Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Igår: Sort bælte i Tagselvbord (min far blev pensionist) :)

Idag: Løb med lidt gang, 50 min. Achillessenerne havde det rimeligt, så jeg prøvede ad igen. Nu har jeg - ud over hælindlægget i min hø. sko - også lagt svangindlæg i begge sko, i håb om at det kunne hjælpe lidt. Foreløbig er de da ikke sprunget endnu, achillessenerne :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

jsc -> Jasguda :w00t: Så kan jeg lige loade til weekendens strabadser (sidste dametræning i UVR inden VM).

Idag:

Max effort bænkpres og progressive cyklusøvelser:

Opvarmning: 5 min CII

ME boardpress: 55 x 3 - 65 x 1 - 75 x 1 - 80 x 1 - 85 x 1 (gl. PR) - 90 x miss - 87,5 x miss.

Hrmf <_< 85 kg var ellers rimelig let (og også pænere end i tirsdags)... Ingen PR i denne øvelse heller. Gad vide, om jeg kan tåle ME øvelser oven i skolens 30 kgs maxrepstest-lala?

8R/1.trin/2.pas:

DB bent-over row: 32,5 x 8^2

Dips: -10 kg x 8^2

BB bicepscurls 27,5 x 8^2

Incl. triceps pushdown: 45 x 8^2

Lateral raise 8 x 8^2

og med rotation 4 x 10

Incl. reverse bench crunches: 8^3 supersets med lidt hyperextensions.

Må krybe til korset og erkende, at jeg missede endnu en styrketræning i fredags :bblush: Det kniber gevaldigt med tiden i øjeblikket - hvor jeg dog glæder mig til læseferien (selv om jeg skal læse meget for at indhente pensum...)

Link to comment
Share on other sites

Superfedt. Jeg har bestilt bord til klokken 19.00. Indtil videre kan Henning, Kern (som scorede i lørdags. Det gør ikke den opkommende aften mindre interessant :devil: ). Jeg slæber også min lille kæreste med, der ABsolut ikke ville finde sig i, at sidde alene hjemme på en fridag! :rolleyes:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Uhm, det glæder jeg mig til :cheeburga:

Igår: ikke noget særligt.

Idag: DE squat og dødløft + progressive cyklusøvelser:

Opvarmning: 5 min CII

DE Squat: 50 x 2^9

DE dødløft 80 x 1^11

8R/1. trin/3. pas:

DB bænkpres: 25 x 8^2

BB bentover row: 55 x 8^2

DB overhead triceps ext: 10 x 8^2

DB hammercurls: 15 x 8^2

Reverse bench crunches 8^3 supersets med

Lateral raise med rotation 4 kg x 15^2

Dagens træning får 2 x :4pooh: på bæskalaen, fordi hø. SI-led brokkede sig under dødløft :rolleyes:

Ellers en god træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Heh, bare tanken om en fed omgang metal får mig til at droppe den ide igen :chicken:

Første skred opstod muligvis, fordi jeg var for dårlig til at klatre i træer som 8-årig - og det blev ikke rettet op (når jeg tænker tilbage, har jeg altid haft problemer med skader ved løb, som jeg startede på 1. gang som 15-årig).

For en 5-6 år siden blev jeg træt af det, og at jeg ikke kunne sidde ned på en ventilatørvagt i 8 timer uden at vralte derfra - så jeg gik til kiropraktor og fik det ve. led manipuleret fri (det var dyrt).

Siden da har der været stabile perioder (sammenfaldet med UV-rugby, som åbenbart er ret godt for den stabiliserende muskulatur), og de sidste 8-10 mdr har været noget ged.

