Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Idag: Selvforsvar 1 time (opvarmningen i form af stikbold var hårdest :tongue: ) - og så skulle jeg have spillet UV rugby her til aften, men vi var ikke mødt nok op til træning. Jeg svømmede lidt i stedet (ikke særligt effektivt) :rolleyes:

...

Glemte lige: Selvforsvar: 3 x :smilejap: og UV rugby (eller mangel på samme): 5 x :4pooh:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

AHA - endnu et problem som giver basis for en ny forening!! Der er intet som at starte en klub med fælleslidende :(

jsc> Har du to højre arme??? Altså - så tro jeg, at jeg præcis ville vide hvem du var!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

-> Angel - hvis du har set en gut med to højrearme i OBBC, så har jeg bestemt ikke trænet på de samme tidspunkter som dig :D

Nogen af jer, der har bøvl med løb?

Nu har jeg rendt rundt med det indlæg i højre sko i et døgns tid, og achillessenen er gået helt amok! Hø. SI-led knurrede også lidt i starten. Jeg fik lige en telefonkonsultation ved en veninde, der er kiropraktor - som anbefalede at gå med indlægget i et par timer ad gangen i starten og så løbe korte ture (ikke ture på 40 min til en time :rolleyes: ). Hrmf. Nå, nu kan jeg ligge lidt på den flade i aften, og lade bentøjet få ro :)

Idag:

Dynamic effort squat & dødløft + progressive cyklusøvelser (det hedder mit seneste påhit altså):

Opvarmning: 5 min CII

DE squat: 50 x 2^8

DE dødløft: 80 x 1^9

Progressiv del, 12R/1. trin/2.pas:

DB bænkpres: 20 x 12^2

Widegrip pulldown: 60 x 12^2

Triceps kickbacks: 5 x 12^2

Hammercurls: 10 x 12^2

Reverse bench crunches 8^3 supersets med back extensions, paused 10^2.

Skøn træningsdag, selvom der gik meget snak i den mellem opvarmning og dynamisk squat (så jeg var blevet kold igen :D ).

Udreder lige mit Armoured Female et al.-udviklede program ved lejlighed :)

BW 85,5 kg - trods jeg er næsten afvandet efter kreatinophør før påske - og den absolutte fedtmængde er ligesom sidste sommer (navledellefold 16 mm). Men sidste år i maj vejede jeg 74,5 kg - 10 kg LBM på et år :w00t: Det varer ikke længe, før vaskebrædtet skal hentes frem B) Det bliver i hvertfald inden jeg havner i +90 kg's klassen (hvilket jeg IKKE gør :dead: ).

Og folk tror stadig, jeg vejer 68 kg :)

Link to comment
Share on other sites

AF> det kan godt volde dig flere problemer i starten af bruge et indlæg - dine led skal jo lige pludselige indstille sig til nye vinkler og belastninger - så din venindes råd er absolut det bedste - brug noget tid på at tilvende dig indlæget - det kommer til at tage tid og ømme led+muskler at vende sig til det.

Har du nogensinde fået tjekket om du evt. har suspination/pronation, fladfod, højsvage osv.?!!!

Link to comment
Share on other sites

Yep, fik lavet en løbestilsanalyse (ved ikke om bækkenskævhederne har ændret den siden) - er neutral med behov for meget stabile sko, gr. en lang smal fod. Jeg har en høj svang, som klares med indlæg.

Så skoene er på plads, omend jeg har trådt det nyeste par flade efter max 300 km. 1100 dask næsten lige ud af vinduet <_< Køb aldrig Saucony løbesko...

Når skoene er ved at blive for ustabile, mærkes det mest i sener og ledbånd omkring knæene.

Link to comment
Share on other sites

Aha :) Jeg har dog dårlige erfaringer med et par Adidas, men det er længe siden. Jeg er vendt tilbage til mine forrige løbesko (New balance 1000), som kører lidt endnu. Jeg ville gerne have lavet en ny løbestilsanalyse og købe nogen nye sko, men der er andre ting, som står højere på ønskelisten - som fx en bænkprestrøje :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Igår: ingenting - mit svært overtrænede dankort led ikke overlast under en shoppingtur med nogle gamle veninder :bigsmile:

Det er blevet et problem at finde tøj efterhånden - sneg mig i en sports-BH (pure lime) i XL (den største) inde ved sportsmaster - og kom vist til at ødelægge en syning da jeg skulle trække den ned over teres major :unsure: . Den blev diskret hængt på plads igen :rolleyes:

Figursyede bluser til kvinder og bukser uden stræk er fuldstændigt udelukkede - jeg er unik B)

Idag:

Maximum effort bænkpres og progressive cyklusøvelser, overkrop:

Kastede mig direkte ud i det, da jeg var varm efter cykelturen ned i OBBC.

ME - floor press (sidste PR d. 2.3: 82,5 kg)

50 x 3 - 60 x 1 - 70 x 1 - 75 x 1 - 80 x 1 - 85 x miss. Hrmf - ingen ny PR i denne omgang.

PC 12R/1. trin/3. pas:

DB bent-over row: 25 x 12^2

Assisted dips: -25 x 12^2

Lateral raise: 5,5 x 12^2

Og med rotation: 3 x 15

Incline triceps pushdown (ny): 35 x 12 - 40 x 12.

BB Bicepscurls: 22,5 x 12^2.

