xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Hey Xjyden.

Har lige skimmet din log og må sige det ser fint ud.

Jeg kan se at vi målmæssigt ligger på samme størrelse (og alder).

Selvfølgelig var min alderskommertar hos Pivklar pjat, men jeg tror alligevel at mine PM fra ´87 bliver stående for mig (155/190/210) jeg ligger på ca det halve i dag, men satser på fremgang alligevel.

Ang manglende bryst i mit program er det helt bevidst - vokser simpelthen for hurtigt v f.eks. bænkpres (kedeligt da jeg holder af det).

Det ser ud som om din øvelses volumen er mindsket betragteligt siden du startede på MOL-har det haft den effekt du forventede?

Glæder mig til at følge med i fremtiden. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej haggis

Jeg havde egentlig 2 hovedformål med træningen før MOL.

1. At tabe mig.

2. At blive bedre til at klare træfældning og andet hårdt fysisk arbejde.

(Rækkefølgen er ikke prioriteret)

Det virker egentlig ganske godt med 3x15, og det var en del inspireret af at min sidste træning, mens jeg boede i Århus var Norsk Sekvenstræning.

Jeg har jo ikke selv været stærk i mine unge dage, faktisk har jeg opgivet at komme over 100 kg i bænkpres en gang i løbet af 1988, så vidt jeg husker, og jeg er først kommet i tanke om at prøve igen, efter at have set MOL.

Jeg har trænet en del misforstået BB træning før i tiden, men da jeg er doven af natur, har det ikke passet mig.

Cardio er ikke mig. Jeg har løbet jævnligt frem til 1996, hvor jeg løb et helt og et halvt marathon, siden har jeg stort set ikke gidet løbe.

Simmons cycle passer perfekt til mig, bortset fra, at jeg har haft DOMS siden søndag, og jeg bryder mig absolut ikke om, at noget gør ondt.

Jeg synes, det er nogle imponerende løft, du har lavet, især når du kun har været i starten af tyverne dengang.

Jeg vokser ikke selv særlig godt af noget som helst, eller rettere, det virker som om jeg bare mister massen næsten i samme øjeblik, jeg stopper træningen. Da jeg var yngre, kunne der gå et år, uden jeg kunne se forskel, men nu er der tydelig forskel på en måned.

Nå, ja, og så skulle du få dig en log.

Link to comment
Share on other sites

Det med loggen venter vi lidt med, jeg er om muligt endnu mere doven end du er.

Mine løft som ung var ganske ok, men jeg kunne også det hele på den halve tid.

Arbejdede som portør i lufthavnen, løb ad h.. til og løftede jern til den store guldmedalje.

Nogle nedslidte knæ senere sætter man tempoet lidt ned.

Har du forresten fået flere træer efter blæsevejret? Jeg leger sammen med en træfælder en gang imellem.

God træning :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fået mere træ. Jeg har også stadig omkring 100 meter læhegn, jeg har lovet at fælde. (For 3 år siden)

Træning 27-1-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 8x3x60

dødløft 3x60, 3x100, 8x3x120

front raises med skive 3x10x10

side laterals 3x10x5

træk til brystet 2x10x40

skrå bænkpres 3x10x40

Bænkpres var for let i dag. Det skulle være eksplosivt, men blev lidt for slasket p.g.a. for lidt vægt. Det var dog ikke ekstremt hurtige reps. Jeg gad nok vide, hvordan jeg for alvor får hastighed på. Måske er det et spørgsmål om at finde den helt rigtige vægt at træne med.

Jeg valgte at droppe de sidste 5 kg i dødløft, og det var hårdt nok for hænderne alligevel. Ryggen kunne det ikke mærkes på, men knæene brokkede sig en smule, dog var der ikke tale om smerter, bare underlige fornemmelser.

Jeg vidste ikke rigtig, hvad jeg ellers skulle lave, og der var så mange børn inde at træne, at det var ren forvirring.

