Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Når man ser på din LogBog finder man hurtigt ud af at du har svært ved at forlade BB området, hvad angår din baggrund i træning!  Feks Dumbells curls  og engang vægt tabl!

Men det ser ud til, at du også er rimelig stuck i dine 3 løft, kunne du finde på at springe ud som Bodybuilder????

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Feks Dumbells curls  og engang vægt tabl!
Tror du har misforstået tingene lidt. Vægttabet er for at komme ned i -125 kg klassen. Jeg gider ikke rende rundt og veje de 150 kg jeg skal veje for at være konkurrence dygtig i +125 kg klassen. Slet ikke når det praktisk talt er umuligt at veje så meget naturligt i ren muskelmasse, og for mig er det ikke et alternativ at tage 10-15 kg fedt på. Så derfor den beslutning. Hvad angår curls, så træner de da masser af hammer curls i WSB. Louie mener at hammer curls hjælper til en bedre bænk.
Men det ser ud til, at du også er rimelig stuck i dine 3 løft, kunne du finde på at springe ud som Bodybuilder

Jeg har faktisk pæn fremgang. Du skal tænke på at det er fremgang i sig selv at bibeholde sit styrkeniveau, ved et vægttab på godt 10 kg. Desuden ligger jeg i en opbygningsfase, og vil ikke teste grænser før JM. Jeg tror reelt godt jeg kunne trække 275 kg i dødløft på den rette dag, og bænkpres burde også være på PR niveau snart. Squat har altid været et problem for mig.

Hvad angår BB spørgsmålet, så har jeg aldrig lagt skjul på at jeg også træner for muskelmasse. Jeg anser det for værende en vigtig del af det at blive stærkere. Jeg kan ikke nøjes med neurale tilpasninger. Jeg vil også have noget mere fedtfri masse hvis det kan lade sig gøre. Det er jo også filosofien i WSB systemet. At optimere alle de områder som har med styrke at gøre. Springe ud som bodybuilder ?? Lyder lidt skummelt. Jeg er ikke bodybuilder og bliver det heller aldrig. Jeg kunne aldrig finde på at stille mig op i underdrenge på en scene og posere. Jeg vil bruge mine muskler til noget fornuftigt. Men jeg kan da ikke udelukke at jeg engang når jeg bliver træt af at træne for styrke, kunne finde på at gå på diæt og se hvad der gemmer sig inden under. Men lige nu er det primære at blive stærkere. Du skal huske at det ikke går så stærkt, når man har trænet i mange år. Men jeg er ikke i tvivl om at jeg har kapacitet for over 300 kg i dødløft, 200 kg i bænkpres og måske de høje 200 i squat.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvad angår curls, så træner de da masser af hammer curls i WSB. Louie mener at hammer curls hjælper til en bedre bænk.

Jeg forstår godt dine argumenter med at du ønsker muskelmasse for at opnå større styrke, og hvem vil ikke også gerne have større arme :)

Men helt ærligt, hvad er der af gyldig argumentation for, at hammercurls skulle hjælpe til et tungere bænkpres?

Link to comment
Share on other sites

Thomas B> faktisk ikke nogen gyldig argumentation. Faktisk er det den lammeste argumentation ever. Louie siger han aldrig har set en bænkpres mester, med små underarme, derfor smider de lidt hammer curls ind efter hver bænkpres session :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så blev der endnu engang flyttet lidt på grænserne i bænkpres. Lavede idag ny 4 rep rekord med 150 kg, og kunne måske have taget en femte, hvis det havde været nødvendigt. Rart at det i det mindste går langsomt og støt frem af i bænkpres. Dødløft og squat er lidt svingende, men det ser ud som om dødløft er på rette vej.

Desuden kørte vi lidt teknik i dynamisk squat i dag. Jeg fik min makker til at chekke speeden ved forskellige bredder. Resultatet var egentlig lidt tankevækkende. Det meste jeg har løftet i squat, er lavet med bred WSB stand. Men speeden er klart bedst med en olympisk vægtløftningslignende stand, som er lidt bredere end skulderbredde. Lidt mystisk. Måske jeg har potentiale for en god squat, hvis jeg brugte tid på at ligge et styrke- og teknikfundament i squat med den stand. Ved ikke om det kan tolkes sådan ?? Jeg tror jeg vil lade det komme an på en prøve, og køre alt mit squat fra nu af med smallere stand.

