Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak, Topper - har været ovre og give mit besyv med ;)

Idag:

WSB max effort dag bænkpres (den korte version...):

Opvarming; Rotatorcufftræning, bænkpres 50 kg x 6.

ME:

Bænkpres med Onkel Troels' trøje (alt i la-la stil :) ):

80 x 1 (kom ikke helt ned) - 85 x 1 (nogenlunde stil, lille røvløft) - 90 x 1 (OK, bortset fra dybden) - 95 x miss - 92,5 x miss (klistrepunkt 3 cm over brystet).

Trøjen var alt for stor, kunne selv smutte i den på 3 sekunder og stoppe 2 fingre ind ved ærmeåbningerne (det er vist ikke normalt) - så det er begrænset hvor meget den kunne assistere mine løft :) (jaja...)

Den gav dog alligevel nogle klemmelus i vinkeflæsket :tongue:

Mine arme var så flade efter undervandsrugby i går, så det føltes som tennisalbue i begge arme i hele deres længde, da jeg var færdig - så jeg droppede resten af træningen :chicken:

Xax udtrykte sin dybtfølte harme over, at jeg kunne finde på at smadre mine arme med UV-rugby, når nu jeg skulle køre ME-dag denne søndag :hehe: - VM i bænkpres hænger ikke lige ude i horisonten og venter på mig..

Glæder mig til jeg får en trøje i en størrelse, som passer :devil:

...

Og hov, glemte lige: Det er endelig lykkedes mig at få centrets impedansmåler til at spytte en fedt% på 40 ud :lol:

Vil lige pointere for folk, der ikke har set mig irl: jeg er en normaltslank person ;)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

40 % - hahahahahahahaha :lol: :lol: :lol: - de har sq humor de producenter der laver sådan noget fuldstændig-lattelige-ligegyldige-åndsvagtdyre-totaltubrugelige-fedtdimsedutter. :retard: :devil: :retard:

Jeg glæder mig til at se hvad du kan tage med en trøje der passer. 100 kg er måske muligt. :kj: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig til at se hvad du kan tage med en trøje der passer. 100 kg er måske muligt

Jeg er overbevist om at AF har ret gode muligheder for at snuppe 100 kg med en trøje der passer hende. Dette er lidt en vurdering på bagrund af at AF har en større bænkpresstyrke end jeg og jeg ligger lige omkring 100kg max med trøje.

Link to comment
Share on other sites

-> Watts: Tak for tilliden ;)

-> Fittsmoker: trøjen er syet i et kraftigt stof, og på en måde, så ærmerne vender fremad, og den er kort over brystet. Når man står i den, er ens arme tvunget til at pege lige frem (hvis trøjen er lille nok).

Når man lægger sig ned og påbegynder bænkpresset, vil trøjen stramme mere og mere henover brystet efterhånden, som du sænker vægten, og derved tage noget af vægten af i bunden af løftet.

Om det er snyd eller ej, må man selv afgøre - der er flere tråde her på MOL, hvor brugen af udstyr i styrkeløft diskuteres :)

Men når alle andre bruger den, så må jeg også - min råbænk er ikke god nok til at vinde noget i DK mod trøjebænkere... endnu. DK-rekorden i min vægtklasse er 102,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Igår - ingenting..

I dag:

WSB dynamic effort dag bænkpres med lidt understelstræning:

Opvarmning: rotatorcuffmaskine

DE:

Bænkpres 55 kg x 3^9 (den flittige læser vil bemærke, at der er kommet et sæt mere på :) )

RM:

Squat, opvarmning + 50 x 5^2 og 55 x 5^2

Assisted dips -35 x 10^3

DB bænk, paused: 20 x 10-9 :dead:

Back extensions: 10^3

Militærpres: 25 x 10^2

og lat. raise med rotation 3 x 15

Closegrip pulldown: 75 x 5^3

Incline reverse bench crunches: 8^3

Jeg tror, at jeg laver for mange presseøvelser. Jeg stormer fremad styrkemæssigt i de fire rygøvelser, closegrip og widegrip pulldown, samt db og bb rows, som jeg laver 2-3 sæt af skiftevis hver gang (3 x ugentligt) - dvs, det går over en uge mellem hver variant. Hertil kommer DE dødløft 1 x ugentligt.

