ANTOs log


ANTO
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

>Morten

Jo tak sir, som Anders K bemærkede er der jo ikke andet at gøre end at bruge tungere vægte, når de mindre går i stykker hen ad vejen :smile:

Træning d. 22/2 2005

1. deload fra 4. gang sheiko CMS

AUS var fyldt med en masse kardiofolk, inkl. Anders K :wink:

Bænk (med opspændstræning):

3x6x80

Opspændet kørte en del bedre end sidste gang!

Ez-yates:

3x6x80

Ok

Hammer-db:

3x10x22,5

Ok

Reb-triceps:

3x6x80

Squeeze

Db-skulderpres:

3x6x32,5

Ok

Sidebends:

3x10x32,5

Ok

1h triceps ex:

3x6x17,5

Ok

Hammer-db:

3x3x30

Super form :4smartass:

Ok træning, men der skal trænes meget med opspændet.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg lige sidder og ser dine klip igennem, slår det mig at dine lette løft i både dødløft og bænk faktisk ikke var særlig meget hurtigere end dine tunge løft ... jeg er sikker på at hvis du noget mere eksplosion i dine nemme løft, ville det give dig væsentlig flere kg i den anden ende ... du har jo råstyrken til det

Link to comment
Share on other sites

Super maxdag i abegrotten, med masser af kendte ansigter og gode løft. :4thumbup: Jeg havde nok sat næsen lidt for højt op i både død og bænk, men det blev da til en touch´n´go PR i bænk på 130 :4thumbup: Jeg havde gået og luret lidt på at starte på 140, men efter at have bommet stort på 215 i dødløft satte jeg forventningerne lidt ned til 130, hvilket viste sig at være godt, da jeg missede 135 2 gange.

Har netop afsluttet et Sheiko CMS med estimeret max i bænk på 137,5, men jeg må nok erkende at der skal nogle flere løft tættere på max til, for jeg følte at vægtene på 130 og 135 sejlede rundt. Lucifrase mente at det var pecs der var det svage led, så jeg vil fokusere ekstra på dem i den kommende træning.

Men på trods af de lidt skuffede forventninger var det en super omgang løft, helt sikkert noget der skal gentages inden for en overskuelig fremtid.

>Tind

Ja du har nok ret i at der skal trænes mere eksplosivitet i død og bænk. Jeg kan ikke fra denne pc se klippene, men er helt med på at dette er en af de svage sider ved min teknik. Opspændet er selvfølgelig også et must i bænken, så det er disse to ting der skal fokuseres på i den kommende fremtid.

Jeg regner med at prøve igen om en 3 uger, hvor også Anders K og Morten skal prøve max.

Har ikke kunnet finde mine træningspapirer fra de sidste par gange, men de kommer op en af dagene.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige fundet træningsoptegnelser fra de to sidste gange før max-dag, men de bestod bare af leightweights kan jeg hilse at sige.

Træning d. 6/3 2005

Bænk:

3x6x80

Med opspænd og pause

3x6x60

Med opspænd, pause og eksplosivitet.

Ok, kunne godt mærke maxdagen i skuldrene.

Underarmscurls m bb:

3x10x30

Ok

Db-incline:

3x6x45

Der skulle lige lidt tunge vægte på :4smartass:

Dips:

3x6x40

Ok

Frontsquat:

3x6x50

1x6x70

3x4x90

Yessir, godt at mærke knæene har det bedre efter et par måneders squatpause.

Leg-ex:

3x10x50

Ok

Oh-reb-triceps:

3x10x60

Ny øvelse, skal lige vænne mig til den.

Læg-ex:

3x20x50

Ok burn

Kabelshrugs:

3x10x80

Ok

Udemærket træning

Jeg står lidt i et vadested mht. til træning nu. Vægten siger godt 0,1 ton, og den skal ned omkring 90 for at begynder at se rigtig godt ud. Så den side af sagen er klar: der skal cuttes min. 10 kg inden sommer. Mht. til løft vil jeg snart starte på en sheiko CMS for bænkpres igen , og sætte maxløft til 142,5. Mht dødløft vil jeg til at starte på en TJ singlecyklus, har dog ikke lige set på regnearket endnu. Wheels skal primært have tæsk i form af frontsquats, dog uden at jeg kører et decideret program foreløbig. Udover det skal der større fokus på arme, og generelt lidt flere gentagelser til de øvrige øvelser, dvs. mere bb-orienteret.

