Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lørdag & søndag: Ingenting.

Idag:

Løb - Run4funs begynderprogram 1, uge 2/dag 3. Igen ballade nede ved achillessenetilhæftningen, ved siden af senen. Jeg aner ikke hvad det er (det er ikke selve senen), men nu vader jeg snart til fys igen <_<

Undervandsrugby - 45 minutter. I morgen er det første gang jeg skal med til kamp med klubben i denne sæson, det bliver sjovt :)

Link to comment
Share on other sites

Der var også en gang hvor jeg kunne løbe langt(dog ikke hurtigt :D ) men uden problemer. Det kan jeg hellere ikke mere, fordi mit korpus vejer for meget. Jeg får simpelhen ondt i anklerne af det(døjede jeg med i forsvaret) og ja det kan jeg så passende bruge som undskyldning for ikke lave den slags mere. :angelgrin:

Men hvis det bare er konditionstræning du leder efter, hvorfor så ikke prøve med noget andet? Evt. svømning eller bare mere undervandsrugby? :)

Link to comment
Share on other sites

Og det at jeg bliver ved med at løbe hovedet mod muren skyldes at jeg ikke har fundet den magiske kombination..

Kender det godt selv, men droppede jo squats, og overvejer at droppe DL til fordel for den stivbenede variation. Det er ikke fedt at have skader, og aktiviteter, der umiddelbart er ricikable for mig gider jeg ikke lave. Det går ikke altid at have lidt ondt. Er selv lidt bange for, at det jeg føler efter DL kunne gå hen og blive kronisk hvis jeg persisterer med mine "jeg burde kunne..." og mine "det kan ikke passe, at jeg ikke kan.." ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan lide at løbe, derfor :)

Jeg ville også gerne spille mere UV-rugby, men det med faste træningstider og mit arbejde harmonerer ikke så godt; der er løb nu bedre...

Den ekstra vægt gør selvfølgelig, at der er større slid på led & sener, men de klarer det fint. Og som nævnt, den ekstra langsomme genoptræning burde vænne kroppen til det. Det må være arvævsrester fra den nu hedengangne achillessenebetændelse, som nager :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Næh, jeg løber jo så lidt at jeg ikke engang når hen til et sted med blødt underlag :chicken:

Idag bestod programmet fx af:

5 min's gang som opvarmning

4 runder med 3 min's løb og 2 min's gang - og jeg havde en mega pause efter to af runderne :unsure:

Nu prøver jeg de næste gange at bruge nogle andre løbesko. Hælkappen i de nye er lige stor nok.

Man skal da ikke bare give op, med mindre der findes en god forklaring som fx uegnet biomekanik til squat :blink:

Link to comment
Share on other sites

Bare lige en kommentar fra en off-side position: Litteraturen er stærkt delt med hensyn til det betimelige i at løbe på et blødt underlag, hvis man har problemer med akillestendinitis. Nogen mener, at det er Guds gave, andre, at det er decideret nedbrydende. Et ægte dansk kompromis ville være at henlægge løbetræningen til faste grusstier. Vigtigst af alt er det dog nok, at skoen passer - såvel i gængs forstand som også til vægten og til løbestilen.

Link to comment
Share on other sites

Af en eller anden uransagelig årsag har Klaus' knæsener overlevet - må de blive ved med det :)

jsc: :lol: Homer Simpson bliver aldrig min træningsinspiratør, beklager :tongue:

Blødt underlag bliver vist ikke den mirakuløse redning (når jeg ikke engang kan løbe i 4x3 minutter, så skal der vist andre midler til) - men det skader jo heller ikke. Ligeledes med skift af løbesko. Måske mærker jeg det lidt mere idag, fordi der er gået 7 dage siden sidste løbetur.

Link to comment
Share on other sites

Coqrouge: Hvis hælkappen i forvejen er for stor, så vil instabiliteten vel kun blive værre med blødt underlag? Hvis det skaber problemet, altså.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad du mener. Hælkappens størrelse har zippedidoo at gøre med stabiliteten. Du har i øvrigt ret i ræsonnementet, hvilket var min skjulte pointe i det foregående indlæg: Hvis problemet er instabilitet, bliver det kun værre af at løbe på et blødt underlag. Hvis problemet derimod er stødene, kan løb på blødt underlag hjælpe. Hvis man har problemer med akillestendinitis, er det i langt de fleste tilfælde instabilitet, der er problemet, og i så tilfælde skal man vælge en stabil sko og et fast underlag. Jeg har selv problemet og løber i Brooks 1220, som jeg varmt kan anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Coqrouge: Jeg tænkte, at hvis skoen ikke sad godt nok fast om hælen (min hæl er lidt for smal til skoen), så var den mere instabil? :) Jeg løber i Asics Nimbus V med formstøbt indlægssål. De bedste sko jeg har haft, var et par New Balance 1000; jeg har dog ikke gennemtestet Asics'ene endnu.

Niske: Jeg bøjer mig i støvet for folk, som gider læse min log igennem :worship:

Studiet passer jeg i perioder, hvor der ikke er så meget arbejde - og jeg skal kun op til to eksamener i foråret næste år. Jeg har 'nemt' om det og kan som regel nøjes med at læse bogen een gang for at bestå (middelmådigt), det hjælper selvfølgelig en hel del :) Det går dog nok ikke til de afsluttende eksamener, hvor jeg så tager orlov fra arbejdet i semesteret op til. Træningen klemmes også ind hvor det passer (een af grundene til, at jeg godt kan lide at løbe :tongue: ).

Nu er jeg færdig med at arbejde i København (juhu :step: ) og får derfor frigjort al den tid jeg førhen brugte på transport (4 timer pr. arbejdsdag) :w00t:

Jeg synes ikke min disciplin er noget særligt - alt hvad jeg laver, er hovedsageligt for min egen fornøjelses skyld (om ikke andet, så på længere sigt :greedy: )...

Link to comment
Share on other sites

Når du skriver, at du kun skal op til to eksaminer, er det så to eksaminer, og så er du læge? Jeg mener, har ikke flere eksaminer end det, og har du også "overstået" al praktikken (eller hvad det nu hedder :unsure:)? Hvordan har du tænkt dig at kombinere de to uddannelser mht. job?

Stor respekt for herfra for at du kan gennemføre det! :bowdown::worship: :respekt:

Link to comment
Share on other sites

Hej Don Frys: Yep, en interessant artikel. Men det er 'noget' ved siden af achillessenetilhæftningen der nager - bagpå/lidt på ydersiden af anklen. Jeg er i tvivl om det skal trænes forsigtigt væk; det forsvinder nok ikke af sig selv.

Hoosier: Jotak :bblush: Sålænge det nogenlunde kører med een ting af gangen, så går det nok.

Næh, jeg hænger og dasker omkring 10-11. semester, så det er to eksamener (mor/barn sygdomme og hudsygdomme) i foråret næste år. Der mangler også en praktikperiode i efteråret, og så embedseksamen foråret 2005 :)

Politiet anvender læger til detentions-helbredsundersøgelser og blodprøver fra fx spritbilister, og her hvor jeg bor, bliver disse tilkaldt for en beskeden hyre pr. gang :biggrin2: Lidt mere eksotisk ville det være at blive tilknyttet en specialenhed, men det er vist kun i København man kan det. Ingen af delene er fuldtids-tilknytninger til politiet, og der er jo også en speciallægeuddannelse at tage hensyn til.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share