Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Min gamle karatelærer mente, at et håndgemæng der varede over tre sekunder var urealistisk. Udholdenhed er godt (livsnødvendigt) ved sparring, men i "real life" kamp er styrke og hurtighed vigtigere.

>>Jørgen L. Ét af problemerne ved institutioneret træning er vel også, at de anvender én slags træning til alle. Kaster man et blik på de forskellige logs her på MOL ser man jo fx, at der ikke ligefrem er koncensus om hvilken træning der er den bedste. Samt at de jo nok lægger mere vægt på udholdenhed på politiskolen end Louise synes er nødvendigt. Er man ikke bygget ( BMI >16 :tongue: ) til at løbe kan det være en sand plage.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

-> Jørgen L.: Nej, der er mange, som oplever at de ikke får brug for det selvforsvar, vi lærer. Det hænger måske sammen med manglende rutine - det hele får lov til at sejle, når vi er færdige. Fra nu af kan jeg for så vidt tage 30 kg fedt på uden at nogen kommer efter mig :)

Teknikkerne er såmænd gode nok, tror jeg. Og jeg ville også gøre noget ud af at vedligeholde dem, hvis jeg følte det var nødvendigt for mig.

Man kan dog godt spekulere på, om et håndledstryk ville virke på en 120 kg's rocker på speed? Sådanne føler jo næppe smerten alligevel, og det er svært at udbalancere en person, som er spændt i alle muskler.

Link to comment
Share on other sites

Min gamle karatelærer mente, at et håndgemæng der varede over tre sekunder var urealistisk. Udholdenhed er godt (livsnødvendigt) ved sparring, men i "real life" kamp er styrke og hurtighed vigtigere.

Sød musik i mine øren :)

Men alligevel, mange af løberne kom til kort på den ny forhindringsbane, som (heldigvist for mig) indebærer styrkeelementer. Den gamle kunne jeg måske lige have lavet 8 på på en god dag. Og en del af de "rene løbere" var ligeså flade som mig i selvforsvar, så de fik halvlunkne karakterer i begge discipliner.

Så træningen har ikke været så ensidig igen, som jeg måske giver udtryk for. Det eneste, som glimrer ved totalt fravær, er vægttræning i området 1-10RM (som iht. jsc's gamle karatelærer er temmelig relevant) - selvfølgelig der, hvor jeg har min absolutte force. Der er ikke meget højintensitet i bænkpres med 30/50 kg for nogen af os :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Man kan dog godt spekulere på, om et håndledstryk ville virke på en 120 kg's rocker på speed? Sådanne føler jo næppe smerten alligevel, og det er svært at udbalancere en person, som er spændt i alle muskler.

Det har du helt ret i! Det er også min erfaring, at de mere hmm... sofistikerede teknikker kræver langt mere træning end man får på politiskolen (Trænede nogle mdr. der da jeg var soldat) for at virke i "real life"..

Ofte er man vel som betjent også mere end en om at pascificere en modstander??

Link to comment
Share on other sites

Ofte er man vel som betjent også mere end en om at pascificere en modstander??

Helt klart :) Har aldrig oplevet at skulle gøre det alene. Og i sådant et tilfælde ville jeg anvende staven, hvis det var en person, som var noget større/stærkere end mig. Min makker til selvforsvarseksamen brugte fx en øvelsesstav mod mig, da vi havde "fri håndgemæng" med håndjernspålæggelse til sidst. Der er stor styrke/størrelsesforskel på os (svarende til, at jeg skulle nedkæmpe en veltrænet mand på små 100 kg :blink: ), så i den situation handlede hun helt rigtigt :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg gennem årene læst en del om folk der tænder på at få bank (for sjov?) af store (muskuløse) kvinder. Har aldrig tænkt videre over det, men måske der alligevel er noget om snakken. Så hvis du har brug for at lære at overkvinde nogle ordentlige, forholdsvist veltrænede brød på creatin, så stiller Baardi, XAX og undertegnede da gerne op, tror jeg :lol: Specielt hvis der er masser af svedige gulvkampe involveret :biggrinhat:

Men det der med "staven" er jeg ikke sikker på jeg føler mig helt tryk ved. Hvad er det lige den bruges til :unsure: ?

