Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ZOA's besøg i TSK - sjællands nye håb. Har fået overtalt ZOA til at starte i TSK (eller også er det omvendt). Og han lagde hårde ud med Dødløft og Bænkpres. Jeg har besluttet at droppe de tunge dødløft frem til den 8. februar. Da de kommer til at ligge i vejen for min squat-træning. Jeg skal løfte squat til divisionsrunden den 24. Januar, så der skal lige trænes kvalitetstræning i squat. Hopper i knæbind og squatdragt igen på fredag.

Dødløft:

6x50

5x100

5x100

5x100

5x100

Rotatorarbejde

Bænkpres

5x50

3x5x83 (m. 33kg kæder)

Sidelaterals:

3x10x4

Bicepcurl:

10x14,5

6x17

Squatfather-> Allround optimum peromance... B)

Link to comment
Share on other sites

Hvidovre styrkeløft forening blev idag invaderet af den rivaliserende klub TSK hvor jeg træner. Et fint initiativ og rart nok at se nogle andre drenge. Også Tenace og Zoa var der idag og begge gav den en skalle idag. Hvad angår mig selv, så var formålet med dagens træning at få lidt mere erfaring med knæbind og dragt. Mine lægge var ikke kommet sig helt efter mandagens knæbind, men de skal jo lære det. Jeg havde oprindelig tænkt mig at køre en 3'er på 140, men Claus synes at det vil tage for meget på kroppen i forhold til at jeg skal løfte til divisionsstævne på fredag, så det blev til en single på 110, 130, 130 med lette knæbindinger. Efter træningen bandt Claus det som han vil binde det med en stramhed som han kalder medium. Det var skisme hårdt. Tror ikke at jeg vil have kunnet komme ned med 130kg på den. Hvis jeg kan få mit squat til at køre optimalt med knæbind er der mange kg at hente, rigtig mange. Nu har jeg bare ondt i min lægge igen...

Derefter kørte jeg ext. rotation med en tungere vægt end jeg plejer og kun 12 reps. Det fungerede fint.

Squat:

6x60

3x80

Med knæbind og dragt

1x110

1x130 Fin dybde

1x130 Fin dybde PR

Ext. rotator

12x2,5

2x12x5

Mave

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Nu skal skulderen genopbygges så derfor vil jeg springe bænk over i denne uge. Efter at have snakket med Jøgge, så er der ikke noget i vejen for at træne rotatorcuff hver dag. Dette vil jeg gøre i denne uge. Der skal heller ikke squattes eller dødløftes indtil på fredag hvor jeg skal squatte til divisionsstævnet. Min skulder har altid været ustabil (også da jeg var mindre) og jeg er blevet lidt nervøs for at ødelægge den gennem tung bænkpres. Derfor vil jeg køre ext. rotations og undgå tungt bænkpres i den kommende tid.

Ext. rotations: 3x12x5kg

Link to comment
Share on other sites

Mine lægge var ikke kommet sig helt efter mandagens knæbind, men de skal jo lære det.

Hvor langt ned binder du de knæbind? De skal helst ikke ret langt ned på læggen, de skal bare presse på bagsiden af knæleddet, de gør ingen nytte helt nede på læggen :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Rod-> Tak for omsorgen :) - Årsagen til at min højre læg stadigvæk er i en krampagtig tilstand (i nat vågnede jeg op flere gange med krampe i læggen), tror jeg skyldes kombinationen af at den blev bundet for langt nede og at jeg spændte for meget i læggen mens at knæbindet blev lagt.