Efter jeg droppede tung squat og DL er det dog blevet bedre. Jeg har også droppet konkurrenceambitionerne i 3-kamp :4goodbye:

I formiddags: Hockey og selvforsvar 1 time - sjovt og hårdt: 0 x :4pooh:

Til aften: Lille løbetur på 20 min - tung efter DE squat og DL i går, samt lidt achillessenebøvl: 3 x :4pooh:

Men rart at komme ud og svede lidt til aften alligevel :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt på, om nogle er bygget til at kunne holde til squats og om nogen ikke er, lidt jævnfør den der brachiomorf artikel. Kurven synes at knække for mig, ved de 150 kg. Nu kan det jo være fordi jeg trænede tilnærmelsesvist til udmattelse med den vægt, men selv før det, gik jeg faktisk rundt med en konstant følelse af at være halv-invalid, med smerter i lænd og knæ, der gjorde at jeg ikke kunne løbe 100 meter. Det gider jeg personligt ikke for lidt ekstra masse på låret(selv hvis jeg taber :( ). DL er ikke et problem, og så har jeg valgt at prøve de der hindu squats uden vægt og fokusere på at komme op på hundreder af reps. Det er jo i og for sig ikke meget anderledes fra at køre accelererende træning. Man må sno sig sagde ålen.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Det kan der være noget om - jeg finder også mig selv totalt uegnet til squat af flere grunde.

Men selvom jeg aldrig har været i nærheden af 100 kg (har dog forsøgt en gang), har jeg ikke noget at klage over hypertrofimæssigt, hvad quadriceps angår. Det er noget andet med haserne, der ligesom biceps er noget billigt type I domineret junk hos mig.

Har du egenlig fået noget resultat ud af dine hinduer (ud over du kan køre flere reps)?

Idag:

Selvforsvar 45 min, mest teknik.

Link to comment
Share on other sites

Det kan der være noget om - jeg finder også mig selv totalt uegnet til squat af flere grunde.

Men selvom jeg aldrig har været i nærheden af 100 kg (har dog forsøgt en gang), har jeg ikke noget at klage over hypertrofimæssigt, hvad quadriceps angår. Det er noget andet med haserne, der ligesom biceps er noget billigt type I domineret junk hos mig.

Har du egenlig fået noget resultat ud af dine hinduer (ud over du kan køre flere reps)?

Idag:

Selvforsvar 45 min, mest teknik.

Jeg synes heller ikke jeg kan klage, rent hypertrofimæssigt mht quadriceps. Angående mine hinduer, så er et af de primære mål pt at kunne tage nogle flere. Mine lår er i hvert fald ikke blevet mindre, tror jeg...vent lige lidt, måler lige....nope. (Men mine arme er skrumpet 1/2cm :freaked: :cries: godt jeg skal ind og træne med vægte i morgen!))

Til gengæld har jeg næsten ingen ryg eller knæsmerter. Kun lidt i knæene, men det skulle gå over i løbet af nogle uger, og det er kun når jeg træner dem 3# om dagen. :freaked: :cries:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Idag: DE bænkpres og noget der ligner progressive cyklusøvelser:

...OBBC lukkede kl. 16, på trods af officiel åbningstid på helligdage til kl. 18 <_< Så øvelserne er lidt anderledes idag, da det foregik i PG's pumpekælder.

Opvarmning: 5 min CII

DE Bænkpres: 55 x 3^9

5R/1.trin/1.pas:

Closegrip chinups (hammergreb): 5^2

Militærpres: 35 x 5^2

Incl. bicepscurls: 13,5 x 5^2

Triceps pushdown: 28 x 5^3

Reverse bench crunches, partial: 8^3

Ingen bentræning - dels gr. dårlige faciliteter, dels på grund af damelandsholdstræning i morgen :swim:

Link to comment
Share on other sites

Idag: Undervandsrugby 3½ time.

Sidste damelandsholdstræning inden VM. Vi er ikke guldkandidater, selvom vi har et godt landshold (hvis jeg sæl ska' sige det). Så vi arbejdede på en svært defensiv spillestil, som har til formål at lave uafgjort i de indledende runder mod de stærkeste hold (og måske lave en enkelt lille kasse sidst i 2. halvleg...)

Det lykkedes fint, efter en lille indspilningsperiode hvor der lige gik et par mål ind, kunne det ikke lykkedes et hold forstærket med 4 gutter i +100 kg's klassen at komme ind på os :)

Det bliver et interessant VM :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hey hey. tak for i går. Det var hyggeligt :)

Hvordan havde sækk... øh din (blyviol-)mavse det efter de 550g prima kød?

Du lå ikke lidt ekstra dybt i vandet i dag? Har du fået has på pletten :4oops:

Det lyder da spændende med jeres (vores) landshold. Du må da endelig holde os underrettet om den videre færd

Link to comment
Share on other sites

Som den bly viol jeg er, måtte jeg floves da maven rumlede højlydt midt i den mest stille stund i teoritimen til landsholdstræningen :bblush: Men det er skam ikke uvant kost.

