klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg var egentlig indstillet på at putte WSB på is til efter DM, men Thomas J har givet mig en god plan for hvordan, jeg beholder strukturen fra WSB og alligevel får en masse løft i udstyr. Og det giver mening. Så planen ser sådan ud i grove træk for januar.

Mandag - Squat/Dødløft ME

Op til tung submax single i squat efter dagsform - i FULDT udstyr

Onsdag - Bænk ME

I trøjen de gange, det er muligt - for at lave tunge singles på den vægt jeg føler for på dagen. Det kommer til at give permanent hår hud under armene. :D

Fredag - Squat/Dødløft DE

Squt 8-10 sæt x 2 reps med omkring 80% af max i fuldt udstyr

Dødløft 6-10 speedsingles som normalt

Søndag - Bænk DE

Som normalt (dog med bands)

Jeg vil også prøve at få nogle flere træningspas med de erfarne styrkeløftere, som måske kan se nogle ting, jeg skal gøre anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det er lettere med 50 end med 130kg.

Nu har jeg jo selv nogen lange stylter som dig, og jeg vil sige tværtimod! Det er næsten umuligt at komme dybt nok hvis ikke vægten tvinger en der ned!

Jeg tror du har fundet den lange ende nå du siger at det er "tryghed" du mangler, fordi squatten ER ikke rar for lange starutter! :)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather>> Problemet er ikke som sådan relateret til dragten. Det er det samme cirkus uden dragt. Jeg skal stå på en helt bestemt måde og presse knæene ud. Lige så snart de begynder at vandre ud over kanten af tæerne, så er det farvel dybde. Og så er det lige med at ramme den helt rigtige stand med bredden mellem fødderne, vinklen på fødderne, overkroppens hældning, at holde knæene ude, kigge frem/lidt op.... Og vide hvornår godkendt dybde er nået på ryggraden - for at kunne sætte fart i løftet. Jeg ved at lige så snart de ting sidder der, så kan jeg løfte væsentligt mere end jeg gør nu. Og derfor pisser squat mig af. ;)

Anyone>> Du har helt sikkert fat i den lange ende. Jeg mangler noget tryghed i squat, som kun kommer med rutine. De lange skodstylter hjælper fandme heller ikke. :D

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus!

Ved du om der er nogle som er kompetente med henblik på indmelding/nøgleudlevering oppe i HSK på mandag? Hvis der er det, hvilket tidspunkt kan man så møde disse personer?

SquatFather>>

Peter (omkring 55år, skæg, almindelig af bygning) er daglig leder, og han er der sandsynligvis fra 10-16, vil jeg tro. Hans mobilnummer er 21 63 31 30 ifølge hjemmesiden - så kan du jo eventuelt ringe og tjekke om han holder juleferie eller du kan melde dig ind. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Fredag, 27. december 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

WSB - Squat/Dødløft DE

DE Squat

Ca. 15 sæt x 1-3 reps @ 60-100kg

(nogle sæt med med dragt, med seler oppe, seler nede, løse-medium knæbind)

Intet fungerede idag overhovedet. Mine knæ insisterede på at tage på vandretur når jeg fik stangen på nakken. Et par sæt var box-squat, som så rimeligt ud, sikkert de eneste gange idag jeg kom til rigtig dybde.

Squat Walkouts + 10 sek support

1 @ 150kg

Squat Lockout (løftes fra racket, holdes 5 sek og sænkes i gaflerne igen)

1 @ 200kg

1 @ 270kg

1 @ 300kg

Det var jo en lortedag, men det havde jeg lyst til, så det gjorde jeg altså. Dumt eller ej.

DE Dødløft

8 x 1 @ 120kg

Archback Goodmornings

2 x 5 @ 70kg

Overall

En lortedag, der skal glemmes hurtigst muligt.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus!

Lige et spørgsmål: har du squatsko? de skulle jo hjælpe til med at ramme den rigtige dybde!

Men jeg giver dig ret, squat er nok den sværeste øvelse,den er svær at ramme rigtigt hvergang,men det er nok bare træning og atter træning til den sidder i rygraden!

Held og lykke!

Ps kan man ikke blive "langdistance medlem" i HSK, jeg bliver grøn i hovedet af misundelse når jeg hører om jeres juleafslutninger m.m. :respekt:

Link to comment
Share on other sites

Til alle der tror jeg bare en en stor, brutal squathader der slår på alt og alle og bliver rasende over det mindste, har jeg lige et billede fra juleaften, som en gang for alle fastslår jeg er en blød, sympatisk mand. :tongue:

Det er svært at afgøre, hvem der er MEST nuttet - killingen eller undertegnede. :D :lol:

post-12-1041032272.jpg

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus

Først - tillykke med alle de flotte løft du har fået lavet, det kører bare for dig... :kickass: :mandance:

Jeg har lige et teknisk spørgsmål til dig.

