klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Off boxes: det er altså hvor stangen ligger på bokse i skinnebenshøjde?

Hvad er det for nogle bokse du står på - træ? Hvor høj?

Off boxes - jeps. Første 3 reps var midt-skinneben, og så flyttede jeg lidt op til 5cm under knæskal. Jeg havde ikke kunnet gennemføre fra midt-skinneben.

Det er en træbox vi står på... Jeg vil skyde den til 15cm højde. Det giver et noget andet løft. Det var nu ikke så hårdt endda, med de lette vægte, der var i spil.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Klaus du skal jo huske på at det er en hel anden workload du bliver udsat for her under Sheiko end den du er vant til. H3LL kommer jo lige fra en WSB hybrid med en ok workload og korte pauser, så han er "primed and ready" til Sheiko.

Men ellers så det da ikke så slemt ud i dag, bortset fra dine partials. Du arbejder jo også med en del kilo efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 19. september 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Sheiko CMS dag 5 / 16

Benchpress

1 x 5 @ 50% 52,5

1 x 4 @ 60% 62,5

2 x 3 @ 70% 72,5

3 x 3 @ 80% 85,0

1 x 3 @ 85% 90,0

1 x 2 @ 85% 90,0

1 x 1 @ 85% 90,0

Uups... T spottede og jeg fik umotiveret grineflip inden sidste rep i sidste sæt. Hans trøje blafrede ud og ja.. Så fik jeg aldrig stangen fra brystet igen. Nappede så lige en single 1 min senere for at få det sidste løft med. Var ellers ikke så slemt som jeg havde frygtet.

Squat

1 x 5 @ 50% 55,0

1 x 4 @ 60% 65,0

1 x 3 @ 80% 90,0

3 x 6 @ 80% 90,0

Pokker tog ved mig... Skulle have været 2 triples med 77,5kg og 5 triples med 87,5, men mit max i squat er helt klart til mere end 110 (som er "max"), og det føltes alt for let. Så for at få det overstået lavede jeg det om til 6-rep sæt med 90kg. Så sagsøg mig. Nu jeg skal til at rapportere om det irriterer det mig lidt, jeg ikke tog det "by the book", men... Ja...

T siger min dybde er blevet bedre. Det må en kamera-test afgøre på et tidspunkt. Jeg har fået lidt bedre styr på at svaje i ryggen og sætte mig mere tilbage, jeg tror nærmere det er det end øget smidighed, der gør det.

Tonni kiggede også på mit første sæt med 90 og sagde det ikke så helt tosset ud. Dybden mangler en smule, men det er tæt på, sagde han. Så anbefalede han mig også at få fat i nogle sko med hårdere sål (som flere før ham)... Det kunne godt ske jeg snart skulle få gjort noget ved det...

Benchpress

1 x 4 @ 55% 57,5

2 x 4 @ 65% 67,5

4 x 4 @ 75% 80,0

Incline DB Press

1 x 8 @ 22,0

Dumbell Curls

3 x 8 @ 22,0

Overall

God gang træning, dog med et mindre kiks i bænk og frivilligt rod i squat.

Link to comment
Share on other sites

Hehe...jeg ved ikke om jeg har sagt det..men da jeg så video'en med dine squat forsøg på henholdsvis 100 og 110 kg ...syntes jeg da også de så ALT For lette ud til at være max.... mon ikke der er en 20-30 kg mere i dig...mindst...

Jo, du og andre sagde det. Jeg synes bare ikke det giver meget mening af hælde et max afsted på xxxkg når det ikke er til godkendt dybde. Og så var jeg også nervøs for kroppen, om den kunne holde til alt det squat. Men jeg må nok hellere få fundet et mere reelt max efter Sheiko. :)

Link to comment
Share on other sites

hvad det så lige var der var så sjovt ved min bluse fatter jeg stadig ikke :huh: ? jeg tror bare du havde "the Giggles" i dag... :lol:

Men squat så godt ud i dag. Dybden begynder at ligne noget. Så det går den rigtige vej.

meeeeen du mangler altså stadig at mestre teknikken i "bottle squezze Fist fight..." :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem fra sygehuset og har overstået en knæoperation via kikkert. Jeg fik fjernet "noget" i knæet...: "Medialt er der en stor, bred plicadannelse, der nedadtil er lidt blodimbiberet". Det er blevet fjernet.