Desuden har jeg kun 4 træningsrunder tilbage, før jeg tager en HEL uges pause. Yep, en HEL uges pause :) Jeg tror det bekommer mig vel, men hovedårsagen er at der lige netop på det tidspunkt er 1 uge til min sidste store eksamen, og så er det meget rart kun at skulle koncentrere sig om den. Så kan jeg også starte en ny cyklus op, så jeg peaker hen imod sidst på sommeren.

Dagens træning....

TUNG BÆNKPRES, DYNAMISK SQUAT + ASSISTANCE MANDAG DEN 27/5-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  3 sæt x 4 reps x 110, 135, 150 kg (ny 4RM rekord)

Squat  (opvarmning)  +  2 sæt x 3 reps x 110 kg  +  5 sæt x 2 reps x 130 kg

Skulderpres maskine  4 sæt x 8-10 reps x 100 kg

Shit-maskine close grip inclines  3 sæt x 15, 12, 8 reps x 70, 90, 110 kg

Hammer curls  3 sæt x 6-8 reps x 30 kg håndvægte

Situps på stejl bænk  3 sæt x 12 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

SÅ FIK JEG SLÅET FAST OVER FOR MIN MAKKER HVEM DER ER THE KING OF THE DEADLIFT :)

Vi dystede i bedste 2 rep sæt idag. Jeg var egentlig sikker på at jeg havde tabt på forhånd, da min sidste opvarmnings single på 215 kg var en anelse langsom. Men jeg åndede lettet op da min makkers kørte mindst lige så langsomt. Jeg havde egentlig overvejet at stå over, da jeg ikke syntes jeg var i form til at flytte grænser i dødløft idag. Men tanken om at jeg snart skal holde en uges pause, fik fyret op under mig. Så jeg besluttede at give den gas. Min gamle 2RM PR var 252,5 kg, så jeg gik på 255 kg. Og mindsanten om ikke jeg fik 2 reps med skidtet, så NY 2RM REKORD. Lækkert at få flyttet lidt grænser i dødløft igen. Men jeg så godt nok stjerne efter rep 2 må jeg indrømme. Men i forhold til at jeg kan sætte rekord på en dag hvor jeg reelt ikke er i form, er guld. Med en deload periode, skulle de 275 kg være i hus. Manglede lidt eksplosivitet idag, men trak lortet på viljen. Nu skal jeg træne 3 lette dage, og så snupper jeg en uge fri fra træningen, så jeg kan koncentrere mig om at læse den sidste uge før eksamen. Og så starter jeg op til den helt store sommertræning ;)

TUNG DØDLØFT, DYNAMISK BÆNKPRES + ASSISTANCE ONSDAG DEN 29/5-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  4 singles x 150, 180, 200, 215 kg  +  1 sæt x 2 reps x 255 kg  (ny 2 RM REKORD)

Olympisk squat  3 sæt x 8 reps x 60, 100, 150 kg

Bænkpres  (opvarmning)  +  6 sæt x 3 reps x 110 kg

Pulldowns behind the neck  4 sæt x 10 reps med let vægt

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Krea> jeg tror ikke det bliver et problem at klare vægten. Jeg ligger på en morgenvægt på omkring 125-126 kg, så der skal bare smides 1 kg´s penge. Og jeg håber da på at jeg kan komme i endnu bedre form end jeg er nu, da jeg har hele sommeren til bare at træne.

Fladi> har din mor ikke lært dig at du skal respektere de ældre ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

tillykke med det.

det bedste må næsten være  at få sat tonni på plads.

men nu er hans dragt her i løbet af få dage, så får du nok stryg igen.

det ser jo godt ud frem mod dm.

med en dragt og lidt øvelse, er der snart til at blive dansk mester i dødløft, tror ikke der er nogle af de andre i 125 der er over 300

hvordan går det med min makkers program.

men vi kan jo lige nørdes ved i aften.

Link to comment
Share on other sites

men nu er hans dragt her i løbet af få dage, så får du nok stryg igen.
Ja, lad os håbe det ;) Jo mere han kan presse mig, jo mere får han ud af mig. Vi har et væddemål om hvem der når 300 kg først. Nu ser jeg lige hvad han får ud af dragten, og er det nævneværdigt, så skal jeg også have en. Og så ryger de 300 kg for alvor.
hvordan går det med min makkers program.

Ja, du må undskylde forsinkelsen. Jeg har lidt travlt med læsning, men jeg laver det færdigt iaften, og smider jeg lige det til dig over MSN. Godt du mindede mig om det forøvrigt, ellers havde jeg svedt det totalt.