Jeg trænede i Skive, hvor jeg har købt 10-turs kort igen.

Jeg var forøvrigt desværre noget øm på ryggen omkring højre skulderblad, mens jeg kørte bænkpres. Efter bænkpres følte jeg mig vildt pumpet (ikke specielt m.h.t. bryst men generelt i overkroppen). Det var en underlig fornemmelse.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 30-1-2004 i Videbæk

cykel 5 min.

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 3x80, 8x3x95 (et sæt hvert andet minut)

squat 50, 3x60, 8x3x85 (et sæt hvert andet minut)

træk til brystet smalt fat 3x40, 8x3x60 (et sæt hvert andet minut)

military press 5x5x30 (imellem træk til brystet)

bænkpres smalt fat 3x10x60 (imellem træk til brystet)

sekvens:

cable rowing 3x10x40

triceps pushdown 3x10x40

mave 3x10

Der var rimeligt fyldt i starten. Jeg lagde ikke mærke til, at det ene par, var de samme, som i starten i søndags.

Lidt senere kom den ene af pigerne fra i søndags.

Det var vildt hårdt at cykle. Det virkede som om jeg havde DOMS igen.

Det var lidt sjovt med træningen, både i bænkpres og i squat løftede jeg 10-20 kg mere end en noget større fyr, som trænede samtidig.

I bænk valgte jeg at runde op selvom det var tungt i søndags. Det var til syneladende en god ide. Det virkede bestemt ikke tungere end i søndags, selvom der var 7.5 kg mere på stangen. Det var dog stadig lige lidt tungere, end jeg bryder mig om, men lidt skal man jo nok lide.

Squat kørte ikke helt optimalt. Hvert sæt kørte forskelligt fra det foregående. Det føltes ikke tungere undervejs, men der manglede styr på øvelsen. Bukserne knagede ikke så meget som sidst, men de er klart for små for tiden.

Ved træk til brystet havde jeg overvejet mange forskellige strategier, og jeg havde egentlig besluttet at starte på 50 eller 55 kg, og så arbejde mig op i løbet af nogle runder, men jeg valgte aligevel 60 kg, som jo er 67% af 90 kg. Det er jo tæt på fuld skrue fra starten. Løftene føltes nu ok. Jeg kunne sagtens have klaret flere sæt, da jeg først havde fundet ud af at holde helt tæt. (Kører med lige stang)

Jeg regner med bare at lægge 5 kg på de næste gange frem for at regne procenter efter Simmons cycle. (Selvom det jo egentlig er muligt at komme tættere på, når der kun skal en skive på af gangen.)

Smalt fat bænkpres var lidt hårdere end sidst, hvor programmet også kørte lidt løsere.

Som sædvanligt kunne jeg ikke holde øjnene fra pigen som trænede samtidigt, selvom jeg regner med at hun er gift, og så vidt jeg husker, ind i mellem har sin mand med til træning.

Generelt gik træningen utroligt godt.

Jeg havde lige et problem med mit venstre knæ forleden nat, men som sædvanligt mærker jeg ikke noget til træning. Jeg håber dog at få lidt mere stabilitet i gentagelserne i squat.

I går var jeg en tur i skoven. Et stort hjørne, der hvor det største pigsvampe-område starter var væltet. Mange af træerne var knækket i omkring 3 meters højde. Det var lidt vildt at se på, og desværre har området været forstyrret af skovning de sidste år, så jeg kunne godt være lidt nervøs for efterårets høst.

Jeg så 2 flokke af kron-dyr undervejs, jeg talte 7-8 stykker hver gang, men begge flokke var større. Det var rart at få øje på dyr igen. Jeg synes ikke, jeg har set så mange på det sidste, men jeg har jo hellerikke været så meget i skoven.