Men db presses, dips og militærpres står stille. De bliver trænet alle tre 2 x ugentligt med 2-3 sæt. Oveni kommer DE bænkpres og ME bænkpres, hver 1 x ugentligt.

Alle hjælpeøvelserne bliver kørt efter en HST-lignende progression.

Måske skulle jeg nøjes med 1 sæt hver af de tre presseøvelser på de 2 ugentlige bænkpres-træningspas?

Eller køre dem skiftevis som rygøvelserne?

Eller nøjes med db press og dips den ene gang, og db press og military den anden gang?

Eller... ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Oh, at bænke eller ikke at bænke (tre gange ugentligt)-det er spørgsmålet..

Jeg ville lave dem en gang om ugen, en per gang. Der er vel ikke nogen grund til at lave dine dp presses (jeg formoder det er den liggende variant begge gange) to gange om ugen. Specielt ikke set i lyset af din fremgang i rygøvelserne. Prøv at køre lidt ned i volumen i et stykke tid. Om ikke andet vil du måske blive stærkere af ren deloading.

Du kunne ikke spise på fredag?

Link to comment
Share on other sites

Jah, de laterals med rotation jeg laver nu, er blot en slags dropsets til military, for at få noget rotatorcufftræning. Med en 3 kg's håndvægt er det vel begrænset, hvor effektiv en spænding jeg kan få på, selvom time under tension er høj.

Det skærer mig dybt i hjertet at skrue dips ned til 1 x ugentligt :cries:

Link to comment
Share on other sites

...

På fredag kommer jeg ret sent hjem fra københavn (vi skal tæve en anden klasse i ishockey :devil: ).

AF>> Hvor langt er du egentlig i din uddannelse? Jeg kender nemlig også én, der går på politiskolen - Evren, kender du ham? :)

Og held og lykke med at give de andre bank. :kj:

Link to comment
Share on other sites

-> Hoosier: Nope, kender ham ikke - er færdig med skolen til juni :w00t:

Idag:

Fysisk eksamens-prøve-prøve på den ny forhindringsbane :wub:

Jeg lagde for langsomt ud i bænkpres (30 kg), og nåede ca. 55 reps på 1 minut. Det er en cirkaangivelse, da det gik så hurtigt til sidst, at jeg ikke nåede at tælle. Hver rep over 25 på et minut giver 3 sek. fradrag i løbetiden, så jeg kunne trække 1½ minut fra. Jeg var 16.50 min om at gennemføre (incl. snørebåndsbinderi og venten ved en forhindring) - og har så sluttiden 15.10.

Der er ikke lavet en karakterskala, men da folk ligger mellem 12-13 og 20 min, så ligger jeg i den rigtige ende - klart til forskel fra den gamle ***Hinderbahn***, hvor jeg var ret dårlig gr. min høje vægt og lave tyngdepunkt. Jeg klapper i mine fede styrkeløfterhænder over denne ny bane :w00t:

Men det var da hårdt, en gut i min klasse faldt om, og en anden stod og brækkede sig ude i en busk :tongue:

Jeg kunne smage blod for første gang siden eksamen efter første skoleperiode, men fandt ikke banen så hård igen. Bare vent, til jeg æder mig selv til eksamen :kj:

Det eneste, jeg rigtig skal arbejde på (ud over disponering af kræfter) for at blive bedre, er konditionen. Det kommer sikkert af sig selv med al den undervandsrugby, jeg skal til at spille...

