Kuldskærs log


Kuldskær
 Share

Recommended Posts

Det har jeg ABSOLUT ikke glemt :bigsmile::devil:

Du kan sagtens nå marthon endnu. Dine tider og din grundform er jo kanon. Er sikker på at du laver en bedre tid end mig hvis du bare TØR at stille op :superman:

Man bliver aldrig 100% forberedt. Der er altid noget der kan være bedre. Så det er sgu bare at kaste dig ud i det. :cool:

Hey Onkel T. :blush:

Man kan da heller ikke have hemmeligheder for nogen her :wink:. Jeg troede du havde glemt ALT om den marathon-aftale :tongue: - er du KLAR over hvor langt 42,175 km er :blink:?!! På den anden side skal man jo ikke sige til mig, at jeg ikke TØR :wink:! Mit problem er at jeg ikke gider den strukturerede træning som jeg tror sådan et marathon kræver - jeg laver jo bare det jeg har lyst til fra dag til dag, men måske det kan lade sig gøre alligevel, hvis jeg begynder at tro på det...

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey Onkel T. :blush:

Man kan da heller ikke have hemmeligheder for nogen her :wink:. Jeg troede du havde glemt ALT om den marathon-aftale :tongue: - er du KLAR over hvor langt 42,175 km er :blink:?!! På den anden side skal man jo ikke sige til mig, at jeg ikke TØR :wink:! Mit problem er at jeg ikke gider den strukturerede træning som jeg tror sådan et marathon kræver - jeg laver jo bare det jeg har lyst til fra dag til dag, men måske det kan lade sig gøre alligevel, hvis jeg begynder at tro på det...

:unsure:

Ja, tror nok at det er ret langt :laugh::tongue:

Jeg gider heller ikke den stukturerede træning. Ja, jeg gider faktisk slet ikke løbe langt. Men med lidt blandet tvunge halvlange ture inden, og så nogle km i benene kørt på lysten. Så tror jeg også godt at vi kan klare det :devil:

Tror sagtens at du kan, men tror bare ikke at du TØR :w00t::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, tror nok at det er ret langt :laugh::tongue:

Jeg gider heller ikke den stukturerede træning. Ja, jeg gider faktisk slet ikke løbe langt. Men med lidt blandet tvunge halvlange ture inden, og så nogle km i benene kørt på lysten. Så tror jeg også godt at vi kan klare det :devil:

Tror sagtens at du kan, men tror bare ikke at du TØR :w00t::tongue:

Kan høre at vi har flere ting tilfælles :tongue::laugh:. Mine forsøg på struktureret træning går altid i ged og lange løbeture er jo bestemt rarest, når man kommer hjem :hehe:! Så at forsøge at gennemføre en marathon vil nok være som at tage hovedet under armen - og passer vel på den måde fint ind i min øvrige træning :wink:. Prøver at køre den på lysten og tage et par lange ture inden længe for at checke formen på de længere distancer.

Vil MEGET NØDIG have siddende på mig, at jeg ikke tør!!! :rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

:smile:Løb :smile:

Distance: 15 km :w00t:

Tid: 77 minutter

Fart: 11,7 km/t

Havde SÅ meget brug for at komme ud og få luft i ansigtet og ro i hovedet idag, så selvom jeg var lidt træt i benene tilsidst var det fuldstændig og aldeles mental afslapning hele vejen.

Ser dælme godt ud :superman:

Hader også at løbe langt da det er pisse kedeligt :laugh: Men det er netop derfor at Marthon bliver en så hård mental udfordring at den bare skal prøves :devil:

Kunne jo være fedt både at kunne skrive fitnessdronning, Kettelbellkriger OG Marthonløber på visikortet :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kære Stine

Dejligt at se du er begyndt at opdatere din log igen, så jeg kan følge lidt med i, hvad du render rundt og laver :4thumbup:

Meeeen, er det ikke lidt pinligt at føre en log over SÅ tarvelige træningsresultater og SÅ tarvelige løbetider...? Jeg kan godt se, du er i meget dårlig form, og du slet ikke har fået lavet noget i din ferie. Maraton - glem det, det er helt urealistisk, når du er i så dårlig form, man skal jo løbe under 3½ time som første gangs løber...

Stine, jeg håber du kan høre ironien i min stemme :laugh::w00t::tongue:

Du har nogle fantastisk gode løbetider - og så allerede 1½ måned efter din lungebetændelse. Du løfter måske ikke lige så tungt, som du gjorde for 2 år siden, meeeen mindre kan vel gøre det :bigsmile:

Stine, nu må det være slut med alt vores ynk, vi må op på hesten igen. Jeg er så småt gået igang, og jeg er max klar til at genoptage de effektive og ikke mindst hyggelige fællestræninger.

