klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Billedet synes jeg viser at du står for bredt. Du samler kæene for at få tryk på presset, men jeg tro ikke det er optimalt at have knæene SÅ samler for at få trykket. Eller...?

Bredden er sådan set god nok, men jeg skal presse mine knæ mere ud. Men jeg er bare stærkest på den måde der, så derfor trækker knæene automatisk ind når det bliver tungt. :(

Jeg har bare erkendt, det er ved at være for sent nu. Jeg må optimere, det jeg kan nu, og så må jeg skille mit squat af igen efter C-DM.

Link to comment
Share on other sites

JEg tror også det er det Klaus pointerer at han er træt af, nemlig, at skadesrisikoen forøges når knæene presser indad - men får han først knæene i samme retning som fødderne også midtvejs oppe ;) så tror jeg nu han får et relativt skånsomt skadesforløb...forhåbentlig.

B)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 14. januar 2002

Varighed: 1 timer 30 minutter

Center: Horsens Styrkeløft Klub

WSB - Bænkpres ME

Bænkpres

1 x 5 @ 50kg

2 x 3 @ 70kg

1 x 2 @ 80kg

1 x 1 @ 90kg

Bænkpres med trøje

110kg

120kg (for kort pause)

120kg *PR*

130kg Miss

125kg Røven lettede desværre, den var ellers let nok

125kg Koncentrationen var åbenbart udsolgt, jeg glemte at pause, men løftede den dog.

Lateral Raise

1 x 8 @ 10kg

2 x 8 @ 14,5kg

1 x 6 @ 14,5kg :chicken:

2 x 8 @ 14,5kg

Træk til brystet, bredt greb

1 x 8 @ 60kg

2 x 8 @ 70kg

3 x 8 @ 65kg

Overall

Den ny-indsyede trøje var rigtig god, gnavede kun halvt så meget som normalt, og hjalp mig meget mere. Den har også ændret en smule på den måde, jeg skal presse på, ifølge Johan Westerberg, der var så rar at hjælpe mig igen. Nu skal jeg ikke længere har overarmene lige ud til siden, men igen en smule ned. Det passer mig rigtig fint, for der er jeg også stærkest. Squatfather og SAB var i huset.

En rigtig fin bænkpres-dag. :)

Link to comment
Share on other sites

bænkede du ikke 130 til MOL træf da du havde en bænk trøje på? Det var måske ikke et ordenligt løft?

Ingen af de løft jeg lavede var i godkendt stil. Jeg registrerede derfor ingen af dem som PR's.

Der var da en god pause på den første med 120kg.

Jaa... Jeg har set pauser som den godkendt. Men som "ny" i HSK er på grænsen aldrig godt nok. :tongue:

Tillykke  Hvordan er det egentlig med trøjer - assisterer den mest i bunden af løftet? Og vil den hjælpe med at lægge flere kg på, hvis man er svagest i bunden, og har stærk triceps?

Det er som Xax osse siger netop i bunden den hjælper. Det er ikke et særligt langt stykke , den hjælper, men på det stykke kan den give så meget ekstra far, at man kan løfte mere. Derfor giver en god trøje et antal ekstra kilo, når man lærer at løfte i den og æde smerten.

Nu er jeg ikke bekendt med teknikken med trøje på, men holder du ikke armene meget langt ud fra kroppen?

Det er netop for at trøjen skal virke. Jeg har måttet ændre mit løft for at tilpasse mig det. Heldigvis fik jeg idag at vide, at som min trøje er nu skal jeg tage armene lidt længere ind mod kroppen igen. Det var nu rart, jeg er ikke vild med at presse så langt ude.

Teløk!

Taark :)

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med rekorden :) .

Det er netop for at trøjen skal virke. Jeg har måttet ændre mit løft for at tilpasse mig det. Heldigvis fik jeg idag at vide, at som min trøje er nu skal jeg tage armene lidt længere ind mod kroppen igen. Det var nu rart, jeg er ikke vild med at presse så langt ude.

Det er jo sådan set ikke dig der skal ændre stil i forhold til trøjen. Du skal bare anskaffe en trøje, som passer til din stil. Jeg talte med en af vores licensløftere nede i klubben i fredags, og han forklarede, at der var meget stor forskel på, hvilken stil de forskellige trøjer var bygget til. En Inzer trøje var f. eks. nærmest værdiløs, hvis ikke man holdt armene helt ud i 90 grader fra kroppen, mens en Titan trøje omvendt havde sin styrke med en ca. 45 graders vinkel. Eller også var det omvendt, det kan jeg ikke lige huske :hehe: .

Men pointen var i hvertfald, at hvis man skulle have noget ud af sin trøje, så skulle man være meget opmærksom på at anskaffe en trøje, som passede til ens stil.

Damn, nu har jeg lige givet råd omkring en bænkprestrøje! Min moral er jo i totalt forfald...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share