Det kunne være årsagen til at mit venstre ben ikke kan bukkes helt sammen uden smerte, skriver kirurgen.

De mener jeg har haft beskadet knæet engang, hvor jeg jeg har slåe et 1x1cm stykke knogle af noget inden i knæet samt muligvis beskadiget korsbåndet. Men det sidder nu fast og både korsbånd, menisk og hele pivtøjet derinde så meget fint ud ellers - "du har et flot knæ", sagde kirurgen. :D

Desværre betyder fjernelsen af plica åbenbart en kort pause, hvilket jeg ellers var stillet i udsigt ikke var nødvendigt (det var dog nok hvis de kunne nøjes med kikkert-undersøgelse)... Så jeg har fået nogle knæøvelser men hjem og besked på at jeg må bruge knæet til smertegrænsen... Hvordan det harmonerer med fysioterapeuten ikke mente jeg skulle dødløfte i morgen og squatte mandag må stå hen i det uvisse. Jeg har fået nogle pjat-øvelser jeg skal lave med knæet, det gør jeg så.

Anyway, så må jeg jo trænes bænkpres og hvad jeg nu ellers kan finde på de par gange og så prøve mig lidt frem. Det ærger mig lidt, jeg troede virkelig jeg kunne dødløfte og squatte videre i morgen... :(

Men hvad, det er jo kun et par dage, og jeg skal nok få noget ud af Sheiko alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig>>

Knæet skal ikke have ro (undtagen lige idag), det skal trænes. Fysioterapeuten (iøvrigt meget sød og charmerende ung kvinde - der vidste hvad squat er :tongue: ) sagde udtrykkeligt, at jeg skulle træne knæet med de øvelser, hun sendte med mig. At holde knæet i ro vil bare trække tingene ud, sagde hun.

Og så er jeg ikke en porcelænsdukke der skal stå på en hylde og ... pynte er nok ikke det rette udtryk i mit tilfælde. :D

Men tak for bekymringen, jeg ved det er vel ment. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 23. september 2002

Varighed: 1 time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

HSK Handicap OL

Benchpress

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 60kg

1 x 3 x 75kg

3 x 2 x 90kg

Closegrip Benchpress

1 x 8 x 60kg

1 x 4 x 80kg

1 x 1 x 95kg *PR*

1 x 1 x 100kg (miss)

1 x 1 x 100kg *PR* :devil:

1 x 8 x 60kg

Ville sætte ny PR med 1x1x92,5, men syntes jeg trængte til lidt opmuntring og få skudt lidt kræfter af, så opmuntret af T satte jeg en let PR med 95 og gik på 100. Her kiksede jeg første løft - løftede komplet tåbeligt og skævt - men nakkede den i andet forsøg.

Seated Dumbell Curls

1 x 6 x 17,0kg

2 x 6 x 19,5

Overall

En latterlig træningsdag til dumpekarakter med closegrip benchpress PR som eneste lyspunkt. Jeg kan røv og nøgler med det forpulede lorteknæ. Jeg kan ikke engang spænde op på en bænk, så jeg lå og raslede rundt på bænken. Sheiko har jeg måttet droppe, for jeg kommer realistisk set ikke til at dødløfte og squatte i denne uge og kommer slet ikke i nærheden af formen før opreationen før om flere uger - og så er Sheiko allligevel forbi. :(

Jeg må i tænkeboks og finde ud af, hvad jeg skal nu... Bænkpres og skulre må vel have nogen tæsk og så må jeg køre en ny Sheiko når jeg er tilbage for fulde omdrejninger.

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus

Jeg synes bestemt, at du skal ignorere alle lægernes råd og bare komme igang med Sheikoen øjeblikkeligt. Drop alt det der dumme bænkpres og koncentrer dig om en masse dødløft og squat. Og hvorfor så det?

Jo, for med det tempo du forbedrer dig i bænkpres i øjeblikket DRØNER DU FORBI MIG INDEN JUL!!!!! :angry:

Ok, bare lige i tilfælde af, at din humoristiske sans skulle have taget skade af frustrationerne over den ulykkelige knæskade, så var ovennævnte råd en spøg ;) .