Håber du har nydt ferien (ferie betyder bla. afslapning og hygge med familien - med god samvittighed). Jeg glæder mig til hygge og kæmpe flødeboller onsdag :4mewantfood: :laugh:

Søndagshilsner fra

Charlotte

Link to comment
Share on other sites

Stine, nu må det være slut med alt vores ynk, vi må op på hesten igen. Jeg er så småt gået igang, og jeg er max klar til at genoptage de effektive og ikke mindst hyggelige fællestræninger.

Søndagshilsner fra

Charlotte

Yeah!!! Man kan fornemme hvordan OBBC ryster af skræk forud for ankomsten af den LEEEEE´ DUO!!!! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ser dælme godt ud :superman:

Hader også at løbe langt da det er pisse kedeligt :laugh: Men det er netop derfor at Marthon bliver en så hård mental udfordring at den bare skal prøves :devil:

TAK! :w00t:

Og jep, jeg kan godt komme i tanke om en ting eller to, der er sjovere end lange løbeture :wink: . Men det er en fed fornemmelse at kunne gøre det - og at gennemføre en Marathon ville være SÅ cooooool :cool:!

Kunne jo være fedt både at kunne skrive fitnessdronning, Kettelbellkriger OG Marthonløber på visikortet :devil: :4thumbup:

Haaargh :wootdance: - lyder godt, det der :firebounce:.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Kære Stine

Dejligt at se du er begyndt at opdatere din log igen, så jeg kan følge lidt med i, hvad du render rundt og laver :4thumbup:

Meeeen, er det ikke lidt pinligt at føre en log over SÅ tarvelige træningsresultater og SÅ tarvelige løbetider...? Jeg kan godt se, du er i meget dårlig form, og du slet ikke har fået lavet noget i din ferie. Maraton - glem det, det er helt urealistisk, når du er i så dårlig form, man skal jo løbe under 3½ time som første gangs løber...

Stine, jeg håber du kan høre ironien i min stemme :laugh::w00t::tongue:

Kære Charlotte.

Jo, bare rolig :tongue::laugh:. Tak for dine altid optimistiske indspark - også ifht træning! :smile: Jeg synes stadig det er en noget urealistisk tanke at skulle løbe +40 km :blink:, men jeg får godtnok mere og mere mod på bare at forsøge...

Du har nogle fantastisk gode løbetider - og så allerede 1½ måned efter din lungebetændelse. Du løfter måske ikke lige så tungt, som du gjorde for 2 år siden, meeeen mindre kan vel gøre det :bigsmile:
Dejligt :bigsmile:. Og nej, løftene er ikke så sjove at skrive om :laugh:. Jeg er RIGTIG glad for, at jeg er så godt igang igen - var ret nervøs for om formen var totalt smadret, da jeg for et par måneder siden skulle holde flere pauser på gåturen fra sofaen og ud i køkkenet :dry:. Det var godt du fik mig presset til spinning, så jeg kom i gang. Paradoksalt nok var jeg jo faktisk lidt nervøs for at gå rigtigt i gang igen :blink:.
Stine, nu må det være slut med alt vores ynk, vi må op på hesten igen. Jeg er så småt gået igang, og jeg er max klar til at genoptage de effektive og ikke mindst hyggelige fællestræninger.
JEP! :superman::w00t: ....og jeg tør slet ikke ynke i nærheden af dig. Du ved jo om nogen, hvad god grundform og træning er værd :smile: !
Håber du har nydt ferien (ferie betyder bla. afslapning og hygge med familien - med god samvittighed). Jeg glæder mig til hygge og kæmpe flødeboller onsdag :4mewantfood: :laugh:
Jeg N Y D E R vildt at have ferie og folk omkring mig (det er jo lidt uvant :wink:) -skal dog stille og roligt til at stramme op på indtaget af havregrynskager fra i næste uge :wink::laugh:.

Vi ses til storindkøb (og bil-slik) på onsdag! :w00t:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Fredag, 20/7-07.

Loonie-cirkel:

Opvarmning: Kort løbetur med fuld skrue (ca 1 km).

Derefter:

5 x chins

Løb, 30 meter

10 x mavebøjninger

Løb, 80 meter

10 x armstrækkere

Løb, 40 meter

Over ca 1,2 m høj bar, under ca 40 ca høj bar (x2)

Løb op ad en rutchebane

Rutche ned en rutchebane :4whistling:

Løb op ad en kort trappe

Hop ned ad legestativ!!