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Den der med bly-violen sad jeg også og tænkte på, men besluttede mig for den var FOR oplagt. Det er rart med folk, der siger hvad vi andre ikke vil være bekendt.

>>AF, på vej ned under de 80kg? Er det bevist, eller har du bare haft for stor en sammenlagt fysisk belastning på det seneste. Er vores allesammens blyviol ved at sælge ud :cries:

>>XAX. Ja, jeg kommer jo til at tænke på i går, hvor Kern kommenterede din fitnessstørrelse, da han så og to ved siden af hinanden og bagfra. Din overdrevne glæde ved quadricepsseperation tyder også på at du bevæger dig over i "smørdrengkategorien"

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er første gang jeg har hørt Henning snakke om noget som helst kosmetisk - jeg tror han er blevet cardio-hjernevasket i flyvevæsenet ;)

Vores allesammens blyviol :rolleyes: har solgt ud af kreatinvand, fedt og sikkert også lidt muskelmasse under VM (var ellers oppe og runde 86 kg ca. 14 dage til 3 uger forinden) - det er fint nok for mig, da underhudsfedt aldrig har klædt mig særligt godt. Vægten vil jeg dog gerne bevare - den har bare fået et hak nedaf under VM. Den langsomme omfordeling ved uplanlagt cykling mellem kalorieoverskud og -underskud kører støt derudaf :)

Vægt i går før eksamen (midt på dagen, velhydreret, i træningstøj): 82,8 kg (vel ca. 81 kg reelt).

Morgentalje 80 cm.

Link to comment
Share on other sites

Angående underhudsfedt, så læste jeg i en artikel af Charles Poliquin omhandlende svømning som fedtforbrændende kredsløbstræning, at svømning tenderer til at fordele en stor del af kroppens fedt under huden, som isolering velsagtens. Han citerede et forsøg på perlefiskere, der havde en næsten ufysiologisk stor mængde underhudsfedt i forhold til hvor meget kropsfedt de havde. Hvis du vil begynde at se mere hård ud, kommer du nok til at skære ned på svømningen.

Vægt på 81 og talje på 80??? Så skal du da til at hedde "Hvepse-Nipset" tror jeg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu ikke, med et træningspas om måneden, at det er det, som giver mig underhudsfedt :tongue: Tværtom, med den efterforbrænding uv-rugby har, så mister jeg nok mere fedt af at træne end jeg tilegner mig fedt under huden, plus at der i modsætning til perledykkere, som helst ikke bevæger sig for ikke at bruge O2, ikke er behov for ekstra isolering hos rugbyspillere *puha* :4whip:

Skulle der være et gran af hold i det, så er underhudsfedt at foretrække af sundhedsmæssige årsager :)

Link to comment
Share on other sites

Skulle der være et gran af hold i det, så er underhudsfedt at foretrække af sundhedsmæssige årsager :)

Så kan jeg altså sige, at:"Jeg er ikke fed, jeg er sund!" for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Du er da ikke fed :4flex: Gentag efter mig: Vi er off-season...vi er off-season...vi er off-season.. ;)

Planlægning af træning efter VM og eksamen:

Sommerperioden byder på lidt mere focus på styrketræning, da jeg ikke får spillet undervandsrugby. Egentlig et perfekt tidspunkt at masseøge, da det er næsten umuligt at komme i ordentligt kalorieoverskud i rugbysæsonen (jf. Mr. Freezes log og de 3-4 kg jeg tabte under VM-ugen (ca. 2 af dem var dog kreatinvand)).

Lige nu føler jeg mig helt slank, en lækker følelse der gerne må vare ved :) Der er faktisk sket et indhug i hofte-taljegebetet.

Næste projekt er Sjællandske mesterskaber i bænkpres sidst i august, hvor jeg har tænkt mig at stille op for første gang som licensløfter.

Jeg har ikke fået nogen trøje, og ved heller ikke hvilken jeg skal have. En Titan passer bedst til stilen (holder armene 60-70 grader fra kroppen), men det er vist svært at få vægten ned til brystet i sådan en, med mindre man løfter > 140 kg? I don't :chicken:

Måske jeg skulle prøve at løfte uden trøje til SM (Danmarksrekorden kan jeg jo altid fise af med en anden gang ;) ).

