Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Hej Spock! Tak for bifaldet :bigsmile:

Her kommer lige dagens træning:

WSB Max effort squat/dødløft:

Opvarmning: 5 min CII

ME:

Paused squat: 40 x 3 - 50 x 2 - 55 x 1 - 60 x 1 - 65 x 1 - 70 x 1 - 72,5 x 1 - 75 x 1 - 77,5 x 1 - 80 x miss.

Det var ikke meningen med de korte intervaller i 70'erne, men den føltes som nærfailure allerede ved 70...

RM:

Stivbenet dødløft light: 50 x 10 - 60 x 10.

Leg extensions: 9 bl. x 10 - 10 x 10 - 11 x 10.

DB bentover row: 34 x 5^3.

Incline situps: mig x 10 - +5 x 10 - +10 x 10.

Bækkenstabiliserende øvelser og meget lidt stræk.

Og så endnu et ædegilde med d'herrer Baardi, Xax, jsc og Sil - Xax skuffede med kun at æde i 2 timer i streg, ellers en kanonhyggelig aften :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej AF

Jeg må give Spock ret. Jeg har under udfoldelse af en overmenneskelig viljestyrke fået læst hele din log igennem (næsten) og man føler som han siger, næsten at man kender jer/dig. Det er et fedt sammenhold i har fået banket op (man bliver helt misundelig)

Bliv endelig ved med træningen

Ydmyge (right) hilsener

Xebra :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det glæder mig da, at folk gider læse hele min log igennem - den er jo efterhånden ved at blive ret omfangsrig :tongue:

Og jo, det er ret sjovt med det sammenhold - for de odenseanske molboeres vedkommende er der nærmest gået socialt klubliv i det, som det ses i andre idrætsforeninger. Det træningscenter, som de fleste af os træner i, er det eneste i Odense (på Fyn, faktisk) med medlemsskab af Dansk Styrkeløft forbund, så os der interesserer sig for den slags styrketræning, samler sig der. For mit eget vedkommende er interessen for styrkeløft kommet via MOL :)

Link to comment
Share on other sites

Igår:

WSB dynamic effort dag squat/dødløft:

Opvarmning: 5 min CII og lidt bækkenøvl.

DE:

Squat 50 kg x 2^8.

Dødløft 90 kg x 1^8.

RM:

Leg extensions: 10 bl. x 10 - 11 x 10 - 12 x 10.

Stifflegged DL: 60 x 10^3 - selvom intensiteten er røget noget ned til fordel for antal reps, det gør det lettere at holde den strikte form, der er nødvendig for at undgå bækkenbøvl...

Widegrip pulldown: 40 x 15^3 - genoptaget, da min lange bicepssene er ved at være OK :bigsmile:

Reverse bench crunches: 8^3.

Er gået lidt væk fra front squat igen, da quadriceps laver ballade lige over knæet. Jeg har haft problemet før, da jeg kørte front squat i sommers, og enten gør jeg et eller andet forkert, eller også skal jeg gå ekstremt forsigtigt frem i denne øvelse (har i denne omgang kørt 40 kg x 8^2-3).

Leg extensions har erstattet front squat lige foreløbig - andre forslag til quadriceps massebyggere modtages med kyshånd :)

Link to comment
Share on other sites

Er gået lidt væk fra front squat igen, da quadriceps laver ballade lige over knæet. Jeg har haft problemet før, da jeg kørte front squat i sommers, og enten gør jeg et eller andet forkert, eller også skal jeg gå ekstremt forsigtigt frem i denne øvelse (har i denne omgang kørt 40 kg x 8^2-3).

Leg extensions har erstattet front squat lige foreløbig - andre forslag til quadriceps massebyggere modtages med kyshånd :)

Personligt er jeg ikke så vild med leg-extensions (hvis det er maskinen du tænker på)..

Problemet kan godt være, at maskinen "trækker" dit ben i en uheldig retning, og at du derved risikerer meniskskade o.lign.. Men hvis det fungerer for dig så.. B)

Hvad med kun at gå en lille smule ned i knæ i traditionel squat??

Link to comment
Share on other sites

Hej og tak for tips'ene!

Ægte hacksquat har jeg prøvet uden held. Selvom jeg er en langarmet person, er det svært at få stangen forbi min lettere hypertrofiske po-po :lol:

Maskin-hacksquat og legpress med nedlagt sæde er et par gode muligheder for mig.

