klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Det ser da ret eksplosivt ud!

Naahh, det er ikke min mening at såre Klaus, men man kan vel ikke kalde dem eksplosive, den accelerer jo ikke så snart han har fået stangen igang. Eller er det mig som har misforstået noget. :confused: Bortset fra KJ's rædsomme teknik, ser det faktisk godt ud, vægten kommer ubesværet fra jorden ser det ud til.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Klaus har god råstyrke fra gulvet af. Den sidste halvdel af hans dødløft er knap så god. Det skyldes nok til dels at han ben ikke laver særligt meget fra start af. Men stærk ikke desto mindre. Og da 170 kg er ca. 92 % af Klaus´s max, så kan man nok ikke forvente eksplosiv udførsel.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Desværre har vores trafik-overfølsomme ADSL-linie til min webserver (hvor klippene ligger) smidt sig på skjoldet. Midlertidigt kan man derfor hente direkte fra min hjemmecomputer her.

Desværre kan den ikke trække ret mange samtidige forbindelser, så får du en fejl må du prøve igen senere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været ude og cykle en halv times tid. Kunne ikke finde mit pulsbælte, så jeg har ikke nogen data for turen. Men det var bare en stille tur med enkelte spurter og udbrudsforsøg. Prøvede på et tidspunkt at køre fra min egen skygge. Det gik dog ikke. :D

Æv hvor er det blevet koldt... Brrr... Det er lidt ligemeget sådan udenpå, så må man arbejde det hårdere, men jeg hader den der fornemmelse af kold luft i lungerne.

Jeg har været ved at undersøge, hvor jeg skal få lavet noget cardio til vinter. Jeg har tidligere gået til spinning i Equinox, og var glad for det. Jeg var dernede og høre, om man kunne få et klippekort, så man betalte per gang - jeg ved at det kunne man på et tidspunkt i hvert fald i Horsens.

Det kan man desværre ikke længere. Nix nej. Men jeg kan få lov til betale 350kr/mnd for at spinne alt det jeg gider. Eller 250kr hvis jeg lover max at komme 5 gange om måneden. Latterligt foretagende. Jeg var engang så glad for det center, nu føler jeg mig komplet fremmedgjort.

Så har jeg kigget hos fitness.dk, der har et center i Århus, hvor jeg muligvis kunne spinne med en kollega. Men de har ingen priser på deres hjemmeside, men jeg frygter det er lige så håbløst prissat.

Der er dog et andet center i Horsens, Fitnees (ja, det er stavet rigtigt), hvor man kan købe klippekort til rimelige priser. Håndbold tror jeg ikke det bliver til. Jeg håber at kunne finde lysten til at spinne 2 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg kigget hos fitness.dk, der har et center i Århus, hvor jeg muligvis kunne spinne med en kollega. Men de har ingen priser på deres hjemmeside, men jeg frygter det er lige så håbløst prissat.

Der er aldrig priser på urimeligt dyre varer, Klaus. ;)

Jeg skulle jo give 90,- for en prøvetime i profitness.dk. 'nuff said.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 1. september 2002

Varighed: 1½ time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Rendte på SAB, der lige var ved at lege med et abwheel, da jeg kom.

Squat

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 60kg

1 x 2 x 70kg

2 x 1 x 80kg

2 x 1 x 90kg

Brugte 10 min på at varme stive skuldre op, men droppede til sidst helt powercage'et og sprang på et af ER-stativerne istedet. Så kunne jeg indstille bredde på gaflerne sådan, at jeg kunne få et bedre (bredere) greb.

De to singles med 90kg var rimeligt lette, jeg var alene, musikken var høj og brutal, og jeg var hidset godt op, så jeg var meget tæt på at springe på 100 og nakke den. Men uden spottere og uden for powercage... Nok klogest at lade være. :)

Chins (pamls facing each other)

1 x 2 :devil: *PR*

1 x 1

Chins (underhand)

1 x 2 :devil: *PR*

1 x 1

H3ll havde ret, det kommer hurtigt. :)

Dumbell Curls

2 x 6 x 22kg

Og så 10 min udstrækning :baby:

Overall

En god træningsdag. :)

Link to comment
Share on other sites

jeg kan se at kiloene er begyndt at komme på squatten...betyder det at du forbereder dig på en makstest i squat på søndag...? :poking:

Du ved jo at du altid kan få lidt opbakning fra Moi og "Mr. Trollfingers" :lol:

Hvis dit ben kan holde til det, skal jeg nok "peppe" dig op med lidt russisk propaganda!