Link to comment
Share on other sites

Tind og jeg står lidt i samme dilemma, vil gerne løfte tungere men samtidig skal der jo også cuttes inden sommer. Vi har valgt at starte med noget smolov jr., TJ's dl og så nogle breathing squats. Du kan se vores foreløbige program her

Godt at se du er begyndt at træne nogle eksplosive bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

>nskou

Ok, tak for linket, jeg har dog haft så gode erfaringer med sheiko for bænkpres, at jeg simpelthen ikke nænner at køre andet indtil videre :smile: Jeg tror også 1 ud af de 3 store er mest realistisk i sheiko CMS, når jeg også rgener med at ligge i kalorieunderskud. Men i forhold til død og squat ser det spændende ud, må lige høre jeres erfaringer med det.

>CK

Why u little... :laugh:

10 kg er måske ikke et ultimativt mål, men snarere et ca tal. Det store mål er nemlig at blive cut, hvilket jeg ikke har været siden jeg startede med at træne, og i denne sammenhæng tror jeg en vægt på omkring 90 kg er vil indebære et passende niveau. Jeg må nemlig indrømme at jeg render rundt med en lille BBer indeni, og i den sammenhæng vil det være fedt at se hvor langt jeg er nået hvad angår muskelmasse.

Der bliver dog på ingen måde tale om nogen form for sultekur eller noget i den retning, men tid på kondicyklen foran tv derhjemme og så lidt mere fornuftig kost. Som Tind sage så gælder det om at forbrænde hvad man æder, snarere end at æde hvad man forbrænder. Vil også søge at holde mit daglige proteinindtag på over 200 g som tommelfingerregel.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 7/3 2005 i AUS

Tind og Nskou var i huset med deres smolov og singlecyklus. Derudover en masse kabelryttere og fitnessnips.

Ez-yates: 3x8x70

Leightweight

Chinups:

3x5x15

Yessir, første gang med 15 kg omkring dunken

Dødløft:

først lidt speedløft efter råd fra ovennævnte smolov-aspiranter

derefter løft stående på box (stor og lille blå 20er)

3x6x130 DOHG

Ok

Hammer-db:

3x8x25

Db-rows:

3x6x42,5

De blev squeezed

Db-curl:

3x10x15

Leightweight baby

Ok træning med pump på guns

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 8/3 2005

Incline db:

3x6x47,5

Yessir, nogen skal jo støve de store vægte af engang imellem :4smartass::cooldance:

Incline bb:

3x8x80

Ok, lang tid siden jeg har kørt denne.

Frontsquat:

3x6x70

Kørte med en del knævandring, hvilket mindskede knæsmerter betydeligt, er dog lidt bange for om der er noget galt med knæene alligevel.

Dips:

3x8x35

Ok

Siddende læg-ex:

3x25x50

Burn

Sidebends:

3x10x35

Leg-ex:

1x6x65

3x6x75

Ok, kunne slet ikke mærke noget i knæene :smile:

Kabelshrugs:

3x10x80

1h db-ex:

3x15x15

Fin træning, derudover må jeg vel også hellere krybe til korset og indrømme at jeg nu dagligt brænder 500 kCal af på kondicyklen derhjemme i stille og roligt søndagstempo :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft:

først lidt speedløft efter råd fra ovennævnte smolov-aspiranter

derefter løft stående på box (stor og lille blå 20er)

3x6x130 DOHG

Ok

<{POST_SNAPBACK}>

Efter du blev gjort opmærksom på det, var der egentlig mere fart i dine 130kg løft end dine speedløft :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Grundet computerproblemer går der for tiden lidt mellem jeg får opdateret.