I starten af din log har du lavet et vægtskema i excel, hvordan får man sat sådant et ind i sin log uden at det bliver som en vedhæftet fil men som et billede??? :confused2:

Det ville være great hvis du kunne fortælle mig det da jeg biksede et sådant skema sammen i går...

Heine :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået tilsendt et par billeder fra julestævnet. Gynther, der har taget billederne, har nogen problemer med kameraet, så de er ikke blevet så gode, men det er da bedre end ingenting. :)

Her af mit rædselsfulde squat... Hmmm... Der er 130kg på stangen, det fik jeg underkendt... Det ser da dybt nok ud...

post-12-1041078841.jpg

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Til alle der tror jeg bare en en stor, brutal squathader der slår på alt og alle og bliver rasende over det mindste, har jeg lige et billede fra juleaften, som en gang for alle fastslår jeg er en blød, sympatisk mand.

Jeg synes nu stadig du virker som en stor brutal rasende mand. Du ligger sikkert og tænker på om der er nogen gode proteiner i den lille søde missekat :rolleyes: :D

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 29. december 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

WSB - Bænkpres DE

DE Bænkpres m bands (-30kg i bund)

(opvarmning)

1 x 3 @ 80kg

6 x 3 @ 90kg (heraf 2 sæt med pause, resten som WSB dikterer)

Bænkpres med trøje

1 x 1 @ 90kg

1 x 1 @ 100kg

2 x 1 @ 110kg

Alle med overdrevet lang pause på brystet. Gik fint idag. Rigtig god fart og ikke skævt. SAB fik varmen af at slide med at gå mig moslet i trøjen, så kan han lære det. :D

Lateral Raise

1 x 8 @ 10kg

5 x 5 @ 14,5kg

Closegrip Benchpress

3 x 8 @ 70kg

T-Bar Row (brede, med albuerne ud, til bagside skulder)

1 x 8 @ 20kg

2 x 8 @ 40kg

2 x 8 @ 50kg

Dumbell Preacher Curls

8 @ 14,5kg

Hammercurls

3 x 8 @ 22kg

Bent Over Barbell Rows

8 @ 60kg

15 @ 60kg

8 @ 80kg

+ lidt leg på platformen med bl.a. råtræk 60kg, military press 60kg (ups, det var faktisk PR :D), highpull 70kg, powerclean and press 60-70kg. Bare lidt spass, hvor det var lige så vigtigt at smide med vægten som at løfte den. :rolleyes:

+ 2 sæt rotator

Overall

Trænede med SAB. En lidt sløv træningsdag.

I morgen drager jeg med SAB til Randers for at shoppe. Jeg skal ikke shoppe, det er SAB der ikke kan nære sig længere. :)

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

HeineN>> Du har ikke lyst til at se min teknik. :tongue:

Kameraet jeg har brugt er min fars, og jeg har det derfor kun engang i mellem. Jeg har det den næste tid, og jeg regner med der kommer flere film i de kommende uger. Lige nu venter jeg på et firewire-kort, så jeg kan hente video over på PC'en igen.

Så der skal nok blive lejlighed til at se styrkeløft-sportens svar på "gakkede gangarter" på slap line igen. :D

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Det kunne være sjovt :w00t::pumpin:

Min mor og jeg gav min far et digitalt videokamera i julegave.

Men mit grafikkort har ikke tv-in... :angry:

Du snakkede om et "firewire-kort" hva er det?

Skal jeg virkelig ud og bide i det sure (dyre) æble og købe nyt grafikkort hvis jeg skal overføre fra kameraet til pc´en??? :o

Har du prøvet sheiko? Har tænkt på at prøve det i første halvdel af det nye år... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Heldige kartoffel :D

Firewire er en port i computeren, som er meget hurtig. Der er sandsynligvis en tilsvarende Firewire/I.Link/IEEE 1394 udgang i dit kamera. De to forbindes med et kabel, og så vupti. :)

Et Firewire-kort kan købes for 300kr ca.

Jeg har prøvet Sheiko CMS to gange, men har begge gange måttet stoppe. Den ene gang på grund af knæoperation, den anden en flækket finger. Anyway, jeg vil egentlig ikke anbefale dig det endnu. Det kræver en masse tilvænning og at man har overskud til at træne 2-3 timer 3-4 gange om ugen - og kan holde til det. Hvis du er interesseret i Sheiko, så vælg en af de to 3-dages versioner og byg din volumen op til det over længere tid (et par måneder). Men som sagt, jeg synes du skulle gemme Sheiko lidt endnu. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share