Link to comment
Share on other sites

træning 2-2-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 8x3x65

dødløft 3x60, 3x100, 8x3x130 (+ 3x130?)

skrå bænkpres 10x20, 3x10x40

front raises med skive 3x10x10

side laterals 3x10x6

træk til brystet 3x10x50

mave 3x10

Under bænkpres var det to bb'ere, som stod og gloede, som om de mente, jeg var idiot. Lav hurtige reps og korte sæt. Jeg ville nok selv have regnet sådan en for idiot for 3 år siden. Jeg overvejede alvorligt, om jeg skulle smide 100 kg på stangen for at vise mig, men programmet er vigtigere for mig.

BB'erne optog squat racket med barbell curl, så jeg smed bænkpres stangen ud midt på gulvet og begyndte at læsse vægt på. Desværre var de færdige, netop som jeg havde fået 130 kg på stangen, så jeg besluttede at skifte til squat racket istedet.

Der var nogle sæt under dødløft, hvor det kneb gevaldigt med grebet, især når venstre hånd var overhånd. Jeg kunne nok have lettet problemet lidt ved at slippe grebet helt mellem reps, men jeg havde dårlig erfaring med at skifte greb mellem reps sidst, så jeg holdt om stangen mellem alle reps indtil de sidste 3 sæt. Eller var det de sidste 4? Jeg blev usikker på, om jeg nu havde taget 8 sæt, så jeg tog et ekstra sæt for en sikkerheds skyld.

Faktisk var øvelsen noget lettere end frygtet, da jeg først var kommet igang. I starten tænkte jeg ellers, at jeg aldrig gennemfører næste uges træning, men nu tror jeg mere på det igen.

Pivklar har ellers lige skubbet lidt til min selvagtelse. I forrige weekend opdagede jeg jo, at to piger til træning var ældre end mig selv, og så idag viste Pivklar nogle billeder af sig selv, som klart understreger, at selv uden træning, så er hun da i meget bedre form, end jeg har været de sidste 10 år eller mere.

Jeg havde tænkt, at jeg ville bruge hendes billeder som inspiration for mig selv, men nu er de forsvundet igen, og det er nok også meget godt.

Link to comment
Share on other sites

Som motivation for, at der måske et eller andet sted er en ide i at dyrke cardio. (ide = at man måske kunne komme i en form, så man kunne sætte næsen op efter at indfange en pige som Piv)

Efter at jeg er begyndt at løfte tungt igen, er jeg kommet ind i en stemning, som jeg også var i, mens jeg tidligere gik mere efter muskelmasse. Stemning er måske et forkert ord, men det er sådan en oplevelse af, at cardio er totalt ligegyldig og uden formål, og det gør ikke noget at man er overvægtig, for det kan være, det gavner styrke og muskelvækst.

Link to comment
Share on other sites

Som motivation for, at der måske et eller andet sted er en ide i at dyrke cardio. (ide = at man måske kunne komme i en form, så man kunne sætte næsen op efter at indfange en pige som Piv)

Efter at jeg er begyndt at løfte tungt igen, er jeg kommet ind i en stemning, som jeg også var i, mens jeg tidligere gik mere efter muskelmasse. Stemning er måske et forkert ord, men det er sådan en oplevelse af, at cardio er totalt ligegyldig og uden formål, og det gør ikke noget at man er overvægtig, for det kan være, det gavner styrke og muskelvækst.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er helt med på hvad du mener ck lige dette link og se om det får dig til at ændre mening Ageless-athletes og artiklen der hører til Genetic limits

God fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Nu får jeg jo lyst til at fabulere igen.

Noget af det mest imponerende, jeg har set, var da jeg så et kærestepar stille op til Københavns Marathon hånd i hånd. Jeg antager, at de slap hinanden under løbet, men det er bare for mig tegn på et fællesskab, jeg ikke rigtig har oplevet.

Det er nu ikke helt det, jeg går efter. Jeg trænger nok først og fremmest til at tage mere hensyn til mig selv, og dernæst håber jeg at lære at lege mere.