Link to comment
Share on other sites

Ahr :D Det er vist en klassiker. Herkules døjede også med det på et tidspunkt. Det tog vist nogle uger før det gik helt væk <_<

Når jeg lægger mine knæbind så passer det ca. med at den nederste kant på knæbindet ligger lige i det "hak" der er lige under knæskallen, og jeg har aldrig døjet med krampe i læggen :) Jeg troede godt nok at jeg havde lavet nummeret her til jul, men det var jo så "bare" en fibersprængning i stedet. Jeg plejede i øvrigt at lægge dem lidt lavere, men jeg fik at vide af Per Kyneb at det skulle jeg ikke, så man må jo gå ud fra at det er rigtigt :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Njaj... så vidt jeg ved så er det en nerve der kommer i klemme, men jeg har ikke styr på hvad det er der sker og hvorfor det skal gøre ondt i lang tid efter :confused2: Jeg fik det at vide af JFK, det kan være han kan forklare det ved lejlighed, men det bliver nok ikke lige nu :) Jeg tror at de ligger og fedter rundt nede ved grænsen omkring nu :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

De løftede i morges, og det jeg har hørt af det var godt, men jeg vil lade dem selv om at fortælle resultaterne :)

Er du sikker på at det bare er sådan binde-knæbind-forkert-skade du har fået. Jeg tror ikke at man skal ligge og nærmest vride sig af smerte... det kunne jo godt være noget andet... Det kunne da godt ske at du lige skulle få det undersøgt hvis ikke det går over med det samme.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Venter spændt på resultaterne.... - det føles som en blanding af et trælår (på læggen) og så med en omgang krampe til tider. Jeg løftede i fredags med knæbind en gang til men synes ikke det er blevet værre. Hvis man mærker på læggen kan man føle en "klump" indeni læggen som er meget øm. Fik min kæreste til at masssere den og det hjalp, men synes den er tilbage status quo igen. Hvis ikke den arter sig i løbet af ugen, må jeg overveje at opsøge læge.

Link to comment
Share on other sites

Hm... du kunne måske godt have reddet dig en fibersprængning ligesom mig. Jeg sov også elendigt de første dage efter at jeg havde fået den.

Hvis man mærker på læggen kan man føle en "klump" indeni læggen som er meget øm.

Mig bekendt så kan man i grelle tilfælde ligefrem se den fiber der er sprunget, så det kunne jo godt være sådan en der ligger klumpet sammen :confused2: men det er jo nok ikke noget jeg skal gøre mig klog på :) Jeg synes du skulle prøve at snakke med en læge inden du squatter igen, hvis det er en fiberprængning så bliver det bestemt ikke bedre af at træne med den.

Fibersprængning

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst artiklen du har henvist til. Jeg tror at du har ret i at jeg har reddet mig en fibersprængning i læggen. Beskrivelsen passer og hvad skulle det ellers være, hvis ikke det er en fibersprængning. DET STORE SPØRGSMÅL er så om jeg på forhånd skal droppe divisionsstævnet på fredag eller om det afhænger af hvordan jeg har det 'på dagen'. Læggen bliver ikke involveret i squattet, andet end som stabiliserende muskulatur, nogen bud?

- endnu engang tak for opmærksomheden ROD. :)

Link to comment
Share on other sites

Jo... læggen bliver da også direkte involveret, med mindre du har en nærmest perfekt stil hvor underbenene står lodret, så vil du da skubbe med læggen for at rette foden ud. Min fibersprængning er jo så i skinnebensmusklen. Den vil jeg mene kun har stabiliserende effekt, men jeg kan alligevel ikke squatte ordenligt. Jeg fik min dagen før nytårsaften... jeg holdte pause fra squat og dødløft i 1½ og begyndte at træne lidt let. Her i fredags hoppede jeg så tilbage på mit normale program, og jeg kan mærke i musklen at det måske var lidt for tidligt :( Dvs. jeg kan godt træne med det, på samme måde som du også kan træne med din, men det bliver bare ikke bedre hvis det ikke får ordenlig ro :(

Det råd jeg fik af min træner var at starte let og så køre lave reps, dvs 2-3 (jeg startede med 3'ere på ca. 65%), og så ellers bygge forsigtigt op derfra. Grunden til de lave reps var at sandsynligheden for at forværre det bliver større hvis man kører for mange, kan dog ikke lige huske hvorfor.

tak for opmærksomheden ROD

Det var da så lidt :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Fiberen i bedring - det vil sige at den ikke går i krampe så tit og jeg kan næsten gå normalt. Men regner stadig med at droppe stævnet på fredag. Ingen grund til at tage chancer, skal jo gerne rykke tungt d. 8. februar. Mens jeg er blevet underholdt af MS's X-files har min rotator fået sig nogle ext. roationer. Det er tydeligt at mærke at det den højre skulder som er mest ustabil, men det var også den jeg imponeret klassekammeraterne med at hive ud af led, så det er vel klart nok.