Incline reverse bench crunches: 8^3

Efter træning: 45 min spinning - komsåfremvaskebrædt - gogogo :D

Ikke lige just det bedste resultat i ME. Men jeg har gr. travlhed og pause også syltet ME-øvelserne hele denne måned, bortset fra CG bænkpres den 7.4 :bblush:

Det må have en ende :devil::4whip:

Og så må jeg hellere kreatinloade disse 4 uger, når jeg træner så meget udenomspjat :)

Link to comment
Share on other sites

Figursyede bluser til kvinder og bukser uden stræk er fuldstændigt udelukkede - jeg er unik  B) 

Det er en fed fornemmelse ikke?

I mine tunge bodybuilder dage var jeg inde for at prøve en lille bluse i H&M - jeg kunne ikke trække blusen op over underarmen!! :w00t: - så er det at det går op for en HVOR tynde arme andre piger faktisk render rundt med!!!

Link to comment
Share on other sites

Jo, på et eller andet plan er det en fed fornemmelse - men på den anden side er det også lidt træls en gang i mellem (tør øjnene, det er selvvalgt B) ).

Kan iøvrigt sige, at politiets uniformsleverandører er gevaldigt trætte af mig, skjorterne kan fåes i en herrestørrelse, men bukserne er specialsyede med udlæg i lår & bagdel (og alligevel for små i lårene :jehon: ).

Jeg - som er husholdningsfobiker - har besluttet mig til at tage et sykursus, når jeg får tid til den slags :tongue:

- så er det at det går op for en HVOR tynde arme andre piger faktisk render rundt med!!!

Kan ikke lige huske hvem der skrev det her på MOL - han mente, langt de fleste kvinder blev kønnere af +10 kg muskelmasse. Han har fuldstændig ret :)

Link to comment
Share on other sites

- så er det at det går op for en HVOR tynde arme andre piger faktisk render rundt med!!!

Kan ikke lige huske hvem der skrev det her på MOL - han mente, langt de fleste kvinder blev kønnere af +10 kg muskelmasse. Han har fuldstændig ret :)

Det var Incognito i en diskussion her i min log. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, tøjindustrien er gearet mod anoreksitynde modeller (m/k) der tager ekstacy i week-enden, og for de mandliges vedkommende dumper til session. :angry: :4whip: Jeg mener også at piger ville blive pænere af +10 kg muskelmasse. (Er bryster muskelmasse? Jeg ved numser er :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

...det er vist fifty-fifty for mit vedkommende :)

Idag:

Dynamic effort dag bænkpres + progressive cyklusøvelser, 10R:

Opv. 5 min CII

DE bænkpres 55 kg x 3^9

10R/1. trin/1.pas:

Widegrip pulldown: 65 x 10^2

Military: 25,5 x 10^2

Incline bicepscurl 10 x 10^2

Triceps pushdown: 22,5 x 10^2 (ej trissefætter).

Squat: 50 x 10^2

Rumænsk dødløft: 70 x 10^2

Reverse bench crunches: 8^3

Lidt bækkenløft.

Godt jeg ikke træner lægge, for de var da godt nok kvast af DOMS efter gårsdagens intervalløb. Jeg har vraltet som en and det første minut efter hver gang jeg rejste mig fra en stol :lol:

BW 86,0 - kreatinloadningen har allerede taget lidt effekt (loader også med 10 g dagligt denne gang og krydser fingre for, at maven holder til det) :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt maven holder til kreatinloading er udelukkende en funktion af hvor meget vand du drikker til. Ét gram kreatin kræver 1.25 dl vand ved stuetemp. for at blive opløst i glasset! Du skal altså sørge for, at tage de 10 gram med 1.25 l væske. Concommitant sukkerindtag giver ikke forøget optagelse efter den første dag! Så man kan sagtens komme det i sin proteindr... undskyld kakavemælk fx. Hvis ikke det opløses i glasset skal det jo opløses i tarmen, og så trækker det væske ud i tarmene, og dette medfører så de stivbenede sprinter til kummen.

Link to comment
Share on other sites

Mnja, fedtprocenten er jeg kommet lidt i tvivl om på det sidste (efter at have set dine billeder :) ).

Mellem 15 og 20, ganske sikkert. Trepunktsmålingen på MOL siger små 13 %, men den hopper jeg ikke på - kan kun se omridset af mine abs og lige skimte den øverste intersektion tendinea, selvom jeg har rimelig kraftig mavemuskulatur. Jeg har også nogen go'e bløde ansamlinger supraglutealt og posterolateralt på lårene - og har ikke ret meget separation.

Militærpres er angivet med stang.

Jeg er en sand tøs i militærpres - i hvert fald i de høje reps. Jeg tror ikke, mine delts ejer bare een ærlig type I motorunit, de syrer lynhurtigt til :D

Til gengæld progredierer jeg hurtigt med vægten som reps'ene falder - +7,5 kg siden sidst (faldet fra 12 til 10 reps). Regner med at ende på en 5RM på mellem 40 og 50.

Link to comment
Share on other sites

Yep, har dem dog ikke med i programmet for tiden. Jeg sparer generelt lidt på presseøvelserne, da jeg ikke kan restituere mig fra mere end 2 presseøvelser pr. træningspas, hvoraf den ene skal være en bænkpresvariant :unsure:

I min første HST cyklus havde jeg både bænkpres, dips og militærpres, og til at starte med også 1 sæt incl. db bænkpres - det var kun bænkpres og lidt dips, jeg havde fremgang i.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share