Det forekommer mig bare, at jeg måske handikapper mig selv femover ved ikke at gide løb og cykling længere.

Det kan lade sig gøre at træne fedtet væk med vægttræning, men så skal jeg have et minimum af styr på min kost, og det regner jeg ikke med at få.

Link to comment
Share on other sites

Nå, nu skiftede jeg åbenbart side. Kommentarer til torsdagens træning i Skive:

Jeg glemte helt at kommentere, at der var en del piger nede til træning, og der var to fyre, som så ud til at være trænere. den ene gik rundt med en (ja, hvad hedder det nu, sådan en kombineret skrivebolk og mappe). Pigerne trænede selvfølgelig helt hen i vejret. Bl.a. squat hvor de kun gik ca 10-20 cm ned fra fuldt strakte ben. Der var også to piger, som trænede bænkpres, hvor stangen kom ned til nogle centimeter fra kroppen et sted mellem overkanten af brysterne og halsen. (Jeg har selv sværget til Guilltine bænkpres, men da havde jeg hellerikke en træner.)

Jeg gik og tænkte lidt på, dels at pigerne i bedste fald spildte deres tid, dels hvad de mon kunne drive det til, hvis de bare trænede nogenlunde hensigtsmæssigt, når de trænede med vægte.

Mit knæ har forøvrigt været øm i nat, men ikke noget, som kunne sammenlignes med når det rigtig er til besvær.

Jeg spekulerer på, at det nok er fordi jeg netop ikke bruger benene særligt meget, når jeg træner dødløft med flere reps frem for singles. Jeg må håbe på, at bentræningen i længden kanstyrke benene så meget, at det gavner dødløftet. Jeg er ellers temmlig tilfreds efter torsdagens træning. Det gik jo væsentlig bedre end forventeligt. Jeg kunne jo have tabt stangen undervejs, men det skete ikke, og jeg tror på, at det nok skal fungere med 140 kg i næste uge. Indtil træningen i går var jeg ellers begyndt at overveje, om jeg skulle gå ned i vægt i uge 3.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

:bigsmile:

Her sidder jeg slavisk og læser hele din log igennem og damn jeg kan lide at læse dine beskrivelser om dine timer til træning....

Dine tanker og observationer er god læsning og ikke mindst giver et indtryk af hvordan man forbinder hård tæning og fornøjelse sammen.

Mon ikke mange mænd har disse tanker når de ser kvinder træne..

Dejligt ærligt læsning...

Dagens griner var at læse om hvordan mine billeder....

Meget hyggeligt...

Forsæt du samme stil og ja giv den lidt gas i cardioen.

Klem til dig fra

Jeanette

God weekend

Link to comment
Share on other sites

Efter at jeg er begyndt at løfte tungt igen, er jeg kommet ind i en stemning, som jeg også var i, mens jeg tidligere gik mere efter muskelmasse. Stemning er måske et forkert ord, men det er sådan en oplevelse af, at cardio er totalt ligegyldig og uden formål, og det gør ikke noget at man er overvægtig, for det kan være, det gavner styrke og muskelvækst.

<{POST_SNAPBACK}>

Her tror jeg, du har fat i noget væsentligt. Det hænger vel sammen med at have et formål med det man laver.

Vil du være strandløve, må du bare erkende, at du er 20år for sent ude. Idag bliver den slags bare pinligt. Til gengæld har du gode forudsætninger for at blive en vinder m.h.t. styrke. Og her er alderen ikke nogen hindring.

Det værste ville vel være at sætte sig mellem to stole og ødelægge sine muligheder for at nå noget fornuftigt i den eneste disciplin, man stadig har mulighed for at blive til noget i. P.g.a. en stræben efter at blive noget, som man alligevel har tabt på gulvet for et par årtier siden. Det handler om at vælge side.