Træningsprogrammet bliver en WSB (bænkpres) - HST blanding:

Bænkpres:

Dag 1: Dynamic effort bænkpres.

Dag 2: Pause

Dag 3: Maximum effort bænkpres og 2 sæt progressiv db press.

Resten (HST 3 x uge):

Dødløft

Leg extensions

BB bent-over rows

Closegrip chinups/pulldowns

Lateral raise (dag 2: military)

Donkey calf raise

Incline db bicepscurls

Triceps pushdown (rope)

Reverse bench crunches

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fået nogen trøje, og ved heller ikke hvilken jeg skal have. En Titan passer bedst til stilen (holder armene 60-70 grader fra kroppen), men det er vist svært at få vægten ned til brystet i sådan en, med mindre man løfter > 140 kg? I don't :chicken:

Måske jeg skulle prøve at løfte uden trøje til SM (Danmarksrekorden kan jeg jo altid fise af med en anden gang ;) ).

Pfft, så hedder en Inzer EHPHD. Den er godt nok besværlig at få på, og niver lidt mere end en Fury. Til gengæld synes jeg den er nem at bænke i, i forhold til Furyen. Min stil passer også umiddelbart bedst til Fury, men det går alligevel godt med Inzer'en :4george:

Link to comment
Share on other sites

Den er godt nok besværlig at få på, og niver lidt mere end en Fury.

Det kan aldrig blive værre end knæbind til squat, men det slipper hun heldigvist for :D

Hvad er forskellen på en EHPHD og en HPHD (bortset fra E'et og prisen)?

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Det kan aldrig blive værre end knæbind til squat, men det slipper hun heldigvist for :D
Tro mig. Det er værre end knæbind, men det skal du nok finde ud af. :angelgrin:
Hvad er forskellen på en EHPHD og en HPHD (bortset fra E'et og prisen)?

Det ved jeg faktisk. Måske ved jfk det... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det kan aldrig blive værre end knæbind til squat, men det slipper hun heldigvist for
Haha! Det er meget værre!! Knæbind gør da ikke ondt :confused2: ;)
Hvad er forskellen på en EHPHD og en HPHD (bortset fra E'et og prisen)?

Min makker har før haft en HPHD, og han har sagt at ærmerne er mere vinklet fremad på EHPHD'en end den gamle model, hvilket skulle gøre at den giver noget mere! Jeg har på fornemmelsen af at der ikke er mange der bruger den gamle HPHD model mere, så jeg tror at de 250kr ekstra for EHPHD'en er givet godt ud :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm...

Equipment freak, equipment freak

My, that shirt makes you look like a geek

Strutting around with your arms a-pointing

Gee that sure does sound like a fun thing?

Shit-in-the-pants gait with knee wraps TIGHT

Am I gonna squat some weight tonight?

Why dont you just lift the weight that you can?

Huh? That extra weight makes you feel like a man.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm...

Equipment freak, equipment freak

My, that shirt makes you look like a geek

Strutting around with your arms a-pointing

Gee that sure does sound like a fun thing?

Shit-in-the-pants gait with knee wraps TIGHT

Am I gonna squat some weight tonight?

Why dont you just lift the weight that you can?

Huh? That extra weight makes you feel like a man.

Down the road, in a gym far away

A young man was heard to say,

“No matter what I do, my legs won’t grow!

He tried leg extensions, leg curls, leg presses too.

Trying to cheat, these sissy workouts he’d do!

From the corner of the gym where the big guys train,

Through a cloud of chalk and the midst of pain,

Where the big iron rides high, and threaten lives,

Where the noise is made with big forty-fives,

A deep voice bellowed as he wrapped his knees,

A very big man with legs like trees,

Laughing as he snatched another plate from the stack,

Chalked his hands and monstrous back,

Said, “Jacob, stop lying and don’t say you’ve forgotten!

Trouble with you is you ain’t been SQUATTIN’! .

‘Nuff said

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share