Ext. Rotationer

3x12x5

Link to comment
Share on other sites

max test Ext. rotator 10RM og første dommerpræstation Den sidste uge har jeg 3 gange dagligt kørt ext. rotator (1sætx3dagligt). Dette har jeg gjort fordi jeg prøver at lokaliserer hvor i skulderen min ustabilitet er. Igår holdt jeg hviledag og idag tænkte jeg at jeg ville prøve at presse kg op i ext. rotationen. Jeg har fundet ud af at min højre skulder er den svageste i Ext. rotation, men ellers kører mine skuldrer ok i den øvelse. Jeg prøvede at lave 10 reps med 10 kg Ext. rotation og det var intet problem for min venstre skulder, men kunne godt mærke at det var vanskeligere med den højre. Det faktum at jeg kan køre sæt med 10 gentagelser med 10 kgs belastning synes jeg udelukker at min skulder muskulatur er ustabil ved ext. rotationer. Derfor vil jeg nu prøve at lave int. rotationer som udføres ved at ligge på eks. seng og holde overarmen 80 grader ud fra kroppen og lave rotationer. Hvis ikke der viser sig en udpræget svaghed her, har jeg ingen ide hvad der kan være vejen med min skulder, for så er den sgu stærk nok. :confused2:

Idag var jeg ude og dømme til mit første stævne if. med divisionsturneringen. Det var en fed oplevelse og det gik godt, så det var jo dejligt. Pinligt at der ikke er nogen fra Tjøffenhaun som kan squatte 300 <_<

Min fiber i læggen har det meget bedre. Den sidder der endnu, men er ikke noget jeg mærker så meget til. Tror dog næppe at der skal køres med knæbind før DM-C (kom til at skrive MOL-træf i ver. 1) , så det bliver vist bare lidt let squat den kommende uge.

-

> Arne. Jepper gode løft til folket!! :)

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Form & Fitness havde idag åbent hus. Derfor tænkte jeg at det kunne være sagen at afprøve elasticiteten i deres gulvtæppe og deres stangholder (i 1 meters højde) . Så der blev dødløftet og squattet. Jeg mærkede ikke noget til læggen i hverken dødløft eller squatten, så det er positivt. Deres frie stænger har ikke noget rillet mønster der hvor man holder i dødløft, så underarmene blev godt ristet.

Dødløft:

8x70

5x90

5x110

5x3x130

Squat:

3x5x70 (eksplosivt)

Mass-> Sorry, jeg var lidt træt da jeg skrev loggen. Men faktum er at DM-C bliver et lille MOL-træf.

Rod-> Tak for tippet. Heldigvis viste dagens træning at den del af læggen ikke bliver involveret nævneværdig i let squat eller medium dødløft.

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Ondt i røven pga. gårdsdagens squat. Besluttede mig dog for at lave en omgang lette squats, lige for at få gang i gluteus muskulaturen igen. Ellers stod den på en omgang bænk med kæder. Det er 14 dage siden jeg har bænket sidst. Da jeg har valgt at prioritere træning af rotator manchetten. Derfor var det lidt spændende at bænke idag. Det gik helt smertefrit og forholdsvist let. Smækkede også nogle flere kg på lateral-raise, så det tegner alt sammen godt nok. Jeg har tænkt at fortsætte med daglig rotator-arbejde. Både Int. og ext.

