (3 sek for hver rep over de 25 :) ) : 13.33 - en tid i den rigtig pæne ende. Primært pga. bænkpressen (det er sq ikke fordi jeg løber hurtigt) :tongue:

Jeg er vist sikret en tocifret karakter til eksamen - hvor jeg på den gamle ***Hinderbahn*** kun lige kunne snige mig op på 8.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, ja. Det man ikke har i benene, må man have i armene. Det er sku da skidegodt hvis du kan få en to-ciffret karakter. Det viser bare, at bænkpres, i modsætning til hvad visse puritanere påstår, ER et funktionelt løft.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det reducerer din tid på hinderbanen har BP da en funktion-> det er et funktionelt løft. En efter min mening smuk rationalisering for BPelskere. Skal jo selv til at lave det igen som primær øvelse for bryst efter en selvvalgt periode med BPaskese, for ikke at gå FOR død i den. BP, I`m coming home.

Link to comment
Share on other sites

Nope, det er ikke militsens. Den vi løb på idag, er et alternativ til vores sædvanlige ***Hinderbahn***, som heldigvist bliver revet ned gr. tilbygning til PSK. Den gamle lignede en sød udgave af militærets, men skinnet bedrog :dead:

Den alternative går ud på:

Bænkpres, max reps i 1 min med 50 (M)/30 (K) kg. Man må ikke forlade bænken før minuttet er gået.

Trække en jernbanesvelle (80 kg+tov 15 kg) frem og tilbage 2 gange (kvinder 3/4 dele af mænds distance)

Plintløb i gymnastiksalens længde (over en ca. 1.30 m plint - under 2 bomme ca. 90 cm - over en plint mere og samme vej tilbage): 3 (M)/2 (K) dobbeltture.

750 m terrænløb

Svelletræk og plintløb som før

750 m terrænløb :dead:

Svelletræk og plintløb som før.

Antal reps i BP giver tillæg/fradrag i tiden - 0 sek ved 25 reps, 3 sek tillæg for mgl. reps op til 25 - 3 sek fradrag for hver rep over 25 :)

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Dynamic effort dag dødløft + progressive cyklusøvelser 10R/1. trin/2. pas:

DE Dødløft: 80 x 1^10

PC:

DB bænkpres: 22,5 x 10^2

BB Bentover row: 50 x 10^2 - hyggeligt, nærmest :tongue:

DB Triceps kickbacks: 7,5 x 10^2

DB Hammercurls: 12,5 x 10^2

Reverse bench crunches 8^3 supersets med

Lateral raise med rotation 4 x 15^2.

Droppede dynamisk squat, da vi skal spille DM i morgen.

Vi får nok ikke krattet guldet hjem i år (vi skal vinde kampen i morgen med +9 mål :lol: ) - men de kjøvenhavnere skal denondelyneme ikke have det gratis :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej AF !

Bænkpres 30 kg - 56 reps på 1 minut.
Hvordan har man det efter sådan en omgang 1-minute-bænkpres-challenge ? er der doms dagen efter eller ?
Hrmf!  Vi tabte kampen 1-2. Men vi var også underlegne i antal - igen. Vi lå ikke så meget i angreb, men det vi havde, blev effektivt udnyttet 

Jae....man skal passe på med os "kjøvenhavnere" :tongue: - men okay, surt dog alligevel :wave:

Link to comment
Share on other sites

Tak for sympatien til en træt taber ;)

Jeg har slet ikke DOMS eller noget efter de 56 reps.

Når jeg trættes under udførslen, er det en almen træthed i hele overkroppen - nu er jeg holdt op med at ophobe mælkesyre i triceps undervejs.

Fordi vægten er let for mig, bruger jeg kun musklerne i den sidste trediedel af den eccentriske fase (til at bremse stangen før brystet) og den første halvdel af den koncentriske fase (farten herfra lader stangen gå resten af vejen op i strakt arm - hvor så tyngdekraften ordner resten indtil den sidste trediedel før brystet igen). Det giver pause nok til, at triceps ikke syrer til :)

Link to comment
Share on other sites

Den eneste rigtige måde at måle en kvindes styrke(og alder), er at se om hun kan samle barmen op fra gulvet :tongue:

Nu spørger jeg lige for 117 gang, så du må ikke blive vred, vel Louise, men hvornår er det, at du er klar til noget fællesspisning? Jeg mangler lige at få et vagtskema for juni fra P her i Odense, hvor jeg har været så heldig at få et sommervikariat, så arrangerer jeg noget.