Nu er jeg ikke kvinde, men det er min fornemmelse, at kvinder er ret gode til at spotte vinderne. Og at det er væsentligt lettere at blive eftertragtet, hvis man er markant bedre end gennemsnittet til noget og væsentligt ringere end gennemsnittet til noget andet, end hvis man bare er den bløde mellemvare i det hele.

Kvinder vil ikke have en omgang smattet havregrød, som hverken er det ene eller det andet. De vil have en, som kan komplettere dem selv på en eller anden måde. Måske er det deres redebyggerinstinkt...eller hvad ved jeg? :blink:

Og set fra en mands synsvinkel er det også mere tilfredsstillende at vide, at man ER noget. Om det så kun er i et helt konkret afgrænset område, så ER man alligevel noget. Hellere det end at sætte sig mellem to stole ved at forsøge at være alt muligt på samme tid.

Så din beslutning om at droppe designerlooket og cardioen til fordel for den rå styrke, tror jeg du kommer til at få glæde af.

P. S. I denne uge måtte jeg desværre springe over ugens anden træning p.g.a. forkølelse, så du får lige en anelse mere snor, inden jeg genoptager den ubønhørlige jagt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Piv: Tak for kommentaren! (Jeg er lidt stolt over, at du har læst min log, og at du kan lide den (som jeg forstår kommentaren))

Det har jo været lidt varierende, hvordan folk har taget min log og mine kommentarer generelt. Jeg har fået nogle kommentarer, som tyder på, at nogle er blevet tæt på forargede.

Jeg er egentlig ikke særligt stolt af mig selv. Jeg synes nok nærmest, jeg er en smule barnlig eller noget i den retning. Jeg skriver det i loggen, for at komme af med det, men ville ønske, at jeg var sådan en klippe stabil jyde, som hvilede så meget i mig selv, at det var tæt på træls.

Jeg kan ikke huske, om jeg skrev i loggen, at der i 2003 på Roskilde festivallen var to sønderjyder, som bare sad udenfor deres telt på et par havestole og fandt på skøre indfald, som de fik alle forbipasserende med på. De var sikkert nogle åre ældre end mig selv, og jeg synes, det var dybt imponerende. AT de så ikke virkede som om de havde opfundet både den dybe og den flade tallerken, det er så en anden sag. De var vildt hyggelige, selvom de stort set ikke foretog sig andet end at hælde indenbords.

(Ved nærmere eftertanke kunne jeg knytte samme kommentar til en af københavnerne, vi mødes med, og han har efterhånden forsøgt selvmord et par gange, så det er jo ikke lykken i sig selv at være charmerende.)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Piv: Tak for kommentaren! (Jeg er lidt stolt over, at du har læst min log, og at du kan lide den (som jeg forstår kommentaren))

Det har jo været lidt varierende, hvordan folk har taget min log og mine kommentarer generelt. Jeg har fået nogle kommentarer, som tyder på, at nogle er blevet tæt på forargede.

Jeg er egentlig ikke særligt stolt af mig selv. Jeg synes nok nærmest, jeg er en smule barnlig eller noget i den retning. JEg skriver det i loggen, for at komme af med det, men ville ønske, at jeg var sådan en klippe stabil jyde, som hvilede så meget i mig selv, at det var tæt på træls.

Jeg kan ikke huske, om jeg skrev i loggen, at der i 2003 på Roskilde festivalden var to sønderjyder, som bare sad udenfor deres telt på et par havestole og fandt på skøre indfald, som de fik alle forbipasserende med på. De var sikkert nogle åre ældre end mig selv, og jeg synes, det var dybt imponerende. AT de så ikke virkede som om de havde opfundet både den dybe og den flade tallerken, det er så en anden sag. De var vildt hyggelige, selvom de stort set ikke foretog sig andet end at hælde indenbords.

(Ved nærmere eftertanke kunne jeg knytte samme kommentar til en af københavnerne, vi mødes med, og han har efterhånden gange forsøgt selv et par gange, så det er jo ikke lykken i sig selv at være charmerende.)