Det er rigtig flot, at du banker dit CGBP op på denne måde. Og for nu at kompensere for mit tvivlsomme indledende råd, så burde du måske overveje om den bredde du løfter med i øjeblikket er den optimale. XAX og undertegnede har arbejdet lidt med dette (læs f. eks. min log fra idag), og vi har begge haft gode oplevelser med en ændring. Hvis dit CGBP er så meget bedre end dit almindelige bænkpres kunne det måske tyde på, at du ikke udnytter din triceps styrke tilstrækkeligt med et maximalt bredt greb.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle opmuntringerne, det luner. :)

Bel>> Som altid er det rart at diskutere træning med dig, fordu du har tænkt over tingene. :)

Det er ikke ret lang tid siden jeg valgte at gå så bredt som muligt med grebet, og jeg tror nu stadig det er det rigtige valg. Det er muligt jeg på kort sig kunne få lidt mere ud af at køre en lidt smallere greb, men på langt sigt må der være fornuft i at køre så bredt som tilladt.

Jeg er 194cm høj og har 6 meter lange arme (i runde tal naturligvis). Dvs. mine underarme er tæt på lodrette selv med det bredest tilladelige greb. Og så er det måske vigtigste kodeord til et godt bænkpres at mindske den distance man skal løfte vægten. Så derfor har jeg bevidst valgt at gå så bredt som muligt - jeg tror det kan betale sig på længere sigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus!

først tillykke med de 100 kilo i CG benchpres, de så sgu lidt nemme ud, næste mål må være en 5 rep PR med de 90 kilo...?

Det er helt sikkert noget lort med dit knæ, men skal vi se på det positive(og det kan man altid(næsten) ligemeget hvor slemt det er) så syntes jeg måske vi 2 skulle sætte os ned og udarbejde en handicap plan for det næste stykke tid. Vi kan jo ligeså godt hjælpe og opmuntre hinanden når vi nu ikke er i stand til at dødløfte... :(

Måske du skulle satse hårdt på et masseprogram til brystet a la TJ's WSB hybrid, selvfølgelig en forkortet udgave, og så ellers holde kroppen i gang så godt som du nu kan. Du har jo selv set hvad det har givet mig i tricepsstyrke og bænkpres, så det er bare at komme i gang! :)

Jeg kommer måske i morgen, hvis alt går efter planen. Det kommer an på hvornår jeg er færdig med at snitte i frøer i Århus... <_< :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har døjet med især mine knæ siden jeg var knægt. Et år på ungdomsskole (med ringe gummibelagt halgulv og mange timers sport hver dag) gjorde det tosset.

Siden da har jeg været stiv i især venstre knæ en eller flere dage efter håndbold, løb etc. Det har varieret, hvor slemt det har været - nogen gangen næsten ingenting, andre gange dagevis med stift knæ.

Jeg har heller ikke kunnet bøje mit venstre knæ helt sammen - så gjorde det ondt. Det er nok også en af forklaringerne på mine dybdeproblemer i squat.

Anyway, så fik jeg det undersøgt med røntgen og af min læge, og ejg blev så henvist til denne kikkertundersøgelse. Her havde jeg det klare indtryk, at jeg kunne træne videre dagen efter (eller max et par dage i hvert fald). Jeg gik dog også med til at de kunne fjerne eventuelle dårligdomme, hvis de fandt nogen. Det gjorde de så, og frem med kniven - og så tager det bare noget længere tid.

Det er surt nu, fordi jeg ikke kan træne, og jeg havde nok også ventet lidt, hvis jeg havde vidst det kom til at sabotere min træning i ugevis. Men okay, nu er det gjort og jeg skal bare vente på det bliver godt igen - eller rettere - bedre end før.

Link to comment
Share on other sites

det kan dog være det er surt nu..men du kommer til elske dig selv for det i længden...det er nogenlunde det samme som at vente med at få trukket alle 4 visdomstænder ud på en gang..fordi det gør ondt..men tilgengæld skal du aldrig tilbage og have flere revet ud....dvs gå gennem det igen.. ( nu er det ikke så self i dit tilfælde..men vi må da håbe du ikke skal gennem det igen :) )

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share