Link to comment
Share on other sites

Så prøver jeg at få det til at passe med mit kommende skema og de andres skemaer. Jeg synes bare det kunne være sjovt at gøre så snart som muligt. Bliver det en succes, kunne vi jo gøre det igen senere i ferien. Jeg tror også Angel vil med. Vil lige spørge, om du kan lide en rigtig chili for M/K med hår på brystet, da det er mit umiddelbare udspil? Der kan komme meget oksebov i sådan en grydefætter. Jeg regner også med at vi skal have noget (meget) vino til. Skal nok kunne finde noget der kunne passe til. Jeg har også mulighed for, at folk kan overnatte, hvis de vil. Så kan vi feste til den lyse morgen.

Link to comment
Share on other sites

jsc: Se, det var noget! En Rigtig chilliret er én, som svider bagi næste dag :firebounce:

Datoerne er med forbehold, da vi ikke har planlagt festivitassen efter de afsluttende eksamener endnu (midt i juni). Onkel Troels + makker vil vel også med?

Dagens dont: ingenting, ud over havearbejde.

Min ve. albue fik et ordenligt vrid til uv-rugby i går, og endnu engang har muskulaturen reddet mig fra en halvalvorlig ledskade (kan ikke strække armen nu, uden at caput commune flexorum går helt i kage).

Lidt træls, da der ryger endnu en ME-dag i bænkpres. Måske kører jeg ME på tirsdag i stedet for DE.

Vi skal iøvrigt have maxtest på 2400 m løb, og evt. bænkpres og kropshævninger i morgen - også i lyset af dette holder jeg pause i dag - verden er fuld af gode undskyldninger :angelgrin: :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Max effort dag bænkpres + progressive cyklusøvelser:

Opvarmning: 5 min CII

ME board press med 1½ l colaflaske :rolleyes: - sidst kørt d. 16.3, PR 85 kg.

55 x 3 - 65 x 1 - 75 x 1 - 80 x 1 - 85 x 1 - kørte skævt og sled lidt på den ene skulder, så jeg stoppede her. Prøver igen på søndag :)

8R/1.trin/1. pas:

Squat 60 x 8^2

Rumænsk DL 80 x 8^2

Militærpres 32,5 x 8^2

Widegrip pulldown 70 x 8^2

Triceps pushdown 25 x 8^2

Incline bicepscurl 12,5 x 8^2

Reverse bench crunches (næsten bodyraise efterhånden) 8^3

Lidt hyper- og hofteekstensioner.

Kunne godt mærke maxtesten igår, både i bænkpres og ben :unsure:

Link to comment
Share on other sites

To pas med 10 reps? Hvordan har du skemalagt dine gentagelser? To gange med hver og så to til tre reps spring. Regner selv med at køre en 10, 8/7, 5 omgang, med fire pas per rep range.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun en 4 ugers macrocyklus på grund af VM i UV-rugby, så det går lidt hurtigt dernedad.

Normalt skulle jeg tage 3 pas med 10R, men skippede i søndags :chicken: Ellers har jeg taget 3 pas med 12 reps, og regner med 3 pas á hhv. 8 og 5 reps, før træningspausen inden VM :)

Link to comment
Share on other sites

For denne pige er det noget, der involverer hamstrings så meget som muligt, da det er den muskelgruppe som halter mest på mine ben :4whip:

Hvad ønskes?

Primært hamstrings: Rumænsk, stifflegged (og goodmornings).

Primært gluteus (og inderlår): Sumo DL.

Primært dyb ryg og lidt af det hele: Alm. dødløft.

...

Hvis det er vægten du hentyder til: Aner det ikke - alt over 100 kg? Danmarksrekorden i min vægtklasse er vist 205 kg.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share