Squat

4x5x60

Bænkpres

5x3x83 (inkl. 33kg kæder)

Lateral raise

10x4

10x5

8x7,5

Link to comment
Share on other sites

Generalforsamling og PR i dødløft i omvendt rækkefølge. Formålet med dagens træning var at få en ide om startvægt i dødløft til DM-C og prøve squat-dragten af i dødløft. Første forsøg med dragt var 140 og den var eksplosiv. Derefter hoppede jeg på 160 og den var også ret let. Så prøvede jeg 170 og den kom for langt ud, så den kom ikke op. 165 prøvede jeg og den kom også for langt ud og gik i stå under knæet. Det er kun tre dage siden jeg dødløftede, så det sidder stadig i kroppen. Dragten gav ret meget, men jeg skal huske at 'bruge' den i dødløftet. Bagefter var der generalforsamling i klubben og der er ingen større krise i klubben, så det er jo positivt.

Dødløft:

5x70

5x70

3x110

1x140 (med dragt)

1x160 PR (med dragt)

1x170 miss (med dragt)

1x165 miss (med dragt)

Lateral raise

10x4

10x7,5

8x7,5

Div mave

Link to comment
Share on other sites

BP Startvægt til DM-C fandt jeg idag som værende 80kg. Her er ingen problemer med pausen og det jævne udstræk. Derfor ser den foreløbige plan ud til DM-C BP 1. 80 2. 90 3. 95. Hvis 90 er let, så bliver springet nok optil 100 istedet for 95.

Idag lærte jeg en ting i praksis omkring hvor trøjen hjælper mest. Jeg har før læst og fået fortalt at den hjælper mest ved bredt greb og armene ud til siden. Ved 80 kg var der problemer med at få stangen ned til brystet og jeg vælger derfor pr. automatik at sænke vægten længere ned på maven, ved at samle armene ind mod kroppen, hvor trøjen hjælper mindre. Mit første forsøg på 90 sænker jeg den også forholdsvist langt nede på maven og den kommer ikke så hurtigt op som forventet, men kommer op. næste forsøg på 90 er meget bedre, da jeg koncentere mig om at bruge trøjen, ved at sprede armene længere ud fra kroppen. Det tredje forsøg på 90 prøver jeg at overdrive med at få armene væk fra kroppen og stangen havner et par cm under kravebenet. Her fra er jeg ikke vant til at presse og trøjen dirigerer stangen over mit ansigt, hvor jeg ikke har nogen presse kræfter. Så jeg stoppede der mens legen endnu var god.

Idag prøvede jeg at bruge plastikposer istedet for talkum, da jeg skulle have trøjen på. ZOA hjalp mig med trøjen (han skal jo lære det). Plastikposerne (eller ZOA?) havde en næsten for positiv effekt, da ærmene kom et godt stykke op på biceps. Dette medførte at trøjen sad bedre end den nogensinde har siddet på mig før og den nev næsten ikke. Men samtidig synes jeg at kunne mærke at den ikke gav så meget som den ellers plejer. Måske er det bare et bedrag, fordi den ikke gjorde ondt idag. En sikker bivirkning ved at have trøjen så højt oppe på biceps er at blodtilførslen til underarmen og hånden er kraftig minimeret. Dette gav sig til udslag at jeg ikke kunne mærke om jeg klemte om stangen i forbindelse med løftet. Jeg prøvede at give tenace et håndtryk, så han kunne vurdere om jeg klemte hårdt nok, men det var ikke meget min hånd var i stand til at klemme om hans hånd.

Jeg føler mig klar til bænken på næste lørdag og bænkpressen er faktisk den øvelse jeg føler jeg har bedst styr på af de tre. Så mangler jeg bare at smide nogle kg's på... :) (ZOA prøvede idag at slå min bænkmax uden trøje, men han klarede den ikke... - men der går ikke længe. AF har jo drønet forbi mig i bænkpres, sammen med Jarvig)

Til slut skal det lige siges at jeg holdt 14 dages pause med bænkpres i Januar måned og trænede rotator istedet, men jeg har ikke rigtig mistet noget styrke i bænk, så det er positivt.

Bænkpres:

8x20

5x50

3x60

Trøjen på

1x80

1x80

1x90

1x90 (ramte den helt rigtige bane)

1x90 miss - ramte forkert bane og trøjen tog over.

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share