Jeg har aldrig haft bøvl med knæene i leg extensions, men den virker bare så... isoleret :ugone2far:

I traditionel squat er der en stor tendens til, at gluteus max. tager over, gr. mine lange lårben...

Lunges har jeg heller aldrig fået til at virke, men det kunne være jeg skulle prøve jsc's dynamiske lunges...

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skulle faktisk selv lige til at foreslå dem. Almindelige lunges virker ikke for mig, men de dynamiske er bare gode. Hvis du vil ramme forlåret mest muligt, så tag forholdsmæssigt små skridt, hvor knæet går en smule ud over foden, og lad være med at eksplodere fra gulvet. I modsat fald (lange skridt og ekspl. udførelse) bliver den til Balle-Busteren fra Helvede. Ikke en øvelse nogen af os to behøver :bootyshake: :tongue:

Du kan også tage et par et par af øvelserne i denne artikel. De ser måske ikke så hard core ud, men der er god time under tension og de er altså gode for hypertrofi, tror jeg. I hvert fald bedre end legextensions, efter min ydmyge mening.

http://t-mag.com/html/body_70pain.html

Et sæt per øvelse er RIGELIGT. Du kan jo evt mixe lidt og tage en tre stykker per gang i vekslende rækkefølge.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Quadriceps er den primære muskel der arbejder indtil låret bliver parallel med jorden. Under parallel begynder baller og baglår at hjælpe til. Rationalet bag XAX`s udtalelse er at hvis man kun går til parallel er quadriceps eneansvarlig for at stoppe bevægelsen og for at reversere den, hvorimod at baglår og baller hjælper med under parallel. Jeg, som har latente springerknæ i begge knæ kan tydeligt mærke forskel. Jeg føler et langt større "pres" i patellasenen når jeg ikke går så langt ned min begrænsede fleksibilitet tillader.

Link to comment
Share on other sites

jsc> ja, og netop dette problem forværres jo i og med at halve squats kræve afsindigt tunge vægte for at være effektive. I olympisk squat med så stor ROM som muligt kan jeg måske snuppe 5 reps med 170-180 kg. Hvis jeg skulle lave 5 reps i halve squats, så snakker vi om 250-300 kg. Det er klart at presset på patellasenen bliver vanvittig stor i dette tilfælde.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Heh, skulle lige til at svare(gravede lidt i MOL's arkiver), men de andre kom med i forkøbet... :rolleyes:

Jeg har dog bemærket at folk, som laver halve squats uden en egentlig grund(andet end at losse for mange kg på :sneaky:) tit har en tendens til at skubbe knæene enormt meget frem, hvilket giver en nærmest absurd knævandring, hvilket man absolut ikke burde forvente ved en kort ROM. Det kan ikke være sundt for knæene... :o

Link to comment
Share on other sites

Det er nok fordi de er så bange for at bøje forover i hoften, at de forsøger at holde deres torso helt oprejst. På den måde bliver de også lynhurtigt stoppet af deres ankelflexibilitet. Har set det hos mange nybegyndere. Det er nok dele af et begynder/amatør/Squash & Fitness syndrom :lol:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok løbe ind i problemet, som Xax nævner (med at komme langt frem med knæene), hvis jeg fokuserede på at holde kroppen oprejst og dermed ramme quadriceps. Hvis jeg skal holde knæene tilbage (hvilket jeg skal - ellers lider patellasenen), går po-poen langt bagud forholdsvist tidligt i bevægelsen, og rammer derved gluteus.

Lange lår giver stor røv <_<

Jeg har også ladet mig fortælle, at ved at skifte fra eccentrisk til koncentrisk fase for tidligt i squat (over parallel), udsætter man sit knæled for et voldsomt træk fra quadriceps uden nogen større balance fra baglårsmuskulaturen.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ikke starte en patientgruppe/støttegruppe for Folk med Lange Lårben og Store Bagdele.

De benbøjningshæmmede? Hugsidningsmæssigt udfordret?

Vi kunne finde på lidt skæve, selvironiske navne ligesom Muskelsvindlerne. Hvad med "Røven af fjerde division"?

Gad vide om man kunne få nogen "se mig-du kan faktisk ikke undgå det" bagdes? :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share