Balancegang ca. 30 meter

KB 16 kg, snatch 5 x højre/venstre

Det hele 4 gange (+ en ekstratur i lavere tempo - havde følgeskab af en træningstøs med korte ben :smile:).

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag, 24/7-07.

Træning i OBBC (jow, den er go' nok! :wink: ).

DB, bryst

10 kg x8, 1 sæt

12,5 kg x8, 1 sæt

15 kg x6, 1 sæt

18 kg x6, 4 sæt

De 18 kg's håndvægte er godtnok blevet tungere siden jeg løftede dem sidst! :dry:

One arm DB-rows

20 kg x8, 2 aæt

25 kg x8, 1 sæt

28 kg x6, 1 sæt

30 kg x6, 4 sæt

Fliers

10 kg x8, 4 sæt

Renegade Rows

..med 16 kg håndvægte - 5 med hver, 4 sæt

Det var cirka hvad jeg nåede idag (+ en del :blahblah: :blahblah: :blahblah: med Charlotte og Anita :4thumbup:). Ikke nogen imponerende træningsmængde må man sige, men det er da en start :smile:. Regner med at begynde at tage mig lidt sammen og fx få meldt tilbage til min træningsmakker, så vi faktisk kan MØDES og træne :blush: :blush:.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 25/7-07.

LØB

Distance: 6 km.

Tid: ca 29 minutter

Fart: 12,5 km/t

Havde DOMS i overkroppen og var træt i benene, så jeg var temmelig presset ifht at det egentlig burde være en ret overkommelig tur :crazy::tongue:.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Torsdag, 26/7-07.

Dagens udfordring var militær forhindringsbane assisteret af min personlige coach :wink: . Vi startede med 12 minutters let løb som opvarmning og dernæst gjaldt det forhindringerne.

Mens Loonie spurtede afsted hang jeg øverst i første forhindring (en 5 meter rebstige) og fik pludselig den vildeste højdeskræk - fuldstændig overbevist om at jeg skulle dratte ned :cry::blush: .

Blev guidet stille og roligt ned, men måtte opgive at komme over :dry: . Synes i det hele taget hele det der forhindringskoncept går meget ud på at hoppe ned fra høje steder :sneaky2:. Fik dog løbet banen igennem et par gange (med undtagelse af bla rebstigen). Lige inden vi (totalt gennemblødte af det dejlige danske sommevejr) var på vej hjem, spurgte L. om jeg lige ville over den der stigeting. Og så klatrede jeg bare op og over den uden de store problemer :w00t:. Dagens absolut totale succesoplevelse!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag, 27/7-07.

Let træning i OBBC.

Mave (gulv + 5 kg): 5 sæt á 10 reps

Latt pulldown

7 pl x8, 5 sæt

Decline bænk

30 kg x8, 2 sæt

35 kg x8, sæt

Skulderpres

8 kg x8, 1 sæt

10 kx8, 1 sæt

12 kg x8, 1 sæ

14 kg x8, 5 sæt

Laterals

6 kg x8, 1 sæt

7 kg x8, 3-4 sæt

8 kg x8, 1 sæt

Dips

8+8+8+8+8

Hyperextension (BW+ 5 kg): 4 sæt á 1 reps

Biceps curls

10 kg x8, 2 sæt

12 kg x6, 1 sæt

11 kg x6, 2 sæt

Pistols (m. 2,5 kg): 4 sæt á 4 til hhv hø. og ve.

Arc-trainer: 10 minutter.

Stille og rolig træning med masser af hygge og snak. Det er FEDT at have ferie!!! :bigsmile:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Hejsa Stine

Dejligt at se du er ved at få gang i vægtene igen :4jumpy:

Og jeg synes bestemt du har gang i nogle imponerende tunge vægte :4flex: , trods du selv synes du er gået ned i vægt... Du skal jo huskek på du ikke ligefrem er 175 cm høj og med 10 kg ekstra på siden... og samtidig har du holdt pause.... Taget de ting i betragtning, tør jeg slet ik tænke på hvad du løfter når du er i træning :bigsmile:

Vi ses i OBBC

Kram Nita

Link to comment
Share on other sites

Hey Nita! :bigsmile:

Tak for din søde besked. Må indrømme at jeg har lidt svært ved at komme i gang med vægtene igen. Jeg synes jeg er blevet rigtig slap og slatten og så er det ikke så sjaw, jo :tongue:. Det trækker dog meget at have træningsaftaler med "The athlete formerly known as The Queen of Aerobic" og at støde på Norah og dig; så det skal nok komme... :bigsmile::w00t: :4thumbup:.