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 3. september 2002

Varighed: 1 time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Har været uden fungerende computer, så lidt forsinket...:

Maxer i dødløft og bænkpres på søndag, så tirsdag var sidste tunge dag i bænkpres og relativt let dag med dødløft.

Dødløft

1 x 5 x 60kg

1 x 2 x 100kg

5 x 1 x 140kg

Jeg har studeret ThomasJ's speeddødløft og prøvet at kopiere hans lockouts. Jeg synes det gik helt godt, men omvendt er der jo så meget der er let med lette vægte. Fik lavet et løft med bælte også, og for første gang synes jeg det gjorde mere gavne end skade.

Bænkpres

1 x 5 x 50kg

1 x 4 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 2 x 80kg

1 x 1 x 85kg

1 x 1 x 90kg

1 x 1 x 95kg

De sidste par gange jeg har bænket har jeg syntes alt var tungt (hele vejen fra, så derfor var det mentalt nødvendigt for mig lige at løfte op til gammel PR - så vidste jeg, hvordan føltes - og det føltes godt. :)

Dumbell Shrugs

2 x 8 x 52kg

Overall

Var mutters alene i selve vægtrummet, jeg kunne spille høj musik, grynte/brøle og puste mig op alt det jeg gad. :D

Havde glemt mit bælte i centret i lørdags, men heldigvis var det blevet fundet af en af styrkeløfterne, der smed det ind på kontoret. Ups... Og så fik jeg også lige skrevet navn på det. Jeg er en klovn til at passe på mine ting. Min ene strap har jeg også forlist. :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Jammen så held og lykke med på søndag......

Hvordan føltes de 95kg i bænken igår?

Var mutters alene i selve vægtrummet, jeg kunne spille høj musik, grynte/brøle og puste mig op alt det jeg gad.
Bare det dog var mig..... :angry: :) bare af og til, men nej... :(
Link to comment
Share on other sites

Dato: Onsdag, 4. september 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Squat

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 2 x 70kg

1 x 1 x 80kg

1 x 1 x 90kg

2 x 1 x 100kg

Æv æv æv... Det var let, men jeg må konstatere de ikke er dybe nok. :cries: :cry_ani: :crying:

Mine skinneben måtte også meget gerne være mere lodrette end vandrette. ;)

Jeg må nok stå lidt bredere igen, men det er bare så pokkers hårdt for lysken. Men mine knæ er langt ude over mine tæer, og det duer bare ikke. Se det vedlagte billede af bunden af mit andet løft på 100kg.

Squat er og bliver en lorteøvelse (lige til jeg lærer det). :)

Dobbelt irriterende at SAB så lige bagefter squatter med hans irriterende perfekte teknik. :D :lol:

Chins underhand

1 x 2

1 x 1

Chins palms facing each other

1 x 2

1 x 1

Dumbell Curls

2 x 6 x 22kg

Overall

En rigtig god gang træning. Efter at have startet alene i centret dukkede SAB op og så blev det til en lang aften. :)

Jeg har noget film fra dagen, men pga. en friskinstalleret computer, mangler jeg det software, jeg bruger til at mosle filmen over på computeren. Måske kommer klippene senere.

post-12-1031171261.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg moslet lidt klip ud af det. Det er i WMV-format, så det kræver nok en relativt ny media player. Til gengæld fylder det ikke en skid (og det er det, der er indbygget i WinXP - det eneste jeg har nu og her).

Squat 100kg #1 - 1.3MB

Squat 100kg #2 - 1.3MB

Jeg har taget lidt ekstra med fra før løftene for at tilføje lidt stemning! :devil::devil: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke din squat er så ringe, som du gør den til. Som jeg har forstået godkendt dybde, skal låret ved hoften være under knæhøjde. Det er lidt svært at se, men for mig ser det ok ud. Det er i hvert fald ikke mange centimeter det drejer sig om.. M.h.t. knæerne er det da ikke slemt. Ok, de er lidt ud over fødderne, men med din højde kan en smule knævandring vel ikke helt undgås??