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen jeg kunne lide din log da... :smile:

At nogen bliver foraget og du skriver din tanker skal du nok ikke tag dig så meget af.

Ærlige tanker kan man da ikke andet end blive beriget af.

:bigsmile:

Forsæt du bare i samme stil...

Dem der ikek kan lide din stil i skrift kan joh bare læse en andens log...

Der er mange at tag af her på MOL

Jeg finder din log sjov og lærrigt.... på mange måder.

:cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Til BK:

Undskyld BK! Jeg var så benovet over Piv's indlæg, at jeg ikke fik læst længere inden mit ovenstående indlæg.

Jeg synes nu, du lægger lidt meget i mine udtalelser.

Faktisk havde jeg, indtil jeg fik øje på dit indlæg, besluttet, at nu måtte jeg til at gøre noget ved den mave. Men det kan være, at jeg skal genoverveje det.

Jeg skal i hvert fald til at tage den lidt mere med ro, end jeg gør det lige nu m.h.t. styrke. Under turen hjem kunne jeg mærke en svag ømhed i albuerne, som svarede til ømheden, når jeg er begyndt på hård triceps træning efter en længere pause. Problemet er bare, at det eneste jeg har gjort ved albuerne af betydning er de næste 4 tons, jeg løftede i dødløft i torsdags. Samtidig er jeg noget ønm i fingrene for tiden, hvilket jo nok kan henføres til belastningen fra næsten ikke at kunne holde stangen.

Jeg er ved at overveje, om jeg skal indføre en ekstra træningsdag til småting, så jeg måske kan få en chance til at træne grebet og armene (især biceps), som jo må have en betydning. Problemet er bare, at jeg faktisk er tæt på overtræning med mit nuværende program, og hvad skal jeg skære ned på.

Der er jo også en hverdag med 2 timers kørsel og 3,5 kr. i minuttet for al den tid, jeg orker at arbejde. (Som jo nok kan ses, så er det ikke altid, selv indenfor almindelig arbejdstid, jeg gider arbejde, men så må jeg jo bare blive det længere)

For tiden plejer jeg at køre ved 7.30 tiden om morgenen og komme hjem omkring 20 tiden om aftenen. Når jeg træner, kommer jeg som regel hjem efter 21.

Jeg kan dog generelt mærke, at det bare går fremad med styrken, og det er da glædeligt. Mine brystmuskler er ikke større nu end for 10 år siden. de er nærmere mindre. De føles lidt af det samme, men dengang vejede jeg 15 kg mindre end i dag. Til gengæld har min ryg aldrig været bredere, og min kropsdybde ser 5 cm større ud, men den er nok nærmere vokset med et par cm. det ser bare ud af mere. Jeg kunne dog se, da jeg skimmede min log efter programmer tidligere på dagen, at jeg er vokset over 10 cm, siden jeg statede på mol, og det er ikke kun fedt.

Faktisk tror jeg, at kampen for en ordentlig "kavalergang" er tabt til fordel for en bredere ryg. (Jeg har nok skrevet et sted, at jeg kunne holde et a4 ark ved at spænde brystmusklerne sammen om det tidligere i min træningskarriere, det kan jeg godt opgive nu)

Tidligere idag tænkte jeg, at jeg kunne tænke på mig selv som en fyr, der var begyndt at minde lidt om Niels i figur p.g.a. træningen, men jeg kunne jo også bare erkende, at jeg er ved at være fed.

Jeg har med glæde set, at du er nået over 100 kg igen, så jeg har ikke behov at bekymre mig om, at jeg eventuelt skulle blive jordet på Wilks tabel.

Link to comment
Share on other sites

Til Piv: Beklager mit 20.16 indlægs mange skrivefejl (som du har citeret i dit indlæg). Når jeg ser så mange fejl retter jeg dem.

Det er måske lidt drastisk at kommentere en kammerats selvmords tilbøjeligheder, men det var det jeg forsøgte. Der er åbenbart bare faldet en del ud undervejs.