Din form er ved at være rigtig god :slut: - superinspirerende at følge :w00t:!

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Mandag, 31/7-07.

Første dag på arbejde efter en laaang sommerferie. Pyha, det var hårdt. Var træt og HELT bombet i hovedet af at prøve at følge med i, hvad det er sket den sidste måned. Havde heldigvis en træningsaftale kl 16 - ellers var jeg med ret stor sikkerhed kørt direkte hjem :blush:.

Træning i OBBC

Chins

5+5+5+5 - hårde idag :crazy:!

Dips

8+8+8+8

Mave

Mig+10 kg x10, 5 sæt

T-bar rows

25 kg x8, 1 sæt - så blev jeg rettet noget så gevaldig til i stilen og smed næsten alle kilo af og køre ren helse/Jane Fonda-style :tongue: :

10 kg x8, 4 sæt

15 kg x8, 2 sæt

Skulderpres (med tvist i toppen)

8 kg x8, 1 sæt

10 kg x8, 1 sæt

12 kg x8, 1 sæt

14 kg x8, 4 sæt

Arc-trainer: 20 minutter (level 35-40)

Hmmm, det var ikke det vilde jeg fik lavet. Var alligevel i OBBC i 2 timer, så man kan næsten regne ud hvor meget :blahblah: :blahblah: :blahblah: jeg fik kørt mellem sættene :wink: - blandt andet en meget seriøs og alvorlig debat om :boobs: med Norah og Charlotte :4thumbup: :tongue::laugh:.

Link to comment
Share on other sites

T-bar rows

25 kg x8, 1 sæt - så blev jeg rettet noget så gevaldig til i stilen og smed næsten alle kilo af og køre ren helse/Jane Fonda-style :

10 kg x8, 4 sæt

15 kg x8, 2 sæt

T-Bar Rows eller Rows generelt skal ikke køres i Jane Fonda stil, medmindre man har en skade eller specielt problem område man vil rammme. Heavy Ass Rows med masser af Moment er IMO klart det andet fis langt overlegent :devil::superman:

LØB (~"lunt" )

Distance: 15 km

Tid: 1 t. 18 min.

Fart: 11,5 km/t

Hvis du kalder det at lunte, så skal du da bare holde det tempo på et marthon så får du en kanon tid. :w00t: Kæft, jeg får så meget klø hvis du stiller op :crazy: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

T-Bar Rows eller Rows generelt skal ikke køres i Jane Fonda stil, medmindre man har en skade eller specielt problem område man vil rammme. Heavy Ass Rows med masser af Moment er IMO klart det andet fis langt overlegent :devil::superman:

Troels du udtaler kloge ord!!! Frk. Kuldskær, dig og din makker fik de bedste gains efter at I droppede Jane Fonda og meldte jer under Ronnie C fanerne :showoff:

Link to comment
Share on other sites

T-Bar Rows eller Rows generelt skal ikke køres i Jane Fonda stil, medmindre man har en skade eller specielt problem område man vil rammme. Heavy Ass Rows med masser af Moment er IMO klart det andet fis langt overlegent :devil::superman:
Jeg tror at Erik og dig har en eller anden form for telepatisk forbindelse :blink:. Præcist det du skriver (formuleret på samme måde :hmmm:), fik jeg selvfølgelig smidt i hovedet, da jeg fortalte om dagens træning! :laugh:
Troels du udtaler kloge ord!!! Frk. Kuldskær, dig og din makker fik de bedste gains efter at I droppede Jane Fonda og meldte jer under Ronnie C fanerne :showoff:
...og så i loggen efterfølgende :laugh: . Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kalder det at lunte, så skal du da bare holde det tempo på et marthon så får du en kanon tid. Kæft, jeg får så meget klø hvis du stiller op :crazy: :4thumbup:
Det kan jeg da heller ikke mere end max 15 km :tongue:. Har iøvrigt snakket med en der har løbet marathon et par gange angående det sindssyge i at løbe uden forudgående målrettet træning :4crutches:. Er gået i tænkeboks ifht om det måske var smartest at starte med en halv-marathon :eh::blush:. Hvis vi løber den sammen har vi jo alligevel (tilsammen) løbet en marathon i år... :wink:

Kylling, kiks og KÆMPE tudebamsehilsener,

S. (...der altså stadig er i tænkeboks...tænketænketænke)

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share