Jeg kan i øvrigt godt lide din måde ”varme op” til et sæt. Du ser så arrig ud, at man er helt bange for at du kunne finde på at bide stangen midt over! :devil: :D

Link to comment
Share on other sites

Arne>> Gryntene og ansigtsudtrykket er patenteret, så ikke noget med at kopiere det. Det er da altid noget det er på plads til mange flere kilo, når nu dybden halter. :D

SAB>> Du er meget venlig, men det er lidt som med at være gravid. Enten er løftet dybt nok eller også er det ikke. Knævandringen siger ThomasJ osse er acceptabel for en på min højde, så det er jo godt nok. Så skal jeg bare have brudt den barriere med dybden. Jeg har en mistanke om det er mentalt, at jeg ikke tør gå længere ned.

Iøvrigt så KUNNE jeg godt finde på at bide stangen midt over. :devil: :lol:

Ripper & Thomas J>>

Nu må vi se... Det kan jo være jeg beslutter mig for at runde 400kg total på søndag. Så kan jeg jo selv bestemme i bænkpres og dødløft, hvor meget jeg skal squatte bagefter. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus

Jeg har lige set dine videoer med squat, og jeg har lige et par kommentarer. Det første jeg bemærkede, var at du gik en mindre maraton med stangen på nakken. Når ud først står med en tung max vægt, så ønsker du under ingen omstændigheder at gå 10 skridt baglæns med den på nakken :) Det forbruger mange kræfter, og der er en chance for at du mister kontrollen over den, og vælter med vægten. Du skal prøve at gå omkring 3-4 skridt baglæns, og så skal du stå i start position til squat. Sæt også farten lidt ned, så du går stille og roligt ud. Prøv på at stå så tæt på stativet så muligt, så er der ikke så langt ud og ind

Pas også på med placeringen af hænderne…..når du går ind med en TUNG vægt, så er det pissesvært at stå lige så stille og få den til at ligge perfekt, uden af få nogle fingre i klemme. Når man skal i ind i racket med en tung vægt, så skal man ”bare” kunne gå ind med den, og lade den falde når den har ramt bagstopperne. Så vidt jeg kan se, så er det et er-equipment stativ, der er jo mulighed for at ”vippe” holderne indad, så der bliver plads til en bred håndplacering.

Med hensyn til dybden, så ser det ud som om at det er et mentalt problem. Umiddelbart vil jeg sige at du sagtens kan komme ned til godkendt dybde. De fleste plejer i øvrigt af få en ringere dybde, når de får knæbind på. Det gør jeg selv, og jeg tror det er omkring 5 cm mindre jeg kommer ned. Men selv med knæbind ligger jeg omkring 10 cm under parallel. Jeg har i øvrigt fået fat i den video vi optog ved Thy Cup i foråret, og jeg tror faktisk, uden at prale, at jeg var den der havde den bedste dybde ved stævnet :D

Ellers ser det fint ud Klaus ;) Keep up the good work.

Link to comment
Share on other sites

Du skal prøve at gå omkring 3-4 skridt baglæns, og så skal du stå i start position til squat.

Det var nogle gode råd fra Nielsen, og et af dem kan man endda godt stramme endnu mere. Der er nemlig heller ikke nogen grund til at gå 3 - 4 skridt baglæns med stangen på nakken. Ét skridt er tilstrækkeligt. Det gælder jo bare om lige nøjagtigt at komme fri af stativet, og med et skridt på 30 cm, så er der rigelig frigang. I bænkpres går man jo heller ikke krabbegang ned af bænken for at komme en halv meter fri af stativet, inden man starter løftet. Når bare der er fri luft mellem stang og stativ, så er det godt nok.

Jeg er helt enig med Nielsen i, at man hellere skal bruge kræfterne på at løfte end på at lave sin egen udgave af farmers walk inden et squat.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 5. september 2002

Varighed: 30 min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Deload -_-

Dødløft

1 x 1 x 100kg

5 x 1 x 130kg

Squat Walkouts

1 x 70kg

1 x 120kg

1 x 140kg

1 x 170kg

Fik stillet på racket så jeg nu har fat uden for gaflerne efter råd fra Nielsen - så jeg lettere kan komme af med stangen i en fart. Det virker. Jeg har også taget det til mig med ikke at farmerwalke med stangen først. 2 skridt nu, så synes jeg, jeg har en sikker afstand fra racket.

Bænkpres

1 x 5 x 50kg

2 x 2 x 60kg

1 x 2 x 70kg

Overall

Nuff said. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share