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Dynamic effort dag squat/dødløft - kan snart ikke tillade mig at kalde det WSB mere :)

Opvarmning: 5 min CII

DE - squat: 50 kg x 2^9

DE - dødløft 80 kg x 1^9

RM:

1 1/4 leg extensions: 6 bl. x 8^3

Back extensions, pause i toppen: 10^3

BB bent-over row: 62,5 x 5^3 (db rows må henholdes til OBBC, her hvor jeg er nået til den tunge ende af progressionen B) ).

Hanging reverse crunches 8^3 supersets med db hammercurls 10 x 10^2.

Dagens vægt - 84,8 kg.

Hvad angår presseøvelserne, tror jeg jeg kører dem næsten som jsc har foreslået;

Tirsdag (sammen med DE dag i bænkpres): Dips

Fredag (sammen med DE dag i squat/dødløft): Military eller lateral raise

Søndag (sammen med ME dag i bænkpres): dumbbell bænkpres.

Afhængig af progressionsniveauet tages 2 eller 3 sæt.

Det er en halvering af volumen, mon ikke det går, så :) ?

Link to comment
Share on other sites

Kvartalsstatus for min indre kosmetiske ballerina:

Det er længe siden sidst (7. januar), og der vejede jeg ca. det samme som nu (har været nede og runde 82 kg i mellemtiden, primært gr. kreatinpause):

7.1---3.4

Overvidde, spændt: 114 cm---115 cm

Brystvidde 110 cm---111 cm

Talje 82 cm---81 cm :)

Hofte 106 cm---ds.

Lår v. lyske 70 cm---ds.

Overarm 36 cm---ds.

84,4 kg---84,8 kg. Fedt% faldet synligt (fra ukendt til ukendt), og arbejdsbukserne er ikke for små (i modsætning til efter jul :bblush: ).

Symmetrien taler vi ikke om :lol: (men nu skal jeg heller ikke stille op i nogen BB-fitness-agtig konkurrence)...

Link to comment
Share on other sites

-> Dadane: Jotak, i det samlede hele har jeg været kalorieneutral, så det er OK ;)

Idag: 1½ times ishockey eller det der ligner :lol: Vores klasse tabte stort, men den anden klasse stillede også op med flere professionelle spillere, som de havde lejet i andre klasser :rolleyes:

Det var kanonsjovt, men ret hårdt for både ben og ryg :dead:

Link to comment
Share on other sites

Heysan,

du skrev i en anden tråd at du ikke har haft den store fremgang i bp. Jeg tænkte om det kunne influere negativt at du kører noget rotator cuff træning/opvarmning inden du bænker. Det er jo trods alt kun en klein muskel, så selv om det kun er opvarmning du kører kan det jo tænkes at der alligevel bliver akkumuleret noget træthed i den..... Blot en tanke ;)

- Torben F

Link to comment
Share on other sites

Hej!

du skrev i en anden tråd at du ikke har haft den store fremgang i bp.

Øh, hvor? Squat & dødløft går langsomt gr. skade, men bænken kører rimeligt :)

Opvarmningen med rotatorcuff er jeg lige begyndt med for et par måneder siden, da jeg blev mindet om at mine skuldre ikke er usårlige. Den er ikke særlig omfattende (1 sæt, medium belastning).

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

AF ---> Det var i denne tråd. Her skrev du

Jeg tror, at jeg laver for mange presseøvelser. Jeg stormer fremad styrkemæssigt i de fire rygøvelser, closegrip og widegrip pulldown, samt db og bb rows, som jeg laver 2-3 sæt af skiftevis hver gang (3 x ugentligt) - dvs, det går over en uge mellem hver variant. Hertil kommer DE dødløft 1 x ugentligt. Men db presses, dips og militærpres står stille. De bliver trænet alle tre 2 x ugentligt med 2-3 sæt. Oveni kommer DE bænkpres og ME bænkpres, hver 1 x ugentligt.

Så jeg tænkte at en presseøvelse som bp nok også var gået lidt i stå... ;)

Torben

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share