Link to comment
Share on other sites

Her tror jeg, du har fat i noget væsentligt. Det hænger vel sammen med at have et formål med det man laver.

Vil du være strandløve, må du bare erkende, at du er 20år for sent ude. Idag bliver den slags bare pinligt.

Eller måske 15 år for tidligt :laugh:

Man kan også vende den om og sige at jo ældre man bliver,

jo vigtigere er en god form.

Man bliver aldrig for gammel til diskopump og god strandform :4thumbup:

Men kun et drilagtigt sidespring, for jeg er enig.

Når din stærke side og motivationen ligger i styrke, så skal det selvfølgelig

dyrkes, ingen tvivl om det.

Og har man god styrke, er man naturligvis også i god form.

Fortsat god træning.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige læst i Jyllands Posten, at det ikke hjælper for konditionen, at løbe langt. Det vidste jeg nu godt i forvejen. Mens jeg gik i gymnasiet løb jeg en del om sommeren (Marselisløb-fortræning), men jeg havde klassens næstdårligste kondital.

Det cardio, jeg har overvejet er nu bare en gåtur (eventuelt med hunden) hver morgen.

Jeg mener sagtens, man kan være stærk og samtidig i så dårlig form, at man er ved at dø af det.

Jeg vil klart blive ved med at have hoved-fokus på styrketræning, men i dag overvejede, jeg, om jeg skulle køre ud og fælde træ istedet for at gå en tur, og det ville nok have givet en del mere motion, men til gengæld ville det potentielt ødelægge træningen i morgen, så jeg lod være.

Uge 3 er den mest kritiske uge for mig i Simmons cycle, da den plejer at være rigeligt tung. Men derefter bliver det lidt lettere at gennemføre, fordi man går ned til doubler istedet for tripler.

Lige nu sidder jeg og spekulerer på, om jeg ikke kunne få plads til 2 gange styrketræning i ugens løb, og så bruge weekenden på mere praktisk orienterede fysiske aktiviteter som at save træ og reparere hus.

Link to comment
Share on other sites

Træning 6-2-2005

cykel 5 min.

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 3x80, 6x3x100

squat 3x20, 3x50, 3x70, 6x3x90

træk til brystet (smalt) 5x40, 8x3x65

bænkpres smalt fat 3x10x60

military 5x5x30

cable rowing 3x10x40

triceps push down 3x10x40

mave 3x10

Da jeg ankom til træning var Martin der, og han spurgte bekymret til, om jeg skulle bruge squat racket. Jeg svarrede afkræftende, og begyndte at gøre klar til bænkpres, da jeg kom i tanke om, at det nok var en ide at varme lidt op, især af hensyn til benene. Det gik meget nemmere i denne uge end i sidste uge.

Jeg kom så tilbage til bænk og begyndte at varme op. Martin trænede upright rows, og jeg spurgte, hvad han mente den gavnede, for jeg havde jo hørt herinde, at den er skadelig. Han mente, at den bl.a. trænede forside skulder, og derfor brugte han den bl.a. istedet for military, for at undgå for mange presse øvelser på samme dag. Han snakkede om, at han nok aldrig kom til at løfte tungt i bænkpres igen efter sin skulderskade. (Han vandt jo den lokale styrke konkurrence med et bænkpres på 160 kg for et års tid siden. Dengang syntes han det var let! )

Vi snakkede lidt on skulderøvelser, og han er begyndt at varme op med b_skaal-øvelser, hver gang til træning. Han mener, det giver ham ldit bedre brysttræning.

Jeg bad ham vise mig øvelserne før han gik, og det så rimeligt simpelt ud. Det kunne være, at jeg skulle tage mig sammen til at bruge øvelserne.

Efter Martin var gået var der meget kedeligt, og bænkpres føltes alt for tungt idag. Det var ikke helt som de tunge Hatfields dage, men det var tæt på, så jeg øgede pauserne til omkring 2 et halvt minut ved de sidste sæt.