Træning d. 10/3 2005

Incline db:

3x6x47,5

3x8x32,5

Yessir

Sidebends:

3x10x32,5

Ok

Ez-yates:

3x8x80

Ok

Læg-ex siddende:

3x25x50

Pullups:

3x5x15

Yessir

Dips:

3x12x15

Ok burn

Db-skulderpres:

3x10x25

Peanuts

Db-curl:

4x10x15

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 12/3 2005

Blandet eksplosiv dødløft, fik ikke lige skrevet op

Incline-db:

2x4x50

Bænk:

3x4x100

Eksplosiv bænk:

3x6x60

Eksplosiv dødløft (igen):

3x6x100

Lidt frivend efter råd fra Tind, lækker øvelse som skal køres noget mere, gav narsty DOMS i traps

Ez-yates:

3x8x80

Arnold-pres:

3x6x17,5

Alene navnet gør den jo til en uundværlighed i et program der fokuserer på lean masse :4thumbup:

Ez-curl:

3x10x40

Ez-fransk:

3x8x40

Ok

Leg-ex:

3x8x65

Ærgelig energiforladt omgang, men masser af kæbetræning m. Tind :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter et par uger med blandet træning og deload er det nu igen tid til noget systematiseret progression og volumenhelvede, kort sagt: 5. gang sheiko CMS :4smartass: Jeg kører dog kun sheiko for bænken, mens squat bliver lidt blandet afbrænding hen ad vejen, nok primært i frontsquat idet mine knæ er glade for det.

Mht. dødløft starter jeg på TJs singlecyklus over 11 uger, da jeg tror denne vil passe bedre til at jeg nu skal til at ligge i kCal underskud.

Fik af Lucifrase at vide at sheiko bør/kan være eksplosiv, hvilket burde tale for at jeg skulle sætte max lidt lavere for at få mere eksplosivitet i løftene. På den anden side er progression i kg en vigtig ting ift. hypertrofi, så mit 5. sheiko bænk program vil igen arbejde med et estimeret max højere end det forrige.

Dvs: estimeret max i sheikobænk: 142,5

og estimeret singlecyklusdød: 210

Desuden vil jeg som prikken over i´et også køre en sheiko for ez-curls yessir, med et estimeret max på 65!!!

Resten af træningen vil byde på masser af diskotræning og lidt flere reps end boris ville bifalde :innocent:

Er desuden begyndt på at tage 500kCal om morgenen med kun en kop kaffe i maven og i astadigt tempo, for derefter at tage en shake og spise morgenmad, dette gøres ud fra andres erfaringer med morgencardio på relativ tom mave, samt muligheden for et "open window" ift. proteiner, som jeg skal have min. 200 g af dagligt.

Træning d. 14/3 2005

Dødløft (TJ singlecyklus uge 1):

15x1x137,5

Og så skal jeg ellers lige love for der kom noget fart i dem, helt sjovt at køre eksplosive singles :smile:

Bænk (sheiko CMS, 5. gang):

1x5x72,5

1x4x85

2x3x100

6x3x115

De sidste blev squeeezzzeeed og var ikke for kønne, men alle kom i hus, kørte eksplosivt på de første sæt, og med opspænd på alle.

Ez-curl (sheiko CMS)

1x5x35

1x4x42,5

2x3x50

6x3x55

Yessir, de sidste blev også squeezed :cooldance:

Edited by ANTO
Link to comment
Share on other sites

ANTO, ANTO, ANTO....tsk, tsk, tsk....

TJ's singlecyklus: lækkert; den begynder jeg også på, så fælles maxdag om 11 uger?! Og nogle lede pas ind i mellem :w00t:

Men det her:

Desuden vil jeg som prikken over i´et også køre en sheiko for ez-curls yessir, med et estimeret max på 65!!!

Resten af træningen vil byde på masser af diskotræning og lidt flere reps end boris ville bifalde

"Prikken over i'et"??! Snarere sidste søm i kisten til det arme styrkesvin, der bor i dig...

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Efter et par uger med blandet træning og deload er det nu igen tid til noget systematiseret progression og volumenhelvede, kort sagt: 5. gang sheiko CMS  :4smartass: Jeg kører dog kun sheiko for bænken, mens squat bliver lidt blandet afbrænding hen ad vejen, nok primært i frontsquat idet mine knæ er glade for det.