Det skal nok gå med skjorten, næste gang må jeg huske en regnjakke - eller at holde en sikkerhedsradius på min. 2 m fra bengnavende power-/BB-svin ;)

Igår: Ingenting.

Idag: 3 km bakkeløb, pænt tempo :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Progressive cyklusøvelser:

Opvarmning 5 min CII

Squat 65 x 5^2 :angry3:

Dødløft 90 x 5^2 :wub:

Dips 6^2

DB bent-over rows: 37,5 x 5^2 (~5RM)

BB bicepscurls: 32,5 x 5^2

Lateral raise: 10 x 5^2

og med rotation 4 x 10

Mavetræningen glemte jeg (den blev erstattet af kæbetræning i rigmål :bigsmile: ).

Det er sidste gang jeg squatter - patellasenerne knurrede af mig, og knævandringen er (på trods af at jeg efter bedste evne skubber røveren bagud alt hvad jeg kan) er for stor. Jeg er ikke bygget til skidtet, og styrkeøgningen (eller mangel på samme) er svært utilfredsstillende efter + 1 år med denne øvelse.

Næh, dødløft ved man hvad er :wub: Fremover kommer bentræningen til at bestå af dødløftvarianter og leg extensions.

Det er iøvrigt sidste tunge styrketræningsdag inden VM. Jeg tager en deload på fredag :)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Det er sidste gang jeg squatter - patellasenerne knurrede af mig, og knævandringen er (på trods af at jeg efter bedste evne skubber røveren bagud alt hvad jeg kan) er for stor. Jeg er ikke bygget til skidtet, og styrkeøgningen (eller mangel på samme) er svært utilfredsstillende efter + 1 år med denne øvelse.

Det lyder som en variation over noget jeg har sagt ca. hver tredie måned i halvandet år :lol: . Nu ved jeg ikke, hvordan du træner, men hvis ikke du bruger knæbind, så prøv at bruge dem selvom du ikke løfter op til dit max. De skal ikke være ekstremt stramme, men bare støtte knæet. Det er ihvertfald hvad mit seneste forsøg på at komme nogen vegne i denne rædselsfulde øvelse går ud på B) .

Link to comment
Share on other sites

Det er sidste gang jeg squatter - patellasenerne knurrede af mig, og knævandringen er (på trods af at jeg efter bedste evne skubber røveren bagud alt hvad jeg kan) er for stor. Jeg er ikke bygget til skidtet, og styrkeøgningen (eller mangel på samme) er svært utilfredsstillende efter + 1 år med denne øvelse.

Æv for noget pis. :(

Men okay, du har droppet konkurrence-ambitionerne i trekamp, og det konstant er en kilde til problemer, jamen så synes jeg det er cool nok du tager konsekvensen.

Men stadig ærgeligt. :(

Link to comment
Share on other sites

Halvandet år og du har endnu ikke opgivet squat :blink::tongue:

Næh, bare fordi squat er inkluderet i 3-kamp (som jeg alligevel ikke stiller op i, bl.a. fordi squat er inkluderet), så behøvs man jo ikke pine sig selv og sine patellasener, SI-led og bukser (der skal finde plads til numsen) med denne stærkt opreklamerede øvelse!

Stresset på patellasenerne kommer af for høj knævandring - kan knæbind nedsætte denne? Vil problemet ikke bare komme snigende alligevel, monstro?

Link to comment
Share on other sites

sidste gang jeg squatter

øv, så irriterende...mine led fungerer heldigvis til stillestående løfteøvelser :wub: - ikke så godt løb <_< har du på noget tidspunkt fået noget ud af squat, eller har den altid været irriterende?

held og lykke med de andre øvelser :)

Link to comment
Share on other sites

Det kan være vi skal starte et 12 trins program for folk der vil ud af den onde knæknusnings, rygsmadrings, balleeksploderende squat cyklus, men ikke kan/tør. Bl.a. pga frygt for social udstødning her på MOL, og fordi de er blevet hjernevasket af medierne til at tro, at man ikke er seriøs uden at inkludere denne øvelse i sit program.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share