Squat virkede uendeligt tungt i første træningssæt, og jeg kom ikke ordentligt i dybden, men gik det faktisk temmeligt let, og jeg kom meget dybt i de sidste sæt. Det er klart mere skrækken end styrken, der afgør, hvad jeg kan løfte i øvelsen. Jeg mærkede lidt til knæet i starten, men det forsvandt undervejs. Jeg er faktisk efterhånden overbevist om, at knæet har gavn af at blive bøjet mest muligt.

Træk til brystet kørte rimeligt, men jeg kan mærke, at jeg presser citronen. Jeg skulle nok have startet lidt lettere, så jeg kunne vænne mig til at køre øvelsen tungt. Et problem med øvelsen er, at maskinerne er så forskellige, at programmet ikke kan gennemføres med mindre jeg bruger samme maskine, samme sted, hver gang. Ellers havde jeg valgt at træne i HMSK idag, men deres træk maskiner er noget værre lort. (Jeg har dog egentlig ikke prøvet at træne smalt fat med lige stang i Herning. Måske kan det lade sig gøre uden at ROM begrænses?)

Jeg er lidt i tvivl, om jeg kan køre 6x3x70 i næste uge, men nu må vi se.

Smalt fat bænkpress var hårdere idag end sidst, hvilket dels kan skyldes, at jeg trænede hård bænkpres, dels at jeg trænede smalt før military, hvormed øvelsen kom tættere på alindelig bænkpres tidsmæssigt.

Resten gik ok. Men jeg har været noget øm bag på højre skulderblad efter jeg kom hjem.

Forøvrigt er jeg begyndt at se lidt bedre ud i spejlet, hvilket nok skyldes incline bænkpres og flere skulderøvelser. Faktisk er det tæt på, at jeg selv kan overse min rødvins-vom nu.

Link to comment
Share on other sites

træning 10-2-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 8x3x70

dødløft 3x60, 3x100, 6x3x140

skrå bænkpres 10x20, 10x40, 10x50, 10x60

(halv)bredt træk til brystet 3x10x55

side laterals 2x10x6

front laterals 2x10x10

mave 2x10

Dødløft var alt for tungt idag. i 4. og 5. sæt var sidste rep klart ikke til lockout, og i sidste sæt var vist højst første rep til lockout. 1. og 2. pause var under 2 minutter, 3, og 4, pause var omkring 2,5 minut, og sidste pause var 4 minutter. Alligevel var gentagelserne meget grimme.

Hvis jeg kører dette program igen til dødløft, så vil jeg holde længere pauser, noget med 2 min, første dag, 3 min. anden dag, 4 min. 3. dag , og så måske ned på 2 minutter igen (nu må jeg se, hvordan resten af programmet forløber).

Jeg er lidt småskadet i venstre side, hvilket jeg især mærkede under træk til brystet.

Jeg kørte med ekstra vægt i skrå pres i dag, hvilket klart var for hårdt, så jeg orkede ikke mere under mave skulder runden, som også blev hårdere af, at jeg ikke havde fået en af skulderøvelserne kørt tidligere under træningen, som jeg plejer.

Lige nu kan jeg tydeligt mærke mine skuldre. Efter dødløft kunne jeg mest mærke nedre ryg, som var noget syret til.

Det er lidt synd, at en ung spinkel pige, som træner i Skive åbenbart ikke har fået et fornuftigt program, så hun træner en del øvelser, som ser ud til at forstærke hendes tendens til rund ryg og hængeskuldre.

Link to comment
Share on other sites

Granhof: Jeg overvejede det længe, men jeg antager, at hun var under 15, og hun virker noget usikker, så jeg tænkte, at det var nok ikke lige tid for, at en halvgammel, halvfed styrkeløfter tog kontakt til hende.

En ung fyr, som dig kunne nok bedre gøre det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share