Mht. dødløft starter jeg på TJs singlecyklus over 11 uger, da jeg tror denne vil passe bedre til at jeg nu skal til at ligge i kCal underskud.

Fik af Lucifrase at vide at sheiko bør/kan være eksplosiv, hvilket burde tale for at jeg skulle sætte max lidt lavere for at få mere eksplosivitet i løftene. På den anden side er progression i kg en vigtig ting ift. hypertrofi, så mit 5. sheiko bænk program vil igen arbejde med et estimeret max højere end det forrige.

Dvs: estimeret max i sheikobænk: 142,5

og estimeret singlecyklusdød: 210

Desuden vil jeg som prikken over i´et også køre en sheiko for ez-curls yessir, med et estimeret max på 65!!!

Resten af træningen vil byde på masser af diskotræning og lidt flere reps end boris ville bifalde :innocent:

Er desuden begyndt på at tage 500kCal om morgenen med kun en kop kaffe i maven og i astadigt tempo, for derefter at tage en shake og spise morgenmad, dette gøres ud fra andres erfaringer med morgencardio på relativ tom mave, samt muligheden for et "open window" ift. proteiner, som jeg skal have min. 200 g af dagligt.

Træning d. 14/3 2005

Dødløft (TJ singlecyklus uge 1):

15x1x137,5

Og så skal jeg ellers lige love for der kom noget fart i dem, helt sjovt at køre eksplosive singles :smile:

Bænk (sheiko CMS, 5. gang):

1x5x72,5

1x4x85

2x3x100

6x3x115

De sidste blev squeeezzzeeed og var ikke for kønne, men alle kom i hus, kørte eksplosivt på de første sæt, og med opspænd på alle.

Ez-curl (sheiko CMS)

1x5x35

1x4x42,5

2x3x50

6x3x55

Yessir, de sidste blev også squeezed :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

det bliver sq spændende ... desværre har både mig og nskou planer onsdag aften, så vi træner tidlig og så vidt jeg husker har du først fri omkring kl 15.00?

men næste onsdag, så må vi lige koordinere noget breathing squat :w00t:

Er lige begyndt på anden uge af TJ´s ... nu dobbler vi den godt nok, så mon ikke vi skal have en ekstra uges deload :tongue: så vi kan nok godt finde ud af en ny max dag allesammen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

"Prikken over i'et"??! Snarere sidste søm i kisten til det arme styrkesvin, der bor i dig...

God værkstedshumor Morten :laugh: , og det værste er at det ikke er helt forkert :blink: , håber dog at kunne hente noget igen på teknikfremgang og eksplosivitet :4smartass:

>Tind

Ja, jeg kan ikke kl. 15 imorgen, men er umiddelbart klar i næste uge

Edited by ANTO
Link to comment
Share on other sites

Træning d. 16/3 2005

Bænk (Sheiko CMS):

1x6x72,5

1x5x85

2x4x100

2x3x107,5

2x2x115

2x3x107,5

1x4x100

1x6x92,5

1x8x85

1x10x72,5

Puha, der var sgu et par tunge stykker imellem til sidst, fik dog også kørt både med opspænd ved de fleste og eksplosivitet ved de letteste. Pec-hæftningerne midt på brystet er ved at gøre lidt ondt, hvilket nok skyldes at patterne bliver mere involveret nu end tidligere uden opspænd, men "no pain-no gain!".

Ez-curls(Sheiko CMS):

1x6x35

1x5x42,5

2x4x50

2x3x52,5

2x2x55

2x3x52,5

1x4x50

1x6x45

1x8x42,5

1x10x35

Yessir

Lidt frontsquat, men stoppede igen på de satans knæ brokkede sig :sneaky2:

Pec-dec:

5x10x65

ss med

Kabelshrugs:

5x10x80

Syyyre

Siddende læg-ex:

3x25x50

Ok

Chins:

3x4x0

Yessir, mine første chins, de var ikke pæne, men de var der :smile:

Db-curls:

3x10x17,5

Leg-ex:

3x10x50

Ærgelig bentræning, men det var hvad knæene kunne klare i dag.

1h db-ex:

3x8x17,5

Fin træning, dog uden nogen at træne kæbe med :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share