Hvordan går det med skulderen ?? Tonni har også fået en skade i sin ene skulder. Så ikke nok med han får stryg i dødløft, han kan heller ikke rigtigt træne bænkpres. Og der har han jo ikke råd til at miste noget. Men nu tager vi snart en uges pause. Så kan det være han kan komme ovenpå igen. Min krop kan ihvertilfælde godt trænge til at starte forfra på en ny cyklus. Min lænd er VILDT øm idag.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ripper> generelt har jeg bare svage og skrøbelige knæ. Jeg brugte 5 år af min ungdom på at stå på skateboard, og det kostede mine knæ. Jeg har dog ikke haft problemer med dem længe. Det blusser bare op, når jeg kører for mange tunge sæt i squat uden knæbind. Så jeg prøver såvidt det er muligt at køre med knæbind hver gang jeg kører tungt i squat. Jeg binder dem dog ikke så stramt, så det er begrænset hvad de giver kg mæssigt. Bare de støtter, så er det jo fint :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lidt let volumen træning, så nervesystemet kan få en pause fra de tunge vægte.

MEDIUM BÆNKPRES + ASSISTANCE FREDAG DEN 31/5-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  6 sæt x 6 reps x 120 kg  (ca. 2 min. mellem sættene)

Barbell shrugs  5 sæt x 10 reps x 100 kg

Barbell cheat curls  3 sæt x 8 reps x 70 kg

One arm side laterals  3 sæt x 6 reps x 12, 18, 22 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

G.P.P LØRDAG DEN 1/6-2002

Var ude og æde ved mine forældre, så jeg snuppede lige 20 minutters GPP i skuret.

Hang cleans  3 sæt x 12 reps med en 40 kg vægtstang

Pullups  2 sæt x 5 reps

10 minutters sjipning i intervaller

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Min krop den skriger på en pause tror jeg. Stort set alt hvad der kunne gå galt, gik galt i dag.

Planen er bare at køre noget volumen træning i den her uge, men tror jeg er SÅ overreached, at det næsten er løgn. Jeg havde planlagt at køre 5 sæt x 5 reps med 130 kg i bænkpres, hvilket burde køre som noget der ligner eksplosiv udførsel. Godt nok lavede jeg 5 sæt x 6 reps i fredags, hvilket godt kan sidde i kroppen et stykke tid med den workload, men de 130 kg kørte noget langsomt idag. Godt nok var der adskellige reps i reserve i alle sæt, men den eksplosive styrke var pist borte. Og som om det ikke var nok, så pådrog jeg mig en skade i sidste rep af sidste sæt. Hvor uheldig kan man være. Stangen kom lidt ud af grooven i sidste rep, og det gav et uheldigt træk i den venstre brystmuskel. Hvor alvorlig skaden er, vil vise sig næsten gang jeg skal køre bænkpres. Umiddelbart gør det ikke ondt lige nu, men bare det at køre med stangen bagefter, kunne mærkes meget svagt i musklen. Men vi får se på onsdag.

Som om det ikke var nok, så gik squat helt i vasken. Jeg havde planlagt at køre 5 sæt x 5 reps med 170 kg. De kørte også USÆDVANELIGT langsomt, og i trejde sæt fik jeg krampe i den venstre hasemuskel, og så var det slut med squatten for denne gang. Det blev så kun til 3 sæt x 5 reps x 170 kg. Tænkte at det var nok for idag.

Jeg har godt nok siddet og læst 8-10 timer pr. dag de sidste par dage, og det tager lidt energien fra en. For det første får man ikke spist ordentligt, og man får heller ikke sovet ordentligt, så det er nok en del af forklaringen. Desuden kostede mit max 2 rep sæt i sidste i dødløft ligesom resten af energi reserverne. Jeg har virkelig brug for at hvile ud og starte stille og roligt op igen. Bare jeg er i form i slutningen af sommeren igen, så er alt godt. Var lige oppe i snuse til noget der ligner top form ;)

Sådan gik Thyco Brahe dagen....

BÆNKPRES OG SQUAT MANDAG DEN 3/6-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  5 sæt x 5 reps x 130 kg

Squat  (opvarmning)  +  3 sæt x 5 reps x 170 kg

Er iøvrigt spændt på om jeg overhovedet har noget i tanken til dødløft på onsdag. Jeg har en grim fornemmelse af at jeg bliver øm i mine baglår og røv imorgen. De var noget cramped op efter squat.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share